Novinky
Jinou možnost nemá jinak v EU končí. 2015 1.5 mil prodaných aut Ford v Evropě. Loni 400 000ks.
@Pepa_007 Njn, až tak daleko to nechali zajít. Ta elektrifikace jim holt nějak nejde... Zákazníci jim na to z vysoka ser.... 😉
@ericn a jak ho elektrifikace ovlivnila od roku 2001, kdy od te doby ztrácí? Ford zabila jeho nespolehlivost a poté opuštění nejžádanějších segmentu.
@Mikesus přečti si ten příspěvek od Pepy ještě jednou, reaguji na něj... porovnání 2015 a 2024 😄 Z rokem 2001 to nemá nic společného. Přemýšlej...
Promiň, to je blbost, nespolehlivost ho nezabila (protože to by musela zabít i VW či jiné automobilky s podobnými problémy), naopak třeba od Mondea MK4 to šlo rapidně nahoru s používáním motorů PSA a to jsou ty diesly, co pořád kouří a mají na hrbu půl milionu a pořád tobě smrdí pod nos, to bylo velmi spolehlivé auto, ano měly nespolehlivé motory, ale to v té době každá automobilka hlavně přímovstřikové benzíny. Ford zabily prapodivné vize managementu, opoždění nových modelů a vykašlání se na inovace. Kdyby rovnou nasadily masivněji hybridy, které fungují jako u Toyoty, mohli se udržet, ale Ford už je prostě takový... Vždyť do Mondea MK5 ho nabídly prvních několik let jen jako sedan a to v EU nikdo nechce, už jen to, že od začátku nebyl kombík je fail, ten motor přišel až před koncem do Smaxe a Galaxie, přitom ho to Mondeo sedan používalo 7 let v USA dříve (a v EU o 2 roky méně) + zazdily i ostatní benziny, které v portfoliu měli, třeba silnější ecoboosty @Mikesus
@Ozzman statistiky mluví jinak. A VW má výhodu, že měl dobrý marketing, domácí trh v evropě a zároveň období, kdy kvalitní byl. Taky to s ním jde z kopce. Za 5 let ztratil cca 2M prodejů. Buď se poučí včas nebo ne a skončí jako ford. Však už to taky táhnou za jeden provaz.
Statistiky jsou bohužel dost specifické, ve statistikách propadá Toyta HEV za to, že jim umíraj 12V baterky, přitom reálně je to nejspolehlivější pohon. Reálně Ford v tom období co píšeš udělal kvalitativní vzestup a dorovnal konkurenci a díky PSa motorum měl v té době nejspolehlivější diesly v mainstreamu a ty se prodávaly hodně,taková byla doba. Nemyslím, že spolehlivost Ford zabila, protože to by ho zabila už dříve, kdy to bylo mnohem horší. Ford prostě nabídkou nenaplnil očekávání zákazníků a ti odešli jinam, včetně mě @Mikesus
@Ozzman Pokud je baterie nedílnou součástí a často odchází, tak to není v pořádku. Čistý atmosférický nepřímovstřikový motor bez složitého časování ventilů by byl pravděpodobně ještě spolehlivější.
No moment, odcházely jim malé baterky, stejně jako umírají i v moderních spalovácích všechny s inteligentním nabíjením (nám uměrly tyhle baterky na dvou zánovních Fordech, které byly čistě spalovací a auto prostě umřelo). U Toyot je to dáno tím, že lidi se spojují s appkou a pokaždé, když se otevře a podíváš se tam na nějaké info o autě, auto se na dálku aktivuje.. no a pak se může stát, že nenastartuješ. Na hybridní baterie je 8 let záruka, když si zagooglíš, už těch HEV fordů jezdí hodně a Toyot ještě více a baterky nejsou problém, navíc jsou levně vyměnitelné. Máme aktuálně v rodině 2 HEV Toyoty a 1 HEV Ford a funguje to naprosto příkladně @praptak
@Pepa_007 podle této statistiky to nebylo 1.5M, ale 1.1M. A je to pořád mene než v roce 2001, kdy byl eveopsky trh menší, cca 12M prodanych aut a presto prodal skoro 1.3M, oproti 14.5M v roce 2015. Takze upadá už od roku 2001, to o elektrifikaci v Evropě jeste pomalu nikdo neměl ani potucha.
www.goodcarbadcar.net/ford-motor-company-europe-sales-figures
www.goodcarbadcar.net/ford-motor-company-europe-sales-figures
@Mikesus
2011😒br />
Ford oficiálně vstoupil na trh s elektromobily s Ford Focus Electric.
Zároveň oznámil strategii „electrified vehicle rollout“, která zahrnovala hybridy, plug-in hybridy a čisté elektromobily.
2016–2017😒br />
Ford oznámil investice do elektrifikace ve výši 4,5 miliardy dolarů do roku 2020.
Cílem bylo uvést 13 elektrifikovaných modelů (hybridy, plug-in hybridy i elektromobily).
2018😒br />
Pod vedením nového CEO Jima Hacketta Ford přehodnotil strategii: silnější důraz na elektromobily a SUV.
Bylo oznámeno, že elektrifikace bude hrát zásadní roli ve vývoji značky.
2011😒br />
Ford oficiálně vstoupil na trh s elektromobily s Ford Focus Electric.
Zároveň oznámil strategii „electrified vehicle rollout“, která zahrnovala hybridy, plug-in hybridy a čisté elektromobily.
2016–2017😒br />
Ford oznámil investice do elektrifikace ve výši 4,5 miliardy dolarů do roku 2020.
Cílem bylo uvést 13 elektrifikovaných modelů (hybridy, plug-in hybridy i elektromobily).
2018😒br />
Pod vedením nového CEO Jima Hacketta Ford přehodnotil strategii: silnější důraz na elektromobily a SUV.
Bylo oznámeno, že elektrifikace bude hrát zásadní roli ve vývoji značky.
@Pepa_007 A jak všichni vidíme, bylo to evidentně špatně 😉
Ford a udělat racionální rozhodnutí? Dokud neuvidím, neuvěřím.
To posledne tazkotonazne Mondeo az take cisla nerobilo... ale fiesta s focusom budu fordu v eu vazne chybat... a za mna aj C maxu je skoda
@3_diamanty
Poslední Mondeo taky byl Fusion (nebo jak to tam nazývají) určený pro USA, který sem po asi třech letech dotáhli jajo novinku...
Poslední Mondeo taky byl Fusion (nebo jak to tam nazývají) určený pro USA, který sem po asi třech letech dotáhli jajo novinku...
No, né uplně, Evropské Mondeo mělo více rozdílů, mimo motorů to byly i karoserie kombi a liftback a v interiéru rozdíly (třeba digitální kokpit US verze nedostaly nikdy), my zase nikdy nedostali 2,7 biturbo V6 AWD 😐 @rohYpnol
@Ozzman
Jak ne úplně? V základu to byl Fusion. Tečka.
To co říkáš je už detail.
Jak ne úplně? V základu to byl Fusion. Tečka.
To co říkáš je už detail.
@rohYpnol
Tvůj způsob diskutování není fér.
Nejdřív Ozzmanovi píšeš "Poslední Mondeo taky byl Fusion (nebo jak to tam nazývají) určený pro USA ..."
Tak Ti správně píše, že ne tak úplně, ale vůbec nepopírá, že základ byl americký Fusion. Vytvořit dvě nové varianty karoserie už určitě je ne úplně stejné auto a není to detail.
Ale Ty nepřiznáš, že ses nevyjádřil přesně.
V diskusi tady děláš z jiných blbce a lháře, přitom sám jsi často totálně mimo, ale nepřiznáš si to.
Tvůj způsob diskutování není fér.
Nejdřív Ozzmanovi píšeš "Poslední Mondeo taky byl Fusion (nebo jak to tam nazývají) určený pro USA ..."
Tak Ti správně píše, že ne tak úplně, ale vůbec nepopírá, že základ byl americký Fusion. Vytvořit dvě nové varianty karoserie už určitě je ne úplně stejné auto a není to detail.
Ale Ty nepřiznáš, že ses nevyjádřil přesně.
V diskusi tady děláš z jiných blbce a lháře, přitom sám jsi často totálně mimo, ale nepřiznáš si to.
@3_diamanty Proč težkotonážní ? mk5 1.5EB lift měl necelých 1.5 tuny na téměř 5m karoserie a jel moc hezky. Velmi jistý a zároveň komfortní podvozek. Za mě velmi velmi nedoceněný model.
Standyh
Příspěvek podléhá schvalování.
...a přitom se stačilo zeptat rohYpnola nebo aspoň číst jeho diskusi na ACZ 🤣🤣🤣
Stále mě udivují přinejmenším tři věci.
1) to jako Fordu trvalo zak dlouho, než jim došlo že to celé pos*ali?!?
2) nebo ten proces docházení a rozhodování je u Fordu tak neskutečně zdlouhavý?
3) když to tady nechtějí odpískat, tak proč ty kroky činí až ztratili (=přenechali konkurenci) tak obrovský tržní podíl??
Stále mě udivují přinejmenším tři věci.
1) to jako Fordu trvalo zak dlouho, než jim došlo že to celé pos*ali?!?
2) nebo ten proces docházení a rozhodování je u Fordu tak neskutečně zdlouhavý?
3) když to tady nechtějí odpískat, tak proč ty kroky činí až ztratili (=přenechali konkurenci) tak obrovský tržní podíl??
@rohYpnol Myslím si, že když už otočili na směr elektro a utratili X miliard, tak stále doufali, že se to přece jenom nakonec zlomí na stranu EV, protože by to byl velký průšvih. No a nakonec se ten černý scénář naplnil.
Ford padá už přes 20 let. Jednoduchý důvod, podprůměrná spolehlivost ( kolem roku 2000 byl nadprůměr, dnes se drží v lehkém podprůměru ve srovnání s konkurencí ), špatná manažerská rozhodnutí, neinovování a zastavený vývoj a opouštění nejžádanějších modelů bez náhrady. Ne že by mne to nejak mrzelo, nejvíc kouřící a smradlavé jsou mj.staré fordy, takže aspoň nebude další smrad za x let.
To máš trochu časově pomotané, kolem roku 2000 ta auta rezla, fungovaly benzinové motory, ale diesly byly nic moc, pak přišla éra prvních TDci a ty se nepovedly, takže pokles cca 2000-2006 a pak zase zlepšení s nástupem motorů PSA a hlavně mnohem lepší antikorozní ochranou. Ještě fokus 2 hnije jak tehdejší vauvéčka, ale od trojky a Mondea MK4 to šlo výrazně nahoru. A kouří, protože fungují 😁 sice špatně, ale to značí, že právě z pohledu spolehlivosti to auto pořád jezdí @Mikesus
@Mikesus
Problem Fordu boli aj benzinove motorizacie, dobre fungujuce 1.25, 1.4, 1.6 zetec dva posledne od Yamahy nedokazali vyhoviet vsade, 1.8 a 2.0 benziny boli mdlé a uzrane a to aj vo Focuse. Podobne s 2.5 od Volva, tie sice vydrzali, ale zrali neskutocne.
A potom prisli Ecoboosty, 1.6 problematicky, 2.0 slusny ale tiez nie bez problemov a po tomto vsetkom dopriali zakaznikom 1.0EB, ktory napriek objektivne slusnym pomerom dynamika/spotreba bol nenavideny za nizky objem a 3 valce...
Ford bol pre vacsinu zakaznikov synonymom normalnosti v ovladatelnosti, v spravne nastavenych ovladacich prvkoch (riadenie, brzdy, prevodovka, spojka) a tymto zakaznikom dat litrovy 3 valec bolo za trest. Po Fordy si chodili narocnejsi zakaznici, ktorym prevodovka, brzdy a riadenie Francuza vadili a nemali na Japonca, alebo nechceli VW, pretoze Ford jazdil lepsie.
Problem Fordu boli aj benzinove motorizacie, dobre fungujuce 1.25, 1.4, 1.6 zetec dva posledne od Yamahy nedokazali vyhoviet vsade, 1.8 a 2.0 benziny boli mdlé a uzrane a to aj vo Focuse. Podobne s 2.5 od Volva, tie sice vydrzali, ale zrali neskutocne.
A potom prisli Ecoboosty, 1.6 problematicky, 2.0 slusny ale tiez nie bez problemov a po tomto vsetkom dopriali zakaznikom 1.0EB, ktory napriek objektivne slusnym pomerom dynamika/spotreba bol nenavideny za nizky objem a 3 valce...
Ford bol pre vacsinu zakaznikov synonymom normalnosti v ovladatelnosti, v spravne nastavenych ovladacich prvkoch (riadenie, brzdy, prevodovka, spojka) a tymto zakaznikom dat litrovy 3 valec bolo za trest. Po Fordy si chodili narocnejsi zakaznici, ktorym prevodovka, brzdy a riadenie Francuza vadili a nemali na Japonca, alebo nechceli VW, pretoze Ford jazdil lepsie.
Marku, moc rád čtu Vaše články. Proto mi dovolte, abych Vám předložil toto srovnání: Vy: "... že automobilka potřebuje nové modely i kromě elektrických.". Já: " že automobilka kromě elektrických potřebuje i nové modely". Co zní českému uchu lépe?
Ford náhodou poslouchá, co jeho zákazníci chtějí. Proto jim dal nové Capri, nového Mustanga, Pumu.... é... počkat....
@Stejsn řekl bych, že o 4door Mustanga /odvozeného od coupé/ by zájem byl značný
www.carscoops.com/…ang-Sedan-55.jpg
www.carscoops.com/…ang-Sedan-55.jpg
Sliby, chyby...👎🙁 Proč to neudělal už dávno?!! Proč už dávno neprodává další generaci Fiesty, Focusu a Mondea?!!!!
Tak Ford Taurus byl vcelku fajn auto neb to bylo Mondeo v US
edit: Má ještě nový 1.5HEV R4, atmo nepřímovstřikový motor, atkinson a eCVT + elektromotor a 2kilowatovou baterku, celkem o kombinovaném výkonu 185koní, takže za mě ideální do Fokusu kombi @vencelín
Měl jsem přesně to stejné Mondeo a nedávno jsem ho předával dál v rodině se slzou v oku. Bylo to skvělé auto. Od fordu jsem musel nerad odejít právě proto, že není Mk6.