Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stárnoucí Peugeot 508 se konečně dočká nástupce. Uvidíme ho už v Ženevě!

Nová generace Peugeotu střední třídy bude dostupná jako sedan a kombi. První karosářskou verzi uvidíme už v Ženevě, na kombík si počkáme do Paříže.
Zpět na článek
12. 2. 2018 11:14
12. 2. 2018 11:17
12. 2. 2018 11:29
12. 2. 2018 18:58
12. 2. 2018 11:15
12. 2. 2018 11:23
12. 2. 2018 11:31
12. 2. 2018 11:52
12. 2. 2018 14:08
12. 2. 2018 12:54
12. 2. 2018 15:56
12. 2. 2018 17:11
12. 2. 2018 17:20
12. 2. 2018 20:12
12. 2. 2018 11:32
12. 2. 2018 11:41
12. 2. 2018 11:42
12. 2. 2018 11:44
12. 2. 2018 11:46
12. 2. 2018 11:56
12. 2. 2018 11:59
12. 2. 2018 23:20
12. 2. 2018 11:58
12. 2. 2018 12:44
Avatar - M1chal
12. 2. 2018 11:14
508
Zadek je povedenej ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
12. 2. 2018 11:17
Re: 508
Rozhodne. Akurát z môjho pohľadu je škoda, že ten splývavý zadok nevyužili na karosériu liftback, piate dvere by zvýšili praktickosť a využiteľnosť autá.
12. 2. 2018 11:29
Re: 508
Vzhladom na orientaciu na cinu a potencialne us potrebuju sedan, tam by liftback velmi nepochodil.
12. 2. 2018 18:58
Re: 508
Liftback má přece sesterský Opel Insignia, takž je logické, že velký Peugeot se bude držet klasické čtyřdveřové karoserie. :-)
12. 2. 2018 11:15
508
Francuzske sedany sa mi vzdy pacili, dufam ze to Peugeot opat nezabije diskriminaciou benzinu. A ak sa chcu skutocne vratit na US trh patrilo by sa pridat aspon nejaky ten dvojliter.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
12. 2. 2018 11:23
Re: 508
No podľa článku to vyzerá, že nie. Zjavne ak nedali objemnejší motor do športovo ladeného hotheču, tak pre rodinný sedan to spravia o to menej. Tiež ak spravia 1,6ku vo výkonoch 132 a 165 kW, silne pochybujem, že bude miesto pre ešte výkonnejší/objemnejší motor.
Škoda, že sa nepoučili od Renaultu, že 1,6ku ako vrchol v strednej triede (rozmerovo sa blížiacej vyššej strednej) zákazníci neakceptujú. To bude konkurenčná nevýhoda oproti Mondeu/Passatu/Superbu/Insignii, ktoré všetky dvojliter majú (a viacerí v rozličných výkonových verziách).
Na druhej strane pre rodinné potreby postačí aj tá 1,6ka, s výkonom 180 koní by mi úplne postačovala.
12. 2. 2018 11:31
Re: 508
Jasne, tych 225 koni nebude malo, ale predsa len vlajkova lod, a este pre americanov a ich there is no replacement for displacement, bude 1,6ka ako z vysmievanej hondy civic podla mna trochu malo.
Avatar - Shr3k
12. 2. 2018 11:52
Re: 508
Když žádný nemají, tak prostě nemají, co by tam dali. PSA se nemůže opřít o vývoj partnera, který vyrábí auta pro celý svět (jako Renault - Nissan) a na vývoj nových motorů asi nemají peníze - jsou rádi, že nějak zpytlíkovali před lety s BMW tu 1.6, která je zachraňuje. Však Opel pod taktovkou PSA taky odstavuje 2.0 SIDI Turbo z Insignie (i GSI) a dá tam místo něj 1.6 SIDI Turbo.
Avatar - wakantanka
12. 2. 2018 14:08
Re: 508
hm, čakal by som teda ako náhradu za dvojliter nejaký benzínový hybrid. V takejto kombinácii by to mohlo zafungovať.
12. 2. 2018 12:54
Re: 508
Tak prostor by byl, coz o to...
12. 2. 2018 15:56
Re: 508
1.6 ako top motor je v tejto kategorii smutna vec. Ako doslova tragediu by som vsak videl zakladnu trojvalcovu 1.2-ku. To si uz asi robia srandu...
Avatar - wakantanka
12. 2. 2018 17:11
Re: 508
čo už potom také Mondeo s 1,0 R3 čo? >:D
12. 2. 2018 17:20
Re: 508
Tak to je potom este vacsia traga. V tejto kategorii by som ako zaklad bral nejaku turbenu 1.4-ku. Top motor by mal byt dvojliter. Kurna vsak pred nie tak davnou dobou sa tu ako top motory este nosili sestvalce.
Avatar - wakantanka
12. 2. 2018 20:12
Re: 508
To je sice pravda ale rozne priciny sposobili to ze zrejme je dopyt v urcitych castiach europy aj po takychto verziach.
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2018 11:22
Krasavec, po letech se Peugeot pochlapil
Tak čím to Peugeot zabije. Tipuju icocpit. Ale třeba tam dají namísto volantu řídítka.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
12. 2. 2018 11:25
Re: Krasavec, po letech se Peugeot pochlapil
A čo tak joystick? >:D
Uvidíme, čo originálne (= ergonomicky nap.d) Peugeot prinesie v interiéri, každopádne zvonku to zatiaľ vyzerá viac, ako sľubne. :yes:
Avatar - Hittman
12. 2. 2018 11:32
2.0
Dvoulitr žádný?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Shr3k
12. 2. 2018 11:41
Re: 2.0
PSA nemá žádný dvoulitr už mnoho let, teda mimo dieselu... EW10/EW12 skončily s nástupem Euro 5 a byly nahrazeny nepovedeným BMW/PSA EP6. Je to jejich taktika, jak papírově plnit nízké emise flotily.
Avatar - Shr3k
12. 2. 2018 11:44
Re: 2.0
Počítám, že ho tam také dají, po upgrade na EURO 6d...
Avatar - Jenik3
12. 2. 2018 11:46
Re: 2.0
Zna nekdo metodiku, podle niz se ty emise na automobilku pocitaji?
Avatar - Shr3k
12. 2. 2018 11:56
Re: 2.0
Jednoduše, normované spotřeby jednotlivých homologačních variant různých modelů krát počet prodaných kusů.
Avatar - Emel
12. 2. 2018 11:59
Re: 2.0
Zhruba... spočítají se prodeje / registrace, z toho se udělá průměr normovaných emisí, zjistí se rozdíl proti limitu, ten se vynásobí počtem aut a z toho se platí pokuta, tj. za každé auto a gram.
12. 2. 2018 23:20
Re: 2.0
Základ byl napsán a je skutečně velmi jednoduchý. Je to průměr emisí CO2 (jak jsou v TP/ registru) z aut nově registrovaných v daném roce.

Není to však tak, že všichni mají stejný limit/ cíl. Těžší auta můžou mít vyšší spotřebu než lehčí auta (zvažovány byly pochopitelně i jiné metriky). Norma předepisuje vztah mezi hmotností a emisemi CO2. Celá flotila má splnit daný cíl. Konkrétní cíle pro automobilky se pak určují podle průměrné hmotnosti jejich flotily. Když máš tedy výrobce, který dělá víceméně malá (lehká) auta, jako Fiat, tak má limit nižší. Zatímco např. D3 má limity vyšší, protože dělají velká, těžká auta. Jsou tu pak úlevy pro malé automobilky.

Pak jsou tu super kredity. Auta s opravdu nízkými emisemi (mělo by to být < 50 g/km) jsou v podstatě započítána vícekrát. Jde tedy o vážený průměr, kdy mají vyšší váhu než běžná auta. Je tam nějaký strop a je to pouze přechodné. Dnes super kredity už neplatí (skončily v roce 2016), budou platit zase od 2020 pro další cíl. Pokud vím, zdaleka nejvíc na nich získalo Mitsubishi, díky Outlanderu PHEV. U většiny automobilek to bylo téměř zanedbatelné (< 1 g/km; vedle Mitsu asi jen Volvo a Nissan vůbec překročily tuhle hranici, bráno v roce 2015).

A nakonec můžou udělit kredit myslím až 7 g/km za inovace snižující emise CO2, aby podpořili kroky, které nutně nemusí být adekvátně reflektovány v homologačním měření.
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2018 11:58
Re: 2.0
S WLTP jim asi tahle sranda taky trošku skončí... Přeci jen, ty vyhnané maloobjemovky v realitě nejsou taková sláva.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2018 12:16
Šedá myš střední třídy
V aktuální generaci je docela pohledný, ve vyšší výbavě vlastně i docela atraktivní a "reprezentativní", ale to auto ničím nevyniká ... a nebo ano ? Málokde se o něm píše a když už, tak v porovnání z konkurencí ztrácí v ledasčem, hlavně v jízdních vlastnostech, ale je to tak špatné auto ? Ojetiny jsou za hodně zajímavé ceny a jelikož aktuálně řeším už po velké porci km větší investici do auta, tak přemýšlím o výměně, kdy mne právě 508 v širším záběru zaujala.

Další generace se mi z fotek líbí, ale jak to vypadalo nadějně s novou 308 a realita zasadila krutou ránu v podobě icockpitu, či nevyváženosti, hlavně na menších kolech v karoserii kombi, tak i nabídka motorů je pro mne docela nezajímavá.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Hittman
12. 2. 2018 12:21
Re: Šedá myš střední třídy
a co Insignie?
Avatar - Ozzman
12. 2. 2018 12:31
Re: Šedá myš střední třídy
Tu jsem samozřejmě prohlížel jako přednostně. Nechci tady dávat offtopic, ale řeším, jestli vrazit větší částku do Mondea a ještě jezdit, protože to auto ještě po opravě něco najede a pak až vyměnit, nebo ho prodat se ztrátou a koupit něco takového, možná i o třídu menší, bohužel však s omezeným rozpočtem, protože mám aktuálně jiné výdaje, které jsou důležitější, než auto >:D
12. 2. 2018 12:46
Re: Šedá myš střední třídy
Co jiného může být pro petrolheada důležitějšího než výdaje za auto? >:D
Avatar - Ozzman
12. 2. 2018 12:50
Re: Šedá myš střední třídy
Střecha nad hlavou >:D To je docela drahá sranda >:D
12. 2. 2018 22:49
Re: Šedá myš střední třídy
Myslíš dieselheada
Avatar - Ozzman
13. 2. 2018 08:07
Re: Šedá myš střední třídy
>:D
Avatar - speedfred
12. 2. 2018 12:54
Re: Šedá myš střední třídy
mal som ho v GT a nemôžem si sťažovať. Auto slúžilo ako malo,spotreba fajn a nakoniec aj ten automat je OK.
na 19 kolesách vcelku pohodlné auto.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2018 13:02
Re: Šedá myš střední třídy
Mě zajíma spíše 103 či 120kw verze HDi, kolik si na něm najel, co takové ty francouzské mouchy ? Elektrika ? Pazvuky všude možně, či řízení ? Je přesné ? Nebo plavné ? Jezdil jsem 406 a 407, přičemž 406 ve své době ano, 407 bych ale nechtěl.
Avatar - wakantanka
12. 2. 2018 14:11
Re: Šedá myš střední třídy
Sused má kombi tuším 120 kW HDi zatiaľ dva či tri roky a veľmi si pochvaľuje aj napriek jeho rozmerom cca 2 m a cca 120 kg >:D Ak ho v dohľadnej dobe stretnem, môžem sa ti popýtať či sa vyskytli nejaké problémy, ale doteraz nikdy nič nespomenul.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2018 14:16
Re: Šedá myš střední třídy
To je skoro nové auto, ale díky :-) Upřímě, když už zase francouze, tak se mi nějak začal za podobné peníze líbit Megane GT, buď DCI, nebo GT220 >:D
12. 2. 2018 16:31
Re: Šedá myš střední třídy
Jenze porovnavat 508 a GT220 to je docela mimo.
Ted jsem jednu 508 oblizel v bazaru. 2.0 HDI 120kW a me se to opravud moc libi. I cena byla dost prizniva. Takove pohodlne rodinne auto.
Oproti tomu GT220 je tvrdsi, hlasitejsi(hlucnejsi), o hodne sportovnejsi, pooodstatne uzranejsi. Auta maji spolecne asi tak to, ze jsou z Francie a jsou obe kombi :-)
Avatar - speedfred
12. 2. 2018 19:31
Re: Šedá myš střední třídy
no čuduj sa svete tiež som mal v širšom výbere GT220 ,P508 a mnoho iných a odlišných áut. ;-)
12. 2. 2018 21:23
Re: Šedá myš střední třídy
ja sice mnoho ne, ale tyhle dve zrovna taky :-)
508 diskvalifikovala absence slusneho benzinu, ale pekne auto to podle me je :-)
Avatar - Ozzman
13. 2. 2018 08:10
Re: Šedá myš střední třídy
Není to mimo, je tam ten rozpor - omezený rozpočet a vzít za ty peníze střední třídu, starší, slabší, nebo naopak co nejnovější a nejsilnější auto o třídu níže. Je to benzín, to mne na tom trochu díky spotřebě odrazuje, trochu víc, koukal jsem i na GT DCi 120kw. Obecně mám hodně alternativ a sám nevím, co zvolit. Jako logickou výměnou bych volil další a novější Mondeo s nižším nájezdem, ale zase koupit stejné auto, protože na další generaci zrovna nejsou prostředky >:D
13. 2. 2018 13:53
Re: Šedá myš střední třídy
Mondeo ve fullce jsem jel i ridil nedavno. 180ps powershift 4x4. Auto relativne velke, interier naprosto podprumerny (auto s cenikovkou dost pres milion!), relativne srovnatelny s mym GT220. Jizdne naprosto nezajimave, takovy dalnicni expres, jedine (pro me tedy ne) zajimave kriterium pro nekoho muze byt spotreba, ktera pri dalnicnim presunu vcetne nemecka vysla na nejakych 7,4. To bych mel tak za 11 :-)
Tohle auto NEDOKAZE vykouzlit usmev od ucha k uchu, nikde a nikdy, je to mastodont. 508 bude detto.
U GT220 mi na to staci delsi rovinka pri vyjezdu z kruhace. Samozrejme nevyhod (opet, jak pro koho) ma spoustu, vetsinu tech zasadnich jsem uz zminoval.
JENZE... a to je hlavni. Za jake penize? :-)
Avatar - Ozzman
13. 2. 2018 14:08
Re: Šedá myš střední třídy
Mluvíš o Mondeu MK V, což je pro mne ideální náhrada za MKIV, které mám, jel jsem v manuálu bez 4x4 a auto super svezení, tiché, komfortní, cestování na úrovni, interiér se mi také líbí, kvalitnější obložení dveří, než u Superbu, měkčené plasty.... a rámeček kolem navigace mi žíly netrhá >:D . V mainstreamu pro mne volba č. 1. Jediné auto z mainstreamu, které mne v interiéru přišlo ještě o kousek zajímavější, je Talisman v Initiale verzi. Já bych bral klidně i 110Kw verzi, také jsem jel a naprosto dostatečné auto ve všech situacích i když silnější = lepší >:D Mondeo nemá být sportovní kombik, ale právě ten expres >:D Ono takové je i to předchozí i když si mylně všichni myslí, že je to supersport, ale rozhodně je to jisté auto v zatáčkách, to zas ano, ale já necítil rozdíl ani s MK V. Mínus vidím v tom, že MK IV je přeci jen trochu prostornější v interiéru, včetně kufru.

Mimo GT220 ještě koukám na GT DCi 165, nebo Fofo se stejným motorem, ideálněšjí by byl Fofo ST TDCi, ale ten je už zas jinde cenou.

Peníze jsou ten největší problém, jak jsem psal, jsem teď bez nich >:D Takže 200-250 strop.
13. 2. 2018 15:07
Re: Šedá myš střední třídy
No, tak to je sakra malo snad na cokoliv z toho co pises, ne? Mozna tak ten megane DCi. Ale osobne bych si v nafte radsi koupil to mondeo (nebo tak neco) nez ty mensi GT/ST modely. Duvod je prosty. Nevyuzijes ten podvozek, ktery bude zbytecne "sportovni" na bezne jezdeni a kdyz dojde "na krev", tak to bude k nicemu, protoze tam kone nejsou a je to tezky na predek jak krava.
Mondeo V bylo proklamovano jako super tiche a to se bohuzel absolutne nekonalo, stredova konzola je humus, infotaiment je dejme tomu "ok", nic vic. Zvenku se mi libi velmi (hlavne predek), ale to je tak vse. Sedacky... opet "ok" nic vic. Masaz zajimava.
Na nemecke dalnici nas zpraskala ORS takovym zpusobem, ze jsem se skoro az stydel ;-)
A v zatackach? Vzdyt to ma snad 1700 Kg. Proste na pohodlne (usporne) cestovani asi dobry, vic bych za tim moc nehledal :-)
Avatar - Ozzman
13. 2. 2018 15:42
Re: Šedá myš střední třídy
Za tyhle peníze se dá sehnat Megane i Fokus - 2013, kolem 100 tisc km s těmito motorizacemi. Co jsem koukal na parametry, tak Dci od Meganu i přes vysoký výkon má docela špatné parametry, takže spíš Fokus. Bohužel, jak jsem psal výše, měl jsem jinou investici a nejsem v tak vysoké příjmové skupině, abych si mohl dovolit dát více >:D Asi vyměním spojku za tu brutální cenu, co to stojí a chvíli pošetřím.

Bývalé Mondeo má 1600 kg a všichni ho chválí v zatáčkách, ty to porovnáváš s HH, nebo s kombi, ale sportovním, musíš to auto porovnávat se střední třídou a třeba já mám oproti MK V projetého jen Passata B8 a to jen s DCC a ten jak tlumí na komfort, tak to Mondeo dává se standardem. V minulých generací se na podvozek Mondea nechytal ani Passat, Superb bych zařadil mezi to skoro nejhorší (úzký a dlouhý - mám největší srovnání, protože ho mám jako služební), popřípadě francouzi, kteří nebyli tak jistí v zatáčkách, snad s výjímkou Laguny 4GC, kterou jsem nikdy nejel, takže neumím soudit.
13. 2. 2018 16:37
Re: Šedá myš střední třídy
Ja vybiral ve finale defacto mezi temtito dvema, akorat ze vyhradne benzin, pac nafta patri vime kam >:D
Focus je fajn, ale za cenu predvadeciho Meganu se dal sehnat tak tri roky stary dovoz z Nemecka bez zaruky, nebylo o cem (a zatim teda opravdu nelituji) :-!
12. 2. 2018 15:27
Re: Šedá myš střední třídy
mam SW 2.0 HDI.
som treti majitel s tym, ze prvy majitel je bratov najlepsi kamarat od ktoreho to auto bracho kupil a nasledne ostalo u mna
po 260 000km musim akurat riesit trhajuci lavy motorcek stieraca. da sa s tym fungovat, ale je to otravne. inak ziadna zavada len spotrebny tovar.
Spotreba 5.8 na sto (vzdy premiove palivo) posledny cca 100 000 km. Dnes som presiel STK aj EK bez zavahania po 8mich rokoch a toto auto nestartujem pokial neprejdem aspon 20km...na to mame ecoboosta.
Co mi vadia su slabe svetla, auto je tazka krava, takze sa hodi len na dialnice, dlho sa ohrieva motor (ma indikaciu teploty oleja aj vody). Je absolutne nevhodne do mesta a podla mna aj pre zeny - manzelke sa nepaci tvrdost auta a tiez rozmery.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2018 15:46
Re: Šedá myš střední třídy
Díky za info ;)
Avatar - speedfred
12. 2. 2018 15:59
Re: Šedá myš střední třídy
mal som (mám) 150kW verziu a fakt v plnej vrátane nezávislého kúrenia, HUD a masáže vodiča (ak sa to dá tak nazvať)
pri 45t km sa menila nejaká RJ stieračov,110tis km predné kotúče + tyčky stabilizátorov+ložiská v náboji a na iné si nejako moc nespomínam.Momentálne cca 240tis km a aj FAP zatial OK. Musím ale povedať že som mal 4r/200.000km komplet servis zadarmo aj spotrebný material !!
Ako píše kolega dolu je to viac dialničný povoz a to mu svedčí najlepšie,tvrdé mi ale neprišlo za mňa OK.
12. 2. 2018 16:02
Re: Šedá myš střední třídy
Ahoj...to RJ stieracov mi znie povedome :-) zjavne diagnoza 508.
Avatar - speedfred
12. 2. 2018 19:29
Re: Šedá myš střední třídy
....aj ložiská v predných kolesách sa občas porúčajú, inak podvozok OK ako mi spomínal servisman.GT má ale iné nápravy ako štandartná 508.
Neviem aké si mal svetlá,ale u mňa boli natáčacie bixenony s automatickým prepínaním dial/stret a parádne svetlá na jedničku.
12. 2. 2018 21:36
Re: Šedá myš střední třídy
ja mam zaklad...a su to take lampasiky :). no a k tomu podvozku - mam 17ky a trasie to. to auto nie je zle, drzi, nesmyka, neodskakuje, ale ja popravde nepotrebujem 2-tonovu formulu, ale radsej nieco maksie. Som si isty ze GT je odladene na iny level. Mame aj focusa a to je vyrazne lepsie jazdne vo vsetkych smeroch - ale hlavne prekonava 508-cku v pohodli.
je ale jasne, ze vsetky jazdy nad 50 km su lepsie v 508 nehovoriac o vykone toho HDI...to je lokomotiva aj ked tvrda a neobratna. je to lepsie auto.
Avatar - del42sa
12. 2. 2018 12:44
motory
myslím, že 1,2THP je hodně silný motor na skoro 5 metrů dlouhý sedan, měli by tam vrazit 0,8 dvouválec jako Fiat do 500 >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
12. 2. 2018 13:15
Jestli to zas bude mít
místo volantu kolečko v klíně, je to marná snaha.
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2018 16:33
Re: Jestli to zas bude mít
Tak. Ten icockpit je proste cockotina, kor ve vyssich segmentech, ktere jsou tradicne co se tyce tech zakladnich parametru a rozlozeni konzervativnejsi...
12. 2. 2018 19:06
i-cocpitem to bezpečně zabíjí...
Tak pokud nad tím šíleným i-cocpitem v menších Peugeotech ještě někdo je ochoten přihmouřit oko, tak ve střední třídě je jeho zavedení naprostá marketingová sebevražka. A benzinové motorizace tvořené tříválcem 1,2 l a vrcholící šestnáctistovkou (!), to je učiněná katastrofa. To už tedy mnohem raději Renault Talisman s novou jedna-osmičkou a pořádným pracovištěm řidiče! :-O
P.S. Ta ubohá benzinová motorizace je ještě absurdnější v kombinaci s extrémně nízkou, sportovně pojatou karoserií. I ta může být kamenem úrazu, protože sedany D segmentu si často kupují chlápci vyššího středního věku, dejme tomu 55+ a ti už většinou dávají přednost pohodlnému nastupování... S nedostatkem vnitřního prostoru už Peugeot jednou narazil v případě mimořádně nepovedené 407, ale evidentně se nepoučil...
Rozbalit vlákno
0