Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental: Roste zájem o hybridní vozy

Dan Vořechovský
Diskuze (27)
Německá společnost Continental AG si nechala provést výzkum na téma hybridních pohonů. A asi i vzhledem k výsledkům se chce více zapojit do dodávek komponent pro hybridní technologie.

Podle aktuální studie německého dodavatele autodílů Continental vedla diskuse o důsledcích emisí CO2 na globální klima k vyššímu zájmu o vozy s hybridním pohonem. V anketě, kterou společnost uspořádala na začátku tohoto jara, se 30,7 % motoristů vyjádřilo tak, že bude jejich dalším vozem „s největší pravděpodobností“ automobil s hybridním pohonem. V předchozí anketě z podzimu loňského roku uspořádané před diskusí o důsledcích emisí na globální podnebí se takto vyjádřilo 24,7 % motoristů. Podle studie jsou nyní pro motoristy při pořizování vozu stejně důležité ekonomické i ekologické aspekty. S daňovým zvýhodněním hybridních pohonů by navíc dále vzrostl počet motoristů preferujících tento alternativní pohon.

V anketě se k jednoznačnému nákupu vozu s hybridním pohonem vyslovilo 4,1 % motoristů. V Německu si přitom loni nový vůz pro soukromé účely pořídilo 1,7 milionů zákazníků. Kdyby si tedy motoristé rozhodnutí pro koupi hybridního vozu takové auto skutečně pořídily, prodalo by se v Německu 70 tisíc vozů s hybridním pohonem. To je podle člena představenstva Continental AG Karla-Thomase Neumanna dobrý začátek. Tato úvaha přitom nezahrnuje dalších 1,7 milionu vozů prodaných na základě leasingové smlouvy.

Z výzkumu dále vyplývá, že o hybridních pohonech již slyšelo více než 75 % dotázaných motoristů. Pouze třetina však byla schopná říci, co vlastně hybridní pohon znamená. Všichni dotazování motoristé se shodli na tom, že by státní pobídky měly významný vliv na pořízení automobilu s hybridním pohonem. Dvě třetiny váhajících motoristů by si v případě daňových úlev vůz s hybridním pohonem pořídily.

V této souvislosti je zajímavá také informace, podle které Continental na přelomu let 2009 a 2010 na trh uvede vlastní Li-Ion baterie, jejichž cena by měla být výrazně nižší, než je tomu u současných akumulátorových (Ni-Cd nebo Ni-MH) baterií. Nabíjecí systémy od Continentalu by měly být kvůli úspoře chlazeny vzduchem a rozměrově by měly dosahovat pouze 60 % velikosti současných akumulátorových systémů. Jejich hmotnost by měla být o zhruba třetinu a cena o téměř polovinu nižší, než je tomu u současných systémů.

Dan Vořechovský
Diskuze (27)
13. 5. 2007 08:52
Skoda ze nasi zakonodarci neprispivaji na ekologictejsi auta
Skoda ze nasi zakonodarci neprispivaji na ekologictejsi auta. Ano bouzel je to tak. Ta mala financni uleva kterou ma kazde auto splnujci EURO5, EURO6 (SULEV) je tak nevyrazna ze se o tom jako o prispevku na ekologictejsi auta stejne neda mluvit. Ale taky proc, kdyz tady jezdi vraky z doby totality, za jedno auto vyrobene do roku 90 bez katalizatoru a EURO emisi by dnes mohlo jezdit xx auto s EURO4 a xxx aut s EURO5,6,SULEV...... nekde na auto.cz je graf srovanvajci jednotlive emisni normy. Skoda ze technicke kontrole je to jedno kolik nameri, hlavne ze maj prachy v kapse a nikdo to nekontroluje.
12. 5. 2007 07:59
Re: Nejel jsi hybridem, nevis.
Pokud se cena benzinu behem par let dostane ke 40 Kc a vys, tak si kazdy spocte ze hybrid vyjde lip. Pro mne je jedine minus to vzduch odpruzeni, byt nemec/rakusak tak mi to ani neprijde ale na tech nasich rozmlacenych okreskach...... Jen tak mimochodem urcite s tim autem hodlam najet vic nez 100tis km.
11. 5. 2007 09:05
Nejel jsi hybridem, nevis 2.
Je to jen obrazne srovnani prius/kia, jasne ze kdyz vemes prius a nejakou jinou toyotu s konvencnim pohonem vyjde te neporovnatelne draz, ale po dobu zivotnosti auta ( nikoli par letech a pak prodat) se ti ta investice vrati. Jasne kdyz se bavime o malych autech je to velka zatez, ale jak uz kupujes auto nad milion a pul tak pak ten hybrid nevyjde zas o tolik draz, samozrejme muzem se bavit pouze o jedine automobilce ktera dela luxusni hybridy. A pokud se chces bavit o zvysujci se spotrebe na zaklade starnuti baterii tak ti budu oponovat naprosto logickou veci, kazdemu konvencnimu (bez hybridu,vodiku) motoru bez vyjimky se s vekem zvysuje spotreba a pokud je preplnovany, tak je to jeste horsi, protoze cim vetsi preplnovani tim vetsi opotrebeni... Jasne, pokud si chces koupit auto na 3 roky a pak nove, tak se ti hybrid nevyplati. Ale to ze se starnutim ma vetsi upadek ceny nez klasika bych pochyboval, ty hybrydy co vyrabi lexus maji program pro udrzovani baterie v dobre stavu takze neprebijeji, nevybijeji na maximum a nejakym zpusobem behem provozu prodluzuji zivotnost....
11. 5. 2007 08:12
Nejel jsi hybridem, nevis 2.
Zajmaji te emise?? Tak tady je mas, nebo vykonove specifikace elektromotoru??
[odkaz] [odkaz]
11. 5. 2007 07:59
Nejel jsi hybridem, nevis.
Ten kdo tvrdi ze spotreba dieslu a moderniho hybridu vyjde nastejno je trosku mimo........ jo a taky jsou trosku jinde emise benzinove hybridu a TDI, videli jste srovnani emisi hybridu a konvencnich motoru? Mimochodem, kdyby zivotnost baterii byla jen 2 roky, tak by na to nebyla zaruka 5 az 7 let, nemyslite a pokud ano, za par mesicu vam reknu jak je to s baterkou po 2 letech,pripadne ji vymenim. Ale v jednom mate urcite pravdu, pokud srovnam priuse a nejakou kiu za 250 tis tak je jasne ze si poridim kiu. Jenze pokud srovnam LEXUS HYBRID DRIVE a mejaky konkurencni stejne vykonny automobil/motor, tak vyjde lip hybrid. Mimochodem nezav toho clanku je k nafte pekne vystizny. [odkaz]