Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové tříválce, které u vybraných verzí doplní filtr pevných částic. Z novinek to však není všechno.
Zpět na článek
8. 2. 2018 08:09
8. 2. 2018 08:26
8. 2. 2018 08:31
8. 2. 2018 10:14
8. 2. 2018 10:22
8. 2. 2018 10:37
8. 2. 2018 22:12
8. 2. 2018 22:17
8. 2. 2018 22:35
8. 2. 2018 08:37
8. 2. 2018 08:47
8. 2. 2018 09:06
8. 2. 2018 10:09
8. 2. 2018 10:13
8. 2. 2018 10:41
8. 2. 2018 11:24
8. 2. 2018 14:25
8. 2. 2018 10:35
8. 2. 2018 23:25
8. 2. 2018 08:46
8. 2. 2018 09:09
8. 2. 2018 09:12
8. 2. 2018 10:16
8. 2. 2018 10:49
8. 2. 2018 10:58
8. 2. 2018 14:17
8. 2. 2018 10:21
8. 2. 2018 10:41
8. 2. 2018 10:59
8. 2. 2018 10:15
8. 2. 2018 10:17
8. 2. 2018 10:43
8. 2. 2018 09:11
8. 2. 2018 10:20
8. 2. 2018 10:44
8. 2. 2018 10:48
8. 2. 2018 09:57
8. 2. 2018 10:00
8. 2. 2018 10:29
8. 2. 2018 15:45
8. 2. 2018 22:11
8. 2. 2018 08:19
8. 2. 2018 08:23
8. 2. 2018 09:48
8. 2. 2018 09:52
8. 2. 2018 10:01
8. 2. 2018 10:46
8. 2. 2018 11:15
8. 2. 2018 13:02
8. 2. 2018 15:51
14. 2. 2018 20:56
8. 2. 2018 10:40
8. 2. 2018 11:35
8. 2. 2018 12:50
8. 2. 2018 13:01
8. 2. 2018 16:03
8. 2. 2018 15:59
8. 2. 2018 11:08
8. 2. 2018 14:07
8. 2. 2018 14:10
8. 2. 2018 14:48
8. 2. 2018 12:46
8. 2. 2018 14:49
8. 2. 2018 08:29
8. 2. 2018 08:32
8. 2. 2018 09:49
8. 2. 2018 10:11
8. 2. 2018 10:36
8. 2. 2018 10:57
8. 2. 2018 11:51
8. 2. 2018 15:35
8. 2. 2018 10:58
8. 2. 2018 11:07
8. 2. 2018 11:37
8. 2. 2018 12:13
8. 2. 2018 12:57
8. 2. 2018 13:04
8. 2. 2018 14:32
8. 2. 2018 15:46
8. 2. 2018 18:41
8. 2. 2018 22:35
9. 2. 2018 14:25
9. 2. 2018 18:18
8. 2. 2018 14:50
8. 2. 2018 15:18
8. 2. 2018 16:26
8. 2. 2018 23:04
8. 2. 2018 23:16
8. 2. 2018 23:26
8. 2. 2018 23:31
8. 2. 2018 23:34
8. 2. 2018 23:43
9. 2. 2018 07:55
9. 2. 2018 14:35
9. 2. 2018 15:46
9. 2. 2018 10:34
8. 2. 2018 23:27
9. 2. 2018 01:14
8. 2. 2018 16:32
8. 2. 2018 20:13
8. 2. 2018 21:06
8. 2. 2018 22:48
10. 2. 2018 00:03
Avatar - Atlis
8. 2. 2018 08:09
LOL
Kabaňov facelift Octavie pri tom nakoniec nevyzerá tak zle... >:-[]
Rozbalit vlákno
41
Avatar - iudex
8. 2. 2018 08:26
Re: LOL
No na štvoročku nemá nič, tá suverénne vedie súťaž o najhorší facelift desaťročia. Toto je len neveľmi vydarené, nenadchne, neurazí a dá sa na to zvyknúť. Ale pri priamom porovnaní je predface verzia vyváženejšia, facelift pôsobí trošku násilne a narúša pôvodnú dizajnovú jednotu prednej časti, najmä tá do stredu stúpajúca spodná línia svetlometov.
Avatar - Verny_2013
8. 2. 2018 08:31
Re: LOL
taky mám pocit že to zprznil. Ty světlomety jsou násilné a zadní nárazník zbytečně komplikovaný.Třeba aspoň interiér bude fajn. Ale co mě nejvíc rezesmálo tak ty 18" disky v kombinaci s 3 hrnkem, nejlépe 44Kw. To bude fakt dělo.
8. 2. 2018 10:14
Re: LOL
1.0MPI je zakladny motor. Ide o marketing a emisie. Mas tam aj 81kW motor, ktory je parametrami porovnatelny napriklad so slapsim mazdackym dvojlitrom a este aj silnejsej verzii natrie v pruznom zrychleni *. Moc by som sa tym trojvalcom nesmial. nehovorim, ze je to ideal, ale tych 81kW na Fabiu bude urcite postacujucich. Ved prva Fabia mala dvojliter vykonu 85kW, ale dynamicke parametre neboli lepsi voci preplnovanemu litru. 59kW, respektive 63kW 1.4 16v moze tiez len tisko zavidiet hodnoty preplnaneho trojvalca.

Kto si da ake kolesa na auto je snad jeho problem, nie tvoj >:D
Avatar - Verny_2013
8. 2. 2018 10:22
Re: LOL
mě je to buřt, ať si tam dá kdo che co chce. Psal jsem jen že mě to pobavilo. Na těch 18" s 30% profilem to určitě bude pro spoustu fans to pravé ořechové.
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:37
Re: LOL
18" disky? Tak to abych dal na Yarise 19"....... >:D
Avatar - rokyta.p
8. 2. 2018 22:12
Re: LOL
No pozor, Yaris s 1.5 je docela cool :-)
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 22:17
Re: LOL
Tož my máme jen 1.33 s CVT, ale protože máme studenou garáž, tak je taky cool.... ;-)
Avatar - Emel
8. 2. 2018 08:37
Re: LOL
Já myslím, že to je spíš o zvyku... při představení Fabky se mi zdála přední světla moc vysoká, pak jsem si zvykl, ale tohle se mi z fotky líbí víc.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2018 08:47
Re: LOL
Akorát ty "fotky" jsou záměrně lehce z podhledu, aby ta hrůza tolik nevynikla. S designem přední části se taky u faceliftu docela peru, maska a světla mi neladí.
8. 2. 2018 10:09
Re: LOL
Prave design Octavie priniesol do stojatych vod nieco nove, provokativne. Pomaly bola OIII taka samozrejmost, ze napriek velmi dobremu designu sa to auto stavalo nudne. A prave FL je o tom, vzbudit novu pozornost na auto a to sa 100% podarilo. Samozrejme design je subjektivna vec a co sa jednemu paci, nemusi sa pacit druhemu a potom je tu este velka skupina haterov, ktorej sa od skodvky nebude pacit nic, lebo Skoda.Pre mna FL OIII velky palec hore za odvahu menit dokonale veci a vzbudzovat zaujem.

Ako som zu pisal, FL Fabie treba vidiet nazivo a trocha pockat. Kaban to Auto vidaval velmi dlho a jeho pohlad je iny, ako ked si to teraz pozries na fotke. treba s tym zit a casom hodnoti. Aj povodna Fabia si niesla so sebou kopec kritiky za velke predne svetla. Nakoniec to bolo fajn.

Facelift je vzdy len uprava niecoho povodneho, kde mas ale zviazane ruky dielmi, ktore nemozes zmenit ako napriklad blatnik, alebo vzadu postranicu. Pri povodnom navrhu je vsetko podriadene designu. Ale mozes menit len kapotu, naraznik, masku, ale svetlo musis dopasovat k blatniku ako bolo navrhnute povone. Castokrat sa zu pri povodnom navrhu rata aj s dalsim faceliftom. Nehovorim, ze sa vzdy vsetko podari.

Najuzasnejsi facelift bola Multipla. Tam sa po FL vyrazne zlepsil vyzor prednej casti a to auto po FL je ako uplne nove
[odkaz]
[odkaz]
8. 2. 2018 10:13
Re: LOL
No, to je ale extrém, Multipla před FL vyhrála několik anket o nejhnusnější auto historie, takže tam se design zlepšoval poměrně snadno >:D
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:41
Re: LOL
No jo, ale Multipla byla tenkrát těhotná........ ;-)
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2018 11:24
Re: LOL
A také si Multipla získala své místo v muzeu moderního umění za dokonalost řešení protikladů designu a užitkovosti.
Avatar - Gasoline
8. 2. 2018 14:25
Re: LOL
Tak jsou i jiné podařené facelifty. Namátkou třeba LR Freelander I.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:35
Re: LOL
Přesně! Světlomety tím pádem vyvolávají dojem, že jsou špatně namontované a nebo že se chystají...upadnout? V každém případě je to linka "proti proudu" a ještě se kvůli tomu musela realizovat nová lisovací forma na nový přední nárazník....Kč,Kč,Kč....plus originální světlomet vypadal lepší a tak to celé vypadá na change for sake of change...
Avatar - white label
8. 2. 2018 23:25
Re: LOL
Větší kola a zadní lampy lepší... a co se týče předku, tak tam mám spíš problém se změnou samotné masky, než se změnou předních světel.
Avatar - woody-alien
8. 2. 2018 08:46
Re: LOL
No...ehm...podle mě je to asi jako srovnávat, když někoho pohladíš po tváři (Fabia) a někomu s rozběhem skočíš kanadama do xichtu (Octa). ;-)
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2018 08:57
Re: LOL
Přesně! Furt lepší než ten hmyzí ksicht se čtyřma očima. Jenže - kdo to bude kupovat, když v tom nebude motor? :no:
Avatar - woody-alien
8. 2. 2018 09:09
Re: LOL
Ádo, Škodovka evidentně hřeší na to, že je mezi zákazníky převažující procento automobilových analfabetů. Ti nevědí, který motor je ten správný do malého auta...a kupují co je. Ze strany Škodovky je to docela hnus takhle zneužívat neinformovanost. Jako bys balamutil malá nevinná děcka ze školky....nj, ale co naděláš. Byznys je byznys a linky se nesmí zastavit. :-! ;-)
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:12
Re: LOL
Tady si s Ádou musím zamáčknout slzu, protože Fabie s TDI nebyla špatná auta, byť ty nejnovější jednačtyřiky už neznám.
8. 2. 2018 10:16
Re: LOL
Mal som tu cest sa parkrat previezt s tou 1.4 TDI. A na rovinu: bol to absolutny otras. Tak nekultivovany motor som v novom aute este nezazil. Pri pridani plynu cele auto neprijemne dunelo a vibrovalo. Toto ponukat zakaznikom a este si za to pytat peniaze povazujem za drzost. Takze za mna bol tento motor totalny fail.
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 10:49
Re: LOL
I ten nový ? Já znám starší 1.4Tdi a ten sice vibroval, ale s autem hýbal docela dobře :-)
8. 2. 2018 10:58
Re: LOL
Ano ten novy co bol v aute doteraz a vypadol z ponuky. Ano z nizkych otacok po prekonani turbodiery potiahol, ale ten akusticky sprievod bol pre mna absolutne NO GO. Zo srandy som vravel, ze tu motorizaciu by som doprial len svojmu nepriatelovi.
Avatar - wakantanka
8. 2. 2018 14:17
Re: LOL
Ten starší nebol tiež žiadna výhra, dokonca ani potom keď ho čipli na cca 100 koní sa to neveľmi zlepšilo. Je pravda že som s tým išiel v Roomstri, ale charakterizoval by som to takto : stlačíš plyn začína sa zbierať veľmi pozvoľna, potom kopanec na cca 1000 otáčok a šlus :-) ostávalo len preradiť vyššie. A za studena to robilo väčší kravál ako môj raz taký objemný kórejec. :-)
8. 2. 2018 10:21
Re: LOL
neviem kto tu je ten automobilovy analfabet. 99kW a 235Nm sa mi nezda ani trochu malo na Fabiu. Okrem FII RS nemala Fabia Motor s lepsimi dynamickymi parametrami. Snad este 1.9TDI 96kW, ale ten bol zasa pomerne tazky na take male auto a maly hlinikovy trojvalec bude dynamickym vlastnostiam svedcat viac.

Skodovka nic nezneuziva.
Avatar - woody-alien
8. 2. 2018 10:41
Re: LOL
No jo no, tak nic. Příště to zkusím tak, abys to pochopil i ty. ;-)
8. 2. 2018 10:15
Re: LOL
JJ, není tam 2.0 TDI. Fabka za pul mega, to by bylo terno >:D
8. 2. 2018 10:17
Re: LOL
10 sekund na stovku a max 200km/h sa ti zda malo na Fabiu? povedal by som, ze tam motor je. Dokonca pri merani dosiahol vykon 99kW a krutak 235Nm. Pozri kde je dvojlitrova Mazda. Tie namerane hodnoty ho radia k najlepsim malym preplnanym motorom. spolahlivost. Kolko sukromnikov najazdi 300.000km?
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:43
Re: LOL
Tak tak ...další šance pro moji zkroucenou gumu........ >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:11
Re: LOL
Ty si nedáš pokoj? >:D Já jsem už rezignoval a když je ve slušnější výbavě, tak se mi docela i ........ ne to nemužu napsat >:D
Avatar - woody-alien
8. 2. 2018 10:44
Re: LOL
>:-[] Tak se mi docela i nehnusí...k tomu tedy dospěl Ozzman, jenž už rezignoval. >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 10:48
Re: LOL
>:-[] Podlehl jsem kráse kýče >:D Asi si jdu koupit sádrového trpaslíka >:D
8. 2. 2018 09:57
Re: LOL
ale aj toto je Kabanova praca a este aj dalsia generacia Octavie je kabanova praca, rovnako ako Kodiaq a Karoq a aj maly crossover spolocny s Aronou. design auta sa robi daleko dopredu, aby sa stihlo urobit naradie, skusky a este potrebne upravy zistene pri skuskach.

Stvorsvetlova Octavia nie je vobec zly design ako sa tu stale omiela. Pozri si to nazivo. Samozrejme treba zobrat vhodnu farbu a spravne svetla. To Auto sa jednoducho posunulo dalej a je zaujimavejsie, lebo je to viacej provokativne. povodny Kabanov design bol super, ale az moc povedal by som nekonfliktny. Novy je vyzva. Ano, bud ho milujes, alebo nenavidis. Predaje stale stupaju, tak skor trefa do cierneho.

Na toto si bude treba este pockat nazivo a potom nejaky cas s novim FL zit a potom hodnotit.
Avatar - Emel
8. 2. 2018 10:00
Re: LOL
Pozerám si to naživo každý den... a pořád ne. Je to dejme tomu "zajímavější", ale za cenu elegantnosti a přirozenosti... a tuhle cenu já obecně nejsem ochoten platit.

Původní verze nevypadala moc dobře s halogenama, k tomu ty velký stříbrný mlhovky... to působilo lacině.
[odkaz]
Ale původní verze s xenonama a tím tenkým LED páskem byla super... ideálně přiostřená RS, ale klidně i ta obyč.
[odkaz]
8. 2. 2018 10:29
Re: LOL
Este raz. Ked navrhujes auto, mas realtivne volne ruky. A naozaj, OIII Bola super design. Podobne ako OII. Jednoduchost, ucelnost, krasa. Len po case to zovsednie. ludia si zvykli na ten uhladeny desig a Kaban sa rozhodol dost provokovat a rozcerit ustalene vody. Za mna palec hore. Suhlasim, ze prvy dojem z povodnej OIII bol okamzite paradu. tu boli trocha rozpaky, ale cim viac som videl novych Octavii, tym viac som bol presvedceny, ze to tak Kaban chcel. Auto trocha provokuje, ale stale laka zakaznikov a predaje stupaju. podbne ak FL OII. Kolko reci okolo toho. ale opat to Bola velka provokacia. Ale auto omladlo a znova sa lepsie predavalo. sam som ju mal a poviem, ze by som nechcel povodnu, lebo po FL to bol krok dalej. auto posobilo novsie a mohutnejsie. Opat spravna farba a vybava.

Designer ma to auto dlho pred sebou a ladi to. preto sa hned neda pochopit jeho zamer, i ked pri OII a OIII to bolo okamzite. FL uz nie.
8. 2. 2018 15:45
Re: LOL
No, všechno je relativní a nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř! :-O
Avatar - rokyta.p
8. 2. 2018 22:11
Re: LOL
Hmm :-| Kromě O1, ta je po face super, tak Škodovce obecně facelifty moc nejdou ...felda, O2, O3, S2 si nepomohli
Avatar - iudex
8. 2. 2018 08:16
Klamanie zákazníka
Tak toto musí udrieť do očí každému: na promo fotke má Fabia podvozok ako superšport, mezera medzi kolesom a blatníkom je minimálna (človek sa až diví, že guma nezapiera o blatník): [odkaz]
No a tu je prosím realita: podvozok vysoký ako SUV, medzi gumou a blatníkom zíva medzera ako vstup do katedrály: [odkaz]
Prečo Škoda takto klame zákazníka (spotrebiteľa)?!! 8-s
Rozbalit vlákno
36
8. 2. 2018 08:24
Re: Klamanie zákazníka
Přesně..tenhle fake mě udeřil do očí okamžitě, obzvlášť u fotek kombíka..pružiny stažené svorkami a podložky pod koly..tak jak to dělají na autosalónech..
Btw. jaký profil budou mít ty 18ky? Už tak jej má fabka u větších kol mizerný, nedovedu si představit jízdu po našich silnicích na pogumovaných ráfcích..a ten pidimotůrek se taky zapotí, aby ta kola roztočil >:D
Avatar - iudex
8. 2. 2018 08:34
Re: Klamanie zákazníka
No keď aktuálna Fabia má na gumách 215mm a R16 profil 45% (60 cm priemer), tak mi to vychádza pri rovnakej šírke a 18" disku na 35% (priemer 60,8 cm).
No a každý má asi predstavu, aká nízka a tvrdá je 35% pneumatika, to majú len športiaky s 300+ koňmi.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2018 09:10
Re: Klamanie zákazníka
To červený auto má profil 45 R17. Což mi nereálné nepřijde. Podvozek ale museli dost snížit, podvodníci.
8. 2. 2018 09:28
Re: Klamanie zákazníka
Profil 45R17. Reálné ? Proč ne. Já je třeba mám. Na 5er 245kW V8. :-)
Rozdíl mezi realitou a "realitou" vyniká zejména na posledních čtyřech snímcích, porovnávající novou a původní verzi. ;-) Povedlo se. To by v tom byl čert, aby ta původní verze nevypadala jako chudinka.
Avatar - iudex
8. 2. 2018 11:29
Re: Klamanie zákazníka
No v technických údajoch má Fabia takéto rozmery pneu:
pneu: disk: rozteč:
215/45R16 85H 7Jx16 ET46 5x100
215/40R17 87V 7Jx17 ET46 5x100
Takže aby sa zachoval približne rovnaký obdod/priemer kolesa, 18" kolesá by mali mať gumy 215/35 R18.
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:14
Re: Klamanie zákazníka
Ano, ale to platí pro Fabii před Face... ;-)
Avatar - Dinar
8. 2. 2018 10:05
Re: Klamanie zákazníka
Tohle jsou rendery, ne reálné fotky, pružiny stahovat nemuseli, snížený podvozek a kola vystrčená z blatníků jsou obyčejný grafický trik používaný napříč automobilkami.
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:48
Re: Klamanie zákazníka
Přesně!
8. 2. 2018 11:58
Re: Klamanie zákazníka
toto je nereálny vizuál, ktorý si nemáš možnosť kúpiť v žiadnej verzii a to je klamanie a zavádzanie zákazníka, Používa sa to bežne, ale ak by sa do toho niekto obul, asi by vyhral.
8. 2. 2018 14:59
Re: Klamanie zákazníka
A proto takové obrázky třeba v katalogu doprovází drobným písmem upozornění, které v podstatě říká, že nic z toho, co vidíš, nemusí být skutečné a nemůžeš se toho dožadovat (je to ilustrativní, může se to změnit bez upozornění atd.). :-) Takže by bylo na soudci, aby rozhodl, co už je za čarou.
8. 2. 2018 15:44
Re: Klamanie zákazníka
máš pravdu, text informatívny obrázok sa používa aj v potravinárstve alebo kdekoľvek, kde by mohlo prísť k rozporu s realitou. Samozrejme záleží na konkrétnom prípade a sudcovi.
8. 2. 2018 15:53
Re: Klamanie zákazníka
No, ony hanburgery na reklamních banerech v reálu taky vypadají úplně jinak(viz např. skvělý film Volný pád s M. Douglasem). >:D
8. 2. 2018 09:08
Re: Klamanie zákazníka
A co mají dělat s těmi "kurtami", které jim zbyly z autosalonů v Ženevě, Frankfurtu nebo Paříže? >:-[]
8. 2. 2018 15:54
Re: Klamanie zákazníka
No ale je fakt, že na kritiku nedostatečného rozchodu zadních kol Octavie III zareagovali a rozšířili ho, to se jim musí nechat! :-) :yes:
8. 2. 2018 10:34
Re: Klamanie zákazníka
to sa bezne robi, ze sa auto znizuje. Ja som robil design noveho kabrioletu z SUV a podvozok som znizoval o 50mm, aby to na obrazkoch pre zakaznika vyzeralo lepsie. A zabralo. Aj na autosalonoch sa znizuju auta, lebo to vyzera lepsie. Kto to naozaj potom chce, da sa to dosiahnut nizsimi pruzinami. skodovka ponukala sportovy podvozok, alebo naopak podvozok pre horsie cesty so zvysenou svetlostou.

Pre mna su dolezite jazdne vlastnosti a tie si zrejme vyzaduju vysku podvozku aka je.

Mna neoklamali, ja sa tomu rozumiem >:D
Avatar - iudex
8. 2. 2018 11:04
Re: Klamanie zákazníka
To, že Ty si odborník a nedostali Ťa ;-) je fajn. Ale je tu nejaká celoeurópska legislatíva na ochranu spotrebiteľa, v zmysle ktorej nemôžeš reklamovať niečo, čo v skutočnosti nepredávaš. A Fabia sa proste nepredáva s takto extrémne zníženým podvozkom. Ešte raz si pozri moje fotky vyššie, t.j. promo render a reálna fotka testovaného auta, to je rozdiel nebe a dudy.
8. 2. 2018 12:00
Re: Klamanie zákazníka
myslím, že súd by škoda prehrala. Takúto verziu si nemôžeš kúpiť, tým pádom klamú.
8. 2. 2018 15:07
Re: Klamanie zákazníka
Nechtěl bych si na to sázet, ale podle mne by byl problém soudce přesvědčit, že je to něco vážného a že ti skutečně vznikla nějaká škoda. Tím, že to ani není fotka, je to jen obrázek vygenerovaný počítačem, můžou argumentovat tím, že to prostě není přesné (na rozdíl od stahování pružin skutečného auta by se hůř dokazoval úmysl; a i to klidně udělají). Nakonec všechna vyobrazení bývají pouze ilustrativní. Je tu také fakt, že si auto pod zatížením sedne. Jak říkám, nechtěl bych si na to sázet.
8. 2. 2018 15:46
Re: Klamanie zákazníka
určite by to bol tvrdý boj s nejasným výsledkom
8. 2. 2018 15:58
Re: Klamanie zákazníka
Absolutně nejstrašnější vzhled ze všech Škodovek co se týče děr v předních podbězích byla Š 105/120 M s prázdným kufrem (a nedej bože ještě zaparkovaná v prudce stoupající ulici, i když to už ani nebylo nutné). Dodnes mám před očima tu obludnou díru s čouhajícími brzdovými hadicemi... 8-s 8-s 8-s :no: A ještě šíleněji to vypadalo, když toto auto mělo časem unavené zadní pružiny (pokud v něm často vzadu jezdili těžcí cestující, např. lampasáci ve služebních autech tehdejší ČSLA)
8. 2. 2018 12:39
Re: Klamanie zákazníka
nuz ked mas len takyto Problem, potom je vsetko ok. Kludne si kup najlepsie ceske Kombi, alebo najlepsie ceskye sportove Auto. mozem dat este viac zavadzajucich reklam, ale to ze je na ptropagacnej fotke auto na znizenom podvozku naozaj problem nie je. ved Auto si predsa nekupujes podla katalogu, ale si ho snad aj realne pozries a najlepsie sa s nim aj prevezies. alebo ty si objednavas nove auta online?

Ti, co citaju tie katalogy potom pisu aj tie chobotiny o tom trojvalcovom litrovom motore. Dnes ma kazda automobilka v triede Fabie podobne motorizacie. Ked tam davali v poslednej verzii RS 1.4 180PS, nepredavalo sa to. Preto zrejme s novou Fabiou neprislo ani nove RS-o. Ale ked bude dopyt, verim, ze Skodovka zareaguje. Len sa to musi vyplatit.
8. 2. 2018 13:08
Re: Klamanie zákazníka
obhajuješ klamlivú reklamu. To, že si zákazník výrobok pozrie a vyskúša, nedáva právo výrobcovi klamať v reklame.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2018 13:44
Re: Klamanie zákazníka
Drobná technická- tohle není reklama na nové auto. Takže netuším, o čem by jste se chtěli soudit. Já takovýhle nereálný snížení považuju za nefér, ale "klamavá reklama" je v tomto případě mimo.
8. 2. 2018 14:36
Re: Klamanie zákazníka
reklama je všetko, čo značka robí na propagáciu výrobku, nielen tv spoty. Sú to automobilkou zverejnené oficiálne fotky či vizualizácie slúžiace na propagáciu fejsliftu. Automobilka ich prezentuje ako verné zobrazenie reálneho modelu. Predpoklad súdu je malý, lebo konkurencia to robí tiež a konečný zákazník na to nemá parametre. Hlavne chýba motív zisku, lebo výhrou by žalobca nezískal prachy, len nápravu.
Avatar - iudex
8. 2. 2018 13:12
Re: Klamanie zákazníka
Asi veľa o reklame nevieš. Jedna vec je hodnotiaci úsudok a všeobecné konštatovanie, druhá vec je ponúkanie niečoho, čo si zákazník v skutočnosti nemôže kúpiť. Napr. keď máš cenu už od... ale za tú cenu si reálne auto nekúpiš, lebo napr. za každú farbu si priplácaš a teda auto v skutočnosti stojí viac, ako sa reklamuje. Ak teda Škoda promuje auto so svetlosťou podvozku odhadom 12cm, ale v reále Ti predá auto s 15 cm svetlosťou (za príplatok športový podvozok znižujúci svetlosť o centimeter), tak klame a zavádza spotrebiteľa.
A áno, čudoval by si sa, koľko ľudí si auto kúpi bez toho, aby si ho reálne vyskúšalo. Podľa známeho predajcu VW sa viac ako polovica uspokojí so sadnutím si do auta na salóne, iba menšia časť si vyžiada predvádzaciu jazdu a časť si auto neskúsi vôbec. A tiež Ti zrejme ušli trendy online predaja, ktoré napr. samotný koncern VW mieni v blízkej budúcnosti mohutne presadzovať, teda auto si pozrieš a vyskladáš online a reálne ho uvidíš až keď Ti príde vyrobené.
8. 2. 2018 15:26
Re: Klamanie zákazníka
Nějaké přikrášlování není fér. Na druhou stranu je otázkou, jak přesnou reprezentaci je rozumné očekávat. Už jen po přečtení drobného písma, jak si kryjí zadek, musím k prezentaci přistupovat obezřetně. Když přijdeš za soudcem, že sis vybíral auto podle obrázků na Internetu, a ve skutečnosti to prostě není ono, tak na tebe také může koukat jako na blázna. Nějaké rozdíly bys měl očekávat. Přesnější hranici by musel určit soud. Kdy už je to za čarou. A v tomhle konkrétním případě bys měl asi problém ho přesvědčit, že to vadí funkci. Nebo že by sis vybral jinak, kdybys to věděl dopředu. Možná by se ti z toho povedlo získat snížení podvozku zdarma. Čehož bys mohl také litovat.

To je jako výběr konfigurace interiéru podle online konfigurátoru, kde ty obrázky také nejsou úplně přesné. A v horším případě ani všechny změny nejsou reflektované. Jen některé vybrané prvky se zobrazují. Tvá konfigurace pak může vypadat jinak, co se ti v konfigurátoru nelíbilo, nad tím můžeš ve skutečnosti slintat atd. Ideální to není. Ale ve vlastním zájmu by s tím člověk měl počítat.
8. 2. 2018 15:57
Re: Klamanie zákazníka
téma je jasná, výrobca sa snaží predviesť auto v naj svetle, pochopiteľne, istú mieru nadsádzky alebo nereálnosti človek aj akceptuje. Ale zrovna toto mi príde za čiarou férovosti. Fér podľa mňa je, ak prezentujú nabúchané verzie v top forme, prečo by mali prezentovať biedne základy? Ale ak prezentujú na fotkách, vizualizáciách a salónoch úmyselne nereálny vizuál, ktorý sa nedá kúpiť, hoci ho prezentujú ako reál, je to minimálne unfér. Ak by sudca zvážil aj dôkazy o úmyselnom sťahovaní pružín na salónoch, kde je vylúčený optický efekt, tak už by sa mohli brániť len snahou ukázať auto pri predpokladanom plnom zaťažení. A potom už by to bolo len v rukách božích. :-)
8. 2. 2018 18:20
Re: Klamanie zákazníka
Hlavně je rozdíl mezi nedokonalostí technologie a záměrným přikrášlením, tedy zkreslením prezentovaných informací. S tím prvním musí člověk počítat, to druhé správné není. Ale je otázka, jak by to soud vyhodnotil. Tedy závažnost takového přikrášlení. Jak jsem napsal, nesázel bych si na výsledek. Umím si představit, že by je plácl přes prsty. Umím si představit, že by mu to přišlo jako trivialita. A možná by to i uargumentovali.
8. 2. 2018 15:35
Re: Klamanie zákazníka
ano, mas pravdu. Reklamou sa nezaoberam, lebo mam vlastny usudok. Isto budu vzdy ludia, co si kupia akukolvek vec len preto, ze reklama. Dnes hlavne telefony...Ale tych ludi co spominas, zrejme nebude zaujimat ani ta svetla vyska vozidla.

Cenu od reklamuje uplne kazdy. A zrejme aj vies, ze cennikova cena nie je cena, za ktoru Auto kupujes. aspon u mna nikdy nebola. Vzdy som kupil auto lacnejsie, aka Bola cennikova cena. A ano, pri aute si priplacas, alebo volis vybavu.

Ja som tiez nikdy pred kupou auta nevyzadoval jazdu, lebo auto som mal uz pred tym vyskusane.

Ano, online trendy su hlavne v USA, kde su ludia rezervuju Teslu a potom cakaju, cakaju...

Ale este raz. ak toto povazujes za klamanie zakaznika, a hlavnu chybu faceliftovanej Fabie, tak potom som rad, ze neexistuje na Fabii nic horsie ako ina svetla vyska na prvom obrazku. A ver mi, ze by si nevysudil nic, lebo nejde o zavadzanie zakaznika.

Ono to je vzdy tak. Najprv vadili velke svetla, potm Motor 1.2TSI. Vsetci donho kopali. Dnes kricia, ze to bol najlepsi motor, lebo stvorvalec a ze povodna Fabia vyzerala s velkymi svetlami lepsie. No a ked zu nic, tak sa najde nizsia svetlost na prvom obrazku oproti realu. Mozno si si vsimol, ze v casopisoch je vzdy model auta v najvyssej vybave a este s mnozstvom priplatkovych doplnkov a cenovka je pre zakladnu verziu. vzdy je tam napisane ilustracne foto. preto, aby si nahodou niekto nemyslel, ze to auto na obrazku si kupis za tu zakladnu cenovku. Ale tu na fore je takych ludi vela, co by to za tu cenu chceli mat, najlepsie so setvalcom a budu tu pustat otavne plyny okolo seba. Ale svet je uz taky. Nuz a na online auta si budem musiet asi zvyknut, ale stale plati, ze si to Auto pred kupou mozes vyskusat, minimalne pozriet na ulici a nie si odkazany na reklamne obrazky.

Ludia, pouzivajte rozum!!!
Avatar - wakantanka
8. 2. 2018 14:28
Re: Klamanie zákazníka
Mno v USA by sa to za klamanie spotrebiteľa zrejme považovalo a niekto by z danej automobilky či reklamnej agentrúry vysúdil strašné prachy. :-) Obávam sa ale, že v EU to nebude až také horúce s tou ochranou viď dvojaké potraviny, drogéria atď. :-)
8. 2. 2018 14:51
Re: Klamanie zákazníka
Sice si asi s výškou na promo obrázky pohráli, ale člověk nesmí zapomínat, že minimálně před faceliftem nabízeli Fabii se třemi světlými výškami, pokud si dobře vzpomínám.
Avatar - white label
8. 2. 2018 16:45
Re: Klamanie zákazníka
Ano, ale hlavně před faceliftem má Fabie menší obvod kola, než po něm (viz 16:21), mimochodem ta změna je jako u přechodu Pola na aktuální generaci.
Avatar - white label
8. 2. 2018 16:21
Re: Klamanie zákazníka
Jestli musí něco "udrieť do očí každému" (samozřejmě kromě tupé redakce), tak je to v prvé řadě fakt, že Fabia dostala s faceliftem větší obvod kol (což jí mimochodem velmi prospěje), shodný s aktuálním Polem. Stačí se podívat dvojfotky před a po face, nebo na detail 17" kola s profilem 45! A to je logicky hlavní důvod, proč budou podběhy blatníků více vyplněné a proč se budou nabízet i 18" kola, která budou mít (při šířce 215 mm) stejných 40%, jako měla 17" kola před faceliftem. Takže i ta diskusní hysterie kolem 18" kol je úplně zbytečná. ;-)
Avatar - iudex
8. 2. 2018 16:50
Re: Klamanie zákazníka
Keď som doobeda pozeral tie fotky, tak ich bolo len 7, tie porovnávačky (aj interiér) pridali až potom. A máš pravdu, tam to je dosť vidieť. Dosť ma to inak prekvapuje, že na nezmenenú platformu dali väčšie kolesá, to potom predpokladá aj ďalšie úpravy.
Ale nie je vylúčené, že ten rozmer pneu, ktorý sa dá vyčítať z renderu, je tiež "len ilustratívny" (rovnako ako tá svetlá výška). >:-[]
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:28
Re: Klamanie zákazníka
Ten rozdíl není velký (na profilu pneu to dělá necelých 11mm), můžou případně upravit stálý převod, přizpůsobit nastavení odpružení požadované světlé výšce atd.
Rozměr pneu ilustrativní není, kdyby ho tam dát nechtěli, tak tam nemusel být žádný, ale hlavně by pak těžko nenabízeli i 18" kola.
Avatar - pumpkin
8. 2. 2018 22:51
Re: Klamanie zákazníka
Je samozrejme sadnutá, pretože je plná Simply Clever riešení. ;-)
8. 2. 2018 08:19
Tříhrnek
I kdyby to byl jen dvouválec, je to NAŠE auto a spousta lidí si jej koupí. Je to takové divné, připomíná mi to Fabii II. Ještě, že jsou automobilky které mají poctivé motory. :no:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - iudex
8. 2. 2018 08:23
Re: Tříhrnek
Ale zato si k tým výhradne trojvalcom budeš môcť vybrať 18ky disky! To si tak na didžine zaparkuješ vedľa BMW 440i a povieš: Ty máš osemnástky, ja mám osemnástky, sme skoro rovnakí. >:-[]
Avatar - Dinar
8. 2. 2018 09:48
Re: Tříhrnek
Třeba v renaultu dostaneš k 1,2ce rovnou dvacítky, viz. scenic. Přijde mi ta vaše kritika fabie, a tím myslím, celou diskusi nejen tento Tvůj příspěvek, už docela křečovitá. Fabia je mini s motorizacemi odpovídajícími své kategorii, design patří k tomu lepšímu, co lze v této třídě pořídit, kritizovat ji jen proto, že redakce acz je naopak ke škodovkám nekritická, je dětinské, ode zdi ke zdi. :-!
Avatar - Emel
8. 2. 2018 09:52
Re: Tříhrnek
Na horním konci by se 1.5TSI sneslo... Polo má 1.5TSI a 2.0TSI, tady přišla Fabia docela zkrátka... má pokrytý střed nabídky, ale vrchol chybí. I Clio má 1.2TCe o kousek silnější a pak ještě 1.6TCe. Ale to není nic nového...
Avatar - Dinar
8. 2. 2018 10:01
Re: Tříhrnek
Řekl bych, že bude rs s 1,5 tsi, ale zas to bude špatně, protože polo gti má 2,0 tsi, i když to taky bylo špatně (velký motor), když se tu o tom diskutovalo. Ono je to vlasntě jedno, bude to špatně, páč je to škodovka, každopádně na tu 1,5tsi jako rs bych si vsadil. ;-)
Avatar - Emel
8. 2. 2018 10:46
Re: Tříhrnek
Tipuju, že RS jako taková nebude.
Avatar - iudex
8. 2. 2018 11:15
Re: Tříhrnek
A stávku by si prehral. ;-)
Celkovo neviem, čo Ťa pochytilo pri tej obrane Fabie, na ktorú tu nik osobitne neútočí (kritické vyjadrenia k dizajnu sú normálka). Aj ja ju považujem stále za dobré auto, ktoré by som v danej triede zvažoval, notabene s kombi nemá takmer konkurenciu. Ale nemôžeš poprieť fakt, že je technicky pozadu oproti súrodencom Polu a Ibize, ktorí sú na novej platforme a ktorí majú o triedu (Ibiza), resp. o dve triedy (Polo GTI) výkonnejšie motory. Tiež by som privítal, keby Fabia dostala tú 1,5ku, ani by to nemuselo byť vo verzii RS, stačilo by bežný model, najmä pre kombi s predpokladanou vyššou záťažou by to bola fajn motorizácia a krátka verzia už by mohla byť takým warm.hatchom.
8. 2. 2018 13:02
Re: Tříhrnek
Len Fabia prisla posledna s novym modelom s trojice Polo, Ibiza a tak pochopitelne musi skonci aj posledna. Je to dan za to, ze ma este staru podlahovu platformu, i ked aj tam malo Polo 1.8TSI. Ale este raz. VW si moze dovolit viac, ako Skodvka a v Tom case jazdilo Polo WRC, tak mozno ako reklama to bolo dobre. samozrejme aj Fabia v R5 to vsetko valcuje kde sa postavi na start, ale zakaznik Fabie bude mozno trochu iny, ako zakaznik Pola. je to dane aj financnymi moznostami. Nemec na to polo GTI nasetri daleko rychlejsie.

Fabia teraz moze tazit len z verzie Kombi, ktoru Ibiza zu neponuka a Polo ani nikdy neponukalo. Napriek tomu tu v Nemecku je nove Fabia celkom rozsirene a oblubene Auto. Tu nikto neriesi tak motorizaciu. Hlavne ze to die a dobre vyzera a este cosi odvezie. A Fabia je to druhe auto v rodine, skor zenske a najazdy su male. U nas musi Fabka sluzit ako rodinne auto, ako referentske auto a tak musi plnit daleko vacsie poziadavky ako vonku.

Keby ludia kupovali dvojkove RS-o, bolo by nieco aj v trojkovej rade, ale Skoda zistila, ze vypustenim RS-a sa predaje nezmenili...Tak preco si komplikovat zivot.

Vela veci brzdi dnes legislativa.

Taky priklad. Automobilky nas kvoli CO2 tlacia do nizsich hmotnosti striech pre kabriolety. Kazdy novy model musi byt lahsi ( zaroven aj lacnejsi ), aby sa neplatila pokuta. Robi sa koncept pre nemenovanu sportovu automobilku z Zuffenhausenu. Este nedavno sa tlacilo do hliniku, magnezia...lebo hmotnost, ale zaroven cena rastie. teraz odrazu tlacia na cenu strechy a vraj moze byt aj ocel. preco? Lebo sa chysta elektricka verzia a ked pribudne 600kg na bateriach, tak je egal nejake to kilo na streche. a toto je ta legislativna zvratensot. elektricke auto moze byt tazke jak dinosaurus, lebo exhalaty elektrarne sa nezapocitavaju...
8. 2. 2018 15:51
Re: Tříhrnek
Elektromobil může být těžký také proto, protože dokáže hodně rekuperovat, tedy brzdit elektromotorem (má výkonný motor a baterii, která vydrží velký nabíjecí proud).

Co se týče Pola a WRC, dali do něj i 2,0 TSI s myslím 162 kW.
14. 2. 2018 20:56
Re: Tříhrnek
tak tomu snad ani sam neveris, ne? kdybychom umeli udelat 100kWh baterku vazici 40kg (cca ekvivalent plne nadrze maleho vozu), nikdo by jich tam necpal 12 paralelne spojenych za ucelem ucinnejsi rekuperace.
8. 2. 2018 10:40
Re: Tříhrnek
Polo ma novu platformu rovnako ako Nova Ibiza. preto je tam 1.5TSI a 2.0TSI. I ked zrejme asi aj do tejto platformy by to islo, len ekonomika predaja nepusti. Urcite to vyzaduje upravy, nove skusky a homologizacie a potom to kupe par stoviek ludi.

Novy Renault Alpine bol postaveny aj ako kabriolet. vyvoj dokonceny. Len neboli peniaze na realizaciu, lebo by sa to nezaplatilo. podbne bol hotovy aj kabriolet z P208, len neboli bubaky. Nemozes predavat so stratou. VW si to dovolit moze, i ked dnes uz nie tak velkoriso ako par rokov dozadu.
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:54
Re: Tříhrnek
Co si budeme namlouvat...právě proto, že Polo má 1.5TSI, tak ho "chudý příbuzný" mít nemůže...jasan? Jasan!
Avatar - Emel
8. 2. 2018 11:35
Re: Tříhrnek
Ne. Škodovka v motorech nikdy chudý příbuzný nebyla. Občas někde jeden top motor chybí, jako třeba 2.0BiTDI... často ale taky ne, vrcholný Superb 2.0TSI má stejný motor jako Passat. A obecně ty ostatní modely patří šíří nabídky ke špičce třídy. Tady ale chybí motory dva - 1.5TSI a 2.0TSI.
8. 2. 2018 12:50
Re: Tříhrnek
treba pockat na novu platformu ako ma Polo a Ibiza. potom bude aj 1.5TSI. Ale 2.0TSI asi nie. Kolko by sa ich predalo? Na predaje zakapalo aj RS-o z druhej generacie Fabie.

Tiez si myslim, ze Skodovka ponuka velmi siroke motorizacie a kombinacie prevodoviek a pohonov. Tolko modelov s pohonom 4x4 neponuka vela znaciek mimo koncernu.
Avatar - Emel
8. 2. 2018 13:01
Re: Tříhrnek
O platformě to podle mě není, je celkem buřt jestli 1.4 nebo 1.5TSI, neměl by být problém tam ten motor dát... kdyby se chtělo. Jenže se nechce.
8. 2. 2018 16:03
Re: Tříhrnek
O platformě to těžko bude. Tyhle novější motory (EA211) by všechny měly být uložené stejně. Jestli je tam 1,2 TSI, nebo 1,5 TSI by mělo být jedno. A při modernizaci na tu platformu naroubovali, co jen z MQB šlo.
8. 2. 2018 15:59
Re: Tříhrnek
Ani minulá Fabia neměla normální 1,4 TSI (ať už 90 kW, 103 kW, 110 kW, nic; přitom třeba Polo mělo 103 kW verzi). Byla 1,2 TSI a pak až RS s twinchargerem. Fabia je na tom tedy tak, jak byla v minulé generaci, mínus RS.
Avatar - iudex
8. 2. 2018 11:08
Re: Tříhrnek
Ukáž mi, ktorý môj komentár je kŕčovitá kritika pre kritiku. Dizajn som okomentoval vecne a drobné podpichnutie na adresu novej možnosti ultranízkoprofilových kolies, ktoré zrovna nekorešpondujú s motorovou paletou, je myslím namieste. Polo GTI na novej, väčšej platforme má v modeli GTI s dvojlitrom (!) sériovo 17ky, za príplatok 18ky. Preto mi prídu novo uvedené 18ky pre auto, ktoré nemá nielenže ten dvojliter ako PGTI, ale ani len 1,5ku ako ostatné malé autá koncernu, proste smiešne. ;-)
8. 2. 2018 11:48
Re: Tříhrnek
S tými kolesami súhlas, už terajšie 17" sú pre Fabiu až až (ako vrchol ok), keďže Polo má, na rozdiel od Fabie väčšie kolesá ako celok.

Fabia 185/60 R15, 215/45 R16, 215/40 R17
Polo 185/65 R15, 195/55 R16, 215/45 R17
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:38
Re: Tříhrnek
Aktuální Polo má/mělo větší kola (než Fabia), ale jen do tohoto faceliftu Fabie.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2018 13:47
Re: Tříhrnek
Prosímtě a kam pořád chodíš na ty 18"? Obě auta v galerii mají 17".
Avatar - iudex
8. 2. 2018 14:07
Re: Tříhrnek
No chodím po to do článku, kde sa píše toto: "Novinkou budou i příplatková 18palcová kola, která budou za příplatek nabízena pro verzi hatchback." ;-)
A tie 18ky potvrdzujú aj iné zdroje, napr. Autoexpress píše: "the range of alloy wheels has been extended to include 18-inch options."
Avatar - _Karel_
8. 2. 2018 14:23
Re: Tříhrnek
Ok,sorry, ja myslel, ze jste to odhadli z galerie.

:-)
Avatar - Verny_2013
8. 2. 2018 11:31
Re: Tříhrnek
dvacítky sice dostaneš, ale to je jen A, to B je že mají pneu195/55. což odpovídá 15" diskům pro fabii s pneu 195/55. Takže tlumící schopnost pneu na 15" fabie a 20" Scéniku je srovnatelná. S těma 18 u fabie si jízdu představit nedovedu.
Avatar - iudex
8. 2. 2018 14:10
Re: Tříhrnek
Presne tak. Vôbec nejde o samotnú veľkosť disku, ale o profil gumy, teda celkové množstvo gumy, ktorá tlmí/pruží. A hoci Scénic má extrémne disky, furt má štandardne vysoké gumy a teda tlmiaca/pružiaca schopnosť 195/55 R20 bude rovnaká, ako 195/55 R15 (v skutočnosti ešte o niečo lepšia, lebo koleso s väčším obvodom si lepšie poradí s jamami na ceste).
8. 2. 2018 14:48
Re: Tříhrnek
Ne tak uplne. Ty dvacitky budou urcite tezsi, coz jde proti pohodli.
8. 2. 2018 12:46
Re: Tříhrnek
kolko Fabii sa preda v Cechach a kolko mimo Ciech. Lebo je to NASE auto. Ludia ani nevedeli, ze maju v Pole a Ibize 1.2HTP. Ale vo Fabii to bola hanba, lebo to niekto primitivny na forach rozpraval.

Ktore automobilky ponukaju poctive motory v triede Fabie? Motor, co ma nameranych 99kW a 235Nm krutak je nepoctivy motor? Fiesta, Focus maju tiez nepoctive motory? Opel, Renault, PSA, Hyundai, Kia, Fiat a dalsi maju potom tiez nepoctive motory?

Radsej zdochnutu 1.4, alebo 1.5, len preto, ze ma 4 valce? Neviem, ja si vyberam motorizaciu podla dynamickych hodnot, ktore poskytuje. Pre bezne jazdenie to musi bohato stacit.
8. 2. 2018 13:00
Re: Tříhrnek
a ja si vyberám motorizáciu aj podľa zvukového prejavu a ten 4 valcový sa mi páči viac. Či je motor zdochnutý nesúvisí príliš s počtom valcov.
8. 2. 2018 14:49
Re: Tříhrnek
Vidis a me se zase libi vic zvukovy projev trivalce a prave to by byl hlavni duvod, proc bych dal prednost trivalci pred ctyrvalcem.
8. 2. 2018 16:05
Re: Tříhrnek
s tým ja nemám problém :-)
8. 2. 2018 16:18
Re: Tříhrnek
Jestli ti tohle (Fabia III): [odkaz]
...pripomina tohle (Fabia II): [odkaz] , jak pises, tak nezbyva nez doporucit navstevu ocniho lekare, i kdyz si myslim, ze uz je pozde...
Muzu vedet, co je na motorech od Skody nepoctiveho (krome nejakeho toho SW, coz uz patri ke koloritu)?
Avatar - JGucci
8. 2. 2018 08:29
Zklamání
Predni svetla :no: Odstraneni cerneho ramecku kolem zadnich svetel :no: Tak snadno se da udelat z jednoho z nejhezcich aut ve sve tride osklivku!

Bojim se, co udelaji se Superbem!! 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
8. 2. 2018 08:32
Za mě dobrý
Věci, které mi nebyly u Fabie po chuti, se změnily - místo černého rámečku kolem zadního světla je červený, příliš vysoká přední světla se snížila. Nafta mi chybět nebude, že je top motor 1.0TSI je trošku škoda... ale s tím silnějším litrem a šestikvaltem mi to nakonec dává smysl. Třeba v kombíku.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - iudex
8. 2. 2018 08:37
Re: Za mě dobrý
Červený rámik miesto čierneho je zmena pre zmenu, za mňa nijaký prínos (ale ani horšie). Predne svetlá sú horšie (vysvetlil som vyššie). Vypustenie nafty no problem, aj tak sa v poslednej dobe vôbec nekupovala a pri spotrebe 1,0TSI aj strácala zmysel. Jedinými dvomi kladmi faceliftu podľa mňa sú LED svetlá a zachovanie kombíka (keď tu nedávno boli reči, že sa vypustí už pri facelifte).
Avatar - Emel
8. 2. 2018 08:42
Re: Za mě dobrý
Je to drobnost, jasně... ale já tomu černému nepřišel úplně na chuť, červený splyne se světlem.
[odkaz]

Uvidíme na živo, za mě jsou původní světla "oversize" [odkaz] a nová to jen rovnají na nějakou přirozenou velikost... ale já byl vždycky za nízká světla.
Avatar - woody-alien
8. 2. 2018 09:02
Re: Za mě dobrý
Podle mě červený rámeček přínosem je. Jak píše Emel, splyne se světlem....mně osobně se to černé ohraničení nelíbilo. Co se týká předku...ani zázrak, ani prů.ser....vsadil bych se, že si toho většina národa pomalu ani nevšimne. Což je vlastně v případě škodováckých faceliftů důvod na oslavu. ;-)
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 10:57
Re: Za mě dobrý
Hlavně, že tato změna nestála moc peněz..... :-!
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:15
Re: Za mě dobrý
Fabie kombi s TDI léta jezdí jako "pracovní" nástroje v mnohých firmách a i přes veškerou masírku a výhody litrového turbotříválce, si stejně myslím, že pro tyto účely by větší turbodiesel byl vhodnějším z hlediska uživatele. Mne tedy chybět bude, když už sebrali i 1.2TSI a litr je jediná volba.
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 09:41
Re: Za mě dobrý
Já to vidím tak nějak neutrálně. Jako celek byl předFL asi lepší, ale trochu oživit to chtělo.
Avatar - Dinar
8. 2. 2018 09:50
Re: Za mě dobrý
Mě se facelift taky zamlouvá, a legrační je, že tu někteří celé roky píší o tom, jak dýzl je fuj a zejm. do malých aut nepatří, a když ho ve fabii zruší, tak je to zase špatně, protože... >:D
Avatar - Emel
8. 2. 2018 09:56
Re: Za mě dobrý
Jasně, a 1.4TDI taky podle všeho nebyl žádný zázrak... snad pro naftově úchylné země, ale tady u nás to byl nesmysl.
8. 2. 2018 10:06
Re: Za mě dobrý
Víc se mi líbil originál, facelift je v čelní části takový násilnější. Dříve mi to přišlo čistší. Chybí i 1,5TSI, což je škoda ;-)
Avatar - iudex
8. 2. 2018 11:20
Re: Za mě dobrý
Čo máš dnes krámy? Nezaregistroval som nikoho okrem Adu, kto by nadával na vyradenie nafty. Každý racionálne uvažujúci človek musí uznať, že pri spotrebe TSI sa ten dízel už v malom a relatívne lacnom aute nezaplatí, plus pri dnešnom odsudzovaní zlej nafty sa od nej odvracajú nielen výrobcovia, ale aj zákazníci, takže jej vyradenie je pomerne logické.
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 13:05
Re: Za mě dobrý
Mě je po dieslu taky smutno, ale narozdíl od jiných já ropu stabilně obhajuji >:D
Avatar - iudex
8. 2. 2018 13:14
Re: Za mě dobrý
Ale pokiaľ si pamätám tak v strednej triede či SUV, nie v supermini. ;-)
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 13:20
Re: Za mě dobrý
No..... já třeba tu alternativu pro kombik vidím i v této třídě, hodně firem takové auta kupovala, protože pro různé montéry, kteří nevozí tunu věcí, takhle velké auto stačí :-) Uznávám, že když už tam není 4válcové TDI, tak to asi postrádá smysl..
Avatar - iudex
8. 2. 2018 14:13
Re: Za mě dobrý
Nedávno som sa viezol na aute s 1,4TDI R3. Bol to ešte PD, čo teda spraví tiež svoje, každopádne bol to úplne strašný motor (čo sa prejavu týka), dunenie, vibrácie, hlučnosť, no des.
8. 2. 2018 16:40
Re: Za mě dobrý
U firem je také faktorem citlivost na styl jízdy. Je ti prd platné, že nějaký motor umí jezdit úsporně, když s tím nikdo úsporně nejezdí. :-)
Avatar - Ozzman
10. 2. 2018 10:01
Re: Za mě dobrý
Ovšem, že firemní TDI jezdí se spotřebou kloboukářů s amerikama (zdravim Barika), tak to už je věc druhá >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 09:05
Sbohem a šáteček
Sen českého chalupáře, Fobie v kombajnu s TDI je fuuuuuuč >:D

To bude pláče na starém bělidle mámo, dyt my si budem muset tedka koupit tu naší Fabku v tříhrnku a benzín, no teeda mámo.
A ty slovnutné výkony v základu - 60 HP a 75 Hp, panečku.

To je přesně o 11 HP méně, resp o 4 HP více jak 07 Smart FortWo 1,0 MHD. Ted Smart měl 750 kg a tohle má 1055 Kg.

Njn, holt pokrok nezastavíš >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
58
8. 2. 2018 09:10
Re: Sbohem a šáteček
Co nabízí Ford nebo Chevrolet za základní motorizace v této třídě v Evropě? ;-)
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:17
Re: Sbohem a šáteček
Ford má ve Fiestě 1.5 Tdci, Fabie mimo litrového benzinového motoru žádnou alternativu nemá, na to asi naráží ? (tipuji). Ale jinak je Barik tradičně mimo... a Chevrolet ? >:D Ten se u nás ani neprodává, tak to je jediná správná volba, protože je to dost "alternativní" >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 13:12
Re: Sbohem a šáteček
Chevrolet tu oficiálně prodává Camaro a Corvette. Proč myslíš že sem psal že je základní motor 2,0T. Pro Evropu je, pro USA nee >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 09:21
Re: Sbohem a šáteček
co nabízí Ford nebím, ale Chevrolet má základní motoriuzaci 2,0T a druhou 6,2 V8 >:D

Naštěstí ne v téhle třídě >:D Ale můžeš si nechat dovézt z USA Spark >:D >:D

O tom pokroku vůči 11 let starém Smartu, který vážil o 300 kg méně nám nenapíšeš nic? >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:26
Re: Sbohem a šáteček
A proč by mělo mít jako základ auto B segmentu více ? Takove auto si kupuje někdo, kdo chce buď levné auto, nebo auto na pár desítek km ročně, po městě a okolí, proč mít 200k ? Sám jsem začínal na 1.2 47Kw a to auto zvládalo bezproblémů jet po dálnici a budeš se divit, i předjet !!! Když jsem chtěl, umělo jet i 190 km/h (tacho), jasně, byl to limit a motor v tu chvíli řval, že vyskočí ven, ale když bylo potřeba předjet pár kamionů, tak to šlo. Nikdo tě to nenutí kupovat, taky se rozčiluješ nad tím, že někdo koupí levný telefon, protože přeci konkurence má za několikanásobnou cenu lepší ?
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 09:31
Re: Sbohem a šáteček
Ne, mě uniká v čem je to lepší do města než ten 11 let starej Smart

Napadaj mě POUZE 2 věci:

1) jde v tom odvést 2 lidi navíc, jenže to 80% těch oc maj Fabii po městě stejně nevozí
2) je v tom fofrklacek místo robota

Mimo město na totální ho*no jak ta litrová Fabie, tak ten Smart, to dobře víš sám >:D

***vinky typu 6" navigace, USB, LED denní svícení atd měl i ten Smart
Avatar - Emel
8. 2. 2018 09:43
Re: Sbohem a šáteček
Blah, v čem je lepší jakékoli nové auto než jakékoli 11 let staré auto se mi tu vysvětlovat nechce.

Nevím teda proč sis vybral zrovna Smart, s drahým servisem, omezeným prostorem a nevalnou jízdní stabilitou. K těm ódám na jeho údajnou výbavu... takhle vypadal interiér s příplatkovým rádiem: [odkaz]

Mimo město... víš co mi nejvíc vadí, pokud musím se Swiftem jet někam dál? Že to na dálnici točí 4000 a řve. 1.0TSI s šestikvaltem v kombíku si teoreticky jako rodinné auto představit umím, i na ty delší cesty.
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:47
Re: Sbohem a šáteček
Předběhl jsi mne, jen mne tak napadá, v čem je lepší ten Smart, než třeba Favorit ? Nebo než Starej Maluch ? >:D Má taky 4 kola a motor....
Avatar - wakantanka
8. 2. 2018 10:05
Re: Sbohem a šáteček
Ty si hotový fajnšmeker, že Maluch >:D A čo už taký pôvodný Fiat 500 či BMW Isetta ? >:D >:D >:D PS: to nevieš že na courání po mestě je najlepší ojazdený americký midsize sedan so 6 valcom? >:D pretože stojí rovnako či dokonca menej? >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 10:51
Re: Sbohem a šáteček
Ale jo, Alero... já vím >:D Tehdy zaznamenal automobilový průmysl svůj vrchol... od té doby už to nikdy nebude tak dobré.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 12:58
Re: Sbohem a šáteček
Jedinej, kdo sem motá Alero seš ty >:D
Avatar - wakantanka
8. 2. 2018 14:12
Re: Sbohem a šáteček
20 ročný SMART k tomu youngtimeru tiež ďaleko nemá. :-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 19:52
Re: Sbohem a šáteček
von se vyráběl do roku 2013 ve stejný generaci. Ale já vím, že neumíš počítat no.... >:D
Avatar - wakantanka
9. 2. 2018 20:18
Re: Sbohem a šáteček
O tom ako ti idú počty nás opakovane presviedčaš keď je debata o FCA >:D takže byť tebou výpočty sem neťahám >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 12:59
Re: Sbohem a šáteček
Maluch je dneska youngtimer :-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 10:16
Re: Sbohem a šáteček
Tohle fakt vrcholná verze není, ta měla navigaci a zamkyácí schránku před spolujezdcem. Tohle je holobyt akorát s budíkama.
Tady máš vybavenou verzi [odkaz]

[odkaz]
Avatar - Emel
8. 2. 2018 10:54
Re: Sbohem a šáteček
Hele a to první je série, nebo si tam prostě někdo koupil 2DIN navi od Alpine? Ale to je nakonec jedno, pro mě je architektura toho celého už hodně oldschool, ani v tom roce 2007 to nebyl žádný odvaz, i přes látku na palubce.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 10:56
Re: Sbohem a šáteček
To první je navi od Alpine, to druhý origo ;-) Samozřejmě jde tam dát ještě spešl čínská dělaná pro ten model. Možností je vícero >:D
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 09:34
Re: Sbohem a šáteček
Smart je stejná kategorie? Nemluvě o tom, že nesrovnáváš základ se základem.
8. 2. 2018 10:03
Re: Sbohem a šáteček
Pokrok oproti Smartu? Za menší peníze nabízí Fabia nejen 3 místa nevíc, ale i motory schopné zrychlit na 100 pod 10s.

Ano, Chevrolet vyklidil pozice, jelikož neměl co říci. ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 10:33
Re: Sbohem a šáteček
Protože fofrklacek?

Jinak nemůže mít těžší auto s menším výkonem lepší zrychlení. Máš to volaaké popletené Pajo.

A fofrklacek do města, do kolon je ideální věc.

Jo, kolik že stojí dvouhmota a spojka? A nedjbože kdyžs e nám navíc něco stane s vlastní převodovkou vid, aby ta oprava nebyla dražší jak u robota či automatu >:D

Jo a ceny - srovej si kolik stojí fabie 75 HP v automatu s panoramou, el. okny, klimou atd
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 10:57
Re: Sbohem a šáteček
Dvouhmotá spojka stojí polovinu ceny toho ojetého Smarta... vlastní aktuální zkušenost. Na druhou stranu nechci znát, kolik bych platil za nový automat.

Ale tohle bych asi neřešil u nového auta, ale o silněji ojetých kusů, což sem nepatří, to si jdi pobrečet pod bazar.

Bariku, že srovnáváš hrušky a jablka je u tebe normou, ale přeci nemůžeš být tak natvrdlý a ještě vyzdvihovat cenu ojetého Smarta nad o dvě třídy větší auto ? Fabie není jen auto do města, ale v základu pro nenáročné řidiče ( buď mladé, co začínají a nemají ani finance na lepší, nebo pro důchodce, kteří chtějí nové auto a nemají na ojetou ameriku náladu, nebo pro kohokoliv jako druhé auto do rodiny pro popojížďky na krátké trasy), pro náročnější uživatele je tam 81kw TSI a i když to nestačí, tak mam Rapida, pak Oktávku... proto automobilky vyrábějí více modelů... chápeš ? Vím, že se ti to musí jako ve školce vysvětlit... ale pořád dokola ? To snad ne...
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 11:59
Re: Sbohem a šáteček
Ne já vyzdivuhju to, že Mercedes dal před 11 lety do 750 kg vážího auta 70 konový motor, zatímco slovutné VW dá do o 300 kg (a více) těžšího auta 60 konový.

To vyzdvihuju.

To že ten 5-6 let starej Smart s 80 tis km jde sehnat za půlku co Fabie už je jen perlička navrch. ;-) A ještě v něm nemusíš kvedlat a mačkat zbytečnej pedál :-)
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 11:40
Re: Sbohem a šáteček
Dvouhmota ve Fabii s manuálem?
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:19
Re: Sbohem a šáteček
Možná by jsi se divil, ale klasická Fabie s TDI (1.9) je na dnešní poměry nevídaně živé a rychlé auto a nejednu rozválenou ameriku by potrápila...;)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 09:23
Re: Sbohem a šáteček
Je to střela.

I ten litr - 60 Hp na 1055 Kg, to je raketa.

Já myslím že dát do toho 11 let starýho Smarta fofrklacek, tak zmizí té Fabiii ze světel takovým způsobem, že český tatík v té Fabii z toho do večera nevzpamatuje >:D >:D >:D

Ameriko >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:27
Re: Sbohem a šáteček
Ano, ze světel ano, před lety jsem si v Mnichově dával na semaforech na dvouproudovce sprint s jedním takovým vs 1.6MPI 102k. Neměl jsem šanci.. do 50km/h... A od toho ten Smart přeci je, ne ?
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 09:34
Re: Sbohem a šáteček
Akorát že ten Smart to uměl před 11 lety, měl taky taky tříhrnek, ovšem od někoho kdo aspon motory umí (Mitsubishi) a dneska stojí 75-80 tis. Kč.

To sou takový drobný rozdíly vůči brand new Fabii.
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 09:49
Re: Sbohem a šáteček
Bariku, touto logikou, v čem je lepší Smart, než Maluch ? A seženeš ho skoro zadarmo...

Tohle nemyslíš vážně ne ? Mimo to, že Fabie je plnohodnotné auto pro 2 dospělé a dozadu se posadí i dva drobnější lidé, že má kufr... ale to je jedno, ne? >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 10:30
Re: Sbohem a šáteček
Kolik Fabií ve městě potkáváš s pasažéry na zadních sedačkách? Spočítej si to >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 10:52
Re: Sbohem a šáteček
A kolik Fabií jezdí jen v tom městě ? Víš co je na té Fabii oproti Smartu krásné ? Že až přijedete z města, tak vezmete rodinu a můžete jet i na chatu.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 10:55
Re: Sbohem a šáteček
S tříválcem a celou rodinkou a puštěnou klimou to bude jízda snů >:D A ta dynamika do kopce, aby tě nepředejl i prázdnej kamion >:D
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 11:01
Re: Sbohem a šáteček
Myslíš, že méně majetné rodince takové auto nebude stačit na tu cestu na chatu či chalupu 100 km po okresce třeba ve 3 lidech a nějakým tím kufrem ? Že to auto s 55kw neudrží do kopce 90 ? Výše jsem ti vysvětlil, že jsem jezdil s 1.2HTP a to auto uplně normálně stačilo provozu, byli jsme s tím i na dovolené a nikdy nás netlačil kamion. Jsi opravdu tak natvrdlý ? Běžně se s takovým autem dá jet na dálnici 130-150. Naposledy jsem před rokem a půl měl z půjčovny Fabii 2 kombi s HTP 51Kw a ve 4! lidech jsem v Německu jel stabilně 150-170 km/h tacho... Ano, každé auto, co tě zpomalí na 100km/h pak dlouho rozdýcháváš zpět, ale sakra, je to takovej problém u auta této kategorie ?
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 11:49
Re: Sbohem a šáteček
To jsou dneska perly. Fabia s nejprodávanější motorizací pojede s rodinkou, klimou i do kopce v pohodě.

Neobsazených jezdí i většina manažerských Passatů nebo X5, přesto jejích majitelé nepřesedají na 11leté dvoumístné plečky. Čím to asi bude?
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 11:55
Re: Sbohem a šáteček
Záleží co si představuješ pod pojmem "pohoda" >:D Já asi něco jiného jak ty >:D
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 12:05
Re: Sbohem a šáteček
Představuji si to, co si v této třídě představovat lze. Dostatek dynamiky pro běžnou jízdu.
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 12:33
Re: Sbohem a šáteček
Které jiné auto velikosti a ceny Fabie, podotýkám, nové auto na trhu v ČR, bude výrazně komfotnější, rychlejší, lepší? Proč bych si měl koupit něco jiného, než klasického zástupce této třídy (ať už je to Fabie, Polo, Clio, Fiesta atd...) ?
8. 2. 2018 10:04
Re: Sbohem a šáteček
Ty máš dnes zase záchvaty ubohosti >:D :yes:
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 09:27
Re: Sbohem a šáteček
To jsi trochu zaspal. Fabii v TDI dnes kupuje málokdo a český chalupář už vůbec ne, však se za něj taky připlácí 80 tisíc a ničím jiným než spotřebou už neohromí.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 09:37
Re: Sbohem a šáteček
Jo vlastně český chalupář kupuje dnes Hjondééé I20 a I30. Pravda, zapoměl sem. Holt "the times they are a chanin´", jak říkáme my lingvisté >:D >:D
8. 2. 2018 10:04
Re: Sbohem a šáteček
Ani lingvistika tě neuživí :-!
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 10:30
Re: Sbohem a šáteček
Název písničky Boba Dylana. Neznaješ moloděc? >:D
Avatar - iudex
8. 2. 2018 11:23
Re: Sbohem a šáteček
V Dylanovej pesničke nie je žiadne "chanin", ale "changin" (ako hovorové "changing"), Ty lingvista. ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 11:53
Re: Sbohem a šáteček
překlep no, vypadlo mi G. booože >:D
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:44
Re: Sbohem a šáteček
Prý máš s tím G bodem dlouhodobější problém. :*) >:-[]
8. 2. 2018 11:26
Re: Sbohem a šáteček
Přečti si to ještě jednou, ty maladěc >:-[]
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 12:42
Re: Sbohem a šáteček
Hele, buď rád, ještě by tady mohl citovat budovatelské písně >:D Vzhledem k jeho inklinaci k Rusku bych se ani nedivil >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 12:48
Re: Sbohem a šáteček
"Ted když máme co jsme chtěli, republika práce je" >:D >:D >:D

Moderní Rusko nemá s komunismem co společného, tam je kapitlaismus v té nejsurovější podobě, tj urvi co se dá >:D
A myslíš že tu nepíšu jen o Rusku :-)
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 13:06
Re: Sbohem a šáteček
>:D Jo, tam už žádné přežitky minulého režimu nejsou,svoboda tisku, svoboda slova... kapitalismus tam bují, ale jen v tom rozkrádání v duchu jak píšeš >:D

Jo, nepíšeš to jsem ani neříkal :-)
8. 2. 2018 16:19
Re: Sbohem a šáteček
Nikoliv, správný text toho bolševického blábolu je: "Teď když máme co jsme chtěli, do rachoty zvesela...." :-O
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 19:49
Re: Sbohem a šáteček
Máte pravdu súdruhu, vidím že jste uvědomělý - jinak se to jmenuje "Budujeme" [odkaz]
8. 2. 2018 20:10
Re: Sbohem a šáteček
Uvědomnělý z hlediska zločinné komunistické ideologie ani náhodou, ale zajímám se o moderní historii... :-O
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 22:11
Re: Sbohem a šáteček
Tuhle písen nejvíc proslavil seriál 30 případů majora Zemana a díl "Vrah se skrývá v poli" (ve skutečnosti případ Babice). Tam jí vyhrával Eman Zahradník >:D
Avatar - white label
8. 2. 2018 22:27
Re: Sbohem a šáteček
Co se M. Zemana týče, tak nikoli případ Babice, nýbrž případ Babiše, resp. Bureše...
a díl se jmenoval "Všeci kradnú, len ja čerpám..."
Avatar - Barrichello
9. 2. 2018 08:46
Re: Sbohem a šáteček
>:D >:D >:D >:D
8. 2. 2018 23:18
Re: Sbohem a šáteček
Jasně, a komouš Mutl při příchodu Zemana do Plánice zrovna šteloval nastavení obecního amplionu, aby ty bolševické odporné propagandistické kydy všichni "kulaci" dobře slyšeli... 8-s :no: :no: :no:
Avatar - KubikCv
10. 2. 2018 00:41
Re: Sbohem a šáteček
Baryku..zrovna jsem se díval na fotky německýho zastoupení Lady z Hamburku.... Vesta kombi (SW) vypadá vcelku solidně [odkaz]

Když má někdo chuť na kus poctivý atmosféry bez astmatickýho foukadla,je tu tahle možnost. Navíc soused ocení,že to nový auto nebude z českýho showroomu...ale funglovka dovezená z Německa :-) CS autolada je mrtvá jak Jiřina Švorcová.
Avatar - kaa
8. 2. 2018 09:49
Facelift
Další důkaz, že škoda facelifty u svých modelů prostě neumí.
A navíc vypuštěním čtyřválců z nabídky se dostala (ve třídě) na úroveň Citroenu, ale ten nabízí ještě naftu, takže se vlastně dostala pod jeho úroveň.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AntonioKekelli
8. 2. 2018 10:03
To je špatné
Ta Fabia nevypadá vůbec dobře. Po tomhle začínám mít obavy z toho co Kabaň udělal se Superbem.
Rozbalit vlákno
1
8. 2. 2018 10:31
Re: To je špatné
urizlul mu trechu :yes:
8. 2. 2018 10:11
FAbie
A pak se někdo diví, že auta v ČR jsou pořád starší a starší... Se podívejte na Fabii před 15 lety...
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2018 10:36
az
az na tu otresnou animaci je ta reklama na Fabku celkem uchazejici :-)

jako fakt jo, oni nedaj diesel, ooooch to zas bude v diskuzich nablito 8-s samozrejme ze jsme to vedeli jiz davno ze diesel tam nebude, ale budeme to omylat dal a dal at je sranda >:D

jo a hele, Tesal zverejnila dalsi financni vysledky, zase obri ztrata, tak sup s tim nejak pokrivene do nejake novinky, at je zase nejaky flame :-!
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2018 10:57
Motory
Přímovstřik s turbem a DPF. To už fakt Fabia to TDI nepotřebuje. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
8. 2. 2018 15:35
Re: Motory
To je jedno, má pravdu. Problém je v tom že DPF zachytil 99,5% částic a GPF zachytí jen 85% :-) :-(
8. 2. 2018 10:58
Kritika ze všech stran
Vidím tu samou subjektivni kritiku. Někomu se nelíbí světla, někomu víko motoru atd. Tohle je podle mě hodně individuální.

Mně špíš na Volkswagnech vadí jejich poměr cena/výkon. Ikdyž si vyberu tu nejdražší Fabii s automatem, tak stejně nemá tempomat a musím ho za 9tis dokoupit. To samé vyhřívaná sedadla, couvací kamera a dokonce se připlácí i za střešní podélné nosníky a snad i za Bluetooth atd. Tím se dostanu téměř na cenu Hondy Civic, kterou jsem koupil v roce 2015 a to je auto o půl třídy větší. Všechno měla ve standardu, nic jsem nepřiplácel a nepřehraboval se v ceníku doplňkové výbavy.

A navíc ta Honda má skutečnej motor.

Lze toto něčím obhájit?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
8. 2. 2018 11:39
Re: Kritika ze všech stran
Třeba tím, že dneska koupíš za 470 základní Civic... s litrem a bez rádia? Svého času na sklonku života byla 9G hezká výprodejová nabídka, ale to už je minulost.
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 11:53
Re: Kritika ze všech stran
Přesně, Civic je dnes asi tím posledním modelem ve třídě, který by přetahoval zákazníky B segmentu.
8. 2. 2018 14:41
Re: Kritika ze všech stran
Koukal jsem na akční ceník a tam je Civic od 410tis Kč, což je cenově srovnatelné s nejdražší Fábií. Rádio nevim jestli má, z katalogu to přímo nevyplývá. Má 4 repráky.

Ikdyž je fakt, že kdo kupuje Fabii, nechce investovat 400tis kč, ale třeba max 300tis. Za to Civic ani Jazz nepořídíme, varianty "holobyt" Honda nedělá. Kdo chce ušetřit ještě víc, asi sáhne po Dacii, což bych taky udělal, nejezdit dálky.

[odkaz]

No a jinak dík za zajmavej comment bez hejtů :-)
Avatar - Emel
8. 2. 2018 15:11
Re: Kritika ze všech stran
Jo, akční je zajímavější, jenže často akční ceník = žádná další sleva a jsi tam kde jsi byl. No ale budiž, tak 410.

410 je právě to S - na plecháčích, bez rádia (a bez možnosti ho dokoupit), bez krytu kufru třeba. Mně osobně tohle smysl nedává, když Civic, tak jedině 1.5T Sport... a nebo případně TypeR.
8. 2. 2018 16:58
Re: Kritika ze všech stran
varianty "holobyt" Honda nedělá.

>:D Tak si zkus někdy prohlédnout výbavu toho nejnižšího stupně. Jestli to není holobyt... Ale prý je to jen pro homologaci, ve skutečnosti se to nevyrábí/ nikdo to nekupuje, jak pravil nějaký honďák. >:-[]
Avatar - white label
8. 2. 2018 18:17
Re: Kritika ze všech stran
Přesně tak, takový Civic v holobytu nemá ani rádio... ;-)
8. 2. 2018 10:58
Sorry jako....
ale to je konec Fabie jako použitelného auta. Motory 1.0 MPI jsou návratem o 50 let zpět někam k Š105/120. A i tam to bylo aspoň se 4 válci. Moderní, nejlepší, dokonalý, atd.. motor 1.0 TSI dostane ve všech verzích motoristy milovaný a vysoce ceněný filtr pevných částic. To dává, u vozítka určeného primárně do města, opravdu hluboký, zejména ekonomický smysl. Šťastný majitel si může hned po koupi začít střádat na nový DPF. Designové změny nekomentuji. Jednak je to věc individuálního vkusu a stejně to na katastrofických motorizacích už nic nezachrání. Panebože, kdyby tady aspoň o pár řádků níž nebyl článek o Triumphu Speed Triple, který má na 190kg hmotnosti lepší motor, než ta ksichtozdvižená Fóbie!
Rozbalit vlákno
23
8. 2. 2018 11:17
Re: Sorry jako....
Jen pro pořádek v tom tvém pláči - filtr pevných částic jen u přímovstřikových motorů a nelze je označovat jako DPF, protože to je zkratka Diesel Particulate Filter.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2018 11:34
Re: Sorry jako....
Nebo Dust Particle Filter, tedy filtr pevných částic... bohužel to nějaký ňouma překroutil na "diesel", protože se používaly jen u dieselů. Mimochodem, francouzské i německé znění s dieselem nemá nic společného.
Takže Francouzi budou moci používat "FAP" i u zážehových motorů.
8. 2. 2018 11:50
Re: Sorry jako....
Možná, nechci se hádat, ani to zkoumat. Ale toho ňoumy se tedy ale chytlo lidí. :-)
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 11:56
Re: Sorry jako....
Nejen lidí, při letmém googlení se D jako diesel překládá všude, od wiki po stránky Volkswagenu.
8. 2. 2018 12:08
Re: Sorry jako....
I originál německé firmy to uvádějí, takže nejde o překlad. [odkaz]
......das Produktportfolio neben passiven und aktiven Dieselpartikelfilter-Systemen (DPF) das hocheffiziente ....... tak nevím. Asi tam dělá Čech. >:D Chytla se toho ňoumy celá Evropa a Amerika. >:D Prostě nakazil celej svět, včetně legislativy. [odkaz] (strana 266 dole vlevo) >:D >:D
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:36
Re: Sorry jako....
On je mimo, ale ňouma si ty... >:D
8. 2. 2018 17:51
Re: Sorry jako....
Dík. :-( (Já vím, jak to je. Že jsi nepochopil vtip, za to nemůžu.)
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:56
Re: Sorry jako....
Já jsem to právě pochopil a jsem na tvé straně, takže ještě jednou:
On je mimo (sám je ňouma), ale "ňouma" jsi (podle něj!) ty.
Jinak viz 17:13 ;-)
8. 2. 2018 18:02
Re: Sorry jako....
Ok. Tak sorry.
Myslel jsem, že narážíš na mojí defenzivní reakci na jeho příspěvek. Na někoho raději reaguji defenzivně, s jinými klidně diskutuji s argumenty. ;-)
8. 2. 2018 17:05
Re: Sorry jako....
Ale není. Je to diesel a particulate. Proto se filtry pro zážehové motory značí jako GPF. G jako gasoline. Schválně, jestli najdeš nějaký renomovanější zdroj, který by uváděl dust particle filter.

To oddělení není od věci, jelikož se ta řešení liší.
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:13
Re: Sorry jako....
Horší, než ňouma, je ňouma, který si hraje na chytráka... >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
V němčině se používá i obecnější "Rußpartikelfilter" (Ruß - mour , saze),
kdežto tvůj "Dust Particle Filter" je typicky filtr vzduchový/prachový (prachových částic), dust -prach.
[odkaz]
Takže střílíš mimo mísu a ještě si u toho důležitý. :*)
8. 2. 2018 17:38
Re: Sorry jako....
Ano, dust (particle) filter se používá u prachových filtrů, jako jsou třeba ve vysavačích. Nepoužívá se v kontextu úpravy spalin motorů. On to totiž není prostý filtr. Cílem není v něm naakumulovat částice za X Mm a pak ho vyčistit/ vyměnit. Cílem je oxidace těch částic. Což prachové flitry normálně nedělají.
Avatar - white label
8. 2. 2018 18:02
Re: Sorry jako....
Jj, ještě, že aspoň my, ňoumové, v tom máme jasno... ;-)
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2018 18:31
Re: Sorry jako....
Děti, když tyhle věci byly ještě otázkou teorie a ne praxe, označovaly se jako "Dust"... Ale to je fuk, vždyť jsem v tom dělal jen dva roky...
Avatar - white label
8. 2. 2018 22:15
Re: Sorry jako....
Hochu, tvé oslovení leccos vysvětluje, jenže tady opravdu nejsi mezi svými vrstevníky... Ale to je fuk, hlavně, že se ti ty dva roky v družině, kde sis (mimo jiné) hrál na vynálezce vysavače, líbily... >:-[] ;-)
9. 2. 2018 13:10
Re: Sorry jako....
A máš odkaz na nějakou dobovou publikaci?
Avatar - white label
9. 2. 2018 14:45
Re: Sorry jako....
To by mě taky zajímalo, proto jsem tu dal ten odkaz, co vypadne z googlu. když se zadá "Dust Particle Filter". ;-)
8. 2. 2018 11:44
Re: Sorry jako....
never vsemu co si na wiki prectes, wiki tvori kdokoliv kdo se tam prihlasi
8. 2. 2018 17:06
Re: Sorry jako....
Co je tedy autoritativním zdrojem pro význam zkratky DPF? Jelikož jsem se nikdy s ničím jiným nesetkal, ani v materiálech výrobců komponent a motorů. Alespoň si nevzpomínám.
Avatar - white label
8. 2. 2018 17:42
Re: Sorry jako....
Hlavně, nevěřím všemu, co si přečtu v podobných diskusích, a to zrovna na tebe, v žádném případě, nechci ukazovat prstem... >:-[]
8. 2. 2018 12:14
Re: Sorry jako....
placas nesmyzly
GPF se bude vypalovat prubezne, navic u benzinaku nevznika primarne tolik sazi jako u naftaku
8. 2. 2018 17:19
Re: Sorry jako....
I DPF se umí regenerovat průběžně (pasivně). Typický GPF by však měl být konstruovaný jako otevřený. Podobně jako katalyzátor. Nemůže se ucpat. Když je příliš studený na to, aby pracoval, tak jím prostě pevné částice prolétnou jak otevřeným oknem. Na rozdíl od typického DPF, který je za studena zachytává a plní se. Až dosáhne provozní teploty, začne pasivní regenerace, tedy oxidace zachycených částic. Pokud se příliš zaplní, dojde k aktivní regeneraci, kdy je teplota cíleně zvýšena.

Slabina DPF je v tom, že mají problém za nižší zátěže dosahovat provozních teplot. Takže se ucpávají. Musí docházet k aktivním regeneracím, které však také potřebují svoje a můžou být přerušované. Lepší filtry mají nižší provozní teploty, ale nemusí to vždy stačit. Jak jsem již napsal, typický GPF se ucpat nemůže, protože nic nezachytává.
Avatar - speedfred
8. 2. 2018 16:19
Re: Sorry jako....
akoby nebolo jedno či to má 3 alebo 4 valce. Mne príde R3 zvukovo zaujímavejšia.
Avatar - Magister
8. 2. 2018 11:07
jako obvykle
Všechno jen 3 válce, nový platforma nikde. :-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
8. 2. 2018 11:37
Re: jako obvykle
A ty jsi snad čekal s faceliftem novou platformu? :-O
Avatar - iudex
8. 2. 2018 12:00
Re: jako obvykle
Otázka je, či bol ten facelift treba a či nebolo lepšie dobojovať to s pôvodnou verziou pri súčasnom skrátení životného cyklu. Takto sa zase o niečo odsunie príchod najnovšej koncernovej techniky do Fabie. Ale samozrejme chápem, že ekonomicky to zmysel má, bežní ľudia techniku a tak neriešia, vidia len inú tvár a za malé peniaze automobilka predĺži život modelu.
Avatar - Emel
8. 2. 2018 12:13
Re: jako obvykle
Fabia III přišla koncem roku 2014, tj. je na trhu spíš 3 roky než 4, a FI i FII byly v prodeji cca. 8 let... na kolik bys chtěl ten cyklus zkracovat? Podle mě je jemný fl přesně to, co se dalo čekat (a díky bohu za to "jemný").

Navíc - Polo i Ibiza jsou teď sice větší a dospělejší auta, ale taky dražší... a nejsem si úplně jistý, že to je dobře. Ale to je trošku jiná diskuse.
Avatar - iudex
8. 2. 2018 12:46
Re: jako obvykle
Ale jo, je to štandardný životný cyklus. To bola z mojej strany len taká poznámka, že koncernoví súrodenci sú už na trhu nejaký ten mesiac, postavili si promo o.i. aj na úplne novej platforme a dospelejších rozmeroch a po nich príde Fabia s ostatnými už opustenou platformou ako facelift, teda že ešte nejaké dva-tri roky sa bude stále predávať. To jej miesto na trhu samozrejme neberie, okrem nás to veľa ľudí nerieši a nejaká MQB A0 je 99% zákazníkom u zadnice. Či je Polo drahé, lebo nová technika, alebo je drahé proste preto, že je to VW a v hierarchii koncernu vyššie umiestnený model, je otázka. Ale máš pravdu, že ceny sa mi teda rozhodne nepáčia (možno ešte GTI je OK, vzhľadom na parametre, ale to je okrajový model).
8. 2. 2018 11:35
Na novinkach.cz
jsem se docetl, ze ty diesely vyhazuji z nabidky kvuli vysoke cene doprovodne technologie (emise), kterazto cena neni cilovou skupinou akceptovana. Tak to se smeju, az se za bricho popadam.. Hahahahahahaha!!! Kdyz je to taaaak drahy a my to nejsme ochotni zaplatit, PROC nabizeji za priplatek 18 tky kola, vetsi display navigace atd atd??? Pokud je nekdo ochotny investovat do techto pi.ovin, je urcite taky ochoten investovat do TDI. Nebo si myslite, ze ty LEDky budou gratis? No, to urco ne. Hooodne to smrdi. Mam dojem, jako by Skodovka chtela dohnat ztratu financi za neprodane TDI tim, ze benzinaky rapidne zdrazi, ovsem neprimo (holy auto 300 litru, trosicku vybaveny 400 a v plne palbe pres 500). Na trzbach pak tu ztratu z neprodeje dieselu nepociti.. Nastesti ja a Skoda NE!! Jednou stacilo. No a nakonec, uz vidim jak dieselovy ojetiny lezou nahoru a snimi i diesely ostatnich vyrobcu.. Jen doufam, ze tato "politika" nezasahne i jiny vyrobce..
Rozbalit vlákno
8
8. 2. 2018 11:48
Re: Na novinkach.cz
odstraneni diselu v mensich autech cekej casem u vsech vyrobcu, zacala s tim Toyota ktera diesel pomalu odbourava i v dalsich tridach a postupne se pridaji vsichni
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 12:00
Re: Na novinkach.cz
Ledky budou stát okolo 20 tisíc, diesel stojí okolo 80 tisíc a musel by zdražit. Trochu rozdíl, nemyslíš? Ztráta financi nebude, protože prodeje TDI jsou alespoň u nás cca na úrovni statistické odchylky.
8. 2. 2018 12:04
Re: Na novinkach.cz
prodeje dyzlu o nas mezirocne poklesly i pres to, ze celkove prodeje aut vzrostly
navic vzrustajici podil SUV by predpokladal vzrustajici podil naftaku, ale evidentne to tak neni
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 12:13
Re: Na novinkach.cz
protože lidi už začínaj trošku prozírat, teda ne všichni, ale někteří jo. Třeba v lednu se prodaly 3 Wranglery a 2 z toho v benzínu >:D
8. 2. 2018 12:22
Re: Na novinkach.cz
jj, ja kolem sebe registruju nekolik benzinovych dvoulitrovych tigianu a kodiaqu
jeste pred par lety vec nevidana
8. 2. 2018 15:43
Re: Na novinkach.cz
Protože kupříkladu já bych si raději připlatil za Apple CarPlay či větší obrazovku, bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat a ty Ledky, než za diesel. A věř tomu, že většina mladých by to udělala stejně.
8. 2. 2018 18:20
Re: Na novinkach.cz
No vďaka LED lepšie vidíš v noci, vďaka 18 palcovým diskom auto lepšie vyzerá (a že na to ľudia berú..).
A čo vďaka 1.4TDI? Oproti 1.0TSI dostaneš hlučný, jazdne horší, slabší motor, ktorý síce žere o liter menej paliva, ale zato stojí oveľa viac. Teda ekonomická návratnosť mizerná a máš horšie auto - prečo by to niekto chcel?
8. 2. 2018 11:40
Opět designová bezradnost
Je mi to opravdu hrozně líto, ale chtě nechtě musím konstatovat, že ani tento facelift se designu Škodovky vůbec nepovedl. U původního řešení vadila jen přehnaná výška světlometů, teď se ale celá tvář auta jaksi podivně rozplizla - jako by se na něj člověk díval přes nějakou silnou čočku či co. Bože, proč v Mladé Boleslavi faceliftem skoro vždycky vzhled auta naopak zhorší, než aby ho osvěžili?!! :-O 8-s 8-s
P.S. Ten schod na nárazníku mezi boky masky a vnitřními okraji nových světlometů je prostě děsný, opticky to výrazně zvyšuje příď, což je samozřejmě velmi nežádoucí. Naopak úprava zadních svítilen je fajn, protože zrušení jejich černého okraje je opticky zvětšuje, takže se stávají s předními světlomety lépe proporčně vyvážené. Konec dieselů asi v tomto autě nebude vadit příliš mnoho zákazníkům, i když kdo ví, co třeba cesťáci a fleet?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 22:52
Re: Opět designová bezradnost
Účelem FL je změnit vzhled/tvář vozu midlife a povzbudit/přilákat nové zákazníky, popřípadě i přesvědčit stávající zákazníky, aby updatovali. Změna musí být dostatečná, ale pro automobilku zase ne příliš nákladná, protože the bulk of investment jde do nového modelu, na kterém se v tu dobu již úsilovně pracuje. Proto se občas musí u FL skousnout i nějaký ten "potrat" (abortion) jak se tomu v branži říká.
9. 2. 2018 01:18
Re: Opět designová bezradnost
Hmm, jenže tohle už je druhý "potrat" za sebou a to ještě nepřišel na řadu současný Superb... :-O :-O :-O
8. 2. 2018 12:01
tohle je voda na toptenuv mlejn
dyzl v osobnich autech proste konci a ani ada, ani windiesel s tim nic nenadelaj
dalsi na rade je oktavka
a to mezi euro 6b a euro6c neni u dyzlu zadnej velkej rozdil, stacila pouze zmena metodiky mereni emisi a kouzlo a slava dyzlu je ta tam
tohle je vpodstate dukaz, ze vetsina stavajicich dyzlu nema na silnici co delat
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
8. 2. 2018 12:28
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Hele, v téhle třídě to u nás o naftě nikdy nebylo... 2017 44.212 benzín vs. 2.871 nafta, 2012 39.105 benzín vs. 2950 nafta... jako jo, nějaký posun tam je, ale nic zásadního.

Naopak ve střední třídě se taky nic nemění, bylo to 2012 7.500 vs. 24.000 a 7.900 vs. 28.000 loni... je to teda dle SDA, tj. vč. Octavie a bez Superbu, nechce se mi to přepočítávat, ale bez Octavie by byl ten podíl benzínů ještě o hodně menší, chtěl jsem spíš ukázat, že se to nijak moc nemění.
8. 2. 2018 12:44
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
dyzly pujdou dolu, to je trend
od zari musi mit vpodstate kazdy dyzl LNT+SCR aby prosel, nektery zpravy mluvi o zdvojenym SCR. to bude znamenat dalsi zdrazeni. navic spotreba mocoviny pujde nahoru na uroven nakladaku, tedy cca 5% spotreby nafty, coz ti vpodstate zdrazi litr nafty o 1.50kc, tedy nad uroven benzinu. mocovinu navic budes muset tankovat kazdych 3-5tis km.
a dalsi hrebicek naftakum do rakve jsou dnesni benzinovy motory, ktery vedle toho ze jsou daleko kultivovanejsi nez naftaky, tak dnes uz nemaj o tolik vetsi spotrebu nez odpovidajici naftaky. byla doba, kdy k 2.0tdi treba u O2 vpodstate nebyl adekvatni benzinovej ekvivalent, tehdejsi 2.0fsi zadnej zazrak nebyl, to uz nejakou dobu neplati.
a porad tady je hrozba, ze te casem nepustej do mesta
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 13:03
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Ne? Poídejv se na první generaci Fabie, kolid bylo TDI a SDI >:D
8. 2. 2018 13:55
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Málo, len tie sa na rozdiel od benzínov dožili dnešných dní ;)
Avatar - Emel
8. 2. 2018 14:11
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Namátkou:
2004: 35.706 benzín vs. 4.427 nafta
2006: 28.510 benzín vs. 4.404 nafta

Starší data na SDA nejsou. Ne že by se v té naftě nic neprodalo, ale je to v řádech 10-15%.
8. 2. 2018 14:54
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
mas pravdu, je to +- tak i podle ojetych na mobile.de
ta vyssi cena dyzlu u fabie proste mnohy odradila
ted se to bude presouvat do vyssich kategorii, protoze se cenovej rozdil mezi dyzlem a benzinem bude zvetsovat a navci prichazi nova generace benzinu, a ten rozdil ve spotrebe neni uz takovej
8. 2. 2018 14:50
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Střední třída v ČR dle SDA
Leden 2015: 76 %, Leden 2016: 75 %, Leden 2017: 78 %, Leden 2018: 65 %
Ten sešup je evidentní i v té střední třídě.
Ve Francii, kde diesely dlouhá léta vládly, klesl podíl dieselů v rámci všech prodaných osobních aut v lednu 2018 na 41 %. V Německu a Velké Británii se to už začíná blížit 30 %. Otázkou je, kdy se ten razantní pokles zastaví.
Avatar - Emel
8. 2. 2018 15:20
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Pokud z toho vyhodíš Octavii, tak jsi na 80% nafty. Superb sám o sobě je taky 80% nafty, takže na tom nic nezmění.

U té Octavie asi nějaký odklon od nafty bude, to netvrdím že ne (a jsem rád že to tak je)... ale zase, jsou to jen měsíční čísla na malém trhu.

A nakonec.. vlastně nepochybuju ani o tom odklonu u střední třídy, jen si myslím, že je potřeba se na to dívat realisticky, tj. pořád jsme kolem 80% nafty... i když si dva lidi koupili Wranglera v benzínu ;-)
8. 2. 2018 18:29
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Tak se podívejme na "ikonu" střední třídy, netřeba jmenovat :-) Podíl dieselů na lednových prodejích v ČR:
Leden 2015: 96 % (pro zajímavost, CNG 4 %, benzín 0,00 %), Leden 2016: 95 %, Leden 2017: 96 %, Leden 2018: 92 %.
Ano, je to zatím velmi malé, ale i u Passatu už se evidentně něco začalo dít.
8. 2. 2018 17:58
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Tím sešupem myslíš těch 65 % v minulém měsíci? Poklesu klidně budu věřit, ale z toho, co jsi napsal, to rozhodně nelze soudit. Není tam vidět dlouhodobý trend. Může to být jen výkyv.
8. 2. 2018 18:35
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Ano, jedno číslo v rámci jednoho modelu v jedné zemi samo o sobě nic neříká, to by mohl být výkyv. Ale tyto trendy vysleduješ skoro u všech aut a skoro ve všech zemích.
Já osobně tipuju, že do roku 2020 diesely zmizí ze všech aut do cca 400 tisíc Kč, v hladině 400 až 600 tisíc budou, ale s nízkým podílem, a v kategorii nad 600 tisíc to bude otevřené a rozhodne se v ní, zda diesely přežijí, nebo ne.
8. 2. 2018 17:53
Re: tohle je voda na toptenuv mlejn
Však bez metodiky jsou limity jen hausnumera. Vem si, jak se moc neměnily limity u zážehových motorů bez přímého vstřikování a jak se reálně měnily motory.
8. 2. 2018 12:07
asi dostanem na prtel
za mňa ok aj dizajn aj motory
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
8. 2. 2018 12:35
Meanwhile in space
V tuto chvíli má Muskova tesla nalítáno půl milionu kilometrů na jedno nabití a ropná loby puká závistí. >:-[]
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Emel
8. 2. 2018 12:38
Re: Meanwhile in space
Kolik paliva že k tomu bylo potřeba? ;-)
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 12:49
Re: Meanwhile in space
Víc, než by potřeboval k půl míči takovej Passat TDI >:D Takže pořád etalon vs Musk 1:0 >:D
8. 2. 2018 12:54
Re: Meanwhile in space
Vyhazovat smetí do vesmíru jen tak pro reklamu je eko a zelené? Já vím, Zero emission, ale radši se ptám.
8. 2. 2018 13:03
Re: Meanwhile in space
tak to pritlac
2. kosmicka rychlost znamena skoro 1milion km za 24 hodin
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 13:12
Re: Meanwhile in space
A na tacháči se nic moc nemění... sen bazarníků >:D Ani se nemusí stáčet >:D
8. 2. 2018 13:22
Re: Meanwhile in space
to mi je jedno, ja jen musel upozornit na to, ze za vic jak 1.5 dne to ma nalitano podstatne vic nez tech pul mega, i kdyby to litalo jen prvni kosmickou kolem zemekoule
sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???
Avatar - Ozzman
8. 2. 2018 13:25
Re: Meanwhile in space
Přehled nepřehled, myslím, že nám je to asi spíš jedno, je to celé myšleno s nadsázkou a nemám potřebu všude vypichovat nepřesnosti >:D
Avatar - Pekelná Micinka
8. 2. 2018 16:15
Re: Meanwhile in space
Ne, fakt ne. A čo si pod takým pojmom zakladni vseobecnej prehled predstavujete vy, Kefalín?

Dal jsem 26b a ano, pohořel jsem na 2 fyzikálních otázkách, byť tedy ty odpovědi na otázku o nábojích částic, jsou docela krkolomné, takže jeden bodík jsem nezískal ještě i kvůli tomu. A otázka 28, římský básník... k čemu to jako v životě, 20 let po škole, potřebuju vědět a proč bych si to měl pamatovat?

[odkaz]
Avatar - iudex
8. 2. 2018 17:04
Re: Meanwhile in space
Tak som si spravil aj ja a som o 2 body slabší, len 24b. >:D
Avatar - white label
8. 2. 2018 23:13
Re: Meanwhile in space
Dal jsem taky 26, ale napodruhé už 30! >:D
Zajímavé je, že otázky, které dělaly problém tobě, u mě patřily k těm snadnějším, každý jsme holt orientovaní jinak/jinam.
Ale chtěl bych vidět, kolik % dnešních deváťáků, ale i středoškoláků a vlastně i vysokoškoláků, by dalo plný počet.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 2. 2018 03:25
Re: Meanwhile in space
:-) :yes: Abych se přiznal, ty dvě zbývající otázky, co jsem měl špatně. Otázku 14, nikdy jsem od školy fyziku nevyužil a tak jsem zapomněl a místo 10N/kg myslel, že to je 1N/kg. A pak tu poslední, kolik vrcholů má čtyřstěn. Kdyby byla položena, kolik vrcholů má trojboký jehlan, měl bych 28 bodů :-)

Ale že bychom se učili ve škole, kolik je první, druhá kosmická rychlost, to stejně ne.
Avatar - white label
9. 2. 2018 14:29
Re: Meanwhile in space
A tam byla nějaká otázka ohledně kosmické rychlosti?
Avatar - Pekelná Micinka
9. 2. 2018 17:56
Re: Meanwhile in space
Nebyla. Byl jsem napomenut výše, že nemám všeobecný přehled, když neznám kosmické rychlosti, protože jsem v úvodním příspěvku, uvedl asi nesmyslné údaje. To je taky důvod, proč jsem vyhledal ten test.
Samozřejmě, že my dva si nemusíme vysvětlovat, že ani ten nic nedokazuje.
Avatar - white label
9. 2. 2018 18:20
Re: Meanwhile in space
Aha, tak to mi uniklo... :*) :-)
10. 2. 2018 11:47
Re: Meanwhile in space
a na co si vubec stezujes??
napises uplnej blabol a kdyz te opravim, tak ses dotcenej, protoze podle vlastnich slov o tematu vubec nic nevis.
tak proc se k tomu vubec vyjadrujes??
to to nutkani vypadat chytre a zajimave bylo tak neodolatelny??
Avatar - Pekelná Micinka
10. 2. 2018 17:14
Re: Meanwhile in space
Já si na něco stěžuji? A došlo ti, že už ten úvodní příspěvek byl vtip? Navíc zkopírovaný, takže jsem neměl ani nejmenší potřebu ověřovat, jestli jsou uvedená čísla reálná. Já se nevyjadřoval k žádnému tématu, už jen z toho důvodu, že jsem to "téma" vytvořil. Ty si měl potřebu se vyjádřit k tomu, že ta čísla jsou blbě a že: "sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???"

Řekl bych, že dokonce všeobecný přehled by mohl začínat v první třídě, protože na začátku vět se píší velká písmena. A to, že si pohodlný je dělat třeba na mobilním zařízení, je také svého druhu prohřešek, stejně jako neověřit si fakta v příspěvku psaném v nadsázce. A ano, forma je pro mě, případ od případu, stejně důležitá jako obsah.

Jinak by mě opravdu zajímalo, kde se o kosmických rychlostech učí, protože na základní škole to nebylo a na střední jsem třeba já měl fyziku jen v prvním ročníku a nevzpomínám si, že by to bylo probíráno. Možná na gymnáziích. A také je dost možné, že to před x lety nebylo v osnovách. Vymlouvat se na to nebudu, ale nepovažuji to za součást všeobecného přehledu. Ten pojem jsem slyšel, ale vysvětlit bych ho neuměl, natož si pamatovat jeho číselné hodnoty. Myslím, že většina lidí to co nepotřebuje a nepoužívá stejně zapomene. Nevidím tedy důvod, proč se nad rámec již dosaženého vzdělání učit něco, co nebudu používat a vím, že to tím pádem zapomenu. S vyjímkou jazyků.
Avatar - white label
10. 2. 2018 17:41
Re: Meanwhile in space
Tak jsem si k vůli této tvé reakci přečetl celé vlákno, a můžu ti zodpovědně napsat, že ta tvoje poslední otázka je naprosto trefná, ovšem ne pro PM, ale pro TEBE!
Důležitě a přitom dětinsky tu řešíš (resp. chytáš za slovo) naprosto nepodstatnou věc, jasně a logicky šlo primárně o to, že to auto má "nalítáno" hodně na "jedno nabití", a je úplně jedno jestli se místo hodně použije půl mega, mega, nebo 10/100 mega..., protože u auta je i půl mega dost "hustý" nájezd. Stejně důležitě by mohl někdo podobně "argumentovat", že u auta je přece podstatný nájezd (v km), a ne to, kolik to ho "nalítá" v nějaké raketě apod. A další by klidně mohl oponovat, že ta Tesla na to nepotřebovala ani to jedno nabití a dokonce ani baterky atd. A k tomu samozřejmě arogantně dodat: "sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???"
Takže nakonec buďme rádi, že každý nemá tak silnou potřebu exhibovat tady, za každou cenu, svůj "zakladni vseobecnej prehled"..., čímž se znovu dostáváme ke tvé vlastní závěrečné otázce.
Avatar - white label
11. 2. 2018 23:32
Re: Meanwhile in space
Nějaká reakce na reakce by nebyla...?
Avatar - Beefcake
8. 2. 2018 12:57
Kozovka
Primerane a rozumne motory na to auto - nevidim problem.
Dve muchy zabite jednou ranou, lebo teraz uz aj R5 edicia vyzera voci tomu motorovo brutalne :-)
Rozbalit vlákno
1
8. 2. 2018 13:04
Re: Kozovka
taky to tak vidim
a bombonek bude ta 1.5tsi
Avatar - Mileator
8. 2. 2018 13:07
Ako zohaviť ...
Vzadu dobrý , predok jak od tuzera ... Plus motory = zbohom pekná Fabia...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Googlit
8. 2. 2018 14:32
Kdyby
Kdyby místo pitomin udělali z Fábky raději tří dvéř. V téhle kategorie pidi-aut se vzadu sedí stejně jenom z nouze.

Za odstranění dieselu chválím to mi připadá v nákupní tašce stejná pitomost jako pět dveří.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2018 15:46
Re: Kdyby
Většina lidí včetně mě o 3dv. nestojí, takže je naopak na ústupu.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 2. 2018 16:48
Re: Kdyby
Nemám s tím osobní zkušenost, ale co třeba instalace dětské sedačky? Nebo verze kombi, pokud je zadní pár dveří stejný jako u hb, pak ušetří za výrobu dveří, které mohou použít při výrobě dvou variant, což by 3dv nešlo.
8. 2. 2018 18:41
Re: Kdyby
Jak říkala Pekelná Micinka, jedním z argumentů jsou dětské sedačky. A do Fabie se v praxi dozadu vejdou i dospělí lidé.
A to jsou zřejmě důvody, proč třídvířka z této kategorie aut v podstatě vymizela.
Avatar - white label
8. 2. 2018 22:35
Re: Kdyby
To jsou legitimní argumenty jisté skupiny zákazníků, ale rozhodně ne všech, problém je v tom, že dva páry dveří dnes chtějí i ti, kteří je reálně nepotřebují, nebo je "potřebují" na odložení drobností na zadní sedačky apod... A to neplatí jen pro hb, viz móda tzv. kupé se dvěma páry dveří.
V podstatě se tak dostáváme do situace, kdy má jasná většina aut víc dveří, než jejich motor válců.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 2. 2018 03:09
Re: Kdyby
No ono i ti, kteří vzadu vozí jen nějaký krámy, tak mají pohodlnější přístup dozadu. Navíc, kolik by se těch Fabií 3dv prodalo bez nějaké sportovnější výbavy a silnější motorizace. Leda by udělali Junior, že by se něco ušetřilo na pantech a zámcích a okna vzadu by byla napevno.
Avatar - white label
9. 2. 2018 14:25
Re: Kdyby
Já jsem to psal v obecné rovině, ne k Fabii, ta nikdy 3dv. verzi neměla, stejně jako Favorit/Felicie.
Jde o to, že pomalu vymírají všechny 3dv. hb, a to i o třídu výš. A hrozí to dokonce už i příští g. Golfu. U běžných verzí Golfu to problém nebude, ale u vrcholných verzí (GTI/R) mi to bude hodně chybět. Např. FoRS (ale i jiné modely RS od Fordu) se doteď nabízely výhradně s jedním párem dveří, ale to už dnes bohužel neplatí...
Avatar - Pekelná Micinka
9. 2. 2018 18:05
Re: Kdyby
Vidíš, tenhle trend jsem nezaregistroval. Doufám, že u Golfu to VW podrží, myslím, že fanouškovská základna je velká a prodeje GTI nezanedbatelné, zvlášť pokud nebude Scirocco (nebo bude?).
Avatar - white label
9. 2. 2018 18:18
Re: Kdyby
Scirocco nebude, ale 3dv. Golf nejspíš taky (viz i nové Polo, včetně GTI) ne, a těžko budou dělat 3dv. Golf jen k vůli verzím GTI/R. Po DG VW šetří kde se dá..., takže to nakonec zřejmě odnese i 3dv. Golf (a Leon SC).
Prodeje Golfu GTI/R zanedbatelné nebudou, otázkou ale je, jak jsou na tom prodeje 3dv. Golfu GTI/R, jisté je, že většina jich dnes nebude určitě a konkrétně na našem trhu už vůbec ne.
8. 2. 2018 14:50
90%
Som presvedceny, ze 90% diskutujucich si toto auto nekupi, nie sme cielova skupina. Samotny desing je na fabku OK. Viem si to predstavit ako sluzobak na rozvoz pizze, ci male auticko po meste na nakupy...
Motory su v tom pripade nepodstatne.
Nech sa darí :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2018 15:18
Re: 90%
Nekoupí, ale dostanou ho jako služebák. >:D
Avatar - WinDiesel
8. 2. 2018 15:37
Diesel bude :-)
Bude to stará dobrá upravená 1,6 TDI, budou to mít hotové v 04/2018. Asi to budou nabízet v modelové řadě 2019. Nebo to možná dají do Pola a do Fabie ne .... :-)
15 až 20% v dieselu by chybělo, znamenalo by to zvýšení a to podstatné flotilových emisí.
Rozbalit vlákno
1
8. 2. 2018 17:13
Re: Diesel bude :-)
ale houby
koukam do spritmonitoru na fabie z roku 2017 a 2018, tak naftak ma prumer 5.44l/100km, a soucasnej benzinak 6.00l/100km
kdyz to prepoctu na CO2, tak naftak ma 146g/km a benzinak 140g/km

a kdyz se koukam do katalogovych udaju, tak naftak 66kW ma 104g/km, 77kW 112g/km
a benzinak 44kW ma 110g/km, 55kW 111g/km, 70kW 101g/km, 81kW 103g/km

takze ac je to mozna k nevire, tak v pripade fabie to je naftak, kterej zhorsuje flotilove emise a ty opet placas hlouposti
8. 2. 2018 15:38
Pár věcí k zamyšlení
1) Facelift je možná takový , jaký je proto, že designéři dostali od cifršpionů povolení hýbat jen s plastovými díly, nikoliv z plechovými výlisky (kapota, blatníky). Zvláštní, u mnohem méně vyráběného Citiga při modernizaci měnili i kapotu...
2) Fabia má nějaké zvláštní "štěstí" na prapodivnou nabídku motorů. Kdysi jsem se divil, že I. generace jednu dobu nabízela celkem 4 verze benzínových čtrnáctistovek (1.4 MPI/44 kW, 1.4 MPI/50 kW, 1.4 16V/55 kW a 1.4 16V/74 kW). Co je to ale proti současné situaci, ta je po motorické stránce ještě daleko absurdnější - Fabii lze nyní získat jen s jediným objemem motoru! Řečeno parafrází Henryho Forda, Fabii III nyní můžete mít s jakýmkoliv objemem motoru, pokud si vyberete objem 1 l! 8-s 8-s 8-s
3) Zajímalo by mě, proč nová kola 18 palců lze získat jen u hatchbacku, ale ne u kombíku? :-O
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
8. 2. 2018 16:23
Re: Pár věcí k zamyšlení
3) vyladenie tlmičov a pružín ?
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 23:01
Re: Pár věcí k zamyšlení
Kapota a blatníky nejsou ještě takový zádrhel. Ze zkušeností můžu potvrdit, že nejhorší/nejnákladnější jsou dveře a tailgate....tam je totiž nejdražší re-tooling...
Avatar - speedfred
8. 2. 2018 16:26
Tak
som si pozrel aj fotky a podľa komentov som čakal predok niečo ako Lexus,príp Star Wars ale nevidím tam nejaké veľké rozdiely oproti stávajúcemu modelu.
Či ísť na očné ? >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 23:04
Re: Tak
Oční ti už nepomůže....to je rovnou na bílou hůlku....... >:D
Avatar - white label
8. 2. 2018 23:16
Re: Tak
Třeba Zeman má hůlku i Hůlku, a obě jsou mu oporou. Jednu má na premiéra a ta druhá mu umí na povel zazpívat hymnu. >:-[]
Avatar - white label
8. 2. 2018 23:31
Re: Tak
A jestli on nakonec vlastně nemá taky Bílou (i) Hůlku... >:-[]

[odkaz]
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 23:34
Re: Tak
Bílé bych se nedivil .....Hůlkovi ano..... ;-)
Avatar - white label
8. 2. 2018 23:43
Re: Tak
Já se nestačím divit:
[odkaz]
Toho Bohda(l) nebude:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
9. 2. 2018 07:55
Re: Tak
Ta Bohdalka ale nevypadá jako letošní. Vidím malinkatou šanci, že za těch pět let prozřela.
Avatar - white label
9. 2. 2018 14:35
Re: Tak
Jj, myslel jsem to tak, že už toho (s Bohdalkou) snad Bohda(l) nebude...
I Bílá řekla, že nechce lidi rozdělovat a, že vyznamenání přebrala hlavně k vůli rodičům:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - praděda7
9. 2. 2018 15:46
Re: Tak
Rádio Impuls vlastní Oli Garcha - Bureš...to je potřeba bojkotovat spolu s Kosteleckými uzeninami (s těmi je to těžší...... ;-) )
9. 2. 2018 01:14
Re: Tak
>:D >:D >:D >:D >:-[] :yes:
8. 2. 2018 16:32
Shrnovačka
Vyjde blondynka z obchodu a sedne do sve Fabie. Venku je silena chumelenice, ze neni videt na krok. Tak si vzpomene, co ji radil tainek: Kdyz je chumelenice, je dobre jet za shrnovacim traktorem. A zrovna kolem projizdi traktor se shrnovacem! Takze blondynka nastartuje litrovy trihrnek, na DSG zvoli "D" a vyrazi za nim. Jede vlevo, rovne, vpravo, rovne, vlevo, rovne... Najednou shrnovac zastavi, ridic vystoupi a pta se ji, proc za nim porad jede. A blondynka na to, ze ji to poradil tatinek. "No tak dobre..." povida ridic shrnovace, "Kdyz vas to bavi, tak pokracujte. Parkoviste u Tesca mam ted hotovy a jedu ke Kauflandu."

Facelift komentovat neni nutne, tohle auto se prodava jak housky na krame, aby taky ne: Vzhled paradni (ostatne po predesle generaci to ani neslo zkazit), motorizace pokryvaji ty nejchtenejsi vykony a zbytecnosti jsou vypustene, korunuje to kombajs - no, dnes rikam spolu s ACZ: Bravo Skoda >:D :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2018 18:34
Re: Shrnovačka
Vypadá to, že koncem letošního roku zůstane jako kombík v téhle třídě poslední... :-(
8. 2. 2018 19:07
Re: Shrnovačka
Jo, vypada to tak.
Pritom nahradami jsou udajne mala SUV, coz mi prijde jako nesmysl, prakticnost kombajsu to nenahradi...
8. 2. 2018 20:13
Re: Shrnovačka
Nejde jen o praktičnost, malý crossover bude i těžší a méně aerodynamický, takže bude mít vyšší náklady nejen pořizovací, ale i provozní. To je prostě fyzika. 8-s
8. 2. 2018 21:03
Re: Shrnovačka
Je to tak, no moda veli...
8. 2. 2018 19:19
Re: Shrnovačka
Pokud se na to podíváme z cenového hlediska, zůstane kombík Logan.
8. 2. 2018 19:34
Re: Shrnovačka
Logan je uz docela velky, cenove je sice blizko, ale velikostne ne.
8. 2. 2018 20:06
Re: Shrnovačka
To ano, Ale pokud kombíky typu Fabie z trhu zmizí, bude Logan nejmenší (a samozřejmě nejlevnější) kombík.
8. 2. 2018 21:06
Re: Shrnovačka
Jasně, jenže problém je v tom, že Logan MCV používaný pro soukromé rodinné použití je pořád u většiny lidí považován za "sockoidní" stroj, zatímco Fabie Combi nikoho sociálně nestigmatizuje... :-O
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 23:05
Re: Shrnovačka
Sockoidní stroj...... >:D :yes:
8. 2. 2018 17:48
Trochu reality
Nechápu proč všichni haní 1.0 MPI kvůli malému výkonu? Tahle verze cílí na 2-3 auto do rodiny, městské přibližovadlo a nákupní tašku. Na ježdění po městě nebo na cestu ze satelitu do města pro děti a nákupy ideál, jednoduchý motor kterému nevadí krátké jízdy tak jako TSI a malým turbo motorům obecně. Ohledně breku k filtru u 1.0 TSI, tohle potká všechny díky EU legislativě. Dále věčné téma diskutujících na téma životnost motoru, když čtu zdejší komentáře nabývám dojmu, že každý soukromě najede alespoň 50 000 Km ročně, při průměrném nájezdu 15-20 000 Km za rok i kdyby ten motor vydržel 250 000 Km je to 10 let provozu a navíc běžný zákazník co kupuje nové vozy nedrží auto doma 10-15 let. Ke kultivovanosti a spotřebě tak 1.2 TSI vs 1.0 TSI silnější verze v Rapidu, 1.0 TSI má lepší průběh točivého momentu, menší spotřebu jediné v čem vede 1.2 TSI je zvukový projev při vysokých otáčkách, ale Fabia jaksi není dálniční speciál, 90 Km/h a 120 Km/h je motor krásně tichý.
Nejlepší na tom je, že nejhlasitější odpůrci a největší kritici obvykle vlastní 10-15 let starý vůz a umí jen blbě kecat. Doporučuji si dané auto nejdřív vyzkoušet a pár set Km s ním najet, ale to by si pak dotyční jedinci museli přiznat, že jejich opěvovaná O1 s 1.9 TDI má daleko horší jízdní vlastnosti, menší komfort a o zvukovém projevu motoru ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
7
8. 2. 2018 18:53
Re: Trochu reality
Dřívější 1.2 HTP bylo už opravdu na hraně. Proto si myslím, že ta 1.0 MPI je prostě už za hranou i pro toho, kdo jezdí převážně krátké trasy. Kdyby tam dali 1.2 nebo 1.4, tak by to bylo pro dané účely použitelné.
BTW Nikdy jsem neměl Octavii, ani diesel, a 10-15 let starý vůz jsem nedávno vyměnil za nový.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2018 19:55
Re: Trochu reality
Na chvíli nám shodou okolností v rodině přistála fabka 1,2HTP a to poslední, co bych o ní řekl, že to s motorem bylo na hraně. Leda pokud by to bylo kombi a sloužilo coby rodinné auto.
8. 2. 2018 20:10
Re: Trochu reality
Je fakt, že moji zkušenost může zkreslovat to, že zkušenost mám s kombíkem se 40 kW verzí a s tažným zařízením :-)
8. 2. 2018 20:56
Re: Trochu reality
Problém je, že hodně lidí si koupí Fabii jako rodinné auto, které vozí rodiče, dvě děti a ještě věci v kufru. A v hodně případech jako bonus se základní motorizací. Ale pokud chci auto na popojíždění po městě (děti do školy a do různých kroužků, nákupy atd. prostě více méně cesty kolem 5-15 Km) je 1.0 MPI plně dostačující a tyhle popojížděčky mu vadí podstatně víc něž nějakému 2.0 TSI a i cena údržby je někde jinde. Dlouho jsme na tohle měli Renault Clio 1.2 co mělo 54 kW a perfektně to stačilo. Žádná Fabia není na lítání ve 4 lidech a s plným kufrem po dálnici nebo na závody do vrchu, ale z bodu A s tím do budu B dojedeš. Ani není možné porovnat 5 let staré auto s novým a říct no za tyhle prachy mám auto o segment výše, lepší motor atd. ANO máš! Ale 5 let staré...
Avatar - Barrichello
9. 2. 2018 09:44
Re: Trochu reality
Jak sem psal výše, na popjížděčky po městě v 1-2 lidech nebo na nákupy atd je lepší ten Smart, je menší, lehčí, všude se vejde, žere stejně, není to tuctovka.

Na na dálky někam na moravu atd nebo na výlety je stejná pitomost jak smart, tak litrová fabie či cokoliv podobného. Tak pokud tyhle pidmotůrky přetíž, obsadíš auto rodinkou a bágly a začneš honit po okreskách a dálnici žerou víc jak 4válce dvoultry, někdy to dokonce atakuje i V6 >:D
Avatar - praděda7
8. 2. 2018 23:06
Re: Trochu reality
...nebylo to náhodou s odtahovým zařízením.... >:D
Avatar - Hittman
9. 2. 2018 07:46
Re: Trochu reality
No můj názor je, že je to velmi na hraně. Měl jsem ji půjčenou od prodejce a jízda s ní je umíráček, prostě auto dobré pro klidného a hodného dědu, ne pro běžnou jízdu mezi městy v provozu.
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2018 22:48
fabia
zmensenie prednych svetlometov aj koniec dizla chvalim ( presne tieto dva kroky som si zelal ) .... este ponuknut aj nejake 4 benzinove valce casom a nakoniec to bude vcelku zaujimava volba v B segmente :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
10. 2. 2018 00:03
Design OK
Facelift se podle mého subjektivního názoru povedl. Motory 1.0 MPi mi pro auto velikosti a hmotnosti Fabie přijdou opravdu málo (na dnešní dobu). Nedivil bych se,kdyby se běžný městský a mimoměstský potencionální uživatel Fabie poohlédl spíš po 5dv Škodě Citigo
Rozbalit vlákno
0