Koncern Hyundai/Kia u své skříně DCT používá unikátní systém ovládání dvouspojky pomocí elektromechanického aktuátoru (1) a vypínacích pák (2), zatímco konkurenční systémy ovládají spojku vždy hydraulicky (platí to i v případě Getrag/Magna DCT, kde je spojka přepínána servočerpadly). Protože jde koncepčně o takzvanou suchou spojku a i samotné řazení stupňů se děje ryze elektromechanicky, slouží převodový olej v tomto automatu skutečně jen k mazání ozubených kol a hřídelových ložisek – nenapájí žádný hydraulický okruh, který by mohl případnými nečistotami znehybnit. Za závadou této převodovky tak většinou stojí jen prostá mechanická příčina (opotřebené spojky, zlomená pružinka, zadřené ložisko), vzácněji elektrická. Na průběžné ubývání spojkového obložení se aktuátor spojky umí adaptovat, ale opačně (při instalaci nové spojky) se mu musí pomoci ručním seřízením ve speciálním přípravku.
|
Kia