Diskuse

Filtry pevných částic: Na kolik vyjde výměna? A jak zajistit, aby vydržely déle?

16.7.2017

Filtry pevných částic jsou na trhu patnáct let, od roku 2010 je má každý osobní diesel povinně. I po tak dlouhé době se někteří motoristé diví, že v autě něco takového je a vyžaduje jistou péči.

 

  • 92 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 16.07.  09:08

    Frei

    Koukám na autora článku - a on to Svět motorů. Ale padni komu padni - dobrý :yes:
    Možná jsem i čekal něco ve stylu - pokud jste oslové, co si koupili diesel do města, jezděte ho občas protáhnout na dálnici, aby se filtr líp vypálil. Nadpis sliboval rady, co a jak, aby vydržel co nejdýl. Jde poznat, že původní název článku byl " Filtry...- normální je nekouřit". Zřejmě Machala zase neodolal použít své umění dát do nadpisu otázku, na kterou článek neodpoví.

    Docela překvapivé, že na 2,0TDI v oktávce stojí filtr 17t a na 2,0TDI v Passatu 47t.(ano, oba motory jsou jinak výkonné, ale i tak)
    A dardy okolo 100t netřeba komentovat - nejsem lakomej na auto, dopřávám mu co potřebuje, ale kilo za filtr bych opravdu nedal.
    • 10 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 16.07.  09:22

      « Re: Frei

      Jsem zvědavá, zda na benzín budou ceny podobné či rozdílné...
      • 31 Reagovat !

        foto Galax

        Galax 16.07.  09:34

        « Re: Re: Frei

        Na benzín by podle mně měly být levnější (otázka je jestli vůbec a když,tak o kolik) jelikož benzín dosahuje vyšší teploty spalin a tudíž je i vypalování filtru snažší.Ale člověk míní a marketing mění,takže ještě asi uvidíme.
        • 21 Reagovat !

          foto Jopino

          Jopino 16.07.  10:17

          « Re: Re: Frei

          Ano, psali v Auto Bildu, že cena filtrů PČ do benzínových motorů budou značně levnější, než na diesely. Jsem zvědavý co znamená značně... :-)
      • 11 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 16.07.  09:59

        « Re: Re: Frei

        Jsi přeoperovany? :-!
    • 80 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 16.07.  09:58

      « Re: Frei

      Dobrý článek, jinak se musím smát majitelům nejlepších kombíků Hjondé, s těmi cenami DPF to moc nevychytali. ;-)
      • 60 Reagovat !

        foto Neurotic

        Neurotic 16.07.  10:19

        « Re: Re: Frei

        Tak je to o 50 tisíc levnější než Oktávka to se přece vyplatí pak vrazit 1/3 pořizovací ceny do filtru >:D
        • 32 Reagovat !

          foto Martin-Lohe

          Martin Lohe 16.07.  11:35

          « Re: Re: Re: Frei

          No tak on snad bude někdo s kombíkem Hjondé jezdit za hranicí záruk? To není jako Škoda, která jezdí léta a miliony a dědí se z děda na vnuka... :-!
          • 21 Reagovat !

            foto Petrko

            Petrko 16.07.  12:19

            « Re: Re: Re: Re: Frei

            Jak se ta nemoc jmenuje?
            • 33 Reagovat !

              foto Martin-Lohe

              Martin Lohe 16.07.  14:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Frei

              Stockholmský syndrom se blíží asi nejvíc. Nucené soužití s autem, které omezuje, diktuje a celkově majitele připravuje o čas i peníze. Kolega to má....chudák, pořád leží pod svou Octou, shání díly, informace, peníze, místo aby ji nechal sešrotovat. Holka má přes 300000 najeto, už druhej motor, třetí přístrojovku, šestou lambdu atd atd. Léčit se to nedá - škodovka je nejlepší na světě :yes:
              • 10 Reagovat !

                foto jam2015

                jam2015 16.07.  16:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frei

                Martin Lohe, to je šik auto pre kutilov. Nie je nad pocit hrdosti, že som si to päť dokázal opraviť. ;-) ;-) ;-)
                • 12 Reagovat !

                  foto Martin-Lohe

                  Martin Lohe 16.07.  17:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frei

                  Jo, to určitě. Jenomže on potřebuje denně jezdit :-) Ale je fakt, že je čím dál schopnější automechanik - badatel. Všechno na to vždycky sežene, to je prej největší výhoda škodovek.
              • 20 Reagovat !

                foto lvy

                lvy 17.07.  10:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frei

                Takže jsou tři možnosti:

                1. vymýšlíte si

                2. onen kolega jezdí jako prase a likviduje jakékoli auto

                3. kolegovo auto má 3 000 000 km

                Osobní zkušenost najeto přes 300 000 km a pouze standardní servis + páčka blinkrů a čidlo teploty.
              • 10 Reagovat !

                foto pinda

                pinďa 18.07.  07:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frei

                Tak asi koupil stočenou o 500tis ne?:D >:D Přoč měnil 3x přístrojovku?.......Měl si koupit bmw,tam maj budíky pořád z E30 >:D
      • 00 Reagovat !

        foto martin-dr

        martin_dr 16.07.  15:23

        « Re: Re: Frei

        co som ale pocul zatial tak paradoxe vraj Hyundai aj honda s DPF nemaju problemy takeho rozsahu ako ostatne automobilky. Ale nezarucujem za info, len som niekde pocul..
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 16.07.  20:01

          « Re: Re: Re: Frei

          Vzhľadom k množstvu predaných kusov v eu je to celkom logické. Mal som súkromne jedno auto s dpf a problém s ním nebol,bol to rv 2009...
    • 02 Reagovat !

      foto Playb-eda

      Playb.eda 16.07.  19:21

      « Re: Frei

      CO TO JE PROBOHA, TAKOVÉ PÁLKY DO cca 10 LET STARÝCH VRAKů ? NIKDY BYCH TO NEDAL ,TAK BOHATÝ A BLBEJ NEJSEM.
      • 41 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 16.07.  21:35

        « Re: Re: Frei

        Píšeš tu o "pálkach", nie tak dávno sme menili rozvody každých 60k km a stálo to 20 litrov ;) . Teraz sa nám hnusí dať od 400 do 1500€ do filtra po 200-300k km
        • 01 Reagovat !

          foto Playb-eda

          Playb.eda 17.07.  08:32

          « Re: Re: Frei

          To tě natáhli panáčku, u většiny aut se dělaj po 120t a cena se pohybuje i s prací kolem 10t ,ale DPF stojí kolem 50t , za to máš komplet repas vstřikovačů i s čerpadlem a výměnu spojky a dvojhmoty a ještě můžeš manželku vzít na dovolenou. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 17.07.  11:22

            « Re: Re: Re: Frei

            Kukni sa 15 rokov naspäť panáčku. Bežný olejový servis po 60k km plus rozvody v autorizáku stáli bez problémov uvedenú sumu. Skús zaloviť v pamäti ;)
          • 00 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 17.07.  11:23

            « Re: Re: Re: Frei

            A mimochodom na moje ex auto bol dpf za nejakých 400€ ( neriešil som počas jeho života), spojku s dvojhmotou som mal za výrazne menej, takže ten obtiahnutý si tu zjavne len ty...
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 16.07.  19:59

      « Re: Frei

      100 litrov je fakt nárez keďže cena v prvovýrobe je tak ako pri všetkom v jednotkách euro >:D
  • 15 Reagovat !

    foto pirata-della-strada

    pirata.della.strada 16.07.  09:33

    Furt dokola

    Jezisi to je furt dokola...O tom pišete tak po stopadesate,koho to furt zajima?? :no: :no: ;-\
    • 61 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 16.07.  10:23

      « Re: Furt dokola

      Mě třeba jo, opakování je matka moudrosti :-) Ne, teď vážně, tenhle článek je vcelku v pohodě napsaný, a kdyby osvítil byť jen jedno procento, nepostrádá smysl. Není v motorismu za poslední dobu větší nešvar, než vytlučené a jinak nefunkční DPF filtry 8-s Tedy krom fetek za volantem :-!
  • 36 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 16.07.  09:34

    filtr

    A tak z autem z roku 2006 dožiju.... Ať si ty kurvítka natlučou nazeď, anebo do hlavy! U náklaďáku ho taky nemám, je to poslední z řady bez filtrů. A s tim skončim. Než bych vydělával jen na filtrace bez reálných výsledků, tak na ně dlabu. Ekoteroristické zelenovejfukové hnutí je mi u zádele. O tisíc km dál nic takovýho neřeší, a mají život o tyhle blbosti k ničemu jednodušší. Navíc životnost filtru závisí zásadně na kvalitě nafty, a u nás stojí za *, tak nemíním tohle podporovat.
    • 00 Reagovat !

      foto 6B6

      6B6 17.07.  10:01

      « Re: filtr

      O tisíc km kterým směrem neřeší?V Rusku? Tak jdi jezdit tam.
  • 31 Reagovat !

    foto Ladachuchr

    Ladachuchr 16.07.  09:57

    V bazarech to nevemou

    Když blbý je, že auto bez filtru už dneska neprodáš...Na druhou stranu ho ani nekoupíš, tím myslím, že v autobazarech si to pěkně hlídají, aby auto mělo filtr. Jak říkáte, je to kurvítko a já s tim souhlasím, ale obvykle měním auto po pěti letech a pokud tímto zvýším pravděpodobnost prodeje a ceny, tak jsem ochotný tohle kurvítko koupit...za rozumnou cenu teda..
    • 01 Reagovat !

      foto rmt

      rmt 16.07.  16:21

      « Re: V bazarech to nevemou

      Zajímalo by mě, jak poznaji zda tam filtr je nebo ne. Ja teď řeším nějaké problemy s fapem a pan, co se specializuje na mou značku a je věci znalej mi řekl, že když je filtr vyndanej a preprogramovana jednotka, tak že to ani přes origo diagnostiku nezjisti. Jediná možnost je to rozebrat a kouknout, coz v bazaru určitě dělat nebudou.
      Pro chytráky: Nechci filtr vyndávat ani nic podobného.
      • 31 Reagovat !

        foto Otrava

        Otrava 16.07.  21:12

        « Re: Re: V bazarech to nevemou

        Sáhnou do výfuku? :-) Jinak třeba v AAA si pro jistotu auto hodí na zvedák. Nemyslím, že je takový problém to prohlídnout.
        • 01 Reagovat !

          foto PetrStary

          PetrStary 17.07.  07:57

          « Re: Re: Re: V bazarech to nevemou

          To mi udělali taky na vyžádání, řekl jsem ať mi ho v autě ukážou, když už to kupuju, nechtěl jsem jim naletět na špek a bez problému
        • 00 Reagovat !

          foto rmt

          rmt 17.07.  18:50

          « Re: Re: Re: V bazarech to nevemou

          Sáhnutím do výfuku nezjistí zda tam je, ale zda dobře funguje, v tom je podstatný rozdíl. Pokud s filtrem někdy něco bylo, tak saze už z výfuku nikdo nedostane, takže i s naprosto funkcim filtrem může být výfuk černý. To samé když se jezdi po městě, filtr se pricpe, takže může neco propustit a pri regeneraci se vypali a opět muze fungovat. Takže sáhnutí do výfuku může neco napovědět, ale zároveň nic. A s tim zvednutím na zvedak nepoznáš také vůbec nic, jelikož se filtr většinou vytluče a obal zůstane. Nařízne se většinou zezhora a pod ochranym plechem se svar schova, takže taky nic. Takže zjistit na 100% že tam není snad lze jen na vlastní oči.
  • 31 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 16.07.  10:24

    Řešení je jednoduché.

    Chcete-li zabránit zanášení filtru (lépe řečeno maximálně zpomalit), je třeba každých 200 000 km, lépe ale cca každých 140 000 km měnit trysky vstřikovačů. toto je úkon který dnes stojí přesně tolik co všelijaká ta čištění DPF mokrá nebo suchá.
    A protože vstřikovače rozhodují o tom co se posílá do výfuku směrem k DPF, je servis vstřikovačů klíčový. Dnes už stojí tryska v prvovýrobě s prací do 2000, v druhovýrobě do 1500 Kč takže je to o ceně 6000 až 8000.
    Ovšem v Česku to nikdo nedá, raději budou všelijak čistit (smutným faktem je že při těchto čištěních se DPF většinou proděraví takže z pohledu uživatele vozu je problém vyřešen - ani neví že má DPF děravý a že nic nezachytává (vlastně jako kdyby měl DFP vyřazený, vykuchaný). Pro spoustu lidí to bude na stanici STK velice nepříjemné překvapení.
    Na druhou stranu, pokud člověk dává dobré palivo, občas aditiva a jezdí alespoň 1/2 svých tras jako dlouhé trasy, nemusí mu DPF vůbec odejít a ani trysky se nemusí opotřebit tak, aby zvětšené kapičky nafty z trysek ucpávaly DPF. Já mám na autě 230 000 km a regenerace probíhá stejně často jako když bylo oudo nové.
    Takže klíčem k dlouhověkosti DPF jsou dlouhé jízdy a kvalitní nafta.
    Různé druhy poruch jsou vždy způsobeny nešetrným zacházením s vozem s dieselovým motorem.
    A kdo jezdí krátké trasy, ať si koupí benzín nebo hybrid nebo elektro, to je jasné.
    • 31 Reagovat !

      foto Neurotic

      Neurotic 16.07.  10:58

      « Re: Řešení je jednoduché.

      Jestli máš nové vstřikovače za 2000,- tak bych poprosil tak o 100 kusů :-!
      • 21 Reagovat !

        foto Kjirka

        Kjirka 16.07.  11:21

        « Re: Řešení je jednoduché.

        jj. já bych si taky nějaký vzal. Na moje auto stojí asi 15t. Kč jeden.
      • 34 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 16.07.  12:32

        « Re: Re: Řešení je jednoduché.

        Chlapci, nepsal o vstřikovačích za 2000,- , ale o TRYSKÁCH vstřikovačů.
        • 30 Reagovat !

          foto CrankyDude

          CrankyDude 16.07.  18:15

          « Re: Re: Řešení je jednoduché.

          ...měnit trysky vstřikovačů... (v 2. větě)
          někteří mají fakt krátký attention span
          >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Kjirka

          Kjirka 17.07.  19:47

          « Re: Re: Re: Řešení je jednoduché.

          tak to je pro mně novinka, že se dá vyměnit jen vlastní tryska. Nevím teda u jakého vstřikovače, ale u toho mojeho určitě ne.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 18.07.  20:14

            « Re: Re: Re: Re: Řešení je jednoduché.

            Vstřikovač se skládá z více částí, a v republice je několik firem, co je umí repasovat. Výměnou trysky, výměnou elektronické části....
            Platí to poměrně obecně, ale nebudu se hádat, že úplně na každý motor.
      • 00 Reagovat !

        foto pinda

        pinďa 18.07.  07:41

        « Re: Re: Řešení je jednoduché.

        Taky bych si jich pár vzal >:D
    • 11 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 16.07.  12:21

      « Re: Řešení je jednoduché.

      Dobré ceny. Tedy, pokud to není techtle mechtle z Polska, tam jsou někdy fakt "kouzelníci" :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 16.07.  12:28

      « Re: Řešení je jednoduché.

      Edit:
      Tak to jo, sypu si popel na hlavu :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto zdenek66

    zdenek66 16.07.  11:17

    fitrt pevných částic

    Mám Fiata Doblo 1,6 PL BASE.
    Koupil jsem ho ve značkovém servisu. Po čtyřech letech a ujetí cca 54 000 km jsem byl na první technické a k mému úžasu mi technik sdělil, že mám nefunkční filtr pevných částic.
    V servisu mi sdělili, že je možná pouze výměna a ta stojí cca 40 000 Kč. Na to nemám a tak jsem napsal přímo výrobci. Odpověď mě uzemnila. Auto je již po záruce a tak je to nezajímá. To, že auto má najeto tak málo kilometrů a odcházejí důležité díly ( kromě filtru i hlavní vstřikovací ventil, stabilizační tyčky v přední nápravě, brzdy atd.) nikoho vůbec nezajímá.
    Takže už nikdy nikomu nedoporučím Fiata a až auto na podzim doplatím, tak ho asi prodám.
    • 80 Reagovat !

      foto Kjirka

      Kjirka 16.07.  11:25

      « Re: fitrt pevných částic

      I když je auto po záruce, existuje něco, co se jmenuje "kulance", kdy solidní importér může rozhodnout o výměně dílu zdarma. Respektive díl je zdarma a práci hradí zákazník. Pokud je to věc, která má běžně vydržet třeba i násobně víc a odešla, většinou se k té kulanci přistoupí. Podmínkou ale bývá, že zákazník jezdí na předepsané prohlídky a má orazítkovanou servisku. Pokud to splňujete, trochu bych se s nimi o tom handrkoval. Ale jak říkám, jde o solidní přístup a libovůli prodejce, či importéra. Na západ od nás je to zcela běžnou praxí a nikdo žádné hariky nedělá.
      • 00 Reagovat !

        foto zdenek66

        zdenek66 16.07.  12:14

        « Re: Re: fitrt pevných částic

        Veškeré prohlídky samozřejmě mám. Ale je mi to víš co platné. Ale zkusím se domluvit na té "kulanci", i když tomu moc nevěřím.
      • 00 Reagovat !

        foto CrankyDude

        CrankyDude 16.07.  18:18

        « Re: Re: fitrt pevných částic

        "..Na západ od nás..." jo.. jo, furt je to 'asi jinej gang' :-!
    • 40 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 16.07.  20:03

      « Re: fitrt pevných částic

      Nechcem rýpať, ale tvoj nájazd je dosť nízky. Bolo nutné kupovať dízel?
    • 41 Reagovat !

      foto ikoptak

      ikoptak 16.07.  21:59

      « Re: fitrt pevných částic

      Se vší uctou 4 roky 54.000km tj.13500km/rok. Jestli to máte na denní ježdění tak se nedivím že filtr odešel a ani tomu že se k tomu Fiat staví ak jak se staví. Krátké jízdy prostě dieselu nikdy nesvědčily.
      • 20 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 16.07.  22:07

        « Re: Re: fitrt pevných částic

        Asi tak, pokiaľ tie kilometre poskladal z krátkych jázd, tak sa nie je čomu diviť
      • 00 Reagovat !

        foto strec-od-piva

        stréc od piva 19.07.  12:02

        « Re: Re: fitrt pevných částic

        to je nějakých 36km denně (po-ne),nebo 60km (po-pa)....takže myslím,že zdenek66 už prři nakupování musel vědět jak jezdí a že na takových štrekách se ani neohřeje olej,natož nějaká regenerace...
    • 10 Reagovat !

      foto lvy

      lvy 17.07.  10:55

      « Re: fitrt pevných částic

      Dost dobře nechápu co zjistili. Pokud jste jezdil málo a krátké trasy, pak by musel být ucpaný. Jenže to by z něho nešlo ven nic. Takže je to nějaké divné. Jedině, že by byl prasklý, ale pak je to jasná výrobní vada.
  • 23 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 16.07.  11:26

    muze mi nekdo vysvetlit

    cim se principielne lisi FAP hyundai 2,2CRDi za 160tis a FAP ford 2,2TDCi za 20tis? co se stane pokud se zameni?
    • 40 Reagovat !

      foto Kjirka

      Kjirka 16.07.  11:31

      « Re: muze mi nekdo vysvetlit

      Já myslím, že principiálně jde přesně jen o obchodní politiku výrobce >:D >:D >:D , což mi u výrobce "nejlepších" aut ve vesmíru a přilehlém okolí ani trochu nepřekvapuje.
    • 10 Reagovat !

      foto Martin-Lohe

      Martin Lohe 16.07.  11:47

      « Re: muze mi nekdo vysvetlit

      Tenhle náhradní díl prostě zatím zákaznická obec značky neřeší. Jde o díl, kterej by měl vydržet předpokládanou životnost celku - auta. Jde samozřejmě o životnost morální nikoli faktickou. A protože je Hyundai značka zámořská, má nastavenou cenovou politiku na svoje většinový zákazníky, kteří DPFE tak nějak nehoní...
      • 32 Reagovat !

        foto Kjirka

        Kjirka 16.07.  12:00

        « Re: Re: muze mi nekdo vysvetlit

        chochocho, jaká zámořská, když v každé z těch jejich debilních reklam se holedbají přívlastkem "české auto". Tak když potřebujou prodat auto, je to česká značka a když náhradní díl, tak zámořská, jo ?
        To mi jen utvrzuje, že ta jejich reklama je nejen agresivní, stupidní a lživá, ale cílí hlavně na blbce, kteří si na to naskakují.
        • 20 Reagovat !

          foto Martin-Lohe

          Martin Lohe 16.07.  12:16

          « Re: Re: Re: muze mi nekdo vysvetlit

          Reklama je reklama, skutečnost zas skutečnost. Reklama nikdy nesděluje pravdu apokud náhodou ano, tak ne celou. Reklama je umění zkratky.... ale tenhle článek je filtrech pevnejch částic a očekáváních majitelů dýzlů.
          Prostě - když očekáváš problém s filtrem a jeho cenou u ojetiny - nekupuj ji. Kup jinou... Hyundai a jeho reklamní kampaň v tuzemsku se taky týká jen novejch aut.
        • 71 Reagovat !

          foto Neurotic

          Neurotic 16.07.  12:23

          « Re: Re: Re: muze mi nekdo vysvetlit

          jj není nad to mít nejlepší české auto se servisními náklady většími jak u dvanáctiválcové S-Klasse >:D
        • 11 Reagovat !

          foto CrankyDude

          CrankyDude 16.07.  18:24

          « Re: Re: Re: muze mi nekdo vysvetlit

          "...cílí hlavně na blbce...." bullcrap!
          Nikdo tě nenutí jezdit na 'levnou' naftu, vid? :-!
          " Tak když potřebujou prodat auto, je to česká značka a když náhradní díl, tak zámořská, jo ?"
          Jo. :-! Kup to druhé opravdické české auto. ;-)
  • 42 Reagovat !

    foto Martin-Lohe

    Martin Lohe 16.07.  11:42

    Dýzl je na ústupu a je to jen dobře

    V padesátejch letech se všeobecně očekávalo, že atomová energie bude pohánět auta, letadla, mixéry a že každej dům ve sklepě bude mít vlastní atomovou teplárnu. No, nějak to nevyšlo....ekoteroristi zřejmě řádili už tehdy.
    Dýzl je holt taky na konci rozvoje. Neříkám vývoje, ale rozvoj skončil, protože rakovina zabíjí čím dál víc lidí a nikdo ji tak nějak nechce. Neutralizace spalin je prostě náročnější, než umělá ekonomický výhodnost nafty jako paliva.
    • 01 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 16.07.  19:03

      « Re: Dýzl je na ústupu a je to jen dobře

      Zbožné přání ......................... leda že bys vymyslel miniaturní atomový reaktor do každého auta.
  • 10 Reagovat !

    foto KarlosUwe

    KarlosUwe 16.07.  12:40

    Zbytečný strašení

    Proč má furt někdo potřebu strašit lidi?Mám Passata 4x4 a rozhodně jsem ho nekupoval v originále za 47tis.To snad rozumnej člověk neudělá.Copak si dnes někdo kupuje na starší auto něco u dealera?Mám ho z druhovýroby za 12tis a jsem v klidu.Tady je důkaz: www.autodily-vyfuky.cz
    • 20 Reagovat !

      foto Kjirka

      Kjirka 16.07.  15:23

      « Zbytečný strašení

      no tak já tě skutečně zbytečně strašit nechci, ale zrovna u VW stojí ta druhoška DPF šmahem za kulový. Ale na to samozřejmě přijdeš sám. Zatím buď v tom klidu a modli se, aby to tak zůstalo co nejdýl.
  • 31 Reagovat !

    foto Thovt

    Thovt 16.07.  13:04

    Filtry pevných částic

    Reakce na članek proč se nevyrabí katalazytor jedné velikosti, do všech osobních vozidel?
    Zlevnit konečnou cenu katalyzatoru.
    Proč jsou vlastně katalyzatory no protože se používá vysokotlaké vystřikovaní paliva.
    Tím vznikají malé částice.
    Staré diesly (rok1960) kouřily ale častice byli velké . Protože palivo nebylo tak jemně rozprášené.
    To samé u benzínu byl karburator te také nedokazal tak dobře rozprašit tak dobře palivo.

    Plice dokaží přirozeně zbavovat velkých častič, malých už ne.

    Letecká doprava se už vůbec neřesí to je znečištoval malých častic atd.
    Letadlo za jeden let do ameriky, vyšichni pasežeři nevypustí splodiny ze svých aut za celý život.

    Mluví se všude o ekologii,přitom nové věci nejsou vůbec ekologické když se vyrabí.
    Spotřebovává spousty energie. Produkuje se C02.
    Nutí se pořád kupovat nová auta , co do kvality jsou čím dál hořší, spotřebová více nahradních dílů.
    • 32 Reagovat !

      foto Martin-Lohe

      Martin Lohe 16.07.  14:35

      « Re: Filtry pevných částic

      Tohle je informační salát.
      Katalyzator jedné velikosti a jeho cena; kdo to má zajistit? EU? Na to by byla dobrá, co...
      Staré dýzly - ok, tak to je, ty saze se dají sbírat, ale karburátor je něco jiného, palivo se už před nasátím do válce odpařilo - odtud ustálené slovní spojení "přidat plyn".
      Letectví; na horké saze se okamžitě váže vzdušná vlhkost a částice mrznou, tvoří kondenzační stopu. V 10ti kilometrech nad zemí. Nikoli podél chodníku v obci.
      Co se týká kvality nových aut; měl jste někdy Toyotu, nebo Volvo, nebo Mazdu, Suzuki?
      Jestli pamatujete škodu 100, pak chápu ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto 6B6

      6B6 17.07.  10:07

      « Re: Filtry pevných částic

      Katalyzátor a DPF jsou lehce odlišná zařízení
    • 00 Reagovat !

      foto Johnnn

      Johnnn 17.07.  14:55

      « Re: Filtry pevných částic

      "Letadlo za jeden let do ameriky, vyšichni pasežeři nevypustí splodiny ze svých aut za celý život."

      To sis jen tak vymyslel?
  • 33 Reagovat !

    foto FTG

    FTG 16.07.  16:06

    www.dpf-ftg.cz

    Pan redaktor Frei malinko podporuje ve svém článku mediálně někoho, kdo oblasti čištění DPF a katalyzátorů zcela ještě nevládne. Je velmi neprofesionální a nekorektní, že se zveřejňují v komplexních tématických článcích v mediích jmenovitě firmy, píše se o nich jako o nejlepších a o nejzkušenějších a s nejlepší kvalitou provedení ve srovnání s jinými, i když tomu tak v praxi vůbec není. Podle odborníků má zatím nejlepší kvalitu čištění koncept Cleantaxx, protože čistí filtry suchou cestou na parametr průchodnosti nového originálního DPF. To potvrzuje jednoznačně certifikát TÜV Rheinland, který tento způsob čištění certifikoval po náročném certifikačním testu. Trochu přehledu pane redaktore by Vám opravdu slušelo, než něco veřejně vypustíte do eteru, nebo nezmiňujte raději nikoho, to pak bude správný článek na Vaší neodborné úrovni. Přesvědčit se o všem můžete osobně na našem moderním provoze a nebo na www-dpf-ftg.cz
    • 21 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 16.07.  18:45

      « Re: www.dpf-ftg.cz

      Nenech se vysmát. Přihříváš si vlastní polívčičku? Co by tak asi měl dokazovat certifikát TÜV Rheinland? Že nemáte na pracovišti bordel a třídíte odpady? Tahle firma rozhodně nezkoumá, jestli DPF po vyčištění funguje jak nový a bude tak fungovat i nadále.
    • 19 Reagovat !

      foto Playb-eda

      Playb.eda 16.07.  19:32

      « Re: www.dpf-ftg.cz

      Zřejmě si ten článek zaplatili, potřebují hlupáky co jim daj 10klacku za vyčištění součástky bez které vozidlo jede daleko líp a daleko levněji. Fáma o malých a ještě menších částicích je oblbovák pro ovečky jako jste vy. Zkazíte si normy na STK a jednoho dne vám to daj i do benzínu a nebude na výběr. Neexistuje žádna studie o těch částicích, musela by trva 100let. Staré diesly je také mají, ale přes ty velké je nejde vidět. Jestli něco způsobuje rakovinu tak je to ta část splodit co přes filtr normálně projde.
      • 41 Reagovat !

        foto Martin-Lohe

        Martin Lohe 16.07.  19:48

        « Re: Re: www.dpf-ftg.cz

        Tomu říkám názor.... si asi myslíš, že jsi na světě sám? :no:
  • 22 Reagovat !

    foto Blatouch

    Blatouch 16.07.  16:36

    Diesel, benzin, vodik, elektrina

    Faktem je, ze pri spalovani vznikaji skodliviny - jakemkoli spalovani, at uz jde o auta, lode, letadala, sopky, vyrobu elektriny a tepla, odpadky ...

    Nejcistejsi zdroj energie je atom, ale ten neni IN. IN jsou solary, ty ale nejsou vubec ekologicke, nebo vetrniky, ale ty jsou ekologicky take skodlive, nebo biopaliva, ktera jsou ovsem velmi neekologicka a neekonomicka.

    Co s tim ?

    Rehabilitovat atomove elektrarny, nebo najit jiny cisty zdroje energie pouzitelny pro auta, nebo se s tim smirit - nebo rozvratit lidstvo.

    Ten clanek je fajn - ale nema naznak reseni. Reseni asi neexistuje, leda rozvraceni lidske civilizace. Mozna to tak ekoteroriste chteji.
  • 61 Reagovat !

    foto sshskript

    sshskript 16.07.  18:17

    pokuty

    Dokud se to nebude pokutovat a u emisí to budou pouštět tak to budou lidi do nějakých autobazarů druhé kategorie stále prodávat. Nedejbože dovozci slátaných aut ze zahraničí..
    • 00 Reagovat !

      foto 6B6

      6B6 17.07.  10:15

      « Re: pokuty

      A také odebírat doživotně licence STK za podvody vč likvidačních sankcí. Min.týden veřejně technik v TV přiznal-měříme, aby zákazník prošel. Neprojde u nás, jde vedle....takže hadice se zasune vedle výfuku, je v ní molitan atd....
  • 10 Reagovat !

    foto salamoon

    salamoon 16.07.  20:30

    tabulka

    chyba mi tam cena, kolko bude stat vymena DPF pri SQ7 :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto pallas

      pallas 17.07.  02:46

      « Re: tabulka

      si sa chcel pochváliť? vieš čo? milión. a veď pre teba je to nič.
      • 00 Reagovat !

        foto salamoon

        salamoon 17.07.  10:53

        « Re: Re: tabulka

        nie, nechcel som sa pochvalit.
        chcel som si len trosku rypnut na tuto temu, nemam SQ7 8-s
    • 02 Reagovat !

      foto Playb-eda

      Playb.eda 17.07.  08:20

      « Re: tabulka

      S 2turby ,močovinou a DPF jsi vyhrál jackpot :-! Dnes pouze atmosferický benzín, všechno ostatní je šunt a těm co tomu rozumí jste pro smích. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto 6B6

        6B6 17.07.  10:16

        « Re: Re: tabulka

        Každý nechce třeba Toyotu....
        • 00 Reagovat !

          foto Johnnn

          Johnnn 17.07.  15:04

          « Re: Re: Re: tabulka

          No, jsou i jiné možnosti. Atmosférické jsou v nabídce pořád. Od drahých hraček po levné modely. A nemusí to být jen Japonci. Samozřejmě jistá omezení to přináší, bohužel.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 17.07.  12:38

        « Re: Re: tabulka

        Prečo na smiech, prv
    • 00 Reagovat !

      foto strec-od-piva

      stréc od piva 19.07.  12:05

      « Re: tabulka

      77 800.-kč s DPH je cena filtru, připočti den prace s hodinovou sazbou 800kč/h.
  • 24 Reagovat !

    foto topten

    topten 17.07.  12:01

    dobry prirovnani v clanku

    ten kdo jezdi dyzlem, je jako zlodej v samosce :yes:
    a ja dodavam, jen nekrade chlast, ale zdravi a zivoty svý rodiny a svych sousedu
    • 11 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 17.07.  12:35

      « Re: dobry prirovnani v clanku

      Ďalší z tvojich hodnotných príspevkov >:D
      • 13 Reagovat !

        foto topten

        topten 17.07.  12:39

        « Re: Re: dobry prirovnani v clanku

        cerpam z clanku
        dyzl je snad ještě vetsi prasarna, nez sem si myslel
        a to clanek pojednava jen o rakovinotvorných sazich, ne o jedovatých oxidech dusiku ty jeden jednookej
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 17.07.  13:38

          « Re: Re: Re: dobry prirovnani v clanku

          A všimol si si, že nie každý dpf/fap zo svojho dízlu vykuchá? A mimochodom, článok pojednáva o sadziach, čo tvoj sadzomet? Zlodejíček zo samošky ;)
  • 02 Reagovat !

    foto Forlis

    Forlis 17.07.  14:11

    Počet nehôd v zahraničí

    Pozor! Počet autonehôd v zahraničí stúpa! Čo treba vedieť pri nehode v zahraničí? www.auto-bazarik.eu

    [odkaz]
  • 02 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 17.07.  19:15

    Nejlepším řešením je nekoupit dýzl.

    A zatím se orientovat na auta, která to nemusí.A je po dilematu.
  • 00 Reagovat !

    foto 6B6

    6B6 18.07.  07:05

    Za týden ...

    Ve včerejším SM je pokračování-podrobné otestování tří filtrů na Octávku. Píše to Vaculík, takže je to odborně vč měření. Tipuji, že za týden to tu bude, proto nebudu předbíhat...
  • 00 Reagovat !

    foto pinda

    pinďa 18.07.  07:34

    Cenovky dpf a fap jsou levné :D

    ˇˇPřed více než dvěma roky jsme komunikovali dotovanou výměnu filtrů na starší modely, kde jsme začínali s paušální cenou pod 9000 Kč včetně práceˇˇ----To jsem od nikoho neslyšel,že vymýšleli akci.Jinak je to teda levné?Na Orlando 110tis. není moc teda?Tak proč v telce dávaj reklamy na půjčky na 50 tis kč na třeba 7 let?Jinak lidi se nechtěj vracet do 80 let,ale také by rádi třeba do města někde v něměcku a to jim omezuje emisní norma,tak je to nutí si koupit debilní novější auto třeba s filtrem.Nevim kam chodíte na ty ceny těch filtrů?Jasný,že na netu u zrovna mého auta skoro sedí,ale v krámě s autodíly je můj nákup 32 tis včetně dph a orig 42 tis.Tak je to smutné :-(
  • 00 Reagovat !

    foto pinda

    pinďa 18.07.  07:34

    Cenovky dpf a fap jsou levné

    ˇˇPřed více než dvěma roky jsme komunikovali dotovanou výměnu filtrů na starší modely, kde jsme začínali s paušální cenou pod 9000 Kč včetně práceˇˇ----To jsem od nikoho neslyšel,že vymýšleli akci.Jinak je to teda levné?Na Orlando 110tis. není moc teda?Tak proč v telce dávaj reklamy na půjčky na 50 tis kč na třeba 7 let?Jinak lidi se nechtěj vracet do 80 let,ale také by rádi třeba do města někde v něměcku a to jim omezuje emisní norma,tak je to nutí si koupit debilní novější auto třeba s filtrem.Nevim kam chodíte na ty ceny těch filtrů?Jasný,že na netu u zrovna mého auta skoro sedí,ale v krámě s autodíly je můj nákup 32 tis včetně dph a orig 42 tis.Tak je to smutné :-(
  • 13 Reagovat !

    foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

    Ada - stop rendlíkovskému odpadu 18.07.  13:24

    Zavádějící článek

    Mikročástice sazí vznikají při všech spalovacích procesech a používat tedy výrazy, jako "O obecné škodlivosti dieselových zplodin není sporu" a " součástí dieselových zplodin jsou saze" je (velmi mírně řečeno) zavádějící, resp. má charakter poplašné zprávy. Zatímco dnes dieselové motory používají příslušné filtry, nelze totéž říci o přímovstřikových benzínových motorech, které jsou na tom stejně, resp. vzhledem k absenci povinných DPF filtrů obvykle hůře. Smrad, který zůstane za vyběhaným zážehovým motorem je příšerný.
    Ještě hůře na tom ovšem jsou zážehové motory s produkcí CO2, přičemž negativní špičku ekologie představují motory na plyn. Přitom právě oteplování planety je výsledkem nezřízeného použití nikoli dieselových, ale především zážehových motorů. Je tedy načase zážehovým motorů nasadit náhubek ve formě povinných DPF filtrů a dodatečné ekologické daně za palivo pro tyto zastaralé a neekologické motory.
    • 02 Reagovat !

      foto okoloiduci

      okoloidúci 18.07.  15:19

      « Re: Zavádějící článek

      Náhubek by ste potrebovali v prvom rade Vy...
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 18.07.  15:33

      « Re: Zavádějící článek

      Skús nám bližšie vysvetliť, v čom spočíva neekologickosť vozidiel na plyn. Rád sa dozviem niečo nové ;)
    • 12 Reagovat !

      foto d-arrow

      d_arrow 18.07.  19:24

      « Re: Zavádějící článek

      Neviem odkial beriete tu informaciu, ze priamovstrekove benziny su na tom horsie. Vobec to nie je pravda. Tento mytus rozsiril jeden nepodareny test a obhajcovia dizlov sa ho hned chytili. Jeden z najhorsich benzinov to jest fordacky 1.0T bez FAP/DPF je v emisiach NOx a CO porovnatelny s najlepsimi dieselami, co sa tyka testov v realnej prevadzke.
      Schvalne si pozrite testy na stranke: [odkaz]
      V tabulke automobilov, ktore ziskali A za Air quality index, je 225 aut, z toho je 205 benzinov/hybridov a len 20 dieselov. Obrazok skodlivosti tohto typu motorv pre vzduch v mestach a ludske zdravie je tu uplne jasny.
      Akonahle dostanu aj benziny FAP/DPF nebude o com - navyse u benzinu je ten filter jednoduchsi, jednoduchsie sa regeneruje (v podstate priebezne), takze to nebude ani zdaleka tak komplikovana suciastka ako u dieselovych aut.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec, slavný scénograf!

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec,…

Herec David Matásek (54), známý z filmového cyklu o Básnících či seriálu Polda, truchlí. Ve věku 73 let totiž v…

Pobodaná Lenka v Egyptě je v klinické smrti. Není naděje na zlepšení

Pobodaná Lenka v Egyptě je v klinické smrti. Není…

Smutná zpráva z Egypta: útok šílence s nožem má další oběť. Je jí česká účetní Lenka (36) z Rakovnicka, kterou…

 

iSport.cz

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po rvačce v restauraci

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po…

Zkušený trenér Fatih Terim ukončil dva týdny po rvačce v restauraci své třetí působení u fotbalové reprezentace…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…