Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: Jak se na spotřebě paliva projeví zapnutá klimatizace?

Dan Vořechovský Dan Vořechovský 15. 6. 2007
58
Asi každému je jasné, že provoz klimatizační jednotky v automobilu zvyšuje spotřebu paliva. O kolik přesně to je, na to se snažil ve svém testu klimatizací přijít německý autoklub ADAC.

Průvan do peněženky vám provoz klimatizace neudělá, ale nějakou korunu přece jen stojí.

Německý autoklub ADAC se ve svém posledním testu zaměřil na vliv automobilových klimatizací na spotřebu paliva. Podle ADACu je pro spotřebu paliva nejhorší první fáze, ve které dojde k ochlazení teploty vzduchu v interiéru na stanovenou hodnotu. Z testu vyplývá, že pro snížení teploty v interiéru z 31 °C na 22 °C spotřebovaly testovací vozy ADACu o 2,47 až 4,15 l paliva na 100 km více. Tato vyšší spotřeba paliva nicméně trvá podle autoklubu asi jen tři minuty. Udržení stanovené teploty si pak podle stylu jízdy a typu klimatizace vyžádá vyšší spotřebu paliva v rozmezí od 0,76 do 2,11 l / 100 km v městském provozu a od 0,09 do 0,66 l /100 km na otevřených silnicích. Při osmihodinové cestě na dovolenou v automobilu střední třídy, který spaluje benzin, tak budete muset za vyšší spotřebu paliva připlatit mezi pěti až osmi eury (cca 145 až 235 Kč).

Vyšší spotřebu paliva lze při zapnuté klimatizaci čekat v extrémně horkých dnech, v případě husté dopravy nebo při nastavení velmi nízké teploty v interiéru. Důležitý je podle ADACu také typ klimatizačního zařízení. Jednodušší klimatizace pracují na plný výkon a v případě, že je přiváděná teplota příliš nízká, jednoduše ochlazený vzduch smísí s teplým vzduchem. Inteligentnější klimatizační jednotky umějí regulovat výkon kompresoru a tak ušetřit palivo.

Hospodárnost provozu klimatizace navíc můžeme ovlivnit sami. Stačí, když před jízdou necháme na jednu minutu automobil „vyvětrat“, nahromaděné teplo z automobilu unikne a tím klimatizaci usnadníme počáteční ochlazení interiéru. V první fázi je také dobré stisknout tlačítko pro cirkulaci vzduchu, aby klimatizace nemusela ochlazovat horký venkovní vzduch. Pří jízdě by pak měla být zavřená okna a zatáhnutá stínící roleta střešního okna. Z lékařského hlediska se doporučuje udržovat teplotu v interiéru v rozmezí od 21 do 23 °C.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Fe
Diesel & Benzín
Fe
| 2. 8. 2012
Doma máme CR diesel 2.0 a spotreba s klímou je rovnaká ako bez nej. Vo Fiate 1.6 16V to je horšie, tam to v meste ide aj na 0,5 litra na 100. Všeobecne to ale neriešim. Klíma je na to, aby chladila a pomohla, a tých 0,5 litra ma nezabije, keď vypotím v aute na 100 km aj 3x toľko potu bez klímy, čo benzínu s klímou.
Avatar - Fe
teplota
Fe
| 2. 8. 2012
Doporucovat sa moze.. Klima je na to, aby chladila a cloveku pomohla.. Ked je vonku 36°C, co je v poslednom obdobi dost casto, tak si snad klimu nenastavim na 31°C asi :DD .. Mozem okakat ten lekarsky maximalny rozdiel 5°C, s klimou chladim stale na 23-24 °C
KLIMA
GTI
| 14. 6. 2007
No, počkej... na to máme přece elegantní čepičku a dámy šátek... a když tak si pustíš klimačku :-)
KLIMA
GTI
| 14. 6. 2007
>:D
Avatar - misoo
klima
misoo
| 14. 6. 2007
jasne, nic noveho sme sa nedozvedeli, ked tak ten vplyv na spotrebu by som povedal ze je mensi, ale ked to tak namerali...
osobne mam takmer vzdy 20° a zienka 22° za kazdych podmienok, nikdy ziadny prievan, ziadne nachladnutie... ;-)