..., jasně, tohle dokonalé "prémiové" Audi Q3 2.O TDi Quattro dopadlo o vesmír jinak, že???
(42 bodů, známka 4- stejně jako uvedené nepovedené XV)
Je to o to zajímavější, že jde o silně proněmecké médium...
To byl dvouválec. Následovaly další typy - 4 válcové boxery: T12, T57, ... Potom byl boxer v zádi v prototypu "Brouka" V570 (r.33) a následně v T97 (r.38) a Tatraplanu (r.47). Umožňoval stejně dlouhá sací potrubí od karburátoru k válcům (dvěma nebo čtyřem). Navíc už Tatra měla pro Tatraplan připravený boxer-diesel (asi r.50).
Jak článek správně podotýká, velká šířka boxeru diktuje u Subaru i Porsche podčtvercové motory, což stěžuje hlídání emisí (valná většina motorů jsou dnes nadčtvercové). U Subaru má navíc vliv i na velikost rejdu (brání natočení kol). Dále boxer neumožňuje bez újmy na nízkém těžišti dát motor nad nápravu.
Zrovna nedávno se mě synek zeptal, jak vypadalo první Subaru. Vůbec jsem nevěděl, tak jsem mu s úsměvem odpověděl, že asi jako dnešní Volkswagen... ;-)
To auto ve fotogalerii se mi hodně líbí. To místo vzadu je luxusní :yes: V ČR asi nebude ani jeden kus.