Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda představuje dva nové koncepty. Krásný sedan a vizi nové trojky

Mazda na domácím tokijském autosalonu naznačuje, jak bude vypadat budoucnost jejích vozů. A to jak z hlediska designu, tak z hlediska techniky.
Zpět na článek
25. 10. 2017 11:08
25. 10. 2017 11:53
25. 10. 2017 12:37
25. 10. 2017 11:16
25. 10. 2017 14:23
25. 10. 2017 15:36
25. 10. 2017 15:54
25. 10. 2017 16:06
25. 10. 2017 11:21
25. 10. 2017 11:23
25. 10. 2017 11:38
25. 10. 2017 11:44
25. 10. 2017 12:28
25. 10. 2017 12:33
25. 10. 2017 12:44
25. 10. 2017 15:01
25. 10. 2017 18:09
25. 10. 2017 12:45
25. 10. 2017 18:18
26. 10. 2017 09:36
26. 10. 2017 18:32
25. 10. 2017 14:31
25. 10. 2017 15:56
25. 10. 2017 21:51
25. 10. 2017 21:57
25. 10. 2017 13:45
25. 10. 2017 14:04
25. 10. 2017 14:05
25. 10. 2017 14:31
25. 10. 2017 21:59
25. 10. 2017 18:12
25. 10. 2017 19:21
25. 10. 2017 14:49
25. 10. 2017 16:09
25. 10. 2017 17:29
25. 10. 2017 21:22
25. 10. 2017 23:52
Avatar - nathan
25. 10. 2017 11:08
Bravo
Mazda je dnes snad jedinou automobilkou která má koule jít vlastní cestou jak v dizajnu tak i v technice. A daří se ji. Dávám palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
25. 10. 2017 11:53
Re: Bravo
Je to pěkný koncept sportovního auta... :yes:

Jako novou 3 si toto moc neumím představit..tohle není masovka na běžné ježdění.

Auto má nepraktický přesah kapoty vpředu nad nárazník..nic do města.. ;-)
A jako sportovní kára , je dost placaté..
U sport.verze ok , na denní použití nepraktické.

Uvidíme...taky je to o dost kratší auto než nyní 3.
25. 10. 2017 11:13
Nádhera
Ten sedan je elegance sama :yes:
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2017 12:37
Re: Nádhera
presne som to chcel napísať a aj ten hatchback vyzerá super a je to niečo iné ako súčasné autá ale vyzerá to krásne a futuristicky
Avatar - removed
25. 10. 2017 11:16
čirá radost
aneb nekonečná variabilita KODO
Já vím, vlastní garáž... ale prostě si to neodpustím... GREAT!!! :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
25. 10. 2017 14:23
Re: čirá radost
Já ti to přeju... nicméně za sebe říkám, že na všech těch fotkách vypadá nejlíp RX-Vision >:D

"Trojka" je proporčně divná. Z těch malůvek je jasné jak to autor myslel, ale naživo to úplně nefunguje, ta záď není tak "dynamická" jak měla být a pokud by to auto nestálo na tak extrémních kolech, tak by byla prostě tlustá. Přímo zezadu je to ale fajn.

"Šestka" je o dost lepší, proporčně je to super. Je vidět, že té škvíry mezi kapotou a chromovým dekorem masky se Mazda nehodlá vzdát... ale tady to vypadá líp než na CX-5, snad krom bočního pohledu [odkaz] . Asi mi úplně nesedí zadní světla.

Když se podívám zpětně na koncepty blízké 6, tak se mi pořád ze všeho nejvíc líbí Shinari [odkaz]

A konečně interiéry - ty jsou moc pěkné oba :yes:
Avatar - removed
25. 10. 2017 14:29
Re: čirá radost
RX- Vision je šperk, to s tebou souhlasím
A právě ten detail, na který odkazuješ... tam mi hercna poskočila nejvíc radostí.
Oni jak už píšou kluci... Mazda jede to svoje... a víc už psát nebudu, páč nemohu býti jen nezaujatým pozorovatelem :-)
Interiéry fakt dobré, to se musí nechat. Je to celé takové nejaponské...
Avatar - Emel
25. 10. 2017 15:36
Re: čirá radost
Myslíš ten boční pohled? Já nevím, na mě ten přetažený kšilt kapoty moc dobře nepůsobí... plus navíc i to černé cosi pod tím. Asi bych dal přednost tomu, kdyby ten předek celý končil +- zároveň s hranou kapoty. Vůbec nechci spekulovat, co jim na to řeknou v testech NCAP... i když CX-5 to má taky, tak asi nic zvláštního.
Avatar - removed
25. 10. 2017 15:45
Re: čirá radost
oni to ani nebudou vyrábět. Jenom ukazují právě tu variabilitu a umění jejich designéra. A z tohoto pohledu na to nahlížím.
Je jasné, že tohle by testem neprošlo, páč by tomu pak mohli dát zrovna název Mazda Gilotina nebo Amputia.
Ale jako sochařské dílko to ve mne zvedlo několik vln nadšení.
Myslím si, že Ikuo Maeda na to fakt kápnul...
CX-5 v ochraně chodců skončila nad (mé) očekávání velmi dobře
Avatar - Emel
25. 10. 2017 15:54
Re: čirá radost
A kdybys měl vybrat Vision Coupe nebo Shinari - co je ti bližší?
Avatar - removed
25. 10. 2017 15:58
Re: čirá radost
tohle
[odkaz]
Avatar - Emel
25. 10. 2017 16:06
Re: čirá radost
Ale tak jo, není to špatné, tenhle pohled vypadá majestátně a dynamicky. Přesto...
[odkaz]
Avatar - removed
25. 10. 2017 16:10
Re: čirá radost
v něčem mi Shinari (vzdááááleně) připomíná Xedos. Nicméně v mých očích se jeví jako vítěz Vision Coupe.
25. 10. 2017 11:21
mazda válí
mazda robí momentálne krásne kúsky a vyhliadky sú tiež dobré.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Magister
25. 10. 2017 11:23
Mazda je svoje
Mazda jde svou cestou...v designu, motorech (bez přeplňování), v barvách... a to je dobře, nemusí vše vypadat stejně.

Připadá mi, jako by se inspirovali trochu kdysi krásnou Alfou Romeo Brera.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - removed
25. 10. 2017 11:42
Re: Mazda je svoje
pravda... Brera je pořád krasavice a v mnoha ohledech (neznamená ve všech) k sobě Mazda a Alfa vždy měly blízko
Avatar - Sumi2000
25. 10. 2017 11:54
Re: Mazda je svoje
Inspirace Alfou mne taky napadla.. :-)
25. 10. 2017 11:38
Mazda
Moc pěkný design, už se těším až bude takhle vypadat nová 6-ka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
25. 10. 2017 11:44
No...
aby tu nebyla jen samá chvála (ač si ji oba koncepty rozhodně zaslouží)...
Hatch bude mít příšerný výhled šikmo vzad, ty sloupy jsou jak od dálničního mostu. Ale jinak nádhera.
Sedan mi pak nesedí... bohužel použili proporce, které auto dělají opticky těžké na zadek.
Ovšem interiéry... tisíc bodů ze sta.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - nathan
25. 10. 2017 12:28
Re: No...
KODO = duše v pohybu. Jinba Ittai = jednota koně a jezdce. Tyto věci jsou úzce spjaty s muskulaturou zvířat. A tam když si všimneš, tak zadní nohy šelem ale i koní atd jsou výrazně silnější a svalnatější než přední. Pak ten zadek evokuje jakoby sílu, sílu potřebnou na skok nebo vyrazit prudce z místa dopředu. No a výhled šikmo vzad? Tak ten výhled v zásadě až tak často nepoužíváš. Jednak máš jako vyježděný řidič už určitý odhad jak rozměrů tak i okolí a možných situací a když třeba manévruješ v úzkých prostorách tak máš i zadní senzory resp. couvací kameru. Není to nic tragického si myslím.
Avatar - Blue Sun
25. 10. 2017 12:33
Re: No...
Víš o tom, že při jízdě jsou ti senzory a kamera k ničemu? Jsou totiž couvací, ne pro jízdu v pruzích. A nejčastější problémy vznikají při přejíždění mezi pruhy, kde takovéhle sloupy přesně působí obrovské problémy.
No a tu sílu... nevidím. Vidím jen tlustý zadek.
Avatar - nathan
25. 10. 2017 12:44
Re: No...
Vnímání dizajnu je subjektivní věc a každý člověk tyto věci vnímá jinak. Tvůj názor respektuji ale to je tak všechno.
Když jseš v provozu tak bys mél mít v mozku uložený přehled/mapu o komplexním dění za tebou/vedle tebe/před tebou. Zpětná zrcátka jak boční tak i vnitřní by ti měla o dění za tebou a vedle tebe dávat o tom dostatek informací. Jestli uděláš chybu a přejedeš z jednoho pruhu do druhého s hrozbou kolize z tvé strany, je to způsobeno jen a jen tvou jezdeckou chybou.
Když si koupíš vůz ve kterém jsou podmínky (horší výhled) komplikovanější, tak s tím musíš v mozku neustále pracovat a přizpůsobit se tomu.
Druhá možnost je si takový vůz nekoupit a i to je čistě na tvém svobodném rozhodnutí.
Avatar - Blue Sun
25. 10. 2017 15:01
Re: No...
Jo, takže ty budeš jeden z těch ředitelů zeměkoule, kteří přejíždějí sem a tam a to, co tím způsobí, zcela ignorují...
Avatar - wakantanka
25. 10. 2017 18:09
Re: No...
A prave preto sa vymysleli vslijaki asistenti. :-)
25. 10. 2017 12:45
Re: No...
to, že sa výhľad šikmo vzad často nepoužíva počujem prvýkrát. Napr. dnes by som dal na to asi dole cyklistu, ale nech, je ich dosť :-)
Avatar - _Karel_
25. 10. 2017 18:18
Re: No...
Nic proti, ale ty při přejíždění mezi pruhy otáčíš hlavu dozadu? Já teda kouknu vedle sebe, jestli mi něco neuniklo v mrtvém úhlu, ale jinak mám zrcátka. Parkování to jo.
26. 10. 2017 09:36
Re: No...
robím to ako ty, ale nepísal som o medzipruhovke, myslel som situáciu, ktorú podstupujem denne a to otočenie do protismeru cez obojsmernú cyklocestu, tam si idem krk vykrútiť, lebo sú tam aj stromy a ten cyklista je just vždy za C stĺpikom.
Avatar - PepaJ
26. 10. 2017 18:32
Re: No...
To Blue Sun:
Tak nejak jsi zaspal dobu, ne?? Jen ma aktualni mazda 3 BM ma techto sensoru,radaru a kamer pro sledovani pohybu okolo, pred i za vozem nekolik..a vsechny funguji na jednicku vcetne automaticke korekce volantu pri hlidani jizdniho pruhu..a to nejen pri dalnicnich rychlostech. Samozrejme vsechny tyto funkce maji sve limity..ale radost z rizeni Mazdy mi neberou..a kdyz si chci opravdu blbnout na prazdnych okreskach vsechny systemy si vypnu! :-)
25. 10. 2017 14:31
Re: No...
Jistě, výhled vlastně vůbec nepotřebuješ, když jsi vyježděný a máš odhad :yes: >:D
Avatar - Emel
25. 10. 2017 15:56
Re: No...
Já třeba když sednu večer do motokáry tak dokážu předem odhadnout, jak budu druhý den vypadat...
Avatar - woody-alien
25. 10. 2017 21:51
Re: No...
>:D Já to posledně odhadl špatně. Resp. nečekal jsem, že budu mít doma problém vysvětlit, že opravdu jezdím na motokáry a ne do S/M salónu. ;-)
25. 10. 2017 12:01
"Driving matters"
Trojka padá z boku na čumák. Bohužel. Podobný problém má trochu i stávající šestka kombi.

Šestka (dovolím si divokou spekulaci, že ten sedan je koncept nové šestky, nepříliš vzdálený finální verzi) je na tom o dost lépe, i když možná je už zase opticky až příliš těžká na zadek. Nicméně v tomto směru produkční verze ještě zřejmě dozná změn.

Designové markanty budoucích modelů z Hirošimy jsou jasné - úzká světla, linie kapoty stáčející se na čumáku směrem dolu do poměrně velké masky chladiče, obecně kulaté či oblé tvary občas prořízlé nějakou tou hranou. Zůstávají svalnaté lemy předních blatníků a u sedanu tvar zezadu evokující kupé ze stávající šestky.

Líbí se mi na tom ta paličatost dělat si to za každou cenu po svém. Jsem zvědav, jak to bude vypadat v showroomu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Floyd
25. 10. 2017 12:02
OT: Hyundai vs. Auto.cz
Pánové, toto by vám rozproudilo stonásobně víc diskuzi než Duster, billboardy, Tesla atp., co sem servírujete. Toto je novinařina!

iDnes/František Dvořák vs. Auto.cz jen v říjnu 3:0 = technické KO >:D >:D >:D
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - removed
25. 10. 2017 12:24
Re: OT: Hyundai vs. Auto.cz
imperium vrací úder >:D >:D >:D
Jako to je fakt už více politika než nějaký konkurenční souboj. Ale legrace převeliká, no ni?
Avatar - Floyd
26. 10. 2017 00:10
Re: OT: Hyundai vs. Auto.cz
Si piš >:D >:D >:D
25. 10. 2017 12:29
Jeden čumák + různé zadky.
Líbí se mi jak na jeden čumák lepí různé zadky(čti prde..) a furt dobré. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
25. 10. 2017 12:54
Hlavně aby Mazdě dobře fungoval ten
benzínový diesel a popravilo by to chromé tříválce.
Rozbalit vlákno
0
25. 10. 2017 13:45
Hnus
Tak jsem si sedl do Mazdy 3 a 6 a z těch aut není vidět dopředu přes tu kapotu.

A nelíbí se mně ta díra vpředu, Díky té díře je to auto protiaerodynamické, se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,7.
Rozbalit vlákno
6
25. 10. 2017 14:04
Re: Hnus
Tak si příště sedni líp, evidentně si neumíš nastavit sedadlo.

Na ostatní? Emotikon "mávnutí rukou".
Avatar - removed
25. 10. 2017 14:05
Re: Hnus
Nejhorší ze všeho jsou trpaslíci ;-)
Avatar - Emel
25. 10. 2017 14:31
Re: Hnus
Cx konkrétně 0,26 u sedanu a 0,28 u kombíku.
Avatar - woody-alien
25. 10. 2017 21:59
Re: Hnus
No však, to je skoro 0.7... :-)
Avatar - wakantanka
25. 10. 2017 18:12
Re: Hnus
Moj 5 rocny syn tiez z mojho auta dopredu nevidi. :-) a vobec mu to na dvore pri hre neprekaza. :-) PS: sedacka sa da nastavovat aj vyskovo :-)
25. 10. 2017 19:21
Re: Hnus
Jožinko, nesmieš sa ako sedlák zvaliť napravo a s ľavou rukou na 12:00! :-) :-)
25. 10. 2017 14:49
Mazda +, autor -
"...K zapálení směsi totiž místo přeskokového napětí na svíčce využívá stlačení, tedy řízené detonační spalování..."

Zapalenie zmesi kompresiou a zohriatim NIE JE DETONACNE SPALOVANIE! Vdaka tymto nezmyslom, ktore furt opakujete, vyzerate ako banda amaterov, ktori nevedia o autach a motoroch vobec nic...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
26. 10. 2017 00:12
Re: Mazda +, autor -
Iba vyzerajú? Oni už jsou.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 10. 2017 16:09
6/3
Pokud jde o koncept Kai, tak co se mi nelíbí je, že ten zadek je hodně oblý, bez výraznějších hran a opravdu hodně skloněný, ale to by myslím do sériové podoby stejně neprošlo. Co se mi naopak líbí hodně, je ten interiér, tam bych byl pro aby do série přešel téměř beze změn, což se tedy asi taky nestane. Každopádně 3 se mi v hatchbacku líbí asi o něco víc, než sedan, to je co říct.

Pokud jde o Vision Coupé, tak tam mi to něco připomíná*, konkrétně to řešení těch zadních "rtů" kolem světel. Není mi to úplně po chuti. Interiér moc pěkný, možná místy trochu moc minimalistický, ale opravdu jen trochu. Boční linka parádní, s krytou optikou vpředu i vzadu by se mi to líbilo celkově víc.

Mazda by si zasloužila podobný model, jako měl Lexus s LFA. Takže nejraději bych viděl v sériové podbě RX Vision.
Jinak exteriér současné 6 má neskutečnou road presence a řekl bych překvapivě v tmavě šedé metalíze. Úžasná kára na pohled.

*EDIT: Připomíná, toto. Takže už i chápu proč se mi to nelíbí, nelíbilo se mi to ani "tehdy"..Ale na Mazdě to pořád vyznívá lépe. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
25. 10. 2017 17:29
RX-9
a co RX-9 a nová generace wankelova motoru ? Osobně jsem čekal nějaké oznámení a ono nic... ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
26. 10. 2017 15:33
Re: RX-9
Po ringu už se nějakou dobu prohání RX-8, takže kdo ví, co testujou...
25. 10. 2017 20:18
Citroen Metropolis z března 2011 po japonsku v 2017.
Kvalit originálu ale nedosahuje.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chalan66
25. 10. 2017 21:22
6
Mazda už od prvej mazda 6 , ukazuje že auto môže zaujať aj dizajnom a to nevšedným. Mazda to skrátka vie ! To je môj názor a beriem, že nie každý bude aj zdielať tento názor :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
25. 10. 2017 23:52
Tak este jeden
No neviem, tie oble a nalestene tvary mi pridu cista umelina.

Ale zato: [odkaz]
alebo [odkaz] - skoda, ze tento dizajn asi ostane len pri koncepte.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Brumbal
26. 10. 2017 09:53
Mazda jede bomby !!!
Bravo Mazda, jen tak dal.
Rozbalit vlákno
0