Prodejní úspěch tohoto modelu skutečně nechápu. Jediný použitelný motor je 1,6 DIG-T ovšem ten je jen ve FWD a bez automatu. A ještě za tenhle leštěný prd chtějí skoro 800 tisíc. Lidé v Evropě prostě nemají rozum.
Auto půdorysem alternuje HB, cenově se příliš nevzdaluje. Nevím co je na jeho úspěchu nepochopitelného. Na dovolené jsem s ním najezdil dost km po nekvalitních sicilských silnicích a oproti problémům s odizolováním podvozku a jeho toporností, při současném kolébání z počátku výroby se výrazně zlepšil a komfortem srčil většinu hatchů do kapsy. Motoricky na město/příměsto vyhoví základní 1,2T a na delší cestování pak i tato naftová motorizace.
Sorry, ale ta 1.2 je naprosto tragická motorizace. To je opravdu tak na jízdu od školky k nákupáku bez jakýchkoli požadavků na pružné zrychlení. A těch 11.1 na stovku u téhle nafty a auta za skoro 800 tyček to tedy také není nic oslnivého.
Funguje cca podobně jako 1,2tsi v OIII. Znovu tedy...pro primárně příměstské auto alternující tradiční HB stačí.
Tato motorizace i převodovka budou okrajovým zbožím a cena podle toho vypadá (ne nedal bych je za to).
jako benzinova 1,6 bez turba ako etalon mestskej a medzimestskej premavky pre normal ludi by nebola o nic lepsia /aj ked zabavnejsia/, naopak to male turbo ma aspon nejaky ten krutiak nizsie tak je prijemnejsie na beznu jazdu
[odkaz] - tu mas 0-150 s 1.2 a myslim ze aj nad 100km/h to ide velmi slusne, pozri si schvalne 100 - 150 km/h... ak toto niekomu nestaci do mesta a medzi mesto predpisovou jazdou tak je trotl
Myslím , že na rozdíl od X-Trailu je tady motor 1.6 dci OK.
Na menší auto to stačí.
Jen cena je pořád moc nahoře..crossovery frčí a platí se za ně.
Osobně v podobné ceně bych bral větší a novější Atecu.
Ale v nižší výbavě je Kaškaj fajn.
Tyvole... testujete SUV nebo supersport? Samé "nejede, nevypálí"... kde to fakt jsme?
Bulvárnost auto.cz mi začíná dost lézt na nervy. Testům se totiž zatím vyhýbala.
Zkus to přečíst celé. Má to nějaký vazbu na přitroublý ECO režim a nebylo by to první auto, kdy zcela zadusí motor.
Chvály je na Kvasku v testu dost a celý text mi přijde vyrovnaný. 1,6dci jsem jel jen s manuálem, kdy motor byl o řád ve všem lepší než naftová jednapětka.
Bez diskuze, nebyl to ale rozdíl vesmíru. 1,6 mi přišla klidnější od volnoběžných otáček, slabší motor má zřetelnější turbodíru a nad 100kmh chybí ochota zrychlovat. Má ale výtečnou spotřebu, která pořád oscilovala mezi 5-6l/100km.
Súčasná 1,5 je na prísun paliva askromná, nabehal som s ňou minulé leto cca 1500km v Kadjarovi s EDC. Ten celkom dobre maskoval turbodieru a v prípade razantnejšieho pridania plynu reagoval relatívne rýchlym podradením a nenechal ho trápiť v nízkych otáčkach. Bežná jazda pod 5, samozrejmosťou bolo vypínanie ECO a start stop :D ....
Četl jsem to celé a právě proto jsem napsal, co jsem napsal. Už to samotné posuzování je hloupé a zvolený způsob popisu, mírně řečeno, pubertální.
Připadá mi to, že zdejší redaktoři jsou testováním výkonných verzí aut až příliš zkažení.
Taky nechápu úspěch tohoto vozu. Ve srovnání s Mazdou CX-5 a 2.5L Skyactive 141 KW, tento vůz hraje jinou ligu za téměř stejnou cenu. Interiér Mazdy je úplně někde jinde než toto stvoření Nissanu. :-!
Neřekl bych, že tady má nějaký závratný úspěch. To spíše na západě, kde lidi vezmou prachy a kupují, klidně i s 1.2T, protože to auto nebudou mít dvacet let, jak u nás. A je jasné, že za laděnou atmosféru si vezmou víc, než za turbocvrčka, kde toho ladění asi ani moc neproběhlo.
Nevím jestli ta 1.2 v QQ má stejný základ se silnější 1.2 v Kadjaru (96kw, 205nm), který je o nějaké to kilo ještě těžší. V něm je to naprosto pohodová motorizace, nenabízí extra výkon, ale nedá se říct, že by nestačila. Subjektivně jede asi jako slabší 1.4 tsi v Golfu. Jen nad 130 km/h už to je slabší kvůli aerodynamice, ale pořád v pohodě. Navíc tak 80-90% zákazníků si troufnu říct, že tak s touto motorizací ani jezdit nechce.
Hlavně Mazda CX5 je o kus větší auto !
S větším kufrem přes 500 L dává na zadek i novým korejcům Tucsonu a Sportage..
...a proti nim i Kaškajovi má navíc sklopný střed zadních sedadel jako X-TRAIL...
CX5 není konkurence pro malého Nissana ani cenou..ta je u větší Mazdy vyšší.
Nehledě na lepší a silnější SKYACTIVE MOTORY.. ;-)
Já myslel že 1.6t má 120kw, každopádně fandím více Mazdě, hlavně proto že nejde cestou downsizingu, ale jede si pořád ty svoje kvalitní Skyactive motory, kvalitní zpracování a pro mne velice líbivý design.
suhlasim tiez by som radsej 2.5 atmo ;-) skyactiv este nevies ci su kvalitne zatial... snad ano, ale na isto to nemas, maju vysoku kompresiu, vysokotlaky priamy vstrek takze este nevies co to bude po 15tich rokoch a 250tis km... napr 1.6T je uz docela dlhy cas v cliu rs a vychadza z casom preverenej 1,6 od nissanu, tomu motoru verim... spracovanie ma dobre aj kaskai a dizajn ? pacia sa mi oba s miernou prevahou k CX5 ta je predsalen viac azijska japonska co sa mi paci
edit: mas pravdu v kaskai ma 120 kw v pulsare ma 140 kw...
kolik kilometrů zatím testovaný vůz najel, což u průběžné zprávy z dlouhodobého testu považuju za podstatné (standardní servisní prohlídka asi ještě taky nebyla?), ale možná se jen špatně dívám...
Dobrý den, necelých 9tis kilometrů, auto jsme přebírali prakticky úplně nové. Prohlídku jsme zatím neabsolvovali, jenom jsme byli s těmi pazvuky,
díky,
Machi
Takže ono vám to způsobené "zděšení" bude trvat jak dlouho přesně? Z kontextu usuzuji, že tak 15.000 km? To si dovolíte označit za dlouhodobý test? Já takovou vzdálenost běžně ujedu za dva až tři měsíce, tak nechápu vás profesionály! Proč s tím vozem neujedete třeba 500.000 km? Ať se ukáže.
Zrovna jsem chtěl přispět zkušenostmi s bratrem Kadjarem a na moje.auto.cz tento model nelze zvolit :-) Můžete ho prosím přidat?
Píšu to zrovna tady, protože Kadjar má s QQ hodně společného. Je zajímavé jak tady v diskusi hodně lidí kroutí hlavou nad úspěchem QQ a podobných crossoverů. Ano jsou dražší než hatchbacky, ale nabízí mnohem víc a třeba tento testovaný kousek je za dané peníze nacpaný výbavou, má 4x4 a automat v naftě. Ano motoricky je to slabší, ale nedá se říct že nedostatečné. Zákazníci stejně silnější motorizace moc nevolí i když někde můžou.
Tato auta se reálně prodávají v levnějších specikacích. Všimnul jsem si, že specificky 4x4, nafta a automat neúměrně prodražuje cenu v podstatě u všech aut na trhu. Třeba u Kadjaru je ten rozdíl tuším že více než 100t oproti stejně silnému FWD benzínu.
Každopádně výhody oproti ekvivalentním HB jsem při vybírání napříč trhem shledal jako:
1) prostornější
2) pohodlnější
3) stylovější
4) praktičtější i ve městě (obrubníky, prahy, nerovnosti)
5) často s prvky výbavy, které běžný HB nemá
Hlavně ten prostor s pohodlím a pro mnoho lidí i styl bude nepochybně hlavní prodejní argument.
Je to tak, konkrétně Kadjar 1.6dci 4x4 s automatem opravdu nelze. Každopádně příplatek za 4x4 a 1.6dci je oproti stejně výkonnému benzínu 145.000 CZK - https://www.renault.cz/…ontent/dam/Renau… - to jsem myslel tou neúměrností :-)
A co jsem viděl ceníky konkurence, tak jinde je to v principu podobně.
viem ze dizajn je otazka vkusu a neber to spatne z mojej strany, ale ked vidim kadjar tak sa mi dviha zaludok a nad tym tabletom a plastami v interieri renaultu tiez... hociaky novodoby renault je pre moje oko po roku opozerany a to plati aj pre novy megane ala zmenseny talisman... megy vyzera dost lacne tie svetla su ako nevydarena kopia z ciny...
takze stylovejsi - toto by som zrovna ako vyhodu neuvadzal
Co se týče interiéru, tak nevím jestli jsi v něm opravdu seděl. Zrovna Kadjar má interiér odvozený spíš od Nissana (proto jsem to tady zmínil) a já se pro něj rozhodl právě na základě kvalitního interiéru. Středový panel, který má Megane a Talisman, má Kadjar jiný (spíš Nissanovský).
nesedel, ale videl a spracovanie i materialovo je urcite dobre, myslel som renaulty s tabletom kadjar je ako pises iny, ale megane i talisman atd su tablety...
Kadjar má právě interiér Renaultovsky, než blíže Nisana. Minulý QQ byl plastak. I když jinak to auto mi bylo sympatické :-) Kadjar má interiér hodně dobrý, na úrovni megana IV či nižších vybav Talismanu. To auto se povedlo, ale nějak psychologicky bych do takto velkého SUV chtěl větší motor, než 1.2l . Ideální základ vidím někde na 1.4/1.6 Turbo . Naopak 1.6 dci je povedený motor a dostatečný i ve verzi s jedním turbem.
Jojo motorizace je slabina, 1.2 TCE 96kw zvládá naprosto v pohodě všechny režimy, ale pro náročnější řidiče bohužel v ČR nemá Kadjar nabídku. Minimálně v Rakouském ceníku ale figuruje motorizace TCE 165 (120 kw, 240nm), což je foukaná 1.6 (asi od Nissanu). Řekl bych, že to bude pro Kadjar ideál :-) V ČR kdo tohle chce, tak holt jedině QQ nebo X-Trail.
ahoj :-) keď máš skúsenosti s Kadjarom mohol by si mi prosímťa povedať či má výduchy v podlahe pre zadných pasažierov.. ? lebo sedel som v nom tri krát, ale to som si nevšimol.. v rodine máme Dustera a ten ich tam nemá čo som považoval za samozrejmosť, kedže to mala aj 15 ročná fabia.. dík moc ;)
Výdechy v podlaze má, ale za loketní opěrkou ne. Už tu absenci za loketkou beru jako fail, to že QQ nemá ani v podlaze mě přímo šokuje. Že to tak má i Duster jsem taky nevěděl :-) Nevím teda jestli není rozdíl mezi AWD a FWD, já mluvím o FWD. Každopádně když je vlhko a chladno, tak při obsazení vzadu se celkem mlží zadní okna, předpokládám že s výdechy za loketkou by se to asi nedělo. Např. v Rapidu se mi to stávalo také, v Golfu kde byly výdechy za loketkou s tím problém nebyl (ale zase to bylo menší auto).
Ďakujem za odpoveď ;) no akože to že to nemá Qashqai ktorý sa na Slovensku predával kedysi zo základnou cenou 18 800 www.nissan.sk tak to je už fakt moc.. lebo to mala aj naša 15 ročná fábia..
akože u Dustera sa to dá chápať za tú cenu.. on akože výduhy má..ale nič z nich neprúdi a keď sme to boli reklamovať, tak nám povedali že z nich ani nič prúdiť nemá.. >:D no inak výduchy pod opierkou má aj lacnejší a menží nový megane.. ale až vo výbave intens, čo je v podstate plná keď nerátame bose a GT .. momenátlne za nejakých 16 200e..
najlepšie by bolo mať výduchy tak ako to má superb alebo citroen c4 piccaso v tom stlpiku..zase na druhú stranu v tom citroene kým si človek na tom tablete naťuká ako chce to vetranie ,tak bud musí zastať alebo skončí niekde v strome pri ceste..
Jako jestli z toho něco fouká to nevím, to schválně někdy zkusím. Od začátku tohle vůbec nechápu, dnes už to mají i v tom sloupku běžně hatchbacky. Jak správně píšeš, i Megane to má.