Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI eHybrid – Univerzální voják

30 komentářů

Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"Ta totiž kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI (o deci více než u předchozího provedení plug-inu) se 110 kW s 85kW".

Nejak jsem se v tech vykonech ztratil...

A fascinuje mne, ze autor beze studu napise, ze se jedna o komplikovanou technologii. Mrknete se nekdy, jak vypada pohonne ustroji RAV4 PHEV a porovnejte s beznym autem, prosim...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka
Tak pohon phev rav4 je jednodušší a méně komplikovaný než třeba 1.5tsi s manuálem. Ale musíš brát v potaz, že tady se mluví o VW, a ten ma komplikované snad vše.
Krum Páč
Konec škvarku je tady a není cesty zpět, věř mi @rohYpnole
Avatar - Ham.
Ham.
Moc nerozumím tomu, proč autor dává do mínusů cenu, když v textu/tabulce říká, že je o půl mega levnější než jediná konkurence (prémie). A co se týče plusů, tak je sice hezké, že autor je spokojený s komfortem, ale jízda s 2.0 TSI za stejné prachy je daleko sametovější a pohodlnější a nesrovnatelně dynamičtější (když tedy řidič chce).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rozumný kompromis pro ty, kteří chtějí jít touhle cesou.

Já nevidím naprosto žádný důvod, proč proti skvělému 2.0 TSI vzít tohle a obětovat vše skvělé pro eurobruselskou zelenorudou ideologii. Z druhé strany, jestli tohle má být cest, jak udržet spalováky naživu, tak říkám, proč ne.

Mimochodem...

Spotřeba měst👋mim👋kombi (l/100 km)😒br /> 0 / 0 / 0.4
Emise CO2😒br /> 9

To jako má znamenat co? Když od 2035 je vyžadováno 0g CO2, tak to znamená že tenhle plugin pokud by dal plných 100 km by byl dále jako "bezemisní"?
Avatar - lamal
lamal
Je dobre ze koncern este nevzdal pašíka a superba, velke auta za slusny peniaz, predek moc nenadchne, ale vnutorny priestor stoji za to.
Mohol by mat manual aspon v zakladnych pohonoch 1.5 a 2.0TDi a manualne ovladanie klimy, display ergonomia je tragicka a nebezpecna.
Som zvedavy na novy full hybrid, ktory koncern prinesie.
Avatar - Ham.
Ham.
@kesumb Evidentně si s tím nejel.
Mluvit o nějakém "čekání na nafoukání" by snad šlo u manuálu, kde by řidič motor silně podtáčel, u současné DSG ani v komfortu natož ve sportu mluvit o nějakém čekání na nafoukání u 2.0 TSI je nesmysl, v jakémkoliv režimu od městských rychlostí až po dálniční je to 2.0 TSI nesrovnatelně rychlejší a ještě zvukově daleko příjemnější (ve 180 ten dvoulitr točí ani ne polovinu svých max. otáček a není vůbec slyšet, zatímco 1.5 v hybridu už jede pilu a slyšet prostě je). A co se jízdních vlastností týče je to nebe a dudy. Hybrid je dlouho silně nedotáčivý, po zatížení předních kol dokáže být dost nečekaně silně přetáčivý (těžký zadek se chová jako kyvadlo) , vedle benzínové 4x4 jak bedna kytu. Výhoda PHEV verze je samozřejmě spotřeba.
ryccardo
@rohYpnol to znamena ze Mikesusum, DonVitum a Hendlyum hrube vadi lhani o emisich u dieselu, ale u pluginu to fixlovani nikomu nevadi 😁
A ano takova auta jsou podle dementni legislativy EU asi bezemisni.
admin badge
Ondřej Šámal
@JirkaVejrazka Díky, opraveno. Omlouvám se, test jsem dopisoval včera před půlnocí, některé věci jsem tudíž z hlavy na "papír" už přenést nedokázal 😄
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@rohYpnol díky bohu za EU, vidíme to na Ukrajině.
Avatar - Anonym
Anonym
@lamal Jednoznačne sú dnes autá komplikovanejšie ako v minulosti a diskusia o tom, ktorá značka viac je zbytočná . To o kvalite Toyoty tiež vzniklo v minulosti a po presune výroby mimo Japonska už až tak veľmi neplatí ...
Avatar - Anonym
Anonym
@lamal Ja nečerpám z histórie a ani ako ty z médií . Ja čerpám priamo z koncernu VW . Kto vyvinul motor 1,5 ? Kto prevodovku ? A kto a kde interiér vozidla ? A kto schvaľuje konečnú podobu ? Mladá Boleslav to určite nie je, to sú malí páni ! V koncerne som pracoval skoro štvrťstoročie a mám tam stále živé kontakty ..
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Diskutabilne, 1.5tsi nema bateriu, menice ani EV motor, generator a pod, keby si napisal s automatom, tak je to niekde uprostred, pretoze planetova e-cvt je urcite jednoduhsia nez DSG. Aj dnesne atkinsony v hybridoch (Honda, Toyota, Renault 1.6, Suzuki, Ford...) su plne technologi na vysoku ucinnost, akurat sa vyhybaju rieseniam, ktore sa skor alebo neskor rozbiju (GDI=karbon, turbo...)
Celkovo aj bez zrovnania vyssie nezdielam nazor o komplikovanosti, aj mobilny telefon je komplikovany a pouziva sa dekady a je stale zlozitejsi. Hybrid napr Toyoty je vychytany, elektricka cast je komplikovana povedal by som priemerne a spalovacia cast a prevodovka su tiez v priemere, ako celok nevidim dovod nazyvat system komplikovanym.
kesumb
@Ham.
ale nech toho mel sem iv desitky tkm a 206 a 200kw statisice km. O podvozku a rozlozeni vahy nemluvim to je jasny, ale pohodli a sametovost je u phev uplne nekde jinde a ty 200kw verze s dsg byly srace co nejely pokud si neradil manualne a nedrzel to furt 3000 otacek plus. Moc velky turbo na to. DSG to podtaci a nejede to jako kazdy dsg krom phev, kde to resi ten elektromotor. Jestli v tom jezdis jak s hnojem s pocitem ze muzes je 200kw asi ok ale jinak je to bida a muze za to dsg a to velky turbo. 150kw verze se chovaj podstatne lip. Sem rad, ze to uz nemam

edit a hlavne phev radilo v zatackach na rozdil od 200kw tsi kde se delo *** a vyjet s tim s plynem ze zatacky neslo. PHEV k superbu sedelo vic, na 200kw to proste cely nemelo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Klasika. Fixlovat o 10g CO2 to je podvod století. Zato fixlovat o 95g CO2 podle pravidel EU je zcela správně...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Radek Holodňák

Že nechápeš rozdíl mezi EU a NATO, to je tvůj problém.
kesumb
@Ham.
tuhle generaci projetou nemam, ale z ty minuly sem jezdil snad vsecko a phev bylo bez debat nejpohodlnejsi a nejsametovejsi. 206kw jelo lip a melo 4x4, ale to cekani nez se to nafouka bylo priserny a do 2500 otacek (dsg ve sportu to tocilo na 1650), to nejelo vubec, proste vubec. Naopak hybrid tahal za volant, ale mel podstatne lepsi prevodovku. Pises uplny pitomosti
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Ondřej Šámal Parada, diky. Jeste by bylo skvele, kdybyste se dokazal na hybridy podivat objektivnim okem a prestal podsouvat ctenarum informace o jejich komplikovanosti a "potencialni poruchovosti".
Avatar - lamal
lamal
@Dušan Trnka
Ty media nesledujes, vsetky informacie mas z vlastnej skusenosti ? Uz aby to novinari zabalili 😊
Skus teda nieco konkretne k aktualnemu vyvoju Passatu/Superbu a k pohonnym jednotkam, ako to teda je, media klamu ?
Avatar - lamal
lamal
@Dušan Trnka
Skus to niecim dolozit, statistiky idealne... Toyoty sa vyrabaju na celom svete, ziadna novinka.
Avatar - iudex
iudex
@lamal
A má byť fullhybrid? Ja síce zastávam názor, že fullhybrid je ideálnym kompromisom medzi cenou a schopnosťou jazdiť na elektrinu (šetriť), ale ak už má koncern mildhybridy a plugin-hybridy, nie som si istý, že je priestor medzi nimi aj na fullhybrid.
Inak k tým mildhybridom: ja som tvrdil, že to je najväčšia blbosť, že to ani nie je schopné ísť na elektrinu a nemá to zmysel, ale zisťujem, že to až tak pravda nie je. Ono to totiž v praxi dosť pomáha spotrebe. Kamarát má ten mild v novom Tiguane (1,5 eTSI) a hoci je to už pomerne veľké SUV s veľkou čelnou plochou, jazdí s tým mildhybridom za 6,5 litra. Čistý benzín by žral tak o liter viac. takže aj ten pidimotorček niečo pomáha.
Krum Páč
EU, EC, EV a GD? OK!
🤣🤣🤣 @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč

Pokud není cesty zpět, tak EU započala svůj rozpad.
Avatar - Anonym
Anonym
Nie tak úplne ! V koncerne VW a značke to tak nefunguje . Niečo sa vyvíjalo v Mladej Boleslavi, väčina už bola vyvinutá, alebo sa vyvinula v Nemecku ...
Avatar - lamal
lamal
@hugino
Phev je uspornejsi a ten kto ma barak a moze nabijat, tomu sa 2.0 tsi neoplati... ked nechce diesel a chce nizsiu spotrebu, moze este zobrat 1.5TSi, ale plugin bude stale uspornejsi, hlavne ked nabija.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo zrovna v úterý jsem to řešil s bráchou, celkem legrační je, že i když najezdíš celý servisní interval na elektřinu, stejně jdeš měnit olej, byť by to bylo za tři měsíce😊
ano, drtivá většina soukromých osob takové auto bude používat bezemisně, protože najezdí do 50 km denně a tudíž do zásuvky...
a ano, dieselové emise jsou pro lidi větší problém /oxidy dusíku/, než CO2
Avatar - hugino
hugino
Radšej s 2.0 tsi ako PHEV a aj Sup je za mňa krajší a ešte uvidíme aké parametre bude mať HEV od VW . Ale je dobre že koncern naďalej ponúka takéto modely pretože konkurencia z mainstreamu už prakticky neexistuje .
Frfla
No to raději větší kufr s ICE než tohoto hybrida. Praktičnost jde do kytek.
Avatar - lamal
lamal
@Dušan Trnka
Necerpas z nejakej historie, alebo ti uslo, ze VW vo velkom presunul vyvoj do Skody ? tn.nova.cz/…pro-audi-i-cupru
Avatar - lamal
lamal
@iudex
Niekde na ACZ pisali o prichode full hybrid s 1.5tsi, mild hybrid mozno potom skonci.
Zalezi aky mildhybrid, ked ma dostatocnu bateriu a vysoke napatie pri com EV je umiestnene tak, ze dokaze postrknut, alebo udrziavat rychlost, spravi to dost hlavne v meste lebo tie najhorsie rezimy ICE zmaze, alebo podpori (volnobeh, rozbehy). Kedysi 48V mildhybridy v takych autach nic nezmohli... s vyssim napatim a vacsou kapacitou baterie su na tom lepsie.