Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Videotest Renault Rafale 1.2 E-Tech 200: Vlajková loď s tříválcem?

58 komentářů

Nebo Nebo
Vlajková loď za milion s tříválcem...
Za tuto cenu bych ovšem hledal objemnější motor než tříválec a určitě nejsem jediný.

Příkladem je např. RAV4, která nabídne narozdíl od tříválce objemnější tříválec a nebo Ford Kuga s 2.5L. Toto fakt ne...

Holt Renault experimentuje, zda bude o tříválce s cenovkou zájem...
gil54
@Nebo Nebo
...RAV4 nabídne na rozdíl od tříválce tříválec ? To asi ne.
Nebo Nebo
@gil54 Chybička se vloudila... samozřejmě čtyřválec.
gil54
@Nebo Nebo
ok,ok...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stačilo do toho dát 2.0 TCe a 2.0 dCi, a byl by to hodně dobrý model. Stačilo do toho dát 3.0 dCi a 3,5 a byl by to skvělý model.

Takto je to jen zelenorudý shit podle receptu zelenorudé EK.
traveldrive
@rohYpnol
Však je demokracia, máš predsa možnosť voľby. Ber alebo nechaj tak. ;-)
ericn
@traveldrive Máš pravdu, ale Renaultu to vývoj nezapaltí. Tenhle trik na zákazníky nevyjde... 3hrnek, ač hybridizovaný, do téhle kategorie nepatří...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@traveldrive kde nic není ani smrt nebere.
Bral bych auto velikosti Fabie ale v kombíku? Máme? Takže možnost volby už pomalu není.
traveldrive
@Pepa_007 aj ericn, obaja, chlapci, sa naučte čítať medzi riadkami a rozoznávať iróniu., dobre? Reagujete, ako keby ste moje príspevky nikdy nečítali a nepoznali ma.
vencelín
@rohYpnol
Souhlasím.
Ten 2,0 dci byl hodně dobrý a odolný motor, stačilo jej s dobou vylepšovat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vetsina z vas, tipuji ze vsichni, by si to nekoupili ani kdyby tam byla V8. Nejvice to vadi jen teoretikum. Chapu, ze to nevypada dobre, ale ja s tim pohonem jel v Australu a kdbych to nevedel a rekl mi nekdo ze je tam R4 treba 1.5, nepoznam to, protoze velkou cast vykonu tam delaj elektromotory. Nejede to vubec spatne i kdyz jiste rezervy oproti “japonsko-fordimu” reseni to ma hlavne v reakci na plyn. @rohYpnol
ericn
@Ozzman jako že by ses ani nepodíval, co kupuješ? Kecáš Ozzy… Je něco jiného se svézt a koupit…
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja ano, vzala se Kuga pro jeji spolehlivou techniku prave pod kapotou, ale nedavno jsem mluvil se spokojenym uzivatelem Peugeotu 3008 s 1.2r3 a kdzy jsem mi rekl, ze ten motor asi jede, ale na delai cestu do takoveho auta je to uz na povazenou, odvetil mne, ze s tim jezdi par km do prace, prostorne to je a proto jim to uplne staci. Na dovolenou letaji. Nemel sem co na to rict a ten Etech200 je oproti tomu mnohem zivejsi motor :) Takze asi tak @ericn
ericn
@Ozzman Tak ta Kuga funguje taky s 3hrnkem, ale s 1,5EB a má 150k. Nechápu, že Rendl nevzal 1,6T (ve skladech jí určitě má, po zaříznutí Clia RS) a nepřidal k ní Elektro a nikdo by neřekl ani popel... Bylo by to o dost důstojnější v téhle třídě a věděl by si, za co si připlácíš. Za mě je to od Renaultu bída a ojeb na zákazníky...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Nepaci sa mi ta unisexova maska ani to nove ploche logo... v podstate by to mohla byt aj honda ... alebo nejaky cinan... to aj MG ma dnes uz viac vlastneho charakteru a jasnejsiu identitu .... ak toto amorfne cudo ma byt vlajkova lod renaultu tak potom s panom bohom... a bye-bye renault.. zlate casy su uz podla mna davno za tebou...
traveldrive
@3_diamanty
Amorfné sú len tvoje špenátové príspevky. Trhance bez znamienok, bez viet, žiadna súvislá myšlienka. Teším sa, až ti to raz docvakne a napíšeš normálny príspevok na úrovni priemerne inteligentného človeka. Teda snáď.
Arese
@traveldrive Naopak, jeho "trhané" slovenské příspěvky, oddělené trojicí teček jsou originální a osobitou formou vyjádření, které ke zdejším diskusím tak nějak neodmyslitelně patří! 😃 Proč myslíš, že by všechny příspěvky zdejších diskutérů měly vypadat stejně, unifikovaně? To by byla nuda!
traveldrive
@Arese Vieš, že sa nedivím, že tebe to stačí?
Futurista
@3_diamanty :-D Ty jsi komik. :-D Hlavně že to tvoje polo má charakteru na rozdávání a není to kdejaké čudo. :-D Hele, aby dřív než Ranault neskončil VW. Ale pobavils, díky.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
221kw a tříválec 1.2? No pěkný. Auto drahé a pohon jak z trabantu. Max speed progresivně-woke nastavena na 160. Nebo 180? Kdo ví, auto pro důchodce a ten s tim na dálnici nepoleze.
Futurista
@Pepa_007 Auto drahé? Koli by mělo stát? To auto je o chlup větší než Eniaq coupé, trošku menší než Kodiaq. Základ za rovnej milion, 300 koňovej pohon za 1229000 Kč. Fakt je to drahý?
ericn
@Futurista vidiš a na dálnici ho vezme litrová Fabie za třetinu peněz. No mít ten Rafale 2.0 dCi nebo 1.8TCe (klidně hybridní) asi by si cenu obhájil, s hybridním 3 hrnkem 1.2l těžko 😋 Tj těch systémových 300k je mu k ničemu…
Futurista
@ericn Jasny, bezne na dalnici potkavam litrovy fabie, co litaj 180. Tak jo no.
ericn
@Futurista asi jezdíš málo po dálnici 😋
traveldrive
@ericn
Alebo málo sníva. ;-)
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Futurista no těch 300 koni to dá tak na 10s. Trvalý vykon se rovná výkonu TŘÍVÁLCE. Takže na tak velké auto slabota. A platit mega za tři valce? Vibrace. Hluk. Za ty peníze bych chtěl vic. Víc trvalého výkonu, vyssi max rychlost, NE tříválec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Lidi jsou ochotný priplacet za vibrace a smrad u dieselu, proč by nepriplatili za vibrace u trivalce?
Rasto
Mne je renault sympaticky. Hlavne sa zdá, že po toyote a honde sa im podarilo vyrobiť tretí typ zmysluplného hybridu. Podľa testov to na diaľnici bere menej ako Rav4. Jediná nevýhoda je asi prodleva pri prudkom pridaní - holt kým si podradí. Samozrejme otázna je trochu zivotnost motora, to sa uvidi časom.

Inak nerozumiem, ten smútok za 2.0dci. Áno ten motor bol pomerne spoľahlivý, ale to bolo tak všetko. Turbodiera ako prasa, zvuk ako traktor, výkon nic moc. Do mesta vyložene za trest a na diaľnici podľa testov toto nezere viac, takže nie je za čím smútit, ak ne***i spoľahlivost.
Futurista
@Rasto Ty nepochopil, ze neni kW jako kW... Kilowatty z nafty jsou silnejsi nez kilowatty z benzinu s elektrikou. 200 koni? Pche, to na dalnici prece predjede i litrova fabie. Jak muze bejt ve formulich jen 1,6 litrovej motor??? Takovy chcipaci.

Proste kdo si chce kopnout, duvod najde. Ja s timto systemem uz jezdil a neni to vubec spatny, na to auto to staci. Ale jasne, jsou i silnejsi auta... A tady uz lze objednat 300 koni.
ericn
@Futurista k čemu je ti 200k s vmax 175kmh a zrychlením za 8,9s, když stejné parametry má 115k Fabie se zrychlem 9,3s a maximálkou 202kmh ? Hmmmm k ničemu… S 1.5TSI tě deklasuje 😋
Rasto
@ericn všimol si si rozdiel veľkosti fabie a tohoto suv-ka?
Kodiaq s 1.5 tsi zrýchluje za 10s.
Inak ospevovany 2.0 dci (127kw 360nm) v Koleose mal s automatom 0-100 za 11.8s .
Tak max rýchlosť odpovedá 96kw logicky. Ale neviem kto si kupuje SUV aby s tým jazdil 200+. Na max rýchlosť som sa takto díval, keď som mal 10 rokov. Ak chceš pohodlné jazdiť 200+ kúpiš si niečo od audi, bmw alebo mb.
ericn
@Rasto k čemu ti pak těch systémových 200k je, když je nepřeneseš na silnici? K ničemu. Jinak tříhrnek v téhle kategorii nemá co dělat. Kodiaq, co porovnáváš má 150k a i s nimi bude na dálnici je rychlejší😋 Btw fér by bylo vzít 2.0TSI - kdy budeš o sekundu a půl rychlejší s vmax 226kmh = dostaneš za své penize výrazně víc. Jinak těch Kodiaqů, co na dálnici letí přes 180kmh je celkem dost… Bagatelizovat slabiny jinak celkem povedeného auta je hloupost. Renault vsadil na lezení EU do zadku, proto jeho pohony vypadají tak jak vypadají… Pro mě je to nekoupitelná značka.

Btw tvých 10let nikoho nezajímá…
Rasto
@ericn https://zeperfs.com/…l12618-12254.htm

Kodiaq 142kw vs Rafale
80-120 je rafale o 1s rýchlejší.
0-160 je to skoro remíza.

Takže to vysvetľuje, prečo všetci hovoria, že pocitovú dynamiku má to autolepšie u ako to, čo je v papieroch.

Rafale ma pomalé 0-50, kde ide asi len na tych cca 70kw z elektromotorov. Ako náhle pripojí spaľovák tak ide lepšie ako silnejší naftový Kodiaq.

A ja osobne a 99% ľudí typicky práve používa hlavne zrychlenie medzi 60-150. Či už výjazd z obce, predbiehanie alebo zrýchlenie na diaľnici.

0-100 alebo 180+ je oveľa menej dôležité pre 99% ľudí, takže toto je za tú cenu veľmi dôstojná motorizácia.
ericn
@Rasto takže zase, vybereš si jen to, co se ti hodí a argumentuješ. Ne, není to důstojná motorizace a prodeje to potvrdí. 3hrnek do velkého SUV nepatří. Klidně si to kup a pak na sebe budeš jen naštvaný, že ti to na dálnici nejede 😋 Good luck kámo…

Edit prodeje 2024 v ČR Kodiaq 10328ks/ Rafale 76ks 😋
Rasto
@ericn neboj, zaradím ho do výberu.
Ja nepopieram, že pohon má svoje nevýhody ja som len poskytol argumenty, že vo vacsine pripadov prevazuju výhody.

Ty si kľudne kúp Kodiaq a brázdi s nim nemecké diaľnice 200 ak ti to tak vyhovuje.
ericn
@RastoNo já musím hledat jinde, potřebuji stále ještě 3 plnohodnotná místa vzadu + kufr, co pojme kočárek a bagáž 5ti členné rodiny :-) Tj ani jeden tohle nedá...
Rasto
@ericn pre zaujímavost, čo to splna? Multivan, vclass, x7, Highlander?
ericn
@Rasto Na SUVčka nejsem, nejblíž mi je asi Multivan. Škoda, že VW neudělal nástupce Touranu. To je ta ideální velikost 😋 Podobně velký je iD.Buzz, kdyby byl alespoň full hybridní, měl bych vyřešeno (i když zadní lavice je dělená jen 2:1)... Ale není…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn podle čeho soudíš, ze je neprenes? Jako že to je premotorovany a porad hrabe? Jestli si někdo potřebuje honit ego s fabii, ze ma o 20km vyšší maximalku, pak nezbývá než dane individuum litovat, že má smutný život.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, stejnou otázku si mužeš položit i části motoru Kodiaqu... k čemu, když tomu 110kw TSI i TDI ujede na dálnici starej rendlík, natožpak Fabie 1.5TSI.. k čemu ? :D @ericn
ericn
@Ozzman O tom celkem pochybuju, že by tvůj atmo 2l se 4st hydroměničem dal na dálnici Kodiaq 2.0TDI :-) To by Rafale pak musel úplně deklasovat...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Futurista stačí. To ano. Není to tak dávno co 120ka měla 34kw a trabant 2 válce. Stačilo to.
Někomu to stačí, někdo chce za ty peníze vic.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Futurista 300k je maximální krátkodobý vykon. Tak na 10s. Takové to AŽ. Trvalý se rovna výkonu TŘÍVÁLCE.
Avatar - del42sa
del42sa
@Rasto za mě je chyba, že ten svuj hybrid nově kombinují jen s tříválcem, do velkých aut by se mnohem víc hodila alespoň ta 1,6 a popravdě jsem doufal, že ta 300 koňová plugin verze bude místo třívalce mít 1,6l motor, a původně se tak o tom i psalo. Nestalo se bohužel, nicméně to jak ten hybridní systém Renaultu funguje je mi sympatické, neřešíš žádné dobíjení, jen tankuješ palivo a jezdíš (mimo tu 300k verzi) Třeba v Australu jede pěkně, Rafale jsem nezkoušel, ale může to být podobné.
Problém je spíše v image, jak píše Ericn. Pokud nabízím vlajkovou loď, tak má mít odpovídající pohon, podvozek, výbavu kabiny atd. Ani jedno Rafale nesplňuje, kabina je x okopírovaný Renault megane E-tech, motor téhle kategorie do takového auta nepatří, zadní náprava má aspoň natáčení a ta plugin-verze má navíc adaptivní tlumiče, ale jinak je to slabota, obzvlášť když člověk nahlédne do historie velkých Renaultů....

s tímhle motorem je to i za milion drahé ....
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@del42sa přesně tak.
Rasto
@del42sa tak ja neviem renault si nikto pre image nekupuje. Pred dvoma rokmi mi za 1 000 000 chceli predať corollu v kombiku, tak mi za mega top suv od renaultu nepríde ako niečo nepatričné.

Ten zakladny kodiaq s 1.5tsi stojí tiež milion. A má horší výkon aj spotrebu, ja by som si ten valec oželel.

Samozrejme tu sa bude viac predávať kodiaq , vo francuzsku asi nie :)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rasto
Presne tak, jestli mít tip vybavenou vlajkovou lod nebo základní kodiaq, je tam ta pridana hodnota. Kdo kouka na kodiaq v ceně 1.5m, nebude koukat na renault.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, ta Corolla v kombíku s trocho výbavy a motorem pořád stojí v ceníku ten milion :D Tady se nic nezměnilo, stejně jako Oktávka, nebo Golf... ale máš pravdu @Rasto
ericn
@del42sa Souhlas :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@del42sa
Ta atmosféra 1.6 byla tragická. V těch slabších hybridech je to děs.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Nevím no, tříválec...
Řekl bych že rencek se moc dobře prodávat nebude. Do budoucna mě u hybridů bude zajímat jak se v praxi projeví hybridní systém Leishem EM-i apod.
Arese
Děkuji, ale nechci. S takovou fejkovou pohonnou jednotkou ani omylem! 😳👎
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Hejtuje se tu hlavně motor. Ale stejně se najde pár důchodců co to koupí a budou happy. 😉
traveldrive
@Pepa_007
Vyskúšaj a potom hodnoť. Keby ti nepovedali, že je tam malý trojvalec, tak to ani nezistíš.
Avatar - del42sa
del42sa
@traveldrive tak přesně na tuhle pitomost spoléhalo PSA a jejich "prémiová" DS, frantíci se snažili všechny přesvědčit, že pro prémii ti stačí pár chromovaných cingrlátek a slabý motůrek u kterého výkon naženeme elektreomotorem a baterkou :-D

zákazníci nejsou hloupí a obzvláště takoví, kteří jsou ochotni zaplatit prémiovou cenovku, chtěji opravdovou prémiovou techniku a ne pozlátko....
Ostatně podívej se kam to DS za těch 10 let dotáhla .-)

jako nemám problém s tímto pohonem v Australu nebo Symbiose, ale pokud chtějí v Renaultu alespoň něčím zaujmout movitější zákazníky, tak ať tam taky dají odpovídající prémiovou techniku
Rasto
@del42sa ja len nerozumiem o akej prémiovosti stále hovoríš.
To auto nie je prémiove. To auto s plnou výbavou stojí +- ako základný kodiaq s 1.5tsi. Keď si tam dáš úplne všetky doplnky si niekde okolo 1.1mil. Tak si stále na urovni kodiaqa 1.5 tsi sportline, ktorý ma horšiu výbavu a horší pohon. To auto nie je prémiove a predáva sa za neprémiovu cenu.

Ako naozaj nikto za nerozhoduje medzi X6 tkou a Rafale.

A presne Renault sa nehrá na nejaké DS. Na premiu. On len ponuka to najlepšie čo vie so svojou technikou vo velkom baleni s pekným designom za rozumnú cenu.
Avatar - del42sa
del42sa
@Rasto i do Dacie, která si na žádný luxus nehraje dali 1,8l motor a tenhle Rafale má být luxusní SUV coupé, to zkrátka nejde dobře dohromady
Rasto
@del42sa 1.8 ale bez turba. Teda to ma dokopy 156k teda o celých 44koni menej ako toto.

Plus v tom hybride, ak to dobre nastavili ten trojvqlec môže vadit ešte menej ako bezne. Prakticky nemusí vôbec bežať na nepríjemne nìzke otáčky kde je ten jeho zvuk a prejav najhorší.

Takisto to môže pomahat spolahlivosti, že sa rýchlejšie zahreje, keď ho záťaži generátor.

Ako z pohľadu spolahlivosti by som tam tiež radšej videl 2.5l atmosferu s nepriamym vstrekom bez turba... ale ak v renaulte nič ne***i, veril by som tomu do spolahlivosti viac ako lubovolnemu modernemu dieselu.