Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Wankelová Mazda MX-30 pro rok 2025: Umí plánovat nabíjení a má větší displej

19 komentářů

MarekAbsolon
Tak za prvé nevím přesně, jak 55kW prodlužovač nakrmí 125kW elektromotor. Pak mi není úplně jasné jestli s tím autem s baterkou 17kWh bude možné kromě plánování nabíjení a nabíjení taky někam dojet. Prosím pány DonVito a Horký Rom o vysvětlení. Opět máte zpoždění, šichta už začala tak šupem makat.
Othello
@MarekAbsolon nevidím žádný důvod proč by 55kW generátor (reálně to bude trochu míň) nemohl ve spolupráci s dostatečným akumulátorem živit 125 kW, když potřeba takového výkonu je vždy jen krátkodobá.
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Problém je, že takováto kombinace je krajně neefektivní, místo aby se výkon spalováku (který je sám o sobě nepříliš efektivní protože wankel) posílal na kola, tak se jeho část zmaří v generátoru, další část se zmaří v nabíjení/vybíjení baterky a poslední část se zmaří v elektromotoru, takže výsledek posílaný na kola bude s nesmyslnou spotřebou, která je patrná ze zdejšího testu, 9,6 litru benzínu a zároveň 18,6 kWh ze zásuvky na 100 km, to jsou hodnoty za které jde provozovat skoro dvě benzínové Fabie a TM3 k tomu. Takže MX-30 doslova "žere" energii jako tři větší auta a přitom má problém dosáhnout dálniční rychlost.
Tycoon
@Ham.

Je až překvapivé, jak takového otesánka, který žere i trávu kolem silnice, si Mazda dovolí prodávat.
A to vše jen kvůli směrnicím EU, dle kterých má tento otásenek tabulkové emise CO2 rovny jen 21 g/km, takže Mazda z prodeje každého z nich dostane "emisní kredity".
Avatar - Ham.
Ham.
@Tycoon No jenže kupci nejsou blbci a prodeje MX-30 jsou horší než mizerné, takže těch kreditů stejně moc neposbírají.
Othello
@Ham.
to je vše pravda, ale já reagoval pouze na úvodní dotaz jak 55kW prodlužovač nakrmí 125kW elektromotor
Avatar - lamal
lamal
@Othello
Absolon sa vidi na spici inteligencie EU, vytahuje priemery :D
matuS
@MarekAbsolon sorry kámo, ale ty si zjavne moc rozumu nepobral.
Napoveda - koľko si myslíš že je potreba výkonu k bežnej jazde?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@matuS
On je místní troll, který vidí rudě jen se napíše elektrika.
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Spravny trollik je pekne drzy a agresivny buran, s ptr078 a traveldrive si moze podat ruky :-)
Arese
Díky Mazdo, ale tento pojízdný absurdistán si klidně nech. V Evropě tvým zákazníkům určitě chybět nebude! 😀
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
@hiphop Tak proč je čteš, když ti tolik vadí, Zkratoprde? 😀
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@Arese odkaz na autoforum nemáš?
José Feliciáno
Mazda se za každou cenu drží originálních řešení, která v praxi neposkytují uživateli žádné zvláštní výhody, první mě z nedávné doby napadá "diesel na benzín" - technicky vyspělý motor, který při praktickém testu nepřesvědčil ani spotřebou , prodluzovač dojezdu působí podobně - vymakaný, drahý, diskutabilní
Avatar - eLzyx
eLzyx
tohle by bylo zajímavé, kdyby to mělo aspoň 50kWh baterii. I za cenu zmenšení nádrže z 50 na 20L. Většina jízd na baterii. A když už tedy pojedu třeba do toho Chorvatska, tak se trochu procvičí Wankel, pokud se nebudu někde zastavovat na oběd, kde bych zároveň nabíjel.
Stejně tak využívat odpadní teplo wankelu k vytápění auta a ohřevu baterií.
Ale tohle kombo je nesmysl.
gil54
Tragický zrychlení (skoro 10), směšná maximálka (140), pidibaterčička, "šikovný" prapodivný zadní dveře, vždy "úsporný" Wankel "efektivně" zapojený jako generátor, pod kapotou techniky, že tam pětikoruna nepropadne a to všechno za víc než mega... co víc si přát.
Arese
@gil54 Tohle si prostě žádný soudný zákazník nekoupí. 👎
MazdaMXRVE
Prodlužovač dojezdu je slovní obrat, který může těžko popsat "užitné" vlastnosti. Vím o čem mluvím, protože při mém nájezdu a dobíjení doplňuji nádrž na benzín jednou za kalendářní rok (průměrná spotřeba 2,2l/100km a 17,1 kW/100km).Myslím, že většina "přibližovadel" (záměrně nepíši aut - protože se doba mění) bude posuzována podle jiných parametrů, než teoretická hlediska, která jsou doménou současných uživatelů.