no fakt neviem comu by mohol teraz Rover konkurovat, skor si ho kupuju prevazne anglicania kvoli patriotizmu. Akurat este 75 je dobra v porovnani s konkurenciou, povedal by som ze nieco ako maly Jaguar.. mozno konkurencia X-type, Volvo S60, Saab 9-3 ...
ale tieto stare 25,45 su fakt stare, ved to su este typy 400,200 ktore maju zaklad v prvej polovici 90tych rokoch.
Ale perspektivne by Rover mohol konkurovat Saabom a Volvam - ak by to bolo typicke uslachtile anglicke auto - cize komfort, maly hluk...
Rover 200 byl představen na podzim roku 1995 a byl nástupcem stejně označovaného modelu (licence Hondy Concerto). Nový R 200 převzal jen podlahovou plošinu od Concerta a i tak byl podvozek přepacován (viz. zadní náprava). Na začátku roku 2000 byl představen Rover 25 na kterém byl proveden facelift a technická revize plně pod vedením BMW.
Podla mna tie auta su stale velmi sarmantne a ani po technickej stranke nebudu na tom zas az tak najhorsie. 75-ka je stale jedno z najkrajsich aut a som rad ze som sa dozvedel ze aj 25 a 45 tazili a stale tazia z potencialu co tam zanechalo BMW. Ale pokial ide o radu 25 a 45 bude tam traba v dohladnom case nieco urobit. Neviem ci Rover vedie rozhovory s nejakymi partnermi, ktory by zafinancovali dalsi vyvoj. Naposledy som pocul len splech o zaujem Roveru postavit tovaren na vychodnom Slovensku. Pre mna dost sklucujuca a smutna predstava...
S Roverem to jde od 10 k 5ti. 45 se stále prodává jen proto,že je postavená na stejně kvalitním základu jako starý Civic. Co se týče designu,tak konzervatismus uznávám pouze v oblasti palubní desky,kde jsou Rovery pořád stejně elegantní. Nicméně vnější vzezření 25 a 45 je opravdu už hodně out. Nebýt britského konzervatismu a patriotismu (jak už to uvedl někdo předemnou),byl by Rover dávno mrtvý,protože tak starého,drahého a nekvalitního boroka s minimálním servisem (mimo GB) si moc lidí nekupí. Krom 75,ta ještě ujde,ikdyž ta cena a nabízená protihodnota...
Sečteno a podtrženo, Roveru pomůžou jedině úplně nové Rovery
ja si taky myslim, ze ten vzhled je out. to ze se nekomu libi a jinemu ne, je samozrejme. ale Honda ten vzhlad uz davno vymenila, a je asi nacase aby rover uz tieto designy opustil. interier je ale fakt pekny. ale na rovinu, nevidim jediny dovod kupit si rover.
No vidíš, já bych do něj šel hned. A to do zrovna 25ky, možná bych se rozmýšlel mezi pětidvéřovou klasikou a 5d Streetwisem. Proč? Design, a hlavně po ČR jich je jen pár desítek a to možná ani ne. Styl.....
S tovarnou na Slovensku to asi bude plk. V Polsku ale chteli prebrat tovarnu po Daewoo. O tom jsem cetl seriozni clanek, i kdyz to tezko dotahnou do konce. Bohuzel, velka bolest Roveru uz dnes je spolehlivost a kvalita. Musela by je koupit Toyota aby v Polsku vytvorily dobre auta.
Rover ma tri obrovske prusvihy ale pritom dve obrovske prilezitosti. Prusvihy jsou:
1) BMW je pustil a nemaji jineho velkeho technologicky i kapitalove silneho partnera, takze se tezko da mluvit o vyvoji neceho noveho (pritom design R75 se pod BMW ubiral presne tam kam mel!)
2) Dnesni poradi hodnot zakazniku: nikoho nezajima styl designu a technicke zvlastnosti ani tradice, ale pouze cena a spolehlivost, (i kdyz je pravda ze u Roveru ani Alfy jsou ignoranti na spolehlivost)
3) Bohuzel jak videt dnesni design Roveru se ubira divnym smerem (puvodni R75 a asi i R25 byl hezci)
Prilezitosti:
1) Krome Roveru 75 (ktery je ale dost velky a drahy) a mozna Jagu X neexistuje jediny levnejsi sedan s anglickou eleganci a tradici. Co se tyce levnejsiho sportaku neexistuje vubec nic (MG ma jen nehezky spider).
2) Rover je jedina britska znacka s tradici aut pro smrtelniky (Jag, Aston, Rolls a Bentley jsou mimo real). Pokud bude existovat mensi R45 technicky a stylove, i kvalitou podobny s minulym R75, koupim si ho. Musel by mit taky v CR alespon minimalni servisni zazemi (skoda ze BMW odesel).
Ad. MG: no možná dříve, ale dnes dělají ke každému modelu od Roveru sportovní verzi (něco jako AMG) a navíc začali dělat nové coupé. Ten nehezký spider byl loni (?) vyhlášen otevřeným automobilem roku......
no anglickych malych sportiakov je stale relativne dost, len su vacsinou maloseriove a nedovazaju sa ku nam, ale zo seriovych ma napada naproklad Lotus Elise 111R. Z neseriovych malych napr. Caterham 7, Noble, Ariel Atom... praveze oni maju strasne vela vyrobcov sportiakov, ale nerobia ich v lavostrannej verzii :(
Jediná šance Roveru je narazit si nějakou jinou firmu typu BMW, která bude dodávat technologie a která naopak může využívat image Roveru a podíl na silném britském trhu. Stejně jako to funguje Rollsu a Mini s BMW nebo Jaguaru s Fordem. Jinak za pár let končí, sami nemohou být schopni dalšího vývoje.
Jenže takový spojení (viz. BMW) je odstřelí ještě rycheli, protože nebude ani minimální tlak na snížení cen, tak vysoký ceny si možná může dovolit BMW a pod., ale ne Rover....
rover mi zacina pripominat nasi jawu.nove modely vznikaji zamenou svitilen apod. je to smutny,ale kdyz nejsou penize ,tak se hold neda nic delat.75 je predrazeny kram ( subjektivne),tyhle modely byly hezci v puvodnim kulatym designu.je to jako bych si na favoritka nacpal naraznik z feliny... ( pro ty co me budou za vlastnictvi ceskeho priblizovadla vyhanet z diskuze - a ze se jiste najdou -mam jedine - polibte mi ....) plasty interieru taky nic moc.no asi bych to fakt nechtel ( i kdybych na to mel) maji nuz na krku za chvilku je ani nikdo nebude chtit koupit.