Novinky
Petr Pinkas
15
Klidně řvěte, BEV je budoucnost!
Přejít do diskuze
Lempl Klaun
Tady je pěkně nablito v komentářích. Panadol, jersey a podobní dementi ze stejné trollí farmy. 🤡
Nové prohlášení Ursuly jsou opět děsivým svědectvím o stavu a fungování EU.
Ursula s celou svojí zelenorudou EK si může myslet co chce. Podstatné je, že vůbec nemá co diktovat do průmyslu.
EU má vytvářet takové podmínky, aby průmysl mohl fungovat a co se má nebo nemá vyrábět má určovat zákazník a jejich zájem. A ne nějaká představa potěmkinovské zelenorudé komise. Tečka.
Ursula s celou svojí zelenorudou EK si může myslet co chce. Podstatné je, že vůbec nemá co diktovat do průmyslu.
EU má vytvářet takové podmínky, aby průmysl mohl fungovat a co se má nebo nemá vyrábět má určovat zákazník a jejich zájem. A ne nějaká představa potěmkinovské zelenorudé komise. Tečka.
Snad nebude tak zle. 👍
Jak se nam snazi vnutit mistni trollove reflektujici spis zoufalou osobni situaci nez ekonomickou realitu Ceska...
www.seznamzpravy.cz/…lektricke-285686
Doba elektrická. Přichází mohutný comeback českého autolandu
👍👍👍
Jak se nam snazi vnutit mistni trollove reflektujici spis zoufalou osobni situaci nez ekonomickou realitu Ceska...
www.seznamzpravy.cz/…lektricke-285686
Doba elektrická. Přichází mohutný comeback českého autolandu
👍👍👍
@Ja Prvni 123
Ale houby. Nesmyslné regulace a omezení meli okamžitě zrušit pro B-segment, neboli small family, a pro A-segment neboli supermini. Není treba vubec nic vymýšlet. Je třeba jen rušit nesmysly co už jsou.
Ale houby. Nesmyslné regulace a omezení meli okamžitě zrušit pro B-segment, neboli small family, a pro A-segment neboli supermini. Není treba vubec nic vymýšlet. Je třeba jen rušit nesmysly co už jsou.
Mimochodem, krásně je na tomto příkladu vidět opravdu děsivé fungování EU.
Co říká a chce průmysl a automobilky? Omezte nesmyslné požadavky na malé a dostupné vozy.
A co z toho vytváří potěmkinovská Ursula? Vytvoříme a potřebujeme novou třídu E-car!!! Ale po tom nikdo nevolal, nikdo přesně toto nechce!!! Šílené...
Celá zrůdnost propojení je popsána celkem dobře i zde cnn.iprima.cz/…ve-otazky-485437
Přesně jak popsal Filip Turek. Propojení vedení automobilek na zelenorudé ideology. ACEA a vrcholný představitel Mercedesu který jede politiku a ideologii, hlavně nehájit zájmy průmyslu...
Co říká a chce průmysl a automobilky? Omezte nesmyslné požadavky na malé a dostupné vozy.
A co z toho vytváří potěmkinovská Ursula? Vytvoříme a potřebujeme novou třídu E-car!!! Ale po tom nikdo nevolal, nikdo přesně toto nechce!!! Šílené...
Celá zrůdnost propojení je popsána celkem dobře i zde cnn.iprima.cz/…ve-otazky-485437
Přesně jak popsal Filip Turek. Propojení vedení automobilek na zelenorudé ideology. ACEA a vrcholný představitel Mercedesu který jede politiku a ideologii, hlavně nehájit zájmy průmyslu...
@gil54 já myslel ty moderní, tj emergency braking, lane assist a ecall.
Ale ať si jezděj, pokud mě tím neohrožují tak je to jejich problém.
Ale ať si jezděj, pokud mě tím neohrožují tak je to jejich problém.
@ericn do 2035 bude dost ojetých a výkonných a bezproblémových BEV ojetin v tomto rozsahu, tady žádný problém fakt nebude.
To že někdo nechce BEV chápu, ať si ho před 2035 koupí a užije si ho.
To že někdo nechce BEV chápu, ať si ho před 2035 koupí a užije si ho.
@psel
EU ožebračuje nás všechny. Jen ti hloupější to stále nezvládli pochopit...
Příklad? Zmiňoval například Hladík, jen je blbý jak troky a nedochází mu realita.
Oprav dům po babičce. Skvělý "úspěch" jak využíváme přerozdělování peněz zelenorudého výpalného podle EU pro dobro všech.
Realita? Dotační titul "zaměstnavá" neuvěřitelné množství neproduktivnich úředníků, poradenských a zprostředkovatelských firem. Tj. platíme nikoliv jen za zlepšení technického stavu budov.
Dále jde o peníze, které zaplatili ve svých účtech za energie lidé, kteří bydlí v nájemních bytech, na vlastní bydlení nedosáhnou. A tito lidé přispívají někomu, kdo má vlastní nemovitost, a ještě si ji zhodnocuje... Chudý dotuje bohaté... Úplná zvrácenost.
Stejně jako dotace na elektromobily. Lidé co nemají ani na nové auto přispívají bohatým podnikatelům, kteří si nakoupili BEV vesměs za 1M+...
A strany jako Piráti nebo STAN by chtěli přerozdělovat ještě více...
EU ožebračuje nás všechny. Jen ti hloupější to stále nezvládli pochopit...
Příklad? Zmiňoval například Hladík, jen je blbý jak troky a nedochází mu realita.
Oprav dům po babičce. Skvělý "úspěch" jak využíváme přerozdělování peněz zelenorudého výpalného podle EU pro dobro všech.
Realita? Dotační titul "zaměstnavá" neuvěřitelné množství neproduktivnich úředníků, poradenských a zprostředkovatelských firem. Tj. platíme nikoliv jen za zlepšení technického stavu budov.
Dále jde o peníze, které zaplatili ve svých účtech za energie lidé, kteří bydlí v nájemních bytech, na vlastní bydlení nedosáhnou. A tito lidé přispívají někomu, kdo má vlastní nemovitost, a ještě si ji zhodnocuje... Chudý dotuje bohaté... Úplná zvrácenost.
Stejně jako dotace na elektromobily. Lidé co nemají ani na nové auto přispívají bohatým podnikatelům, kteří si nakoupili BEV vesměs za 1M+...
A strany jako Piráti nebo STAN by chtěli přerozdělovat ještě více...
@Tycoon protože chceme snížit svou závislost na fosilních palivech třeba? Protože už dokonce máme potvrzené jak jsme tim vydíratelní? A protože tím generujeme Co2 do atmosféry zbytečně, když to jde i jinak?
Navíc všichni asi tuší, že to co dnes vidíme jako omezení při používání BEV se každým rokem zmenšuje.
A signál o tom, že jedině bezemisni pohon půjde od 2035 přihlásit je správný.
Navíc všichni asi tuší, že to co dnes vidíme jako omezení při používání BEV se každým rokem zmenšuje.
A signál o tom, že jedině bezemisni pohon půjde od 2035 přihlásit je správný.
@gil54 ji v tom souhlas, ale tenkrát pokud si pamatuji správně byla částka o kterou se náklady zvýší asi 250€. A ani nevím, jestli to byl ecall, lane assist nebo emergency braking.
Ale spousta věcí je dnes standardem od ABS , ESP, ESR, Airbagy, Klima, rádio, navigace, automatická převodovka, bezklíčové startování, odemykání dveří a kufru, vyhřívaný volant, sedačky, přední sklo. Za tohle jsme si ještě nedávno připláceli a to hustě.
Je otázka na co všechno jsme ochotni zapomenout, když nám to auta zlevní. Ja si myslím že stejně pohodlnost zvítězí. A proto mame auta drahá. Ty tři vychytávky povinné co jsem uvedl nahoře to nemají IMO šanci změnit.
Ale zabývat se tím, to je přece správný postup nebo ne?
A naopak to ukazuje ze když někdo s podnětem přijde tak se tím někdo zabývá. Za mě je to plus systému co máme a ne důvodem k jeho dehonestaci.
Ale spousta věcí je dnes standardem od ABS , ESP, ESR, Airbagy, Klima, rádio, navigace, automatická převodovka, bezklíčové startování, odemykání dveří a kufru, vyhřívaný volant, sedačky, přední sklo. Za tohle jsme si ještě nedávno připláceli a to hustě.
Je otázka na co všechno jsme ochotni zapomenout, když nám to auta zlevní. Ja si myslím že stejně pohodlnost zvítězí. A proto mame auta drahá. Ty tři vychytávky povinné co jsem uvedl nahoře to nemají IMO šanci změnit.
Ale zabývat se tím, to je přece správný postup nebo ne?
A naopak to ukazuje ze když někdo s podnětem přijde tak se tím někdo zabývá. Za mě je to plus systému co máme a ne důvodem k jeho dehonestaci.
@gil54
Michal Dokoupil je jeden z nejlepsich zdejsich redaktoru.
Neprekrucuj prosim, co jsem napsal.
Pro jistotu upresnim, ze jsem mel na mysli trolly ve zdejsi diskuzi.
Michal Dokoupil je jeden z nejlepsich zdejsich redaktoru.
Neprekrucuj prosim, co jsem napsal.
Pro jistotu upresnim, ze jsem mel na mysli trolly ve zdejsi diskuzi.
@jirik_kirij pěknej termín nadlidi. Zamysli si nad tím jak omezuješ ty ostatní, třeba čmoudem a randálem. Ja nikoho neomezuji, to je rozdíl mezi námi. Navíc mi nikdo na osobní dopravu nemusí dovážet fosilní paliva.
A pomatený jsi dost sám, ale pokud věříš a nevíš tak ti není pomoci.
Ale chápu že pro všechny lidi je jednodušší dělat to co jsme dělali dříve a neměnit své zvyky. Jsem docela rád za to, že mamuti vyhynuli, ono zbavit se pazourku bylo taky k něčemu, ne?
A pomatený jsi dost sám, ale pokud věříš a nevíš tak ti není pomoci.
Ale chápu že pro všechny lidi je jednodušší dělat to co jsme dělali dříve a neměnit své zvyky. Jsem docela rád za to, že mamuti vyhynuli, ono zbavit se pazourku bylo taky k něčemu, ne?
@gil54 a tobě připadá být navrh zjistit jestli by to nepřineslo něco jako špatný? Mě ne, to ale neznamená že si myslím že to má smysl, protože já si myslím, že ta cenová výhoda bude tak malá, že to auto bude stát třeba jen o 500 Eur míň.
Ale tím přijdeš o funkce dosud v ceně, třeba jako adaptivní tempomat, který třeba ve městě a v zácpě je záchranou a pokud máš radar na automatické brzdění tak máš i HW na adaptivní tempomat. Aha já zapomněl užíváte si v zácpě šaltpáku, protože ta je pro pravé muže a hranoly.
To že si něco myslím já, ale nic neznamená, protože nemám data k tomu abych to mohl zhodnotit.
Pokud bude výsledkem, že auto co stoji jako ID1 20000€ bude díky tomu najednou za 15000€ tak hurá proč ne. Já si to ale nemyslím.
Ale tím přijdeš o funkce dosud v ceně, třeba jako adaptivní tempomat, který třeba ve městě a v zácpě je záchranou a pokud máš radar na automatické brzdění tak máš i HW na adaptivní tempomat. Aha já zapomněl užíváte si v zácpě šaltpáku, protože ta je pro pravé muže a hranoly.
To že si něco myslím já, ale nic neznamená, protože nemám data k tomu abych to mohl zhodnotit.
Pokud bude výsledkem, že auto co stoji jako ID1 20000€ bude díky tomu najednou za 15000€ tak hurá proč ne. Já si to ale nemyslím.
@Pepa_007 koukni na technické prezentace VW na IAA a neplácej tu kraviny, jo? Možná, že by jste se jako úderka mohli trochu updatovat protože tu šíříte hlouposti a už to začíná vypadat trapně.
@ericn probírat se musíme všichni, protože očerňovat osobní přepravu na kterou si palivo můžeš po většinu roku sosnout z vlastní střechy vám všem jde dobře.
Místo toho, abyste se zamysleli nad tím co můžete sami udělat pro to, abychom nebyli tak závislí na dovozu energií tak tady budeš popírat zcela jasně viditelné trendy, jako že BEV jsou čím dál tím více dostupné, jejich provoz je maximálně stejně drahý jako dieselu, emise co2 ve výrobě se snižují každý rok, stejně tak jako se zrychluje nabíjení a prodlužuje dojezd a samozřejmě se objevují čím dál tím menší a lacinější vozy i z Evropské produkce. Jako bonus nesmrdí a nedělají randál.
A proč to takhle torpédujete? Jen kvůli tomu, že jednou do roka můžete dojet do Chorvatska na jednu nádrž a o to víc si benzinek užíváte každý týden či měsíc dle dojezdu.
Je to velmi krátkozraké a vlastně i sobecké.
Místo toho, abyste se zamysleli nad tím co můžete sami udělat pro to, abychom nebyli tak závislí na dovozu energií tak tady budeš popírat zcela jasně viditelné trendy, jako že BEV jsou čím dál tím více dostupné, jejich provoz je maximálně stejně drahý jako dieselu, emise co2 ve výrobě se snižují každý rok, stejně tak jako se zrychluje nabíjení a prodlužuje dojezd a samozřejmě se objevují čím dál tím menší a lacinější vozy i z Evropské produkce. Jako bonus nesmrdí a nedělají randál.
A proč to takhle torpédujete? Jen kvůli tomu, že jednou do roka můžete dojet do Chorvatska na jednu nádrž a o to víc si benzinek užíváte každý týden či měsíc dle dojezdu.
Je to velmi krátkozraké a vlastně i sobecké.
@Pepa_007 nekupovat finální výrobky z vysokou přidanou hodnotou z Číny. A samozřejmě pracovat na vlastních klíčových technologiích tak, abychom mohli do budoucna vyrábět vše sami, až ta Čína skončí pod sankcemi.
Přesně na tom se pracuje.
Přesně na tom se pracuje.
@gil54 promiň ale to je blbost co ten Dokoupil napsal a místní úderka Dieselátů se na tom zhusta napásla.
Nová BEV jsou lacinější s každou novou modelovou řadou, jsou ještě efektivnější a mají vyšší přidanou hodnotu.
Pokud toto redakce takto nevidí, tak by měla jist asi mrkev nebo si zajít k očaři.
Navíc je otázka o kolik ty systémy ecall, držení v pruhu, antikolizni systémy vlastně stojí a o kolik by jejich odstranění z malých aut vlastně přineslo úspory a tím i snížení ceny. A pak je otázka kolik lidi by si takové auto koupilo, a jestli se to vlastně vůbec vyplatí.
V zemích jižních, kde jsou úzké silnice asi něco takového smysl má, u nás si to těžko dovedu představit, když vidím podíl 4kolek u nás kde nemáme ani Alpy a skoro tu nesněží 😄 a přeci jen ta naše populace je krapet vzrostlejší do všech směrů 😄.
Nová BEV jsou lacinější s každou novou modelovou řadou, jsou ještě efektivnější a mají vyšší přidanou hodnotu.
Pokud toto redakce takto nevidí, tak by měla jist asi mrkev nebo si zajít k očaři.
Navíc je otázka o kolik ty systémy ecall, držení v pruhu, antikolizni systémy vlastně stojí a o kolik by jejich odstranění z malých aut vlastně přineslo úspory a tím i snížení ceny. A pak je otázka kolik lidi by si takové auto koupilo, a jestli se to vlastně vůbec vyplatí.
V zemích jižních, kde jsou úzké silnice asi něco takového smysl má, u nás si to těžko dovedu představit, když vidím podíl 4kolek u nás kde nemáme ani Alpy a skoro tu nesněží 😄 a přeci jen ta naše populace je krapet vzrostlejší do všech směrů 😄.
@Pepa_007
Soudružka gynekoložka má mentální schopnosti snad na řešení ženských záležitostí. Tím její přehled o světě končí.
Běda mužům těm, kterým žena vládne...
Soudružka gynekoložka má mentální schopnosti snad na řešení ženských záležitostí. Tím její přehled o světě končí.
Běda mužům těm, kterým žena vládne...
Najednou... teď dělá tahle sympaťanda chytrou, ale musela počkat, dokud se prakticky celý evropský automotive nepoloží na lopatky.
Za středověku by to jen pranýř nespravil, spíš by se ohřála u ohýnku jako ostatní čarodějnice.
Za středověku by to jen pranýř nespravil, spíš by se ohřála u ohýnku jako ostatní čarodějnice.
@jersey.se
V zásadě ano. Současná komise je největším ohrožením bezpečnosti EU. Protože další jeji působení povede jen k rozpadu a rozkladu celé EU. Ursula tak slouží Rusku více než kdokoliv jiný.
V zásadě ano. Současná komise je největším ohrožením bezpečnosti EU. Protože další jeji působení povede jen k rozpadu a rozkladu celé EU. Ursula tak slouží Rusku více než kdokoliv jiný.
@rohYpnol zase čísla z rádia Jerevan. Vezmu auto 10 let staré, mix elektřiny 10 let starý, výrobní postupy u baterek 10 let staré a udělám na základě toho závěr. Bravo, rohYpnol má v ruce zase deník Правда 😄.
@xxc
A, B opravdu nepotřebuje nesmysly typu rychlostní buzerace, line assist, a hlavně 0 g CO2... Tím by vypadly nesmysly pro malé auta jako stop start, automat, hybrid a další nesmysly, které z těchto aut dělá vymírající a neprodejný druh.
A, B opravdu nepotřebuje nesmysly typu rychlostní buzerace, line assist, a hlavně 0 g CO2... Tím by vypadly nesmysly pro malé auta jako stop start, automat, hybrid a další nesmysly, které z těchto aut dělá vymírající a neprodejný druh.
@rohYpnol A jaká jsou ta regulace a omezení? Proč by nejlevnější třída aut nemohla být velká auta? Ne každý chce malé auto.
Podpora BEV = podpora čínské komunistické strany = podpora Kremlu.
Podpora ICE se nerovná podpoře nákupu ruSSácké ropy. My už žádnou nekupujeme. Ale Čína ano.
Leyenová je po Schröderovi a Merkelové jen další agentka Kremlu.
Podpora ICE se nerovná podpoře nákupu ruSSácké ropy. My už žádnou nekupujeme. Ale Čína ano.
Leyenová je po Schröderovi a Merkelové jen další agentka Kremlu.
@psel Jsi opět téměř ve všem úplně mimo. Jedinou věc ti uznám. Ano, blizkost ke státní správě v tom, že chápu jak funguje.
Ovšem ve zbytku opět jen blábolíš úplné nesmysly.
Jenže já chápu, že když někdo chce aby stát fungoval, tak někdo musí taky ty lidi ve státní správě zaplatit. A chápe to opravdu každý inteligentní podnikatel, který prostě chápe že bez kvalitní státní správy se mu podniká fakt blbě. Protože čas, kdy se dohaduješ s tupým úředníkem, ti prostě nikdo nezaplatí.
Ovšem ve zbytku opět jen blábolíš úplné nesmysly.
Jenže já chápu, že když někdo chce aby stát fungoval, tak někdo musí taky ty lidi ve státní správě zaplatit. A chápe to opravdu každý inteligentní podnikatel, který prostě chápe že bez kvalitní státní správy se mu podniká fakt blbě. Protože čas, kdy se dohaduješ s tupým úředníkem, ti prostě nikdo nezaplatí.
@psel
Opravdu fascinující snůška blabolů a demagogie co předvádíš.
Opravdu dechberoucí jakou drzost máš vymýšlet si a lhát o jiných. Tak tu ještě napiš na kterém ministerstvu sedím a jaká byla moje poslední odměna, ať to máme kompletní... 🤣🤣🤣
Ale to jak se vyjadřuješ vůči mě je moc hezkým důkazem tvé tuposti a prolhanosti. Nejsem žádný státní zaměstnanec. Zato ty jsi zjevný lhář.
Který navic uráží státní zaměstnance. Stát za sezení v kanceláři nikoho neplatí a státní zaměstnanec si musí vydělat úplně stejně jako soukromý zaměstnanec.
Opravdu fascinující snůška blabolů a demagogie co předvádíš.
Opravdu dechberoucí jakou drzost máš vymýšlet si a lhát o jiných. Tak tu ještě napiš na kterém ministerstvu sedím a jaká byla moje poslední odměna, ať to máme kompletní... 🤣🤣🤣
Ale to jak se vyjadřuješ vůči mě je moc hezkým důkazem tvé tuposti a prolhanosti. Nejsem žádný státní zaměstnanec. Zato ty jsi zjevný lhář.
Který navic uráží státní zaměstnance. Stát za sezení v kanceláři nikoho neplatí a státní zaměstnanec si musí vydělat úplně stejně jako soukromý zaměstnanec.
@psel
Soudružka kritizuje komouše z PirSTANu za přílišné přerozdělování. Takže nas rozhodně neožebračí tolik jako PirSTAN.
Soudružka kritizuje komouše z PirSTANu za přílišné přerozdělování. Takže nas rozhodně neožebračí tolik jako PirSTAN.
@psel
Tak jsi nám tady vyzvracel tvoje naprosto choré výplod pokusů o myšlenky.
Vzhledem k tomu, že všechno co jsi napsal až na rozpad EU je jen jeden velký nesmysl, tak si nech ty tvoje demagogie a manipulace na lampárnu.
A zjevně jsi nepochopil, že EU se buď změní, nebo směřuje k rozpadu. A zbytek je opět tvoje manipulace, protože to neni nic o mojí představě a jestli ja to chci nebo nechci, nebo považuji za dobré, vhodné, správné.
Tak jsi nám tady vyzvracel tvoje naprosto choré výplod pokusů o myšlenky.
Vzhledem k tomu, že všechno co jsi napsal až na rozpad EU je jen jeden velký nesmysl, tak si nech ty tvoje demagogie a manipulace na lampárnu.
A zjevně jsi nepochopil, že EU se buď změní, nebo směřuje k rozpadu. A zbytek je opět tvoje manipulace, protože to neni nic o mojí představě a jestli ja to chci nebo nechci, nebo považuji za dobré, vhodné, správné.
@xxc
Pokud bychom baterky uměli recyklovat, tak je to z pohledu ekologie a ekonomiky lepší než dovoz ropy.
Zatím ale Green Deal vypadá tak, že se stáváme více a více závislé na Číně. Vezmi si, že jsme ještě ani pořádně nezačali a dovoz baterek už převyšuje dovoz ropy. Základní problém je, že výroba materiálů nutných pro výrobu baterie, potřebuje spoustu surovin a energie. A proto je nereálné, že by se to vyrábělo v EU.
Pokud bychom baterky uměli recyklovat, tak je to z pohledu ekologie a ekonomiky lepší než dovoz ropy.
Zatím ale Green Deal vypadá tak, že se stáváme více a více závislé na Číně. Vezmi si, že jsme ještě ani pořádně nezačali a dovoz baterek už převyšuje dovoz ropy. Základní problém je, že výroba materiálů nutných pro výrobu baterie, potřebuje spoustu surovin a energie. A proto je nereálné, že by se to vyrábělo v EU.
@traveldrive
Ázerbádžánské firmy podléhají sankcím EU na ruskou ropu i na paliva vyrobené z ruské ropy.
Ázerbájdžán měsíčně vytěží zhruba 3 000 000 tun ropy. ČR dovezla v červenci z Ázerbádžánu 250 000 tun.
Ázerbádžánské firmy podléhají sankcím EU na ruskou ropu i na paliva vyrobené z ruské ropy.
Ázerbájdžán měsíčně vytěží zhruba 3 000 000 tun ropy. ČR dovezla v červenci z Ázerbádžánu 250 000 tun.
@traveldrive "Ázerbájdžán má bohaté zásoby ropy a zemního plynu, které tvoří základ jeho ekonomiky, přičemž hlavní naleziště se nacházejí v Kaspickém moři. Země významně investuje do těžebního průmyslu, podporovaného velkými korporacemi, a ropa se převážně vyváží prostřednictvím ropovodu Baku-Tbilisi-Ceyhan." - to asi hovoří za vše. Proč by ropu přeprodávali, když mají vlastní a jde jim to přímo do kapsy? Navíc pod kontrolou západních firem 😉
@psel
Takže chceš závilost na fosilních palivech vyměnit za závislost na bateriích?
Statistika dovozů za červenec 2025
Dovoz ropy činil 6,5 mld. Kč. Nejvíce ropy bylo dovezeno z Ázerbájdžánu a Norska, zbytek z Kazachstánu a Saúdské Arábie.
Dovoz lithium-iontových baterií činil 6,6 mld. Kč, z čehož většina byla dovezena z Číny.
Takže chceš závilost na fosilních palivech vyměnit za závislost na bateriích?
Statistika dovozů za červenec 2025
Dovoz ropy činil 6,5 mld. Kč. Nejvíce ropy bylo dovezeno z Ázerbájdžánu a Norska, zbytek z Kazachstánu a Saúdské Arábie.
Dovoz lithium-iontových baterií činil 6,6 mld. Kč, z čehož většina byla dovezena z Číny.
@psel Ty si taky koukám celkem zaslepený. Za mě je rozhodně lepší, když lidi co mají 15-20 a více let staré "daily" spalovací auto (dost často diesel euro3/4) ho vymění za novější auto euro6d+ na které ty peníze mít budou, řekněme za 250-350tis než aby v jezdili dál ve staré vráně, protože na rozumně velké EV nemají nebo ho prostě nechtějí 😉
@Ja Prvni 123 Však také auto tu už je. Malé, elektrické, do mesta, najjednoduchšie, aké sa dalo. Citroen eC3. Len cena je tradične nezmyselná. Z tohto pohľadu uvažujem, na čom by ešte chceli viac ušetriť. No, ešte je tu Spring, ale to je Čína. Ako by malo ešte lacnejšie autíčko vyzerať, aby mohlo stáť povedzme obligátnych 10 tisíc €? Napadla ma leda inšpirácia Velorexom...
@psel
Nikdo nic netorpéduje. Ať si každý koupí eleketromobil, když mu to vyhovuje. Vadí nám pouze to, že to chcete vnucovat všem. Tak jako by nám vadilo, kdybyste chtěli všem vnutit, že všechny pračky musí mít boční plnění a horní plnění se od roku 2035 zakáže.
Nikdo nic netorpéduje. Ať si každý koupí eleketromobil, když mu to vyhovuje. Vadí nám pouze to, že to chcete vnucovat všem. Tak jako by nám vadilo, kdybyste chtěli všem vnutit, že všechny pračky musí mít boční plnění a horní plnění se od roku 2035 zakáže.
@jersey.se @rohypnol - to je zase znôška blábolov. Rozprávky ako od retardovaných detí.
@jirik_kirij článek nečteš ale svoje rozumy tu šíříš. Teda postoje.
Ne že by ten článek za něco stál, ale už jen ten klickbait tě donutil ho tady ještě trumfnout 😄.
Ne že by ten článek za něco stál, ale už jen ten klickbait tě donutil ho tady ještě trumfnout 😄.
@xxc
Neškodí. A globálně velmi často vůbec. Protože jestli se teoretocké CO2 tabulkově vrátí po 70-120t. km, tak u malého auta to znamená třeba 20 let. Což se mnohdy ani nedožije!!!
Neškodí. A globálně velmi často vůbec. Protože jestli se teoretocké CO2 tabulkově vrátí po 70-120t. km, tak u malého auta to znamená třeba 20 let. Což se mnohdy ani nedožije!!!
Je třeba levné (bakelitové?) auto pro otroky, pardon občany. Aby se jim nebouřili. U něj nepůjde o bezpečnost. Cílem je cena a BEV původ pouze.
@ericn Lenze benzinove auta skodia zivotnemu prostrediu a samotnej EU podporou nepriatelskych mocnosti. A lacne auta chce kazdy, asi sa nenajde clovek, ktory by chcel nieco drahe namiesto lacneho, pokial netrpi nejakou poruchou.
Tak je vidět, že vedení EU i automobilek jsou stále dost mimo mísu, ale v jednom mají pravdu. Evropani chtějí levná auta, ale benzinová a hlavně použitelná na vše, tak jak to tu bylo. Levný segment B - Clio, Corsa, Fabia za 10tis eur! Nikoli kompromis typu kei car a ještě navíc elektrický, to se prodávat nebude, viz srač.ky typu Twizzy, Microlino, F500e nebo ta usmrkaná malá Dacia Spring 👎🤢
@rohYpnol A ake su tie regulacia a obmedzenia? Preco by najlacnejsia trieda aut nemohli byt velke auta? Nie kazdy chce male auto.
@Petr Pinkas
Zákaz spalovacích motorů je velká chyba, prohlásil šéf BMW
www.novinky.cz/…sef-bmw-40537348
Moudrý člověk ví jak se věci mají. Hlupák bude psát podobné nesmysly jako ty.
Zákaz spalovacích motorů je velká chyba, prohlásil šéf BMW
www.novinky.cz/…sef-bmw-40537348
Moudrý člověk ví jak se věci mají. Hlupák bude psát podobné nesmysly jako ty.
Tuhletu paní fakt nemám rád a nevěřím jí ani její drahé úsměvy před kamerou. Taktéž jí nevěřím levný E-car....
@Man Ký Vedle tebe ovšem působí intelektuálně i věšák na kabáty, takže by si měl být vděčný, že ty tvoje slinty někdo vůbec komentuje.
@psel tvl pokud bez asistentů neumíš jezdit, nemáš na silnici co dělat. Je zvláštní, že leta jsme se bez toho obešli a nebyl to problém, tak najednou to nutně potřebujeme?
@psel hele nechcete se na tu přestřelku příspěvků už vybodnout? Chtěl jsem se podívat, jestli je tu něco nového podnětného a kde nic tu nic… 😉
@rohYpnol ano presne tak to je. Nejvetsi ohrozeni pro jednotnou EU neni zadny Rusko a jejich dezinformace, ale konani a narizeni EK, ktera nutne vedou k rozmelneni jednoty EU a pokud to tak pujde dal tak i jejimu rozpadu. Rusko nemusi delat v zasade vubec nic.
@jersey.se jj taky mam dojem ze v Bruselu sedi rusko cinsky agenti. Hlavne teda ti cinsky
@Tycoon k Lytenu, ano je to podnikání a protože jim na akvizici aktiv někdo dal peníze, a nebyl to stát, tak si věří na to, že to zvládnou. A jsem rád že se v baterkách pokračuje…
A co se týče Číny tak si najdi něco relevantnějšího a vzhledem k tomu, že jejich energetická spotřeba je v Číně 5x vyšší než před 30ti lety zatímco u nás stagnuje, takže musí nejenom nahradit staré, ale zároveň budovat nové. Takže to, že staré nahrazuji novým je jasné, protože během pár let prostě nejde takhle rostoucí poptávku řešit zelenou energií na to nemají kapacity ani v Číně.
Oni mají svůj GD nastaven na 2060 a věř tomu, že když partaj řekne 2060 tak to 2060 bude.
A ještě k těm materiálům do baterek, ty skutečně VW diverzifikuje a pokud to ignoruješ a budeš neustále machrovat s Čínou tak to neodpovídá realitě. Jediný problém jsou magnety, ale tam třeba BMW už pár let ukazuje že to jde i bez a nemám pocit že by ta auta byla horší, viz Neue Klasse.
A co se týče Číny tak si najdi něco relevantnějšího a vzhledem k tomu, že jejich energetická spotřeba je v Číně 5x vyšší než před 30ti lety zatímco u nás stagnuje, takže musí nejenom nahradit staré, ale zároveň budovat nové. Takže to, že staré nahrazuji novým je jasné, protože během pár let prostě nejde takhle rostoucí poptávku řešit zelenou energií na to nemají kapacity ani v Číně.
Oni mají svůj GD nastaven na 2060 a věř tomu, že když partaj řekne 2060 tak to 2060 bude.
A ještě k těm materiálům do baterek, ty skutečně VW diverzifikuje a pokud to ignoruješ a budeš neustále machrovat s Čínou tak to neodpovídá realitě. Jediný problém jsou magnety, ale tam třeba BMW už pár let ukazuje že to jde i bez a nemám pocit že by ta auta byla horší, viz Neue Klasse.
@rohYpnol tak demagogii tu předvádíš ty a tvá obrana toho jak to chodí ve státní správě ukazuje na tvou blízkost k tomuto prostředí zcela jasně protože se jakékoli redukci nákladů v této oblasti bráníš.
Digitální stát je něco co nám schází a bohužel to nejde tak rychle jak by bylo potřeba.
Ale k tématu zde probíranému se neustále kroutíš, strašíš Armagedonem a žádné příklady toho co se stane aby se na to dalo reagovat nedáváš. Jen tlacháš a šíříš strach mezi lidma. A navíc bezdůvodně.
Digitální stát je něco co nám schází a bohužel to nejde tak rychle jak by bylo potřeba.
Ale k tématu zde probíranému se neustále kroutíš, strašíš Armagedonem a žádné příklady toho co se stane aby se na to dalo reagovat nedáváš. Jen tlacháš a šíříš strach mezi lidma. A navíc bezdůvodně.
@Tycoon Doufám, že jsi byl hluboce pobouřen zákazem freonových náplní v roce 1996, kdy nám to bylo všem VNUCENO😊
@psel
Ne, je to špatný nápad. K takovým účelům byla kdysi zavedena spotřební daň. Daň je transparentní způsob zpoplatnění, kde je státu, firmám i spotřebitelům výše zpoplatnění předem známa a mohou s ní plánovat a nemohou sa ni ní přiživovat burzy a spekulanti.
V principu bys mohl všechny daně nahradit povolenkami. Povolenky na potraviny, povolenky na cigarety, povolenky na pivo, povolenky na zboží, povolenky na nemovitost, povolenky na příjem ze zaměstnání, povolenky na zisk a všechno to obchodovat na burze a spekulovat s tím.
Ne, je to špatný nápad. K takovým účelům byla kdysi zavedena spotřební daň. Daň je transparentní způsob zpoplatnění, kde je státu, firmám i spotřebitelům výše zpoplatnění předem známa a mohou s ní plánovat a nemohou sa ni ní přiživovat burzy a spekulanti.
V principu bys mohl všechny daně nahradit povolenkami. Povolenky na potraviny, povolenky na cigarety, povolenky na pivo, povolenky na zboží, povolenky na nemovitost, povolenky na příjem ze zaměstnání, povolenky na zisk a všechno to obchodovat na burze a spekulovat s tím.
@psel
Ano, podnikání je o riziku a tak by to mělo být. Jestli Lyten uspěje, se uvidí. O potenciálu baterií Li-S se dlouhodobě ví, ale zatím ještě nikdo nedokázal překonat problémy s životností.
BTW Tady jsem si četl něco o čínském Green Dealu
www.oenergetice.cz/…ice-od-roku-2016
www.seznamzpravy.cz/…-cine-hit-278879
Ano, podnikání je o riziku a tak by to mělo být. Jestli Lyten uspěje, se uvidí. O potenciálu baterií Li-S se dlouhodobě ví, ale zatím ještě nikdo nedokázal překonat problémy s životností.
BTW Tady jsem si četl něco o čínském Green Dealu
www.oenergetice.cz/…ice-od-roku-2016
www.seznamzpravy.cz/…-cine-hit-278879
@rohYpnol 😁 tak si to přečti ještě jednou, psal jsem ze bych ho považoval za rozumné a ne že existuje.
To víš strašit umíš dobře, ostatně tě to učí od hranola přes SPD i soudružka tak se nemohou mýlit, co?
A napsat, že mi něco nedochází je jednoduché ale protože logicky nemohu vědět co mi nedochází, když mi to nedochází tak na takový výplod nelze reagovat jinak než tě požádat mi vysvětlit co mi nedochází.
Pak na to budu moci reagovat, do té doby je to jen výkřik vystrašeného králíčka který bude sežrán zelenou kobrou jménem GD.
Ale u tebe je to všechno jen lež, protože už dávno máš svůj solár, máš své TČ, určitě jsi na to dostal dotace, tak to teď když jsi v klidu můžeš pěkně kritizovat a strašit ty, kteří na tohle nemají aby to hodili těm, kteří umí jen strašit, ale řešení nemají, teda kromě toho RVHP.
Navíc ty se bát nemusíš, jsi státní zaměstnanec a odbory se o tebe postarají, zatímco my ostatní si musíme každý den na ten chleba vydělat, ty si ho odsedíš.
To víš strašit umíš dobře, ostatně tě to učí od hranola přes SPD i soudružka tak se nemohou mýlit, co?
A napsat, že mi něco nedochází je jednoduché ale protože logicky nemohu vědět co mi nedochází, když mi to nedochází tak na takový výplod nelze reagovat jinak než tě požádat mi vysvětlit co mi nedochází.
Pak na to budu moci reagovat, do té doby je to jen výkřik vystrašeného králíčka který bude sežrán zelenou kobrou jménem GD.
Ale u tebe je to všechno jen lež, protože už dávno máš svůj solár, máš své TČ, určitě jsi na to dostal dotace, tak to teď když jsi v klidu můžeš pěkně kritizovat a strašit ty, kteří na tohle nemají aby to hodili těm, kteří umí jen strašit, ale řešení nemají, teda kromě toho RVHP.
Navíc ty se bát nemusíš, jsi státní zaměstnanec a odbory se o tebe postarají, zatímco my ostatní si musíme každý den na ten chleba vydělat, ty si ho odsedíš.
@Tycoon
Piráti jsou horší jak komunisti. Komunismus fungoval aspoň hypoteticky v rovině teorie.
Dnešní návrhy co prosazují progresivističtí komouši jsou nereálné a nesmyslné už letmý pohledem. I úplný lobotom vidi tu nesmyslnost těch návrhů.
Piráti jsou horší jak komunisti. Komunismus fungoval aspoň hypoteticky v rovině teorie.
Dnešní návrhy co prosazují progresivističtí komouši jsou nereálné a nesmyslné už letmý pohledem. I úplný lobotom vidi tu nesmyslnost těch návrhů.
@psel
Napsal jsi bullshit z páté cenové. A vůbec ti nedochází co se děje a jaké budou dopady.
A jsi navíc úplně mimo. Žádné zastropení emisních povolenek v žádném návrhu ani úvahách NEEXISTUJE. Je to jen lež některých politiků, navic davno vyvrácená!
Napsal jsi bullshit z páté cenové. A vůbec ti nedochází co se děje a jaké budou dopady.
A jsi navíc úplně mimo. Žádné zastropení emisních povolenek v žádném návrhu ani úvahách NEEXISTUJE. Je to jen lež některých politiků, navic davno vyvrácená!
@Tycoon spekulace s povolenkami a její omezeni je skutečně něco co je potřeba změnit, před tím plánem Putina na velkorusko to fungovalo dobře a jeho nápad nám uzavřít kohoutky rok předtím než na Ukrajinu vpadnul jen ukázala jak je závislost na fosilních energiích špatná a projevila se cenovými šoky všude.
Takže omezení spekulací s povolenkami je určitě k diskuzi, ale nikoliv povolenky samotné.
Ale z výnosu z povolenek provést přeměnu energetické infrastruktury z fosilní na obnovitelnou je dobrý nápad, ostatně kde na to jinde vzít peníze, ne?
Takže omezení spekulací s povolenkami je určitě k diskuzi, ale nikoliv povolenky samotné.
Ale z výnosu z povolenek provést přeměnu energetické infrastruktury z fosilní na obnovitelnou je dobrý nápad, ostatně kde na to jinde vzít peníze, ne?
@rohYpnol jo povolenky 😁. Tak si zatepli barák, pořiď soláro a kup si tepelné čerpadlo a budeš v klidu?
Nemáš na to? Všem si dotace.
A budeme mít na vesnici konečně v zimě lepší vzduch.
Máš podnik? Tam to funguje stejně a navíc to zvyšuje tlak na změny v technologiích směrem k menší spotřebě energií.
Výroba energie je jeden z oborů, který se musí změnit, ale teplárny se předělávají na kogenerační, v mnoha případech i s bioplynkou.
Jediní kdo mají problém jsou podniky s vysokou spotřebou energie, a tam věřím, že to je náročné.
A strašit soudružka koukám taky umí, furt lepší platit víc za energie, než navěky rublem.
Navíc ty už všechno tohle doma máš, takže si sám v pohodě a jen si tady hledáš důvody pro to jak nenechat na současné vládě nit suchou. A komouši a Rusko ti vůbec nevadí, určitě máš ještě červenou knížku někde v nočním stolku a těšíš se na to jak zase přidá tvému názoru na váze až zas budeš moct nestraníky učit ta komoušská hesla a družit se u vodky s ruskýmy soudruhy. Běž k šípkům i se soudružkou Konečnou.
Nemáš na to? Všem si dotace.
A budeme mít na vesnici konečně v zimě lepší vzduch.
Máš podnik? Tam to funguje stejně a navíc to zvyšuje tlak na změny v technologiích směrem k menší spotřebě energií.
Výroba energie je jeden z oborů, který se musí změnit, ale teplárny se předělávají na kogenerační, v mnoha případech i s bioplynkou.
Jediní kdo mají problém jsou podniky s vysokou spotřebou energie, a tam věřím, že to je náročné.
A strašit soudružka koukám taky umí, furt lepší platit víc za energie, než navěky rublem.
Navíc ty už všechno tohle doma máš, takže si sám v pohodě a jen si tady hledáš důvody pro to jak nenechat na současné vládě nit suchou. A komouši a Rusko ti vůbec nevadí, určitě máš ještě červenou knížku někde v nočním stolku a těšíš se na to jak zase přidá tvému názoru na váze až zas budeš moct nestraníky učit ta komoušská hesla a družit se u vodky s ruskýmy soudruhy. Běž k šípkům i se soudružkou Konečnou.
@Tycoon mno vidíš a z konkurzu ho koupil lyten a chce tam rozjet chemii kterou nikdo zatím nemá. Ta fabrika nezmizí, jen je po konkurzu asi lacinější a kolik a jestli něco se VW vrátí se teprve uvidí.
Možná to nechápeš ale to je podnikání. Nikde nikdo nikdy nemá záruku že se investované peníze vrátí.
A s GD v Číně nemáš pravdu, něco si o tom přečti a pak ti možná dojde v jakém rozměru se tam ty změny dějí.
Možná to nechápeš ale to je podnikání. Nikde nikdo nikdy nemá záruku že se investované peníze vrátí.
A s GD v Číně nemáš pravdu, něco si o tom přečti a pak ti možná dojde v jakém rozměru se tam ty změny dějí.
@rohYpnol
Piráti objevili perpetuum mobile. Zavedením emisních povolenek pro lidi vydělají všichni.
Stát a EU budou vydělávat peníze za vydání povolenek. Burzy budou vydělávat na zprostředkování obchodů. Spekulanti budou vydělávat na růstu ceny. Občané budou vydělávat na energožebračenkách.
Piráti objevili perpetuum mobile. Zavedením emisních povolenek pro lidi vydělají všichni.
Stát a EU budou vydělávat peníze za vydání povolenek. Burzy budou vydělávat na zprostředkování obchodů. Spekulanti budou vydělávat na růstu ceny. Občané budou vydělávat na energožebračenkách.
@psel
Drzost máš ty. Kdyz chceš Konečnou kritizovat, tak taky musíš vědět za co a proč.
Zjevně nevíš, tak si nech ty blbý kecy na jeji adresu.
PirSTAN chce především přerozdělovat energetickou chudobu. Když byli dotázáni, komu tedy chtějí ty energožebračenky dávat, tak víš co byla jejich odpověď? VŠEM!!! 🤣🤣🤣🤣🤣 Tak hned následoval dotaz, jaký to tedy má smysl, když všichni budou platit emisní povolenky a pak všichni budou dostávat energožebračenky.... 🤣🤣🤣
Drzost máš ty. Kdyz chceš Konečnou kritizovat, tak taky musíš vědět za co a proč.
Zjevně nevíš, tak si nech ty blbý kecy na jeji adresu.
PirSTAN chce především přerozdělovat energetickou chudobu. Když byli dotázáni, komu tedy chtějí ty energožebračenky dávat, tak víš co byla jejich odpověď? VŠEM!!! 🤣🤣🤣🤣🤣 Tak hned následoval dotaz, jaký to tedy má smysl, když všichni budou platit emisní povolenky a pak všichni budou dostávat energožebračenky.... 🤣🤣🤣
@rohYpnol promiň, ty její řeči se nedají poslouchat dám to maximálně pár sekund a abych neskončil jak Arese tak přepínám.
Takže co přerozděluje dle soudružky Konečné ten Pirstan?
A nebuď drzej, to se tu nenosí.
Takže co přerozděluje dle soudružky Konečné ten Pirstan?
A nebuď drzej, to se tu nenosí.
@Tycoon linka je z Číny, první linku postavili v Gotion a i to už jsme probírali tak nevim z čeho mě zkoušíš. Předpokládám že za tím stojí největší výrobce světa který je světe div se z Číny.
Už jsem to tu psal, materiál na katody dodává Umicore resp. Ionway a lithium zase z firmy co koupili v USA (Lithium Company Patriot Battery Metals) odkud mají hliníkové a měděné folie netuším, navíc ani nevim, jestli už tam není jen napařen na plastovou folii.
Ale určitě pohled na web VW group ti dá kýžené odpovědi.
Už jsem to tu psal, materiál na katody dodává Umicore resp. Ionway a lithium zase z firmy co koupili v USA (Lithium Company Patriot Battery Metals) odkud mají hliníkové a měděné folie netuším, navíc ani nevim, jestli už tam není jen napařen na plastovou folii.
Ale určitě pohled na web VW group ti dá kýžené odpovědi.
@psel
Jo, na idnesu psali že traveldrive se stane zahraničním agentem .. ty máš v hlavě fakt solidně nablito...
Jo, na idnesu psali že traveldrive se stane zahraničním agentem .. ty máš v hlavě fakt solidně nablito...
@psel
No a máš informace, kdo dodal technologii výrobní linky na články? A kdo bude dodávat všechny materiály pro výrobu článku? (Tím nemyslím politické proklamace ve stylu "podepsali jsme kontrakt s Northvoltem").
No a máš informace, kdo dodal technologii výrobní linky na články? A kdo bude dodávat všechny materiály pro výrobu článku? (Tím nemyslím politické proklamace ve stylu "podepsali jsme kontrakt s Northvoltem").
@rohYpnol 😁 za jaké přerozdělování je soudružka kritizuje třeba?
Ta soudružka nás dovede maximálně do RVHP.
Ta soudružka nás dovede maximálně do RVHP.
@psel
Volkswagen měl podepsaný velký kontrakt například s Northvoltem a dokonce do něj i investoval. A ten nakonec zkrachoval, aniž by nějaké jeho baterky ve Volksagenech byly.
Evropských firem, které by byly schopné dodávat materiály pro Li-Ion baterky, je málo. Asijské firmy mají techologický náskok a hlavně nižší nákladovost, protože u nich není Green Deal. Prakticky vše, co máš uvnitř baterky svého elektromobilu, je a bude z Asie.
Volkswagen měl podepsaný velký kontrakt například s Northvoltem a dokonce do něj i investoval. A ten nakonec zkrachoval, aniž by nějaké jeho baterky ve Volksagenech byly.
Evropských firem, které by byly schopné dodávat materiály pro Li-Ion baterky, je málo. Asijské firmy mají techologický náskok a hlavně nižší nákladovost, protože u nich není Green Deal. Prakticky vše, co máš uvnitř baterky svého elektromobilu, je a bude z Asie.
@rohYpnol ne tohle vypadlo z Konečné, je to jen souhrn někde z iDnesu. Ja nezvracím, nejsem Arese.
@ericn jo chápu, ale kdybys měl doma nebo v práci možnost nabíjet když parkuješ tak je to hned něco jiného. Doma na sídlišti omezeno, chápu, ale v práci tohle bude brzy všude. Je to vidět v zahraničí.
@Tycoon ale ne, musíš odlišit montáž battery packu a článku. To první už máme i v ČR dávno a tam se dováží ty články. Výroba článku pro koncern bude spuštěna v Salzgitteru do konce roku na IAA říkal PowerCo CEO že se výroba spouští právě v těchto týdnech a do konce roku ramp up. Příští rok to samé ve Španělsku. Koncern tím chce pokrýt polovinu potřeb.
@psel
Baterky nejdou jenom do aut, ale do všeho možného. Tak jako ropa taky není jenom do aut, ale do všeho možného. Spíše mi šlo o upozornění na to, jak velkou ekonomickou závislost na Číně bude znamenat plná implementace Green Dealu.
Evropské gigafactory často jen kompletují baterie z článků a dalších součástek z Číny, výjimečně z Japonska a Koreje. A pokud si dělají články, tak skoro vše do nich jde z Číny, výjimečně z Japonska a Koreje.
Baterky nejdou jenom do aut, ale do všeho možného. Tak jako ropa taky není jenom do aut, ale do všeho možného. Spíše mi šlo o upozornění na to, jak velkou ekonomickou závislost na Číně bude znamenat plná implementace Green Dealu.
Evropské gigafactory často jen kompletují baterie z článků a dalších součástek z Číny, výjimečně z Japonska a Koreje. A pokud si dělají články, tak skoro vše do nich jde z Číny, výjimečně z Japonska a Koreje.
@psel hele já si to vyzkoušel, a ne jen v Praze nebo velkým městě. Na 50kW nabíječce je to sakra dlouhý čas než dostaneš baterku z 35% na 80%, např u 77kWh baterky… Pro ty co cestují často a nabíjejí po cestě je to “no way”. Auto se musí přispůsobit mě a ne já jemu. Nevidím důvod to měnit…
@rohYpnol aha, tak ok, takže je rozumné že se travedrive stane zahraničním agentem, NATO agresorem, EU se rozpadne a my budem ještě prstíkem škrábat aby nás ten Putin vzal do RVHP a my mohli stát frontu na banány. Rusaci k nám budou jezdit a vykupovat dům mody, protože doma si koupí tak akorát kalašnikov a gumáky. Na dovolenou do severní Koreje na smaženou trávu a poklonit se Kimovi.
Takhle si to představuješ?
Navíc pokud si myslíš že tohle je rozumné tak jsi ještě větší mozková černá díra než to vypadalo.
Takhle si to představuješ?
Navíc pokud si myslíš že tohle je rozumné tak jsi ještě větší mozková černá díra než to vypadalo.
@Tycoon srovnáváš dovoz baterek a ropy a píšeš že nemáme materiály na výrobu zde. Tak si najdi kde ty materiály kontrahuje VW a budeš překvapen. Mají na to poměrně dost tiskových zpráv.
Navíc většina je hliník a měď a plastový separátor. Zkus třeba kouknout na Umicore.
A zatímco z dovozu ropy zbyde jen čmoud a zbytečně vyrobené teplo, z baterek se stává výrobek, který s vysokou přidanou hodnotou eksportujeme. Co je lepší asi tušíš ne?
Navíc většina je hliník a měď a plastový separátor. Zkus třeba kouknout na Umicore.
A zatímco z dovozu ropy zbyde jen čmoud a zbytečně vyrobené teplo, z baterek se stává výrobek, který s vysokou přidanou hodnotou eksportujeme. Co je lepší asi tušíš ne?
@ericn ale to většině většinu času vůbec nevadí, protože málo kdo denně jezdí za rámec toho dojezdu. A těch pár zastávek na nabíječkách ti sežere méně času než to co trávíš na těch rychlých benzinkách.
Pokud můžeš nabíjet doma nebo v práci nebo při nákupu kdy to auto místo na parkovišti stojí na nabíječce.
Pokud můžeš nabíjet doma nebo v práci nebo při nákupu kdy to auto místo na parkovišti stojí na nabíječce.
@Tycoon ano, máme zatím závislost na baterkách protože do nich nikdo neinvestoval protože jde o hodně peněz. A za tu informaci z celních statistik děkuji, je na nich vidět dovoz asi CATL z Číny, jen se divím, že to jde sem, netušil jsem že se zde skládají moduly, ale třeba sem jdou už hotové moduly, to nevim. Nikdo jiný takovou spotřebu než Škoda mít nemůže. Takže to ze sem jde CATL z Erfurtu očividně není pravda.
Ale co se týče výroby článků tak Salzgitter pojede od konce roku a Španělsko za rok, takže se blýská na lepší časy i tady.
Jo ropu jsme dovezli za tu samou částku ale většina z ní se proměnila do tepla což je v červnu smysluplné a do CO2 a do spousty jiných čmoudů co nám tu na věky zůstanou. Z těch baterek jsme ale naprostou většinu s vysokou přidanou hodnotou vyvezli a předpokládám že za ně dostala Škoda dobře zaplacenou a že část z té přidané hodnoty zůstala tady a pak i ve státním rozpočtu.
Sám asi uznáš co je smysluplnější.
Ale co se týče výroby článků tak Salzgitter pojede od konce roku a Španělsko za rok, takže se blýská na lepší časy i tady.
Jo ropu jsme dovezli za tu samou částku ale většina z ní se proměnila do tepla což je v červnu smysluplné a do CO2 a do spousty jiných čmoudů co nám tu na věky zůstanou. Z těch baterek jsme ale naprostou většinu s vysokou přidanou hodnotou vyvezli a předpokládám že za ně dostala Škoda dobře zaplacenou a že část z té přidané hodnoty zůstala tady a pak i ve státním rozpočtu.
Sám asi uznáš co je smysluplnější.
@traveldrive
Sankce byly uvaleny například SOCAR Star Oil Refinery, která je v Turecku, a je vlastněna ázerbádžánskou vládou.
Ano, máš pravdu, že reálně je těžké obchízení sankcí úplně vymýtit. Ale z velké části pochází ázerbádžánská ropa opravdu z Ázerbádžánu.
Sankce byly uvaleny například SOCAR Star Oil Refinery, která je v Turecku, a je vlastněna ázerbádžánskou vládou.
Ano, máš pravdu, že reálně je těžké obchízení sankcí úplně vymýtit. Ale z velké části pochází ázerbádžánská ropa opravdu z Ázerbádžánu.
@Tycoon Ale ropa sa spáli a baterky tu budú ešte dlho. Jasné, že mi vadí aj dovoz bateriek, ale tie by sme mohli vedieť vyrobiť aj v EÚ, zatiaľ čo ropu na pálenie tu veľmi nemáme. To je jedno, odkiaľ dovážame ropu, pokiaľ je dostatočný trh pre ropu, dovtedy budú nepriateľské mocnosti z toho ťažiť a prosperovať. Keby sme nedovážali nič z Azerbajdžánu a Nórska, mohli to kupovať Indovia a vyhnúť sa clám.
@traveldrive
Ano, možnosti výběru jsou jaké jsou. Proto je fakt smutné, když komunistka Konečná, když si odmyslím komunistickou ideologii v jejím jádru, vlastně je fakticky v tom reálném pohledu jednou z nejrozumnějších političek a nejrozumnějším europoslancem naší země.
Ale máš pravdu, že pro mě je nepřijatelná, právě pro ten základ, na kterém staví. A z podstaty věci ona nikdy nemůže popřít, že pod tou obrovskou mírou rozumného a racionálního pohledu je pořád jen komunista. Ale aspoň se k tomu hrdě hlásí. Takže komunista pro mě je menším zlem než komouši v Pirátech a STAN.
Ano, možnosti výběru jsou jaké jsou. Proto je fakt smutné, když komunistka Konečná, když si odmyslím komunistickou ideologii v jejím jádru, vlastně je fakticky v tom reálném pohledu jednou z nejrozumnějších političek a nejrozumnějším europoslancem naší země.
Ale máš pravdu, že pro mě je nepřijatelná, právě pro ten základ, na kterém staví. A z podstaty věci ona nikdy nemůže popřít, že pod tou obrovskou mírou rozumného a racionálního pohledu je pořád jen komunista. Ale aspoň se k tomu hrdě hlásí. Takže komunista pro mě je menším zlem než komouši v Pirátech a STAN.
@rohYpnol Skús sa namiesto toho, kto robí, zamerať hlavne na to, čo robí. 😉 Aj za socíku boli medzi komunistami fajn ľudia aj k0k0ti. 😉 Žiaľ, sme malé krajiny, a tak ako my, ani v Čechách nie je veľmi z čoho vyberať. A jak ťa sledujem, pre tebe sú nepriateľmi vlastne všetci.
@Tycoon Čo je to za blbosť? Azerbajdžan nie je členom EÚ a nepodlieha jej. To je len zbožné prianie lídrov Európskej komisie. EÚ nemôže sankcionovať azerbajdžanské firmy, aj keby veľmi chcela - môže európskym krajinám zakázať nákup od niektorých firiem, alebo sankcionovať Turecko, ktoré má v niektorých azerbajdžanských rafinérkach podiel. Ale v reáli si Azerbajdžan vpodstate môže robiť čo chce, a EÚ nie je šéfom svetadielu. Snaží sa tak vyzerať, ale nemá na to.
@ericn
...jasně, když Ázerbajdžán z roku na rok (2023-2024) navýší dovoz ropy z Ruska čtyřnásobně, ovšem s vysvětlením, že je to pouze pro vlastní potřebu, tak je přece jasné, že ropa, kterou vyváží je výhradně ta jejich vlastní, čistá a neposkvrněná krví. 😀
faei.cz/…t-navic-i-ruska/
...jasně, když Ázerbajdžán z roku na rok (2023-2024) navýší dovoz ropy z Ruska čtyřnásobně, ovšem s vysvětlením, že je to pouze pro vlastní potřebu, tak je přece jasné, že ropa, kterou vyváží je výhradně ta jejich vlastní, čistá a neposkvrněná krví. 😀
faei.cz/…t-navic-i-ruska/
@jirik_kirij
A paradox je ještě větší. Ti chudí nemají ani na účty za energie a nájem. Takže je stát posílá na dávky. Takze stát potřebuje úředníky na to, aby mohl vyplácet dávky chudým, aby chudí mohli svými účty za energie dotovat bohaté!
A paradox pokračuje Absurdní a zcela nesmyslné přerozdělování prosazované progresivisty (Piráti, STAN...) nejhlasitěji kritizuje KOMUNISTKA Konečná!!! Komunista, který přerozděloval i bídu, kritizuje "demokratické" strany pro přerozdělování!!!! To je síla. Ani Komunisti už nejsou nejvic vlevo a jsou proti Pirátům a STAN slabý čajíček...
A paradox je ještě větší. Ti chudí nemají ani na účty za energie a nájem. Takže je stát posílá na dávky. Takze stát potřebuje úředníky na to, aby mohl vyplácet dávky chudým, aby chudí mohli svými účty za energie dotovat bohaté!
A paradox pokračuje Absurdní a zcela nesmyslné přerozdělování prosazované progresivisty (Piráti, STAN...) nejhlasitěji kritizuje KOMUNISTKA Konečná!!! Komunista, který přerozděloval i bídu, kritizuje "demokratické" strany pro přerozdělování!!!! To je síla. Ani Komunisti už nejsou nejvic vlevo a jsou proti Pirátům a STAN slabý čajíček...
@ericn Lebo je to výhodné. Azerbajdžan neťaží toľko, koľko potrebuje, nemá až také veľké kapacity, takže tiež nakupuje ruskú ropu dosť vo veľkom, má na ňu voči iným výraznú zľavu. Či ju predáva ďalej alebo nie nevie oficiálne nikto a žiadna západná firma to neskontroluje, lebo na kontrolu nemá nijaké právo.
Že Azerbajdžan ruskú ropu spracováva a polotovary alebo hotové produkty vyváža, je oficiálna správa. A posielať ropu ďalej s patričnou prirážkou bez zbytočných investícií, prečo by to nerobili? Žiadny zákon im to nezakazuje.
Že Azerbajdžan ruskú ropu spracováva a polotovary alebo hotové produkty vyváža, je oficiálna správa. A posielať ropu ďalej s patričnou prirážkou bez zbytočných investícií, prečo by to nerobili? Žiadny zákon im to nezakazuje.
@psel Vždy budou mít problém a tím je baterka 😉 Malý dojezd a zdlouhavé doplňování... U ojetiny degradace = navíc ještě menší dojezd. Už 5ti leté ojetiny mají SoH 88-92%. Tvl to nechceš. Ten zákaz podle mě nevydrží...
@rohYpnol tahle tupa vyzobana slunecnice by hlavne mela prestat s tim ze se bude ona a jeji soudruzi ve strane snazit vsechno ridit. To jsou jen narizeni, cile, kvoty, subvence, povolenky. Hrozna bolsevicka verbez v tom Bruselu sedi.
@xxc
Vadí ti, že něco kupujeme od nepřátelských mocností?
Viděl si statistiky dovozů? Zde je statistika dovozů do ČR za měsíc červenec 2025.
Dovoz ropy činil 6,5 mld. Kč. Nejvíce ropy bylo dovezeno z Ázerbájdžánu a Norska, zbytek z Kazachstánu a Saúdské Arábie.
Dovoz lithium-iontových baterií činil 6,6 mld. Kč, z čehož většina byla dovezena z Číny.
Nemělo by ti spíše vadit, že podporujeme Čínu kupováním jejich baterií?
Vadí ti, že něco kupujeme od nepřátelských mocností?
Viděl si statistiky dovozů? Zde je statistika dovozů do ČR za měsíc červenec 2025.
Dovoz ropy činil 6,5 mld. Kč. Nejvíce ropy bylo dovezeno z Ázerbájdžánu a Norska, zbytek z Kazachstánu a Saúdské Arábie.
Dovoz lithium-iontových baterií činil 6,6 mld. Kč, z čehož většina byla dovezena z Číny.
Nemělo by ti spíše vadit, že podporujeme Čínu kupováním jejich baterií?
@psel
Dvě věci, jedna je co být musí a druhá co je jen "luxus".
Mícháš to trochu dohromady a nelze dát na stejnou úroveň v jedné větě ABS vedle vyhřívaného volantu.
A pokud někdo rozhodne, že ani ABS nebude povinné, tak věřím, že bude na trhu prostor i pro auta bez ABS. A o nějakém dálkovém otevírání kufru ani nehovořím.
Ty tři povinné - které tři myslíš ze čtyř? (ABS , ESP, ESR, Airbagy). Malá auta - kategorie jakože čtyřkolky - obcházejí dnes povinnost nejen airbagů, ale i bezpečnostních pásů, třeba, a lidi v tom klidně jezděj.
Dvě věci, jedna je co být musí a druhá co je jen "luxus".
Mícháš to trochu dohromady a nelze dát na stejnou úroveň v jedné větě ABS vedle vyhřívaného volantu.
A pokud někdo rozhodne, že ani ABS nebude povinné, tak věřím, že bude na trhu prostor i pro auta bez ABS. A o nějakém dálkovém otevírání kufru ani nehovořím.
Ty tři povinné - které tři myslíš ze čtyř? (ABS , ESP, ESR, Airbagy). Malá auta - kategorie jakože čtyřkolky - obcházejí dnes povinnost nejen airbagů, ale i bezpečnostních pásů, třeba, a lidi v tom klidně jezděj.
@Pepa_007 Aspoň netrep koniny. Ruskú ropu kupuje jak Európa, tak mnohé iné štáty a medziiným aj priekupníci, od ktorých nakupuje kde-kto, ČR tiež. 😉
@Tycoon Ano, ludia tvoria EU. Spolocnosti vznikali a zanikali, ale mozeme sa z toho poucit. Pokial budeme nadalej podporovat nepriatelske mocnosti napr. kupou ropy, tak o to skor tu nebudeme my, ale nejaki rusi, alebo sikmooki azijcania, pripadne africania. Svet pojde dalej, len si potrpime a nebudeme. Vela ludi si to neuvedomuje, vytrvalo podporuje protieuropske aktivity a co je najviac zarazajuce, tvaria sa, ze chcu zachrani a pomoct EU.
@ericn Ved on uz auto ma, keby si mal kupovat zase nejake nove, tak by si kupil elektricke a presne o to ide.
@psel
"a tobě připadá být navrh zjistit jestli by to nepřineslo něco jako špatný? Mě ne, to ale neznamená že si myslím že to má smysl...."
Jednoduššeji se vyjádřit snad ani nešlo... 😀
Nejde o to, jestli drahou výbavu auto má nebo nemá. Jezdit se dá s obojím. Primární problém je - a to chce řešit ta Evropská komise -, že tu výbavu by některé kategorie "socek" nemusely vůbec mít ze zákona.
Ale také, jako ty, nemám ta data....takže vlastně nic...
"a tobě připadá být navrh zjistit jestli by to nepřineslo něco jako špatný? Mě ne, to ale neznamená že si myslím že to má smysl...."
Jednoduššeji se vyjádřit snad ani nešlo... 😀
Nejde o to, jestli drahou výbavu auto má nebo nemá. Jezdit se dá s obojím. Primární problém je - a to chce řešit ta Evropská komise -, že tu výbavu by některé kategorie "socek" nemusely vůbec mít ze zákona.
Ale také, jako ty, nemám ta data....takže vlastně nic...
@psel Naopak, sobecké je to od novodobých věrozvěstů, kteří svou pomateností a tím, že se často považují za nadlidi, omezují možnost dopravy pro ostatní.
@psel A proč bych měl takový canc číst když zde pro pochopení obsahu zcela stačí jen ten titulek?
A že šířím postoje/rozumy? To je už novodobými Dony Quijote de la Mancha (který byl na rozdíl od nich neškodný) a kteří jen ožebračují lidi, taky zakázáno?
A že šířím postoje/rozumy? To je už novodobými Dony Quijote de la Mancha (který byl na rozdíl od nich neškodný) a kteří jen ožebračují lidi, taky zakázáno?
@psel
Ok, tak ještě okomentuj ten návrh Evropské komise.
Nebo je to taky blbost?
(Miluju kašpary, co mají ve slovníku "úderka", "trollové", "dezoláti" a obsah je většinou vedlejší nebo chybný.)
Ok, tak ještě okomentuj ten návrh Evropské komise.
Nebo je to taky blbost?
(Miluju kašpary, co mají ve slovníku "úderka", "trollové", "dezoláti" a obsah je většinou vedlejší nebo chybný.)
@xxc prosím tě, prober se už. EV mají 5% trhu nových aut v ČR, v Evropě 15%a to jen díky firmám, pro které je to výhodné je koupit a vykázat. Soukromých osob, co kupují nová EV, je u nás jak šafránu nebo máš ten pocit, že nějaký děda, co má dvojkovou Fabii s HTP a nájezdem 5000km ročně půjde a koupí si místo ní EV za 420tis? Třeba Spinga? Dost pochybuju 😋 Pokud už by ty peníze měl, nekoupí si elektrický Kei Car, ale zas auto B segmentu s benzinem 😉
Článek nečtu (mám se rád), stačí mi titulek.
Přeloženo do srozumitelné řeči - ožebračíme lidi zeleným šílenstvím a protože zchudnou a nebudou mít na obvyklé auta, tak jim milostivě povolíme ekvivalent trabanta.
Asi to navazuje na titulek z dnešního AHA: E😜erti volají po reformě daní: Bohatí bohatnou, chudí dál chudnou.
Přeloženo do srozumitelné řeči - ožebračíme lidi zeleným šílenstvím a protože zchudnou a nebudou mít na obvyklé auta, tak jim milostivě povolíme ekvivalent trabanta.
Asi to navazuje na titulek z dnešního AHA: E😜erti volají po reformě daní: Bohatí bohatnou, chudí dál chudnou.
@DonVito
Citace první věty článku: "Ceny nových aut rostou a s přechodem na elektrifikované pohony se situace jen zhoršuje."
Takže proč označuješ autora článku, pana Michala Dokoupila za zoufalého místního trolla?
A proč tedy, když je podle tebe situace tak růžová, přesně "Snad nebude tak zle 👍" , reálně uvažuje Evropská komise o nových pravidlech, která by měla vytvořit možnost výroby levnějších malých aut?
Ty, takový znalec, nevyhodnotíš tendenční článek ze seznamu a všechny s jiným názorem raději rovnou označíš za trolly, jak je dnes v módě?
Citace první věty článku: "Ceny nových aut rostou a s přechodem na elektrifikované pohony se situace jen zhoršuje."
Takže proč označuješ autora článku, pana Michala Dokoupila za zoufalého místního trolla?
A proč tedy, když je podle tebe situace tak růžová, přesně "Snad nebude tak zle 👍" , reálně uvažuje Evropská komise o nových pravidlech, která by měla vytvořit možnost výroby levnějších malých aut?
Ty, takový znalec, nevyhodnotíš tendenční článek ze seznamu a všechny s jiným názorem raději rovnou označíš za trolly, jak je dnes v módě?
@jersey.se ano. Je to tak. Russkou ropu už nemáme. Koupí věcí (baterií a aut) z Číny podporujeme činu a russko. A války v Africe.
@rohYpnol Ved presne toto ta nova trieda aut nebude mat, ziadne co2, start stop, hybridy, prevodovky. Mozno ten asistent rychlosti by bolo dobre zrusit, to suhlasim. Z toho mi vychadza, ze nejake regulacie EU nie su pre automobilky nejaky problem a uz teraz mozu produkovat lacne bezemisne auta.
@xxc
Laciné auta, tj. malé auta se spalovákem, neškodí vůbec ničemu. Vytáhni si konečně tu tvoji hlavu ze zelené pr e l e😎
Laciné auta, tj. malé auta se spalovákem, neškodí vůbec ničemu. Vytáhni si konečně tu tvoji hlavu ze zelené pr e l e😎
@rohYpnol Najprv som nečítal článok, ale ani tak neviem, čo za regulácie ich obmedzujú. A zásadne nesúhlasím, aby sa malé autá považovali za jednoduché a lacné odpady, malé autá musia plnohodnotnou alternatívou veľkých áut pri zachovaní kompaktných rozmerov.
@xxc
Přelož to do češtiny jsi zvládl. Ale to jsem dal i já.
Teď to ještě přelož do srozumitelné řeči aby ten dotaz dával smysl.
Přelož to do češtiny jsi zvládl. Ale to jsem dal i já.
Teď to ještě přelož do srozumitelné řeči aby ten dotaz dával smysl.