Zaměstnanci bratislavského závodu německé automobilky Volkswagen vstoupili do stávkové pohotovosti za vyšší mzdy. Informoval o tom internetový portál Sme.sk a ČTK to potvrdil zástupce odborů Zoroslav Smolinský.
Asi mi neco unika. Ceny klesaji (je deflace misto inflace), automobilovy prumysl je v kytkach jako nikdy predtim, vyroba se zastavuje, zamestnanci se silne nadprumernymi platy zadaji jejich navyseni???? Opravdu to ma logiku - firme se nedari, tak ji s tim pomuzem. Je to sproste vydirani neprimerenym neoduvodnenym natlakem ktere nema zadny realny zaklad. Proste jenom a jenom vydirani a at mi zkusi nekdo vysvetlit, ze se pletu.... (pokud mozno nekdo, kdo nepatri k te stavkujici verbezi). :no::no::no::no::no:
Smysl odborů může fungovat při hledání balansu mezi možnostmi zaměstnavatele a zájmy zaměstnanců. To si však odborové mafie neuvědomují. Pokud jsou placeni z odborových příspěvků, tak agresí ospravedlňují výši svého příjmu a rukojmím tak není jen zaměstnavatel, či ostatní lidé, ale i sám zaměstnanec.
Ne, pan pouze chape principy fungovani ekonomiky a pouziva mozek. Nechci tady rozdmychavat vasne kolem politiky, tak sem netahej modre, oranzove, ruzove, hnede a kdovijake jeste.
Pravdou ovsem je, ze odborari hraji hlavne do sve kapsy a zneuzivaji k tomu jednodussi vetsinu, tim, ze se skryvaji za snahu o jejich "blaho".
Trosku premyslej - je krize, automobilkam se nedari - myslis, ze je vhodna doba na takoveto vydirani?
To same bylo ve Skodovce - nejdriv si vykopali nesmyslne navyseni platu a pak sedeli dva dny v tydnu doma - a to se vyplati.
No,kdyby to bylo všechno tak průzračně jednoduché - alespoň to vidíš " v ideologicky moderním tónu".Není to tak dlouho co tato společnost v určitých ohledech byla "ruštější než rusové",no a pak cvak - "vyučujeme ostatní v tržním"...Jen ta argumentace má kolikrát nebezpečně "shodnou logiku a ducha" jako před mnoha lety.Svým způsobem znalče tržní ekonomiky je v těchto luzích možné(co možné-běžné) za vydírání (krize nekrize)nazvat jakýkoliv požadavek na platbu za odvedenou činnost či dodané zboží(v místních poměrech poměrně vychytaná disciplína).Pokud opravdu používáš mozek-jde vlastně o pidi spor(vzhledem k velikosti koncernu) uvnitř akciové společnosti a zkus znalým mozkem nahlédnout "časoprostorové paradoxy" a "teleportaci" značných částek(po kouskách)do "temných oblastí" prapodivným subjektům z rozpočtu státního(tam platit musíš),jenž máš tu čest ještě navíc sanovat...VW tě nikdo kupovat nenutí...
To si pletieš s nemeckými odbormi. Na Slovensku ani vo vašej škodovke tak silnú pozíciu nemajú, ani nijak nehorázne veľa nechcú. Len tých pár percent na dorovnanie inflácie.
Tak potom ste na tom celkom fajn :-). U nás zatiaľ robia iba "bu-bu-bu", akože štrajková pohotovosť sa prejavuje iba žltými okrúhlymi nálepkami na montérkach... Dopadne to ako vždy, nejaké to percento sa pridá, a bude zase ticho.
Jasně, je třeba začít spratkem Romanem aj.hošany,kteří díky politikům šéfují spíš státním než soukr. firmám.A nemáš problémy,že je v ekonomice moc mzdových nákladů.
K Blavě: měl by zasáhnout genitál Fico a třeba namísto platu by si měli v PO ráno zazpívat hymnu,zamávat fanflí a budou tak nějak vnitřně uspokojeni,že prachy netřeba.Potuploval bych to v PA při padla....
Přiznávám, že mně nijak nevadí něco,čím se platí....Ale chápu,že různým řidičům aut za 2 mega a víc vadí,když zaměstnanec má na víc než na nájemné.Holt někdo miluje 19. stol.Lidé jsou nepoučitelní,pak se toho chopí ti praví ruďoši a bude zase vymalováno.Dějiny se opakují.Ale to chápou ti,co je trochu znaj.
Tady bude vzdy problem ve fabrikach mezi Nemeckem, CR a Slovenskou republikou... at uz se bude jednat o volno, 13te platy, premie ...atd. Nikdo nechce delat podobnou praci za mene penez a takove povidacky, ze treba v CR fabrikach je nizsi pracovni sila... zato muze jen VW management (vybaveni+pracovni postupy+ organizace...atd. )
Tak za:
1. Odbory v princípe nemusím, ale princíp tejto a jej podobným stávkam je o niečom inom. O tom, aby ľudia za svoju prácu aj na Slovensku dostali to, čo za tú istú, alebo horšiu prácu dostávajú v Nemecku, teda cca trojnásobok. Realita je však komplikovanejšia, žiadaných niekoľko % považujem za smiešnych a zároveň ľahko dosiahnuteľných.
2. Nechápem, ako sa tu niekto môže oháňať neuveriteľne primitívnymi a nepodloženými kecami o neadekvátnom práve na slušnú mzdu. Pracovná výkonnosť našich a aj Vašich, teda českých zamestnancov v automobilovom priemysle je minimálne dvojnásobné voči Nemecku. Človek, ktorý tu toto spochybňuje a kritizuje revoltu slušných ľudí pre vyššiu mzdu (stále žobračenku voči „západu“) je dement, ktorému treba rozbiť hubu a vyviezť ho za hranice, napríklad na Haiti. Buď je to niekto s priemerným mesačným príjmom od 10 000 eur vyššie, alebo vysokoškolský parazitujúci študent, ktorý chrápe s manželkou spolumajiteľa Penty.
Nevím proč by musely být u nás/u vás stejné platy jako např. v Německu, nebo v tzv. záp. Evropě? Pokud by měli např. němci platit stejně čechům a slovákům, proč by sem potom šli s nějakou výrobou...? A co by ti "stávkující" dělali pak. Bačovali v horách? Kdybys podnikal třeba na zmiňovaném Haiti (nebo v někde v Africe) a chtěl zajistit místním pracujícím stejně "spravedlivé" mzdy jako na Slovensku, jak bys asi ekonmicky dopadl...
40 let se v socialistické Evropě "decimovala" ekonomika, ale teď by všichni chtěli automaticky "rovnoprávnost" s celým ekonomicky vyspělejším "západem"...
Chceš platy jako němci, nebo amíci, tak se tam mezi nima prosaď, ale nečekej, že ti skoro stejný plat donesou na zlatém podnose až někam do "Košic"...
A pokud se to někomu nelíbí, může jít výroba zase o kus dál na východ... Chtěl bych vidět někoho od vás, nebo od nás koho VW/Škoda musí nutit, aby pro ně pracoval, natož za nižší plat, než v jiných průmyslových odvětvích za podobnou práci...