Ford Zephyr a Zodiac Mark III (1962–66): Toto byly poslední čistě britské Fordy
4
/
18
Prohlédnout znovu
Ford Zephyr a Zodiac Mark III (1962–66): Toto byly poslední čistě britské Fordy
Luxusní verze modelu Zephyr 6 se jmenovala Zodiac a od Zephyru 6 se lišila čtyřmi světlomety v pozměněné masce chladiče.
|
Ford
V říjnu 1950 představil Ford první generaci dvou zcela nových modelů: čtyřválcový Consul a šestiválcový Zephyr (na obrázku).
|
Karel Haas
Od dubna 1956 se začaly prodávat modely Consul, Zephyr a Zodiac druhé generace (Mark II), známé jako „Tři grácie“.
|
Karel Haas
Sedan Ford Zephyr 4 měl vpředu obdélníkovou masku chladiče s konkávně prohnutým svislým mřížováním a kruhové světlomety umístěné po stranách masky
|
Ford
Zephyr 4 měl rozvor náprav 2718 mm a vnější rozměry 4591 x 1759 x 1454 mm (d x š x v).
|
Ford
Ford Zephyr 4 Saloon se vyráběl čtyři roky. Velká okna prosvětlovala kabinu a v širokých sloupcích C měl mřížky větrání interiéru.
|
Ford
Ford Zephyr 6 Mark III (213E) měl stejný rozvor a stejné vnější rozměry jako Zephyr 4.
|
Ford
Šestiválcový Zephyr 6 Mark III poháněl řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 2553 cm3.
|
Ford
Záď Zephyru 6 s ploutvemi a svislými koncovými světly byla inspirována designem italského studia Frua.
|
Ford
Zephyr 6 se lišil od Zephyru 4 jen přední maskou, která byla uprostřed rozdělená a do které byly zabudovány kruhové světlomety.
|
Ford
Luxusní interiér Zephyru 6 měl palubní desku částečně vykládanou dýhou z vzácného dřeva a kožená lavicová sedadla.
|
Car and Classic
Firma Abbotts z Farnhamu dodávala pětidveřová kombi Ford Zephyr 6 Estate, vznikající konverzí ze sedanu. Estate měl tři boční okna na každé straně a zadní dveře se otevíraly směrem nahoru.
|
Ford
Černobílé policejní Fordy Zephyr 6 Mark III (214E) se vyráběly v letech 1962 až 1966 a byly u britských policistů oblíbené.
|
Ford
Sedan Ford Zodiac Mark III měl šest bočních oken (ta za zadními dveřmi byla trojúhelníková) a užšími sloupky C.
|
Ford
Zodiac poháněl 2,5litrový řadový šestiválec s výkonem zvýšeným na 109 k (80 kW). Přední kotoučové a zadní bubnové brzdy měly posilovač.
|
Wikipedia
Vzadu se Zodiac odlišoval od Zephyru čtyřmi úzkými chromovanými lištami pod víkem kufru.
|
Simon Cars
Sedan Ford Zodiac Mark III neměl větrací otvory v sloupcích C, ale boční trojúhelníková okna se dala otevírat.
|
Simon Cars
Nástupcem třetí generace se stal v roce 1966 Ford Zephyr/Zodiac Mark IV, vyvinutý pod názvem „Projekt Panda“ a používající k pohonu zadních kol vidlicové čtyřválce a šestiválce
|
Ford
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...