Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Testujeme nové BMW iX3. Ptejte se, co vás zajímá

59 komentářů

DonVito
Prvne napisu co me nezajima
Maximalni cena nabijeni a rozsypavani babovicek elektromobilistum.

Zajimaji me realne hodnoty nabijeni, jak cena, tak casy.
A sice tak, jak by auto pouzival ZKUSENY elektromobilista (treba vynechat rychle nabijeni nad 80%, na cestach nabijet idealne 10%-60% atd.), ne jak ho pouzije clovek, kdyz ho dostane na pujceni na tyden! Mas na to.

A obecne prosim min hejtu a uboheho rozsypavani babovicek...
❤️
psel
@Lubo no nevim, ale žádné zázraky ve vysoké rychlosti bych nečekal, je to přeci jen krabice a ne placka CLA s 18,1kWh ve 130, ve 150 už 22.8kwh a ve 180 pak 31.4kwh. Tady to bude zachraňovat velikost baterky a hlavně v reálu ta rychlost nabíjení.
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
Ujede běžný uživatel při troše snahy 1000km na jedno nabití?
psel
@Radek Holodňák když vyjedeš nabitej na 100% ráno z domova, tak jedno nabití na 1000km stačí.
hrtlik1
@adamzprahy hypoteticky: Až budou vaši zaměstnanci jezdit 30 let v elektromobilech a dáte jim do ruky novou technologii (spalovací vůz) - zkurví vám motor, převodovku do pár týdnů a budou volat asistetnční službu 3x týdně, protože zapomněli, že doma nebo ve firmě není rafinerie
estaja
@Mokrous
Měl jsem podobný nadšení, to ale opadlo. Pár bodů i ze zákulisí.
1. nízká cena aut v číně je daná několika známejma faktory jako dostupná levná energie (nabíjím 1kwh u DC za 5kč) cenová válka mezi výrobci, odpuštění daní u aut, levná a hodně flexibilní pracovní síla, infrastrukturní pobídky ze strany státu
2. elektrohardware je špičkovej, o tom žádná, software rovněž na lepší úrovni, nicméně je tam plno barevnejch a online věcí, který já nejsem schopnej ocenit, je to šitý na míru místním zákazníkům.
3. podvozkově a strukturálně ovšem zaostávají, to už je jemném nastavení a delším testování, to za 2 roky v předserii prostě neodladíš, pod brzdy se vlní i po zastavení
4. ty auta jsou dělaný na kratší životní cyklus tj.4-5let, čínan to pak stejně otočí, normy a standardy výroby jsou jiné a ne tak kvalitativně náročné (byl dotaz na pevnostní MIG spoje u platformy ohledně vyhodnocení, odpověd byla, že metodika není protože se nevyhodnocuju) to je problém VW, ty mají jednotné kvalitativní standardy pro výrobu celosvětově, ikdyž to čína trh neocení a jen to zvyšuje výrobní cenu
5. není tu zákon, že po skončení výroby musí výrobce deklarovat náhradní díl i dalších 10 let, v příštích 5ti let plno místních automobilek skrachuje a přežijou jen ty největší

Párkrát jsem se optal, jestli jim není blbý furt kopírovat, odpověd byla, že kopírování je abilita, že i to není jen tak, je to skill, nástroj jak se prodrat dopředu, v metru mě taky nenechaj vystopit z vagonu prvního.Dneska už kopírujou mezi sebou, kopírky nadruhou. Tohle není země ,která by se měla dávat za zářný příklad, vzor. Vono stačí, když sjedete z hlavní na cestě do vnitrozemí.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty jsi nepochopil smysl spotřební daně? kolik lidí už přestalo kouřit, protože jim krabička cigaret za 120 korun přišla jako vydírání... no a účel světí prostředky😊
hrtlik1
@rohYpnol Ono to s tím nesouvisí. Na základní škole se bral smysl textu. Zase jste se předávkoval Rohypnolem.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@adamzprahy a pak už jenom dodat, že gantleman nechodí v obleku z TEMU, nenosí rolexky z Ali, a nejezdí v čínským elektromobilu. ledaže by ho přepadla hmotná nouze😊
Lubo
1. Reálne spotreby v rôznych režimoch. S priemernou rýchlosťou, dĺžkou úseku, teplotou vonku.
- Nepísať všeobecne, že v meste je to příjemných 15 kWh a potom obrázok spotreby po 6 km 38 kWh / 100 km pri 2st.

2. Schopnosti autonómnej jazdy v meste a na diaľnici

3. Komfort na rozbitejšej ceste.

4. Videl som testy, že má skvelé brzdenie bez cuknutia na konci. Je to tak?
dodo24
@rohYpnol len je otazka napr, ci by si to otroctvo nevymenil za rakovinu plúc tvojho potomka... Viem, že som to napísal drsne, ale spalovaky maju nemalý podiel na plucnych ochoreniach
hrtlik1
@adamzprahy
1) souhlas
3) já si platím paušál 300Kč měsíčně a mám HPC do 12Kč. Ionity za 9Kč.

Mno tak to máte vyřešený. Zkuste to znova za 5, 10, 15, 20 let. Pak už vám to snad bude vyhovovat.
hrtlik1
@rohYpnol Takže nemusíte, jste předávkovaný. Mějte se.
hrtlik1
@rohYpnol A kde je, že si hu musíte koupit?
hrtlik1
@rohYpnol Máte problém s chápáním textu. Už jste se prozradil několikrát, kde je napsáno, že si ho MUSÍTE pořídit.
hrtlik1
@rohYpnol Takže si ho musíte koupit? Nemusíte. Jedním ze znaků předávkování Rohypnolem jsou i halucinace.
hrtlik1
@rohYpnol Napište mi paragraf a zákon, kde vám ho nařizuje pořídit si ho.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol od té doby, co jsi přebíral svoji poslední 750iL šla kvalita značně dolů a já tvojim obavám rozumím jako málokdo😊
hrtlik1
@adamzprahy
1) koupil by si elektromobil, ne jeho parodii
2) pořídil by si nabíječku do firmy
3) pořídil by si nabíjecí kartičku, kde vás pak nabíjení na veřejných nabíječkách vyjde na podobné prachy jako dehet
4) pojedu na jinou nabíječku. Prodlužujete vašim zaměstnancům taky dobu, kdy čekají půlhodinovou frontu na ONU?

Mno a pokud je to problém, tak si ev jednoduše nepořizujte. Takhle jednoduché to je. Problémy s EV mají hlavně ti, kteří v EV nikdy nejeli.
adamzprahy
@estaja díky za komentář, hezky věcně a stručně 👍
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Lubo a zahrnout i spotřebu dálniční: 100, 130, 150 km/h.
Avatar - honzaHK
honzaHK
@Mokrous proč obdivuješ čínu? Zajímají mě jen důvody, není to provokace. Čína zjevně nepřináší nic nového, zde uvedené modely jsou generické, nemají nic navíc, cena zcela standardní. Co je na Číně k obdivu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výška sedáku nad podlahou, hlavně vzadu.
Které verze mají kobercové nadkolí a které ne?
Jak to vypadá na zákaladním rozměru kol?
Které verze mají 2rozměr kol (přední - zadní)?
Lacině působící interiér z důvodu "eko"... lze vybrat i interiér, který alespoň trochu dokáže vyvolat dojem hodnotné prémie?
Kdo vyrábí baterii, jaká je chemie, jak má řešený termomanagement (je baterie rozebiratelná a opravitelná?)
Tloušťka laku?
Sevca1
Rohypnole: proč se ptáš, je to zbytečný. BEV nikdo nechce , Rohypnol měl pravdu??
Avatar - trapid
trapid
1. Pohodlnost pérování ve srovnání s Enyaq při nejměkčím nastavení.
2. Kvalita zpracování interiéru - materiály, dojem, pazvuky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@estaja Já netvrdím, že mají vše dokonalé ať už v autech, tak ve své zemi. To ne. Jen říkám, že jdou kurewsky rychle dopředu a učí se. Na to, že kopírujou se.e bílej tesák. Radši hezkou kopii, než za každou cenu modernu, která je tak hnusná, že by z ní i Multipla blila. Oni ale umí i svébytné modely a designy a umí i auta, která fungujou nejen na povrchu. A souhlasím, že věci jako podvozek se ladí dýl a je třeba se víc učit a testovat a ladit a že to nejde za 14 dní dostat na úroveň Porsche. Vím, že u nich je hlavní mít luxusní dojem z interiéru, což mimochodem zvládli už dávno a jsou o galaxii jinde než my tady u nás. My jsme přešli z kovu, semiše, dřeva a kůže k recyklovaným rybářským sítím a DE prémie vrže hůř jak 10 let stará Dacia. Vím, že se u nich neudrží všechny automobilky a nemám s tím problém. Ale taky vím, že pár z nich je už dnes TOP a jdou dál. Zrovna koncern Geely se toho nebojí a díky Volvu získal mnoho technologií a patentů zejména co se týče bezpečnosti. Ale nespí a zlepšují dál. Není pravda, že kašlou na bezpečnost. Sami dělají testy, které jdou dál, než je EURO NCAP, každý model dostává při FL další a další novinky v oblasti strukturální pevnosti. Giga press díly, plástvové struktury, CBS kompozity do sloupků atd... A já právě oceňuju to, že udělají crash test, zjistí, že sice projdou na plný počet EURO NCAP, ale nestačí jim to a ihned udělají hromady změn na skeletu. A stejně tak už ty lepší automobilky rozhodně nestaví auta na 4-5 let. Když dávají záruky na baterie a pohon celoživotní pro prvního kupce a jinak 8-10 let přenosné stejně jako v EU. Takže určitě jsou tam pofidérní značky, kam bych na nákup nešel a nebo si počkal nejmíň 10 let, ale třeba Zeekr už mi připadá skoro hotovej a do 3-5 let to bude absolutní špička. Oni bojují občas i se softwarem, hlavně pro Evropu, zcela logicky, když je tu zakázaný všechno na čem to stojí u nich. A nezajímají mě ty jejich karaoke číčovinky, ale hlavně praktické a bezpečnostní funkce, nebo klima atd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Jasně, já si zase neuvědomil, že hujeři jako ty píšou věty, které nesouvisí a nedávají smysl 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@estaja

Jenže je problém, že jejich vesnice má milion obyvatel a staví v nich rychlovlak 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Bořek Hlivů
Jenže to nejsou reálné fotky a dojmy, ale vizualizace. A jelikož nám opět budou prezentovat "novinářské" konfigurace, ta kse rovnou ptám.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@honzaHK Obdivuju jejich nasazení a tempo inovací. Obdivuju to, co jsou schopni vyrobit za jejich ceny. Jejich ceny, ne ty místní. Obdivuju to, jak naslouchají kritice a zákazníkům a jak jsou schopni reagovat téměř okamžitě. Samozřejmě, že potom řvou kupci prvních modelů, ale to je jejich boj, že si koupili prvotinu bez zkušeností a delšího vývoje.
Do EU se vozí většinou zastaralé a nepovedené modely, kterých se výrobce chce zbavit a navzdory vysokým clům, DPH a přirážkám prodejců na tom stále vydělá. Stačí se ale podívat na modely určené pro domácí trh v Číně a člověku padne brada. Za ceny okolo 800 tisíc Kč až 1 milion tam nabízí takový luxus a výkony, že se Porsche může jít zahrabat a Bentley kouká...
Já třeba dost žeru značku Zeekr, která za pouhé 4 roky udělala neskutečný progres a věřím, že do 5 let bude vyrábět vícero modelů i v Evropě a svoje dnes už dokonalé vozy posune ještě dál, což už si ani neumím představit. Nevím co víc by mi auto mělo nabídnout, než co umí třeba nový model 001 pro Čínu. Pro mne to je zcela dokonalé auto. A není to jen tím, že má 925 koní a umí jet 280km/h. A rozhodně není generické, ani nic nekopíruje. Milovníci běžných SUV mají model 7x, který za 800 tisíc Kč nabídne 800 koní na vzduchu, maximální luxus na palubě, včetně mrazáku, 900v architekturu, nabíjení 10-80% za 12 minut, Lidar a nekonečný seznam technologických vychytávek. Atd...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímá mne přesné znění záručních podmínek na baterii včetně výluk.
A potom cena náhradní nové baterie v případě potíží po záruce.

Na to, proč je to uvnitř tak hnusný a stupidní se ptát nebudu.

Před 10 lety jsem se smál Číně a obdivoval jsem Evropu a dnes bych brečel nad Evropou a obdivuju Čínu... Je to fičák...
Radek Voigt
Má vůz ostřikovače světlometů?
Radek
Lubo
@Avantime myslím, že aspoň 80-100 km pojazdia. Tak keď pôjdu na diaľnicu vynulovať počítadlo a zaznamenať. Keď na okresku, tak podobne.

Myslím, že zvládnuť by to s trochou snahy šlo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@dodo24
Nejsem útlocitný. A druhak, tyhla laciné řeči mě fakt nechávají vklidu.

Protože realita je úplně o něčem jiném. Zjednodušeně jsme moohli za mnohem méně peněz dosáhnout mnohem více užitku amnohem lepšího ovzduší. Stačilo podpořit prodej nových čistých a kvalitních spalovacích vozů míísto jejich zákazů a snižování dostupnosti nových vozů pro lidi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Ano, tak jsi nám překopíroval PR, které vůbec nevylučuje to, co jsem napsal.

Za mě je synonimem kvality kov, dřevo, dýha, kůže merino, alcantara, koberec s vysokým vlasem, karbon. A ne umělina, plast a recyklát a diodová diskotéka.
Miroslav Novak
Příspěvek podléhá schvalování.
adamzprahy
@hrtlik1
1) pokud je tím myšleno podle parametrů, tak je ale aktuálně asi tak 90% modelů na trhu parodie na BEV a v některých třídách dokonce 100%.

2) Máme, ale ne vždy auta stojí přes noc u firmy.

3) Počítám samozřejmě i s kartami. Tam teda to taky není tak jednoduché, protože jich musíš mít víc a tarify mezi nimi se liší. Za kolik nabiješ na dálnici výkonem 200+ kw? To je totiž kategorie kde se rychlost dobíjení využije na co se ptá Donvito a mě to taky zajímá a je to jeden z parametrů co umožní rozšíření BEV. Zároveň ale ať koukám na ceníky jak koukám, tak je takové dobíjení velmi drahé.

4) Těch rychlých abys dobil cestou když to nemáš v destinaci zase tolik není, zkoušeli jsme sever, západ a jih Čech. Na Ono netankujeme, podle karet OMV / Mol / Orlen kde máme podobnou cenu jako na Ono.

A ano k tomu závěru jsem došel, ale ne hejtem, ale regulérní zkouškou. Já jenom co je na tom ubohého? Donvito vyzývá k nehejtění a pochopení, ale zároveň ve stejném souvětí uráží všechny co s nim nesouhlasí.
Vladimir Smola
Příspěvek podléhá schvalování.
Avantime
@rohYpnol Pozrel som a väčšina interiér iX3 chváli, tak čo tam máš ďalej?
Radšej už veriť AI než tebe.
Media reviews for the new BMW iX3 interior highlight its futuristic, minimalist design, centered around the new Panoramic iDrive and high-quality, sustainable materials like Veganza, creating a warm, tech-forward cockpit with great passenger space, though some critiques focus on the unusual steering wheel and air vent controls.
Lubo
@DonVito Při jízdní prezentaci nenajezdíme vysoké stovky kilometrů a nebude prostor vyzkoušet rychlost nabíjení
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
www.auto.cz/diskuse/99115/1#…
Dávno jsem ti odpověděl, hujer.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
A dále...
Zákon č. 360/2022 Sb.
Zákon o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících

Problém s chápáním textu máš zjevně ty, hujer...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Směrnice (EU) 2019/1161

Členské státy zajistí, aby zakázky na vozidla a služby podle článku 3 splňovaly minimální cíle pro zadávání zakázek na čistá lehká užitková vozidla stanovená tabulce 3 přílohy a na čistá těžká užitková vozidla uvedená v tabulce 4 přílohy. Tyto cíle jsou vyjádřeny jako minimální procentní podíl čistých vozidel na celkovém počtu silničních vozidel, jež spadají do celkové množiny všech zakázek podle článku 3 zadaných mezi 2. srpnem 2021 a 31. prosincem 2025 pro první referenční období a mezi 1. lednem 2026 a 31. prosincem 2030 pro druhé referenční období.

Smolík, hujer.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Hujere, nařizovat a donucovat lze mnoha způsoby. jedním z oblíbených způsobů jsou dotace. A v případě BEV jsou to jednoduše emisní nařízení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Jak si nepořizuje BEV, když BEV nařizuje EU??? Co???

Víš proč nikdo nestojí a nečeká na tankONO? Protože cenový rozdíl proti jakékoliv jiné pumpě je zcela marginální 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Když nevěříš mě, tak se stačí podívat co říkají ostatní.
adamzprahy
@hrtlik1 nesmysl, nabíjet zvládnou a chápou jak to funguje. To co naznačuješ je úplně mimo.

Já jenom že ten údajný "ubohý hejt" je že sedneš do auta před firmou, jedeš kam firma potřebuje a cestou máš v appce i vestavěné navigaci doporučenou nabíječku, která je drahá a nedává udávaný výkon. Co prosimtě by na tom zkušený elektromobilista udělal jinak, vzal si dovolenou? Co je na tom za hejt, já to chtěl pořídit, ale ukázalo se že to nefunguje vůbec tak růžově jak se udává, respektive jak jinak než prodloužit pracovní dobu zaměstnance po cestě řešit levnější nabíjení? Nebo teda na co bych po 30 letech používání zjistil že je špatně zastavit u nabíječky po cestě?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@traveldrive Všechny ty věci stojí prakticky stejně nebo (za cenu šuntoizace) dokonce míň, jenom naše sračkoměny ztratily xx % hodnoty 😊. U koruny bychom už klidně mohli škrtnout nulu a vrátit se k halířům 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Tohle chce tolok fantazie, že bych požádal o vysvětlení jak to, že doma není rafinerka, souvisí s životností ... 😁
adamzprahy
@DonVito a když napíšu stejnou zkušenost když jsem dal zaměstnancům k půjčení BEV ať jedou tam co vždycky a cestou bylo jen drahé dobíjení a nefungovalo na udávané výkony (nabíječky ani auta), je to hejt a ubohé rozsypávání báboviček?

Jinak jo, realita 10-60% mě taky zajímá. Ono když se to bude dít za 5 minut tak se to dá. Ale tam pak nerozumim zase kritice toho článku s dobíjením, protože plný výkon bude stát prostě stejně nebo víc než benzín a to ještě bez spotřební daně, tak co s tim teda, větší baterky?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

„Velká část vlád v Evropě se snaží, aby byl benzín co nejlevnější, což je absurdní. Levný benzín samozřejmě zvýhodňuje spalovací motory proti elektromobilitě,“ prohlásil Niedermayer v nedávném rozhovoru pro web Seznam Zprávy.

cnn.iprima.cz/…tupci-ods-494199

Tenhle "chytrý pán" opět perlí... Těžko hledat většího hujera... 😁
traveldrive
@rohYpnol Ty si v tom sedel?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Takže jinými slovy konečně potvrzuješ i ty slova rohYpnola, že mít a provozovat BEV rovná se, že řidič je otrokem auta a musí se mu přizpůsobovat, tedy pravý opak spalováku 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Ale koná. Přehlídka plastu a umělých materiálů.
Avantime
@rohYpnol
Žiaden lacno pôsobiaci interiér sa tam nekoná, to nie je X3.
traveldrive
@Avantime Za tie prachy by to už mohlo aj lietať... 😄 Za tie peniaze by som si ešte desaťročie dozadu predstavoval trochu iné auto.
Inu, doba asi pokročila...
Avatar - Bořek Hlivů
Bořek Hlivů
@rohYpnol ta kola a interier se daji kouknout na webu, je to i v konfiguratoru: https😐/configure.bmw.cz/…L,S08R3/SE000001
75migel
Zajímalo by mě ovládání adaptivního tempomatu a chování auta při autonomní jízdě.
Avantime
@Lubo Na to nie je čas na prvej jazde, treba byť realista. Ale jazdí to parádne.