Německá společnost Continental AG si nechala provést výzkum na téma hybridních pohonů. A asi i vzhledem k výsledkům se chce více zapojit do dodávek komponent pro hybridní technologie.
No mě to docela zajímalo tak jsem se o tu spotřebu zajínmal trochu víc, protože to je to jediné co může normálního člověka donutit koupit si hybrid. A víc jak 3 litry rozdíl nikdy nebyl, v měsíčním vyučtování. Osobně mě spotřeba u aut nijak netrápí a neni to věc podle které výbírám,/ mám ve firmě auto co jezdí za 6l ale i jedno co jezdí třeba i za 35 l 98 naturalu / jen jsem byl prostě zvědavej. Super je to ticho, jenže zrovna lex má smůlu že skoro stejné je i v benzináku. Ta převodovka je věc vkusu, cvt bych asi bral taky. Já hybrid nezatracuju, ale zatim nevidim výhodu oproti srovnatelnému benzinu.
Skoda ze nasi zakonodarci neprispivaji na ekologictejsi auta
Skoda ze nasi zakonodarci neprispivaji na ekologictejsi auta. Ano bouzel je to tak. Ta mala financni uleva kterou ma kazde auto splnujci EURO5, EURO6 (SULEV) je tak nevyrazna ze se o tom jako o prispevku na ekologictejsi auta stejne neda mluvit. Ale taky proc, kdyz tady jezdi vraky z doby totality, za jedno auto vyrobene do roku 90 bez katalizatoru a EURO emisi by dnes mohlo jezdit xx auto s EURO4 a xxx aut s EURO5,6,SULEV...... nekde na auto.cz je graf srovanvajci jednotlive emisni normy. Skoda ze technicke kontrole je to jedno kolik nameri, hlavne ze maj prachy v kapse a nikdo to nekontroluje.
Pokud se cena benzinu behem par let dostane ke 40 Kc a vys, tak si kazdy spocte ze hybrid vyjde lip. Pro mne je jedine minus to vzduch odpruzeni, byt nemec/rakusak tak mi to ani neprijde ale na tech nasich rozmlacenych okreskach...... Jen tak mimochodem urcite s tim autem hodlam najet vic nez 100tis km.
za jak dlouho projedes 110tis rozdilu v porizovaci cene na benzinu pri rozdilu 2-3, nebo jak pises ty, 4l na 100km??? pri cene 30kc/l je to 91500km.a kdyz k tomu pripoctes kolik das navic za to vzduchove perovani...i obycejny smrtelnik by mel umet pocitat...k dobru je treba rx pripsat,ze zachovava objem kufru i v hybridni verzi, nicmene 170kg navic bych taky zbytecne tahat nechtel.a k prevodovce...cvt je mozna pohodlnejsi, ale uz uplne degraduje zvuk a projev motoru,osobne bych radsi klasicky automat (kdyz uz by nesel manual:( )
no kdyz si vemes stejne vykonny motor jako hybridni system, tak rozdil neni zas tak markantni, jen se koukni na 3 litr a 4.2 litr v Q7 rozdil mezi konvencnim a hybridnim pohonu v RX350 a RX400 neni takovy..........
No, ja jezdim v RX400h a je rozdil pokud auto vlastni advokat ktery bere za hodinu 1000 a vic nebo obycejny smrtelnik ktery ma realne prijmy, to si pak rad, kdyz jezdis za 8 a ne za 12. Jedine minus je to vzduchove odpruzeni, taky mi to vadi, ale nemyslim si ze je problem dat na 400h vzduch, zrovna to resim, jelikoz obe auta maji stejne podvozky akorad jine tlumeni, nemel by v tom byt peoblem. A ten advokat ti nerekl ze to ma pohodlenjis prevodovku???
No nechávat si auto víc jak 3 roky jen proto aby se ti to vyplatilo je trochu zoufalost. Navíc 90% dražších aut je na leasing a ten právě většinou po 3 letech končí a auto vyměníš za nové. Zatím se hybrid prostě nevyplatí, ale třeba jednou jo. Výroba bude sice vždy dražší než normální motor ale mělo by bý nějaké zvýhodnění při provozu.
Rozdíl ve spotřebě RX 350 a RX 400h je v realu cca. 2-3l. To neni vycucané z prstu ale vyčtené z účtenek za benzin a knihy jízd. Ani jedno z nich nevlastnim, ale mám skoro denně možnost mluvit s majitelem obou aut-advokátní kanceláří. Ten rozdíl je zanedbatelný, kvalita jízdy lepší v 350 protože 400h nemá vzduch podvozek.
Jasne, drahe, neprilis lepsi spotreba, neprostorne atd.. Proto se mizerny hybrid Toyota Prius stal po zasluze vozem, s nimz vyjadrili jeho majitele absolutne nejvyssi spokojenost ze vsech aut v anglii (podle posledniho J.D.Power). Kde se stala chyba??
Pro vsechny postizene slepotou - pise se rok 1990 a ja vam rikam - "nafta patri do kamen". Naftovy motor nikdy nebude moci konkurovat benzinovemu. Je to slepa ulicka. Jak se ty casy meni, ze jo.
To se nam ta slepa ulicka nejak natahuje. A na obzoru se jiz pomalu meni ve "slepou" dalnici. Budte v klidu. Znacku slepa ulice tam dal nejaky kratkozraky hlupak, ktery vidi jen k pristi vyplate. Kolik stoji vyroba si prectete na cenovce v prodejne a kolik stoji likvidace vam nikdo nerekne, protoze vestit co bude za 20 let nema smysl. Akorat se mi zda, ze mate pocit, ze likvidace baterie bude nejak extremne drazsi nez likvidace oloveneho akumulatoru. Nebojte, nebude.
Je to jen obrazne srovnani prius/kia, jasne ze kdyz vemes prius a nejakou jinou toyotu s konvencnim pohonem vyjde te neporovnatelne draz, ale po dobu zivotnosti auta ( nikoli par letech a pak prodat) se ti ta investice vrati. Jasne kdyz se bavime o malych autech je to velka zatez, ale jak uz kupujes auto nad milion a pul tak pak ten hybrid nevyjde zas o tolik draz, samozrejme muzem se bavit pouze o jedine automobilce ktera dela luxusni hybridy. A pokud se chces bavit o zvysujci se spotrebe na zaklade starnuti baterii tak ti budu oponovat naprosto logickou veci, kazdemu konvencnimu (bez hybridu,vodiku) motoru bez vyjimky se s vekem zvysuje spotreba a pokud je preplnovany, tak je to jeste horsi, protoze cim vetsi preplnovani tim vetsi opotrebeni... Jasne, pokud si chces koupit auto na 3 roky a pak nove, tak se ti hybrid nevyplati. Ale to ze se starnutim ma vetsi upadek ceny nez klasika bych pochyboval, ty hybrydy co vyrabi lexus maji program pro udrzovani baterie v dobre stavu takze neprebijeji, nevybijeji na maximum a nejakym zpusobem behem provozu prodluzuji zivotnost....
Většinu obyčejných zákazníků bude zajímat mimo jiná za kolik auto budou kdysi prodávat, kolik auto ztratí na ceně. Samozřejmě auto prodáš před výměnou baterií (dejme tomu po 5-7 letech), o auto do kterého je třeba vrazit prachy zrovna rvačka nebude. Cena půjde níž než u jakéhokoliv jiného auta, o tom vůbec nepochybuji to musíš vzít jako další zvýšené náklady.
A proč srovnáváš Prius a KIU? A proč Prius s konkurenčním srovnatelným vozem? Srovnávej auta od stejného výrobce, jaký asi bude rozdíl mezi hybridním a "nehybridním"(chápej srovnatelným výkonem i výbavou) Priusem. Nebo fakt věříš, že hybridní pohon je jako bonus zadarmo? Co se týče spotřeby tak určitě není nastejno s dieselem, ale je těžce zaplacená zvýšenou cenou auta a nakonec i výměnou baterií (třeba i po 7 letech) což bude taky pálka.
Ten kdo tvrdi ze spotreba dieslu a moderniho hybridu vyjde nastejno je trosku mimo........ jo a taky jsou trosku jinde emise benzinove hybridu a TDI, videli jste srovnani emisi hybridu a konvencnich motoru? Mimochodem, kdyby zivotnost baterii byla jen 2 roky, tak by na to nebyla zaruka 5 az 7 let, nemyslite a pokud ano, za par mesicu vam reknu jak je to s baterkou po 2 letech,pripadne ji vymenim. Ale v jednom mate urcite pravdu, pokud srovnam priuse a nejakou kiu za 250 tis tak je jasne ze si poridim kiu. Jenze pokud srovnam LEXUS HYBRID DRIVE a mejaky konkurencni stejne vykonny automobil/motor, tak vyjde lip hybrid. Mimochodem nezav toho clanku je k nafte pekne vystizny. [odkaz]
Naprosto souhlasím, to nadšení ekologických řidičů nemá reálný základ. Kdo zde s ekologicky diskutujících bude ochotno při koupi nového auta připlatit např. 200000 (to víceméně tipuji ale zadarmo to není) za to, že budou mít "ekologické" (ty uvozovky jsou namístě) auto? Snížení spotřeby nevyváží zvýšené náklady na výrobu (tím i cenu), složitost a s tím spojené vyšší nároky na servis. Co se týče likvidace taky si nejsem jistý.
;-\ Li-Ion baterie maju sice svoje vyhody - nemaju pamatovy efekt, ale maju svoju zivotnost bez ohladu na intenzitu pouzivania, cize kazde cca. 2 roky treba vymenit vsetky baterie, to bude dost drahe... hybrid je iba medzistupen na ceste k elektomobilom, v sucasnosti posluzi rovnako aj setrny turbodiesel...
Problem hybridu vidim v tom že pro běžného uživatele nepřináší vůbec žádnou výhodu, spíš naopak. Jsou dražší, méně prostorné, spotřeba neni o tolik lepší než benzinak a servis bude asi i častější a dražší. Mě zajímá za kolik mi auto ve firmě jezdí na 1km/Kč ,a tam zatím hybryd těžce propadá. Ale kdyby je nějak zvýhodnili, třeba 5% DPH, neplatit dan a známku tak už se to i třeba trochu vyplatí. Jen vidim problem v následném prodeji... A nikdo nedělá hybridní dodávku, asúpon ne použitelnou. Třeba se to časem zlepší, ale zatím neni důvod o hybridu ani uvažovat.
Všude se o tom píše...ale chce to hlavně kroky,které podpoří prodeje těchto ekologických vozů...rozjet ty daňové zvýhodnění a pomalu přidávat další pobídky :-O