Technika
        Vykon, vykon a co kroutak?
Na maximalni hodnoty vykonu motoru se dostanu jednou za uhersky rok, ale vysoky kroutak se hodi pri kazde jizde.
Viz napr hyundai 1.5 atmo pred 144Nm pri 3500, po 139Nm pri 3500.
Ovsem hodnota max vykonu klesla o hrozivych 10kw (-13😖.
Na maximalni hodnoty vykonu motoru se dostanu jednou za uhersky rok, ale vysoky kroutak se hodi pri kazde jizde.
Viz napr hyundai 1.5 atmo pred 144Nm pri 3500, po 139Nm pri 3500.
Ovsem hodnota max vykonu klesla o hrozivych 10kw (-13😖.
        @Jenik3 Máš případné srovnání chování těchto  dvou motorů? To by mě docela zajímalo.
        @jhamil Skusal som Vitaru s 81 kW motorom, potom pre porovnanie s 95 kW. Do cca 3000 otacok sli obe auta rovnako, dokonca ten slabsi motor sa mi do 2500 zdal o chlp silnejsi. V pasme od 3000 do 4500 je 95 kW citelne silnejsi, zivsi, vybusnejsi. Od 4500 hore je 81 kW doslova lenochod, taha velmi slabo, pretoze mu vykon nerastie, nasledkom coho krutiak pada velmi rychlo. Vo vysledku to malo jeden neprijemny efekt - podradis na predbiehanie, ocakavas davku akceleracie a auto nic, pretoze si podradil do pasma rychleho poklesu krutiaku. Mne to bolo vrcholne neprijemne.
Werken1985                    
Příspěvek podléhá schvalování.
        @Jenik3 To je fakt.
Moment by na to tak citlivy byt nemel.
Aneni dulezite jen "maximum", ale prubeh.
Jak vypada jeho krivka...
Moment by na to tak citlivy byt nemel.
Aneni dulezite jen "maximum", ale prubeh.
Jak vypada jeho krivka...
        Mazda a VW jsou krásný příklad vývoje techniky. V roce 95 měla Mazda Wankel, 1,8 V6, na volnoběh jsi motor neslyšel. Japíci v té době šlapali jak Čína teď. VW měl 1,8 55kW a 2,0 85 kW. O 30 let později má Mazda 100 kW z 2,5 a VW 300 koní v Golfu.
        @KANKUNEN 
Jen doufám že ten Wankel se nepojí s tím V6 😊.
Z pohledu trvanlivosti má inherentní lepší předpoklady ten 2,5 l 100 kW než nějaká 300 HP 1,0 v Golfkách. A dále bych řekl že ta 2,5 l bude mít více síly i v nižších otáčkách něž ta 300 HP malorážka.
Jen doufám že ten Wankel se nepojí s tím V6 😊.
Z pohledu trvanlivosti má inherentní lepší předpoklady ten 2,5 l 100 kW než nějaká 300 HP 1,0 v Golfkách. A dále bych řekl že ta 2,5 l bude mít více síly i v nižších otáčkách něž ta 300 HP malorážka.
        @vencelín 300 hp "malorážka" je dvoulitr a už od 1500 ot. má nesrovnatelně vyšší kroutící moment (350Nm), tedy sílu než ten 2,5 litr, který se na své hodně mizerné maximum (238 Nm) doplazí až někde v 3500-3750 ot.
        @Ham. 
Každopádně platí, že na nájezd stovek tis. km se ta malorážka doplazí po xy generálkách a za podstatně vyšších nákladů než u té Mazdí 2,5. Zvláště pokud je ta malorážka z dílen VW.
Každopádně platí, že na nájezd stovek tis. km se ta malorážka doplazí po xy generálkách a za podstatně vyšších nákladů než u té Mazdí 2,5. Zvláště pokud je ta malorážka z dílen VW.
        @vencelín na benzinkach su rady aut s nájazdom stoviek tisíc KM ? Prečo práve o benzinkách ?   Pretože kto kupuje benzín, ten jazdí. Ten kto jazdí na aute s nájazdom 300 000km (mimo prémiu) zväčša tankuje za 10-15 eur.  Pretože nejde o to kto má aké staré a spoľahlivé auto, ale o to koľko s ním reálne jazdí napríklad za mesiac. Ak vynecháme taxikárov, ktorí jazdia malé rádiusy, tak bežný šofér má priemer 15 000km za rok, to znamená, že aj "absolútne nespoľahlivý" focus mojej manželky  už preliezol cez 160 000km za 11 rokov a skôr ako pre motor sa rozhodneme ho poslať preč z domu, lebo nám bude vadiť ako sa v ňom cítíme...ak niekto potrebuje jazdiť spoľahlivo a robí desiatky tisíc km ročne, proste ide do novšieho auta a nezaujíma ho zostatková cena a stav po 350 000km...
        Jelikož jsme veškerou produkci a zpracování jakýchkoliv kovů a vzácných zemin nechali kvůli pseudo ekologii ( Čína těží na Marsu a mimo sluneční soustavu) a nenasytné kapse na Číně tak za chvíli budou tyto články zbytečné neb budeme čekat co nám dráha Čína vyrobí a posléze povolí vyrábět.
        @Roman Janik Neni to tak divoke.
Vzacne kovy se vyskytuji vsude mozne.
Jen se netezi. Protoze je dosud levnejsi to nechat vyrobit Cinu.
Vzacne kovy se vyskytuji vsude mozne.
Jen se netezi. Protoze je dosud levnejsi to nechat vyrobit Cinu.
        Problémem je také že nabídka se hodně liší od toho co značná část kupujících od nového vozu požaduje, trh je pokřiven příkazy a regulacemi Už se to odráží na propadu prodejů prakticky všech evropských automolek a bojím se že bude hůř. Čínská auta jsou tady dovážena ale komunismus si děláme zase sami.
        "nejextrémnějších" - co je to za slovo?
        @JirkaVejrazka pravda, není to nejideálnější výraz 😁
        @JirkaVejrazka Je to úplně normální slovo, stejně jako níže zmíněné výrazy nejoptimálnější a nejideálnější. 
Jazykovědci se celkem shodují na smysluplnosti těchto slov a mně osobně na nich nikdy nic nevadilo.
Třeba optimum může být chápáno jako určitý rozsah pozadovaných vlastností, které vyhovují příslušným požadavkům, přičemž tento rozsah má lokální maximum, které je nejvíce optimální- nejoptimálnější.
Jazykovědci se celkem shodují na smysluplnosti těchto slov a mně osobně na nich nikdy nic nevadilo.
Třeba optimum může být chápáno jako určitý rozsah pozadovaných vlastností, které vyhovují příslušným požadavkům, přičemž tento rozsah má lokální maximum, které je nejvíce optimální- nejoptimálnější.
        Super, nebudeme dýchat tolik instantní rakoviny.
        @Trtkal "Super", motory našich aut budou stát za ještě větší lejno! 🤮👎
        @Arese Nic se nemá přehánět, EURO 7 už asi moc nepomůže, ale odmítat vše taky není cesta.
        @KANKUNEN odmítat vše není cesta, ale stupidní zákazy ano. Vsadit vše na jednu technologii je neskutečný risk, který bude stát lidi práci a tím upadne Evropský průmysl. A nebudou mít peníze na tyhle skvěle udržitelné a předražené věci s horšími vlastnostmi. Tím utrpí i všechny služby. Začarovaný kruh, který europoslancům žijícím za sklem s garantovaným příjmem 10tis Eur+ nevysvětlíš…
        citace -
"U atmosférických motorů to vede k detonačnímu spalování, tedy samovznícení směsi dřív, než zapálí svíčka"
Tohle není pravda, detonační spalování a samovznícení jsou zcela odlišné procesy, mající i odlišné příčiny. Samovznícení je zapálení směsi před jiskrou ale detonační spalování nastává obvykle až po zapálení svíčkou
Jinak mi ale z článku vyplývá že řešením je přidat válce nebo zvýšit objem. Nejlíp teda oboje
"U atmosférických motorů to vede k detonačnímu spalování, tedy samovznícení směsi dřív, než zapálí svíčka"
Tohle není pravda, detonační spalování a samovznícení jsou zcela odlišné procesy, mající i odlišné příčiny. Samovznícení je zapálení směsi před jiskrou ale detonační spalování nastává obvykle až po zapálení svíčkou
Jinak mi ale z článku vyplývá že řešením je přidat válce nebo zvýšit objem. Nejlíp teda oboje
        Na tom je patrné, že smyslem emisních regulací není boj se změnou klimatu, když nové motory mají nižší účinnost a jsou tedy pro změnu klimatu škodlivější.
Primárně jde o aktivistickou snahu o likvidaci spalovacích motorů a průmyslu s nimi spojeného.
Nedělám si ale iluze, že za tato pravidla nelobují samy evropské automobilky - zejména francouzské - které se díky tomu zbavují konkurence. Jenže všeho do času, než přijde ta pravá konkurenční ofenzíva z Číny.
Primárně jde o aktivistickou snahu o likvidaci spalovacích motorů a průmyslu s nimi spojeného.
Nedělám si ale iluze, že za tato pravidla nelobují samy evropské automobilky - zejména francouzské - které se díky tomu zbavují konkurence. Jenže všeho do času, než přijde ta pravá konkurenční ofenzíva z Číny.
        @vecernicek2 
Po nezamyslenych dusledcich techto cinu prichazi omluvna veta "s tim jsme nepocitali".
Po nezamyslenych dusledcich techto cinu prichazi omluvna veta "s tim jsme nepocitali".
        @Jenik3 Ano, zatímco ti, kteří k jejich nelibosti na ty nezamýšlené důsledky 20 let upozorňovali, si zoufalstvím rvou vlasy.
Ostatně jako teď nepočítají s tím, že ETS 2 bude obrovský průšvih, protože to je vynález, který přímo volá po tržních spekulacích. Prý se to nějak udělá, aby ta cena nestoupla, jenom ještě nevíme jak.
No nic, já na tom vydělám..
Ostatně jako teď nepočítají s tím, že ETS 2 bude obrovský průšvih, protože to je vynález, který přímo volá po tržních spekulacích. Prý se to nějak udělá, aby ta cena nestoupla, jenom ještě nevíme jak.
No nic, já na tom vydělám..
        @vecernicek2 Co se aktivistů týká, ti jsou padlí doslova na hlavu. Stačilo mi loňské blokování dopravy za snížení rychlosti při průjezdu Prahou na 30km/h. Jako by nevěděli, že na nižší stupeň to auto žere víc. Takže i emise z výfuků budou vyšší. To by samozřejmě neplatilo pokud by se jednalo o elektroauta.
        @jhamil Přesně tak, aktivisti jsou speciální druh lidí, kteří mají kognitivní slepotu k důsledkům svých činů. 
Dobře si pamatuji, jak aktivisté v devadesátkách protestovali proti jaderné energetice. Jedna velmi aktivní dáma tvrdila, že to nesmíme dopustit kvůli rybám, protože chladící věže řeku oteplí asi o 1.5 °C a chudák mřenka.
Teď ti samí protestují proti uhelným elektrárnám, jejichž rozkvět je přímým důsledkem nebudování těch jaderných.
Dobře si pamatuji, jak aktivisté v devadesátkách protestovali proti jaderné energetice. Jedna velmi aktivní dáma tvrdila, že to nesmíme dopustit kvůli rybám, protože chladící věže řeku oteplí asi o 1.5 °C a chudák mřenka.
Teď ti samí protestují proti uhelným elektrárnám, jejichž rozkvět je přímým důsledkem nebudování těch jaderných.
        Kdyby lidé věděli, co dělají saze a mikrosaze v těle, dávno by chtěli čisté motory.
        @Jirik_H Hmm.
A kyselina sirova ti nevadi?
A kyselina sirova ti nevadi?
        @Ja Prvni 123 Saze zůstávají v těle roky, hromadí se a imunitní systém má s nimi takové problémy, že vyvolávají rakovinu. Statistiky rakovin ukazují jasně, jak se situace zhoršuje. Jasně, saze nejsou jediným faktorem. A ještě ničí cévy, takže způsobují i plno kardiovaskulárních chorob. Zatím nejčastější příčina úmrtí. Je to snad málo?
Lukypa                    
Příspěvek podléhá schvalování.
        My vám ty ropáky pěkně okleštíme, abyste si konečně pořídili elektro. Cílená likvidace mobility.
        Tak situace se nutně obrátí. S nástupem Číňanů, kde leckteré SUV má ICE s 130kW a já mám v Supu 1,5 TSi s 110 kW (ale  nestěžuju si), budou muset i evropské automobilky zareagovat a výkony začít zase zvyšovat (viz nedávno Hyundai)
        Spalováky už nedávají smysl, od 2027 bude ETS 2 a minimálně se benzín zdraží o 2 Kč a hlavně emisních povolenek bude každý rok méně.
3 roky ojetá tesla 3 stojí 400 000, kolik stojí hybridy netuším, ale s těmi co ujedou na baterku 100 km denně 90% lidí vůbec nebude spalovák potřebovat.
3 roky ojetá tesla 3 stojí 400 000, kolik stojí hybridy netuším, ale s těmi co ujedou na baterku 100 km denně 90% lidí vůbec nebude spalovák potřebovat.
        @Hvarcz2 Spalováky dávají smysl těm, kteří elektro z různých důvodů nepreferují, tam, kde má ICE lepší vlastnosti (třeba pro tahání přívěsů), těm, kteří nemají možnost nabíjet v nejčastějších místech odstavení vozidla, a v posledku těm, kteří nemají na drahé auto a chtějí provozovat levnou ojetinu s minimálními provozními náklady po co nejdelší dobu - nikoliv elektroauto, u nějž je otázkou času nutnost výměny baterie v ceně několika set tisíc. 
Vzhledem k tomu, že běžná česká rodina si pořizuje ojetinu v ceně 150-300 tisíc korun a nikoliv nová auta v ceně okolo 1,5 milionu korun a výš, je celkem jasné, že spalovací auta budou v našich podmínkách ještě dlouho uživateli prioritizována.
Ono to chce občas vstát od svého flat white a jít se projít mezi lidi.
Vzhledem k tomu, že běžná česká rodina si pořizuje ojetinu v ceně 150-300 tisíc korun a nikoliv nová auta v ceně okolo 1,5 milionu korun a výš, je celkem jasné, že spalovací auta budou v našich podmínkách ještě dlouho uživateli prioritizována.
Ono to chce občas vstát od svého flat white a jít se projít mezi lidi.
        @Hvarcz2 😁😁😁 to jako myslíš že 2 koruny je problém. Tvl podívej se kolik stál benzín když byly krize a lidé jezdili dál. Dnes i kdyby ho zdražily o 4 koruny tak je pořád levnější než býval v určitých obdobích
        Mne to nevadi.
Ja mam vyzkousene, ze se do jezdit s tunovym autem i s 44kW.
Jasne, 100 koni je lepsich... ale neni to nutne.
Rozhodne to neni duvod k prejiti na "baterkarnu".
Ja mam vyzkousene, ze se do jezdit s tunovym autem i s 44kW.
Jasne, 100 koni je lepsich... ale neni to nutne.
Rozhodne to neni duvod k prejiti na "baterkarnu".
        Je zaujímavé že nám vadia emisie človeka vezúceho sa do práce, ale emisie vojenskej techniky na Ukrajine, Izraeli a Európskych cvičení pri ruských hraniciach nevadia. A ešte som nepočul že by tanky alebo lietadlá mali katalizátory. A vojenská výroba v EU sa má prudko zvýšiť a to bez emisií tiež nejde. Ale to sú asi tie dobré emisie ktoré ľudstvo potrebuje k životu, že !
        @laco tralala Ukrajina je tak nějak potřebuje k životu. Jinak srovnávat mírové ekonomiky EU se stovkami milionů aut na silnicích s těmi pár tanky, co jezdí na Ukrajině, je úplně na palici.
        @laco tralala prídeš mi ako veľmi vnímavý človek. Tak ja ti to poviem: Vieš komu nevadia emisie vojenkej techniky ? Tomu, kto ju potrebuje na to, aby prežil do zajtrajška.
A teraz pár múdrosti ktoré som nepovedal ja:
"Si vis pacem, para bellum" ..."Ak chceš mier, priprav sa na vojnu“. alebo..."kto sa nepoučil z minulosti, zaslúži si ju zopakovať"...ale v Tvojom prípade je najvhodnejšie asi..."keď mlčať je zlato"
A teraz pár múdrosti ktoré som nepovedal ja:
"Si vis pacem, para bellum" ..."Ak chceš mier, priprav sa na vojnu“. alebo..."kto sa nepoučil z minulosti, zaslúži si ju zopakovať"...ale v Tvojom prípade je najvhodnejšie asi..."keď mlčať je zlato"
Miroslav Lengyel                    
Příspěvek podléhá schvalování.









Celkovo si nikto dnes bezne spalovaky, ktore tvoria cca 98% predajov spalovakov nekupuje kvoli vykonu a je mu jedno ci ma auto o 10-15% nizsi vykon, ak chce vykon ide predsa do BEV alebo HEV s priamim pohonom elektromotorom. Ak chce sportovy zvuk ICE a vykon, ide do sportiaku, ktore tvoria cca 2% spalovakov a teda zanedbatelne emisie. Stale plati, ze je to krok spravnym smerom, do idealneho stavu ked bude po svete jazdit 98% BEV a zbytok budu sportove HEV s atmosferami a krasnym zvukom V8 a V10 kde bude ICE sluzit najma na generovanie zvuku a vykon bude viac ako postacujuci aj so vsetkymi filtrami.
Uškrcený výkon motoru ja také jediný důvod, proč nevlastním Subaru Outback, které jinak považuju za skvělé auto, akorát bohužel bez motoru.
Dát za takovou chcíplotinu tolik peněz bych jaksi nedokázal.
Takže vaše teze, že snížení výkonu o třetinu zákazníkům nevadí, je zcela mimo realitu.
Pokud udělám nařízení, které zlepší složení výfukových plynů o 3 %, v důsledku čehož ale bude víc emisí CO2, které zhorší zdraví lidem jiným způsobem a navíc bude motivovat lidi, aby jezdili staršími auty a neměnili vozový park, takže ve finále budou výfukové plyny horší, pak to není moc dobré řešení.
Asi by ses s tímto myšlením uplatnil v Bruselu. Elon Musk to pochopil už v roce 2008: pokud chceme, aby lidi přešli na EVs, musíme je udělat tak dobrá, že si je sami vyberou.
Bohužel natvrdlí levicoví socialní inženýři tvého typu (kteří bohužel v Evropě vládnou) nechápou tu základní věc, že společenských cílů se nedosahuje tím, že je deklarujeme a zakazujeme lidem se od nich odchylovat, ale tím, že nastavíme incentivy tak, aby jejich sledování bylo pro jednotlivce výhodné.
Ty už máš ten mozek úplně vymytej zelenou ideologií. Copak auto s Euro 6 smrdí? A ještě řekni, že výroba elektromobiků je šetrná kořírodě 🤣
Chces mi vazne povedzat, ze dospely clovek s dokoncenou ZS a pristupom na internet si nevie dostudovat vyrazne vyssiu ekologickost BEV pocas zivotneho cyklu voci ICE?
Vrať se na Slovensko, šohaji...
Jsi stejnej slovenskej jako Babiš a potkat naživo bych tě nechtěl.
Mala auta do mesta na baterky byt muzou.
Naozaj treba vysvetlovat preco automobilky lobuju za vyssie dotacie na ich produkty, tak isto lobuju aj za menej prisne EURO normy a klamu ze su nesplnitelne a pritom uz vyse 20 rokov plnia prisnejsie cinske emisne normy, kde predavaju vyrazne viacej aut ako vo vsetkych statoch Europy dokopy 😁 , takze zacnime rozlisovat medzi marketingom a honbou za najvyssim ziskom a medzi faktami 😉 , to ze automobilky by sa bez podpory BEV nepohli je dobry vtip, ked si pozries predajne supechy Tesly a cinskych automobilek, ktore su aj napriek vyraznemu znevyhodneniu dopravy cez pol zemegulu stale ziskovejsie ako EU automobilky 😊 , ktore zaspali vyvoj a este v 2017 sa na kongrese smaili z Tesly a v 2023 a 2024 ich Tesla zosmiesnila najpredavanejsim autom sveta/EU a dnes tie automobilky platia obrovske sumy Cine a Korei za drahe baterie a dotuju tak ich dalsi vyvoj a nizke ceny.
To by bolo k realite dotacii a co tak skutocne dotacie na benzin a naftu? Tam sa orientujes? 😊
1) chceš povedať, že väčšina majiteľov nových BEV povedzme za posledných 5 rokov si ich kúpila bez zvýhodnenia (daňového alebo dotačného charakteru) voči ICE ?
2) rozhodnutie o tom či MG4 alebo Golf nechávam na iných - ale ten Golf je drahší podľa Teba prečo ? Alebo inak, ktoré z tých aut je predávane zo stratou ? A ktorú z týchto dvoch automobiliek masívne dotuje domovská krajina. pretože majú plne sklady nepredajných BEV ?
3) Zaujímave, že nemáš problém povedať, že automobilky "klamú a lobujú" a zároveň sa odvolávaš na nastavenie enviro legislatívy v Číne ?
4)Dôvodov prečo sú Čínske automobilky lacnejšie ako Európske je viacero a väčšina z nich bola popísana inde (neeekologická primárna výroba surovín mimo územia číny a masívna nadvýroba cez dotácie činskej vlády ). A k Tesle....koľko rokov trvalo kým bola tesla v čierných číslach a vďaka akej legislatíve a predaju akých emisných povoleniek sa z nich vymanila a ktorá EÚ automobilka bola najväčší nákupca týchto emisných úspor ?
A o dotáciach na benzín a naftu ma pouč...mal som za to, že za ich spotrebou sú masívne príjmy do pokladníc jednotlivých štátov, ktoré musia používatelia zaplatiť, ak ich chcú spalovať.
Spotrebná daň z minerálnych olejov (benzín, nafta atď.) vybrata v roku 2023 bola v hodnote 1,3 miliardy eur. Tak teraz uz vies, co skutocne dotujes zo svojich dani, fosilne paliva a znecistovanie svojho zivotneho prostredia 😉 Jedina dotacia na EV bola v roku 2019 a to v celkovej hodnote smiesnych 5 milionov eur. Som rad ze sme si objasnili realitu dotoacii BEV, ci sa predavaju kvoli dotaciam, alebo skor napriek ich absencii a to ze ak chces fakty, nepytaj sa na ne automobiliek, ktorych cielom je zarobit na tebe 😉 .
a zdá sa, že mám možnosť poupraviť Tvoje tvrdenie: dotácie na fosilné palivá za rok 2023, 2024 a tiež 2025 sú primárne určené na plošnú podporu domácnosti - teda na lacný plyn - to len aby sme tu nemiešali dve veci. Dotujeme kúrenie plynom a zdaňujeme jazdenie na benzín a naftu.
Tretí krát Ti píšem, že nehovorím len o dotáciach ale o relatívnom zvýhodnení BEV na úkor ICEV (zrýhlene odpisy, zvýšená daň na ICEV v škandinávií, UK alebo Nemecku) , čo znamená, že sa väčšina ICEv motoristov skladá na BEVs.
1)zrýchlený odpis znamená že sekundárny trh s autami je zaplavený BEVkami ktoré si podnikatelia (vrátane dílerov nových aut) kúpili práve so zámerom predaj pri zachovaní relatívne vysokej hodnoty z dôvodu nízkeho veku (2 roky vs 4 roky u ICEv) a nábehu - absolutné kľúčové pre rozšírenie BEV cez flotilových zákazníkov
2) žil a pracoval som v číne cca pol roka a pracova som pre dánov nejaké 4 roky. Nemám prehľad v aktuálnej legislatíve, ale ICEv si tam nekupovali, lebo boli mrte drahé-zaťažené daňami ktoré ich ceny 2-násobili (BEV neboli zaťažené vôbec).
3) dôvody prečo niekto podporuje jednu technológiu na úkor druhej sú komunikované rôzne a o tom ako to je pravdivé si dovolím pochybovať. Ale ak si politicke tvrdenia takto ľahko osvojuješ , je to samozrejme Tvoje slobodne rozhodnutie. Tvoje tvrdenia prečo ten ktorý štát zavedie nejakú formu dane sú napríklad pre Škandináviu (okrem norska) primárne o dostupnosti obnoviteľnej elektrickej energie, takže tam bola synergia pre jej ukladanie do BEVs.
4)dôvody prečo sa to dialo v ázii - toto fakt nejdem riešiť, ale už som niekde písal, že si naivný smerom k ázií. Jediný cieľ bola technologická dominancia a kontrola dodávateľskeho reťazca na úkor ICEv
5) Elektrifikácie individuálnej automobilovej dopravy nie najlacnejší, ani najrýchlejší spôsob ako dekarbonizovať emisie v krajine a špeciálne napriklád emisie nemeckých, či polskych BEV v tomto období nabíjaných z uhlia sú horšie ako benzínové hybridy na Slovenku...
Porovnávať TCO elektromobilov z pohľadu uživateľa je fajn, a "určite" poznáš viac ako 3och nepodnikateľov, ktorí si kúpili nove BEVs. Ja som 40-tnik a v mojej bubline nadstandardne zarábajúcich Slovákov nemá nové BEV ani jeden. Ak ale poznáš súkromné osoby, ktoré kúpili jazdené BEV, tak je to len preto, že ten čo im ho predal na ňom uplatnil kombináciu výhodných dotačných nástrojov, aby ho pri následnom predaji nebolel prepad ceny. A tie nástroje sme mu poskytli my ostatní z naších peňaženiek.
177g CO₂/kWh a ked ratame priemernu spotrebu 16kWh/100km, straty v distribucnej sieti 3,4%, strata pri nabijani cca 12%, tak mame celkovu spotrebu 18,46kWh a teda emisie na 100km jazdu su pre BEV 3,2kg CO₂.
Pri spaleni jedneho litra benzinu sa vytvori 2,4kg CO₂, pri tazbe ropy z ktorej sa vyrobi jeden liter benzinu sa vytvori 0,3kg CO₂, pri jej rafinacii 1kg CO₂ a pri doprave do nadrze sa vytvori 0,2kg CO₂ a teda pri spotrebe 6,5l ekvivalentneho benzinaku (5l hybrid) su emisie CO₂ na 100km jazdu na SR 25,35kg (19,5kg) CO₂ a k tomu plno dalsich karcinogennych PM castic vratane o 83% viac z brzd, takze prosim usetri ma tychto vymyslov o emisiach elektriny ci aut a pocitov, ze elektrifikacia nie je najlacnejsi sposob dekarbonizacie, kym si o tom nenastudujes skutocne fakty 😉
Tu si dostudujes preco aj BEV v Polsku je cistejsie ako diesel😒a href="https😐/te-cdn.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/files/TEs-EV-life-cycle-analysis-LCA.pdf" title="https😐/te-cdn.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/files/TEs-EV-life-cycle-analysis-LCA.pdf" rel="nofollow" target="_blank">https😐/te-cdn.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/…analysis-LCA.pdf
A nedaj sa zmiast tvojimi osobnymi skusenostami v bubline: https😐/tech.sme.sk/…ny-argument.html
V moje bubline si vacsina ludi kupila BEV ako sukromnici, pretoze ako som ti uz raz napisal TCO, komfort, spolahlivost a mensia udrzba, ktore ICE nema su jasne vyhody BEV a preto ich podiel na predajoch od 2017 stupa a ICE padaju, aj napriek ruseniu dotacii maju rekordne predaje 2,1 M za mesiac, ale to su zase fakty, na ktore si ty ocividne alergicky 😉
Ohľadom emisnej stopy v DE si nájdes online relevantné dáta od 2017 v na app.electricitymaps.com , pričom Tvoje čísla o emisnej stope v nemecku nesedia (bavme sa povedzme o emisnej stope na mesačnej báze 200-400g/CO2, prípadne o emisnej stope počas noci keď su autá na nabíjačkach - a tam ideš cez 600gCO2).
A prosím poslednú vec: nepoznám Tvoj vek, vzdelanie ani sociálny status. Ak máš pocit, že zapadám do kategórie praUdovravných ľudí, potom čo som ťa slušne upozornil, keď si doplietol dotácie na fosilné palivá (plyn do domácností) s dotáciami na minerálne oleje a paliva,potom ako som Ti práve ukázal že pracuješ so štatisticky nesprávnymi údajmi (teda emisná stopa na spote predávanej energie v DE)...nestrácaj so mnou čas. Problematika je tak komplexná, že moje skúsenosti nebudú stačiť na to, aby si mi ju objasnil...
Dotacie som nedoplietol, 100% toho co som napisal je pravda, pisal som jasne o dotaciach na fosilne paliva a vyberu dane z nich, je uplne jedno ktory typ paliva sa dotuje, su to dotcie ktore idu z nasho spolocneho rozpoctu a ty si sa tu snazil dokazat, ze BEV sa predavaju iba kvoli dotaciam, co samozrejme nie je pravda, kedze na ne islo presne 0 eur na rozdiel od miliard na fosilne paliva, vratane benzinu a nafty. Ja si na rozidel od teba davam velky pozor ci to co pisem je fatk. Apropo - ja som online relevantne data nasiel prave na tebou spominanom app.electricitymaps.com 😊 Takze naopak, chod sa ty hned teraz pozriet aku emisnost ma elektrika v DE za posledny mesiac, aby si tu nebluznil o 200-400-600g , chod ja pockam 😉 , lebo ak sa pozerame na rovnaky zdroj dat, tak bude problem niekde inde 😊
24.10. o 14😁3 si napísal...
"Slovak zaplati na palive a servise rocne o cca 1800e viac ak nabija zo siete, este viac ak nabija z FVE, tak by bol totalne sprosty aby si kupil spalovak a nechci mi povedat, ze to je kvoli NULOVYM dotaciam na BEV na SR 😊 ."
máš pravdu, bol by "totálne sprostý"
s ohľadom na to, že sám popieraš čo píšeš to nechajme tak.
Ked si objektivne zoberieme cely rok (poslednych 12 mesiacov), aby sme a vyhli selektivnemu vylepsovaniu/zhorsovaniu statistik, tak prideme k hodnote 70% OZE na vyrobe elektriny v Nemecku, co je historicky rekord. Mas este nejake otazky?
Z mého pohledu jsou tyto emisní normy už iracionální, pakliže jejich skutečným raciem není likvidace výroby ICE motorů.