Martin Vaculík a motor BMW S85 v modelech M5 a M6: Jak přežít 8250 otáček
1
/
69
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a motor BMW S85 v modelech M5 a M6: Jak přežít 8250 otáček
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW S85
|
Svět motorů
BMW M6
|
Svět motorů
BMW M5
|
Svět motorů
Jaroslav Vážanský ukazuje obrovskou výhodu BMW M5: velmi podrobné statistiky v řídicí jednotce.
|
Svět motorů
Odborník tak při koupi ojetiny například dokáže zjistit, v jakých otáčkách či při jakých teplotách motor pracoval nejčastěji. A udělat si tak úsudek o opotřebení konkrétního auta.
|
Svět motorů
Škrticí klapky blízko ventilů minimalizují pružnost vzduchu – výsledkem je velmi přesné dávkování výkonu třeba při jízdě na okruhu
|
Svět motorů
Výhodou motoru jsou spolehlivé rozvody. Řetěz pohání jen jednu vačkovou hřídel v každé hlavě válců – druhá je hnaná ozubenými koly.
|
Svět motorů
Motor má celkem čtyři olejová čerpadla. Dvě vidíte na snímku – nalevo klasické s odsáváním oleje z přední do zadní části vany (polosuchá vana), napravo vysokotlaké pro vanos včetně často netěsné trubky. Pak jsou zde další dvě elektrická čerpadla, které při odstředivé síle nad 0,8 G odsávají olej z hlav válců, jinak by jej odstředivá síla nepustila zpět dolů.
|
Svět motorů
Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.
|
Svět motorů
Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.
|
Svět motorů
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Režimy hnací jednotky – P400 (snížený výkon), P500 (plný výkon) a P500 Sport (plný výkon s rychlejší reakcí). Režimy stabilizace – tolerantnější M Dynamic Mode či její úplné vypnutí. Tuhost tlumičů – základní, tužší či závodní. Volba rychlosti řazení – pět možností, šestá dostupná při automatizovaném rozjezdu launch control
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Stiskem tlačítka M Drive na volantu si můžete v palubním menu nakonfi gurovat, co se má stát. Jedním stiskem tak přepnete převodovku do manuálního režimu s rychlým řazením, tlumiče EDC dáte na Sport, stabilizační systém do M dynamického módu (kdy toleruje mírný skluz a zasahuje později), motor do režimu P 500 Sport s plným výkonem i rychlejší reakcí a na průhledovém displeji navolíte režim M-View se zobrazením převodu a otáček.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Desetiválec pod kapotou úžasně vypadá a ještě lépe zní. Je to přitom jeho zcela přirozený zvuk – nemá klapky v tlumičích ani si nepomáhá reproduktory.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Pohrobek Saabu má šanci. NEVS Emily GT se může vyrábět v Itálii
Nejlepší auta v historii WRC: Může je vůbec něco překonat?
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku