Druhá generace luxusního crossoveru japonské značky Infiniti přináší nejen jinou koncepci než předchůdce, ale současně také revolučně řešený přeplňovaný zážehový motor. Co je na něm tak výjimečného?
Možná se ukáže, jak je to super, ale na první pohled to až tak revoluční nevidím. Tedy technicky asi ano, výsledkem už ne. Výkon se nijak nevymyká jiným přeplňovaným dvoulitrům a papírová spotřeba vypadá dobře, ale zázračně zrovna ne. Systém není jednoduchý, může to být zbytečně problematické.Čas ukáže.
Další nesmysl zoufale komplikující konstrukci motoru a zhoršující mechanickou účinnost O to rychleji asi nastoupí elektromobily
A p.Dusil opět jak je zvykem nasekal do článku technické nesmysly, například u pokusu o vysvětlení co je to kompresní poměr. Nebylo by od věci kdyby si tyhle základní věci konečně dostudoval a článek co nejdříve opravil.
vyvoj benzinovych motorov nepovazujem za uplny nezmysel, mazda sa tym tiez neriadila a je tu skyactiv... naopak som zvedavy ako to bude jazdit a zrat v praxi ...
toto sa mi lubi: ´´380 N.m při 4400 otáčkách za minutu´´ to vyzera fajnovo, myslim ze to moze mat celkom zajimavu gradaciu vykonu na turbo 4valec dnesnej doby....
spotreba vyzera celkom realne, ved v takom aute to ani dieslak co spravi 0-100 s 4x4 + automat za 6,3s neda v reale pod 8l/100km nafty... ak by to zralo tych 9l benalu na 100 je to parada a charakterom oproti 4val chrochtaku uplne inde... QX50 zas nie je uplne male auto, nie je to ziaden hatchbag ani maly crossover
Je to niekde oficialne uvedene, ze to nahradi bezninovu V6 3,7l ? V Q70 je okrem 3,7 aj 5.0 V8 to by znamenalo ze by sa riedilo aj pri nastupe u novej Q70 a museli by asi mat nahradu aj za 400k V8 5.0 co by tento 2.0 nenahradil...
ja som to v clanku nezachytil, ze vytlaci 3,7ku, mozne je vsetko 8-s
to by mě zajímalo, jak to budou soudruzi v Nipponu vyvažovat? Ty komíhající se lichoběžníky a pomocné ojnice, to musí být u čtyřválce opravdu veselice. A přijde mi, že zhoršenou mechanickou účinnost a komplikovanější konstrukci, náchylnou k problémům, ta vyšší termodynamická účinnost nezaplatí.
maju s tym vraj natestovanych na viacerych motoroch vyse 1 000 000 míľ... uvidime, ja som zvedavy na prejav, v takej Q50 to bude zaujimave mozno... skoda ak to ma vytlacat 6 valce, neprijemna dan... zas lepsie ako mat nejaky aliancny obyc 2liter toto je aspon zaujimave