Mercedes-Benz 300 SLR (1955): Na kontě mistrovský titul a 83 mrtvých
20
/
20
Prohlédnout znovu
Mercedes-Benz 300 SLR (1955): Na kontě mistrovský titul a 83 mrtvých
Na druhém místě v Mille Miglia 1955 skončil Juan Manuel Fangio s vozem 300 SLR s číslem 658.
|
Flickr
Poválečné sportovní úspěchy vozů Mercedes-Benz zahájil v roce 1952 typ 300 SL W194.
|
mercedes-benz-archive.com
Roadster 300 SLR (W 196 S) vycházel ze závodního vozu W 196 R pro formuli 1, který existoval ve verzích monopost (na obrázku) a aerodynamický roadster.
|
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz W 196 R Monza z roku 1954 s aerodynamickou karoserií, vystavený na Retro Classics 2019.
|
commons.wikimedia.org
Při strašlivé havárii Pierra Levegha s Mercedesem 300 SLR na 24hodinovém závodu v Le Mans v roce 1955 zemřelo přes 80 lidí.
|
Profimedia
Karoserie W 196 S vycházela z aerodynamické Monzy a lišila se hlavně dvěma sedadly, světlomety schovanými pod průhlednými kryty a pro některé tratě zadním výklopným spoilerem.
|
en.wikipedia-org
„Boule“ na pravé straně kapoty byla nutná k vytvoření místa pro skloněný motor.
|
en.wikipedia-org
V závodech, kde se jelo bez spolujezdce měl roadster 300 SLR jen jednu opěrku hlavy za řidičem.
|
Flickr
Kokpit 300 SLR byl ve srovnání s dnešními závodními vozy velmi spartánský a stísněný.
|
Schlegelmilch - Mercedes Sport
Juan Manuel Fangio s vozem Mercedes-Benz 300 SLR na startu Mille Miglia v roce 1955, kde skončil druhý.
|
Daimler
Mille Miglia 1955 vyhrál vůz 300 SLR, který řídil Stirling Moss a spolujezdce mu dělal britský motoristický novinář Denis Jenkinson.
|
Autocar
Stirling Moss a Denis Jenkinson vyhráli závod Mille Miglia v rekordním čase s průměrnou rychlostí 157 km/h.
|
carthrottle.com
Dva z devíti vyrobených vozů Mercedes-Benz 300 SLR byly upraveny na kupé schopné provozu na veřejných komunikacích.
|
en.wikipedia.org
Rudolf Uhlenhaut zvolil pro kupé základní tvary roadsteru 300 SLR, ale přidal pevnou střechu a nahoru vyklápěné dveře.
|
Bundesarchiv Mercedes
Kupé 300 SLR bylo pojmenováno podle svého tvůrce Rudolfa Uhlenhauta
|
Schlegelmilch - Mercedes Sport
Na výstavě „Mille Miglia – vášeň a rivalita“ v muzeu Mercedesu byl k vidění obraz se třemi vozy na startu s jezdci Giardinim, Mossem a Magliolim.
|
Mercedes-Benz
Na akci Goodwood Revival 2011 byl k vidění závodní vůz 300 SLR, se kterým byl Fangio druhý na Mille Miglia 1955.
|
motorsport.com
Stirling Moss po letech opět za volantem vítězného 300 SLR s číslem 722.
|
Mercedes-Benz
Mika Häkkinen a Juan Manuel Fangio II (synovec) s Mercedesem 300 SLR na oslavě stého výročí narození Fangia.
|
Mercedes-Benz
300 SLR poháněl řadový osmiválec M 196 S s objemem 3 litry, přímým vstřikováním paliva a výkonem až 310 koní.
|
Schlegelmilch - Mercedes Sport
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Chcete přespat v muzeu Ferrari v Maranellu? Airbnb nabízí postel vedle vítězných formulí
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...