Asi každému je jasné, že provoz klimatizační jednotky v automobilu zvyšuje spotřebu paliva. O kolik přesně to je, na to se snažil ve svém testu klimatizací přijít německý autoklub ADAC.
Doma máme CR diesel 2.0 a spotreba s klímou je rovnaká ako bez nej. Vo Fiate 1.6 16V to je horšie, tam to v meste ide aj na 0,5 litra na 100. Všeobecne to ale neriešim. Klíma je na to, aby chladila a pomohla, a tých 0,5 litra ma nezabije, keď vypotím v aute na 100 km aj 3x toľko potu bez klímy, čo benzínu s klímou.
Doporucovat sa moze.. Klima je na to, aby chladila a cloveku pomohla.. Ked je vonku 36°C, co je v poslednom obdobi dost casto, tak si snad klimu nenastavim na 31°C asi :DD .. Mozem okakat ten lekarsky maximalny rozdiel 5°C, s klimou chladim stale na 23-24 °C
Re: Naozaj to zvyšuje spotrevu? Čítajte prosím všetci vrátan
Klima ide na ELEKTRICKU energiu ? 8-s8-s
Ja som si doteraz myslel, že kompresor poháňa klinový remeň cez elektromagnetickú spojku :-)))
A žeby preto stúpli otáčky že je motor viac mechanicky zaťažený ? Niééé to preto, že vyrába viac elektriky >:D >:D >:D >:D >:D
Re: Naozaj to zvyšuje spotrevu? Čítajte prosím všetci vrátan
"..ale jediny dovod preco si afto zvysilo otacky, je ze potrebuje vasciu ELEKTRICKU energiu do kompresora... a nie benzin, pretoze klima ide na elktriku: jednoduch povedane a ni na benzin.."
To je ale zajimavy postreh! Skoro to vypada, ze tim chces rict, ze jelikoz klima je na elektriku tak nezvysuje spotrebu paliva:)
Jakykoli spotrebic energie v aute zvysuje spotrebu paliva a to i superuspornym jezdcum. Jakmile dojde palivo, muzes jeste chvili svitit na baterku ale klima uz ti asi nepojede..
;-\
U 1,2 fabie sa mi strata výkonu prejaví iba cca prvých 5 minút, pokiaľ sa interiér ochladí. Potom je strata výkonu zanedbateľná. Je pravda, že väčšinou chodím sám v aute, ale aj tak...netrep.
to je jsny ze se zvysuje spotreba ty moulo ja mel pred 3 rokama fabii 1,2HTP40KW a v kopci sem zapnul klima ja myslel ze ten kopec nevyjedu me se spotreba zvedla koupil sem si passata 3,2FSI klima mam zaplou porad a zere mi to o 0,3litru na 100 vic
Naozaj to zvyšuje spotrevu? Čítajte prosím všetci vrátane AU
Osobne sa už nejaký ten rok zaujímam o spotrebu v autách, klímu atď...
Naozaj klíma spotrebuje viac benzínu ako bez? Ano, ale je to zle napísané od ADACu. Ak si na neutráli zapnete klimu, zistite, ze sa vam na palubno PC zvysila spotreba cca 0,3L/h, ale zaroven za zvysili otacky a prave pozorujete zvysenie spoteby, ale jediny dovod preco si afto zvysilo otacky, je ze potrebuje vasciu ELEKTRICKU energiu do kompresora... a nie benzin, pretoze klima ide na elktriku: jednoduch povedane a ni na benzin.
Osobne skusenosti> GOLF 1,6 benzin> Dual zone clima> Pri totlanom horku po zaopnuti klimi samozrejme velky ubytok energie, po ochadnuti interieru sa vykon vracia na povodny stav (skoro). V meste sa mi zvysuje spotreba, rpetoze clovek ma vyhriate auto a po pra km mu hned tak lahko nevychladne, cize viac pridava a preto viacej zerie.
Minimalna spotreba bez klimi na dialnici 4,8L/100km s tym, ze palubny Pc nebol nulovanu so zaradenym 5 stupnom na dialnici ale prekne od zaciatku v meste az po dalsie mesto a zase spat.
Samozrejem, toto je estremna jazda s citlivou nohou. s TDi som isiel do cisiel takych, ze by ste mi neverili na Octavii II. Zdalo sa to, ze robim rekord celosvetovy. Ano, bolo to hlboko pod 3L/100km, ale to su vsetko extremy a pomala jazda, ale da sa to, verte mi.
Pri zapnutej clime 4,9L/100km. Spravil som to takisto hravo, pretoze, mi takem nic viac nezozrala, rpetoze som udzoval NIE rychlost ale spotrebu v potrebych cislach, takze rychlost bola cca o -5km/h mensia s tou klimou.
Golf V ma uz riadiaci kompresor, ak sa schladi interier, ta zmensi prikon energie, Fabia asi ide stalena plno, preto stale ten ubytok.
Na golfe mam priemerku cca 6,5L/100km, s tym ze som bol "vonku" a tam som to hlan cca 7L/100 km, ale inac bez toho som mal 5,8 za cca 5000km.
Rad naucim sporovlivo jazdit koho kolkvek.
Nie som az takou bzrdo provozu ako by sa mohlo hned zdat.
A to ze pridem o 2 minuty a 30 sekund neskorsie na miesto mi vzdy nevadi.
Diesel som si nechcel kupovat, vadi mi hukot traktora, i ked tah je samozrejem super...
ale tiez smrad a dym mi vadi.
dakujem za vyslisanie a za pripadne preklepy.
theklf@seznam.cz, ak by ste mi nieco chceli dobre a pripadne aj zle ;-)
P.S> mne vonku naozaj klima nezerie viac... reps. to dokazem zahrat, aby to afto to nespravilo.
ADACov test beriem uplne seriozne pravdivy pre "normalnych" beznych ludi...
No to by mě zajímalo koho zvýšená spotřeba zajímá když stojí v Praze na magistrále v pátek okolo 13h na nuseláku a popojíždí po metrech v těch vedrech co jsou ted. To kdyby brala o 5l víc tak ji zapnu. Když už je v autě tak se má používat. Moje zkušenost je že silnější motor ani neví že ji zapneš.
U 1,2 Tě bude palice bolet pořád ať s klimou nebo bez ní. Bez klimi Tě to u otevřenýho okýnka umlátí a s klimou Tě umlátí ty za tebou neboť budeš překážet silničnímu provozu.
Mam ford focus 1.8 benzin a při zapnute klimě je znat ubitek vykonu docela dost a spotřeba tak o 0.5l větši ale pořad lepši než hukot v hlavě při otevřenych okynkach ja mam rad hukot trošičku niž >:D
Naprosto souhlasim. Mam Fabii 3 valec 1,2 47kw a kdyz pustim klimu tak sptreba leti astronomicky nahoru a vykon dolu. A kdyz jsou v aute treba 4 lidi, tak mam dojem ze se kolikrat ani nerozjede...
To jednou zkoušeli na Discavery "Myth Busters". Vzali dvě identická auta a jezdili neustale dokola na okruhu. Jeden zatažený okýnka a klimu a druhý stažená okénka bez klimy.
Prvnímu došel (asi po 8 hodinách) benzín tomu stou klimou :-)
Chybí mi tam ještě porovnání, jak se zvýší spotřeba u auta bez klimy, když otevřete okno. Takové porovnání fabie 1.2 s klimou, a té samé bez klimy s otevřenými okny při rychlostech kolem 120 km/h, samozřejmě i s připočtením spotřeby ibuporfenu na bolest hlavy...
Chybí mi tam ještě porovnání, jak se zvýší spotřeba u auta bez klimy, když otevřete okno. Takové porovnání fabie 1.2 s klimou, a té samé bez klimy s otevřenými okny při rychlostech kolem 120 km/h, samozřejmě i s připočtením spotřeby ibuporfenu na bolest hlavy... ;-)
Klimu opravdu nezapneš pokud je venku pod např. 5°C, ale u většiny aut se ti klima zapne pokud pustíš ofukování zamlžených oken... je to tak právě z tohoto důvodu.
Dle mé zkušenosti s více vozidly se zapnutá klimatizace projeví pouze u slabého výkonu. Jezdil jsem s CH Intrepid 3,5 litru obsah - bez pozorovatelného rozdílu, Škoda Fabia, strašný nárůst o cca 1,5 litru, zráta výkonu přímo katastrofální, Škoda Octavia 1,9 TD nárůst spotřerby cca 0,5 litru bez ztráty výkonu, můj Fiat 1,9 JTD bez jakéhokoliv vlivu, Daewo Kalos - nárůst spotřeby cca 2 litry a ztráta výkonu přímo katastrofální. Jedná se o zhodnocení bez rozdílu město - venkov. Se svým Stilem jezdím neustále bez jakýchkoliv výkyvů mezi 6,3 - 6,5 L/100 pouze podle toho kolik je poměr města a venku. Klimka, moderní u výkonného auta nemá pražádný vliv. A to ji týrám i na velmi krátké vzdálenosti. Bez klimy již nikdy více již si to bez ní neumím ani představit. Její vliv na bezpečnost provozu je přímo gigantický.
No v Cliu 1,2 je úbytek výkonu docela cítit, ale je to přeci jen 1,2 tak se s tím počítá a nejvíc to je cítit při rozjezdu. Ve městě jsem spotřebu zatím nikdy nesledoval a na dálnici při stálé 120 se spotřeba zvýšila asi tak o 0,3 litru.
Klima zvýší spotřebu a tím pádem i provozní náklady. Tak díky za info. Nikdo z nás to nevěděl! Napadá mě jediná otázka k tomuto "tématu": No a co???? 8-s
Ten princip je mi známý - funguje to tak třeba i v chladničce, kdy na zadní straně kondenzuje vlhkost. Spíš jsem měl na mysli to, jestli jde přinutit klimatizaci pracovat (chladit) i v zimě, kdy je teplota velmi nízká. VK
Mám 1,9 tdi 96 kw a vliv klimy nastavené na 22C je takřka nulový. Zkoušel jsem ji zapínat a vypínat při ustálené rychlosti (na tempomat i bez něj) a podle PP se spotřeba nezvýšila, ani jsem necítil úbytek výkonu. Celkově mám v létě menší spotřebu (na dálku) než v zimě, takže vliv klimy je určitě menší než vliv zimních pneu.
Jo a ještě jsem zkoušel zapnout klimu při volnoběhu a tam se to trochu projevilo dle PP se spotřeba zvýšila z 0,7 l/hod na zhruba 1 l/hod (jestli si to dobře pamatuju), takže při průměrné rychlosti 100 km/hod to dělá cca 0,3 l na 100 km. Jenže při volnoběhu motor neběží optimálně, takže při jízdě okolo max.toč.mom. bude vliv klimy mnohem menší.
No tak u mestskyho provozu je obcas uz docela na nic pocitat spotrebu na 100km. Kdyz je provoz hustej, uz je lepsi skoro pocitat zvyseni spotreby na hodinu... Jinak u me je vliv klimacky taky hodne maly, ba skoro nezjistitelny, a to mam jen jednoduchy manual. Daleko vetsi vliv ma podil jizdy na dalnici...
jeeeje . jel jsi nekdy kabrousem v paraku, kdy ti smazi slunce na hlavu ... zlaty uzavreny auto .. na prudky skunce se kabriolet totalne nehodi ... ;-\
Funguje to tak že ochlazením vzduchu dojde ke kondenzaci vlhkosti a vzduch se tak ve víměníku klimatizace vysuší. Nekondenzuje potom v interiéru na tom nejchladnějším čili oknech.
Dobrý den, klimatizaci v autě nemám, tak bych se rád zeptal jak to funguje s tou vlhkostí v zimě? Měl jsem za to, že klimatizace se pod 15°C už nezapíná, co tedy zachytí tu vlhkost? P.S.: Vím, že je to pouze teorerická otázka, v praxi to asi funguje jinak. Děkuji za odpověď VK
RAKOUSTI EKOBLBOVE premysli jak snizit spotrebu pomoci nezapnutych svetel kde je zvyseni spotreby takrka nulove. ALE aby si vypli klima to ne... me klima zere tak 0.2 na dalku...
Vcera mi to chladilo na 19 stupnu a bylo to moc příjemný >:D >:D >:D ale taky se bojím nemocí, takže radši to příště dám na 24 a pojedu jen ve spodním prádle >:-[]
jasne, nic noveho sme sa nedozvedeli, ked tak ten vplyv na spotrebu by som povedal ze je mensi, ale ked to tak namerali...
osobne mam takmer vzdy 20° a zienka 22° za kazdych podmienok, nikdy ziadny prievan, ziadne nachladnutie... ;-)
Jo, klimatizace, to je velké téma. Obecně se traduje, že zapnutá klimatizace zvyšuje spotřebu o půl litru na 100 km. Já to několikrát zkoušel, žádný rozdíl ve spotřebě jsem nikdy nezaznamenal. Nahoře se to potvrzuje. Spotřeba je vyšší, ovšem zanedbatelně. Také před jízdou vyvětrám auto - zotvírám všechny dveře a také napřed pustím na chvíli jen vnitřní okruh. Teplotu nechám automatiku standardně udržovat na 22. V zimě klima vypínám, a jednou za týden ji zapnu a nechám ji proběhnout. Každý rok mám v létě díky klimačce alespoň jednou zánět v krku... Jo, daň luxusu. Ovšem jízda v pařáku bez klimatizace... to je zabiják. Jedině snad cabrio... Monte Carlo, cabriolet a flákat se čtyřicítkou po silnici... to může být dobrá alternativa.
Byl jsem svědkem mnoha diskusí na toto téma a konečně je tu objektivní měření. Já osobně jsem si myslel, že ten vliv na spotřebu je MENŠÍ. Docela mě to překvapilo. Ještě by to chtělo objektivně změřit vliv rozsvícených světel na spotřebu. :yes:
No, myslim, ze pokud vim, ze bych nemel dlouho vystupovat, tak se nebudu pect v 28° a proste si tam dam obvyklych 24. Pred tim, nez vystoupim klimu postupne vypnu a je to v pohode. Nebo ji proste vypnu uplne a otevru okno. 28° je podle meho na auto s klimou celkem dost.
S tou teplotou v poslednej vete je to sporne, doporucuje sa maximalny rozdiel teplot vonku a vo vnutri 5 stupnov. Takze ak je vonku trebars 33 st. vnutri by malo tak 28st., co je celkom dost...
Dobrý článek. Historicky prví materiál od ADACu, kterému nelze nic vytknout a který nebyl motivován... ehm.. něčím jiným, než snahou o objektivní informace ;-):yes: