Continental: Roste zájem o hybridní vozy
Podle aktuální studie německého dodavatele autodílů Continental vedla diskuse o důsledcích emisí CO2 na globální klima k vyššímu zájmu o vozy s hybridním pohonem. V anketě, kterou společnost uspořádala na začátku tohoto jara, se 30,7 % motoristů vyjádřilo tak, že bude jejich dalším vozem „s největší pravděpodobností“ automobil s hybridním pohonem. V předchozí anketě z podzimu loňského roku uspořádané před diskusí o důsledcích emisí na globální podnebí se takto vyjádřilo 24,7 % motoristů. Podle studie jsou nyní pro motoristy při pořizování vozu stejně důležité ekonomické i ekologické aspekty. S daňovým zvýhodněním hybridních pohonů by navíc dále vzrostl počet motoristů preferujících tento alternativní pohon.
V anketě se k jednoznačnému nákupu vozu s hybridním pohonem vyslovilo 4,1 % motoristů. V Německu si přitom loni nový vůz pro soukromé účely pořídilo 1,7 milionů zákazníků. Kdyby si tedy motoristé rozhodnutí pro koupi hybridního vozu takové auto skutečně pořídily, prodalo by se v Německu 70 tisíc vozů s hybridním pohonem. To je podle člena představenstva Continental AG Karla-Thomase Neumanna dobrý začátek. Tato úvaha přitom nezahrnuje dalších 1,7 milionu vozů prodaných na základě leasingové smlouvy.
Z výzkumu dále vyplývá, že o hybridních pohonech již slyšelo více než 75 % dotázaných motoristů. Pouze třetina však byla schopná říci, co vlastně hybridní pohon znamená. Všichni dotazování motoristé se shodli na tom, že by státní pobídky měly významný vliv na pořízení automobilu s hybridním pohonem. Dvě třetiny váhajících motoristů by si v případě daňových úlev vůz s hybridním pohonem pořídily.
V této souvislosti je zajímavá také informace, podle které Continental na přelomu let 2009 a 2010 na trh uvede vlastní Li-Ion baterie, jejichž cena by měla být výrazně nižší, než je tomu u současných akumulátorových (Ni-Cd nebo Ni-MH) baterií. Nabíjecí systémy od Continentalu by měly být kvůli úspoře chlazeny vzduchem a rozměrově by měly dosahovat pouze 60 % velikosti současných akumulátorových systémů. Jejich hmotnost by měla být o zhruba třetinu a cena o téměř polovinu nižší, než je tomu u současných systémů.