Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda představuje dva nové koncepty. Krásný sedan a vizi nové trojky

David Bureš
Diskuze (54)
Mazda na domácím tokijském autosalonu naznačuje, jak bude vypadat budoucnost jejích vozů. A to jak z hlediska designu, tak z hlediska techniky.

Automobily japonské značky Mazda jsou v posledních letech spjaty s technikou Skyactiv a designérským stylem Kodo. Automobilka s nimi počítá i do budoucna, avšak v inovované podobě. Čeho se od Mazdy můžeme v následujících letech dočkat, naznačuje automobilka na domácím tokijském autosalonu pomocí dvojice konceptů – Kai a Vision Coupe.

Začněme prvním, který má realizaci přece jen blíže. Kai je totiž z hlediska tvarů a rozměrů (4.420 mm x 1.855 mm x 1.375 mm) dozajista prvním náznakem nové generace Mazdy 3, která je chystaná pro modelový rok 2019.

O vnějších rozměrech (rozvor mimochodem činí 2.750 mm) automobilka říká, že je ideální pro kompaktní hatchback. Design je zase velice čistý, automobilka ostatně tvrdí, že je oproštěn od všech nadbytečných prvků, což je nepochybně styl, kterým se bude chtít do budoucna ubírat. V praxi to znamená, že ostré, přesně vymezené křivky a hrany nahrazují plynulé plochy s různými záhyby.

Mazda Kai – srovnání rozměrů se sériovou Mazdou 3
ModelMazda KaiMazda 3 hatchback
Délka (mm)44204465
Šířka (mm)18551795
Výška (mm)13751450
Rozvor (mm)27502700

Vnitřek čtyřmístného auta pokračuje v trendu Jinba Ittai, tedy sepjetí jezdce se strojem. I zde se při návrhu postupovalo podle hesla, „méně je více,“ což je patrné na minimalistické palubní desce.

Z hlediska techniky najdeme v útrobách novou generaci motoru Skyactiv-X, která kombinuje prvky zážehových a vznětových jednotek. Benzinem poháněný agregát nabízí podobný princip spalování jako naftové motory. K zapálení směsi totiž místo přeskokového napětí na svíčce využívá stlačení, tedy řízené detonační spalování, které je jinak u zážehových motorů nežádoucí. Svíčky tu ale zůstávají, protože směs bude možné zapálit i pomocí nich. Agregát zvládne přepínat mezi oběma druhy zapalování směsi podle toho, co bude v danou chvíli optimálnější řešení. V sériovém modelu bude poprvé využit již v příštím roce.

Koncept Mazda Vision Coupe je pak hlavně o designérské vizi. Nádherný sedan (tedy podle Mazdy „čtyřdveřové kupé“) s dlouhou kapotou se inspirovalo někdejším modelem Luce kupé, jehož styl upravilo podle nejnovějších trendů.

Interiér pak vedle trendu Jinba Ittai využívá tradiční japonský koncept ma, což Mazda popisuje jako pečlivé využití prostoru pro navození co nejlepší atmosféry. Záměrné použití mezer vytváří dojem prostoru, což napomáhá vzdušnosti. V autě se tak máte cítit dobře a rozhodně ne stísněně.

David Bureš
Diskuze (54)
Avatar - PepaJ
26. 10. 2017 18:32
Re: No...
To Blue Sun:
Tak nejak jsi zaspal dobu, ne?? Jen ma aktualni mazda 3 BM ma techto sensoru,radaru a kamer pro sledovani pohybu okolo, pred i za vozem nekolik..a vsechny funguji na jednicku vcetne automaticke korekce volantu pri hlidani jizdniho pruhu..a to nejen pri dalnicnich rychlostech. Samozrejme vsechny tyto funkce maji sve limity..ale radost z rizeni Mazdy mi neberou..a kdyz si chci opravdu blbnout na prazdnych okreskach vsechny systemy si vypnu! :-)
Avatar - Pekelná Micinka
26. 10. 2017 15:33
Re: RX-9
Po ringu už se nějakou dobu prohání RX-8, takže kdo ví, co testujou...
Avatar - Brumbal
26. 10. 2017 09:53
Mazda jede bomby !!!
Bravo Mazda, jen tak dal.
26. 10. 2017 09:36
Re: No...
robím to ako ty, ale nepísal som o medzipruhovke, myslel som situáciu, ktorú podstupujem denne a to otočenie do protismeru cez obojsmernú cyklocestu, tam si idem krk vykrútiť, lebo sú tam aj stromy a ten cyklista je just vždy za C stĺpikom.
Avatar - Floyd
26. 10. 2017 00:12
Re: Mazda +, autor -
Iba vyzerajú? Oni už jsou.