Novinky
hrtlik1
11
Zajímají, jenom ne ty sporťáky za 10 mega. On totiž elektrický sporťák s podobnými parametry jde koupit za pětinu.
Přejít do diskuze
@traveldrive Porsche 918 by mi vůbec nevadilo.
www.autoforum.cz/…011_02_660_0.jpg
jinak to na obrázku je asi spíš SUV, než sporťák😊
www.autoforum.cz/…011_02_660_0.jpg
jinak to na obrázku je asi spíš SUV, než sporťák😊
EV nedokazu pausalne nahradit spalovacie motory vo vsetkych aplikaciach, ale v niektorych segmentoch osobnych aut davaju zmysel. Dokonca aj v rozvazkovych dodavkach a niektorych nakladnych autach.
@hrtlik1 přesně. Ale dovedl bych si představit nějaké menší, lehké, dobře ovladatelné elektrické Porsche Boxster/Cayman. Na úrovni nějakých 1500kg a 70-80kWh, výkon jako Tesla 3 Performance by to bylo zajímavé svezení.
@ericn ale prodávalo. Nic takového na trhu není. Je tu akorát MG Cyberster. Což není špatné auto, ale hodně mu chybí. Třeba okamžitá odezva na plyn, jako má Tesla.
Proč ne tedy rovnou Teslu? Má moc míst a nemá možnost targa, cabrio, speedster varianty. Je naladěna univerzálně, ne sportovně.
A proč nemá Macan EV úspěch? Protože je to SUV. A je to více Audi, než Porsche. Z Porsche si to nese jen vyšší cenovku a dražší servis.
Proč ne tedy rovnou Teslu? Má moc míst a nemá možnost targa, cabrio, speedster varianty. Je naladěna univerzálně, ne sportovně.
A proč nemá Macan EV úspěch? Protože je to SUV. A je to více Audi, než Porsche. Z Porsche si to nese jen vyšší cenovku a dražší servis.
@hrtlik1 nevydá, jelikož by se neprodávalo. "bych" jim kasu nenaplní. Stačí se podívat jaký průšvih je Macan EV...
@eLzyx to snad vydá Porsche jako 718 EV. Mluvilo se přesně o parametrech, které jste zmínil.
U sporťáku nikoho nezajímá ani hybrid, ale akceptují to jako nutné zlo, protože tam je stále pořádný motor.
@kari.laz na trhu to není, protože to zatím nikdo neriskl postavit. Ale EV cabrio, coupé docela chybí. Něco v ceně Tesly 3 Performance, nebo mírně nad. Lehčí, sportovnější, 2 místa.
@Jon Bon Novy v 90% zvládnou už dnes. Energetickou hustotu v palivu prakticky fyzikálně nejde překonat, proto by třeba bylo vhodné upravit legislativu, aby po roce 35 byly fleetové emise pro automobilku třeba 15gCO2/km. To zaručí většinu prodejů EV, ale když firma bude mít 1 spalovák a 9 EV, tak už se z hlediska ekologie nic nestane. Navíc zbytek těchto spalováků lze saturovat z obnovitelných paliv.
@Barry Lyndon to jo, ale je tu pak část trhu, kde si to lidi kupovali i kvůli výkonu či technologiím a tenhle element už dnes zmizel. Výkon dostanu z EV mnohem snáz, provoz je 5x levnější, jednodušší a další technologie (různí asistenti apod.) už se natolik komodizovaly, že to co dřív uměla S-Class umí Tesla nebo Superb. Navíc řvát po okolí a pálit fosilní paliva není in.