Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Puma Gen-E na českých silnicích: Takové spotřeby jsme ještě nikdy nedosáhli

170 komentářů

Avatar - Helle2
Helle2
Papírově to vypadá super, pouze cena se mi zdá poměrně vysoká. Ale když si najde dostatek kupců, tak proč ne.
Avatar - del42sa
del42sa
@Helle2 zbožné přání Fordu ....
Mr.Murphy
@Helle2 jj... dívám se do ceníku a základní ceníkovka je 870 což je sakra moc.... Za to koupím úplně v pohodě o třídu většího korejce (Niro, Kona), pokud si dobře pamatuju ceníky....

Spotřeba teda super, všechna čest....
Othello
Zajímalo by mě proč autu se 170 PS už kolem stovky "citelně dochází dech" ??
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Othello 170koni elektrických. A zpřevodování, aby to nejelo max 120.
Každopádně BEV mají specifickou vlastnost, že i přes obrovský výkon jedou max 160-170.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Oni by mohli jet víc, ale jsou elektronicky omezene.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus a důvod?

Stejně si myslím, že technicky by to nešlo (otáčky motoru a převody).
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Pepa_007 Dôvod je, koľko by potom vydržala baterka !
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
I kdyby bylo omezeni na maximální otáčky hlavni limit, pořád muzou dat jiný staly prevod.
DonVito
@Othello

Myslim, ze je to dane jednim prevodem.

Od nuly tahne brutalne az k dosazeni maximalniho vykonu.

Pak uz obvykle vykon mirne klesa a navic energie potrebna ke zrychlovani roste s kvadratem rychlosti...

"Dochazi dech" taky neni uplne presny pojem. Resp. je velmi relativni. Proste to pojede jak auto se 160?k...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@DonVito Výkon nemůže klesat, to by ti kroutící moment úplně padal.
DonVito
@KANKUNEN

Vykon klesat muze.
Viz treba zde.
Priste brzdi se svou jistotou, ju?

www.autopunditz.com/…-and-3-solutions
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
A proc by nemohl klesat výkon?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Don Vito

Doníčku, jenže on mmá kankunen v zásadě pravdu! Klesá výkon, právě proto že ten točivý moment padá!
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč

Jo, agitka seznamu proti Turkovi jede na plné obrátky.

Na jeho helmě ale orlice nenese hákový kříž.
= JSI JEN LHÁŘ A DEMAGOG, KTERÝ SE OPĚT SNAŽÍ PŘEKROUTIT FAKTA.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč

Filip Turek nikdy nevyjádil podporu nacismu. NIČÍM.
Filip Turek ničím co jede agitka seznamu neporušil zákon. Vlastní sběratelské předměty z období nacismu. Stejně jako spousta muzeí. To je opravdu neslýchané, co? Jejda mane...

Smolík hujere!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Ty jsi úplně mimo. Jako vzdy. Kankunen psal, že výkon nemůže klesat, protoze by padal tocivy moment. No a Don mu odpověděl s ukázkou, ze výkon klesa, protoze tocivy moment se snižuje. Kdy začneš chapat psaný text?
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@rohYpnol

Podle reakce v příspěvku tuším, že jsi nositel stejného stavu mysli a duše, jako Turek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Marquis de Sade

Já na rozdíl od hujeříčků nerozlišuji lidi podle nálepky 🤣🤣🤣
Sběratelství neodsuzuji 🤣🤣🤣, protože nejsem komouš jako místní hujeříčci, kteří mají potřebu rozhodovat za jiné o tom, co kdo smí a nesmí vlastnit a sbírat.

Já rozlišují lidi podle toho, co říkají a dělají a na které straně stojí. A Filip Turek teď stojí na správné straně 🤣🤣🤣
DonVito
@rohypnol

www.novinky.cz/…v-cesku-40520838

Turek se přiznal, že lhal. Dvě stě jel opravdu v Česku

rohYpnol
24. dubna 2025 • 19😁7

@twistedTSD
Ne. Je jen vidět, jak ty opět nepřemýšlíš.
Takže znovu - Turek se PREZENTOVAL rychlou jízdou v DE.
Českou dálnici z toho udělal hnůj seznam.cézet

rohYpnol
24. dubna 2025 • 18😁9
@Man Ký

Turek se prezentoval tím že na NĚMECKÉ dálnici jel 130+. To, že to IQ tykve nezvládá pochopit, je věcí jinou.

rohypnol mel zase pravdu
"v zasade"
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Don Vito
Jo doníčku hujeříčku, tohle jsi trefil. Tuhle podlou demagogii a lež novinek a seznamu je opravdu dobré zmínit!!! Krásný příklad manipulace se čtenářem!!!
Filip Turek nikde nepřiznal nic z toho, co novinky tvrdí. Nic takového jednoduše
vůbec neřekl. Ani přímo, ani nepřímo!!!

Titulek: Filip Turek přiznal, že lhal.
Ne, Nikde nepřiznal že lhal!!! LEŽ novinek.

Realita: Má přiměřená rychlost na prázdné dálnici D5 je na fotografii nehomologovaného a 34 let starého tachometru.

Tj. NENÍ ZDOKUMENTOVANÉ ŽÁDNÉ PORUŠENÍ PŘEDPISŮ. PROTO LOGICKY ANI NEMOHL PŘIZNAT ŽE LHAL. 🤣🤣🤣

Zcela potvrzuji mé dřívější příspěvky. Ano, Filip Turek se PREZENTOVAL RYCHLOU JÍZDOU 130+ kmh v DE.

BLBÝ CO, HUJERE!!??

Je dobře, že jsi tohle vytáhl. Krásně je zde vidět lež, manipulace a demagogie seznamu a novinek!!! Díky že jsi na to poukázal 🥰
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak to je jasné že lhar se bude lhare zastávat. Odpad je vzdy s odpadem pohromadě
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč
Opět omyl. Já nebráním Filipa Turka, protože není vůbec zapotřebí jej bránit.
Je potřeba poukazovat na ty lži, demagogie a manipulace novinářů.

Novinky a seznam jasně jedou antibabiš a antiturek. Kdyby se netvářili jako seriózní novináři, tak s tím asi nemám problém.
Těch zdokumentovaných manipulací seznamu a novinek je opravdu nespočet.
Bull Shit
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Takže ho branis, protoze tady siris lzi o tom, ze fakta jsou lzi a lzi fakta. Fakta jsou, ze lhal, fakta jsou ze obdivuje SS a hitlera ( on sám to priznal ), faktem je, ze hailoval. Vše tohle dohromady dá jasný obrázek. Lhář, nácek a jen ti samého budou bránit.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@DonVito Taky jim krouťák padl ze 600 na 100 Nm. Nevíš proč to tak je? Kvůli přehřívání, napřed motor přetíží a pak mu povolí? i4 to má jak?
DonVito
Field weakening?

i4 ho nepotrebuje.
Othello
@DonVito
zdaleka ne všechny BEV mají padající charakteristiku jako Model S. Často výkon nahoře drží na téměř konstantní úrovni. Navíc 100 km/h je u toho forda 62% maximálky, v takových otáčkách musí být výkon ještě na maximu. Má to tak i tesla z tvého odkazu
DonVito
@Othello

Neznam charakteristiku Fordu.

Ale i kdyz bude vykon konstantni, auto bude zrychlovat cim dal pomaleji...
🙂

Zrychlovat vykonem treba 50kW je uplne jiny pri 50km/h a pri 100km/h.
😉

Tezko se to posuzuje zkusenostmi ze spalovaku kde vykon s otackami stoupa.
Othello
@Don
jasně, ale můj dotaz byl proč stosedmdesáti koním citelně dochází dech už ve stovce
DonVito
@Othello
To je dotaz spis na autora.

A jak jsem psal, je to hodne relativni...

Kazdopadne by bylo zajimavy znat vykonovou krivku.
DonVito
www.blesk.cz/…ske-dalnici.html

Europoslanec Filip Turek (Motoristé) po měsíc dlouhé tahanici nepřímo přiznal, že fotografie tachometru s dvousetkilometrovou rychlostí pochází opravdu z české dálnice, nikoliv z německé. Řekl to serveru Novinky.cz. Snímek zběsilé jízdy pořízený 17. dubna vyvolal řadu reakcí - zatímco někteří rizikové chování napodobovali, jiní poukazovali na lež, porušení zákona a na nebezpečnost takového počínání. Server dodává, že ani přiznání pravdy by nemuselo vést k uznání přestupku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Díky, tohle je dobré vědět. Že i novinářská žumpa blesk lže ve výsledku méně než novinky.... 🤣🤣🤣
Ale ono je to asi spíš tim, že mají asi lepší právníky nebo více žalob, takže umějí lhát méně zjevně... ale zas přidávají více emocí, aby to bylo čtenější... prý ZBĚSILOU.... 🤣🤣🤣
Jo, u sousedky je zběsilé když jede 40 na vsi 🤣🤣🤣
DonVito
@DonVito
Myslis si, ze smajliky odvedou pozornost od toho, ze ses mylil?
Turek prokazatelne lhal o nemecke dalnici a ty jsi tomu veril.
🙂
Ty trdlo.

Ano, europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se v dubnu 2025 pochlubil na sociálních sítích fotografiemi z jízdy, při níž tachometr jeho vozu ukazoval rychlost přes 200 km/h. Původně tvrdil, že snímky pořídil na německé dálnici, kde je na některých úsecích neomezená rychlost legální. Nicméně uživatelé sociálních sítí a novináři upozornili, že okolí na fotografiích připomíná českou dálnici D5 poblíž Cekova na Plzeňsku.

Po několika týdnech Turek přiznal,
😀 že rychlou jízdu skutečně absolvoval v Česku, konkrétně na dálnici D5. Ve zprávě pro Novinky.cz uvedl: „Má přiměřená rychlost na prázdné dálnici D5 je na fotografii nehomologovaného a 34 let starého tachometru.“ Tím nepřímo potvrdil, že původně lhal o místě pořízení snímků.

Takže ne, nelhaly Novinky.
Lhal Turek a ty.
👎
Prokazatelne.

GAME OVER
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Doníčku, přestaň laskavě lhát. Jsi směšný.
Turek nikdy netvrdil že ta fotka byla pořízena na německé dálnici. A opět děkuji za krásný důkaz toho, jak hujeři jako ty, a někteří novináři zcela záměrně a podle manipulují s fakty!!!

Viz deník N, který píše "Turek tvrdí, že byl snímek pořízen v Německu."

PŘITOM TO JE NAPROSTÁ LEŽ, deník N sám pak v textu uvádí "Turek sám neupřesnil, kde snímek vznikl".

A PŘESNĚ TAKTO VZNIKAJÍ LŽI!!! Samotný článek deniku N je důkazem jejich manipulace, kdy v článku manipulují se čtenářem!!! A pak tu lživou zprávu přejímají další, jako blesk atp. ...

Smolík hujere, opět jsi usvědčený ze lží.
Gameover chlapečku!

P.S. Díky za další důkaz (nejen) tvých lží a manipulací 🤣🤣🥰

A tady máš odzdrojováno
denikn.cz/minuta/1711697
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol A na které dálnici tedy jel, aby to bylo legální? Když ne na německé v úseku, kde je to povoleno.
DonVito
rohYpnol
24. dubna 2025 • 19 7
@twistedTSD
Ne. Je jen vidět, jak ty opět nepřemýšlíš.
Takže znovu - Turek se PREZENTOVAL rychlou jízdou v DE.
Českou dálnici z toho udělal hnůj seznam.cézet

rohYpnol
24. dubna 2025 • 18 9
@Man Ký
Turek se prezentoval tím že na NĚMECKÉ dálnici jel 130+. To, že to IQ tykve nezvládá pochopit, je věcí jinou.

Jestlize to Turek netvrdil a jen "prezentoval" 😀, tak proc sis to myslel??
😆
Ty ťunťo.

Omluv se seznamu, novinkam twisted a Man Ký, meli PRAVDU, ty jsi je urazil a PROKAZATELNE krive obvinil!

Ale na to nemas.
👎

Sbohem
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Doníčku hujeřičku, v tomhle máš vše.

"Turek tvrdí, že byl snímek pořízen v Německu."
x
"Turek sám neupřesnil, kde snímek vznikl".

Turek se prezentoval rychlou jízdou 130+v DE.
FOTKA ŽÁDNÉ PORUŠENÍ ZÁKONA NEPROKAZUJE.
FILIP TUREK NIKDY NEŘEKL ŽE FOTKA BYLA POŘÍZENA V DE.

rohYpnol měl opět pravdu!
Filip Turek nelhal!

Mimochodem, včera Motoristé zahájili předvolební kampaň. O tom novinky a seznam nenapíšou ani čárku. Ale budou tady řešit pseudokauzy o rychlosti nebo helmě Filipa Turka... Ano, krásný příklad demagogie.

Smolík hujere, lháři 😁
Gameover!
DonVito
rohypnole, tys tu sam siril to, ze se to stalo v DE a jeste jsi vsechny urazel

ted se prokazalo, ze Turek neco prezentoval, tys mu veril

ale realita je, ze jel rychle v Cesku a ne v Nemecku!

jsi diskuzni odpad
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
"rohypnole, tys tu sam siril to, ze se to stalo v DE a jeste jsi vsechny urazel"
Určitě mě dokážeš STBácky opět prolustrovat a napsat, kde jsem tvrdil, že se TO STALO V DE!!!
Tak šup... čekám 😁

Celá ta debata a manipulace vás hujeříčků a medilní štvanice seznamu a novinek je absolutně směšná, protože je prostě úplně jedno, kde ta fotka byla pořízena. Fotka nedokládá žádné porušení předpisů, rychloměr není cejchovaným zařízením a je úplně jedno, jakou rychlost ukazuje.

Navíc I KDYBY jel 230 v ČR a I KDYBY to bylo zaznamenáno cejchovaným měřidlem, tak ANI TO SAMO NEZNAMENÁ SPÁCHÁNÍ PŘESTUPKU!!! Protože přestupek není možné naplnit jen formálně, ale musí dojít i k materiální stránce, tj. k ohrožení společenského zájmu. Když pojedu 230 na prázdné dálnici, tak jsem zkrátka automaticky přestupek nespáchal. To je, co, ty hujere???

A to, na co Filip Turek poukazuje, je zcela pravdivý FAKT. VELKÉ MNOŽSTVÍ ŘIDIČŮ RYCHLOST NA DÁLNICÍCH U NÁS NEDODRŽUJE. V takovém případě je opravdu zcela namístě přemýšlet nad legislativou, jestli je správně nastavena.

Podstata celé věci je prostá - cílená mediální štvanice za účelem pošpinit Filipa Turka a uškodit Motoristům před volbami. Nic jiného v tom není.

Takže smolík, hujere.
Řeči o diskusních odpadech si nech pro hendlíčky a mikeše, ju?
A děkuji, že jsi sám prokázal, jak rohYpnol měl pravdu, jak Filip Turek nelhal a jak dochází ke vzniku lží a dezinforamcí!
Game over!
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč

www.auto.cz/diskuse/97017/1#…
rohYpnol měl opět pravdu!
DonVito
www.novinky.cz/…ovinare-40521501

Horváth ve svém článku rozebíral Turkovu jízdu po dálnici rychlostí 200 kilometrů v hodině, o které původně europoslanec tvrdil, že se stala v Německu. Ve zprávě redaktorovi však Turek nepřímo potvrdil, že lhal a že to bylo ve skutečnosti na české dálnici D5, čímž europoslanec porušil české zákony.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Ano, pořád dokazuješ jak dochází k manipulacím a lžím. Odkazuješ na to co o Filipovi Turkovi napsali novinky. Nikoliv na to co napsal Filip Turek.

A to je přesně ten zásadní rozdíl. To je přesně ta demagogie. Moc hezky to ukazuje, jak (snad jen hloupě a z vlastní blbosti) vyhodnocuješ informace lživě. Věřím, že z tvé strany to není záměr a úmysl, ale že prostě jsi jen tak hloupý.
Tycoon
@Othello

Protože to auto má 170 PS nikoliv trvale, ale jen někdy, když se sejde několik různých podmínek.
Viz citace z anglického ceníku.

"Calculated via peak performance of the electric motor(s) at peak battery power. Your results may vary."
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Tycoon Enyaq :
Podmínky pro dosažení maximálního výkonu
Teplota baterie: Musí být v rozmezí 23–50 °C.
Stav nabití baterie: Musí přesahovat 88 %.
Doba dostupnosti výkonu: Maximální výkon je k dispozici po dobu až 30 sekund.
Další faktory: Venkovní teplota, technický stav a stáří baterie mohou výkon ovlivnit
Tycoon
@Pepa_007

To je u Enyaqu. U Pumy můžou být ta kritéria ještě přísnější. A hlavně výrobci málokdo uvádějí trvale dostupný výkon.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
A nebo taky ta kritéria můžou být mírnější. Proc by měla být přísnější?
Tycoon
@Mikesus

Nevím.
Ale u Enyaqu ani u většiny ostatních aut jsem nezaznamenal, že by si redaktoři stěžovali, že by "citelně dochází dech". Vypadá to, že Ford omezuje výkon více, než je obvyklé.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
No ja si třeba u novinsru nevsiml u aktuálních generaci skodovek stížnosti na komfort. To vždy až zpětně při nové generaci. Takze to vypovida co o novinarich?
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Protože u elektrických aut výrobci skromně uvádí špičkový výkon nikoliv trvalý výkon. Trvalý výkon je vždy daleko nižší než špičkový, který je auto schopné dodávat pár sekund a stačí na skvělé zrychlení 0-100, ale už nestačí na další razantní zrychlování a vysokou trvale udržitelnou Vmax. protože jakmile skončí tak další zrychlování a trvale udržitelnou Vmax zajistí jen daleko nižší trvalý výkon. Zjistit konkrétní údaje je možné hlavně na německých stránkách výrobců, protože Němci jsou dost citliví na Vmax vzhledem k existenci autobahnů, takže třeba Audi S e-tron GT (s velmi vysokou Vmax na poměry EV) má uváděné údaje
max. Systemleistung, Peak 500 kW (680 PS)
Dauerleistung 163 kW (222 PS)
Takže sice zrychlí za 3,4 sec. což odpovídá těm 680ps a vysoké hmotnosti, ale Vmax má jen 245 km/h, protože to je tak zhruba odpovídající hodnota 222 koním u auta s aerodynamikou e-tronu GT. S 680 ps by muselo auto s aerodynamikou e-tronu upalovat vysoko nad 300, takže je jasné, že na tom autobahnu jej uštve obyčejná A6 s šestiválcovou naftou. No a jak to bude s peak/dauer u té Pumy si přes prsty můžeš odvodit z její maximálky a ta hodnota pak také cca odpovídá hbitosti auta nad 100 km/h. Prostě Puma ST s ICE, která má také psaných 170 koní (ovšem trvalých) bude nad 100 upalovat úplně jinak a Vmax bude mít také úplně jinou i když 0-100 bude mít pomalejší.
Othello
@Ham. Nebavíme se o Vmax. A na šouravé tempo 100 km/h auto potřebuje kolem 20 PS, to je hluboko pod peakovým i trvalým výkonem Pumy. Takže musí mít při téhle rychlosti obrovskou rezervu krátkodobého výkonu na zrychlení
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Bavíme se o dynamice v rychlostech nad 100 a Vmax s tím úzce souvisí, viz špičkový vs trvalý výkon. Jestliže výkon ze 170 spadne třeba na nějakých 90, tak po dynamice do 100km/h si řidič najednou logicky připadá, že někde nad 100km/h najednou "narazil do zdi", protože dynamika rychle klesá.
Othello
@Ham: a jaký je důvod aby při 100 km/h nebyl k dispozici krátkodobý výkon 170 PS ale jen 90 ?
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Ten výkon samozřejmě nespadne skokově, ale poměrně rychle jde dolů, na 160km/h mi stačí 80 koní, takže ve 110 mám místo 170 koní třeba 160, ve 120 třeba 140, ve 130 třeba 120, ve 140 třeba 100, ve 150 třeba těch 80 s kterými se doplazí na tu maximálku 160. Takže subjetivně i objektivně to auto prostě přestane nad 100km/h zrychlovat (tedy tak jak by odpovídalo 170ps pohonu). A důvod zná Ford, obecně platí, že u jednorychlostních převodovek EV se elektromotor ve vyšších rychlostech rychle dostává do neefektivního pásma, kdy rostou ztráty, tudíž teplo a tudíž přehřívání a tudíž omezování výkonu.
Othello
@Ham: proč do toho pořád pleteš vyšší rychlosti ? Od začátku se ptám na důvod citelného docházení dechu při akceleraci ve 100 km/h, to není žádná rychlost. Píšeš že ve 110 to má třeba 160 koní, tak proč mu dochází dech už tam ? (S tím prudkým poklesem výkonu ve vyšší rychlosti taky nesouhlasím, ale to je jiné téma)
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello No protože když ti ve stovce začne klesat výkon, tak pocitově máš dojem, že auto přestává jet tak, jak dosud jelo (do stovky). Měl jsem v garáži TM3 (nedávno prodaná) s úplně jiným výkonem (skoro 500) a ten efekt tam byl úplně stejný, akorát, že nenastává ve 100, ale je to posunuté někam kolem 150-160, prostě do té doby máš pod akcelerátorem osmiválec a pak jako když by ti někdo začal postupně odpojovat jeden válec za druhým až skončíš na čtyřválci (dnes možná dokonce tříválci), který je rád že dá dvě kila. No a tyto malé mixéry mají ten efekt posunutý někam ke stovce. Nejlepší by bylo, kdyby redakce prováděla měření třeba 0-200 po 10 km/h a tam by se to jasně ukázalo, lepší než se dohadovat o přídavných jménech jako je "citelný" by bylo mít tabulku s tvrdými daty.
Othello
@Pokud ve stovce výkon začíná klesat, znamená to že je stále ještě v těsné blízkosti maxima. Nebavíme se o tom jestli to zrychluje hůře třeba ve stopadesáti, bavíme se o stovce kde je ten výkon stále vysoký. Příměra s teslou trochu pokulhává protože v jejích rychlostech už výrazně působí odpor vzduchu. Ve stovce ne.

Samozřejmě je blbé že výrobci téměř nezveřejňují ani ty nejzákladnější charakteristiky elektromotorů ani závislost třeba otáček na rychlosti
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Podle mě příměr s Teslou sedí, než mě to přestalo bavit (dobíjení na dlouhých cestách), tak jsem párkrát vzat TM3 na pravidelnou každotýdenní služebku Praha-Mnichov-Praha a na autobahnu si pozávodil s ICE konkurencí. Třeba RS3 se stejnými 400 hp (nahoře jsem se upsal, TM3 neměla 500, ale 400 hp) jsem do cca 130 udržel na zádech, pak mě začala lehce stahovat aby se ve 150 přehnala přese mě a do 200 mi ujela mi rozdílem třídy, kde já skončil a ona zmizela za horizontem protože valí 250+. Takže pocitově i subjektivně on měl pořád +-400 hp a já během chvilky 200 poztrácel (možná i víc, protože ta TM3 má lepší Cx a na 200 jí asi stačí něco kolem 130 koní). A to je subjektivně ztráta dynamiky jako hrom.
Othello
@Ham
Nevím proč mi nechceš rozumět. Já mluvím o úplně jiné rychlosti než ty. Ve stovce mě nezajímá Cx ani jak auto jede při Vmax
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
On ti nechce rozumět. Dle mého, nedochází dech, jen autor měl subjektivně pocit, že už to tolik nezrychluje, protoze nemá vnější vjemy jako hluk, škubání převodovky atd.
Avatar - Ham.
Ham.
@Othello Je úplně jedno o jaké rychlosti se bavíme, 170 koňové EV zdechne ve stovce a dál už zrychluje méně a méně než by odpovídalo 170 koňovému pohonu a 400 koňové EV zdechne ve 150 a dál už už zrychluje méně a méně než by odpovídalo 400 koňovému pohonu. S Cx to nemá nic společného. Nevím co je na tom nejasného.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Na BEV relativně nízká hmotnost. Ikdyz Fiesta mela cca 1200kg. Takže jsme o skoro pul tuny výše. 380l kufru je průměr na tuto třídu aut. Fiesta mela cca 320. Infotainment je tragicky pomalý na to, že v něm ovládám vše včetně klima. Chce to bleskové reakce. Cena auta je obrovská na to, že to je nástupce Fiesty (2022 byla za cca 370 000).
A ke všemu to auto je ošklivé. 😕
PowerHouse
@Pepa_007

Když srovnáváš s Fiestou, která byla menší než Fabie,
tak máš úžasná čísla.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@PowerHouse Ford a Ford.
Fabia je podobná, 380l, 1200kg, 200km/h a cena 500 000.
ericn
@Pepa_007 Navíc i někam dojedeš s tou Fabií 😄A je o dost hezčí, Puma moc krásy nepobrala, jako EV je to ještě horší...
Mr.Murphy
@Pepa_007 pokud chceš jezdit delší trasy tak ta Puma vhodná tak moc není ale na běžné ježdění do práce atd. bys asi těžko našel někoho, kdo by Fábii jezdil raději než tou elektrickou Pumou.
ericn
@Mr.Murphy skoro se mi chce napsat, dokaž to 😄 Je to blbost, když už máš 700-900k na auto, nekoupíš si elektrickou Pumu, ale buď ušetříš nebo půjdeš o kategorii výš. EV Pumu si koupí EV nadšenec, co nemá dost peněz na lepší...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
1563 s ridicem, tedy 1488 bez řidiče. Rozdil 288kg není temer pul tuny. Navic fiesta a puma jsou rozmerove pomerne odlisna auta, srovnavat vahove suv a HB. Normální puma ma tusim kolem 1300kg. Takze rozdíl 188kg ma krizi půl tuně hodne daleko.
Jak typické u ev haterů. Misto faktů si vymyslet nesmysly. Nechtel bys treba puma srovnat s atv?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus tak dejme jiné BEV od Forda srovnatelné s Fiestou. Není? Smůla, Puma nahradila Fiestu. Kupci Fiesty kupují Pumu.
Fiestu jsem našel takto : 1033-1108 kg.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
To ze někdo ennabizi auto, tak budeme srovnavat s úplně jiným? Takže když ford bude nabízet už jen f150, tak pumu budes srovnavat s tím?
ericn
@Mikesus Normální Puma 1.0EB MHEV má 1316kg, EV 1563kg = 247kg, když už chceš fakta 😉 No zbytečných 247kg sebou tahat je mazec...
DonVito
@ericn
Mazec je marit 60% energie ve spalovaku.

Účinnost spalovacího motoru je 25 – 40 % (zbytek je ztrátová energie – teplo), účinnost elektromotoru je 85 – 95 % – což je výrazně více.
😉
BEV ma i s tou extra hmotnosti dvakrat vyssi ucinnost!!
I diky tomu, ze kdyz brzdi, tak nepali energii v brzdach a tudiz vyssi hmotnost (narozdil od spalovaku) tolik neva!

W T F

Co je mazec podle me?
Vypoustet jedovate prokazatelne rakovinotvorne emise v centrech mest a pred skolami nebo skolkami!!
Otravovat (doslova) zivot lidem jedoucim za spalovakem.
Myslet si, ze toto je v poradku a zaroven hejtovat hmotnost EV.
ericn
@DonVito ty si mi ale kolovrátek 😋 Pořád dokola stejný cancy …
Othello
@DonVito
Hele, když je mazec mařit 60% energie ve spalováku, vysvětlil bys nám k čemu slouží ty obří chladicí věže u elektráren ?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
A víš o tom, ze právě spousta elektráren je už nemá, nebo nepoužívá, protoze to teplo jde na různá sídliště?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Ok. Tahat 200kg je masakr. Takze díky těm o 200kg mene zajiste tedy jezdi se spotřebou 1l/100km, ze bude mit lepší spotřebu nez to bev s 11kwh. Nebo naopak ma 5x vyssi spotřebu energie?
ericn
@Mikesus 247kg není to samé jako 200kg a 11kWh/100km bych rád viděl, možná ve městě lechtali akcelerátor 🤣 Vjedou na dálnici nebo okresky a bude z toho jako vždy 16-17kWh/100km… Tj dojezd lehce přes 200km . Malé auto za 800-900tis Kč. Takže raději ten litr a za zbytek na pěknou dovolenou a ještě zbyde v pohodě na spoustu benzinu 😋
DonVito
@Othelo

Tepelné elektrárny (uhlí, plyn)
Klasické tepelné elektrárny dosahují účinnosti přibližně 45 % .

Paroplynové elektrárny mají vyšší účinnost, například elektrárna Počerady dosahuje účinnosti 58,3 % .

Kombinovaná výroba elektřiny a tepla (kogenerace) může dosahovat celkové účinnosti až 85 %
😉
PowerHouse
Cena ještě letos poklesne,
podle toho jak klesá cena e-pohonu a baterií.

Jenom za poslední 2 měsíce klesla cena Lithia o dalších 15%, u ostatních prvků také.
Tento pokles by se měl u aut projevit po prázdninách. Řekl bych, že tato Puma spadne o dalších 100 000, bude od 599 999.
Th0r
@PowerHouse nikl-mangan-kobaltova baterie. Tak je to asi jedno ne?
PowerHouse
@Th0r

Píšu i další prvky. Ten pokles se promítne všude, u i u NMC.

Čekám další Tvůj útok.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Th0r
Krome toho, ze pise I další prvky, tak nmc obsahuje též nejake lithium.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@PowerHouse Určitě. 😃
Hendly
Asi je cas pripomenout kriticky text na tema BEV od pana profesora Macka z CVUT z brezna 2021.
o elektromobilech a spotrebe napsal toto😒br />
“ Ta nebude v létě nižší než 20 kWh/100 km (nesmíte ale zapnout klimatizaci), v chladnějších obdobích nejméně 25 kWh/100 km”
Pro jeho obhajobu myslel nejspise auto stredni tridy.
Ano, tak strasne se mýlil odbornik na spalovací motory. Jeho slova uz po 4 letech pusobi trochu…..
Tycoon
@Hendly

Spotřeba VW ID.7 dle testů publikovaných na auto.cz
1) ID.7 Pro na jaře (18. března 2024)
19,0 kWh/100 km
2) ID.7 Tourer Pro na podzim (1. listopadu 2024)
18 kWh/100 km
3) ID.7 Tourer GTX v zimě (30. prosince 2024)
26,9 kWh/100 km

V létě žádný test neproběhl.

Závěr: Profesor Macek v roce 2021 odhadl spotřebu elektromobilu střední třídy s nevelkou chybou. Potvrzuje, že je opravdu odborníkem.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon
Nechci tvrdit, že se pan profesor mýlil. Nevím v jakém kontextu jeho předpovědi zazněli. Ale zdá se, že pokrok nezastavíš.
EV database u Mercedes CLA 250+ uvádí
City - Cold Weather * 162 Wh/km
City - Mild Weather * 105 Wh/km
Highway - Cold Weather * 207 Wh/km
Highway - Mild Weather * 156 Wh/km
Combined - Cold Weather * 181 Wh/km
Combined - Mild Weather * 129 Wh/km
Kdyby se nakonec přeci jen mýlil, bylo to pro nás všechny dobře, ne?
Tycoon
@Dzinus

Pokud je mi známo, tak Mercedes CLA 250+ se doposud objevil jen v propagačních materiálech a žádný zákazník v něm ještě neseděl a neviděl jsem na něj ani novinářský test.

Na základě čeho EV Database uvádí tu spotřebu?
Hendly
@Tycoon
kdo jiny nez Tycoon….
Podivejme se na trochu normalni nahled spotreby nez je auto.cz.Spritmonitor.de.
Prumer Id7 - 20kWh. A to za všechna období. S klimatizaci… ne zadne “nejmene”.
Ukazuje se, že odborník na spalovaci motory ktery se ohani fyzikou a “zdravim rozumem” neodhadl vyvoja na jednotky let dopředu.
Tycoon
@Hendly

Ano, vidím průměr všech uživatelů za všechna roční období 20,55 kWh/100 km. Pojďme si udělat analýzu.

Vybral jsem si nejprůměrnějšího z nich (nick cstrippel, průměrná spotřeba 20,60 kWh/100 km), který je zároveň extrémně pečlivý (zapisuje si tam nejen auta, ale i motorky), takže na jeho data by měl být spoleh.

V létě (od června do srpna) jezdil cstrippel za 19,01 kWh/100 km. V zimě (od prosince do února) jezdil za 27,20 kWh/100 km.

BTW Jelikož v zimě jezdil méně (1272 km) než v létě (3830 km), je celková průměrná spotřeba bližší té, které dosahuje v letním období.

Závěr je opět stejný: Profesor Macek v roce 2021 odhadl spotřebu elektromobilu střední třídy s nevelkou chybou. Potvrzuje, že je opravdu odborníkem.
Hendly
@Tycoon
Info jako “nejmene”, “bez klimatizace” atd.
ignoruješ protože se ti nehodi?
Chapes rozdil mezi prumer a nejmene?

A stale se nebavime treba o Tesla 3-ze stejneho zdroje prumer 18…
Tycoon
@Hendly

Neignoruju. Vždyť píšu, že chybu měl. Avšak dle mého názoru nevelkou.

Profesor Macek ti nějak leží v žaludku. Pročpak? Vadí ti oponentní názor odborníků?
Hendly
@Hendly
Nevelkou? Z nejmene bez klimatizace je prumer za cely rok… po 4 letech od vydani…
Ano, profesor Macek mi vadi. Siri mnoho takovych nesmyslu o elektromobilech a prave svou odbornou pozici se zaštiťuje a je pak citovan.
A jaky byl napis pod kterym nejen tento nesmysl psal? “ Mylné názory spojené s idejí politicky prosazované totální elektromobility“
Skutecnost je, že se mýlil hlavne on sam. Omluvil se, uznal svou chybu? Ne….

PS: osobne dosahuji pri cestach daleko nižších spotreb.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Hendly jasné. Taky jsem viděl lidi co jezdily za 2.5l nafty na sto. Ale jízda byla utrpení. Neskutečné utrpení.
Takže věřím, že dokážeš i nižší spotřeby, ale pro pozorovatele to bude utrpení. Nebo ne?
Tycoon
@Hendly

Zimní spotřebu odhadl dobře, v letní spotřebě udělal chybu řekněme o 20 %. Mýlil se mnohem méně se mýlí nositelé politických idejí, které kritizuje. To se jednoznačně potvrzuje dnes a denně.

A nejen v automobilovém průmyslu. Trpí i energetika nebo metalurgický průmysl. Tady máš dalšího odborníka s oponentním názorem na Green Deal

https😐/www.idnes.cz/…01_ekonomika_vov#…

BTW Také dosahuju nižších spotřeb než je průměrná spotřeba na spritmonitoru. Pro odborné analýzy a kalkulace je však potřeba počítat s průměrnými, nikoliv s premianty.
Hendly
@Tycoon

Znova. Pan profesor Macek psal o “nejmene”

To je zasadni rozdil od prumeru = mylil se fatalne.

Jenze ty si troll co tohle neprizna a misto toho zas jedes troll agendu.
Tycoon
@Hendly

Napsal nejméně 20 kWh/100 km bez klimatizace. Takže tím myslel 21, 22, 23, nebo 24.
No a realita průměrného uživatele spritmonitoru je 19 kWh/100 km.
Ano, v odhadu letní spotřeby udělal chybu, to jsem napsal už v prvním příspěvku. Ale dle mého názoru je ta chyba nevelká. V odhadu zimní spotřeby chybu neudělal.

Je zde někdo jiný kromě Hendlyho, kdo v tom vidí "fatální omyl"? Je zde ještě někdo kromě Hendlyho, kdo má strach z oponentního názoru odborníků?
Hendly
@Tycoon

stále dokola Nejmene znamena, že niz se nelze dostat (o prumeru navic nic nepsal)
Jenze v realite jezdis (vcetne klimatizace) vyrazne pod 20 viz prumer bez rozdílu obdobi u Tesla 3 18kWh. atd.

a zas tve troll “ma strach z argumentu odborniku “ to podsouvani neceho uplne jineho…

Pritom je to cele o tom, ze zde odbornik prave, a nejspis zamerne, uvadi nepravdy na ktere pk stavi dalsi nesmyslne konstrukce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Takze jak je možné, že s RZ ( SUV D segmentu ) jsem jezdil v lete za 15 a v zimě za 20 s bz4x. A to jsem se ani nesnazil a jezdil jsem dálky s dalnicemi. Takze ten profesor byl úplně mimo.
Tycoon
@Mikesus

Áááá, jeden se přece jen přihlásil.

Odpovím ti zkopírováním informací z dvou příspěvků v tomto vlákně.
Viz můj příspěvek v 10:17

Průměrná spotřeba VW ID.7 na spritmonitoru je 20,55 kWh/100 km. Vybral jsem průměrného uživatele se spotřebou 20,60 kWh/100 km. V létě (od června do srpna) tento průměrný uživatel jezdil za 19,01 kWh/100 km, v zimě (od prosince do února) jezdil za 27,20 kWh/100 km.

Viz můj příspěvek v 11:56
Také dosahuju nižších spotřeb než je průměrná spotřeba na spritmonitoru. Pro odborné analýzy a kalkulace je však potřeba počítat s průměrnými, nikoliv s premianty.

BTW Moje máma má průměrnou spotřebu svého auta 6,5 až 7 l/100 km. Několikrát jsem s ním jel s vozíkem (polovina cesty prázdný vozík, polovina cesty hoooodně naložený vozík) a měl jsem spotřebu většinou kolem 6. Jízda bez vozíku s občasným vytočením motoru do omezovače většinou kolem 5,5. Jsou prostě lidé, co prostě dosahují zdánlivě nelogicky vysokých spotřeb. Ale i ti se do toho průměru počítají. Stejně jako my, co naopak dosahujeme nízkých spotřeb.
Hendly
@Tycoon

aneb jak si z “nejmene” udelal “prumer” a vubec se nestydíš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Takze spritmonitor
Bz4x 18,97
Bmw i3 16.57
Hyu kona 16.07
Ioniq 6 18.76
Zoe 16.81
Uplne mimo byl. Kdyz je někdo kopyto, pojede a vysokou spotřebou, kdyz pojede jako člověk, bude mít spotrebu nízkou.
Tady obhajuješ cloveka, ktery je odbornik na spalovaky, mozna, ale zbytku moc nerozumi.
Tycoon
@Mikesus

Odkdy je BMW i3 nebo Renault Zoe auto střední třídy? To si rovnou mohl vzít Smarta a kritizovat profesora, že nerozumí autům střední třídy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Je super jak se tu snazis obhajovat nějakého starého tupouna, který je možná odborník ve svém oboru, ale absolutně nerozumi tomu do čeho keca. Navic ty tu pořád tahas VW, který má podprumernou techniku, viz prave porovnani spotreb s ostatnimi.
Já jsem dal spotreby napříč třídami. Suv i klasiku. Prostě ten starej dědek ev nerozumi a byl mimo během pár let.
Ono totiž narozdil od spalovaku, i BEV není tak velký rozdíl spotreb u malého a velkého auta. Napriklad thale puma pojede za 11, nasobne vetis ev9 jela za 17, nárůst v přepočtu o 0.7l benzinu. To u spalovacích verzi nereálné.
Hendly
@Tycoon
klasicka debata s trollem.
Celou dobu se bavime o tom, ze uvadi nesmyslnou minimální spotrebu. Ty to tu obhajujes prumerem a pak stejne reknes, ze je to spravne.

Zplne jak Rohypnol. Nahoda? Ne.
Tycoon
@Mikesus

Z mého pohledu je realitě mnohem blíže než lidé jako Niedermayer, Nerudová, Peksa atd.

SUV a crossovery jdou mimo mě, a v asijkých, natož ještě elektrických, se vůbec nevyznám. Proto jsem jako reprezentata elektromobilu střední třídy vytáhl ID.7.

BTW Nárůst spotřeby mezi malým a velkým elektromobilem o 55 %? Myslím si, že u spalováku to bude dost podobné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon + nabíjecí ztráty... Plus spotřeba při běžném provozu na krátkých trasách, kde topení a chlazení hraje mnohem větší roli, než na trasách dlouhých a těm se testy často záměrně vyhýbají, aby to vyšlo hezky. Pan profesor nebyl daleko.
A pro lidi bez vlastního wallboxu jsou tu ještě další luxusní perly jako Škoda powerpass a nebo VW We charge, kde tě na DC vyjde 1kWh klidně téměř na dvacku. A jezdíš tak za luxusních 5,- Kč na 1km, zatímco s naftou do 2,- Kč/km.
Hendly
@Mokrous
v klidu, to co píšeš samozřejmě v clanku nasledne pricita….
aby pak ukazal jak je spalovak uzasny. Noa “prekvapive” spalovaku počítá tabulkovou spotrebu. …
Tycoon
@Mokrous

Příznám se, že nevím, jestli redaktoři auto.cz uvádějí spotřebu včetně nabíjecích ztrát. V každém případě uživatelé na spritmonitoru ano.
Hendly
@Tycoon
pak je Macek jeste vice mimo. Protoze ztraty v clanku nasledne uvadi zvlášť.
Ke svemu nesmyslnému tvrzení kde zaměňuješ minimum a prumer uz ses radši nepřihlásil.
Tycoon
@Hendly

Co se týče (ne)započítávání ztrát, to by bylo na delší diskuzi. Věřím, že většina uživatelů na spritmonitoru uvádí odebranou, a nikoliv dobitou elektřinu, a je to tudíž včetně ztrát.

Já nic nezaměňuju. V mých příspěvcích vždy vycházím z průměrných hodnot.

To, že se profesor Macek argumentuje minimálními hodnotami, nepovažuju za vhodné. Ale jak říkám, chyby v jeho úvaze a výpočtech jsou nevelké a jde o dobrý základ pro seriózní diskuzi k plusům a minusům elektromobility.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
No jeho výpočty jsou asi tak o 30% mimo. I s ev9 jsem ujel 380km se spotřebou 17.5kwh. A nic většího na trhu moc nenajdeš a presto ro v pohodě jezdi za min. Mozna tech nad 20/25 jezdi lidi, co vůbec nerozumi autům a plynulá jízda jim nic neříká.
Hendly
@Tycoon
klasicka debata s trollem.
Celou dobu se bavime o tom, ze uvadi nesmyslnou minimální spotrebu. Ty to tu obhajujes prumerem a pak stejne reknes, ze je to spravne.

Zplne jak Rohypnol. Nahoda? Ne.
Tycoon
@Mikesus

Já ti věřím, že si s ev9 ujel 380km se spotřebou 17,5kwh na 100 km. Důležitější však je, že už asi začínáš chápat, že existují lidé, kteří mají s tím samým autem spotřebu vyšší. To je dobrý základ pro seriózní diskuzi.
Tycoon
@Hendly

Ano, klasická debata s trollem. Neustále se snažíš narušit věcnou diskusi o principiálních věcech tím, že odkláníš debatu na nějaké slovíčkaření, nebo vyloženě lžeš, že jsem něco napsal.

Věcná diskuze by se měla týkat jednotlivých bodů, které profesor Macek nastolil. Například "3. Otázka dostatku zdrojů elektřiny pro elektromobilitu." Ve světle black-outu ve Španělsku a hrozbě předčasného vypnutí uhelných elektáren v ČR to vidím jako velmi důležitý bod.
Hendly
@Tycoon
Slovickareni?
profesor Macek napise, že elektromobil bude jezdit za NEJMÉNĚ 20kWh a jeste musi byt vypnuta klimatizace a ty reknes jak je uzasny a ma pravdu?
To neni slovickareni, ale zamerne lhani.
Elektromobilita ma v současné době naprosto minimální vliv na sit.

Problem je spíše chlazení.
Tycoon
@Hendly

Ano, když elektromobily tvoří 1 procento vozového parku, tak to nemá vliv. Stejně jako nemá vliv, když FVE vyrábí 1 procento elektřiny.

Ale bavíme se o budoucnosti, kdy chcete zavést na jedné straně totální elektromobilitu a na druhé straně vysoký podíl FVE, a do toho dojde k rychlému odstavení uhelných elektráren ještě před postavením náhradních zdrojů.

Španělský black-out není dostatečný budíček? Odborníci na ta rizika upozorňovali už delší dobu.
Hendly
@Tycoon
je uz někde oficiálně uveden duvod vypadku?
Nez budou mit elektromobily nejaky vetsi vliv na sit tak to bude jeste dlouho trvat. Jen v CR je pres 6 mil aut a rocne se proda 200 tis?
Predstav si situaci kdy jsou to vse EV. Treba pul je jich zapojena do site a mize poskytnout treba jen 500W na vyrovnani site. Wau.
Jinak problem Spanelska je posledni roky spise vyrazne horka a sucho - dusledek emisi CO2 z fosilnich paliv.
A takova vec k zamysleni- jak na tom bylo tenkrat OZE…😒br />
“ Nejblíže k blackoutu se Česká republika ocitla v červenci 2006. ČEPS tehdy vyhlásil na pár hodin stav nouze, někteří velcí spotřebitelé museli omezit odběr elektřiny.”..

A když mas tak rad odborníky, proc teda nedas na jejich jednoznačné doporučení omezit spalování fosilních paliv? Rust teplot, extrémní pocasi, sucha atd. Neni to dostatecny budicek?
Tycoon
@Hendly

Oficiálně samozřejmě ne, to může trvat měsíce. Ale odborníci o tom začali diskutovat hned a většina z nich už má jasno. Black-out způsobily FVE v jižní části Španělska.

Odborníci doporučují buď ponechat dostatečný podíl tzv. tvrdých zdrojů (vodní, tepelné a jaderné elektrárny) s velkým přirozeným stabilizačním efektem díky setrvačným silám rychle rotujících turbín, nebo nařídit provozovatelům FVE investice do stabilizačních prvků (kvalitnější a výkonnější střídače, kondenzátory, baterie, software). Stabilizace se týká jak samotné frekvence, tak i účiníku (fázového posunu proudu a napětí z důvodu jalových proudů).

Mimochodem, 12 dní před black-outem se státem vlastněný provozovatel sítě Red Eléctrica chlubil tím, že FVE a VTE poprvé v historii Španělska pokryly 100 % spotřeby.

BTW Představ si, že pokud by ty tvé BEV nebudou mít kvalitní střídače a software, tak místo stabilizace způsobí rozkolísaní frekvence sítě s následným black-outem jako ve Španělsku. Takové témata by měli řídit odborníci, nikoliv politici nebo ideologické organizace.

Za fosilní paliva zatím nemáme plnohodnotnou náhradu. Ale souhlasím s tím, že je potřeba hledat náhrady a snižovat spotřebu. Proto už asi 20 let patřím mezi zastánce stavby jaderných elektráren, kterými bychom nahradili spalování uhlí. Bohužel my zastánci jsme v menšině.
Hendly
@Tycoon
Strasis black out ktery je odstranitelny v radu hodin a prehlizis problemy jadra.
Problemy jadra financni vidis aktualne v CR.
Ale to neni to hlavni. Potrebujes shodu. V jadru neni. Shoda se nasla v OZE viz schvaleni GD. Uz dnes jak sam pises neustale roste podil OZE a rust se zrychluje. Neni to zadna hudba budoucnosti.

Problemy OZE jsou technologicky resitelne uz dnes a EV to velice vhodne doplnuji.

Co resitelne neni jsou dopady spalování fosilních paliv.

Proc tu tedy takrka 24/7 jedes agendu proti technickym resenim jak omezovat spalovani fosilu? Proc neveris odbornikum?
Tycoon
@Hendly

Ano, několik frakcí v europarlamentu, které dohromady dají většinu hlasů, a nikým nevolená Evropská komise našly shodu na GD.

Já přesto věřím odborníkům jako je profesor Macek, kteří upozorňují na technická rizika totální elektromobility, nebo odborníkům, kteří varovali před velkým podílem FVE v energetickém mixu.

Stavět jaderné elektrárny dnes je pozdě. Měly už dávno stát. Místo bilionu korun pro solární barony jsme za ty peníze mohli postavit 5 GW jaderných bloků a dnes v klidu odstavovat uhelné elektrárny. Za podmínek, které v Bruselu vyjednala Fialova vláda, budou připravované jaderné bloky finančně nevýhodné. To není z mé hlavy, to tvrdí jeden z největších odborníků na toto téma (bývalý ředitel ČEZu Jaroslav Míl).

Pro tebe jsou black-outy, zničení evropského průmyslu a snížení životní úrovně Evropanů přijatelné, protože máš jako prioritu oxid uhličitý. OK, je to tvůj názor a nejsi v tom sám. Pro mě to však přijatelné není.
Hendly
@Tycoon
a mame zde klasickou dezo scenu.
-Solarni tunel je ciste CR rozhodnuti.
-EK nis neschvaluje- GD schvalil EP i jednotlive clenske staty- podepsal Babis ktery jasne vede průzkumy.
- black out - lze resit i predchazet, technologie mame, ale napriklad sucho ktere nastupuje z duvodu spalovani fosilních paliv je neresitelne.
- propad hospodářství je aktualne nejvice z duvodu spolehani se fosilni ruske zdroje a
Tycoon
@Hendly

A máme zde klasické Hendlyho manipulace

"Solarni tunel je ciste CR rozhodnuti"
Tvrdil snad někdo něco jiného?

"EK nis neschvaluje- GD schvalil EP i jednotlive clenske staty- podepsal Babis ktery jasne vede průzkumy."
Mluvil jsem o shodě, nikoliv o schválení. Na úrovni jednotlivých členských zemí shoda nebyla. Polsko hlasovalo proti GD. Polsko a Maďarsko hlasovaly proti balíčku opatření GD Fit for 55.

Spojovat sucho se spalováním fosilních paliv zavání ideologií. Většina problémů se suchem je dána lokálním neekologických chováním, nikoliv globální změnou klimatu. Pojďme se podívat na to, jak hospodaříme s naší krajinou, jaká jsou pole, lesy, louky, řeky, města atd.

Obilniny v kopcovitých oblastech? Rozorávání mezí? Meliorace? Vysušování mokřadů? Smrkové monokultury? Narovnávání koryt řek? Odvádění dešťových vod do kanalizace? .... Nejsou tohle důvody, proč máme více záplav i více sucha?
Hendly
@Tycoon

uvedomujes si, že naprosta vetsina toho co vyjmenoval za problemy v krajine je tematem Green deal?
Tycoon
@Hendly

Neuvědomuju. Budeš o tom muset nejdříve uvědomit Evropská komisi, Českou televizi a další zdroje. Dokud budou deklarovat následující, tak budu Green Deal pokládat za ideologicko-utopistický projekt mající za cíl změnit a a ovládnout společnost.

"Podstatou Green Dealu je dekarbonizace společnosti a celé ekonomiky."
Česká televize, Green Deal a jeho mýty – kompletní průvodce nenáviděného plánu

"Right at the start of our mandate, we rallied Europe around a common goal: to develop a new growth model, the European Green Deal, based on a clean and circular economy.
Our vision is clear: Europe should remain a prime destination for investments that bring stable, future-proof quality jobs, with a strong industrial base.
The European Green Deal was designed as the EU’s compass to achieve those goals. It aims to ensure zero emissions by 2050, making Europe the first climate-neutral continent in the world"
Evropská komise, webová stránka o Greed Dealu
Hendly
@Tycoon
BINGO. Prave si teda priznal, že tobe vůbec nejde o to co Greendeal je.
Ty ho 24/7 kritizujes jen na zaklade par kousku z titulku.
To ti stačí na to aby si nenáviděl EU…
Pritom realita je jina. https😐/demagog.cz/vyrok/23285
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Hendly V te dobe jsem uz jezdil s PHEV, ktere s sebou "zbytecne" taha spalovaci ustroji, za mnohem mene - viz treba https😐/moje.auto.cz/?… - jsou to mesicni prumery, ne nejaka specialni vybrana trasa.
DonVito
@JirkaVejrazka
Problem je, kdyz se ke spotrebe EV vyjadruji "odbornici" s kvalifikaci pro spalovaky (Macek) nebo bez zkusenosti (Barik, pardon Tycoon).

20kWh je minimalni spotreba tak Cybertrucku.
😀

cnevpost.com/…ybertruck-china/

It consumes 22.6 kWh of electricity per 100 kilometers, which is equivalent to 2.62 L of fuel per 100 kilometers, with an estimated energy cost of RMB 14.92 ($2.1) per 100 kilometers.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Jinými slovy tam mají za 18,- Kaček litr benzínu a nebo 1kWh elektriky za 2,- Kačky. Chudáci.
My jim tu prosperitu a konkurenceschopnost ještě ukážeme.
JirkaII
Bravo! Konečně schopný kompaktní EV do města. Jen si přát, aby IT napravili chyby- brzdy v infotainmentu. Také nechápu, proč automobilky nedávají vyhřívaný volant a sedačky (+ okno) u EV do základu. Snižuje to potřebu vytápět celý interiér a tak i spotřebu. ...a při zimních pojížďkách je to prostě povinnost i u ropáka.
DonVito
@JirkaII
👍
Zajimavy kompakt, relativne lehky, s nizkou spotrebou a potencialem k dalsimu snizovani ceny.

Vyhrevy? Nesmysl.

U ropaka je to mozna povinnost.

U EV si vytopis auto predem a nic z toho (temer) nepotrebujes.
Nehlede na to, ze tepelny cerpadlo topi hned, narozdil od spalovaku, ktery se zahriva dlouhe minuty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Kez by minuty. Diesel se ti často nezahreje ani za půl hodiny. Stačí když je venku zima.
adamzprahy
@Mikesus diesel se zahřívá opravdu velmi dlouho když neni v zátěži, ale moderní diesely topí po nastartování elektricky, nedivil bych se kdyby to měli i benzíny takhle řešené. Takže tohle jako argument neobstojí a na rozdíl od BEV to nevyžere dojezd. Jak fungují emise je věc druhá, protože vím že u nezahřátých motorů jsou normy nějak benevolentní viz dieselgate, ale to nevim jak je přesně. Ale uživatelsky ti prostě zatopí hned, v tom problém dávno není.

Mimochodem u BEV je trochu blbý že se neprohřeje řekněme auto s karoserií jako celek? To vim že bylo blbý u PHEV co jsme měli, že když byl mráz tak na BEV ani na výhřev dopředu nebylo uplně dobrý protože kapota, blatníky apod zůstávali pokryté ledem nebo přilepeným sněhem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Kecy v kleci. TDI topí pomocí nepříplatkového přídavného topného tělesa (standardní výbava) okamžitě. I když nemám nezávislé topení, nikdy jsem v autě nemrznul. Komfort je okamžitý.
Pokud si příště koupím TSI, nejspíš si přidám i nezávislý topení.
Frfla
Dobrý posun v technice EV, ale ta cena 700k je jednoduše neakceptovatelná. Takové auto max za 400k už dává smysl. Ale za ty prachy nebudou ani ty trakční akumulátory, co v něm jsou.
JirkaII
@Frfla
za 400 000 je tak akorát Fabia na klíček, na plecháčích a se švihadly na dveřích. Já také pamatuju, že lístek na MHD stávgal 1,-Kčs.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaII
To ej typicke. To jsou lidi, co nemají na nic víc než 400 a chtěli by to. To je nesmysl, aby tohle stalo 400, kdyz za těch je ta fabia social edition.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@JirkaII Fabia už nějaký pátek švihadla nemá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Svohadla nema. Ale plechace, manuální klimu, AA/CP jsem v seznamu taky neviděl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@twistedTSD Za 4 kila máš TSI, ALU kola, metalízu, duální klimu atd... Ale místní odborníci tady budou dál valit svoje moudra... Viz výše...
Tycoon
@JirkaII

Co je na klíčku a plecháčích špatného?

Já bych se u auta za 400 tisíc zajímal spíše o odhlučnění, tvar a nastavitelnost sedaček, kvalitu reproduktorů apod.

BTW Švihadla do Fabie objednat nejdou (přesněji řečeno u nás, protože třeba v Německu do zadních dveří objednat jdou).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tristní výsledek.
896t. to je ta cenová parita že ... 😁
Dojezd reálný max kolem 300 km, reálně se bude majitel potýkat s hodnotou tak 260 km reálného rádiusu...
Vmax 160... smutný příběh BEV...

11 kWh není žádný zázrak spotřeby. MEB s téměř dvojnásobnou kapacitou (a váhou) baterie by mělo nejspíš kolem 14 kWh, ale jelikož autor vlastně zcela pomíjí charakter a podmínky trasy, tak se těžko hodnotí...
Zkrátka další BEV, které vůbec nedává smysl.

Henry Ford myslel "one Ford" jako jeden model vyráběný v milionech. Současný Ford si to zřejmě vyložil jako jeden prodaný Ford za rok...
JirkaII
@rohYpnol
Typisch Tschechisch. Kritik je člověk, který nic neumí, ale umí na vše plivat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@JirkaII
Jistě. Protože je potřeba kývat po větru zelenorudé ideologie EU, viď ty brepto...

A že je něco špatně? Když strana a vláda rozhodly, tak to je správně a kdo tvrdí opak je třídní nepřítel... Tohle už jsme tu měli. A i když to tu máme zas, tak já podle toho hrát nebudu. NIKDY.
Hendly
@rohYpnol
Protoze ty hrajes podle not ruska.
Muzes si ted hned koupit V8 za cenu jako skoro nikdy a stejne tu budes pod kazdym clankem nadavat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Nemuze, protoze na to nemá. A proto tu brečí, ze zavidi ostatním, kteří nejsou tak lini a nové auto si můžou koupit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Nelži. Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe... atd., stačí se podívat na dostupné motorizace v EU a v US. I úplný dement vidi rozdíl jak bejk.
Hendly
@rohYpnol
Jenze se to sem nevozi jen proto, že “bych “kupci to nezaplati.
Pro dva lidi co si to koupi to nikdo oficiálně prodavat nebude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Hendlíčku hujeříčku, ubožáčku.... zase jsi to nedomyslel. Ono se to dováží ne do ČR, ale do EU, víš??? 🤣🤣🤣 A motorizace nejsou dostupné právě v EU!!!

Smolík, hujere, demagogu, lháři, zase nevyšlo, zkus neco jiného 🤣🥰
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Však jo. Ti bychaři jako ty to stejne nekoupi a z toho se automobilky neužívi. Zajiste jsi koupil už nějaký v8. Nebo jen bychaříš a jsi pouze pokrytec, co mu chybí 8 a 6valce, ale nikdy si je nekoupil?
Hendly
@rohYpnol
kdyz pisu sem tak samozrejme myslim EU.
Predstava, že by nekdo uvazoval o dovozu specialne do CR je smesna. Ale chapu, ze lide obdivujíci Turka, Konecnou, Okamuru a Vidláka atd ziji v podobnych bludech.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Hendlíčku hujeříčku, k smíchu jsi tu jen ty. Opět ses zamotal do vlastní tuposti 🤣🤣🤣

Zcela směšné je tvoje představa, že by si v EU koupili Jeep s 3.6 nebo 5.7 dva lidi 🤣🤣🤣 NAOPAK ty auta se v EU prodávaly, zatímco naopak ty nové zmetky s 2.0 nikdo nechce, víš?

Smolík, hujere, demagogu, lháři, zase nevyšlo, zkus neco jiného 🤣🥰
Hendly
@rohYpnol
Neni nic snazšího nez prestat zde 24/7 nadavat jak se mas spatne a zacit je sem vozit. Jestli mas pravdu ceka te slava a bohatství.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Hendlíčku hujeříčku, opět jsi něco nedokázal domyslet. Aby jsi něco mohl dovážet, musí to někdo vyrábět. A Jeep, Kia, Hyundai a další ty auta v homologaci pro EU NEVYRÁBÍ PRÁVĚ PRO TO, ŽE EU MÁ ZELENORUDOU IDEOLOGII A NESMYSLNÉ OMEZENÍ!!!

Akdyž se něco nevyrábí, tak to asi NELZE DOVÉZT!!!
Individuální dovoz a přestavba je pak úplně něco odlišného.
Blbý co, hujere? Smolík.
adamzprahy
K té spotřebě. Trochu se zamyslete proč Vás Ford pozval na ježdění zrovna tam a zrovna v tuhle dobu? Já jenom že v té lokalitě jsem kdysi s hybridní Toyotou CHR zajel výlet pod 4l / 100 km, bylo to taky na jaře. Ty kopce tam nejsou tak strmé a dá se z nich dobře rekuperovat.

Jo 11kwh zní suprově, ale problém je, že u tak malé baterky když bude v jiném provozu spotřeba klidně až dvojnásobná, tak je to fakt tak na nákup a max okolí města s denním dobíjením, takže žádná sláva.
DonVito
@adamzprahy
Dvojnasobna spotreba?
Tak pri -5°C na dalnici.
A i tak ujedes asi 200km.

Jaky mesto mas na mysli?
😀
Avatar - xxc
xxc
@DonVito stacia kratke trasy v zime a spotreba fakt bude dvojnasobna
adamzprahy
@DonVito od října do března (tj půl roku) je u nás fakt zima, hlavně ráno a večer. Buď nějaké krátké trasy kde pojede na plno topení nebo naopak právě kde vidim problém je dojíždění z okolí Prahy. Např. tento týden jsem se bavil s dvěma lidma co jsou někde z okolí Mělníka a skoro každý den jsou někde v Praze. To máš cca 40-50 km v jednom směru, z toho polovina po dálnici. Jaká bude spotřeba říjen-březen v 8h ráno a 7h večer? 11 ani 12 ani 13 kwh to nebude.

Ještě doplním když tě zajímá jaké město, ono z kraje Prahy někam do centra nebo okolo to máš 20 km tam + 20 km zpět + nějaké pojížďky a není problém najet ke 100 km po Praze.

Pointa mého příspěvku je že znám to kde jezdili a na jaře jsem tam jel za rekordně nízkou spotřebu u hybridu, takže je to taková PR finta nad kterou by se snad odborníci mohli trochu kriticky zamyslet.

Když jsem psal o CHR u Orlíku za 4l / 100 km, tak v zimě v tom režimu co popisuju mi jezdila za 6-7l, tj. 50+ %. U malého BEV to bude velmi pravděpodobně ještě víc.
DonVito
@adamzprahy
Chtel bych mit tve sebevedomi a jistotu.
Porovnavat hybrid v zime s EV je velmi odvazne.

Moje zkusenost s narustem spotreby EV s tepelnym cerpadlem v zime je 25-30%.

Jaka je tva zkusenost s EV a zimni vs letni spotrebou?
Projizdka hybridem na Orliku a pak v zime??
adamzprahy
@DonVito motáš zase všechno dohromady. Napsal jsem jen že v článku jsou nadšeni z nízké spotřeby v neideálních podmínkách, já naopak píšu že tam ty ideální podmínky jsou a podpořeno nějakou zkušeností s HEV který tam taky rekuperuje.

Dlouhodobou zkušenost mam jen s PHEV, tam je zimní spotřeba (BEV režim) o 50+% vyšší a to mluvím o stejném režimu. Zde se o Pumě bavíme, že ten režim bude jiný + v zimě horší podmínky. Jinak řečeno jestli bych s tim PHEV jel na jaře okolo Orlíku, tak pojede za 15 kwh, v zimě z Mělníka do Prahy v BEV režimu pojede za 25-30 kwh.

Ano PHEV ne ideální a fér srovnání, tak odpověz na otázku, základní Puma BEV v zimě z Mělníka do Prahy, těch cca 25 km po dálnici 130 km/h. Jaká bude podle tebe spotřeba? Podle tvého výpočtu okolo 14 kwh? Za mě to je nesmysl, bude to 20 kwh podle topení a dalších podmínek.
DonVito
@adamzprahy
Heled ja rozporoval toto
"tj. 50+ %. U malého BEV to bude velmi pravděpodobně ještě víc"
To je proste kravina.

20kWh u Pumy je mozny, ale furt to neni ani 50%.
A navic srovnavas dalnici v zime s ekojizdou na jare...
😉
adamzprahy
@DonVito ocituji sám sebe "bude v jiném provozu spotřeba klidně až dvojnásobná"...myšleno z výchozí hodnoty v testu 11 kwh. A teď mi prosimtě řekni kolik procent je to nárůst na 20 kwh? Není to 50% ale dokonce 80% 😁

Trasa Mělník (dosaď si asi cokoliv z okolí Prahy) někam do Prahy je typické každodenní ježdění pro velkou část Středočeského kraje, to neni žádný extrém. Ráno / večer je mimo Prahu pod 8 stupňů prakticky půl roku v kuse.
DonVito
Adame, to ale neni to, co jsem rozporoval, citaci mas v mem predchozim prispevku!
😀
Rozporuji vice nez 50% ve stejnem rezimu.

Resp. vice nez 50% vseobecne.
Myslim, ze narust spotreby v zime o 50% je pomerne extremni.
A zminovat, ze je to vic podle zkusenosti s PHEV je odvazne...
Avatar - lamal
lamal
Kupit nove auto a zvlast EV bez vyhrievania sedadiel je asi fail ? Takze v zaklade Kč od asi tazko...
Avantime
Pôjdem si to niekedy vyskúšať, ale niečo mi hovorí, že Renault 4 E-Tech bude lepšia voľba a pre tých racionálnejších jednoznačne Elroq.
DonVito
@Avantime

Tak to nevim.

Elroq bude vetsi, ale hur vybaveny, ne?

Kdo nepotrebuje tolik prostoru, muze byt uspornejsi Ford zajimava volba.

Na Renault 4 jsem zvedavy.
Avatar - xxc
xxc
@DonVito ano, s prednym nahonom to bude kupa desatrocia, ci ford, ci renault 😁