Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Video: Hyundai i-flow – Koncept sedanu pro blízkou budoucnost

8 komentářů

mrs
ještě zapoměli napsat, že to jezdí za 1,2 litru na sto... >😁 Nic neříkající studie s ohledem na sériovou výrobu. Prostě nevyrobitelná kreace, která má zřejmě ukázat vývojový potenciál hnůjdaje... Něco víc reaslistického by možná příště neškodilo.
Johnn
Trefa na konceptech firmy ukazují svůj potenciál.Každý ať vidí,že inovace a design jsou jejich dílem.
Jinak koncept i-flow se vydařil.Lze si jen přát,ať se to co nejvíce objeví v produkční i-40. :yes:
mrs
koncept je zajímavý, ale narážím např. na zcela nesmyslný a sériově nepoužitelný systém otvírání dveří, stejně tak nelze vyrobit ty prolisy na dveřích a blatníkách běžnou sériovou technoligií (lisováním plechů) atd. atd.. Tím chci jen říct, že ten koncept nepřinesl nic z toho co bude následující sériový vůz mít. Tedy ani designově, ani technicky... Jen hezké další zbytečné auto na dívání. A v dnešní době udělat auto, které je jen designovou kreací stejně žádný reálný potencál výrobce nepředstavuje... To dnes dělá kde kdo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Koncept je takové jakoby umělecké dílo s prvky, které se třeba využijí v sérii. Nemusí to vypadat jako nultá série.
Johnn
No design má technologicky problémové části jistě,takto určitě i-40 vypadat nebude.Ale třeba ten hybridní pohon by mohl být zajímavý,využití termočlánků se snad také blíží,doufejme.
_patrik
Koncept i-flow připravil tým vedený šéfem evropského designu Hyundaie, Thomasem Buerklem, kterého si budou pamatovat fandové BMW jako dlouholetého designéra této značky.

Koncept má přínejmenším dva účely: testování nových technických řešení a materiálů (zmíněná 6st dvouspojková převodovka vlastní konstrukce, biturbo přeplňovaný diesel, nová generace LiPoly baterií ve spolupráci s koncernem LG, fotovoltaika na střeše, nové materiály interiéru a exteriéru ve spolupráci s koncernem BASF, termoelektrický generátor využívající výfukových plynů, nebo také nové zavěšení zadního páru dveří).

Druhý významný účel je stabilizace nového designového jazyka Hyundaie. Ten je založený na bionické škole a ještě přesněji na "fluidic sculpting", tedy na zobrazování (a záměrném tvarování) pohybu kapalin. Simulace pohybu kapalin se používá v 3D efektech zejména pro videoprůmysl, nejznámější profesionální aplikace je RealFlow ([odkaz] ). Hyundai měl bionické tvarování vždy v oblibě (důchodci si vzpomenou na starou Lantru) a od naivních počátků teď spěje velice rychle k definování jednotné vizáže brandu přinejmenším na tuto dekádu. Jistě ho popohání také tvrdá vnitřní konkurence Schreyerova týmu od Kie, ale každopádně se chce říct "konečně", protože designové tápání Hyundaie po roce 2000 trvalo nepříjemně dlouho (možná můj nespravedlivý subjektivní dojem).

Filozofie i-flow ukazuje, kam dál se Hyundai hodlá pohnout po i30 a zejména ix35. A jelikož se hýbe směrem k vyčištění a ujasnění logiky křivek a prolínání tvarů, je to dost nadějný pohled.

Výsledky v praxi uvidíme celkem brzy, protože už počátkem příštího roku má Hyundai v tomto pojetí představit rodinný sedan (= střední třídu = Sonata = i40), který má v Evropě údajně účinkovat místo již prodávané nové Sonaty (Asie, Austrálie, US), která se prý do Evropy vůbec nepodívá.

Toto designové pojetí je na hony daleko od industriální a minimalistické německé školy reprezentované z 90% koncernem VW. "Partnerem" VW je přirozeně Kia s ex-Audi Schreyerem. Hyundai jasně míří na rozevlátý francouzský design, ale v této chvíli ještě víc na kinetický design Fordu, a také Opel. Vždycky ale - u Kie a Huyndaie - musíme vnímat i souběžné zaměření na japonské značky, zvláště jejich americké verze. Je asi jasné, že v naší pro-VW zóně nebude fluidic design Hyundaie vnímaný v prvním plánu příznivě, potvrzují to i reakce na ix35. Ale nic není černobílé a navěky, zvlášť když Vám činí nabídku výrobce z globální velké čtyřky.

Dávám sem odkaz na dobrou sadu obrázků se solidním českým výkladem, mj. jsou tam dobře vidět "autobusové" zadní dveře: [odkaz]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Patriku, jako vzdycky strizlivy a objektivni nazor :yes:
_patrik
Díky K. :yes: