Jako novou 3 si toto moc neumím představit..tohle není masovka na běžné ježdění.
Auto má nepraktický přesah kapoty vpředu nad nárazník..nic do města.. ;-)
A jako sportovní kára , je dost placaté..
U sport.verze ok , na denní použití nepraktické.
Uvidíme...taky je to o dost kratší auto než nyní 3.
Já ti to přeju... nicméně za sebe říkám, že na všech těch fotkách vypadá nejlíp RX-Vision >:D
"Trojka" je proporčně divná. Z těch malůvek je jasné jak to autor myslel, ale naživo to úplně nefunguje, ta záď není tak "dynamická" jak měla být a pokud by to auto nestálo na tak extrémních kolech, tak by byla prostě tlustá. Přímo zezadu je to ale fajn.
"Šestka" je o dost lepší, proporčně je to super. Je vidět, že té škvíry mezi kapotou a chromovým dekorem masky se Mazda nehodlá vzdát... ale tady to vypadá líp než na CX-5, snad krom bočního pohledu [odkaz] . Asi mi úplně nesedí zadní světla.
Když se podívám zpětně na koncepty blízké 6, tak se mi pořád ze všeho nejvíc líbí Shinari [odkaz]
RX- Vision je šperk, to s tebou souhlasím
A právě ten detail, na který odkazuješ... tam mi hercna poskočila nejvíc radostí.
Oni jak už píšou kluci... Mazda jede to svoje... a víc už psát nebudu, páč nemohu býti jen nezaujatým pozorovatelem :-)
Interiéry fakt dobré, to se musí nechat. Je to celé takové nejaponské...
Myslíš ten boční pohled? Já nevím, na mě ten přetažený kšilt kapoty moc dobře nepůsobí... plus navíc i to černé cosi pod tím. Asi bych dal přednost tomu, kdyby ten předek celý končil +- zároveň s hranou kapoty. Vůbec nechci spekulovat, co jim na to řeknou v testech NCAP... i když CX-5 to má taky, tak asi nic zvláštního.
oni to ani nebudou vyrábět. Jenom ukazují právě tu variabilitu a umění jejich designéra. A z tohoto pohledu na to nahlížím.
Je jasné, že tohle by testem neprošlo, páč by tomu pak mohli dát zrovna název Mazda Gilotina nebo Amputia.
Ale jako sochařské dílko to ve mne zvedlo několik vln nadšení.
Myslím si, že Ikuo Maeda na to fakt kápnul...
CX-5 v ochraně chodců skončila nad (mé) očekávání velmi dobře
aby tu nebyla jen samá chvála (ač si ji oba koncepty rozhodně zaslouží)...
Hatch bude mít příšerný výhled šikmo vzad, ty sloupy jsou jak od dálničního mostu. Ale jinak nádhera.
Sedan mi pak nesedí... bohužel použili proporce, které auto dělají opticky těžké na zadek.
Ovšem interiéry... tisíc bodů ze sta.
KODO = duše v pohybu. Jinba Ittai = jednota koně a jezdce. Tyto věci jsou úzce spjaty s muskulaturou zvířat. A tam když si všimneš, tak zadní nohy šelem ale i koní atd jsou výrazně silnější a svalnatější než přední. Pak ten zadek evokuje jakoby sílu, sílu potřebnou na skok nebo vyrazit prudce z místa dopředu. No a výhled šikmo vzad? Tak ten výhled v zásadě až tak často nepoužíváš. Jednak máš jako vyježděný řidič už určitý odhad jak rozměrů tak i okolí a možných situací a když třeba manévruješ v úzkých prostorách tak máš i zadní senzory resp. couvací kameru. Není to nic tragického si myslím.
Víš o tom, že při jízdě jsou ti senzory a kamera k ničemu? Jsou totiž couvací, ne pro jízdu v pruzích. A nejčastější problémy vznikají při přejíždění mezi pruhy, kde takovéhle sloupy přesně působí obrovské problémy.
No a tu sílu... nevidím. Vidím jen tlustý zadek.
Vnímání dizajnu je subjektivní věc a každý člověk tyto věci vnímá jinak. Tvůj názor respektuji ale to je tak všechno.
Když jseš v provozu tak bys mél mít v mozku uložený přehled/mapu o komplexním dění za tebou/vedle tebe/před tebou. Zpětná zrcátka jak boční tak i vnitřní by ti měla o dění za tebou a vedle tebe dávat o tom dostatek informací. Jestli uděláš chybu a přejedeš z jednoho pruhu do druhého s hrozbou kolize z tvé strany, je to způsobeno jen a jen tvou jezdeckou chybou.
Když si koupíš vůz ve kterém jsou podmínky (horší výhled) komplikovanější, tak s tím musíš v mozku neustále pracovat a přizpůsobit se tomu.
Druhá možnost je si takový vůz nekoupit a i to je čistě na tvém svobodném rozhodnutí.
Nic proti, ale ty při přejíždění mezi pruhy otáčíš hlavu dozadu? Já teda kouknu vedle sebe, jestli mi něco neuniklo v mrtvém úhlu, ale jinak mám zrcátka. Parkování to jo.
robím to ako ty, ale nepísal som o medzipruhovke, myslel som situáciu, ktorú podstupujem denne a to otočenie do protismeru cez obojsmernú cyklocestu, tam si idem krk vykrútiť, lebo sú tam aj stromy a ten cyklista je just vždy za C stĺpikom.
To Blue Sun:
Tak nejak jsi zaspal dobu, ne?? Jen ma aktualni mazda 3 BM ma techto sensoru,radaru a kamer pro sledovani pohybu okolo, pred i za vozem nekolik..a vsechny funguji na jednicku vcetne automaticke korekce volantu pri hlidani jizdniho pruhu..a to nejen pri dalnicnich rychlostech. Samozrejme vsechny tyto funkce maji sve limity..ale radost z rizeni Mazdy mi neberou..a kdyz si chci opravdu blbnout na prazdnych okreskach vsechny systemy si vypnu! :-)
Trojka padá z boku na čumák. Bohužel. Podobný problém má trochu i stávající šestka kombi.
Šestka (dovolím si divokou spekulaci, že ten sedan je koncept nové šestky, nepříliš vzdálený finální verzi) je na tom o dost lépe, i když možná je už zase opticky až příliš těžká na zadek. Nicméně v tomto směru produkční verze ještě zřejmě dozná změn.
Designové markanty budoucích modelů z Hirošimy jsou jasné - úzká světla, linie kapoty stáčející se na čumáku směrem dolu do poměrně velké masky chladiče, obecně kulaté či oblé tvary občas prořízlé nějakou tou hranou. Zůstávají svalnaté lemy předních blatníků a u sedanu tvar zezadu evokující kupé ze stávající šestky.
Líbí se mi na tom ta paličatost dělat si to za každou cenu po svém. Jsem zvědav, jak to bude vypadat v showroomu.
"...K zapálení směsi totiž místo přeskokového napětí na svíčce využívá stlačení, tedy řízené detonační spalování..."
Zapalenie zmesi kompresiou a zohriatim NIE JE DETONACNE SPALOVANIE! Vdaka tymto nezmyslom, ktore furt opakujete, vyzerate ako banda amaterov, ktori nevedia o autach a motoroch vobec nic...
Pokud jde o koncept Kai, tak co se mi nelíbí je, že ten zadek je hodně oblý, bez výraznějších hran a opravdu hodně skloněný, ale to by myslím do sériové podoby stejně neprošlo. Co se mi naopak líbí hodně, je ten interiér, tam bych byl pro aby do série přešel téměř beze změn, což se tedy asi taky nestane. Každopádně 3 se mi v hatchbacku líbí asi o něco víc, než sedan, to je co říct.
Pokud jde o Vision Coupé, tak tam mi to něco připomíná*, konkrétně to řešení těch zadních "rtů" kolem světel. Není mi to úplně po chuti. Interiér moc pěkný, možná místy trochu moc minimalistický, ale opravdu jen trochu. Boční linka parádní, s krytou optikou vpředu i vzadu by se mi to líbilo celkově víc.
Mazda by si zasloužila podobný model, jako měl Lexus s LFA. Takže nejraději bych viděl v sériové podbě RX Vision.
Jinak exteriér současné 6 má neskutečnou road presence a řekl bych překvapivě v tmavě šedé metalíze. Úžasná kára na pohled.
*EDIT: Připomíná, toto. Takže už i chápu proč se mi to nelíbí, nelíbilo se mi to ani "tehdy"..Ale na Mazdě to pořád vyznívá lépe. [odkaz]
Mazda už od prvej mazda 6 , ukazuje že auto môže zaujať aj dizajnom a to nevšedným. Mazda to skrátka vie ! To je môj názor a beriem, že nie každý bude aj zdielať tento názor :-)