Dobré je připomenout, že v zájmu prostoru pro nohy prostřednictvím hnaní výšky vozu nahoru až na vyrovnání její velikosti s jeho šířkou je na pováženou a má své meze. První stabilizační systém (na světě) byl ale použit u prvního A-čka. Byla to z nouze cnost. Ono bylo zřejmě ve vývoji uspěchané a převrátilo se při malé rychlosti (asi 60km/h) vlivem nedobře zvoleného kmitočtu vlastní rezonance vozu ve střídavých náklonech, jejíž silová amplituda se (snadno) přehoupla přes kritickou mez. Na rozšíření rozchodů, úprav kmitočtů pérování a dalších věcí, spojených i s účinkem zadní nápravy"omega"nebyl už čas a musel se stabillizační systém narychlo použít - bez zkušeností z provozu. Hned nato se rychle dělaly úpravy u Smartu.
Hmm pohádka pěkná o tam jak narychlo bez testů montovali ESP, ale bylo to trošku jednodušší auto mělo ESP za příplatek a dal se jen do standardní výbavy jako to udělal ve své době Audi u TT.