Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen 1,4 TSI (90 kW): jak nahradit objem tlakem?

Zatím nejslabší provedení motoru TSI, v tomto případě bez účasti kompresoru a s přeplňováním pouze turbodmychadlem, dosahuje z objemu 1390 cm3 výkon 90 kW.
Zpět na článek
5. 6. 2007 09:06
anonym
5. 6. 2007 13:57
6. 6. 2007 06:56
anonym
5. 6. 2007 09:26
5. 6. 2007 09:41
neregistrovaný "Efesus"
5. 6. 2007 10:05
neregistrovaný "ma"
5. 6. 2007 10:13
7. 6. 2007 20:29
neregistrovaný "Gulášek"
5. 6. 2007 10:05
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 10:29
neregistrovaný "uááááááááá"
5. 6. 2007 22:13
neregistrovaný "čert"
5. 6. 2007 22:13
neregistrovaný "kofola"
5. 6. 2007 22:14
neregistrovaný "hm"
5. 6. 2007 09:32
neregistrovaný "Jasoň"
5. 6. 2007 18:23
5. 6. 2007 09:41
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 10:03
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 10:07
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 10:16
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 10:19
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 10:45
neregistrovaný "Jogi"
5. 6. 2007 10:51
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 11:14
neregistrovaný "Jogi"
5. 6. 2007 11:18
neregistrovaný "jahonzik"
14. 6. 2007 12:50
neregistrovaný "smudliky budliky"
5. 6. 2007 11:21
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 11:26
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 11:50
neregistrovaný "Logins"
5. 6. 2007 12:11
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 13:11
neregistrovaný "wildos"
5. 6. 2007 11:25
anonym
5. 6. 2007 10:49
anonym
5. 6. 2007 10:56
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 12:02
anonym
5. 6. 2007 13:34
neregistrovaný "Riman"
5. 6. 2007 19:55
neregistrovaný "petrt"
5. 6. 2007 12:45
neregistrovaný "xxx"
5. 6. 2007 13:16
neregistrovaný "Mino"
5. 6. 2007 16:57
anonym
6. 6. 2007 09:23
neregistrovaný "Mino"
5. 6. 2007 13:40
neregistrovaný "Riman"
5. 6. 2007 16:03
anonym
14. 6. 2007 11:32
neregistrovaný "bic"
5. 6. 2007 11:52
neregistrovaný "job"
5. 6. 2007 11:58
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 13:20
neregistrovaný "Mino"
5. 6. 2007 09:55
neregistrovaný "kůča"
5. 6. 2007 10:08
anonym
5. 6. 2007 10:25
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 12:46
anonym
5. 6. 2007 19:42
neregistrovaný "Shortař"
5. 6. 2007 21:08
neregistrovaný "SUPERB"
5. 6. 2007 10:11
5. 6. 2007 10:57
neregistrovaný "Jogi"
5. 6. 2007 11:08
neregistrovaný "uvaga"
5. 6. 2007 13:22
neregistrovaný "A2"
5. 6. 2007 17:43
5. 6. 2007 17:44
5. 6. 2007 13:35
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 13:53
neregistrovaný "A2"
5. 6. 2007 14:08
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 14:40
neregistrovaný "spokojený"
5. 6. 2007 14:33
5. 6. 2007 16:07
neregistrovaný "beran"
12. 6. 2007 13:57
neregistrovaný "blegh"
5. 6. 2007 19:07
neregistrovaný "Jozi"
14. 6. 2007 09:41
neregistrovaný "rr"
5. 6. 2007 15:05
5. 6. 2007 15:18
5. 6. 2007 15:41
5. 6. 2007 17:53
5. 6. 2007 18:01
5. 6. 2007 18:13
5. 6. 2007 18:19
5. 6. 2007 18:28
5. 6. 2007 18:34
5. 6. 2007 19:15
5. 6. 2007 22:44
5. 6. 2007 15:45
anonym
5. 6. 2007 17:34
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 18:00
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 18:47
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 18:49
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 20:20
neregistrovaný "petrt"
5. 6. 2007 22:35
neregistrovaný "maaara"
6. 6. 2007 09:54
neregistrovaný "petrt"
6. 6. 2007 07:31
neregistrovaný "Džejár"
6. 6. 2007 09:48
neregistrovaný "petrt"
6. 6. 2007 11:16
neregistrovaný "Džejár"
6. 6. 2007 22:48
neregistrovaný "Jozki."
5. 6. 2007 18:02
anonym
5. 6. 2007 18:03
neregistrovaný "charvi"
5. 6. 2007 18:41
neregistrovaný "Milý stydlín"
5. 6. 2007 22:54
neregistrovaný "maaara"
6. 6. 2007 08:31
anonym
6. 6. 2007 10:31
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 21:06
neregistrovaný "SUPERB"
6. 6. 2007 12:42
neregistrovaný "Mino"
6. 6. 2007 14:18
neregistrovaný "SUPERB"
12. 6. 2007 13:32
neregistrovaný "blegh"
15. 6. 2007 17:56
neregistrovaný "skoda"
anonym
5. 6. 2007 09:06
Hmmm
Bejt to Skoda,tak reknu simply clever! Jenom by me zajimala ta spotreba. Nevim jakou spotrebu ma 1.6FSI
Rozbalit vlákno
2
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 13:57
Re: Hmmm
Strašnou...slespon ve VW G V... :-(
anonym
6. 6. 2007 06:56
Re: Hmmm
v O2 má vybornou spotrebu! jezdim s ni za 5,5 l/100km dlouhodobe
5. 6. 2007 09:26
BRAVWO
Není to tak dávno, co jsem tu vysvětloval fiaťákům, že tenhle motor strčí do kapsy Punto i s chlupama. Jenže, vysvětluj něco fiaťákům... Tak myslím, že dnes se jim ty chlupy zježej dokonale. Jistě... motory dělá kdekdo. Dobré motory dělá ovšem jen někdo. A výborné motory dělá například... VW. Tenhle se jim tedy povedl dokonale. Kdo ví, co je turbo, tak zírá na 1250 otáček... a na max kroutícího momentu v pásmu 1500 - 3500... tenhle motor je opravdová lahůdka maloobjemových turbomotorů. BRAVWO VW-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Efesus"
5. 6. 2007 09:41
Re: Provwokatér
GTI, GTI, ty si musíš VW vždycky pochválit. Tady co chválit je, tahle 1.4 vypadá dobře, papírově supr motor. Ovšem to můžeš říct i o té fiatově 1.4, tak proč ho hanit?! Shodný výkon, shodný moment. Patrně rozdílné výkonové křivky. Ten motor ale ukáže co v něm je, teprv až se namontuje do auta a nastartuje se. Raději bych se s tím nejdřív svezl hmm?
neregistrovaný "ma"
5. 6. 2007 10:05
Re: Provwokatér
lenze GTI netusi, ze tento motor nahradi ten "super" 1,6 FSI, ktory tak ospevoval a to iste bude aj ze 1,8 s turbom nahradi 2,0 FSI, lebo ma nezatazeni mensiu spotrebu a emisie, proste VW slapol vedla s FSI motormi
5. 6. 2007 10:13
Re: Provwokatér
Prosím, najdi tu mé opěvování 1.6... a když už hodláš o mně psát, piš alespoň to, co víš. Mohl bys ovšem vědět, že ten 2,0 TFSI je potřetí za sebou světovým motorem roku, a to i roku 2007. Jednačtyřka compr/turbo je motorem roku 2007... najdi si to tu ve starších článcích.
5. 6. 2007 12:39
Re: Provwokatér
Kamos, tak to by bolo hladanie ihly v kope sena. Je zname, ze si nekriticky voci produktom VW. Ja by som to zhodnotil takto: UZ BOLO NACASE, ABY VW KONECNE UROBIL NEJAKY PORIADNY MOTOR, pretoze ta paleta co ma v ponuke je pod uroven tak velkeho vyrobcu. Prvykrat snad nejde VW az po funuse, podobny vyvoj je napriklad aj u Fiata, vacsina motorov v modeli Bravo by mala mat objem 1.4 litra. Otazka, ktora sa potom natiska, je, ci s kazdym predanym autom s turbo-motorom zasadia aj nejaky novy strom, aby sa ten kyslik, co tie turba natlacia do valcov navyse, mohol zase nejako nahradzat.... >:D ;-) >:D
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 13:59
Re: Provwokatér
Opěvovat 1,6FSI? TO bys přece nedělal.. ;-) Maminka ho má v G5 a je to jeden z nejpodivnějších motorů s jakým jsem měl tu čest.. :-(
Avatar - CtvrtSardel
5. 6. 2007 23:04
Re: Provwokatér
Uz sme se jednou bavili o motorech, naposled T-Jet. Uz jsem Ti rikal, ze mas pravdu, ze 1.4TSI CompT, je technicky unikatni, zajimavej motor a ze je to zrejme top, co muzes mit. "Male" minus tam je v cene, uvadel sem Ti rozdil v Bravo 150k/Golf 140k , dle ceniku myslim cca 60 000,- , to je vic nez dost.
Pak uz si na te diskuzi nebyl, stejne jako mozna nebudes ani tady, abys nemohl briskne odvratit nase argumenty, ale tam sem se s Tebou chtel pobavit o tom, proc neustale zduraznujes, ze TSI vyhralo motor roku svy kategorie, kdyz neporazilo jedinyho svyho soucasnyho konkurenta. Byl tam treba ten T-Jet??? Me zajima primy srovnani, ne vychvalovani ze, kdyz to prezenu a nadsadim, ze 1.4TSI compturbo se 170 konmi je daleko lepsi motor nez 1.4 16V z fabie...jasne ze je, jsou ve stejny kategorii, ale je to jina liga...
neregistrovaný "Gulášek"
7. 6. 2007 20:29
Re: Provwokatér
Myslel jsem, že pokud někdo v médiích zveřejní reklamní článek, musí být označen jako placená inzerce nebo tak nějak. Ale asi ne...
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 10:05
Re: Provwokatér
Hlavně ty hlučné, vyklepané a tuny emisí produkující dýzly jsou u VW fakt super, to maj u Fiatu jistě naježený chlupy ... >:D >:D >:D
neregistrovaný "uááááááááá"
5. 6. 2007 10:29
Re: Provwokatér
už si s tím motorem jel že ho tak chválíš nebo ho hodnotíš jen podle tabulkových hodnot?
neregistrovaný "čert"
5. 6. 2007 22:13
Re: Provwokatér
No zrovna mi dneska bracha rikal jak je klid na chronomagu co od tama vyhodili nejakeho gti a ja se kouknu na auto a rikam si hm nas na auto takove stesti jeste nepotkalo.
neregistrovaný "kofola"
5. 6. 2007 22:13
Re: Provwokatér
No zrovna mi dneska bracha rikal jak je klid na chronomagu co od tama vyhodili nejakeho gti a ja se kouknu na auto a rikam si hm nas na auto takove stesti jeste nepotkalo.
neregistrovaný "hm"
5. 6. 2007 22:14
Re: Provwokatér
No zrovna mi dneska bracha rikal jak je klid na chronomagu co od tama vyhodili nejakeho gti a ja se kouknu na auto a rikam si hm nas na auto takove stesti jeste nepotkalo.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
5. 6. 2007 22:56
Re: Provwokatér
Az se s nim projedes, tak sud jak je uzasnej, jak vsechny strci do kapsy a jak se jim poved. Jasne, na papiru to vypada na solidni motor, kterej bude na spici, stejne jako T-Jet, ale dokud nevyzkousis, nech si svy plky, pro nekoho, kdo to CHCE poslouchat. Tady nikdo nechce, lec musi...
neregistrovaný "Jasoň"
5. 6. 2007 09:32
Škoda jen
Škoda jen, že ta auta, do který ty sqělé motory strkají, už nejsou to, co bejvávala... >:-[]
Rozbalit vlákno
2
5. 6. 2007 18:23
Re: Škoda jen
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 09:41
POTREBA PRIPLATIT
No, urcite to aspon na zacatek bude motor patrici k spicce segmentu. Rychle se najde nekdo, kdo ho zas odstrci o neco niz tam kam VW patri. Problemem zustava cena. U VW neplati pomer kvality a ceny. Je to drahy nezavisle na kvalite a blazen co to koupi, kdyz muze mit skoro stejny a levnejsi od Fiatu.
Rozbalit vlákno
42
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 10:03
Re: POTREBA PRIPLATIT
U VW připlácíš za image, kterou má v ČR podstatně lepší, než Fiat. VW má v Česku pověst vysoce kvalitních, konzervativních automobilů, jejichž koupí se začleňuješ do určité "kasty" obyvatel. Jestli do té kasty nechceš patřit, tak si VW nekupuj. Fiat má pořád ještě pověst nekvalitních, levných aut, kde všechno skřípe a hnije a i když to už není dávno pravda, tak pověst stále zůstává. Proto koupíš téměř shodná auta s takovým cenovým rozdílem.

Já bych nešel do VW ani do Fiatu, ale kdybych musel, tak asi rozhodne hodnota při dalším prodeji - to je ta image.
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 10:07
Re: POTREBA PRIPLATIT
Image je nanic, následuj italský instinkt ... >:D
Avatar - da_b0mb
5. 6. 2007 10:08
Re: POTREBA PRIPLATIT
:yes: bohuzel
5. 6. 2007 18:27
Re: POTREBA PRIPLATIT
Tak teda musím říct, že nakupuju auto s tím, že ho pak budu prodávat, ale s tím, že v něm budu jezdit. Jestli mě těžkej motor před přední nápravou vytáhne ze zatáčky, tak už pak ani nebudu mít co prodávat.
5. 6. 2007 10:07
Re: POTREBA PRIPLATIT
A kdo myslíš, jahonzíku, že se najde? :-) V mainstramu a u motoru 1.4 nikdo, také se ještě nenašel. Co se týká ceny, pak bys tu měl napsat porovnání cen Punta a Pola, osazených těmito jejich turbomotůrky. Možná tě pak objektivní porovnání cen dost překvapí... P.S. To tvé "skoro" to je právě ten podstatný rozdíl, který hraje rozhodující roli při koupi auta... u lidí, kteří tomu rozumí. Jednou to snad poznáš sám. Kéž bys nemusel počítat pár tisíc rozdílu a mohl sis koupit ten lepší motor. To ti přeji.
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 10:16
Re: POTREBA PRIPLATIT
Asertivní bláboly z koncernových školení, Herbalife je vlastně taky kvalitní, ne ?
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 10:19
Re: POTREBA PRIPLATIT
Polo je auto dost zastaraly. At uz ma motor s turbem nebo ne, Punto je lepsi. Papirovy hodnoty jsou jen pro lidi, ktery o autech moc nevedi a presprilis jim veri, vid GTI (jses dobrym prikladem). Do auta si musis sednout, nechat se subjektivne ovlivnit a motor si par set km zkusit. Ja jsem si je vyzkousel oba (1.4 zaklad) a Polo se Puntu nicim nevyrovna. Image v tomhle segmentu nehraje zadnou roli (krome par malomestaku a radobyexpertu)
5. 6. 2007 10:24
Re: POTREBA PRIPLATIT
Nahoře píšeš o těch cenách... Tak čekám to porovnání. Určitě nejsem sám.
Avatar - CtvrtSardel
5. 6. 2007 23:09
Re: POTREBA PRIPLATIT
Psal sem Ti porovnani Bravo 1.4T-Jet 150k Emotion / Golf 1.4TSI 140k Comfortline. Vybavou je na tom o malinko lip Bravo, ted uz si nevzpomenu presne o co slo, cenou je na tom o 60 000 lip, a navic ma 10koni...Bravo je novej model, o nekolik let mladsi auto, vetsi,prostornejsi. Design nehodnotim, to je otazka vkusu. Ces pokracovat borce?
neregistrovaný "Jogi"
5. 6. 2007 10:45
Re: POTREBA PRIPLATIT
Jahonzik : spomen si na svoje slova, ked sa Ti to punto rozpadne. Ja mam teraz polo 9N a predtym som mal polo 6N ktore skoncilo havariou pri 196000 km. Slapalo bez problemov ...
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 10:51
Re: POTREBA PRIPLATIT
To, ze Fiat neni kvalitni auto jsou jen kecy. Ja Fiata nemam, ale nemam nic proti nemu. Polo je podle zebricku kvality hluboko pod Puntem.
neregistrovaný "Jogi"
5. 6. 2007 11:14
Re: POTREBA PRIPLATIT
No to bude tym , ze ho nemas. Punto je auto, ktore vydrzi horko tazko do skoncenia leasingu ! Vo vw neni vynimka, ze polo Ti vydrzi cez 300 000 km. Take punto by si tazko hladal...
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 11:18
Re: POTREBA PRIPLATIT
Tomu never. Znam lidi, kteri maj Punto a vsichni rikaj to samy. Kecy o nekvalite Fiatu rozsirujou jen majitele "kvalitnich" nemcu, ktery jsou v service vic jak doma a zavidej.
neregistrovaný "smudliky budliky"
14. 6. 2007 12:50
Re: POTREBA PRIPLATIT
Tak to já mám kolegu, který předchozí punto prodal po 9 měsících, protože se mu při běžném zabrždění na dálnici utrhla sedačka řidiče a vyjela z těch "kolejniček". Jen tak tak nepřišel o život. Ihned ho prodal. Říkal, pěkné auto, ale život mám jen jeden. Tato příhoda není vymyšlená, dělal jsem s tím klukem šest let. Je to samozřejmě jen jeden kus, ale můžeš si představit, že to image punta u nás v kanclu moc nepomohlo.
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 11:21
Re: POTREBA PRIPLATIT
Můžu porovnat obojí a Polo má jasný :no: Polo je nanejvýš třívalcová neodhlučněná zdechlina, stovka za 19,5 sec je německý žert a pružné zrychlení totéž - tu ikonu, o které se pořád nesmyslně mele, jak je kvalitní, musíš při předjíždění doslova poprosit ...
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 11:26
Re: POTREBA PRIPLATIT
Ja se projel v 1.4 a Fiat byl lepsi pohodlnejsi.
Pak jsem jen i v 1.2 (60). Je to klasickej 8v motor. Tomu ja rikam nejlepsi motor pro mini auta. 1.2VW je na nic.
neregistrovaný "Logins"
5. 6. 2007 11:50
Re: POTREBA PRIPLATIT
A jak ten tvuj neodhlucnenej motor hluci v 5.500 otáčkách?? Ja bych rekl ze o polovinu mene nez ten v tom puntu...
neregistrovaný "Míra"
5. 6. 2007 12:11
Re: POTREBA PRIPLATIT
Nemáš vyzkoušeno - tak se svez a uvidíš, navíc v Polu točit 5.500 rpm znamená, že Ti vypadnou oči z důlků ...
neregistrovaný "wildos"
5. 6. 2007 13:11
Re: POTREBA PRIPLATIT
asi nevíš o čem mluvíš, mam punto selecta 60 r.v. 1995 totálně bez koroze najeto 113000 a zatim proběhla výměna kotoučů, destiček a tlumičů jinak nic. Sem tam něco zavrzá ale ty samý zvuky má i kamarád co má polo r.v. 96 takže opravdu můžu posoudit. Motor je chlup lepší v puntu jak zvukovej projev tak i spotřeba. Opravdu nevim co někteří maj proti fiatum ;-)
anonym
5. 6. 2007 11:25
Re: POTREBA PRIPLATIT
Ja mam polo 6N a som snim spokojny.kamos ma punto a rok mladsie a stale ma snim problemy.Fiat by som nikdy nebral. ITALIANO ZETOR.
anonym
5. 6. 2007 10:49
Re: POTREBA PRIPLATIT
"odstrci o neco niz tam kam VW patri."

Já normálně na tyhle Flameweary nereaguju ale tohle mi teda nedá.8-s

Kam patří VW ? Kam patří třeba Fiat nebo Buick ? To je nějak naždy nadekretovaáno ? A kým ? Pánabohem ? Nebo Váma ?

Kdybyste se podíval trošku do historie, tak postavení image i ceny jednotlivých automobilek byly před 20 nebo třeba před 40 lety zcela jiné než dnes - namátkou třeba BMW nebo Audi. Ale i ten Fiat.

Já mám pocit, že Vy a Vám podobní akorát omíláte nějaké newspeakové plky.
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 10:56
Re: POTREBA PRIPLATIT
Cenova politika VW se snazi postavit znacku vys, nez jeji kvalita odpovida. Sem tam prijde s necim "novym", ale konkurence je vzdy o znacnej krok vpredu. Dobrym prikladem byly FSI motory.
anonym
5. 6. 2007 12:02
Re: POTREBA PRIPLATIT
"Cenova politika VW se snazi postavit znacku vys, nez jeji kvalita odpovida. "

Ale houbelec. Cenová politika je taková jaká je a VW roste odbyt jak houby po dešti - čili asi bude v pořádku. Jediné adekvátní měřítko je totiž zájem kupců a odbyt. Pokud se Vám osobně zdají drahé - nikdo Vás nenutí, abyste je kupoval.

"...Sem tam prijde s necim "novym", ale konkurence je vzdy o znacnej krok vpredu. Dobrym prikladem byly FSI motory...."

FSi motory jsou momentálně motorářská špička, hrozně by mě zajímalo o je ta tachnologie, se kterou je konkurence vepředu. Já jsem velmi skeptiký k všelijakým tilulům a považuju to spíš za show, ale trojnásobný zisk titulu motor roku pro 2,0FSi mluví jasně. Nebo si myslíme, že ti co volili si mysleli, že jsou na soutěži zahradních sekaček ? >:-[]
5. 6. 2007 12:09
Re: POTREBA PRIPLATIT
Jistě, cena se nastavuje podle trhu, pokud prodávají není důvod k podbízení.
neregistrovaný "Riman"
5. 6. 2007 13:34
Re: POTREBA PRIPLATIT
Iba drobná oprava - trojnásobný titul motor roku má 2,0 TFSI, teda preplnaná verzia, nie atmosféra. Tá sa velmi neosvedcila práve preto, ze spicková technika a teoretické hodnoty sa v praxi akosi neprejavili... Motor zerie presne tolko ako iné benzíny 2,0 s nepriamym vstrekovaním (resp. i viac) a má i porovnatelné jazdné výkony. Takze teoretická výhoda priameho vstrekovania (nizsia spotreba, vyssí výkon)zostala iba na papieri a nevýhoda (N 98) zostala...
neregistrovaný "petrt"
5. 6. 2007 19:55
Re: POTREBA PRIPLATIT
Spotřeba 8,2l u 2,0 FSI u VW eos je docela v pohodě. Auto má najeto 3000km takže počítám že se zajetým by byla nižší. Sám jsem s ním najel za 5 dnů přes 1400km a nijak jsem ho nešetřil. V jiném autě by mi vadil asi hrubý zvuk, ale v eosu to bylo docela příjemné. Je to možná nejlepší motor pro tohle auto, 1,6 je slabá a TFSI zas zbytečně moc. O diselu bych do kabria nikdy ani nepřemýšlel.
5. 6. 2007 17:34
Re: POTREBA PRIPLATIT
Ja myslel ze Engine of the year ma uz tedka nevim presne, tusim 5 let po sobe BMW.
5. 6. 2007 12:07
Re: POTREBA PRIPLATIT
Sem tam přijde s něčím novým. Že se ti ale musí prášit od huby. A co DSG a benzinové motory 2.0TFSI a 1.4TSI, které pravidelně získávají ocenění v daných kategoriích. V čem tedy zaostává VW za konkurencí, kromě kultivovanosti menších naftových motorů s PD?
neregistrovaný "xxx"
5. 6. 2007 12:45
Re: POTREBA PRIPLATIT
DSG jsou nejlepší převodovky na současném trhu. Motory jsou taky na úrovni nejlepších. Kdyby to stálo za H, tak proč audi vyhrálo s dieselem 24 hodin "le mans"(nevim jak se to píše). Všichni čuměli když vyhráli. Japonci dávají výbavu zdarma aby vůbec něco prodali, ale když jdeš pro náhradní díly, tak se ti kroutí oči a palce u nohou. Kamarád má hondu a bojí se každý opravy. S motorem VW jsem spokojený, mam OII.
neregistrovaný "Mino"
5. 6. 2007 13:16
Re: POTREBA PRIPLATIT
Nahradne diely na japoncov vobec nie su tak dramaticky drahe ako pises. Ja mam Hondu tiez a kazdej opravy sa nebojim, pretoze to auto sa skoro vobec nekazi ;-). Na rozdiel od VW, ktore sa pocas rovnako dlhej doby oproti japoncovi stihnu niekolkokrat vysypat >:-[].
anonym
5. 6. 2007 16:57
Re: POTREBA PRIPLATIT
Jo, známý měl Hondu Accord, sice se mu vůbec nekazila a v servis co půl roku býl údajně jen kvůli výměně brzdových segmentů a kotoučů a běžnému servisu (zajímavé). Těch servisů vystřídal několik, jakmile ale došlo na nějaký problém se zapalování a svíčkama, tak stejně musel do značkového. Pak tu Hondu ve 12-13 letech veelmi lehce leč nešikovně lehce tuknul na předek a když si zjistil kolik stojí díly (vesměs by musel kupovat drahý originál z Japonska, dodací doby i měsíc), tak se rozhodl ji udat v bazaru kde se mu ovšem vysmáli. Nakonec to lehce ťuklé auto skončilo na vrakáči, protože nezabral ani inzerát v Annonci.

Pointa je v tom, že kdyby měl Passata z té doby, tak jezdí ještě dodneska. Což si ovšem on nepřipustí, přeci o bezpečně ví, že Passat je ukrutně nespolehlivý (ač v něm nikdy ani neseděl). >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "Mino"
6. 6. 2007 09:23
Re: POTREBA PRIPLATIT
Ja mam Civica a tiez som spredu "lehce tuknul" odniesol si to naraznik, kapota a vnutorna vystuz. Kedze ale mam znameho klampiara, tak sa vobec nemuseli kupovat brutalne drahe nahradne diely, ale kapota sa v pohode spravila, naraznik takisto a kupovat sa musela jedine vystuz, ktora bola pomerne za facku. A cela oprava bola ovela lacnejsia nez som si myslel. Jasne, keby som to dal do Hondy, tak odo mna vypytaju majlant, ale to je predsa bezna prax v kazdom znackovom servise - neda sa opravit, musite kupit drahy original a bla, bla, bla. Jeden chalan si dal v servise opravit brzdy na svojom Passate a vymenit predne ramena s tym, aby mu oznamili,ked by cena opravy vyraznejsie prekrocila dopredu dohodnutu sumu. Nic mu neoznamili a ked si prisiel po svojho Passata, tak mu zasveholili dvojnasobnu sumu na akej sa predbezne dohodli. Nemusim ti snad hovorit, ze ich tam takmer povrazdil a chcel ich dat na sud. Takze tolko k ospevovanym Passatom a "zlym" japoncom ;-) .
16. 6. 2007 04:05
Re: POTREBA PRIPLATIT
Nevim, ja k u vas, ale u nas plati ustanoveni obcanskeho zakoniku, ze cena muze byt max. o 10% nez dohodnuta. Taky to na mne zkouseli v jistem znackovem skoda servisu. Neuspeli, stacilo jen kratce promluvit s vedoucim...
neregistrovaný "Riman"
5. 6. 2007 13:40
Re: POTREBA PRIPLATIT
Tak sa opýtaj ludí, co predávajú náhradné diely... Tak napríklad kamarát sa tesil z kazdého predaného Passatu B5, lebo bolo isté, ze do 100t km sa u neho v obchode zastavia a budú kupovat nové zavesenie kolies (viacprvková zadná náprava) >:-[]
Inak k tej Tvojej Octavii - predpokladám, ze más na 90 % benzín 1,6 MPi alebo diesel 1,9 TDI - to sú staré (nechcem povedat zastaralé) motory, ktoré sú roky odskúsané a velmi sa na nich nemá co pokazit (porovnaj 1,6 MPi s 2 ventilovým rozvodom a jedným pevným vackovým hriadelom s priamovstrekovým 16 ventilom DOHC s turbínou a chladicom)
anonym
5. 6. 2007 16:03
Re: POTREBA PRIPLATIT
Jestli jim dokáže prodat víceprvkovou zadní nápravu na Passata B5, tak je u mě bůh...
neregistrovaný "bic"
14. 6. 2007 11:32
Re: POTREBA PRIPLATIT
Viceprvkova naprava je ve predu..V zadu by byla tak akorat na h... ;-)
5. 6. 2007 17:37
Re: POTREBA PRIPLATIT
DSG neni vymysl VW, ale koupena prevodovka, krom toho ji prvni pouzivalo neco jinyho, bohuzel nechtel bych kecat, tedka nevim co to bylo, tusim Volvo nebo nejaci japonci, ale ruku do ohne za to nedam. mimochodem, nejlepsi prevodovky na Trhu jsou ZF.
neregistrovaný "job"
5. 6. 2007 11:52
Re: POTREBA PRIPLATIT
jenomze se podivejte, kolik tech aut jezdi, VW je mnohem vic jak fiatu a japoncu dohromady, takze neco na tom je
neregistrovaný "jahonzik"
5. 6. 2007 11:58
Re: POTREBA PRIPLATIT
Sundej klapky z oci a mrkni se za hranice. CR nemuzes brat za automobilovej trh. Punto je ve svy kategorii jasne nejprodavanejsi. Polo je uz tak zastaraly, ze se v porovnani s Puntem moc neprodava. Polo spolecne s Touranem jsou nejporuchovejsi auta z VW.
neregistrovaný "Mino"
5. 6. 2007 13:20
Re: POTREBA PRIPLATIT
Este by som k najporuchovejsim autam "überkoncernu VW" pridal aj Touareg - to je cisty sypak.
neregistrovaný "kůča"
5. 6. 2007 09:55
Spolehlivost?
Motor vypadá opravdu moc pěkně, určitě to bude radost s nim jezdit. Aspoň pro prvního majitele. Ale jak to bude se spolehlivostí po 5-6 letech? Toho bych se docela bál. Každopádně jako nový bude super...
Rozbalit vlákno
0
anonym
5. 6. 2007 10:08
Stroj bez budoucnosti
V okamziku, kdy se u nas zacne stavet radar, zavira Putin kohoutek s ropou. To neni muj vymysl. Zpravy o pripravach tohoto manevru byly uverejneny v HN. A muzete si ty kilowaty nastrkat do vitriny. Zasadni parametr motora dneska je, zda je schopen pracovat na alternativni paliva. Predelat turbo na biolih bude asi orisek, protoze spaliny z lihu jsou o poznani vice horke. Navic vyrobce o tom zda se ani neuvazuje. Vsichni pred tim zavirame oci, tak se pak, az nebude co nalit do nadrze, nemuzeme divit.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 10:25
Re: Stroj bez budoucnosti
Když Putin zavře kohoutek, bude ještě moc rád, když ho bude moci znovu otevřít. Moderní civilizace totiž funguje na principu provázanosti, takže v konečném důsledku nemůže jeden stát jednat autonomně, nezávisle na státech ostatních, protože každý krok vyvolá řetězovou reakci.

Toyota Prius taky svým způsobem vyvolala řetězovou reakci (ve vývoji alternativních způsobů pohonu) a to je dobře. Ovšem myšlenka, že s tím nějak souvisí umístění radarové základny na českém území je komická.
anonym
5. 6. 2007 12:46
Re: Stroj bez budoucnosti
Ropovod, ktery si dohodli separatne s Nemeckem se jiz stavi a obchazi vsechny stredoevropske staty. Netvrdim, ze zavre ropu celemu svetu. Staci CR a Polsku, aby jste do noveho nadherneho TSI nemel co nalit nebo alespon za takovou cenu, ze vas na nejake jezdeni prejde chut. Vyrobci a jejich zakaznici furt resi malicherne kilowaty a newtonmetry, ale to zasadni jim unika. Za par mesicu si na mne vzpomene kazdy, kdo dnes dal tezke uspory za stroj, ktery nedokaze pracovat s jinymi palivy nez s ropnymi.
neregistrovaný "Shortař"
5. 6. 2007 19:42
Re: Stroj bez budoucnosti
Takovýho chytráka jako seš ty, jsme tady potřebovali. :no: Na začátku devadesátých let byl postaven záložní ropovod přivádějící ropu z itálie. Takže ať si Putin zavře co chce.
neregistrovaný "SUPERB"
5. 6. 2007 21:08
Re: Stroj bez budoucnosti
Odborník na 1*100%!!!super!!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
( :no: 8-s >:D :-O :'-( :-( ;-\ ;-\ ;-\ :-| :-| >:D >:D >:D )Ale si na smiech!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - freeman
5. 6. 2007 10:11
VW cena
Všetko je pekné až na to, že VW to opäť zaklincoval cenou. To znamená, že bežnému človeku sa tento motor oproti 1.6 FSI nevyplatí. To je škoda. :-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jogi"
5. 6. 2007 10:57
Este stastie
ze VW takto ukazuje automobilkam ako sa to ma robit. TSI,TFSI - blahozelam. Keby sa BMW poucilo a 1,6t namontovalo do 1er , tak by som nad nim uvazoval, ale takto uz ostava len Golf 1,4 TSI proti Octavii 1,8 TFSI. Takze bud VW alebo VW. Su proste dobry >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "uvaga"
5. 6. 2007 11:08
Re: Spolehlivost
No už vidím, jak na tom bude tento motor po 150.000 km, prošpikovaný všelijakou elektronikou a vysokotlakým turbem... :no: Každý radši v bazaru sáhne po osvědčené verzi 1,6 75kw a auta s těmito motory zažijí hrůzný pád hodnoty ;-\
neregistrovaný "A2"
5. 6. 2007 13:22
Dokola
..á zase se tu snaží někdo vychvalovat VW motory nad Fiatem, o srovnání dvanáctistovek od Fiatu s HTP řechtačkama bych se ani nezmiňoval, ale ty 1.4T jsou si natolik podobné,že nelze jeden či druhý označit za lepší, ale kecy, že VW motor dosahuje max. toč. momentu v nižších otáčkách a že je tím pádem lepší jsou zcestné. Při pružném zrychlení otáčky pod dva tisíce stejně nevyužívám, a fiat pokračuje v plném toč. momentu až do 4500ot./m.
Rozbalit vlákno
2
5. 6. 2007 17:43
Re: Dokola
Tak tak, zabere v 1250, a super.. ve 4000 umre.. :)
5. 6. 2007 17:44
Re: Dokola
Tak tak, zabere v 1250, a super.. ve 4000 umre.. :)
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 13:35
Kdo ví proč?
Proč má jen 90 kW, předtím to mělo 110 kW ne??? :-O
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "A2"
5. 6. 2007 13:53
Re: Kdo ví proč?
VW 1.4T má 103 a 125 kw, ale ve verzi kompr./turbo. Samotný turbo má 90 kw, Fiat 1.4T (pouze turbo) má 88 a 110 kw.
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 14:08
Re: Kdo ví proč?
Mě se zdá že sem viděl i stodesítku, no to je jedno, ale o motoru s kompresorem, bylo jasně řečeno, že kompresor ve vysokých točkách neplní, že už plní jen turbo. Takže mě logicky vyjde že na nejvyšší výkon by to nemělo mít vliv. Spíše by to ubralo zátahu od spodu. Jenže teď mně napadá, že oni se v tom motoru asi kompletně porýpali, a udělali kompromis. Škoda, lepší by byl točivější, bez kompresoru, bez zátahu v nízkých, ale pořádné dělo ve vysokých, s vysokým měrným výkonem. :-(
5. 6. 2007 18:39
Re: Kdo ví proč?
Ještě je tam rozdíl ve velikosti turba. Výkonnější motory mají větší turbo, ale tomu v nízkých otáčkách nestačí dech a dopuje to kompresor. Menší turbo tahá i v nízkých otáčkách, ale nezíská ten maximální výkon jako to velké turbo.
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 14:14
Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se dal
Jedna uživatelská: Již dva roky mám tu čest si čas od času vypůjčit VW Golf 5 1,6 FSI a vždy mě znovu a znovu na tom motoru překvapí, jak je podivný. Výkonem od takřka volnoběžných otáček je sice příjemný na popojíždění, ale na téměř 1450kg golf je kupodivu 115koní v podání 1,6 opravdu málo..A nemyslím objekivně měřitelné hodnoty, leč způsob, jakým výkon servíruje.(0-100 ze 10,8s a 195kmh max není zase tak špatné) Má totiž tak plynulý nárůst točivého momentu, že člověk skoro nepozná,že zrychluje a veškerý výkon není vůbec znatelný. Na dálnici je to příjemné, ovšem ve městě, nebo při předjíždění mám skoro vždycky strach, že auto nezrychluje. :-O A pak je tu největší problém: spotřeba.. jezdit s touhle 1,6kou po městě mírně svižným tempem za 9,8 není opravdu problém. Po okreskách 8,5. Po dálnici při ustálené 160 za necelých 11. Dá se s ním ovšem jezdit i za 7, jenže je potřeba motor tápit v nízkých otáčkách a když vás na dálnici předjede už třetí kamion, přestane Vás to bavit. To ani nemluvě o tom, jak se motor chová, když se do něj natankuje obyčejný N95. Nejlépe mu chutná V Power Rac. Člověk má zkrátka trochu pocit, že živí Lamborghini, které nejede. :no:
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "Riman"
5. 6. 2007 14:32
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Presne tak, technológia FSI sa velmi neosvedcila práve preto, ze spicková technika a teoretické hodnoty sa v praxi akosi neprejavili... Motor zerie presne tolko ako iné benzíny s nepriamym vstrekovaním (resp. i viac) a má i porovnatelné jazdné výkony. Takze teoretická výhoda priameho vstrekovania (nizsia spotreba, vyssí výkon)zostala iba na papieri a nevýhoda (N 98) zostala...
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 14:55
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Ona se to dá využít, jenže musíš změnit styl jízdy na tak pozvolnou, při které je spotřeba nízká i u nonFSI motorů :-|
anonym
5. 6. 2007 16:25
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
"... technológia FSI sa velmi neosvedcila práve preto, ze spicková technika a teoretické hodnoty sa v praxi akosi neprejavili... "

Ale houbelec - ono to není tak uživatelsky blbuvzdorné, jako TDi a hodně se na tom projevuje, kdo jak ekonomicky umí jezdit. Redaktoři různých motoristických časopisů asi nebudou z těch, co jsou zrovna mistry ekonomické jízdy.

Jinak nevím co vlastsně chcete. Sebelepší benzínový motor není tak blbuvzdorný (myšleno z hlediska spotřeby), jako turbodisel.
anonym
5. 6. 2007 16:26
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
"... technológia FSI sa velmi neosvedcila práve preto, ze spicková technika a teoretické hodnoty sa v praxi akosi neprejavili... "

Ale houbelec - ono to není tak uživatelsky blbuvzdorné, jako TDi a hodně se na tom projevuje, kdo jak ekonomicky umí jezdit. Redaktoři různých motoristických časopisů asi nebudou z těch, co jsou zrovna mistry ekonomické jízdy.

Jinak nevím co vlastsně chcete. Sebelepší benzínový motor není tak blbuvzdorný (myšleno z hlediska spotřeby), jako turbodiesel.
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 17:50
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Co mě zarazilo je fakt, že před koupí 1,6FSI jsme měli předchozí generaci s 1,616v a jezdil jsem s téměř stejnou průměrnou spotřebou.. Tak kde je ta slibovaná úspora? :'-( Pokud úspora spočívá v tom, že je nutné motor dusit pod 2500ot/min, aby se projevil "pokrok" a mohl spalovat chudší směs, pak si jdu koupit kolo... >:-[]
neregistrovaný "spokojený"
5. 6. 2007 14:40
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Šmarjá, co jsi čekal? Carisma 1.8 GDI umí jezdit průměrně za 5.5-6l ale také za 12litrů. Ono trošku záleží na mezikusu mezi volantem a sedačkou. Přímosvtřikové motory dosahují nízké spotřeby v nízkých otáčkách cca do 2500ot/min kdy spalují extrémě chudou směs, při přechodu do vyšších otáček přecházejí do běžného režimu, tudíž šetřit se nechá, ale musíš vědět jak s tím jezdit.
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 14:52
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Samozřejmě, že to záleží hlavně na mezikusech >:D Kdybych byl jediný mezikus, co s tímhle autem dosahuje takovéhle spotřeby, šel bych do sebe a mlčel.. ;-) O režimu chudé směsi vím, jenže ono to v praxi vypadá tak, že jízda s benzínovým motorem do 2500ot není příjemná pro motor, ani řidiče a o bezpečnosti ani nemluvím :-( Také to není jediná výtka z mé strany k tomuto motoru..
neregistrovaný "Koly"
5. 6. 2007 15:51
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Akurát, že FSI na rozdiel od GDI režim spaľovania extrémne chudobnej zmesi vôbec nemá...
anonym
5. 6. 2007 16:02
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
...má ;-) . Při nízkém zatížení motoru je ve válci spalována chudá směs, která neodpovídá stechiometrickému poměru 14,7 dílů vzduchu na 1 díl paliva (poměr je vyjadřován koeficientem lambda=1). Chudá směs se vyznačuje přebytkem vzduchu, tedy lambda roste na hodnoty přes 1,3 až 1,5 a ve válci je tedy více vzduchu než by odpovídalo ideálu. Aby byla směs snadno zažehnutelná, soustřeďuje se bohatší směs kolem zapalovací svíčky a ve vzdálenějších částech spalovacího prostoru je naopak chudá. Toto tzv. vrstvení směsí (anglicky fuel stratification) je dosaženo vířením proudu nasávaného vzduchu tvarováním sacích kanálů, speciální klapky a vhodným umístěním vstřikovací trysky přímo ve spalovacím prostoru. ;-)
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 16:04
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
ehm, omlouvám se za anonymitu, to jsem byl já... ;-)
neregistrovaný "Koly"
5. 6. 2007 16:44
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
To je pekné, že popisuješ čo to je spaľovanie chudobnej zmesi, ale to ja dobre viem. Nič to však nemení na fakte, že FSI, napriek tomu že môže spaľovať vo vrstvenom režime, extrémne chudobnú zmes nepoužíva. Už pohľad na tabuľkové spotreby FSI motorov neponecháva priestor na pochybnosti.
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 17:40
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Ech, to jsem nepopisoval já, to je citát z auto.cz [odkaz] nebo stačí nalistovat stránky VW...Nebo ti můžu poslat kopii z uživatelské příručky našeho 1,6FSI ;-) kdybys mi ještě nevěřil ;-) jinak tabulkové spotřeby jsou fajn, realita je trochu jinde... 8-s
neregistrovaný "Koly"
5. 6. 2007 23:27
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Ja sa skúsim ešte raz zopakovať. Aj keď FSI môže používať vrstvené spaľovanie (t.j. o niečo chudobnejšiu zmes), tak nikdy nepracuje v režime extrémne chudobnej zmesi ala GDI. Je to rozdiel. Inak by narazila na rovnaké problémy s emisiami NOx a sírou v palive. Preto je rozdiel medzi spotrebou FSI a bežného benzínového motoru s nepriamym vstrekovaním zanedbateľný. Ak chceš tvrdiť opak, tak daj link na nejaké materiály VW a zdôvodni prečo majú FSI tak vysokú spotrebu.
neregistrovaný "Koly"
5. 6. 2007 23:34
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Aby bolo zrejmé, od 1.6 so spaľovaním extrémne chudobnej zmesi by som očakával v kombinácii spotrebu cca 5l/100km.
Avatar - SpiderJ
6. 6. 2007 12:02
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Tak jsem konečně pochopil, proč se nemůžeme shodnout.. :-) alespon doufám: Rozdíl mezi Mitsu a VW je v tom, že VW označilo směs spalovanou ve vrstveném režimu s nižším koeficientem (1,3-1,5) za chudou a tu používá jen v extrémně nízkých otáčkách.. Zatímco mitsu má koeficienty o dost vyšší = extrémně chudá směs a v použitelnějším spektru otáček = proto ten rozdíl ve spotřebě... ;-) a proto nám ten GOlf tak nestoudně žere >:D
neregistrovaný "Koly"
6. 6. 2007 16:47
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Tak tak :-)
anonym
5. 6. 2007 16:40
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Mam ten samy motor v OII a vykonove opravdu nestaci - malo dynamiky pro predjizdeni. Ale spotreba je nekde uplne jinde - jezdim dlouhodobe za 6.7 litru N95 - 50% mesto. A uplne to neflakam. Pokud jedu na spotrebu tak cesta Vary-Praha se da jet i za 5.5 litru (no dobre v noci). Jeste mi chybi 6-ti stupnova prevodovka v OII.
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 17:44
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Mno, nejspíš máš trochu jiný (úspornější styl jízdy). Podotýkám, že nejsem žádný dobrovolný dárce orgánů. >:-[] Co mě zarazilo je fakt, že před koupí 1,6FSI jsme měli předchozí generaci s 1,616v a jezdil jsem s téměř stejnou spotřebou.. Tak kde je ta slibovaná úspora? :'-(
5. 6. 2007 18:47
Re: Už bylo na čase.....1,6FSI není opravdu motor, co by se
Zkoušel jsi ověřit, jak moc ti kecá palubní počítač? Mně to kecá i o více než půl litru, podle režimu jízdy, naštěstí mi to hlásí víc než to žere.
Avatar - Dinar
5. 6. 2007 14:33
Pořád dokola
Článek o čemkoliv spojeném se znakem VW?...v diskusi pláč a kvílení! Omílání starých známých "pravd", Volkswageny se kazí, VW nemá pořádný motor, technicky jsou ve všem o krok zpět atd. atp.. A co říkají fakta? VW zhruba před dvěma lety prohlásil, že pracuje na nové generaci přeplňovaných čtyřválcových zážehových motorů s technologií přímého vstřiku, které mají být klíčové pro přijatou strategii tzv. downsizingu, tedy použití menších objemů při zachování výkonu a zároveň snížení spotřeby a emisí. První přišel 2,0TFSI poskytující výkony solidního šestiválce, pak 1,4TSI, 1,8TSI a 1,2TSI je za dveřmi. Bylo už mnohokrát zmíněno, že tyto motory jsou technicky na špičce, odborníky (ne těmi pseudo ze zdejších diskusí) jsou v technických anketách stavěny na vrchol ve svých kategoriích. Co to znamená? No, vzhledem k tomu, že strategii downsizingu dnes omílá každá druhá automobilka a mnohé už své přeplňované novinky připravují nebo je už mají (např. Fiat, BMW), pak to tedy znamená, že za prvé: VW ukázal kudy půjdou benzínové čtyřválce v blízké budoucnosti, tedy udává směr, a za druhé: tím, že má svou škálu motorů prakticky hotovou, je jednoznačně v tomto o krok napřed před ostatními. A pokud vezmeme úroveň techniky používanou v běžných modelech Volkswagenu (připomínám, že jde o mainstreamovou značku, konzum), pak tedy zmíněné špičkové přeplňované čtyřválce, nadprůměrné (v každé třídě) manuální převodovky, pořád ještě unikátní DSG a konstrukčně vyspělé podvozky staví VW stále mezi nejužší špičku, a to v jakékoliv třídě, kde má zastoupení. Zpěvy páteční, o technickém zaostávání, pseudoimage apod. se mohou týkat max. současné generace tdi motorů, které jsou dnes už opravdu za zenitem a jejichž náhrada začne příští rok. Tedy, auta VW z hlediska techniky znamenají to lepší, co lze na trhu v libovolném segmentu koupit, v některých konfiguracích pak nabízejí techniku špičkovou. Bylo by zbytečné se kolem toho rozepisovat, kdyby milovníci aut, za které se jistě místní diskutéři považují, byli schopni zbavit se rudého vidění při spatření písmen VW a byli po přečtení např. tohoto článku o 1,4TSI schopni jen prostě uznale pokývat hlavou. Ale toho bohdá nebude... to je mi jasné. :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 14:59
Re: Pořád dokola
Ve většině věcí máš pravdu :-) Ovšem motory FSI nejsou nijak výjimečné (prostě všechen ten technologický pokrok jaksi pak při používání není poznat, bohužel) Beru je jako nepříliš povedený mezikrok k TFSI.. O TFSI nepochybuji, je to budoucnost :yes: alespon koncernu VW >:-[]
Avatar - Dinar
5. 6. 2007 15:05
Re: Pořád dokola
K FSI, četl jsem tvé stížnosti na 1,6FSI, vytýkáš mu linearitu, tedy to co se na atmosférách nejvíc cení, ale proti gustu, ne každému, každý motor sedne. Ale např. 2,0 FSI je rozhodně mezi nejužší špičkou dvoulitrů pro běžná auta (žádné sportovní varianty), debat na toto téma už tu proběhlo taky požehnaně. K tomu druhému, tedy budoucnosti, na to si budeš moct odpovědět sám, tak za dva, tři roky. ;-)
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 15:17
Re: Pořád dokola
Mno, asi se mi to nepodařilo vyjádřit přesně.. :-( Linearita je to, co předvádí 2,0 FSI.. Ta 1,6 je projevem spíš líná.. ;-) Minulá generace VWG s 1,6 16v měla daleko sympatičtější projev (také jsem měl tu čest) ač byla slabší, zastaralá, hlučná. Spotřeba byla stejná. Jde o to, že pro předjíždění je příjemnější mít trochu víc výkonu nahoře, u tohohle motoru se prostě pořád nic neděje, at jsou otáčky kolik chceš :'-(
5. 6. 2007 15:06
Re: Pořád dokola
:yes: Téměř diplomová práce ;-)
neregistrovaný "beran"
5. 6. 2007 16:07
Re: Pořád dokola
Nesnažte se VW obhajovat, je to plýtvání silami - copak jste nepochopili, že většina zakomplexovanců v téhle diskusi si nechce přiznat, že na VW nemá a tak si musí dokázat, že stojí za starou belu. VW je otloukánek za německá auta obecně, napsat podobný blábol o Mercedesu, BMW i Audi si půřece i dost velký zakomplexovanec rozmyslí, Ford a Opel jsou z pohledu některých neněmecká auta a tak pro léčbu komplexů, prázdné šrajtofle a nanplněných snů a ambicí zbývá pouze nějaké to Punto či Megane či ojetý Escort. No a pak je třeba si dokázat, že mám něco super a že ten VW nechci, protože stojí za starou belu....místo abych si řekl, nemám na něj, mám jenom na Punto. O tom to je. Neříkám, že u VW je všechno super. Včera jsem vyslech l nářek kamaráda na Tuareg, kolega v práci uděla špatnou zkušenost s Passatem. Ale například jsme neslyšel, že by si někdo z mých kamarádů nebo známých stěžoval na Golfa. Nebo na Polo.

A mám jsetě jednu připomínku k tomu géniovi, co píše o zavírání kohoutků Putinem. Jestli o tom neví, už od devadesátých let m á Česká republika ropovod z Ingolstadtu a na rozdíl od Slovenska, Maďarska či Polska není na ruské ropě závislá.
5. 6. 2007 17:04
Re: Pořád dokola
:yes: Boj s větrnými mlýny... :-)
neregistrovaný "blegh"
12. 6. 2007 13:57
Re: Pořád dokola
Sorry, ale Ingolstadtský ropovod pokrývá sotva 25% spotředy ČR... :-!
5. 6. 2007 17:24
Re: Pořád dokola
Hmm.. u nekterych jedincu vcetne me, prameni odpor vuci VW prave z nazoru takovych nadsencu, kteri z VW delaji modlu mezi auty nebo z naftoveho trivalce nejlepsi motor na svete. A to ze patri mezi svetovou spicku. Holt nemame stejny nazor. Smirte se s tim.
neregistrovaný "Jozi"
5. 6. 2007 19:07
Re: Pořád dokola
"u nekterych jedincu vcetne me, prameni odpor vuci VW prave z nazoru takovych nadsencu, kteri z VW delaji modlu mezi auty"

Moja rec clovece! Neznasam ked stojim na semafore a kazdy ukazuje prstom na golfa co stoji vedla... (nevlastnim S120 ale Toyotu Avensis)
5. 6. 2007 18:56
Re: Pořád dokola
Musím polemizovat - motory (některé) slušné, ale podvozky jak v čem (jízdní vlastnosti snad, životnost už méně), ale pokud se pak dá těžký motor před přední nápravu, nelze výsledek označit za skvělý.
neregistrovaný "rr"
14. 6. 2007 09:41
Re: Pořád dokola
Hezky jsi to sepsal, ale má to jeden háček. Motor TSI není motor do základní verze. Radši se podívej jak na tom jsou motory do základních verzí, ale na druhou stranu je technologie s turbem jedna z cest pro dosažení emisních limitů schválených EU v budoucnu - lepší možnost pro zavedení nízkoobjemových motorů. V tomhle má možná VW náskok, otázka je zda to není příliš fin. náročná cesta.
5. 6. 2007 15:05
Srdce VW
Motor je srdcem každého vozu...1.4 TSI... pokrokový motor,kterému patří budoucnost.Moderní agregát se špičkovými parametry,jako jsou nízká spotřeba,vysoký výkon,který je navíc k dispozici již od nízkých otáček,navíc splňuje požadavky na nízké emisní limity.Ano,toto je vyníkající odpověď VW všem škarohlídkům,kteří neustále kritizují jeho techniku :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 15:18
Re: Srdce VW
ANO, jsem VW škarohlíd a zarytý Hondař, ale 1,4TSI dávám :yes:
5. 6. 2007 15:41
Re: Srdce VW
Tak to se cení :yes: :-)
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 17:53
Re: Srdce VW
Ale stejně je atmosféra s nárůstem výkonu ve vysokých otáčkách zárukou lepší zábavy ;-) (to jen tak, abych si taky rejpnul) HONDAAAAAAAAAAA!!! >:-[]
5. 6. 2007 18:01
Re: Srdce VW
Nic :) kdyz ve 2500 zabere turbo a tlaci plynule az do 7300 to je teprve orgasmus :D
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 18:13
Re: Srdce VW
...a co zvuk? Mě teda syčení až tak moc nebere :-)
5. 6. 2007 18:19
Re: Srdce VW
Ok, budu mluvit o svoji Kappe - do 3 tis. o motoru prakticky nevis, zacne se ozyvat pozdeji, a od 4000 je to krasne, jemne, tlumenne buraceni petivalce a syceni turba.

Pravda, nemuzu mluvit o 1.4 Turbo v Puntu ani ve VW - ale stejne si myslim, ze ital bude zvukove i jizdne trochu jinde nez nemecke krabice - vrozena zaujatost, no :)
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 18:28
Re: Srdce VW
Hmmm.. Kappa ;-) to je čistá srdcovka :yes: někdy tě nechám poslechnout Civic VTI :-) a pak můžeme hodiny diskutovat o tom, co má vášnivější zvuk ;-) u TSI nic neuslyšíš... Bohužel... Alespon ten touran co jsem řídil měl zvukový projev na nule.. :'-(
5. 6. 2007 18:34
Re: Srdce VW
No jo, ale to nemuzes srovnavat :D hele odbocime: VTI je VTEC? A motory honda? Myslis: "9000? no a co jako, normal, ne??"
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 19:15
Re: Srdce VW
VTI je sportovní model (něco jako GTI u VW) a VTEC to má..(což je systém, kdy ve vyšších otáčkách sepne ostrá vačka a auto tak neskutečně zabere, že se ti protočej panenky >:D a lehce si potřísníš textil blahem ;-) (ted již jen ve starších modelech, přeci jenom, vyrábět auto, ve kterém se většina majitelů zrakví, protože s ním neumí zacházet není nic moc pro marketing >:-[] ) kdyby tě to zajímalo [odkaz]
9000 je v pohodě, ne nadarmo se u Hondy říká: kde ostatní končí, my začínáme ;-)
5. 6. 2007 22:44
Re: Srdce VW
Ja myslel, ze se to rika u Hummru. Jinak vim, vim, VTEC to je maso :) proste Turbo bez turba. A jinak jedno z aut, ktery se mi opravdu libi, je starej civic 3D 1.6 VTEC, takovy ten hranaty placaty a siroky, to je vozidlo podle meho gusta :) Ale byl bych neverny Lanciim a to nechci :)
anonym
5. 6. 2007 15:45
Re: Srdce VW
Diskuze je to hezka, nivmene opakovane jsem videl testy motoru 1.4 TSI a nikdy se jim nepodarilo dosahnout papirove spotreby. Kdezto u TDI to s trochou snahy. Nebavme se o pohadkovych spotrebach jako 3.9 l atd.
5. 6. 2007 17:14
Mirne zpozdeni :)
A tak koukam, ze soudruzi v nemecku objevili vec, ktere se rika Turbo u maloobjemoveho benzinoveho motoru. No skoda ze oproti jinym znackam jim to trvalo bezmala 20 let :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 17:34
Něco pro VWžrouty
To mluví za vše a dokazuje to, že jediný konkurenceschopný motor VW vyrobil až TSI (turbo + kompresor)

VW Golf GTI
Motor: Typ motoru:př. zážeh Válce / ventily:4 / 4 Zdvihový objem (ccm):1984 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):147 / 5500 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):280 / 1800 - 5000 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):233 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):6.9 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):10.8 / 6.3 / 8 Emise CO2:192 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):350 / 1305 Objem nádrže (l):55 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1335 / 532

Mitsubishi Lancer EVO IX
Motor: Typ motoru:př. zážeh Válce / ventily:4 / 4 Zdvihový objem (ccm):1997 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):206 / 6500 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):355 / 3500 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):250 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):5.7 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):14.6 / 8.2 / 10.6 Emise CO2:258 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):430 / - Objem nádrže (l):55 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1465 / 420

VW Golf R32
Motor: Typ motoru:zážehový Válce / ventily:6 / 4 Zdvihový objem (ccm):3189 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):184 / 6300 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):320 / 2800 - 3000 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):248 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):6.2 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):13.1 / 7.7 / 9.7 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):350 / 1305 Objem nádrže (l):55 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1538 / 532

BMW 130i
Motor: Typ motoru:zážehový Válce / ventily:6 / 4 Zdvihový objem (ccm):2996 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):195 / 6600 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):315 / 2750 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):250 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):6.1 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):13.7 / 6.6 / 9.2 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):330 / 1150 Objem nádrže (l):50 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1450 / 500

VW Passat 2,0 TDI
Motor: Typ motoru:př. vznět Válce / ventily:4 / 4 Zdvihový objem (ccm):1968 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):103 / 4000 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):320 / 1750 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):206 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):10.1 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):8.1 / 5.1 / 6.1 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):513 / 1641 Objem nádrže (l):70 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1510 / 606

Renault Laguna 2,0 dCi
Motor: Typ motoru:př. vznět Válce / ventily:4 / 4 Zdvihový objem (ccm):1995 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):127 / 3750 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):360 / 1750 - 300 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):225 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):8.4 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):7.9 / 5 / 6 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):430 / 1340 Objem nádrže (l):68 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1505 / 555

Jen příklady, ale proč se někdy nenechat přesvědčit fakty?
Rozbalit vlákno
14
5. 6. 2007 17:50
Re: Něco pro VWžrouty
Hele, dopredu rikam, ze s tebou souhlasim a ze VW sux..., ale papirovy hodnoty, to neni to pravy cim je tady presvedcime. Uz to vidim prvni reakce, zvlast u srovnani tech poslednich dvou dieslu: "Vykon neni vsechno, ja s passatem jezdim za 3.3l/100km" to ze auto uz z daleko chrochta a sipe jako traktor, to jim ale nevadi... Krom toho, srovnavat navonenou hracicku pro tuzery Golf GTI se sportovnim nacinim? To je pro Lancer urazka... Nic ve zlem ;)
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 18:00
Re: Něco pro VWžrouty
Tímto se Mitsubishi hluboce omlouvám, ale je zajímavé srovnat, co který výrobce dokáže vyždímat z dvoulitru. Ale daleko zajímavější mi přijde srovnání nepřeplňovaných motorů. VW dělá z R32 extrémní sportovní náčiní, kdežto BMW prodává svůj třílitr jen tak, jako by se nechumelilo, přitom je to evidentně o třídu vyspělejší motor.
5. 6. 2007 18:26
Re: Něco pro VWžrouty
No :) z dvoulitru se da vyzdimat kde co, jenze na to bych te mohl odkazat na muj profil, kde se i pred moji 7 let starou kappou muze jit Golf GTI bodnout :) vykonove - papirove, ale 200 kg rozdilu ve hmotnosti uz asi neco udela.
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 18:47
Re: Něco pro VWžrouty
Před časem jsem chvíli jezdil s Alfou 156 2,0 Twin Spark s výkonem zvednutým na nějakých 210k a byl to nářez, ale to vrzání a skřípot při každém projetí zatáčky nebo prudším brždění... No ještě rád jsem se vracel do své Almery, která mimo jiné od r. výroby 2001 byla v servisu jen jednou a to na výměnu žárovky ;-)
neregistrovaný "Džejár"
5. 6. 2007 18:49
Re: Něco pro VWžrouty
A ta Kappa - moc pěkná... jen ta kola.
5. 6. 2007 22:35
Re: Něco pro VWžrouty
Dik :) Ta kola jsou originalni :) A delam si porad zalusk na 17" z Thesis :)
neregistrovaný "petrt"
5. 6. 2007 20:20
Re: Něco pro VWžrouty
U těch 2,0 turbo porovnáváš neporovnatelné. Motor Eva je v podstatě v seriovce přiškrcený, s minimální úpravou ho zvedneš na 320k, s větší i na víc.. Jo je to třída, ale s má také extrémní provozní náklady. A tim nemyslim spotřebu, ani jsem si to nevycucal s prstu. Znám dva majitele eva, jedné VII a jedné IX. Ta IX má právě ten zvýšený výkon, profi u Charouze, žádná garáž. Dost často se musí něco měnit, ale člověk co kupuje evo s tím počítá takže si nestěžuje. To TFSI u VW je motor který tě finančně nezničí, je to špička pro běžné ježdění. Dát na něj ale velké turbo co má evo nebude o nic horší, jen prostě nevydrží. S tim ostatnim ale plný souhlas, 2,0 TDI je vážně traktor, hlavně v touranu.
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 22:35
Re: Něco pro VWžrouty
No jasně, naprostý souhlas, nechápu jak někdo kritiku VW může stavit na tom, že jiné automobilky vyždímají z dvoulitru v turbu víc! Dyť je to nesmysl. Nejsem fanda VW, ale něktří týpci by se tu měli probudit
5. 6. 2007 22:41
Re: Něco pro VWžrouty
Kritika VW se stavi prave na tom, ze ty papirove hodnoty, kterymi se vetsina obhajcu ohani nejsou az tak ruzove.
Ale jinak souhlasim. U Eva se jaksi pocita s tim, ze spojka se meni co mesic a Motor je treba servisovat prakticky po kazde jizde - samozrejme takove jizde, kterou si Evo svym charakterem zasluhuje atd. atd...
neregistrovaný "petrt"
6. 6. 2007 09:54
Re: Něco pro VWžrouty
Když hodíš 95% motorů od VW na brzdu mají o dost víc než je v papírech. Viz. různé testy, nejen v německých časopisech. Nedávno jsem někde viděl podobný test s Kia ceed a měla 80Kw. Nevim kolik má v papírech, na netu jsem našel že někde 77 a někde 81. Jde o přístup výrobce. Jinak nejsem fanda VW, ale štvbe mě když někdo jen kritizuje.
neregistrovaný "Džejár"
6. 6. 2007 07:31
Re: Něco pro VWžrouty
Jasně, možná to nebyl ideální příklad. Tak co třeba Honda Civic Type-R, která prakticky stejných parametrů dosahuje bez přeplňování nebo Opel Astra GTC OPC, která je přeplňovaná a dosahuje parametrů výrazně sportovnějších...

Nechci z toho dělat zásadní kritiku, jen trochu popíchnout některé diskutéry, kteří ikonizují VW jako výrobce špičkových bezkonkurenčních motorů, přitom tu konkurenci mají a jakou, ale klapky na očích dělají své.
neregistrovaný "petrt"
6. 6. 2007 09:48
Re: Něco pro VWžrouty
No v type R jsem nejel, ale jel jsem v S2000, ještě výkonější. Pro normální ježdění dost nepříjemný motor, musí se sakra dost točit aby táhnul. A to je ta honda celkem malá.Ale zase jako u eva- majitel si nikdy stěžovat nebude, páč tohle auto koupí jen ultras od hondy.Ale když je správná silnice tak je to paráda, to jo. OPC je na stejné urovni jako GTI, jen je naladěný na větší výkon. Myslim že že audi TSFI taky ladí víc. Prostě vybírat TFSI jako příklad byla chyba, je to jeden z motorů který se VW velmi povedl. >:D
neregistrovaný "Džejár"
6. 6. 2007 11:16
Re: Něco pro VWžrouty
Takže poslední pokus:

VW Golf GTI
Motor: Typ motoru:př. zážeh Válce / ventily:4 / 4 Zdvihový objem (ccm):1984 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):147 / 5500 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):280 / 1800 - 5000 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):233 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):6.9 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):10.8 / 6.3 / 8 Emise CO2:192 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):350 / 1305 Objem nádrže (l):55 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1335 / 532
Cena: 821 400 Kč

Opel Astra GTC OPC
Motor: Typ motoru:př. zážeh Válce / ventily:4 / 4 Zdvihový objem (ccm):1998 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):177 / 5600 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):320 / 2400 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):244 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):6.4 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):13 / 7 / 9.2 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):340 / 1070 Objem nádrže (l):52 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1393 / 447
Cena: 849 900 Kč

A na závěr ještě jedno popíchnutí:

Mazda RX 8
motor typu Wankel, tedy bez klasických válců a pístů a bez klikové hřídele

Motor: Typ motoru:zážehový Zdvihový objem (ccm):1308 Nejvyšší výkon (kW / ot/min):170 / 8200 Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):211 / 5500 Provozní vlastnosti: Maximální rychlost (km/h):235 Zrychlení 0 - 100 km/h (s):6.4 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):15.8 / 8.9 / 11.4 Rozměry a hmotnosti: Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):290 / - Objem nádrže (l):61 Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1350 / 465
neregistrovaný "Jozki."
6. 6. 2007 22:48
Re: Něco pro VWžrouty
Nechce sa mi hladat take podrobne info ale pri GTI zabudas na 30 Edition s 230 konikmi a cipnut 2.0 TFSI nie je problem . S3 ma 265 koni. Ide tu len o to kolko koni je to ci ono auto dost. A VW pri GTI usudil ze 200 resp. 230 je dost.
anonym
5. 6. 2007 18:02
Turbobenzíny
Konečně se začíná vývoj věnovat pořádně i benzínovým motorům, už sem se bál, že se poslední dobou všechna pozornost upíná jenom na diesely a benzíny půjdou stranou. Konečně motory, které mají dobrej krouťák, co trvá a trvá a trvá :-). Konečně motory, co jsou živý vespod, ale u kterých si člověk může vychutnat vyšší otáčky. Jsem z těchle motorů (zatím papírově...:-) )nadšenej :yes:

Z diskuze ale moc nadšenej nejsem, argumenty typu "VW je nah...o" nebo "Fiat je s...a", nebo naopak vychvalování do nebes mně připadnou docela stupidní. Každý auto má svoje PRO, ale i PROTI, a nechápu, proč to tady prostě spoustu lidí nenapadne a musí si prostě prosadit tu svou polopravdu :no: Nehledě na to, že většina v těch autech ani neseděla, ale bude se hádat, kterej motor je super a kterej ne 8-s
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "charvi"
5. 6. 2007 18:03
Re: Turbobenzíny
To jsem byl já, zapomněl jsem se přihlásit :*) :-)
neregistrovaný "Milý stydlín"
5. 6. 2007 18:41
Re: Turbobenzíny
To je rozumný názor :yes:
Avatar - SpiderJ
5. 6. 2007 18:22
Re: Turbobenzíny
Hájení polopravd je pro některé větší zábava, než se bavit o autech.. Proto navrhuju, aby tenhle server vytvořil sekci "Vím že melu kraviny, ale stojím si za tím atsedějecoseděje, budu osobní a budu se bít do krve" >:D >:D
5. 6. 2007 18:41
Re: Turbobenzíny
Hmm, rek bych ze oturbeny benziny nebudou takovou novinkou :) Jenom VW konecne pochopilo, ze Turbem se da ledasco poresit, tak najednou vsichni oslavuji turba, Nejvic potom prave ti, kteri pred nekolika mesici tvrdili, ze se Turba kazi, moc to zere a je to zbytecne a objem nicim nenahradis. Alespon vidis jak je spolecnost manipulovatelna a jak se meni nazory mas. Pritom Argumenty VW na * - mas pravdu, je to hazeni hrachu na zed pod velmi, ale opravdu velmi spatnym uhlem. Nicmene, ja povazuji napr. tento clanek, za velmi pekny : [odkaz]
neregistrovaný "maaara"
5. 6. 2007 22:54
Re: Turbobenzíny
Jo zajímavý článek s většinou věcí v něm se dá souhlasit! Snad, až na to že je tam zmíka že by koupil multivan, která se tam podle mně moc nehodí, no jasně, já taky pokud, bych potřeboval v autě spávat, vozit v něm náklad kola a tak. To já bych mohl do podobného článku hodit, že bych šel do nové Scanie s návěsem , protože potřebuju vozit týden co týden deset palet cementu.
To jsem samozřejmě trochu přehnal, ale dodávka je dodávka, a kupuju si ji protože potřebuju něco převést(náklad nebo větší množství lidí) a osobák je osobák!
anonym
6. 6. 2007 08:31
Re: Turbobenzíny
No jo, jenze tady se zase musim Multivanu, Vaculika a obecne VW trochu zastat, protoze nic podobnyho jako Multivan na Trhu nenajdes. A ikdyz sem zaryte proti VW, ikdyz nemam rad TDI, tak VW Multivan 2.5 TDI Synchro bych si dal rict...
neregistrovaný "maaara"
6. 6. 2007 10:31
Re: Turbobenzíny
Nic podobného jako Scaniu taky na trhu nenajdeš! ;-)
neregistrovaný "SUPERB"
5. 6. 2007 21:06
Je to paráda!!!
200n.m. od motora 1,4?To je paráda... :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mino"
6. 6. 2007 12:42
Re: Je to paráda!!!
To ano. A to Fiat dostal zo svojho noveho turba 1.4 T-JET 206 Nm pri 88 kW verzii a 230 Nm pri 110 kW verzii.
Ale skoda, ze sa zastavil vyvoj preplnovaneho benzinu s premenlivou kompresiou SVC od Saabu. Ten motor mal 1.6 litra objem, 5 valcov ,vykon 165 kW/225 k a kroutak 305 Nm. Taketo koncepty by sa mali rozvijat dalej !!!
neregistrovaný "SUPERB"
6. 6. 2007 14:18
Re: Je to paráda!!!
To preto, že SAAB-u sa veľmi nedarý.TREBA šETRIť... :-( :'-( :-O
neregistrovaný "blegh"
12. 6. 2007 13:32
Hm, úžasný...
r. 1991 a motor Fiat 1.4 Turbo, 8V, turbo na tlaku 0,8 Baru. Vykon 86kW, kroutak 170 Nm. O 3 roky později tento stejný motor 96kW, krouťák 205 Nm. Nevim, ale tenhle počin od VW mě nyní o skoro 15 let později nechává při svých hodnotách úplně chladným... :-!
Rozbalit vlákno
0
anonym
15. 6. 2007 17:53
PROSÍM, DEJTE HO TAKY ŠKODOVCE. A rychle!
...do nové Fabie a Roomstera. Ve VW má za úkol nahradit 1.6 FSI, tak ve Škodě rovnou ještě starší. A taky jen o 5000,- víc :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "skoda"
15. 6. 2007 17:56
PROSÍM, DEJTE HO TAKY ŠKODOVCE. A rychle!
...do nové Fabie a Roomstera. Ve VW má za úkol nahradit 1.6 FSI, tak ve Škodě rovnou ještě starší. A taky jen o 5000,- víc :-)
Rozbalit vlákno
0