Testy
Smutné je, že za ten motor by byla většina dnešní produkce aut a zákazníci vděční.
Místo toho nám tu Renault a Stellantis cpe naprosté hrůzy a mrzáky v podobě chcíplých R3 které chybějící objem a válec nahrazují baterkama s elektromotorem...
Místo toho nám tu Renault a Stellantis cpe naprosté hrůzy a mrzáky v podobě chcíplých R3 které chybějící objem a válec nahrazují baterkama s elektromotorem...
@rohYpnol jednoznacne by sa po tej spotrebe 9l/100 šli ľudia potrhať hlavne v kombinácii s dynamikou nedosahujúcou ani 1.5tsi.
Ale máš šťastie renault zrovna pre teba má e-tech 145 s "poctivým" atmosferickym štvorvalcom.
Ale máš šťastie renault zrovna pre teba má e-tech 145 s "poctivým" atmosferickym štvorvalcom.
@Rasto
U 2,0 a spotřeba 9 l/100 km? Leda ve Vaši fantazii. Reálně s 2,0 i v Grand Scenic jezdím kolem 7 či 7,4. Na některých trasách se dá i k 6. Spotřeba 9 (a to možná ani to) je čistě v městském provozu.
U 2,0 a spotřeba 9 l/100 km? Leda ve Vaši fantazii. Reálně s 2,0 i v Grand Scenic jezdím kolem 7 či 7,4. Na některých trasách se dá i k 6. Spotřeba 9 (a to možná ani to) je čistě v městském provozu.
@vencelín tak píše sa v teste... ja som to auto nemal. Ako 7 to je hodne úsporna jazda. Ja som mal na 1.6 valvematic corolle dlhodobý priemer okolo 6,7l . Vedelo to jazdiť aj za 5 aj za 8.
Každopádne 95% majiteľov nového auta - neriesi údržbu auta po 10+ rokoch... takže keby si mohli vybrať medzi týmto a 1.5tsi berú to turbo- pozri na predaje subaru 😊
Každopádne 95% majiteľov nového auta - neriesi údržbu auta po 10+ rokoch... takže keby si mohli vybrať medzi týmto a 1.5tsi berú to turbo- pozri na predaje subaru 😊
@rasto
Já kdybych kupoval novotine, tak raději beru 2,0 než dople 1,5. Výkon i hnací moment to bude mít podobné.
Já kdybych kupoval novotine, tak raději beru 2,0 než dople 1,5. Výkon i hnací moment to bude mít podobné.
@vencelín kdybych... ale keby naozaj, tak keď si vyberaš slabší motor s vyssou spotrebou vs silnejší s nižsou, typicky to dopadne opacne.
Môžeš si stále kúpiť subaru a donedavna aj mazdu 6.
Môžeš si stále kúpiť subaru a donedavna aj mazdu 6.
@rohYpnol renault má solidní motory, doporučuji si zjistit něco o motoru v téhle úžasné mazdě, žádný zázrak to nebyl. Měl vysokou spotřebu a jako bonus už po 120 tisících žral olej.
@Karel Štolař roháč je jak důchodci co vzpomínají na to, jak bylo za komančů v plastikovým pytlíku opravdový mlíko a ne obarvená voda, jak godhaj byl podle cechovních norem a nic špatného se do něho nedostalo /brácha byl v masokombinátu na brigádě, na dost dlouho přestal jíst maso, ráno nastupovali na směnu, odehnali krysy z masa a šlo se pracovat/...
@rohypnol
tvrzení - úskok - tvrzení - úskok
a tak pořád dokola😊
zpět na začátek: byl by někdo vděčný za atmosférický motor se 130 koni a spotřebou 9 litrů?
tvrzení - úskok - tvrzení - úskok
a tak pořád dokola😊
zpět na začátek: byl by někdo vděčný za atmosférický motor se 130 koni a spotřebou 9 litrů?
@Man Ký
Žádný uskok, opět lžeš.
Už zaznělo že za 9l to nejezdilo. Takže další tvoje lež.
Ano, atmosférický 2.0 je dnes ideální motorizací pro nižší střední a střední třídu vč. SUV, jako alternativa k 2.0 diesel nebo pro městský provoz.
Žádný uskok, opět lžeš.
Už zaznělo že za 9l to nejezdilo. Takže další tvoje lež.
Ano, atmosférický 2.0 je dnes ideální motorizací pro nižší střední a střední třídu vč. SUV, jako alternativa k 2.0 diesel nebo pro městský provoz.
@rohYpnol
Ne. Zaznělo tu, ze renault jezdil za 7 s dvoulitrem, ne mazda. V článku je zmínka o 9l. Takže lžeš ty. Zase jak typické u chronického lhare jako jsi ty. Opět přistižen při lži jsi ty.
"Reálně s 2,0 i v Grand Scenic jezdím kolem 7 či 7,4"
Takze nikdo tu nepsal o 7l v mazde, jen clanek o 9l v mazde.
Rohypnol lhář v každé diskuzi opět.
Ne. Zaznělo tu, ze renault jezdil za 7 s dvoulitrem, ne mazda. V článku je zmínka o 9l. Takže lžeš ty. Zase jak typické u chronického lhare jako jsi ty. Opět přistižen při lži jsi ty.
"Reálně s 2,0 i v Grand Scenic jezdím kolem 7 či 7,4"
Takze nikdo tu nepsal o 7l v mazde, jen clanek o 9l v mazde.
Rohypnol lhář v každé diskuzi opět.
@Mikesus - hlavně tvrdit, dvoulitr za devět nejezdí, to je lež... to může říct fakt jenom tupoun, když budu chtít, pojedu s ním za třináct😊
@Man Ký
Ale zase taky budeme brát v potaz nějaký běžný provoz. Ksyz budu chtít, tak s kazdym autem se dostanu na dvojnásobek bezne spotreby. ale proc to dělat?
To je jako tady rozporujou lidi tvrzení, že dvoulitrova nafta po Praze nejezdi za 9-10l,ale pry 6-7. No a pak chudák ozzy vyfasuje sluzebni diesel a hle, v tom reálným provozu to je 9-10l. A pak z tech lidi vypadne, ze jedou jen magistrálu nebo okruh a v koloně stoji dohromady tak 5minut, ale pokládají to za pražský provoz.
Takze ano, ale byl bych v tom skromnější a hodnotil spotřebu nějakým normálním provozem, případně aspoň říct v hakem provozu a stylu jízdy to bylo
Ale zase taky budeme brát v potaz nějaký běžný provoz. Ksyz budu chtít, tak s kazdym autem se dostanu na dvojnásobek bezne spotreby. ale proc to dělat?
To je jako tady rozporujou lidi tvrzení, že dvoulitrova nafta po Praze nejezdi za 9-10l,ale pry 6-7. No a pak chudák ozzy vyfasuje sluzebni diesel a hle, v tom reálným provozu to je 9-10l. A pak z tech lidi vypadne, ze jedou jen magistrálu nebo okruh a v koloně stoji dohromady tak 5minut, ale pokládají to za pražský provoz.
Takze ano, ale byl bych v tom skromnější a hodnotil spotřebu nějakým normálním provozem, případně aspoň říct v hakem provozu a stylu jízdy to bylo
@rohypnol atmosférický benzín už drží akorát Subaru a všichni na to nadávají😊 ale máš recht, je to ideální volba
@Man Ký
Atmosferický dvoulitr má Mazda, Subaru, Toyota, Honda. Dále taky třeba Hyundai a Kia, ale jen na trhy mimo EU. Menší atmosferické motory mají i další výrobci. No a Škodovka teď vyvíjí atmosferický motor pro novou značku Scout koncernu VW. Tipuju, že to bude taky dvoulitr.
Atmosferický dvoulitr má Mazda, Subaru, Toyota, Honda. Dále taky třeba Hyundai a Kia, ale jen na trhy mimo EU. Menší atmosferické motory mají i další výrobci. No a Škodovka teď vyvíjí atmosferický motor pro novou značku Scout koncernu VW. Tipuju, že to bude taky dvoulitr.
@Tycoon ve většině případů ve spojení s hybridem. nesleduju zcela úplně - Skyactiv je asi poslední čístě atmo, nebo ne?
@Man Ký
Povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým "čistě atmo"?
Motory Skyactive-G od Mazdy pro EU jsou mild-hybridy, Subaru tady proddává o něco silnější paralelní hybrid, Toyota sériově-paralelní full-hybrid a Honda sériový full hybrid. Atmosferické dvoulitry bez jakékoliv elektroasistence se už v EU neprodávají. V jiných částech světa ano.
Povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým "čistě atmo"?
Motory Skyactive-G od Mazdy pro EU jsou mild-hybridy, Subaru tady proddává o něco silnější paralelní hybrid, Toyota sériově-paralelní full-hybrid a Honda sériový full hybrid. Atmosferické dvoulitry bez jakékoliv elektroasistence se už v EU neprodávají. V jiných částech světa ano.
@Tycoon - čistě atmosférický benzín, bez pomoci turba, baterií, dokonce i přímovstřiku, jako je tento v testu. Se dívám, že motor 2,5i je u Subaru stále bez baterií.
@Man Ký
Čistě atmo dle Man Kýho nemůže mít přímé vstřikování? Zajímavá definice. Tím pádem čistě atmo dvoulitr už nedělá nikdo. Japonci i Korejci mají přímý vstřik víceméně jako standard (s výjimkou Toyoty, ta dělá dvoulitr jako kombinaci přímého a nepřímého, ale to také nesplňuje Man Kýho definici). Subaru 2.5 je taky přímovstřik.
BTW Elektrický startér poháněný elektřinou z baterie je pro Man Kýho ještě čistě atmo, nebo taky už ne?
Čistě atmo dle Man Kýho nemůže mít přímé vstřikování? Zajímavá definice. Tím pádem čistě atmo dvoulitr už nedělá nikdo. Japonci i Korejci mají přímý vstřik víceméně jako standard (s výjimkou Toyoty, ta dělá dvoulitr jako kombinaci přímého a nepřímého, ale to také nesplňuje Man Kýho definici). Subaru 2.5 je taky přímovstřik.
BTW Elektrický startér poháněný elektřinou z baterie je pro Man Kýho ještě čistě atmo, nebo taky už ne?
@Tycoon nedělej ze sebe větší číču, než jsi...atmosférický dvoulitr ve spojení s hybridem určitě není totéž, což tahle archaická mrtka. a o tom byla tahle diskuse, že chcíplý dvoulitr dvacet let starý dneska nikdo za výhru nepovažuje... ty ostatní pokusy mě nachytat na švestkách... strašně jsi mi to natřel😊
v trojce Mazdě je pořád obyčejný spalovací 1,8 bez turba i hybridu... tos taky nevěděl, že? a to je to o čem mluvím, že kvůli emisím už čiště atmosférický motor nemá téměř nikdo.
v trojce Mazdě je pořád obyčejný spalovací 1,8 bez turba i hybridu... tos taky nevěděl, že? a to je to o čem mluvím, že kvůli emisím už čiště atmosférický motor nemá téměř nikdo.
@rohYpnol
Kolik stala v te dobe Mazda 6?
600-700tis?
V prepoctu na dnesni hodnotu mas za stejne penize Superb se 195kW 4x4…
Kolik stala v te dobe Mazda 6?
600-700tis?
V prepoctu na dnesni hodnotu mas za stejne penize Superb se 195kW 4x4…
@Hendly
Realita je úplně o něčem jiném než o tom tupém přepočtu.
Kolik tehdy stály energie?
Kolik tehdy byly náklady na bydlení?
Kolik tehdy byly úroky na úvěry nebo hypotéky?
Atd.
Takže tyhle číčoviny zcela vytržené ze souvislostí si nech jako pohádku pro hloupé děti na dobrou nic. Ty chytřejší by se ti už vysmáli 🤣
Realita je úplně o něčem jiném než o tom tupém přepočtu.
Kolik tehdy stály energie?
Kolik tehdy byly náklady na bydlení?
Kolik tehdy byly úroky na úvěry nebo hypotéky?
Atd.
Takže tyhle číčoviny zcela vytržené ze souvislostí si nech jako pohádku pro hloupé děti na dobrou nic. Ty chytřejší by se ti už vysmáli 🤣
@rohYpnol
Pro predstavu: https😐/m.tzb-info.cz/…05-do-31-12-2005#d02
Elektrika za 3kc za kWh plus
Prumerna vyplata 17 tis.
Dnes je situace daleko lepsi
Pro predstavu: https😐/m.tzb-info.cz/…05-do-31-12-2005#d02
Elektrika za 3kc za kWh plus
Prumerna vyplata 17 tis.
Dnes je situace daleko lepsi
@Hendly
Takže jsi opět prokázal, že naprosto sprostě lžeš.
1) Průměrná mzda v roce 2005 nebyla 17, ale 19
2) Průměrná cena dnes je 8 Kč
3) Průměrná cena 2005 byla 2,50 Kč... ale i kdyby ty 3 Kč, tak elektřina je x2,6, zatímco mzda je jen x2,3!!!
Plus další souvoslosti které jsem naznačoval.
Závěr - jsi proradný lhář jako obvykle!!!
Takže jsi opět prokázal, že naprosto sprostě lžeš.
1) Průměrná mzda v roce 2005 nebyla 17, ale 19
2) Průměrná cena dnes je 8 Kč
3) Průměrná cena 2005 byla 2,50 Kč... ale i kdyby ty 3 Kč, tak elektřina je x2,6, zatímco mzda je jen x2,3!!!
Plus další souvoslosti které jsem naznačoval.
Závěr - jsi proradný lhář jako obvykle!!!
@rohYpnol
Prumerna cena 8🤣
Prumerna mzda 18344kc. V prvnim ctvrtleti 17600.
Problem dneska je, ze mnoho lidi netusi jak tezky byl zivot v roce2005. Ze takovehle auto bylo nedosažitelné.
Dnes mas za mensi penize daleko lepsi auta.
Proto se taky na silnice uz skoro nejde dostat pro provoz a zaparkovat je problem uz snad vsude.
Prumerna cena 8🤣
Prumerna mzda 18344kc. V prvnim ctvrtleti 17600.
Problem dneska je, ze mnoho lidi netusi jak tezky byl zivot v roce2005. Ze takovehle auto bylo nedosažitelné.
Dnes mas za mensi penize daleko lepsi auta.
Proto se taky na silnice uz skoro nejde dostat pro provoz a zaparkovat je problem uz snad vsude.
@Hendly
Prokazatelně lžeš.
Základní ceny
2025
celková cena za 1 kWh v Kč s DPH E.ON PRE ČEZ
8,03 6,92 8,33
Prostě přiznej, že sis to srovnání vylhal. Buď aspoň jednou chlap.
Prokazatelně lžeš.
Základní ceny
2025
celková cena za 1 kWh v Kč s DPH E.ON PRE ČEZ
8,03 6,92 8,33
Prostě přiznej, že sis to srovnání vylhal. Buď aspoň jednou chlap.
@rohYpnol
V roce 2005 dle statistického úřadu byla průměrná mzda 18344 Kč
www.kurzy.cz/…umerna_mzda_CSU/
17tis byla v prvním čtvrtletí, 19 tis ve čtvrtém, za celý rok to bylo prave tech 18344.
Průměrná cena 8kc? Dnes? Nebo za jaké období? Jestli platíš 8kc, tak se necháš pěkně obirat. Ale kazdeho volba nestudovat ceníky a nechat si nevyhodny tarif. To je jako rict, ze průměrná cena benzinu je 45kc, protoze na D1 stoji u jedné pumpy tolik. Z těch 3 čísel co jsi napsal je průměrná 7.78kc a ne 8.
V roce 2005 dle statistického úřadu byla průměrná mzda 18344 Kč
www.kurzy.cz/…umerna_mzda_CSU/
17tis byla v prvním čtvrtletí, 19 tis ve čtvrtém, za celý rok to bylo prave tech 18344.
Průměrná cena 8kc? Dnes? Nebo za jaké období? Jestli platíš 8kc, tak se necháš pěkně obirat. Ale kazdeho volba nestudovat ceníky a nechat si nevyhodny tarif. To je jako rict, ze průměrná cena benzinu je 45kc, protoze na D1 stoji u jedné pumpy tolik. Z těch 3 čísel co jsi napsal je průměrná 7.78kc a ne 8.
@rohYpnol
Takze znova.Realne dnes za mensi penize muze mit naslapany motor ve 4x4, ale ty brecis jak se mas dnes spatne.
Dnesni mzda 2,3x vetsi? OK, pak tedy pri cene Mazdy 6 v te dobe 700 tis jsi dneska v kategorii 1,6 mil.
Koupis V8 Mustang a ještě ti zbyde.
Nebo je libo Audi A6, nebo skoro 3 Octavie s 1,5tsi?
Jinak doporucuji změnit dodavatele elektriny. “prumer 8kc za kWh” to mas fakt nekde ve sve uvaze spatne.
Mozna proto si tak nastvany na svet😀
Takze znova.Realne dnes za mensi penize muze mit naslapany motor ve 4x4, ale ty brecis jak se mas dnes spatne.
Dnesni mzda 2,3x vetsi? OK, pak tedy pri cene Mazdy 6 v te dobe 700 tis jsi dneska v kategorii 1,6 mil.
Koupis V8 Mustang a ještě ti zbyde.
Nebo je libo Audi A6, nebo skoro 3 Octavie s 1,5tsi?
Jinak doporucuji změnit dodavatele elektriny. “prumer 8kc za kWh” to mas fakt nekde ve sve uvaze spatne.
Mozna proto si tak nastvany na svet😀
@Mikesus
Fakt musíš takhle trapně lhát?!? Máš to zapotřebí?? Nebo jsi fakt až tak beznadějně hloupý???
Růst v posledních třech měsících vytáhl nahoru i průměrnou mzdu za celý rok na 19 030 korun. Údaje zveřejnil Český statistický úřad.
Ad 7,78, to je asi po zaokrouhleni kolik??? 6 viď... ne, tvoje blbost nezná mezí....
Fakt musíš takhle trapně lhát?!? Máš to zapotřebí?? Nebo jsi fakt až tak beznadějně hloupý???
Růst v posledních třech měsících vytáhl nahoru i průměrnou mzdu za celý rok na 19 030 korun. Údaje zveřejnil Český statistický úřad.
Ad 7,78, to je asi po zaokrouhleni kolik??? 6 viď... ne, tvoje blbost nezná mezí....
@Hendly
Je vidět, jak jsi hloupý. Že se příjem nějak zvedl vůbec není totéž, že se stejně zvedla disponibilní výše pro nákup auta.
Je vidět, jak jsi hloupý. Že se příjem nějak zvedl vůbec není totéž, že se stejně zvedla disponibilní výše pro nákup auta.
@rohYpnol
Lhář jsi ty, ja mam narozdil od tebe tvrdá čísla
www.kurzy.cz/…umerna_mzda_CSU/
01.01.2005 - 31.12.2005 18 344 Kč/měsíc
Takze nemusíš lhat pořád dokola, už tu bylo ukázáno, te jsi lhář a žádný odkaz nemáš, který říká něco jiného.
U mého odkazu je to černé na bílém, ty si cucas z prstu.
Lhář jsi ty, ja mam narozdil od tebe tvrdá čísla
www.kurzy.cz/…umerna_mzda_CSU/
01.01.2005 - 31.12.2005 18 344 Kč/měsíc
Takze nemusíš lhat pořád dokola, už tu bylo ukázáno, te jsi lhář a žádný odkaz nemáš, který říká něco jiného.
U mého odkazu je to černé na bílém, ty si cucas z prstu.
@rohYpnol
A proč zaokrouhluješ? Jako kdyz si půjdeš koupit auto za 770tis, tak necháš prodejci 30tis v kapse, protoze pak je to kulatejsi cislo. Pochybuju o tom. Navic dost pochybuju, ze ty bys vubec přispěl na nějakou charitu. Ale budeš tu tvrdit, jak se mají všichni špatně, jen nikomu nepomahas. Kolik jsi loni tem potřebným dal, kdyz se tu ohanis tou drahotou? Nez se budeš ptát mně a snažit se utéct od otázky, já pravidelně přispívam 3 charitám/neziskovkám ( z okruhu zdravotnictví, školství a dětského domova ) a pak samourejme taky celé širší rodině. Co ty, přispěl jsi aspoň na něco nebo jsi jen tlučhubav diskuzi, jak jsou lidi chudáci?
A proč zaokrouhluješ? Jako kdyz si půjdeš koupit auto za 770tis, tak necháš prodejci 30tis v kapse, protoze pak je to kulatejsi cislo. Pochybuju o tom. Navic dost pochybuju, ze ty bys vubec přispěl na nějakou charitu. Ale budeš tu tvrdit, jak se mají všichni špatně, jen nikomu nepomahas. Kolik jsi loni tem potřebným dal, kdyz se tu ohanis tou drahotou? Nez se budeš ptát mně a snažit se utéct od otázky, já pravidelně přispívam 3 charitám/neziskovkám ( z okruhu zdravotnictví, školství a dětského domova ) a pak samourejme taky celé širší rodině. Co ty, přispěl jsi aspoň na něco nebo jsi jen tlučhubav diskuzi, jak jsou lidi chudáci?
@rohYpnol
A ještě jedna ukázka, jaký jsi lhář. Přímo údaje od českého statistického úřadu.
csu.gov.cz/pan-prumerny
Rok 2005, pan prumerny měl 18344kc. Zas a znovu, rohypnol usvedcen ze lži.
Ještě ani v roce 2006 nebyla průměrná mzda nad 20tis. Lhář jsi. Neumíš ani hledat informace, pak se nemůžeme divit, že tu placas nesmysly.
Je tam i hezká tabulka ( zatim do roku 2023 ), která ukazuje, ze se máme pořád lepe a lepe, tedy vyjma propadu za vlády babise. Tam kupní síla dost klesla. Ale trochu ti rozumím, ty už se připravuješ jak bude zase hůř.
A ještě jedna ukázka, jaký jsi lhář. Přímo údaje od českého statistického úřadu.
csu.gov.cz/pan-prumerny
Rok 2005, pan prumerny měl 18344kc. Zas a znovu, rohypnol usvedcen ze lži.
Ještě ani v roce 2006 nebyla průměrná mzda nad 20tis. Lhář jsi. Neumíš ani hledat informace, pak se nemůžeme divit, že tu placas nesmysly.
Je tam i hezká tabulka ( zatim do roku 2023 ), která ukazuje, ze se máme pořád lepe a lepe, tedy vyjma propadu za vlády babise. Tam kupní síla dost klesla. Ale trochu ti rozumím, ty už se připravuješ jak bude zase hůř.
To auto jsem měl, test je velmi nepřesný. Motor jel na svou dobu dobře, ve srovnání s 1,8 od Hondy byl dole asi 1000x lepší. Plyn a spojka byla dost do jako sportovna, celý plyn byl hned nahoře a spojka zabírala na maličkém kousku. Podvozek a řízení byly geniální, ale nerovnosti auto roztřepaly. Podběhy mi nehnily, koupil jsem si hezká kola Dotz, faltc se musel zalisovat a ošetrit proti korozi.
@KANKUNEN
A co ta spotřeba? Byla 9 jak píšou?
A co ta spotřeba? Byla 9 jak píšou?
@Mikesus Mám kamoša čo to kúpil nové a presadol z Octavie I TDi 110 koní, ten prvý polrok v kuse nadával že pri jeho štýle to žerie skoro násobok toho čo Octa, teda cca +-10, ale je fakt že on veľmi úsporne jazdiť nevedel. Neskôr sa mu priemer ustálil niekde okolo8 litrov, akurát to auto po prvej zime začalo ale že neskutočne kvitnúť na blatníkoch a prahoch. Dealer mu to nejak riešil v rámci záruky ale viac si žiadnu Mazdu už nekúpil.
@Mikesus Měl jsem dlouhodobou 8,7. Nová 2,5i sky měla 70 Nm navíc a brala trochu míň.
@KANKUNEN dvoulitr kolem osmi, třílitr kolem deseti, čtyřilitr kolem dvanácti, pětilitr kolem 14-15, s přeplňováním se spotřeba moc nezměnila, výkon znatelně velmi. přeplňovaný dvoulitr furt žere kolem osmi, ale jede jak raketa. řekl bych, že podstatné jsou vnitřní odpory - tření. a že u přeplňovaného motoru stačí nižší otáčky pro tentýž efekt.
v ty dobe 2.0fsi v oktavce se 110kW a 200Nm a o zadnej zazrak se nejednalo, tak nechapu o jaky hvezde se to tady pise
to i dnesni zakladni 1.5tsi v O4 tehdejsi nejvykonnejsi O2 ujede o parnik, pritom zere prinejmensim o 2 litry benzinu min
.
nechapu ty mameluky, kteri tehdejsi motory velebej a na dnesni nadavaj
to i dnesni zakladni 1.5tsi v O4 tehdejsi nejvykonnejsi O2 ujede o parnik, pritom zere prinejmensim o 2 litry benzinu min
.
nechapu ty mameluky, kteri tehdejsi motory velebej a na dnesni nadavaj
@topten
Já jsem měl z té doby dvoulitr ještě slabší s 85 kW a 170 Nm a jezdilo se mi s ním výborně. Ono totiž ne vše je o absolutní dynamice, ale i o reakci na plynový pedál, rozsahu použítelných otáček atd. Když se k tomu přičtou nízké provozní náklady a spolehlivost, neváhal bych si takový motor koupit i dnes. Teď mám turbomotor s 92 kW a 200 Nm, několik let jsem si zvykal na turboefekt a teď už jsem spokojen. Rozdíl ve spotřebě závisí na typu tras, ale v mé kombinaci je to asi 0,5 až 1,0 l/100 km. 2 litry rozdíl je městský provoz nebo krátké popojíždky. Více než 2 litry to v reálném provozu asi ani nejde, tak velké rozdílu dokázali dosáhnout asi jen v laboratroři dle evropské normy NEDC (7,8 vs. 5,2). Mám jednu 25 km dlouhou kopcovitou trasu po okreskách, kde je spotřeba stejná.
Já jsem měl z té doby dvoulitr ještě slabší s 85 kW a 170 Nm a jezdilo se mi s ním výborně. Ono totiž ne vše je o absolutní dynamice, ale i o reakci na plynový pedál, rozsahu použítelných otáček atd. Když se k tomu přičtou nízké provozní náklady a spolehlivost, neváhal bych si takový motor koupit i dnes. Teď mám turbomotor s 92 kW a 200 Nm, několik let jsem si zvykal na turboefekt a teď už jsem spokojen. Rozdíl ve spotřebě závisí na typu tras, ale v mé kombinaci je to asi 0,5 až 1,0 l/100 km. 2 litry rozdíl je městský provoz nebo krátké popojíždky. Více než 2 litry to v reálném provozu asi ani nejde, tak velké rozdílu dokázali dosáhnout asi jen v laboratroři dle evropské normy NEDC (7,8 vs. 5,2). Mám jednu 25 km dlouhou kopcovitou trasu po okreskách, kde je spotřeba stejná.
@Tycoon len ono možno tu horšiu reakciu na plyn robí viac emisná norma ako turbo...
A v spolahlivosti tiež viac potrápil priamy vstrek než turbo.
A v spolahlivosti tiež viac potrápil priamy vstrek než turbo.
@Tycoon
jestli to je prefouklej fordi litrovej trihrnek, tak se nediv ze to ma diru, kdyz v atmoverzi to ma polovicni hodnoty.
ja nekolikrat mesicne prelejzal z atmosfericky 2.0fsi 110kW do oturbeny 1.8tsi 118kW a nazpatek, ta atmosfera byla prijemnejsi ve meste kvuli kratsim prevodum, ale jinak ty oturbeny nemohla konkurovat a pritom rozdil byl jen 10 koni.
atmo aby trochu jela, tak se musela vytacet az do cervena a i tak to co jsem s oturbenou verzi predjizdel bez problemu, tak u atmo sem na to nemoh ani pomyslet, navic pri dalnicnich 130 tocila snad 4tis ...
fakt si zvykas na nejaky auto roky ???
jestli to je prefouklej fordi litrovej trihrnek, tak se nediv ze to ma diru, kdyz v atmoverzi to ma polovicni hodnoty.
ja nekolikrat mesicne prelejzal z atmosfericky 2.0fsi 110kW do oturbeny 1.8tsi 118kW a nazpatek, ta atmosfera byla prijemnejsi ve meste kvuli kratsim prevodum, ale jinak ty oturbeny nemohla konkurovat a pritom rozdil byl jen 10 koni.
atmo aby trochu jela, tak se musela vytacet az do cervena a i tak to co jsem s oturbenou verzi predjizdel bez problemu, tak u atmo sem na to nemoh ani pomyslet, navic pri dalnicnich 130 tocila snad 4tis ...
fakt si zvykas na nejaky auto roky ???
@topten
Tak musíš si preci zvyknou, ze najednou máš třeba jen poloviční objem nebo o válec min, tak nemůžeš machrovat jako za mlada v komunismu nebo devadesatkach, kdy si honili ego větším objemem. Sice to jede hůř, ma to horší reakce vyssi spotřebu, ale máš třeba bozskou hodnotu objemu 2 litry nebo dokonce 4 válce. No a pak litrová fabie je dynamičtější než dvoulitrova zdechlina. S tím fsi jsem tolik nenajezdil, ale zrovna nějaký zázrak to nebyl co si pamatuji. Jako jo, kdyz to srovnas s Felicii nebo favoritem tak jo.
Tak musíš si preci zvyknou, ze najednou máš třeba jen poloviční objem nebo o válec min, tak nemůžeš machrovat jako za mlada v komunismu nebo devadesatkach, kdy si honili ego větším objemem. Sice to jede hůř, ma to horší reakce vyssi spotřebu, ale máš třeba bozskou hodnotu objemu 2 litry nebo dokonce 4 válce. No a pak litrová fabie je dynamičtější než dvoulitrova zdechlina. S tím fsi jsem tolik nenajezdil, ale zrovna nějaký zázrak to nebyl co si pamatuji. Jako jo, kdyz to srovnas s Felicii nebo favoritem tak jo.
@topten auto s 85 kW jelo jako čert, ale na turbodíru jsem si zvykal celou dekádu😊 jsem dost dobrý řidič, tady u nás ve městečku mám jednu ulici a tu už mám dost dobře zmáknutou, tam jsem fakt jako doma😊
@topten
Je to 1.4 TSI. Přefouklý tříhrnek bych nedal, to by byl krutý downgrade. Zkoušel jsem jednou a taková charakteristika mi prostě nevyhovuje, je to pro mě diskomfortní. Je to spíše pro někoho, kdo měl předtím buď slabý atmobenzín nebo menší turbodiesel. A nebo kdo chce automat, ten tu charakteristiku zahladí držením vyšších otáček nebo podřazením.
To tvoje srovnání, tam je to předem jasné. Objem skoro stejný, ale jeden s turbem a druhý bez turba. On ten 2.0 FSI byla celkově slepá ulička. A málokdo ho kupoval.
Klidně roky. Když jezdíš třeba 40 tkm ročně a pak přesedneš a musíš si zvykat na nějakou vlastnost, co je horší nebo o dost jiná, tak ano. Jsem třeba jel za traktorem, čekám na auta z protisměru, pak vidím mezi nima volno, dal jsem blinkr, vybočil do protisměru, šlápnul na to ... a nic ... ??? ... Aha, zařazená trojka, 1100 otáček. Ono je to sice třeba jen dvě sekundy (u přefoukaného tříhrnku to bude ještě více), ale když to nečekáš, je to v některých jízdních situacích nepříjemný pocit. Ta 1.8 TSI by asi byla jiná káva, ta má dostatečný objem na to, aby začala aspoň trochu zrychlovat i bez tlaku turba.
Je to 1.4 TSI. Přefouklý tříhrnek bych nedal, to by byl krutý downgrade. Zkoušel jsem jednou a taková charakteristika mi prostě nevyhovuje, je to pro mě diskomfortní. Je to spíše pro někoho, kdo měl předtím buď slabý atmobenzín nebo menší turbodiesel. A nebo kdo chce automat, ten tu charakteristiku zahladí držením vyšších otáček nebo podřazením.
To tvoje srovnání, tam je to předem jasné. Objem skoro stejný, ale jeden s turbem a druhý bez turba. On ten 2.0 FSI byla celkově slepá ulička. A málokdo ho kupoval.
Klidně roky. Když jezdíš třeba 40 tkm ročně a pak přesedneš a musíš si zvykat na nějakou vlastnost, co je horší nebo o dost jiná, tak ano. Jsem třeba jel za traktorem, čekám na auta z protisměru, pak vidím mezi nima volno, dal jsem blinkr, vybočil do protisměru, šlápnul na to ... a nic ... ??? ... Aha, zařazená trojka, 1100 otáček. Ono je to sice třeba jen dvě sekundy (u přefoukaného tříhrnku to bude ještě více), ale když to nečekáš, je to v některých jízdních situacích nepříjemný pocit. Ta 1.8 TSI by asi byla jiná káva, ta má dostatečný objem na to, aby začala aspoň trochu zrychlovat i bez tlaku turba.
@Tycoon
Jen se ujistim, ten motor si zas tak dobre nepamatuju. Ten traktor na 1100 otáček by to fsi dalo v pohodě a hned, ze jo? Tam bys ho preskocil jak nic? Nebo by se taky nic nedělo?
Jen se ujistim, ten motor si zas tak dobre nepamatuju. Ten traktor na 1100 otáček by to fsi dalo v pohodě a hned, ze jo? Tam bys ho preskocil jak nic? Nebo by se taky nic nedělo?
@Mikesus
Já jsem nikdy nejel v FSI, takže nevím, to by věděl topten. Já jsem měl MPI a tam by to bez prodlevy začalo zrychlovat a v pohodě by to předjel. Hledáš zase nějaký senzační konflikt? Žádný nenajdeš. To není o pálení gum. Prostě posloucháš rádio nebo se bavíš se spolujezdci a jedeš v pohodě.
Já jsem nikdy nejel v FSI, takže nevím, to by věděl topten. Já jsem měl MPI a tam by to bez prodlevy začalo zrychlovat a v pohodě by to předjel. Hledáš zase nějaký senzační konflikt? Žádný nenajdeš. To není o pálení gum. Prostě posloucháš rádio nebo se bavíš se spolujezdci a jedeš v pohodě.
@Tycoon
Já pochopil, že jsi mel ten slabší FSI, 1.6ku a ne MPI dvoulitr.
No takže chceš říct, že to MPI se zvedlo z nízkých otáček ( skoro volnobeznych ), ze jsi mohl hned předjíždět bez podřazení? Ale no tak.
Já pochopil, že jsi mel ten slabší FSI, 1.6ku a ne MPI dvoulitr.
No takže chceš říct, že to MPI se zvedlo z nízkých otáček ( skoro volnobeznych ), ze jsi mohl hned předjíždět bez podřazení? Ale no tak.
@Mikesus
Ano.
Nehledej v tom spiknutí nepřátel, to je fyzika. Když má motor plochou křivku točivého momentu, tak máš zrychlení na daný převod plus minus konstantní. Takže zrychlit na trojku v nízkých otáčkách z 25 na 35 zabere plus minus stejně času jako ve středních z 70 na 80 nebo vysokých ze 130 na 140.
Mnoho starších motorů mělo ploché momentové křivky.
Ano.
Nehledej v tom spiknutí nepřátel, to je fyzika. Když má motor plochou křivku točivého momentu, tak máš zrychlení na daný převod plus minus konstantní. Takže zrychlit na trojku v nízkých otáčkách z 25 na 35 zabere plus minus stejně času jako ve středních z 70 na 80 nebo vysokých ze 130 na 140.
Mnoho starších motorů mělo ploché momentové křivky.
@Tycoon
A kolik ta 85kW v te dobe stala jako nova?
A kolik ta 85kW v te dobe stala jako nova?
@Hendly
Kolik stál motor, nebo auto? A k čemu je ta informace vlastně dobrá? Cenové hladiny tehdy a dnes jsou neporovnatelné.
Kolik stál motor, nebo auto? A k čemu je ta informace vlastně dobrá? Cenové hladiny tehdy a dnes jsou neporovnatelné.
@Tycoon
Taky si rikam, ze se to nedá srovnat. Dnes jsou auta mnohem levnější a dostane člověk více muziky za méně peněz.
Taky si rikam, ze se to nedá srovnat. Dnes jsou auta mnohem levnější a dostane člověk více muziky za méně peněz.
@Mikesus
Je to jako u jiných technologií. Výpočetní výkon X dnes je mnohem levnější než výpočetní výkon X před 10, 20 nebo 30 lety.
Na druhou stranu počítač není jen o výpočetním výkonu, ale o mnoha dalších aspektech. A ty jsou leckdy horší. Software jde leckdy proti komfortu uživatele.
Je to jako u jiných technologií. Výpočetní výkon X dnes je mnohem levnější než výpočetní výkon X před 10, 20 nebo 30 lety.
Na druhou stranu počítač není jen o výpočetním výkonu, ale o mnoha dalších aspektech. A ty jsou leckdy horší. Software jde leckdy proti komfortu uživatele.
@Tycoon
O SW v IT mi nemusíš povídat. Ale to je chyba autora/výrobce, produkt jako takovy je lepsi, jen vyrobce nedokazal z jeho potenciálu těžit. Výrobek dá mnohem víc muziky za méně peněz a ano, kdyz ti nefunguje sw část, je ti vykon k ničemu. Proto i mimo IT preferuji produkty, kde sw funguje.
O SW v IT mi nemusíš povídat. Ale to je chyba autora/výrobce, produkt jako takovy je lepsi, jen vyrobce nedokazal z jeho potenciálu těžit. Výrobek dá mnohem víc muziky za méně peněz a ano, kdyz ti nefunguje sw část, je ti vykon k ničemu. Proto i mimo IT preferuji produkty, kde sw funguje.
Taková japonská Felicia.