Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu
16
/
89
Prohlédnout znovu
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis se řadí ke crossoverům, plastovým krytím ale šetří víc než dobrodružný Fiat Panda. Siluety obou modelů jsou nápadité a nezaměnitelné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tak robustní palubní desku v miniaturním autě nečekáte. Opticky interiér dost zmenšuje. Velká polička před spolujezdcem je praktická, pojme třeba dámskou kabelku. Celou kabinou se prolíná motiv čtverce – od přístrojů přes volant po různé ovladače.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat vsadil na vhodně poskládanou šestistupňovou převodovku, což ve spojení se 145 Nm točivého momentu činí pandu výrazně pružnější. Řadicí páka má trochu nepraktickou velikost a tvar, ale díky vyvýšené poloze je skvěle po ruce. Jen kolem sebe nenechává prostor k odložení drobností. Dokonce i parkovací brzda je v podání italského medvídka svérázná.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda pohání všecha kola přes elektronicky ovládanou spojku, ignis sází na mechanickou viskózní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při každém nastartování se aktivuje otupělý režim Eco.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedadla se chlubí čalouněním z recyklovaných PET láhví, ekologický materiál tvoří i palubní desku
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se sedí vysoko, nohy posádky značně omezuje široký středový tunel. Je to zkrátka miniauto vně i uvnitř.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda je standardně čtyřmístná, příplatkové třetí místo vzadu využijete nanejvýš pro děti. Interiér je dost úzký i krátký, už při výšce 178 cm musíte rozkročit nohy abyste se dozadu nějak vměstnali.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda je o 170 kg těžší, působí robustnějším dojmem a její podvozek krásně měkce pruží. V zatáčkách se trochu víc naklání, ale sedí jako přibitá. Čtyřkolka spíná i preventivně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Nokian WR D4 175/65 R15
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr pandy je v testu ten větší, ale přesto pořád malý. Nečalouněná opěradla lze v příplatkové pětimístné verzi po částech sklopit. V podlaze ovšem vznikne schod.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlážkou může být za dvoutisícový příplatek dojezdová rezerva.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pod kapotou pandy pracuje unikátní přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir. Produkuje příjemných 63 kW, má sílu, ale při práci hlavně v nižších rychlostech vibruje a otravně drnčí
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Bílá grafi ka přístrojů je hodnotnější než oranžová u letité pandy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki razí mnohem střízlivější a prostorově úspornější design. Působí moderněji, což stvrzuje i přehledný dotykový multimediální systém, dokonce s parkovací kamerou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki se vydalo cestou jen pěti rychlostních stupňů s velmi dlouhou čtyřkou a pětkou. To si s točivou povahou atmosférického motoru a nižším maximem točivého momentu 107 Nm moc nerozumí, takže ignisu se nechce moc zrychlovat. Musíte častěji řadit a točit. Středový tunel je praktičtější a na rozdíl od pandy neutiskuje nohy spolujezdce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panda pohání všecha kola přes elektronicky ovládanou spojku, ignis sází na mechanickou viskózní. Řidič se o nic nestará, nanejvýš může aktivovat terénní režim elektroniky nebo asistent sjíždění svahu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki bezvadně vytěžilo zastavěný půdorys a nabízí nečekaný vnitřní prostor. Řidiče nikde nic neomezuje, vzadu najde víc místa než třeba v dnešní fabii. Sedí se zde pohodlně vysoko.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Samozřejmě posuvem zadní lavice vstříc většímu kufru rezervu zcela vyčerpáte.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na rozdíl od fiatu si můžete vypnout ESP.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ignis je fakticky i pocitově nesmírně lehký, z čehož pramení jeho hbitost a hravost. Podvozek má sportovní jiskru, na sérii nerovností ale mírně poskakuje, byť jinak je i on pohodlný. Viskózní spojka připojuje zadní kola až po mírném prokluzu předních – účel plní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Yokohama W.drive 175/60 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ignis nabízí skromný základní objem 204 litrů, jenže verze 4x4 má standardně posuvná zadní sedadla a nastavitelný sklon opěradla, takže můžete s objemem kufru kouzlit. Ve výsledku je tedy mnohem praktičtější než panda.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki vozí sadu na opravu defektu uloženou ve vyjímatelném organizéru, čímž případně získáte zase o trochu víc místa.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohon 4x4 se nabízí až od druhé výbavy, která má standardně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel – obojí páčkami přímo z kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nepřeplňovaný čtyřválec 1.2 DualJet/61 kW vyniká kulturou chodu, tichem a okamžitými reakcemi. K nízké spotřebě od 5,5 do 6,0 litru mu pomáhá nepostřehnutelný mild-hybridní systém.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...