TEST Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI eHybrid – Univerzální voják
Baví vás jezdit na elektřinu, ale klasické elektromobily jsou pro vás stále málo univerzální? Nový plug-in hybrid v passatu vám může spolehlivě uspokojit.
Motor, jízdní vlastnosti
Volkswagen Passat je už desetiletí synonymem pro služební vůz. Také proto mu pod kapotou obvykle pracuje vznětový motor. Kvůli aféře Dieselgate a všeobecnému odklonu Evropy od nafty se ovšem i firemní zákazníci od této varianty postupně odklánějí. Někteří k zážehovým motorům, jiní experimentují více. Zatímco na západě od našich hranic byla elektromobilita výrazně protlačována tamními vládami, na plug-iny se postupně zapomnělo.
Jenže pomalý přechod na elektromobily, který ovšem nedoprovází adekvátní zmírnění emisních limitů, nutí výrobce aut hybridy s externím dobíjením tlačit více než v minulosti. Ačkoliv se jedná o drahou a komplikovanou technologii kombinující dva plnohodnotné pohony, pokud se to uchopí správně, máte vlastně dva vozy v jednom: elektrický i spalovací.
Most mezi dvěma světy
Druhá generace plug-in hybridního pohonu od koncernu Volkswagen je jedním z takových případů. Díky zlevňování si automobilky mohou dovolit instalovat velký trakční akumulátor i do relativně dostupného modelu. Ostatně i takový Volkswagen Golf osmé generace dostal baterii s 19,7 kWh.