Zrovna nedávno se mě synek zeptal, jak vypadalo první Subaru. Vůbec jsem nevěděl, tak jsem mu s úsměvem odpověděl, že asi jako dnešní Volkswagen... ;-)
To auto ve fotogalerii se mi hodně líbí. To místo vzadu je luxusní :yes: V ČR asi nebude ani jeden kus.
To byl dvouválec. Následovaly další typy - 4 válcové boxery: T12, T57, ... Potom byl boxer v zádi v prototypu "Brouka" V570 (r.33) a následně v T97 (r.38) a Tatraplanu (r.47). Umožňoval stejně dlouhá sací potrubí od karburátoru k válcům (dvěma nebo čtyřem). Navíc už Tatra měla pro Tatraplan připravený boxer-diesel (asi r.50).
Jak článek správně podotýká, velká šířka boxeru diktuje u Subaru i Porsche podčtvercové motory, což stěžuje hlídání emisí (valná většina motorů jsou dnes nadčtvercové). U Subaru má navíc vliv i na velikost rejdu (brání natočení kol). Dále boxer neumožňuje bez újmy na nízkém těžišti dát motor nad nápravu.
..., jasně, tohle dokonalé "prémiové" Audi Q3 2.O TDi Quattro dopadlo o vesmír jinak, že???
(42 bodů, známka 4- stejně jako uvedené nepovedené XV)
Je to o to zajímavější, že jde o silně proněmecké médium...