Je to pořád stejné auto, u kterého přidanou hodnotou je očekávaná trvanlivost a bezproblémovost. Bonusem jsou příjemné ceny servisních prohlídek - ceníky má každý dealer v showroomu.
To má i Kia (i s 10let starým autem jezdím jen do ofiko servisu). Ještě před koupí tě seznámí s cenovým rozdílem servisu např. Ria vs. Ceed. atd. Na vedlejší stěně mají uvedeny ceny geometrie a dalších drobných servisních oprav, resp. údržby.
Ale za poslední rok zvedli u malých vozů hodinovku cca o 50,-/h. U velkých nevím.
PS: origo rozvody mi udělali levněji, než origo v neoficiálním servisu.
po dvoch mesiacoch predaja aut v eu v r 2017 je seredny yaris na 15 mieste... neseredka kraska fabia az na uzasnom 21 mieste ... takze to mas tak ;-) ani "domaca" europska fabia na mimoeuropsky yaris vobec nestiha... a to ma aj kombik este... takze na tom yarise asi nieco bude... ;-)
yaris v eu predajom skratka slape ako hodinky a aj u nas na parkoviskach pred barakmi ich dnes uz vidim viacej ako tych novych fabii ;-)
O Yarisu by mě nenapadlo vůbec přemýšlet. Ale jo, jeho evropské prodeje zaslouží uznání. Když je řeč o prodejích, v článku mě šokoval obrovský podíl hybridu. U nás jsem si jistý, že bude jeho podíl minimální, ale na západě evidentně zákazníci nemají problém si za vyspělou techniku zaplatit, i když tato třída na neúnosnou spotřebu zrovna netrpí. Nebo jim nic jiného nezbývá vzhledem k brutálním ekofašistickým daním. Možná i to stojí za jeho prodejním úspěchem, moc konkurence nemá.
ja som yaris skusal... ale nesadol mi .. vyhlad dozadu mizerny... do stran cez tie sikme dopredu posunute stlpiky tiez nic moc .. aj ta radicka je tam akasi vysocizna ... strecha zase meter nad hlavou ... ako v MPV som si pripadal... a meter pred tebou megaokno ;-) ..... ako iste je to pecka auto ale citil som ze toto nie je ono ... ale je to fakt dobre auto a toyota ma aj docela lacne garancky a slusnu povest :yes:
mne sa ovela viac paci utulnejsi styl kasne aky ma napr swift... polo.. mazda 2.. kde s autom akoby splynies a stavas sa jeho sucastou :yes:;-)
Vždyť u většího Rapidu ten TSI 1 litr 70 kW jede 178 a tato 1,5 jenom 175.
Nejspíše se na malé maximálce podepsal ten hnusný protieadynamický vzhled a ten motor s tou protiaerodynamikou cx= 0,5 dost při vyšších rychlostech zápasí.
Prostě ta 1,5 od Yarise nestačí na nejslabší 1 litr TSI u Rapidu. Rozdíl ve zrychlení je obrovský.
je fakt ze yaris je hodne vysoke auto ... od mojho docela uz tucnuckeho pola asi este o 5cm vyssie... takze odpor vzduchu tam uz bude fakt vacsi pri vyssich rychlostiach ... ale neverim ze je to len o tom.. hodne robi aj sprevodovanie... a vobec.. v malom aute nahanat rychlostne limity je k nicomu.. kto chce jazdit 180tkou ( aj ked neviem kde u nas ) tomu odporucam auto ktore ma maximalku aspon 220 ;-) aby si moc netrapil motor
yaris je proste take vajicko... nieco na pomedzi MPV uz kusok.. najblizsie k nemu ma v tomto asi Jazz ;-)
Stávající zážehový motor 1.33 Dual VVT-i nahrazuje čtyřválec 1.5 VVT-iE :yes::yes:
To je paráda ! Možnost mít normální motor.
Žádný litrový tříválec !!! Jako u Fabie. >:D
Yaris je vyšší což hlavně ženy ve městě dost ocení...jednu mám doma a po Opelu Corsa už se díváme dál.
Opel atmosféru už nemá , VW koncern taky ne..
Takže nakonec asi japonec.. :-)
Tak 1.5 je nastavená úplně jinak jak 1.0tsi. Navíc kdo by si kupoval hybridního yardu na rychlosti nad 150km/h. A navíc ta maximálka bude spíš dána převodovým poměrem než nedostatkem výkonu.
Srovnávat turbo motor s atmosférou je jako srovnávat hrušky s jabkama. 2.0TSI zase nestačí na dvacet let starou V6 od Toyoty.
Yaris je prý strašně hnusné auto a Rapid s Fábií to nejkrásnější, tedy podle našeho malého národa zvyklého na jeden styl aut. Miliony lidí na celém světě se tedy pletou.
Yaris jede JENOM 175 a Rapid úžasných 178! WOW! O tři kilometry rychlejší.
S Yarisem sedan jsem jezdil dva týdny na dovolené a pak řídil Rapid z příbuzenstva.
Fakt ne.
Yaris je tedy hnusný, proti areodynamický, vysoký. No aspoň se tam vejdu a vidím přes čelní sklo ven a nemusím se ohýbat jako u Rapida.
Je to věc názoru a priorit.
Yaris nebo Rapid HB bych nechtěl ani jeden. Kdybych si mohl vybrat mezi Yaris sedan a Rapid LB určitě by vyhrála Toyota.
dokonca aj tych mojich 66kw to da za 10,8s ;-) .. lenze atmo motor v yarise bude viac o zivotnosti.. ked ten moj v pole uz davno chcipne tak ten v toyote bude ako novy ;-) ... takze kto vela jazdi tomu sa toyota yaris vyplati v tomto smere :yes:
PS: 70kw rapid ma zychlenie 11s.. az ten silnejsi s 81kw ma tych 9,8s .. takze 70kw rapid je na tom presne ako tato toyota... lepsie nie ;-)
Sa mi paci ako riesite pri mestskom aute rozdiely v sekundach ked prave majitelia tsi cumia neustale na PP a aktualnu spotrebu. Potom je ti zrychlenie na h.... lebo spotreba vas nepusti. Ak je to auto do mesta tak dynamika v nizkych strednych otackach a slusna spotreba su priority. Nie nejake smiesne sekundy okolo 10-12s.
Hybridy budu mat logicky vysoky podiel sak v meste je to volba optimalna. Aj je medzi cvt a hsd minimalny rozdiel tak logika kaze kupit hsd. Automat v hsd je nesmrtelny, ziaden filter,olej lacny a malo,spolahlivost hsd overena....
neviem kto co riesi ale ja si dynamiku aku teraz mam fakt uzivam.. a na spotrebu som nikdy nejazdil ;-) ver mi ( s feldou to ani moc neslo ) .. teraz pritom jazdim ovela dynamickejsie zvlast teda mimo mesto.... a stejne zeriem menej ako vo felde... ale chapem co chces povedat.. ovsem nejde to pausalizovat na vsetkych... ;-)
kazdy si musi vybrat motor aky vyuzije a aky mu v aute posluzi na to na co potrebuje a tak dlho ako potrebuje ... v tom je cela finta ;-) ...
S vyhláseniami o prepadáku by som ešte počkal. Je pravda, že papierové údaje sú pomerne slabé, malé auto s nadpriemerným výkonom 82 kW by malo mať lepšiu ako maximálku, tak zrýchlenie. Ale papier nepovie všetko. Horšie je, že aj podľa článku to žiadna vrecková raketa nie je a ladenie motora je asi také ekologické, utlmené, keď má slušný stred, ale žiadnu špičku, čiže presne ako ladenie turbobenzínov. Takže argumenty o točivosti, výkonovej špičke a charaktere (obľúbená to mantra odporcov turbobenzínov) tu akosi chýbajú a obávam sa, že to bude ďalší dôkaz, že v dobe prísnych ekonoriem už atmosféra nemá čo ponúknuť (Mazda budiž výnimkou potvrdzujúcou pravidlo). Zostáva tak tá spoľahlivosť, tomu by som pri Toyote a atmosfére veril.
No a proč by ne ? Náš Swift si se mnou užívá vytáčení do sytosti a mám takové podezření, že se mu to líbí stejně jako mně. ;-) Ale budiž, naladění motoru zřejmě sleduje zájmy většiny.
Co se týká "rs verzie" s podivným přídomkem GRMN, tam sice můžeme mudrovat, ale o obyčejné atmosféře to určitě nebude. Motor bude přeplňovaný.
chválim tojotu za motor a 6 stupňovku. Keby na ten motor hodili novú kasňu, mohli by byť predaje ešte lepšie, ale zas, keď sa stále predáva, asi na to vyprtli. Trochu ma zarážajú testové prístupy k týmto motorom. Nakoniec to vyznieva, že tie turbo liter trojklacky sú super, ale nie sú. Tento atmomotor má v pohode parametre, v čom je problém? 11 s stovka, to je total pohodička a maximalka je zrejme ovplyvnená aerodynamikou tohto čuda, nie motorom. S tým výkonom a šestkou to musí byť v poho aj na diaľnici, a že treba podradiť? No a? Na čo tam ten klacek je? Jasné, turbo liter až tak nemusí, ale zas vibruje, má hrozný zvuk a otáznu životnosť. Ja si radšej podradím a ke´d s tým mám problém, dám automat.
Stávající zážehový motor 1.33 Dual VVT-i nahrazuje čtyřválec 1.5 VVT-iE
TO JE PARÁDNÍ ZPRÁVA. :yes::yes::yes:
Fandím Toyotě i Mzadě se skyactive..
Ty stupidní 1.0 TSI tříválce jsou na prd! 8-s
mňa len fascinuje jak ich ľudia vrátane testerov berú, to nechápem, evidentne je to len oblb kvôli nereálnym katalógovým cifrám a aj tak to ľudia papajú a keď im niekto ponúkne klasický dobrý motor, ktorý neklame do katalógu, tak ohrnú nos. Som zvedavý o pár rokov čo budú hovoriť po nájazde 200 tis.
Je to trochu mimo mísu ale... v úterý jsem viděl v obchoďáku reklamní 301 s 1.6, tuším 85kW, v elektrice, s klimatizací atd. Spotřeba kolem 6. Za 300 v akci, jinak 330. Ledničky ani kočárky nestěhuju...
Není to úplně mé auto snů ale raději lowend sedan s 1.6 atmosférou než Lowend LF/HB s litrovým turbo tříválcem.
Jak jsem napsal jinde, Yaris sedan se tu bohužel neprodává. Jezdil jsem s ním a zamiloval se (měl i automat)
Mne sa to auto paci... Hlavne hybrid. Podla mna pre zenu najauto na trhu...
Otazne ci vyriesili najvacsi problem a to hluk pri zrychlovani....
Inak- vyborny a overeny hsd system, eCVT ktora je prakticky nepokazitelna, velky vnutorny priestor, dobry vyhlad v pred a do bokov(ziadne b stlpiky ako fiesta a rio), aj vzadu vela miesta a velky uhol otvarania dveri ideal pre deti a autosedacku....a realna spotreba s automatom do 5l!!! ...newiem ale ziadna fiesta, ziadne roo s 4st automatom s litrovym turbom, francuzke robotizovane prevodovky..... Ideal pre zenu do mesta!
Minusy?? u
Cena-myslim ze proti modelu 2014 zdrazela, priemerny kufor....
Nic ine ma nenapada
Spolehlivý atmosférický motor je určitě plus proti uvibrovaným malým tříválcovým vysavačům. Osobně jsme zvědavý na variantu Yaris GRMN, kde prý má být 1,8 kompresor.
Aj stará 1,33 -ka stačila na tak malé auto, jazdím s ním po dialnici do Dánska,cca 1400 km celkom bez problémov, auto je živé, v rýchlom pruhu stíham rovnako ako iní. Pred ním som to absolvoval 4 x na starom yarise s 1.0 l motorom / štvorvalec/ a tiež bez problémov. Spotreba plne naložený 6 litrov, novší model o pol litra viac. Jazdíme na úsporu času, nie spotrebu. Tu sa riešia veľké autá, v Dánsku kvôli daniam jazdia samé Aygá, Yarisy, Citigo, Citroeny 2 a pod.
Nie, pri cenách v Dánsku sa oplatí naložiť auto a zásobiť rodinu. >:D Radi spoznávame nové miesta, presúvanie autom je pohodlnejšie, nedávno sme si kúpili skladacie bicykle, zmestia sa do auta.