Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Exkluzivně vám přinášíme test základního sportovního kupé od BMW. Šestiválcové BMW M240i Coupé se v Česku půjčovalo pouze s čtyřkolkou xDrive, takže jsme vyrazili přímo do centrály BMW v Mnichově, abychom si vyzkoušeli i řidičštější základní zadokolku.

Design, interiér


Když BMW uvedlo novou generaci kupé řady 2, největším lákadlem se pro milovníky sportovních aut okamžitě stala nejvýkonnější šestiválcová motorizace M240i xDrive. Na novou „M-dvojku“ jsme si od toho léta 2021 museli počkat ještě přibližně rok, ale dokonce i slabší čtyřkolka byla zajímavou alternativou pro běžnější život benzinového nadšence. Jen krátce před uvedením vrcholného kupé M2 se však na světě objevila i ještě zajímavější alternativa, jakou je základní M240i Coupé s pohonem zadních kol.

V Česku se v oficiální flotile novinářských bavoráků řidičtější zadokolka ve specifikaci M240i bohužel nikdy neobjevila, ale když jsme se zeptali mnichovské centrály BMW, jednu takovou zrovna měli k dispozici. Bez sebemenšího zaváhání jsem si ji okamžitě zarezervoval, otevřel si online mapy a začal plánovat dlouhý výlet k italským jezerům. A už teď říkám, že je to jeden z nejlepších bavoráků, co si dnes můžete koupit.

Nemíchejte jablka s hruškami

S novou generací se v BMW rozhodli portfolio „dvojek“ rozdělit a rozhodně byste neměli míchat jablka s hruškami. Obyčejnější modely řady2 s pojmenováním Active Tourer a Gran Coupé totiž zakládají na modulární podvozkové platformě UKL2 s motorem uloženým vpředu napříč pohonem předních kol, zatímco tradiční kupé je technicky zcela jiné. Základem techniky je architektura CLAR s podélným uložením motoru a klasickou koncepcí, neboli preferencí zadních kol.

Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Doporučujeme

BMW M240i Coupé
Cena základní sestavy 1 425 450 Kč
Výbava základní sestavy sportovní automatická převodovka, odkládací paket, ambientní osvětlení, M sportovní kožený volant, M bezpečnostní pásy, M zadní spoiler, M aerodynamický paket, automatická klimatizace, systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí, paket Connected Professional, BMW Connected Services, DAB tuner, M sportovní diferenciál, variabilní sportovní řízení, bezpečnostní šrouby kol a další Kč
Cena testované sestavy 1 808 300 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak M Portimao Blue (+25.480 Kč), 19“ kola typu 893 (+40.638 Kč), kůže Vernasca Black s dekorativním modrým prošíváním (+35.230 Kč), paket M Technology (+8684 Kč), paket Innovation (+86.710 Kč), M sportovní paket Pro (+29.796 Kč), alarm, komfortní přístupový systém (+14.898 Kč), vyhřívání volantu (+5408 Kč), podsvícené M obložení interiéru (+5408 Kč), protisluneční ochrana oken (+10.842 Kč), parkovací asistent Plus (+18.980 Kč), Driving Assistant, M sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce (+26.832 Kč), elektrické nastavení sedadla řidiče s pamětí (+25.740 Kč, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce (+10.842 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka, přihrádka pro bezdrátové nabíjení (+5408 Kč), BMW Drive Recorder (+5408 Kč), Harman Kardon Surround Sound System (+14.898 Kč), adaptivní M podvozek (14.898 Kč), M sportovní brzdy s červenými třmeny a další Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 275 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.8
Emise CO2: 192
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 0
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1710 / 475
Rozměr pneu: 225/35 R19, 255/30 R19
BMW M240i Coupé
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4548
b) šířka (mm): 1838
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2068
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1591
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
10. 5. 2024 21:31
Nevadi mi ze platim
Pekny clanok, rad som si ho precital. A nevadi mi ze platim za Premium. Ale preco do riti ma to stale otravuje s prihlasenim, ked uz som prihlaseny a ked chcem pozerat fotogaleriu ? Mila redakcia, ste naozaj super, ale toto prosim opravte.
Avatar - iudex
4. 5. 2024 21:52
Re: Být to auto o 2 metráky lehčí...
;-) :-)
4. 5. 2024 21:03
Re: Být to auto o 2 metráky lehčí...
Zvyknes si.. V prvnim bmw jsem zamerne chtel jeste analogovy pristroje.. A dneska? Plnej digital.. A ver tomu nebo ne, vubec na nem nemam.zobrazeny otacky ale aktualne poskytovany vykon motoru v procentech.. ;-) A na tlustej volant, co jsem kdysi nesnasel, nedam dneska dopustit..
4. 5. 2024 17:21
Re: Manuál....
S manuály přicházím do styku snad už jen v dodávkách a vnímám velký pokrok. Najel jsem teď z pracovní povinnosti něco v novém Doblo a několikrát jsem se snažil “dorvat” kvalt, protože se mi nechtělo věřit, že už tam opravdu je. Dráhy tak krátké a přesné (byť s trochu gumovým dorazem), že to jsem neměl ani v poslední Astře OPC a tohle je laciná dodávka v naftě…
Avatar - pradeda777
4. 5. 2024 15:33
Re: Být to auto o 2 metráky lehčí...
Přesně! Býval bych koupil, ale bez manuálu to je jak krásná ženská, co nemá kozy..... :-! :-[]