Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrický Leapmotor T03 bude v Polsku už za 270 tisíc. Slev je na něj hromada

95 komentářů

Jezdec667
V polsku dostane dotaci rodina se třema dětma. U nás ji shrábli ičaři a rodina dostala kulové . Aspoň jsou vidét ty priority.
Avatar - kruskar
kruskar
@Jezdec667 Akorát to trochu kazí to, že rodina se třemi nebo více dětmi se do té yebky nenacpe. Ale můžou jezdit nadvakrát, to jde....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jezdec667
A jak je nacpeš do takoveho auta?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nenacpeš, ale když se na to podíváš ze širšího hlediska komunikace vlády k občanum, něco na tom je. Řeší se populační krize (v celém západní světě), lidi přestávaji mít děti a ten největší důvod je, že je to ekonomicky nevýhodné a vládní politiky moc propopulační nejsou. Defakto pracující občan má jen slevu na dítě, která je dnes už směšné částky (revize se blíží snad už) a proto je prostě ekonomicky výhodné děti nemít. Jenže stát děti potřebuje, jsou to výrobní jednotky systému a jelikož to není jen o ekonomické situaci ( i když je to největší faktor), tak i jistá komunikace státu k rodinám je na místě. Auta dnes používají všichni, takže pro stát je v mnoha případech levnější pobízet a stimulovat rodiny všelijak, třeba i dotací na elektroauto (osobně bych viděl třeba v našem systému dotací na EV tuto dotaci poskytnout nejen Ičařům, ale i fyz. osobám třeba právě rodinám s dětmi) Není to přímá věc ovlivnující porodnost, ale jedna z mnoha věcí, která třeba dokáže alespoň do jisté míry vykrýt vícenáklady rodiny s dětmi a tak trochu povzbudit toto rodinné klima, aby si mohli taky trochu žít "lépe" (to je to o co nám všem jde a proto si lidi nepořizují děcka = sociologické výzkumy) a bude stát řádově méně, než daňové slevy, které by byly opravdu účinné a dorovnávaly "ztrátu" financí za to, že vychováváš dítě....Jistě, mužeme si říct, to je každého věc.. určitě ano, ale jako pro stát je pro tebe klíčové alespoň udržení práceschopné populace. @Mikesus
Avatar - sachs800
sachs800
@Ozzman Nemyslím si že jakákoliv finanční či jiná podpora zvedne porodnost. Platí, že pokud se mají lidé dobře, porodnost klesá. A my se máme dobře.
Stačí se prohlédnout po světě. Největší porodnost mají chudé státy. Ty bohaté se s porodnosti potýkají všude.
topten
@Ozzman
praprababicky mely bezne 5+ deti a nemely se zdaleka tak dobre jako my
afrika je prelidnena a zadnej blahobyt tam neni
je to uplne obracene - cim bohatsi spolecnost, tim min deti
.
ale fakt, ze dat podporu jen firmam a podnikajicim, kteri si navic jeste vetsinou odectou DPH a auto daj do nakladu a snizej si dane a maj ho tak za pulku proti normalnimu clovekoj, byl od vlady velkej preslap
jestli chtej EV podporit, at je nechaj bez DPH pro vsechny
a na vsechny dotace at se vykaslou
a to nejen ohledne aut
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pozor, tady mícháme dvě věci dohromady, nikdo nikdy snad ve vyspělém světě dotáhne porodnost tam, kde jsou dnes ty chudé státy, tam platí to, co říkáš, ale taková ta optimální reprodukce 2,1 dětí na jednu ženu se dosáhnout dá. Nyní je to 1,3 a pokud to bude pokračovat, tak to nabere rychlý spád a i propad ekonomiky. Jde o to ji udržet a vrátit alespoň na nějakou tu udržovací úroveň a ano, čistě teoreticky, když lidi budou mít příjem a kde bydlet (což je taky vlastně ekonomická), budou rodit děti tak nějak stále stejně, jako tomu bylo doposud (v ČR to osciluje 1,6-1,8 v těch ekonomicky silných letech. Ono není ani žádoucí, aby ty děti plodila chudina, byť to mužeme nazvat jakkoliv neetické o tom takto mluvit. My jako stát potřebujem, aby rodiny ekonomicky aktivní rodily ty 1-3 děti, protože ty je zapojí zase do pracovního procesu. Reálně se tento problém řeší, byly zhotoveny průzkumy nejen v ČR a lidi děti chtějí, jen nechtějí zchudnout - řešení je snížit rozdíly, aby nemít děti nebylo tak strašně výhodnější, než je mít pobídky, slevy, školky, bydlení, kloubení práce a rodiny atd.... a do toho patří právě ta komunikace státu, kdy u nás se vyplatí mít děti jen těm, kdo nemaká a je ideálně více opálený a tenhle genofond množit nechceš 😁 @sachs800
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ozzy, uvažuješ o dětech jako o zboží. Čím bohatší pár, tím spíše mají čokla a sraz před cestovkou a sfintěná slípka tvrdí, že má právo nerodit děti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Uvažuji jako policy maker (jsem defakto poradcem), a ne neni to pravda, u bohatých se děti rodí stále stejně, tady je pravě ten dopad ekonomiky nezasáhl - to jsou data @Kankunen
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Ozzman Hlavně tohle nebude sloužit jako jediné auto. 3 děti a jeden dospělý na rozvoz do školy, školky to stačit bude a na výlet už pojedeš něčím jiným.
Naopak ideální velikost na ježdění po městě a tam, pokud bude kde nabíjet je tohle autíčko naprosto ideální. Takhle si představují smysl EL aut.
Othello
@Ozzman
k čemu je vlastně dobré aby na Zeměkouli bylo víc a víc lidí ?
ericn
@kari.laz ale tuhle malou jebku si nikdo normální nekoupí, ani za ty peníze. Kdyby to bylo o kategorii výše tak by se tam normální středoevropan i vešel a i by překousl čínský původ. Tohle úspěch mít nebude…
traveldrive
@Othello
Nie na Zemi, ale v takzvane "vyspelých" štátoch. Nemá kto makať. Seniorov pribúda a peniaze na dôchodky dochádzajú.
traveldrive
@ericn
Ako druhé-tretie auto na bežné denné pobehovanie vpohode. Ale ako jediné v rodine...? V tom máš pravdu.
Lenže otázka je, koľko rodín si dnes dovolí viac ako jedno auto?
ericn
@traveldrive ani jak druhé ne, nevejdes se tam 😋 Já mám třeba 3 auta a nejmenší je Golf G7…
traveldrive
@ericn
Každý to môže mať inak, ale v drvivej väčšine druhých alebo tretích áut v rodine nejazdí viac ako jedna alebo dve osoby.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Ozzman Ne, ten hlavni duvod je obecna lenost zivocisneho druhu, ktery ztratil snahuo preziti.

V dobach nesrovnatelne chudsich a nejistejsich se deti rodilo hodne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Problém porodnosti je dán hlavně (ne)dostupností bydlení. Mimo jiné díky Fialově neschopné vládě jsme na tom s dostupností bydlení nejhůř v Evropě.

Takže jestli se ještě někdo diví dopadům na demografii, tak jen ukazuje jaký je blb.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže začnu pozitivním, ano bydlení je část problému, respektive jeho dostupnost, ALE : Ten demografický propad není jen v ČR, je v celém západním světě, to už asi na Fialu nehodíš 😁 Navíc i kdyby s tím od začátku vlády něco udělali, tak efekt příjde až za vlády další, takže jejich reakce na problém je bohužel pomalá, ale reálně se toto mělo řešit už dříve.@Rohypnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Ano, bydlení je ČÁST problému.
Ale u nás je jednou z nejpodstatnějších právě díky té míře nedostupnosti.
Pak jso usamozřejmě prorodinná politika zaměstnanosti, dostupnost školek, škol atd.

Náš stát pro rodiny neděál absolutně NIC. Tady se neustále politicky řeší nesmysly a naprosto koncepčně bezvýznamné věci typu důchodová reforma = posuneme věk odchodu o 2 roky, jak si mají zvýšit platy politici a soudci a podobné absurdity, místo toho aby vláda řešila podstatné problémy a zásadní otázky. Tahle vláda Fialy nevyřešila absolutně NIC.
Michal Koutný
@Mikesus
Úplně na pohodu. Manželka na střechu, děti do kufru.
traveldrive
@Michal Koutný
Tvojej rodiny mi je ľúto.
topten
@Jezdec667
vetsinu shrably firmy a jezdej s nima jejich zamestnanci
nechapu tu nenavist vuci zivnostnikum
pripominas mi jednoho znamyho, kterej mi vycital auto na firmu
pritom jako zamestnanec ma firemni auto i pro svoji potrebu
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Demokratizace dopravy je jedním ze zásadních přínosů elektrické revoluce. Doba, kdy dostupná mobilita širokých mas budujících udržitelnou společnost není jen prázdnou frází, právě nastala. Zatímco vybraní vrcholní představitelé nově budované společnosti mají možnost vychutnat si klimaticky odpovědnou a dekarbonizovanou jízdu v Porsche Taycan nebo Mercedesu EQS, standardizovaně udržitelné rodiny a komunity se budou moci těšit na vrcholně demokratický Leapmotor T03.
DonVito
@Horký Hrom
👎
Jdi trollit jinam.
A nepripodobnuj zastance elektromobility takovou retorikou ke komousum nebo svazakum!

I kdyz je pravda, ze nic jineho nez ideologicke kecy (a parodie) ti po dosazeni cenove parity EV s ICE nezbyde...
Spousta diskuteru ani nechape tvoji ironii.
Ktera se chape tezko.
Protoze nebyt to napsano tak pateticky, tak to dava castecne smysl.

PS Na cenovou paritu v teto tride si jeste pockame. Zatim je v Polsku stale vytvorena umele.
traveldrive
@DonVito

Skáčeš úplne zbytočne. Vcelku to trafil. Nie je to o zástancoch elektromobility, ale o tom, ako sa EV do reálneho života presadzujú. Na cenovú paritu si počkáme nie iba v tejto triede takmer áut, ale naprieč prakticky celým spektrom EV, možno s výnimkou niektorých najdrahších.
V Poľsku to nie je cenová parita, v Poľsku je to proste štátna podpora rodinám, ak sa nemýlim, je to tam celkom tradícia. Ešte si pamätám dobu, keď bol poľským symbolom Fiat 126p, nie je to tak dávno.
DonVito
@traveldrive

K cenove parite😒br />https😐/www.forbes.com/…rmitting-reform/

Once EVs are as cheap as gas-powered cars, the trend won’t stop there. Battery prices have fallen over 90% in the past 15 years and will continue to fall as production costs decline and emerging battery technologies mature. EVs will be the most economical option for consumers, and by a growing margin. Add to that the considerable cost savings from not filling up with gas, and it’s easy to predict EVs will become the default choice for mainstream consumers in the next few years.

Jakmile budou elektromobily stejně levné jako spalovací auta, trend se tam nezastaví. 😉 Ceny baterií za posledních 15 let klesly o více než 90 % 😵 a budou i nadále klesat, protože výrobní náklady klesají a nové technologie baterií dospívají. Elektromobily budou pro spotřebitele tou nejekonomičtější možností a s rostoucí marží. Přidejte k tomu značné úspory nákladů v důsledku nedoplňování paliva a je snadné předvídat, že se elektromobily stanou v příštích několika letech výchozí volbou pro běžné spotřebitele.
👍👍👍

Tohle neni sci-fi.
Jedna se o realnou predpoved zalozenou na dosavadnim vyvoji.
Bohuzel vetsina diskuteru zde obtizne chape i soucasna data.
Tak nejdulezitejsi FAKT pro jistotu jeste jednou😒br />
Ceny baterií za posledních 15 let klesly o více než 90 %
👍
Rene Adamcik
@traveldrive
Cenova parita nam bola pred rokmi komunikovana tak, ze sa 40 tisicovy elektromobil nizsej strednej tridy postupne priblizi 20 tisicovemu ICE nizsej strednej triedy.
Avsak "skutek utek" a realita je taka ze 20 tisicove ICE sa cenovo blizi 40 tisicovemu EV.
Nekde udelali soudruzi asi chybu ......
Vsak si to odnesu len hlupi ludia.....

"Tak nejdulezitejsi FAKT pro jistotu jeste jednou😒br /> Ceny baterií za posledních 15 let klesly o více než 90 %"

Pekny citat. Jeden by tomu aj uveril.
O ake baterie to vlastne ide? Mozno pre ponorky....?
Pred 10 rokmi stala bateria pre Nissaan Leaf 8 tisic eur, dnes stoji 8 tisic eur. Nevychadza mi to.
Alebo mozno ide o tuzkove AAA baterie do ovladacov? V roku 2010 stali Panasonic 2 ks 0,79 eur, teraz o 15 rokov neskor stoja Panasonic 2 ks 1,69 eur.

Rozum mi to 90% zlacnenie zatial neberie, skusim radsej kalkulacku.....
traveldrive
@Don Vito
Prečo stále opakuješ ten blábol o poklese cien bateriek? Do cien EV sa premieta minimálne, ak vôbec. Zatiaľ nepoznám slušný elektromobil aspoň kompaktnej triedy, ktorý by bol v cene pod 30 tisíc.
A najmä si treba uvedomiť, že auto na baterky stále nie je schopné prakticky nahradiť spaľovák. Popri cene aj dojazd a doba nabíjania sú dosť podstatnou prekážkou. To ešte nejakú desiatku rokov potrvá. Nemá zmysel tlačiť na pílu.
Rene Adamcik
@traveldrive
Veru, ceny elektromobilov neustale klesaju.
Kedysi v zaciatkoch bol elektromobil neuveritelne drahy. Zoberme si Teslu S. Vyraba sa od roku 2012, teda takmer 13 rokov.
Vtedy to bola neskutocna desiva cena.

A teraz? Za hubicku. Cena velkoobjemovej vyroby elektromobilov klesla, cena baterie do tohoto vozidla odvtedy klesla o takmer 90%, takze baterie k tomu prikladaju fakticky zadarmo.

Utekam si do najblizsieho okresneho mesta do predajne dve nove Tesly S kupit (jedno aj pre zenu). Mozno mi daju zdarma aj jednu bateriu navyse, mozno sa zide.
traveldrive
@Rene Adamcik
Ja už Teslu nechcem, kto by chcel takú socku...
Rene Adamcik
@traveldrive
Myslel som to samozrejme ironicky.....

Teslu by som si ani ja nekupil. Priority pre kupu auta:

znama zavedena automobilka, ktora ma vyvoj a desatrocia skusenosti s vyrobou aut, znacka, ktorej vyrobky maju aspon 50 rocnu historiu, ktorej auta jazdia spolahlivo v milionoch, aby boli na vrakoviskach origo nahradne diely. Znacka, ktora vie za desatrocia skusenosti vyvinut podvozok a jazdne vlastnosti, vie robit auta, kde pasuju dielce karoserie k sebe, kde sa daju zatvarat a zamykat dvere, kde neopadava lak. To startup nova neznama automobilka vsetko zvladnut za 10-20 rokov nedokaze.

A samozrejme auto, ktore nema autopilota. Ten patri do lietadiel, ja si chcem soferovat sam.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@DonVito Klimaticky odpovědné myšlení je disciplína pro ty nejdemokratičtější z nás. Ti, jejíchž názory byly formovány v době falešné ideologie fosilní diktatury, nemohou dostatečně pochopit hloubku nezbytných procesů nutných pro dekarbonizaci společnosti. Tvůj příspěvek ve mě vyvolává dojem, že i tvé myšlení je ovlivněno relikty tvého mladí, kdy ses nechoval udržitelně. Právě proto je tak důležité formovat myšlení dekarbonizovaných komunit již od nejútlejšího věku.
Krum Páč
Díky, Barrichello. @Horký Hrom
Arese
@Horký Hrom Zelený komik a kazatel promluvil. Amen! 😊))
Rene Adamcik
@Horký Hrom
Pod demokratizaciou dopravy by si jeden mohol predstavit aj moznost vyberu vozidla a nie nutenu dopravu.
Dostupna mobilita tu bola, ked male vozidla stali polovicu z terajsej ceny Euro 6.
Vrcholni predstavitelia statu sa vozia v BMW a Mercedesoch najvyssej triedy, vrcholni predstavitelia sukromnych firiem aj v Lambo a Ferrari V12.
A pocetne rodiny sa netesia na nic ine ako na vrcholne demokraticky golfovy vozik Leapmotor T03 z nedemokratickej socialistickej Ciny.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Rene Adamcik Falešná možnost volby fosilních aut není skutečnou demokracií. Společnost se může cítit svobodná jen tehdy, když se zbaví fosilních okovů. Pokrokový typ demokracie vyžaduje změnu myšlení z individuálních potřeb na potřeby budování nové společnosti.
Rene Adamcik
@Horký Hrom
Pod demokraciou sa rozumie uz samotna moznost vyberu.
Vtedy sa aj spolocnost citi slobodna.
Nie pod falosnou zamenou demokracie s diktaturou.

Nasilnu zmenu myslenia z individualnych potrieb jednotlivca na potreby budovania novej socialistickej spolocnosti sme tu uz mali v roku 1948. Trvala nekonecne dlhych 40 rokov.

Proti elektromobilom nic nemam. Su skutocne vhodne ako 2-he alebo 3-tie vozidlo do rodiny.

Spolocnost bude skutocne cistejsia, ked sa zbavi fosilnych okovov. S tym suhlasim. Treba ale zacat zhora. Papalasom dame namiesto 6-valcovych BMW elektromobily, nech idu prikladom. Velke lode budu na elektrinu, lietadla a vesmirne rakety budu elektricke, velky brat bude utocit na slabsieho brata vyhradne iba s elektrickymi tankami .... tam niekde vidim cistejsi a zdravsi svet.
Petr Kozohorský
@Horký Hrom "...Pokrokový typ demokracie vyžaduje změnu myšlení z individuálních potřeb na potřeby budování nové společnosti..." To je jak opsané z příruček popisujících budování nové společnosti v komunismu, v předchozím režimu. A jinak jste normální, Vy svazáku nové doby?
Arese
@Horký Hrom Komunističtí agitátoři z 50. let by se od tebe mohli učit! Fakt hnus... 😞(((
Arese
DonVito
Ano, taky je mi sympatictejsi podporovat takovato auta.
👍

Nicmene se tesim na okamzik, az tahle auta budou mit vyrobni naklady nizsi nez spalovaci.
Co pak asi lidi vyberou?
😎

arese, specielne pro tebe: cilova skupina techto aut nema mezi prioritami ani fofrklacek ani rucku!
traveldrive
@DonVito

Ľudia si vyberú to, na čo im budú stačiť peniaze. A pokiaľ im budú stačiť na benzínové auto, tak si ho kúpia radšej. Toto elektrické si kúpia, len ak bude extra lacné, inak je to prakticky nepredajná komodita. Číňania to určite sami dobre vedia, ale pochybujem, že takú cenu udržia trvalo, pretože by prerobili aj gate.
Spring v predajoch neláme práve rekordy, takže na úvod to asi chcú spraviť inak. Otázna je ešte technika a kvalita, to sa ešte len uvidí.
Arese
@DonVito To já samozřejmě vím, však já cílová skupina takovýchto trapných golfových vozíků niky nebudu, já požaduju normální AUTA! 😊)
DonVito
@Arese
Ty pozadujes "auta".
Ale to vetsinu lidi (minimalne teto cilove skupiny) nezajima.
Lidi chteji dojizdet do prace, vozit deti do skoly a na krouzky, jezdit na vylety.
Levne a spolehlive.
To jsou obvykle priority teto tridy.
Rene Adamcik
@DonVito
Dochadzam z dediny 10 km do mesta. Mam kde nabijat. Ideal pre mna by bol elektromobil. Snad si raz nejaku jazdenku kupim....
Hmmm, toto je naozaj idealne vozidlo na vozenie susedovych deti do skoly - teda urcite nie mojich z dovodu absencie bezpecnosti. A niekto by mohol mat aj natolko uvedomele deti, ze by sa hanbili pred spoluziakmi, keby vystupovali pred skolou z cinskeho samochodu....
A jazdt na vylety? Na niecom ako toto? To vazne? Box na strechu, privesny vozik ..... Vlastne hej, islo by to .... ha ha ha
Arese
@DonVito Tak pokud bys touto příšernou krabičkou od olejovek vozil své děti, tak jsi tedy katastrofálně špatný, resp. nezodpovědný rodič. Já bych život a zdraví své a své rodiny v něčem takovém rozhodně neriskoval a nikdo soudný to v Evropě dělat nebude!
traveldrive
@DonVito
Nepleť. Po takejto krabici fakt nikto netúži. Kúpi si to skôr iba ten, kto nemá inú voľbu.
ericn
@DonVito jasne, ale ne v miniaute 😋 Největší prodeje jsou v segmentu malých aut (Cli👋Fabia) a nižší střední (Golf/Corolla) a jejich Crossover ekvivalentech. Nikdo nechce jezdit na výlet/vozit děti do školy atd v krabičce od sirek 😉
Lord Owl
@DonVito Já potřebuju, aby se mé děti hýbaly. Vozit je můžu akorát na výlety a na sportovní utkání. Což v tomto by nešlo a bydlíme v paneláku. Takže nedám 1/3 cenu mého bytu za takovou parodii na přepravní požadavky.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@DonVito Co s tím mají společného výrobní náklady? Rozhoduje vždy cena pro konečného spotřebitele (plus částečně možnosti nabíjení). Za kolik to někdo vyrobí nemusí v žádném případě být přímo úměrné tomu, za kolik to bude prodávat. Já si myslím, že adekvátní cena pro pikslu, o které se bavíme, by měla být těch 270 tisíc, ovšem BEZ veškerých dotací a úlev.
DonVito
@Stejsn

Vyrobni naklady uvadim abych predesel hloupym komentum o umelem zdrazovani spalovaku atp.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Vidíme to na příkladu BMW 5. Lidi vybírají diesel. EV nikdo nechce.

Co tam máš dál?
Sevca1
@DonVito Až? Kdy? Zatím parita u vozů jako je Octavia, Karog není. Prostě ceny baterií klesají ale na cenu aut to význam nemá
Avatar - sorpersa
sorpersa
No fuj, taký odporný dizajn a ešte električka...zlaté Citigo 😄
traveldrive
@sorpersa
Dizajn je strašný, to je pravda. Ale elektrika do takéhoto vozítka do mesta patrí, to je OK. Ak si podrží dobrú cenu, má šancu, ale to je otázka, či cenu udržia. Na internete som videl sumu 13.800,-€, a to sú iné peniaze ako tie uvedené v článku. Síce stále nižšie ako Dacia Spring, ale zase je to Číňan. Podľa mňa za vyskúšanie stojí. Mal som možnosť krátko sa previezť so Springom, s tým starším modelom, a bolo to vcelku milé prekvapenie.
nippon
@traveldrive Aj Spring je číňan!!
traveldrive
@nippon
Podľa tvojej definície bude čiastočne Číňan každé auto.
Dacia je už tradičná európska značka, Renault ako vlastník dokonca jedna z najstarších. O nejakom Leapmotore si ešte včera ani nepočul.
DonVito
@Travele
Pro nas je Spring "cinan" protoze se v Cine vyrabi!
Tak prosim vynech sve argumentum ad absurdum, ju?
😉
https😐/www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/dacia-spring-ev-could-be-built-europe
Spring je 100% Dacia vyrobena v Cine.
Leapmotor je castecne Stellantis vyrobeny v EU.

Co je vic cinske necht posoudi kazdy dle sveho gusta.
Ja na to rozhodne nemam vyhraneny nazor.
traveldrive
@Don Vito
Ja budem za čínske považovať čo chcem, a nie čo si myslíš ty. Keby sa to predávalo pod značkou Citroen, možno by som pozmenil názor, ale na túto obludku Citroen asi svoju značku neprilepí, to by musela vyzerať inak.
DonVito
@travel
"Co je vic cinske necht posoudi kazdy dle sveho gusta."
Rozumis teto vete?
A tomu, ze ja narozdil od tebe nemam na toto tema vyhraneny nazor?
WTF

Cti pozorneni!
Avatar - sorpersa
sorpersa
@traveldrive ale áno, ako alternatíva pre tých čo majú možnosť dobíjania bez obmedzenia... ale ako hlavný typ pohonu budúcnosti, na to neverím... Radšej sa mali zamerať na zdieľané formy dopravy keď už ideme zachrániť planétu 😃)) Ja som si teraz kúpil krásne fosílne auto nové a keď bude mať 20 rokov tak ja budem mať cez 70...takže nejaké elektro ma natrápi...apropó, videli ste video sile EMG poľa v elektroaute? Krvinky musia mať rock and roll z toho ...
traveldrive
@sorpersa
Skôr dosiahnu baterky potrebnú úroveň, ako začne fungovať zdieľaná doprava... Takže týmto smerom by som to nevidel. Skôr si myslím, že do hry vstúpia nejaké zákazy a limity, a možno sa raz do mesta dostaneš len autíčkom pod tonu alebo na kolobežke... Každopádne spaľováky tu s nami ešte nejakú dobu budú. Pod súčasnými gerontami EÚ sa už trasie zem a pokiaľ sa ich EÚ zbaví, možno bude život pokračovať trochu reálnejším smerom.
P.S. 1 - Čo si si kúpil?
P.S. 2 - to video som nevidel, nájdeš naň odkaz?
DonVito
@sorpersa
Prestan sirit bludy o krvinkach.
Nejaky zdroj pro tyto lzi?

Prisel ti o tom retezovy e-mail??
A na chemtrail veris taky, vid...
👎
Rene Adamcik
Zufale vozitko pre zufalych ludi...
Odhliadnime na chvilu od typu pohonu.
Cerveni sudruhovia kedysi skusali na poliakoch priblizovadlo Fiat 126. Vtedy ostatne socialisticke radobyauta jazdili pomaly a bezpecnost nikto neriesil. Kedze nic ine poriadne nemali, malo to tam z nudze uspech.
Medzitym sme trosku pokrocili, ludia si viac vazia svoj zivot a nenechaju sa zmrzacit v podobnom nezmysle.
V 90-tych bolo dostupne Daewoo Tico. Uz vtedy si drviva vacsina priplatila aspon za Feliciu a auticko s absenciou deformacnych zon zavrhli.
Preco by si to teraz nejaky zufalec mal kupit, ked za podobnu cenu moze mat 2- alebo 3- rocny ID3, BMW i3 alebo Kiu Soul. Nepomerne lepsie a bezpecnejsie auto.
Minimalna velkost auta je dnes Fabia, Swift. Nic mensie by som zene do ruky nedal. Jedine snad v pripade rozvodoveho konania .....
Krum Páč
Můžu poprosit celý to přeložit do češtiny? @Rene Adamcik
traveldrive
@Krum Páč
Dúfam, že ťa to aspoň nebolí.
Krum Páč
Dej si koblížek! @traveldrive
Rene Adamcik
@Krum Páč
Treba pouzit Google Prekladac.

1. krok - oznacit moj text
2. krok - stlacit Ctrl+C
3. krok - nadstavit mys do okna v Prekladaci
4. krok - stlacit Ctrl+V
5. krok - vybrat cestinu

Je to lahke, dokonca uz aj ja som to zoparkrat zvladol. Drzim palce.
Arese
Tak když odhlédnu od toho zkratopohonu, tak design tohoto trapného vozíku je prostě katastrofální. Přijet s takto nedůstoným krámem (navíc s původem v komoušské Číně) kamkoliv v Evropě je totální zesměšnění majitele... 😞(((
Rene Adamcik
@Arese
Hanba by ma musela vyfackat ....
Rene Adamcik
@Arese
No ale mohol by som v tom napriklad cestovat do Vietnamskej socialistickej republiky. Jedine tam snad by som v tom nebol za blba .....
Arese
@Rene Adamcik Přesně tak. 😊
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Arese Může se ti to nelíbit, ale Čína to vyhrála. Za 10 až 15 let bude z Číny vše. Nepřemýšlej ideologicky a přidej se k vítězům už dnes. Leapmotor ti nabízí vychutnat si tady a teď to, co bude pro budoucí generace vysněný udržitelný standard.
Rene Adamcik
@Horký Hrom
Tu nejde o ideologiu, ale o bezpecnost. Bezpecnost moju aj bezpecnost mojej rodiny.

Kazdy ma na kupu auta nejake svoje poziadavky.
Ja od svojho auta ocakavam aspon aku taku minimalnu bezpecnost. A kedze byvam na dedine, mojou hlavnou poziadavkou na bezpecnost auta je u mna to, aby som, obrazne povedane, prezil celnu zrazku so susedovou sliepkou.
A to tato napodobenina auticka jednoznacne nesplna.

A pritom cerveni komunisticki sudruhovia dokazu vyrabat aj vacsie a lepsie elektromobily, ako tato nakupna taska. S takymi by som pri dobrej cene nemal problem.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Rene Adamcik Leapmotor C10 dostal 5 hvězdiček v EuroNCAP. Nejde však o demokratický elektromobil pro široké masy. Ale není nutné být skeptický. Vysněný udržitelný standard Leapmotor T03 sice 5 hvězdiček od EuroNCAP nedostal, ale bude tě chránit 5 hvězd z čínské vlajky. 🇨🇳
Rene Adamcik
@Rene Adamcik
Pri tych 5 hviezdach cinskej vlajky by som si daval vacsi pozor ako pri tej susedovej sliepke....

To uz si rovno mozem dat 3 kosaky a 4 kladiva z inej podobne vyzerajucej vlajky..... 😄
Vysledok by bol v podstate okuzlujuco rovnaky.....
traveldrive
@Horký Hrom
T03 nie je C10
traveldrive
@Rene Adamcik
S trollmi je zbytočné sa baviť. Nediskutujú, snažia sa ťa zosmiešniť. Chviľu sleduj a zakrátko sám zistíš, ktorí to sú.
Rene Adamcik
@traveldrive
Zosmiesnit sa snazim ja ich .....

Sledujem to tu a viac menej pravidelne citam uz asi 10 rokov. Niekto tu argumentuje skutocnymi vecami, niekto pise to, co mu niekto nahovori. Prirodzene bez argumentov, ktore v ich pripade neexistuju.

Poznam asi zo 20 ludi z mojho okolia, ktori to tu tiez iba citaju a niekedy su z toho naozaj zmeteni.

Ciastocne mas pravdu, ze je zbytocne sa s niektorymi ludmi bavit. A je mi jasne, ze nie je to takemu cloveku mozne vysvetlit, resp. neprijme tvoje vysvetlenie.

Ale o to mi vsak vobec nejde. Dolezite je to tu napisat, aby si to mohli precitat ti ostatni. Ti ktori sem nepisu, len konzumuju nevhodny obsah. Aj susedia sa zhodnu na tom, ze kto tu ake kraviny pise. To vsetci uz roky citame a mame v tom jasno. A aby dalsi a dalsi nepodlahli bluzneniu drvivej mensiny ludi, treba to sem pre tych nerozhodnych napisat a podlozit vzdy argumentami.
traveldrive
@Rene Adamcik
Si optimista...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Sorry, ale jak je v tom Čína, tak to nechci.

Trojsky kun.
traveldrive
@Ja Prvni 123
Potom nechceš nič. Čína je prakticky vo všetkom.
Kasprik
Nové za tři sta litrů a jako druhé auto do rodiny pro nákupy, odvoz dětí do školy, dědu s babičkou k lékaři atd. Paráda. Proč ne.
Arese
@Kasprik Proč? Protože bezpečnost, resp. nebezpečnost. A je to odporné jak činže...😞((
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Pripomina mi to fiat... za mna sympaticky vzhlad... co malemu autu pasuje... tu hra civavy na buldoga a la picanto nema miesto... ale tie kolesa to budu sotva 14tky.. ci? ... ten syndrom malych kolies by uz mohli prekonat... ono aj mini auta su potrebne.. a aj ked je ich dnes stale menej tak verim ze sa to naspat casom vrati do normalu... a aj cas velkych suv raz tiez skonci

PS: Pozeram ze aj u nas uz su skladovky MG3 s 1,5 atmo.. parada.. urcite to bude lakavejsie ako 200konovy hybrid v cene vitary ktorym ozaj triafa v tomto segmente kusok mimo terc
Rene Adamcik
@3_diamanty

MG3 s 1,5 atmo ...... ma so starym britskym MG spolocne to iste, co ma spolocne Tesla model 3 s mojim gramofonom Tesla model NZC 050 z 80-tych rokov.

Je to cisty a nefalsovany novy startup, ktory nikdy automobily nevyrabal.

Po 2-3 rokoch sa ukaze, kolko kilometrov bez poruchy dokaze taka novinka ako je MG3 najazdit. A ci este potom budu fungovat stierace a smerovky. Dopredu to nikto nevie, a neda sa to ani predpokladat z historie.
Rene Adamcik
@3_diamanty
Inak s tym Fiatom si sa trafil. Vidim tam z niektorych uhlov naznaky Fiatu 600 z polovice 50-tych rokov.
Sudruhovia okopiruju vsetko ..... vymyslanie niecoho noveho je asi bolestive.
traveldrive
@3_diamanty
165/65 R15
Arese
@3_diamanty Tak designu Fiatu to opravdu nesahá ani po ventilky! 😊))
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A takhle to dopadne vždy, když zvítězí ideologie a zelenorudý socialismus!!!

V USA se prodávají F150, EU diktuje tyhle plechovky, které když někdo nazve autem, tak je to jen urážkou slova auto...

Ano, EU opět jde cestou NDR...
Arese
@rohYpnol Nakonec to novodobí zelenorudí soudruzi neustojí a se svým eurozeleným socialismem se odeberou tam, kam od počátku patřili a patří - na smetiště dějin. Bohužel, ty bilionové škody, které na evropské ekonomice napáchali, budou její obyvatelé splácet a napravovat minimálně 15-20 let! 😡😟😢
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Výrobce autodílů Continental zruší další tisíce pracovních míst, škrtá i ve vývoji

https😐/www.e15.cz/…e-vyvoji-1422430

Další dopad greendealu...
Arese
@rohYpnol .. a co se týče zamoření západní (a severní a jižní) Evropy islámskými nájezdníky, to už se nenapraví níkdy...😞(((
Avatar - sorpersa
sorpersa
@traveldrive 1. kúpil som nakoniec Toyotu Corollu 1.5 DF 2. Bolo to video o EMG žiarení, kde s meračom meral žiarenie v myslím VW Golf, ICE a potom myslím ID.5_ ? a v 1. prípade tam bolo nameraných myslím 170 jednotiek a v druhom cca 2500, čo je poriadny rozdiel. Možno to bol hoax, ale aj štúdiu na internete pripúšťajú, že v oblasti nôh je zvýšené toto žiarenie, avšak s konštatovaním, že to nie je nebezpečné. Však ani E-čka nie sú nebezpečné, keď ich máme všade 😄