Technika
Filtry pevných částic DPF: Co to je, cena, kolik stojí výměna, jak je udržovat a čistit, demontáž
100 komentářů
Jezisi to je furt dokola...O tom pišete tak po stopadesate,koho to furt zajima?? :no: :no: ;-\
A tak z autem z roku 2006 dožiju.... Ať si ty kurvítka natlučou nazeď, anebo do hlavy! U náklaďáku ho taky nemám, je to poslední z řady bez filtrů. A s tim skončim. Než bych vydělával jen na filtrace bez reálných výsledků, tak na ně dlabu. Ekoteroristické zelenovejfukové hnutí je mi u zádele. O tisíc km dál nic takovýho neřeší, a mají život o tyhle blbosti k ničemu jednodušší. Navíc životnost filtru závisí zásadně na kvalitě nafty, a u nás stojí za *, tak nemíním tohle podporovat.
Když blbý je, že auto bez filtru už dneska neprodáš...Na druhou stranu ho ani nekoupíš, tím myslím, že v autobazarech si to pěkně hlídají, aby auto mělo filtr. Jak říkáte, je to kurvítko a já s tim souhlasím, ale obvykle měním auto po pěti letech a pokud tímto zvýším pravděpodobnost prodeje a ceny, tak jsem ochotný tohle kurvítko koupit...za rozumnou cenu teda..
Zajímalo by mě, jak poznaji zda tam filtr je nebo ne. Ja teď řeším nějaké problemy s fapem a pan, co se specializuje na mou značku a je věci znalej mi řekl, že když je filtr vyndanej a preprogramovana jednotka, tak že to ani přes origo diagnostiku nezjisti. Jediná možnost je to rozebrat a kouknout, coz v bazaru určitě dělat nebudou.
Pro chytráky: Nechci filtr vyndávat ani nic podobného.
Pro chytráky: Nechci filtr vyndávat ani nic podobného.
Sáhnou do výfuku? 😄 Jinak třeba v AAA si pro jistotu auto hodí na zvedák. Nemyslím, že je takový problém to prohlídnout.
To mi udělali taky na vyžádání, řekl jsem ať mi ho v autě ukážou, když už to kupuju, nechtěl jsem jim naletět na špek a bez problému
Sáhnutím do výfuku nezjistí zda tam je, ale zda dobře funguje, v tom je podstatný rozdíl. Pokud s filtrem někdy něco bylo, tak saze už z výfuku nikdo nedostane, takže i s naprosto funkcim filtrem může být výfuk černý. To samé když se jezdi po městě, filtr se pricpe, takže může neco propustit a pri regeneraci se vypali a opět muze fungovat. Takže sáhnutí do výfuku může neco napovědět, ale zároveň nic. A s tim zvednutím na zvedak nepoznáš také vůbec nic, jelikož se filtr většinou vytluče a obal zůstane. Nařízne se většinou zezhora a pod ochranym plechem se svar schova, takže taky nic. Takže zjistit na 100% že tam není snad lze jen na vlastní oči.
Chcete-li zabránit zanášení filtru (lépe řečeno maximálně zpomalit), je třeba každých 200 000 km, lépe ale cca každých 140 000 km měnit trysky vstřikovačů. toto je úkon který dnes stojí přesně tolik co všelijaká ta čištění DPF mokrá nebo suchá.
A protože vstřikovače rozhodují o tom co se posílá do výfuku směrem k DPF, je servis vstřikovačů klíčový. Dnes už stojí tryska v prvovýrobě s prací do 2000, v druhovýrobě do 1500 Kč takže je to o ceně 6000 až 8000.
Ovšem v Česku to nikdo nedá, raději budou všelijak čistit (smutným faktem je že při těchto čištěních se DPF většinou proděraví takže z pohledu uživatele vozu je problém vyřešen - ani neví že má DPF děravý a že nic nezachytává (vlastně jako kdyby měl DFP vyřazený, vykuchaný). Pro spoustu lidí to bude na stanici STK velice nepříjemné překvapení.
Na druhou stranu, pokud člověk dává dobré palivo, občas aditiva a jezdí alespoň 1/2 svých tras jako dlouhé trasy, nemusí mu DPF vůbec odejít a ani trysky se nemusí opotřebit tak, aby zvětšené kapičky nafty z trysek ucpávaly DPF. Já mám na autě 230 000 km a regenerace probíhá stejně často jako když bylo oudo nové.
Takže klíčem k dlouhověkosti DPF jsou dlouhé jízdy a kvalitní nafta.
Různé druhy poruch jsou vždy způsobeny nešetrným zacházením s vozem s dieselovým motorem.
A kdo jezdí krátké trasy, ať si koupí benzín nebo hybrid nebo elektro, to je jasné.
A protože vstřikovače rozhodují o tom co se posílá do výfuku směrem k DPF, je servis vstřikovačů klíčový. Dnes už stojí tryska v prvovýrobě s prací do 2000, v druhovýrobě do 1500 Kč takže je to o ceně 6000 až 8000.
Ovšem v Česku to nikdo nedá, raději budou všelijak čistit (smutným faktem je že při těchto čištěních se DPF většinou proděraví takže z pohledu uživatele vozu je problém vyřešen - ani neví že má DPF děravý a že nic nezachytává (vlastně jako kdyby měl DFP vyřazený, vykuchaný). Pro spoustu lidí to bude na stanici STK velice nepříjemné překvapení.
Na druhou stranu, pokud člověk dává dobré palivo, občas aditiva a jezdí alespoň 1/2 svých tras jako dlouhé trasy, nemusí mu DPF vůbec odejít a ani trysky se nemusí opotřebit tak, aby zvětšené kapičky nafty z trysek ucpávaly DPF. Já mám na autě 230 000 km a regenerace probíhá stejně často jako když bylo oudo nové.
Takže klíčem k dlouhověkosti DPF jsou dlouhé jízdy a kvalitní nafta.
Různé druhy poruch jsou vždy způsobeny nešetrným zacházením s vozem s dieselovým motorem.
A kdo jezdí krátké trasy, ať si koupí benzín nebo hybrid nebo elektro, to je jasné.
Jestli máš nové vstřikovače za 2000,- tak bych poprosil tak o 100 kusů :-!
Chlapci, nepsal o vstřikovačích za 2000,- , ale o TRYSKÁCH vstřikovačů.
...měnit trysky vstřikovačů... (v 2. větě)
někteří mají fakt krátký attention span
>😁 >😁
někteří mají fakt krátký attention span
>😁 >😁
tak to je pro mně novinka, že se dá vyměnit jen vlastní tryska. Nevím teda u jakého vstřikovače, ale u toho mojeho určitě ne.
Dobré ceny. Tedy, pokud to není techtle mechtle z Polska, tam jsou někdy fakt "kouzelníci" 😄
Mám Fiata Doblo 1,6 PL BASE.
Koupil jsem ho ve značkovém servisu. Po čtyřech letech a ujetí cca 54 000 km jsem byl na první technické a k mému úžasu mi technik sdělil, že mám nefunkční filtr pevných částic.
V servisu mi sdělili, že je možná pouze výměna a ta stojí cca 40 000 Kč. Na to nemám a tak jsem napsal přímo výrobci. Odpověď mě uzemnila. Auto je již po záruce a tak je to nezajímá. To, že auto má najeto tak málo kilometrů a odcházejí důležité díly ( kromě filtru i hlavní vstřikovací ventil, stabilizační tyčky v přední nápravě, brzdy atd.) nikoho vůbec nezajímá.
Takže už nikdy nikomu nedoporučím Fiata a až auto na podzim doplatím, tak ho asi prodám.
Koupil jsem ho ve značkovém servisu. Po čtyřech letech a ujetí cca 54 000 km jsem byl na první technické a k mému úžasu mi technik sdělil, že mám nefunkční filtr pevných částic.
V servisu mi sdělili, že je možná pouze výměna a ta stojí cca 40 000 Kč. Na to nemám a tak jsem napsal přímo výrobci. Odpověď mě uzemnila. Auto je již po záruce a tak je to nezajímá. To, že auto má najeto tak málo kilometrů a odcházejí důležité díly ( kromě filtru i hlavní vstřikovací ventil, stabilizační tyčky v přední nápravě, brzdy atd.) nikoho vůbec nezajímá.
Takže už nikdy nikomu nedoporučím Fiata a až auto na podzim doplatím, tak ho asi prodám.
I když je auto po záruce, existuje něco, co se jmenuje "kulance", kdy solidní importér může rozhodnout o výměně dílu zdarma. Respektive díl je zdarma a práci hradí zákazník. Pokud je to věc, která má běžně vydržet třeba i násobně víc a odešla, většinou se k té kulanci přistoupí. Podmínkou ale bývá, že zákazník jezdí na předepsané prohlídky a má orazítkovanou servisku. Pokud to splňujete, trochu bych se s nimi o tom handrkoval. Ale jak říkám, jde o solidní přístup a libovůli prodejce, či importéra. Na západ od nás je to zcela běžnou praxí a nikdo žádné hariky nedělá.
Se vší uctou 4 roky 54.000km tj.13500km/rok. Jestli to máte na denní ježdění tak se nedivím že filtr odešel a ani tomu že se k tomu Fiat staví ak jak se staví. Krátké jízdy prostě dieselu nikdy nesvědčily.
cim se principielne lisi FAP hyundai 2,2CRDi za 160tis a FAP ford 2,2TDCi za 20tis? co se stane pokud se zameni?
Já myslím, že principiálně jde přesně jen o obchodní politiku výrobce >😁 >😁 >😁 , což mi u výrobce "nejlepších" aut ve vesmíru a přilehlém okolí ani trochu nepřekvapuje.
Tenhle náhradní díl prostě zatím zákaznická obec značky neřeší. Jde o díl, kterej by měl vydržet předpokládanou životnost celku - auta. Jde samozřejmě o životnost morální nikoli faktickou. A protože je Hyundai značka zámořská, má nastavenou cenovou politiku na svoje většinový zákazníky, kteří DPFE tak nějak nehoní...
chochocho, jaká zámořská, když v každé z těch jejich debilních reklam se holedbají přívlastkem "české auto". Tak když potřebujou prodat auto, je to česká značka a když náhradní díl, tak zámořská, jo ?
To mi jen utvrzuje, že ta jejich reklama je nejen agresivní, stupidní a lživá, ale cílí hlavně na blbce, kteří si na to naskakují.
To mi jen utvrzuje, že ta jejich reklama je nejen agresivní, stupidní a lživá, ale cílí hlavně na blbce, kteří si na to naskakují.
Reklama je reklama, skutečnost zas skutečnost. Reklama nikdy nesděluje pravdu apokud náhodou ano, tak ne celou. Reklama je umění zkratky.... ale tenhle článek je filtrech pevnejch částic a očekáváních majitelů dýzlů.
Prostě - když očekáváš problém s filtrem a jeho cenou u ojetiny - nekupuj ji. Kup jinou... Hyundai a jeho reklamní kampaň v tuzemsku se taky týká jen novejch aut.
Prostě - když očekáváš problém s filtrem a jeho cenou u ojetiny - nekupuj ji. Kup jinou... Hyundai a jeho reklamní kampaň v tuzemsku se taky týká jen novejch aut.
jj není nad to mít nejlepší české auto se servisními náklady většími jak u dvanáctiválcové S-Klasse >😁
V padesátejch letech se všeobecně očekávalo, že atomová energie bude pohánět auta, letadla, mixéry a že každej dům ve sklepě bude mít vlastní atomovou teplárnu. No, nějak to nevyšlo....ekoteroristi zřejmě řádili už tehdy.
Dýzl je holt taky na konci rozvoje. Neříkám vývoje, ale rozvoj skončil, protože rakovina zabíjí čím dál víc lidí a nikdo ji tak nějak nechce. Neutralizace spalin je prostě náročnější, než umělá ekonomický výhodnost nafty jako paliva.
Dýzl je holt taky na konci rozvoje. Neříkám vývoje, ale rozvoj skončil, protože rakovina zabíjí čím dál víc lidí a nikdo ji tak nějak nechce. Neutralizace spalin je prostě náročnější, než umělá ekonomický výhodnost nafty jako paliva.
Proč má furt někdo potřebu strašit lidi?Mám Passata 4x4 a rozhodně jsem ho nekupoval v originále za 47tis.To snad rozumnej člověk neudělá.Copak si dnes někdo kupuje na starší auto něco u dealera?Mám ho z druhovýroby za 12tis a jsem v klidu.Tady je důkaz: www.autodily-vyfuky.cz
Reakce na članek proč se nevyrabí katalazytor jedné velikosti, do všech osobních vozidel?
Zlevnit konečnou cenu katalyzatoru.
Proč jsou vlastně katalyzatory no protože se používá vysokotlaké vystřikovaní paliva.
Tím vznikají malé částice.
Staré diesly (rok1960) kouřily ale častice byli velké . Protože palivo nebylo tak jemně rozprášené.
To samé u benzínu byl karburator te také nedokazal tak dobře rozprašit tak dobře palivo.
Plice dokaží přirozeně zbavovat velkých častič, malých už ne.
Letecká doprava se už vůbec neřesí to je znečištoval malých častic atd.
Letadlo za jeden let do ameriky, vyšichni pasežeři nevypustí splodiny ze svých aut za celý život.
Mluví se všude o ekologii,přitom nové věci nejsou vůbec ekologické když se vyrabí.
Spotřebovává spousty energie. Produkuje se C02.
Nutí se pořád kupovat nová auta , co do kvality jsou čím dál hořší, spotřebová více nahradních dílů.
Zlevnit konečnou cenu katalyzatoru.
Proč jsou vlastně katalyzatory no protože se používá vysokotlaké vystřikovaní paliva.
Tím vznikají malé částice.
Staré diesly (rok1960) kouřily ale častice byli velké . Protože palivo nebylo tak jemně rozprášené.
To samé u benzínu byl karburator te také nedokazal tak dobře rozprašit tak dobře palivo.
Plice dokaží přirozeně zbavovat velkých častič, malých už ne.
Letecká doprava se už vůbec neřesí to je znečištoval malých častic atd.
Letadlo za jeden let do ameriky, vyšichni pasežeři nevypustí splodiny ze svých aut za celý život.
Mluví se všude o ekologii,přitom nové věci nejsou vůbec ekologické když se vyrabí.
Spotřebovává spousty energie. Produkuje se C02.
Nutí se pořád kupovat nová auta , co do kvality jsou čím dál hořší, spotřebová více nahradních dílů.
Tohle je informační salát.
Katalyzator jedné velikosti a jeho cena; kdo to má zajistit? EU? Na to by byla dobrá, co...
Staré dýzly - ok, tak to je, ty saze se dají sbírat, ale karburátor je něco jiného, palivo se už před nasátím do válce odpařilo - odtud ustálené slovní spojení "přidat plyn".
Letectví; na horké saze se okamžitě váže vzdušná vlhkost a částice mrznou, tvoří kondenzační stopu. V 10ti kilometrech nad zemí. Nikoli podél chodníku v obci.
Co se týká kvality nových aut; měl jste někdy Toyotu, nebo Volvo, nebo Mazdu, Suzuki?
Jestli pamatujete škodu 100, pak chápu ;-\
Katalyzator jedné velikosti a jeho cena; kdo to má zajistit? EU? Na to by byla dobrá, co...
Staré dýzly - ok, tak to je, ty saze se dají sbírat, ale karburátor je něco jiného, palivo se už před nasátím do válce odpařilo - odtud ustálené slovní spojení "přidat plyn".
Letectví; na horké saze se okamžitě váže vzdušná vlhkost a částice mrznou, tvoří kondenzační stopu. V 10ti kilometrech nad zemí. Nikoli podél chodníku v obci.
Co se týká kvality nových aut; měl jste někdy Toyotu, nebo Volvo, nebo Mazdu, Suzuki?
Jestli pamatujete škodu 100, pak chápu ;-\
Pan redaktor Frei malinko podporuje ve svém článku mediálně někoho, kdo oblasti čištění DPF a katalyzátorů zcela ještě nevládne. Je velmi neprofesionální a nekorektní, že se zveřejňují v komplexních tématických článcích v mediích jmenovitě firmy, píše se o nich jako o nejlepších a o nejzkušenějších a s nejlepší kvalitou provedení ve srovnání s jinými, i když tomu tak v praxi vůbec není. Podle odborníků má zatím nejlepší kvalitu čištění koncept Cleantaxx, protože čistí filtry suchou cestou na parametr průchodnosti nového originálního DPF. To potvrzuje jednoznačně certifikát TÜV Rheinland, který tento způsob čištění certifikoval po náročném certifikačním testu. Trochu přehledu pane redaktore by Vám opravdu slušelo, než něco veřejně vypustíte do eteru, nebo nezmiňujte raději nikoho, to pak bude správný článek na Vaší neodborné úrovni. Přesvědčit se o všem můžete osobně na našem moderním provoze a nebo na www-dpf-ftg.cz
Nenech se vysmát. Přihříváš si vlastní polívčičku? Co by tak asi měl dokazovat certifikát TÜV Rheinland? Že nemáte na pracovišti bordel a třídíte odpady? Tahle firma rozhodně nezkoumá, jestli DPF po vyčištění funguje jak nový a bude tak fungovat i nadále.
Zřejmě si ten článek zaplatili, potřebují hlupáky co jim daj 10klacku za vyčištění součástky bez které vozidlo jede daleko líp a daleko levněji. Fáma o malých a ještě menších částicích je oblbovák pro ovečky jako jste vy. Zkazíte si normy na STK a jednoho dne vám to daj i do benzínu a nebude na výběr. Neexistuje žádna studie o těch částicích, musela by trva 100let. Staré diesly je také mají, ale přes ty velké je nejde vidět. Jestli něco způsobuje rakovinu tak je to ta část splodit co přes filtr normálně projde.
Faktem je, ze pri spalovani vznikaji skodliviny - jakemkoli spalovani, at uz jde o auta, lode, letadala, sopky, vyrobu elektriny a tepla, odpadky ...
Nejcistejsi zdroj energie je atom, ale ten neni IN. IN jsou solary, ty ale nejsou vubec ekologicke, nebo vetrniky, ale ty jsou ekologicky take skodlive, nebo biopaliva, ktera jsou ovsem velmi neekologicka a neekonomicka.
Co s tim ?
Rehabilitovat atomove elektrarny, nebo najit jiny cisty zdroje energie pouzitelny pro auta, nebo se s tim smirit - nebo rozvratit lidstvo.
Ten clanek je fajn - ale nema naznak reseni. Reseni asi neexistuje, leda rozvraceni lidske civilizace. Mozna to tak ekoteroriste chteji.
Nejcistejsi zdroj energie je atom, ale ten neni IN. IN jsou solary, ty ale nejsou vubec ekologicke, nebo vetrniky, ale ty jsou ekologicky take skodlive, nebo biopaliva, ktera jsou ovsem velmi neekologicka a neekonomicka.
Co s tim ?
Rehabilitovat atomove elektrarny, nebo najit jiny cisty zdroje energie pouzitelny pro auta, nebo se s tim smirit - nebo rozvratit lidstvo.
Ten clanek je fajn - ale nema naznak reseni. Reseni asi neexistuje, leda rozvraceni lidske civilizace. Mozna to tak ekoteroriste chteji.
Dokud se to nebude pokutovat a u emisí to budou pouštět tak to budou lidi do nějakých autobazarů druhé kategorie stále prodávat. Nedejbože dovozci slátaných aut ze zahraničí..
chyba mi tam cena, kolko bude stat vymena DPF pri SQ7 :yes:
si sa chcel pochváliť? vieš čo? milión. a veď pre teba je to nič.
S 2turby ,močovinou a DPF jsi vyhrál jackpot :-! Dnes pouze atmosferický benzín, všechno ostatní je šunt a těm co tomu rozumí jste pro smích. 😉
ten kdo jezdi dyzlem, je jako zlodej v samosce :yes:
a ja dodavam, jen nekrade chlast, ale zdravi a zivoty svý rodiny a svych sousedu
a ja dodavam, jen nekrade chlast, ale zdravi a zivoty svý rodiny a svych sousedu
Ďalší z tvojich hodnotných príspevkov >😁
cerpam z clanku
dyzl je snad ještě vetsi prasarna, nez sem si myslel
a to clanek pojednava jen o rakovinotvorných sazich, ne o jedovatých oxidech dusiku ty jeden jednookej
dyzl je snad ještě vetsi prasarna, nez sem si myslel
a to clanek pojednava jen o rakovinotvorných sazich, ne o jedovatých oxidech dusiku ty jeden jednookej
Pozor! Počet autonehôd v zahraničí stúpa! Čo treba vedieť pri nehode v zahraničí? www.auto-bazarik.eu
[odkaz]
[odkaz]
Ve včerejším SM je pokračování-podrobné otestování tří filtrů na Octávku. Píše to Vaculík, takže je to odborně vč měření. Tipuji, že za týden to tu bude, proto nebudu předbíhat...
ˇˇPřed více než dvěma roky jsme komunikovali dotovanou výměnu filtrů na starší modely, kde jsme začínali s paušální cenou pod 9000 Kč včetně práceˇˇ----To jsem od nikoho neslyšel,že vymýšleli akci.Jinak je to teda levné?Na Orlando 110tis. není moc teda?Tak proč v telce dávaj reklamy na půjčky na 50 tis kč na třeba 7 let?Jinak lidi se nechtěj vracet do 80 let,ale také by rádi třeba do města někde v něměcku a to jim omezuje emisní norma,tak je to nutí si koupit debilní novější auto třeba s filtrem.Nevim kam chodíte na ty ceny těch filtrů?Jasný,že na netu u zrovna mého auta skoro sedí,ale v krámě s autodíly je můj nákup 32 tis včetně dph a orig 42 tis.Tak je to smutné 😒
ˇˇPřed více než dvěma roky jsme komunikovali dotovanou výměnu filtrů na starší modely, kde jsme začínali s paušální cenou pod 9000 Kč včetně práceˇˇ----To jsem od nikoho neslyšel,že vymýšleli akci.Jinak je to teda levné?Na Orlando 110tis. není moc teda?Tak proč v telce dávaj reklamy na půjčky na 50 tis kč na třeba 7 let?Jinak lidi se nechtěj vracet do 80 let,ale také by rádi třeba do města někde v něměcku a to jim omezuje emisní norma,tak je to nutí si koupit debilní novější auto třeba s filtrem.Nevim kam chodíte na ty ceny těch filtrů?Jasný,že na netu u zrovna mého auta skoro sedí,ale v krámě s autodíly je můj nákup 32 tis včetně dph a orig 42 tis.Tak je to smutné 😒
Mikročástice sazí vznikají při všech spalovacích procesech a používat tedy výrazy, jako "O obecné škodlivosti dieselových zplodin není sporu" a " součástí dieselových zplodin jsou saze" je (velmi mírně řečeno) zavádějící, resp. má charakter poplašné zprávy. Zatímco dnes dieselové motory používají příslušné filtry, nelze totéž říci o přímovstřikových benzínových motorech, které jsou na tom stejně, resp. vzhledem k absenci povinných DPF filtrů obvykle hůře. Smrad, který zůstane za vyběhaným zážehovým motorem je příšerný.
Ještě hůře na tom ovšem jsou zážehové motory s produkcí CO2, přičemž negativní špičku ekologie představují motory na plyn. Přitom právě oteplování planety je výsledkem nezřízeného použití nikoli dieselových, ale především zážehových motorů. Je tedy načase zážehovým motorů nasadit náhubek ve formě povinných DPF filtrů a dodatečné ekologické daně za palivo pro tyto zastaralé a neekologické motory.
Ještě hůře na tom ovšem jsou zážehové motory s produkcí CO2, přičemž negativní špičku ekologie představují motory na plyn. Přitom právě oteplování planety je výsledkem nezřízeného použití nikoli dieselových, ale především zážehových motorů. Je tedy načase zážehovým motorů nasadit náhubek ve formě povinných DPF filtrů a dodatečné ekologické daně za palivo pro tyto zastaralé a neekologické motory.
Skús nám bližšie vysvetliť, v čom spočíva neekologickosť vozidiel na plyn. Rád sa dozviem niečo nové 😉
Neviem odkial beriete tu informaciu, ze priamovstrekove benziny su na tom horsie. Vobec to nie je pravda. Tento mytus rozsiril jeden nepodareny test a obhajcovia dizlov sa ho hned chytili. Jeden z najhorsich benzinov to jest fordacky 1.0T bez FAP/DPF je v emisiach NOx a CO porovnatelny s najlepsimi dieselami, co sa tyka testov v realnej prevadzke.
Schvalne si pozrite testy na stranke: [odkaz]
V tabulke automobilov, ktore ziskali A za Air quality index, je 225 aut, z toho je 205 benzinov/hybridov a len 20 dieselov. Obrazok skodlivosti tohto typu motorv pre vzduch v mestach a ludske zdravie je tu uplne jasny.
Akonahle dostanu aj benziny FAP/DPF nebude o com - navyse u benzinu je ten filter jednoduchsi, jednoduchsie sa regeneruje (v podstate priebezne), takze to nebude ani zdaleka tak komplikovana suciastka ako u dieselovych aut.
Schvalne si pozrite testy na stranke: [odkaz]
V tabulke automobilov, ktore ziskali A za Air quality index, je 225 aut, z toho je 205 benzinov/hybridov a len 20 dieselov. Obrazok skodlivosti tohto typu motorv pre vzduch v mestach a ludske zdravie je tu uplne jasny.
Akonahle dostanu aj benziny FAP/DPF nebude o com - navyse u benzinu je ten filter jednoduchsi, jednoduchsie sa regeneruje (v podstate priebezne), takze to nebude ani zdaleka tak komplikovana suciastka ako u dieselovych aut.
Navštivte www.eurodily.cz , tam filtry jednak čistí a navíc mají nové již od 4000 Kč. Prostě se nemusíte téhle položky bát. Jsou to prvovýrobní filtry anglické firmy.
Možná jsem i čekal něco ve stylu - pokud jste oslové, co si koupili diesel do města, jezděte ho občas protáhnout na dálnici, aby se filtr líp vypálil. Nadpis sliboval rady, co a jak, aby vydržel co nejdýl. Jde poznat, že původní název článku byl " Filtry...- normální je nekouřit". Zřejmě Machala zase neodolal použít své umění dát do nadpisu otázku, na kterou článek neodpoví.
Docela překvapivé, že na 2,0TDI v oktávce stojí filtr 17t a na 2,0TDI v Passatu 47t.(ano, oba motory jsou jinak výkonné, ale i tak)
A dardy okolo 100t netřeba komentovat - nejsem lakomej na auto, dopřávám mu co potřebuje, ale kilo za filtr bych opravdu nedal.
1. vymýšlíte si
2. onen kolega jezdí jako prase a likviduje jakékoli auto
3. kolegovo auto má 3 000 000 km
Osobní zkušenost najeto přes 300 000 km a pouze standardní servis + páčka blinkrů a čidlo teploty.