Ojetiny
Stáčení tachometrů je stále problém. „Upravené“ je každé třetí auto, přitom jde o kriminál
25 komentářů
@johny555
O auta s vyplněnou servisní knížkou byl vždycky podobně velký zájem jako o auta s nízkým nájezdem km. A proto se také vždycky falšovaly.
O auta s vyplněnou servisní knížkou byl vždycky podobně velký zájem jako o auta s nízkým nájezdem km. A proto se také vždycky falšovaly.
O žádný kriminál nejde.
Stav tachometru je nezávazné informativní čislo na palubních přístrojích. Žádný zákon nezakazuje manipulaci s tímto číslem, ani nikomu nenařizuje udržovat soulad stavu tacho se skutečným nájezdem. Tečka.
Pokud někdo deklaruje skutečný nájezd dle stavu tachometru, je to úplně jiná debata. Každý prodejce i bazarník ale uvádí pouze stav tacho, neznám blázna, který by vyjma specifických případů deklaroval u běžně obchodované ojetiny, která není zánovním vozem, příp. po operativním leasingu, skutečný nájezd.
Stav tachometru je nezávazné informativní čislo na palubních přístrojích. Žádný zákon nezakazuje manipulaci s tímto číslem, ani nikomu nenařizuje udržovat soulad stavu tacho se skutečným nájezdem. Tečka.
Pokud někdo deklaruje skutečný nájezd dle stavu tachometru, je to úplně jiná debata. Každý prodejce i bazarník ale uvádí pouze stav tacho, neznám blázna, který by vyjma specifických případů deklaroval u běžně obchodované ojetiny, která není zánovním vozem, příp. po operativním leasingu, skutečný nájezd.
@Pepa_007
To ano, ale neuvidíš ten schodek v českýc údajích.
CarVertical nebo Cebia uvedené "vidět" bude.
To ano, ale neuvidíš ten schodek v českýc údajích.
CarVertical nebo Cebia uvedené "vidět" bude.
@rohYpnol
Záleží na automobilce. U koncernu VW si můžeš základní údaje z elektronické servisní knížky prohlížet a dokonce do ní můžeš i zapisovat (já to po konci záruky dělám). Takže pokud si někdo dá tu práci, může johnymu555 prodat stočené auto, kde stočené kilometry budou potvrzeny STK i elektronickou servisní knížkou.
Záleží na automobilce. U koncernu VW si můžeš základní údaje z elektronické servisní knížky prohlížet a dokonce do ní můžeš i zapisovat (já to po konci záruky dělám). Takže pokud si někdo dá tu práci, může johnymu555 prodat stočené auto, kde stočené kilometry budou potvrzeny STK i elektronickou servisní knížkou.
@Tycoon ano to mas vlastne pravdu. Kdyz to v ten moment stocis, tak to nikdo nepozna. Das tam 70 tisic a kazdy tomu bude verit.
Prodej aut v EU se snížil, i kvůli rostoucím cenám
Podíl bateriových elektromobilů činil 15,6 procenta, což je stále daleko od toho, kde by měl být v tomto bodě přechodu na elektromobilitu
www.novinky.cz/…m-cenam-40531578
A jaj, děje se přesně to, co rohYpnol říká 😁
rohYpnol měl opět pravdu!!!
Podíl bateriových elektromobilů činil 15,6 procenta, což je stále daleko od toho, kde by měl být v tomto bodě přechodu na elektromobilitu
www.novinky.cz/…m-cenam-40531578
A jaj, děje se přesně to, co rohYpnol říká 😁
rohYpnol měl opět pravdu!!!
@johny555
Jo, pan teoretik 😁
Jenže realita je úplně jiná. Vybíráš ne z toho co si přeješ, ale z toho co je. A po 10ti odmítnutých vážnějších nabídkách narazíš na papírově "čisté" auto, kde máš všecho doložené, ale reálně je to pelech 😁
Hrozně záleží v jakých vodách lovíš. U zánovního auta a mladé ojetiny můžeš mít tyhle požadavky. U starší ojetiny na tyhle nároky můžeš zapomenout.
Ad servisní knížka - u nových aut nemáš a nedostaneš. Vedena pouze elektronicky. Vidí do ní jen autorizovaný servis. Když chceš, musíš prověřit přímo u něj. A i tohle ověření nic neřeší. Nikde není řečeno že auto někdo nezbořil a neopravil v garáži mimo autorizovaný servis.
Papíry jsou hezká věc, ale podstatné jsou jen pro právní stav. Jinak je zásadní fyzický stav auta.
Jo, pan teoretik 😁
Jenže realita je úplně jiná. Vybíráš ne z toho co si přeješ, ale z toho co je. A po 10ti odmítnutých vážnějších nabídkách narazíš na papírově "čisté" auto, kde máš všecho doložené, ale reálně je to pelech 😁
Hrozně záleží v jakých vodách lovíš. U zánovního auta a mladé ojetiny můžeš mít tyhle požadavky. U starší ojetiny na tyhle nároky můžeš zapomenout.
Ad servisní knížka - u nových aut nemáš a nedostaneš. Vedena pouze elektronicky. Vidí do ní jen autorizovaný servis. Když chceš, musíš prověřit přímo u něj. A i tohle ověření nic neřeší. Nikde není řečeno že auto někdo nezbořil a neopravil v garáži mimo autorizovaný servis.
Papíry jsou hezká věc, ale podstatné jsou jen pro právní stav. Jinak je zásadní fyzický stav auta.
@rohYpnol ano tam to chápu. Tam se stočí tachometr a serviska zahodí. Nicméně v ČR koupená a provozovaná auta stáčet podle mě nejdou právě díky evidenci stavu tachometru na STK.
@ryccardo
Jde vesměs o dovozy. Tam navíc nikdy neprokážeš, kdo kdy vlastně tacho stočil.
Určitě se najde i tady pár vyjímek, co si před každou STK stočí km, ale to bude dělat možná nějaký potrhlý automechanik.
Jde vesměs o dovozy. Tam navíc nikdy neprokážeš, kdo kdy vlastně tacho stočil.
Určitě se najde i tady pár vyjímek, co si před každou STK stočí km, ale to bude dělat možná nějaký potrhlý automechanik.
S ohledem na fakt, že se stav tachometru zapisuje na STK mi není jasné jak to dotyční dělají. To jako najezdí kotel a před STK si nechají pokaždé upravit tachometr?
@Man Ký
Ten kolega byl zaměstnanec Fordu co počítal casovanou životnost 😊.
Jednoznacny důvod nekupovat automat.
Ten kolega byl zaměstnanec Fordu co počítal casovanou životnost 😊.
Jednoznacny důvod nekupovat automat.
@Pepa_007
Máte odkaz na centrální registr dle vin? V Německu je těch firem co dělají tk několik.
Máte odkaz na centrální registr dle vin? V Německu je těch firem co dělají tk několik.
@ryccardo
U firemních aut po 4 letech to může mít 200 či 250 tis km.
A pokud to auto bude jinak ve slušném stavu uvnitř, tak se tacho třebas zbuchne na 30 až 70 tis km.
U firemních aut po 4 letech to může mít 200 či 250 tis km.
A pokud to auto bude jinak ve slušném stavu uvnitř, tak se tacho třebas zbuchne na 30 až 70 tis km.
@ryccardo
Tak manipulace bude možná před první tk, tedy u nového auta s tím firma najezdil mrtě km. Pak se auto dostane do rukou bazarnickeho vychcanka a je zaděláno.
Dále starší auta z ciziny, pokud tam není alespoň jeden protokol ze zahraniční tk, tak zas pole pro vychcanka.
Tak manipulace bude možná před první tk, tedy u nového auta s tím firma najezdil mrtě km. Pak se auto dostane do rukou bazarnickeho vychcanka a je zaděláno.
Dále starší auta z ciziny, pokud tam není alespoň jeden protokol ze zahraniční tk, tak zas pole pro vychcanka.
Kolega teď prodal Ranger Raptor(a) předchozí generace s najetými cca 60 tkm těsně po záruce (2letá bez omezení km), dal ho známému, který ho měl možnost měsíc používat předtím, než podepsali smlouvu, auto bylo bez jediné závady a po dalším měsíci se mu totálně vys.r.ala převodovka a za výměnu dal 150 tisíc😞 kilometry nic neznamenají.
@rohYpnol Nebezpeční jsou lidé, co si myslí, že mají vždy a za všech okolností PRAVDU! Tu jedinou pravdu pravdoucí!
@Mokrous
Můžeš uvádět jen to, co sám víš a co jsi schopný garantovat.
A ty jako prodejce sice můžeš mít snahu prověřit původ, ale málokdy jsi schopný 100% garantovat. Ne 99%, ale 100%. A o tom to je.
Můžeš uvádět jen to, co sám víš a co jsi schopný garantovat.
A ty jako prodejce sice můžeš mít snahu prověřit původ, ale málokdy jsi schopný 100% garantovat. Ne 99%, ale 100%. A o tom to je.
@rohYpnol Blázna? Šmejdi to jsou. Naopak každej normální a slušnej člověk uvádí skutečný stav.
Dokud lidi budou kupovat stylem hlavně aby mělo požadovanou barvu, maximální výbavu a co nejnižší cenu a neřešili odkud to auto je a jak bylo servisováno, tak ani nemá cenu se zabývat se stáčí či nestáčí tachometry.