Novinky

Zpět na článek

Ford otáčí. Do Evropy snad vrátí i normální osobní auta

66 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Prosim, moc prosim, Nový kombík s 2.5HEV a AWD, něco jako Fokus Activ, klidně trochu větší, když už jste nám vzali Mondeo.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ozzman prosím hot hatch s čtyřválcem v benzínu jako Focus ST.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten ještě koupíš, doprodávaj je 😁 @Pepa_007
Avatar - praptak
praptak
@Ozzman Do výroby těžko.
Daniel Je
@Ozzman 2.5 asi neklapne, ale 2.0 by byl super. I když si myslím že vymyslí jiný název pro vůz. Možná remake Ford Taurus 😂😂
vencelín
@Daniel Je
Tak Ford Taurus byl vcelku fajn auto neb to bylo Mondeo v US
Avatar - Ozzman
Ozzman
http😐/www.me.ford.com/…nner-destop.webp Ford Taurus se vyrábí a prodává, má 2.0 Ecoboost a je to defakto Mondeo MK6.. byl jsem se ptát u dealera, jestl ise to nedá dovézt a prý ne, je to pro hodně odlišné trhy a prej jsem nebyl první, co se na to ptal 😁

edit: Má ještě nový 1.5HEV R4, atmo nepřímovstřikový motor, atkinson a eCVT + elektromotor a 2kilowatovou baterku, celkem o kombinovaném výkonu 185koní, takže za mě ideální do Fokusu kombi @vencelín
Arese
@Ozzman Žádný hybrid není ideální! 🙁👎
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten dvoulitr jel taky fajn v Mondeu HEV, vlastně dynamicky stejně jako TDCi o stejném výkonu, ale příjde mi, že ta aktuální 2.5 v Kuze je trochu lepší, lépe odladily projev eCVT, nicméně i ten dvoulitr co měl 134kw by byl naprosto perfektní v takovém autě a zase bych zvažoval návrat k modrému oválu @Daniel Je
ptr078
@Ozzman A co budes robit ked len preklepu pasat s 2tdi? 🤣
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdit dál Toyotou a občas si zavzpomínám na kus svého života alespoň s Kugou, co má táta 😁 😁 @ptr078
ptr078
@Ozzman Nechce sa mi verit, ze sa do niecoho noveho pustia. Bud oklepu focus ala xc90 a budu sa tvarit, ze je to nova gen. Alebo nieco kupia od vw
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já chci to Mondeo MK6, třeba ho sem nakonec přivezou, to auto existuje 😊 ale upřímě, nevím, jestli bych se tak rychle zbavil Toyoty.. ona prsotě funguje fakt dobře 😁 @ptr078
Rosta Jež
@Ozzman Taky chci MK6. Sice mám 2.0TSI, ale doteď nedám dopustit na 1.5EB Mk5 Titanium (liftb.). Do Mk6 bych šel znovu hned...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Měli jsme 1.6 EB i 1.5 EB, akorát v Kuze a jo, to byl dobrý motor, ale ta šestnáctka jela ještě trochu lépe, škoda, že byla špatně postavená a za ty 4 roky jsme v autě museli ty motory mít dva 😁 @Rosta Jež
Michal Chmelař
@Rosta Jež
Měl jsem přesně to stejné Mondeo a nedávno jsem ho předával dál v rodině se slzou v oku. Bylo to skvělé auto. Od fordu jsem musel nerad odejít právě proto, že není Mk6.
ptr078
@Ozzman Tak neviem ci segment d robi v eu predaje. To aj vw predava v poslednej dobe viac id 7 ako passatov. Skor by som si tipol na nejaky crossover na zakladoch c segmentu. Ford robi s vw dodavky, nakupuje evcka, fiesta=id2 je vraj hotova vec, tak skor zbuchaju nieco na zakladoch noveho golfa
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Jinou možnost nemá jinak v EU končí. 2015 1.5 mil prodaných aut Ford v Evropě. Loni 400 000ks.
ericn
@Pepa_007 Njn, až tak daleko to nechali zajít. Ta elektrifikace jim holt nějak nejde... Zákazníci jim na to z vysoka ser.... 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn a jak ho elektrifikace ovlivnila od roku 2001, kdy od te doby ztrácí? Ford zabila jeho nespolehlivost a poté opuštění nejžádanějších segmentu.
ericn
@Mikesus přečti si ten příspěvek od Pepy ještě jednou, reaguji na něj... porovnání 2015 a 2024 😄 Z rokem 2001 to nemá nic společného. Přemýšlej...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn 😄 😄 😄 asi se mu zatmělo před očima
Avatar - Ozzman
Ozzman
Promiň, to je blbost, nespolehlivost ho nezabila (protože to by musela zabít i VW či jiné automobilky s podobnými problémy), naopak třeba od Mondea MK4 to šlo rapidně nahoru s používáním motorů PSA a to jsou ty diesly, co pořád kouří a mají na hrbu půl milionu a pořád tobě smrdí pod nos, to bylo velmi spolehlivé auto, ano měly nespolehlivé motory, ale to v té době každá automobilka hlavně přímovstřikové benzíny. Ford zabily prapodivné vize managementu, opoždění nových modelů a vykašlání se na inovace. Kdyby rovnou nasadily masivněji hybridy, které fungují jako u Toyoty, mohli se udržet, ale Ford už je prostě takový... Vždyť do Mondea MK5 ho nabídly prvních několik let jen jako sedan a to v EU nikdo nechce, už jen to, že od začátku nebyl kombík je fail, ten motor přišel až před koncem do Smaxe a Galaxie, přitom ho to Mondeo sedan používalo 7 let v USA dříve (a v EU o 2 roky méně) + zazdily i ostatní benziny, které v portfoliu měli, třeba silnější ecoboosty @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman statistiky mluví jinak. A VW má výhodu, že měl dobrý marketing, domácí trh v evropě a zároveň období, kdy kvalitní byl. Taky to s ním jde z kopce. Za 5 let ztratil cca 2M prodejů. Buď se poučí včas nebo ne a skončí jako ford. Však už to taky táhnou za jeden provaz.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Statistiky jsou bohužel dost specifické, ve statistikách propadá Toyta HEV za to, že jim umíraj 12V baterky, přitom reálně je to nejspolehlivější pohon. Reálně Ford v tom období co píšeš udělal kvalitativní vzestup a dorovnal konkurenci a díky PSa motorum měl v té době nejspolehlivější diesly v mainstreamu a ty se prodávaly hodně,taková byla doba. Nemyslím, že spolehlivost Ford zabila, protože to by ho zabila už dříve, kdy to bylo mnohem horší. Ford prostě nabídkou nenaplnil očekávání zákazníků a ti odešli jinam, včetně mě @Mikesus
Avatar - praptak
praptak
@Ozzman Pokud je baterie nedílnou součástí a často odchází, tak to není v pořádku. Čistý atmosférický nepřímovstřikový motor bez složitého časování ventilů by byl pravděpodobně ještě spolehlivější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No moment, odcházely jim malé baterky, stejně jako umírají i v moderních spalovácích všechny s inteligentním nabíjením (nám uměrly tyhle baterky na dvou zánovních Fordech, které byly čistě spalovací a auto prostě umřelo). U Toyot je to dáno tím, že lidi se spojují s appkou a pokaždé, když se otevře a podíváš se tam na nějaké info o autě, auto se na dálku aktivuje.. no a pak se může stát, že nenastartuješ. Na hybridní baterie je 8 let záruka, když si zagooglíš, už těch HEV fordů jezdí hodně a Toyot ještě více a baterky nejsou problém, navíc jsou levně vyměnitelné. Máme aktuálně v rodině 2 HEV Toyoty a 1 HEV Ford a funguje to naprosto příkladně @praptak
Avatar - lamal
lamal
@praptak
Ozz pise o 12V baterii a ty o tom co problem nie je, este by ma zaujimalo, ktory "Čistý atmosférický nepřímovstřikový motor bez složitého časování ventilů" dnes najdes medzi motormi bez elektrifikacie. Casovanie ventilov je standard od r. 90-2000...
Rosta Jež
@Mikesus Spíš to druhé. 1.6EB sice nějaké problémy měl, když se mu šlapalo na krk, ale měl jsem v Mondeu LB 1.5EB a ten fungoval na 1* i když už ho nemám a jezdí s ním kolega - letos má 10 let.
kozakm
@ericn zákazníci jim na to ser, protože to je sra...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007 podle této statistiky to nebylo 1.5M, ale 1.1M. A je to pořád mene než v roce 2001, kdy byl eveopsky trh menší, cca 12M prodanych aut a presto prodal skoro 1.3M, oproti 14.5M v roce 2015. Takze upadá už od roku 2001, to o elektrifikaci v Evropě jeste pomalu nikdo neměl ani potucha.
www.goodcarbadcar.net/ford-motor-company-europe-sales-figures
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus
2011😒br />
Ford oficiálně vstoupil na trh s elektromobily s Ford Focus Electric.

Zároveň oznámil strategii „electrified vehicle rollout“, která zahrnovala hybridy, plug-in hybridy a čisté elektromobily.


2016–2017😒br />
Ford oznámil investice do elektrifikace ve výši 4,5 miliardy dolarů do roku 2020.

Cílem bylo uvést 13 elektrifikovaných modelů (hybridy, plug-in hybridy i elektromobily).


2018😒br />
Pod vedením nového CEO Jima Hacketta Ford přehodnotil strategii: silnější důraz na elektromobily a SUV.

Bylo oznámeno, že elektrifikace bude hrát zásadní roli ve vývoji značky.
ericn
@Pepa_007 A jak všichni vidíme, bylo to evidentně špatně 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Všichni inteligentní 😉

Mistni hujeříčci dodnes budou tvrdit, jak to bylo skvělé rozhodnutí a jak automobilky vědí co dělají 🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007 kde je těch 13 elektrifikovaných modelů? A jak rok 2011 ovlivnil pád prodejů od roku 2001? Ford padá kvůli jiným věcem než bev, protože to už padá od roku 2001, kdy žádné bev neměl.
vencelín
Už včera bylo pozdě.
Mondeo kombi či Galaxy by byly fajn.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ford a udělat racionální rozhodnutí? Dokud neuvidím, neuvěřím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD
Asi tak.
Avatar - del42sa
del42sa
@twistedTSD no dělá ho i Volvo , tak proč ne Ford ?

www.novinky.cz/…-hybrid-40530761
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To posledne tazkotonazne Mondeo az take cisla nerobilo... ale fiesta s focusom budu fordu v eu vazne chybat... a za mna aj C maxu je skoda
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty

Poslední Mondeo taky byl Fusion (nebo jak to tam nazývají) určený pro USA, který sem po asi třech letech dotáhli jajo novinku...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, né uplně, Evropské Mondeo mělo více rozdílů, mimo motorů to byly i karoserie kombi a liftback a v interiéru rozdíly (třeba digitální kokpit US verze nedostaly nikdy), my zase nikdy nedostali 2,7 biturbo V6 AWD 😐 @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Jak ne úplně? V základu to byl Fusion. Tečka.
To co říkáš je už detail.
Michal Chmelař
@rohYpnol
Tvůj způsob diskutování není fér.
Nejdřív Ozzmanovi píšeš "Poslední Mondeo taky byl Fusion (nebo jak to tam nazývají) určený pro USA ..."
Tak Ti správně píše, že ne tak úplně, ale vůbec nepopírá, že základ byl americký Fusion. Vytvořit dvě nové varianty karoserie už určitě je ne úplně stejné auto a není to detail.
Ale Ty nepřiznáš, že ses nevyjádřil přesně.
V diskusi tady děláš z jiných blbce a lháře, přitom sám jsi často totálně mimo, ale nepřiznáš si to.
Avatar - lamal
lamal
@Michal Chmelař
Na tento prispevok odpoved neocakavaj 😊
Michal Chmelař
@lamal
Taky mě to napadlo, že asi bude ticho 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, zaměnitelné díly moc nejsou i ty karosářské jsou jiné, podívej se na ty auta i když jsou si hoodně podobné, jinak mimo trochu jinou karoserii by si takto mohl přirovnat i starší MK4 s tehdejším Fusionem... taky je základ podobny, jen si karoserie tak neodpovídají @rohYpnol
Rosta Jež
@3_diamanty Proč težkotonážní ? mk5 1.5EB lift měl necelých 1.5 tuny na téměř 5m karoserie a jel moc hezky. Velmi jistý a zároveň komfortní podvozek. Za mě velmi velmi nedoceněný model.
Michal Chmelař
@Rosta Jež
Souhlasím. Navíc to bylo fantasticky odhlučněné, hodně nad úrovní běžného mainstreamu.
Standyh
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...a přitom se stačilo zeptat rohYpnola nebo aspoň číst jeho diskusi na ACZ 🤣🤣🤣

Stále mě udivují přinejmenším tři věci.
1) to jako Fordu trvalo zak dlouho, než jim došlo že to celé pos*ali?!?
2) nebo ten proces docházení a rozhodování je u Fordu tak neskutečně zdlouhavý?
3) když to tady nechtějí odpískat, tak proč ty kroky činí až ztratili (=přenechali konkurenci) tak obrovský tržní podíl??
Rosta Jež
@rohYpnol Myslím si, že když už otočili na směr elektro a utratili X miliard, tak stále doufali, že se to přece jenom nakonec zlomí na stranu EV, protože by to byl velký průšvih. No a nakonec se ten černý scénář naplnil.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež

Doufat je hodně špatný podnikatelský plán 😆
Rosta Jež
@rohYpnol s rim souhlasím. Jenom se snažím analyzovat co mohlo být důvodem té série špatných rozhodnutí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rosta Jež
Souhlas.
Avatar - Ozzman
Ozzman
4. muže za to Soroš a EU, to by se taky dozvěděli, kdyby se zeptali rohypnola @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Opět se jen ztrapňuješ, když mi opět podsouváš vlastní konstrukce. Stojí ti to za to?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nevím, stojí to tobě za to psát všude ? 😁 @rohYpnol
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ford padá už přes 20 let. Jednoduchý důvod, podprůměrná spolehlivost ( kolem roku 2000 byl nadprůměr, dnes se drží v lehkém podprůměru ve srovnání s konkurencí ), špatná manažerská rozhodnutí, neinovování a zastavený vývoj a opouštění nejžádanějších modelů bez náhrady. Ne že by mne to nejak mrzelo, nejvíc kouřící a smradlavé jsou mj.staré fordy, takže aspoň nebude další smrad za x let.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš trochu časově pomotané, kolem roku 2000 ta auta rezla, fungovaly benzinové motory, ale diesly byly nic moc, pak přišla éra prvních TDci a ty se nepovedly, takže pokles cca 2000-2006 a pak zase zlepšení s nástupem motorů PSA a hlavně mnohem lepší antikorozní ochranou. Ještě fokus 2 hnije jak tehdejší vauvéčka, ale od trojky a Mondea MK4 to šlo výrazně nahoru. A kouří, protože fungují 😁 sice špatně, ale to značí, že právě z pohledu spolehlivosti to auto pořád jezdí @Mikesus
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Problem Fordu boli aj benzinove motorizacie, dobre fungujuce 1.25, 1.4, 1.6 zetec dva posledne od Yamahy nedokazali vyhoviet vsade, 1.8 a 2.0 benziny boli mdlé a uzrane a to aj vo Focuse. Podobne s 2.5 od Volva, tie sice vydrzali, ale zrali neskutocne.
A potom prisli Ecoboosty, 1.6 problematicky, 2.0 slusny ale tiez nie bez problemov a po tomto vsetkom dopriali zakaznikom 1.0EB, ktory napriek objektivne slusnym pomerom dynamika/spotreba bol nenavideny za nizky objem a 3 valce...
Ford bol pre vacsinu zakaznikov synonymom normalnosti v ovladatelnosti, v spravne nastavenych ovladacich prvkoch (riadenie, brzdy, prevodovka, spojka) a tymto zakaznikom dat litrovy 3 valec bolo za trest. Po Fordy si chodili narocnejsi zakaznici, ktorym prevodovka, brzdy a riadenie Francuza vadili a nemali na Japonca, alebo nechceli VW, pretoze Ford jazdil lepsie.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Marku, moc rád čtu Vaše články. Proto mi dovolte, abych Vám předložil toto srovnání: Vy: "... že automobilka potřebuje nové modely i kromě elektrických.". Já: " že automobilka kromě elektrických potřebuje i nové modely". Co zní českému uchu lépe?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ford náhodou poslouchá, co jeho zákazníci chtějí. Proto jim dal nové Capri, nového Mustanga, Pumu.... é... počkat....
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Stejsn řekl bych, že o 4door Mustanga /odvozeného od coupé/ by zájem byl značný

www.carscoops.com/…ang-Sedan-55.jpg
ericn
@Stejsn Asi ten Ford poslouchá něčím jiným než ušima 😄
Arese
Sliby, chyby...👎🙁 Proč to neudělal už dávno?!! Proč už dávno neprodává další generaci Fiesty, Focusu a Mondea?!!!!