tazko porovnavat auto ktore je technicky zhodne s vw s nejakou daciou ktora predsa nie je ani len na urovni renaultu ... dacia je akoze fajn a ja jej fandim ale skus si sadnut do sandera a potom do fabie... to je stale este citelny rozdiel po kazdej stranke ( vybava, motory, sedacky, podvozok, materialy, atd...)
Čtenáři auto.cz si myslí, že prostor u auta nehraje roli.
Ale já si na rozdíl od čtenářů myslím, že Octavia je úspěšná zejména kvůli prostoru, který nabízí.
Stačí, aby Němci omezili prostor u Octavie na úroveň Golfu a prodeje Octavie značně poklesnou.
Jak to chtějí Němci odlišit???
To jako že Octavia bude mít svůj vlastní podvozek a motory, a Golf taky???
Závěr:
Pokud bude Octavia prostornější než Golf a bude mít shodný podvozek, motory, tak se nic nezmění.
No liftback ok, tam octa nemá konkurenci. Pokud jde o kombi, tak je to píchni řízni. Ale divím se, že nejezdí víc Golfů, Maraton edition je suprová nabídka, Fresh od Škody je proti tomu slabota.
Tož zní mi to jako jakési snad chlácholení dovnitř VW. Avšak, že by byli ti adresáti ducha prostšího? To se mi nějak nechce zdát - páč napříč koncernem se sdílí kde co, tož se dá tak maximálně tu naladit podvozek do tuhého sportovna, tu do měkkého pohodlna, načančančat či nenačančant interiér a exteriér, a to jset tak alles, a voni jistě věděj taky. Ergo mnoho prostoru pro větší rozdíly, tak aby byly automobily koncernu konkurenceschopné ostatním koncernům, mnoho není. Anebo je to všechno úplně jinak? Neb "Die Wahrheit ist irgendwo da draußen" ;-) Tož tak
Nejsem Škodovkář a nikdy nebudu (mám jiné priority), ale musím uznat, že si Němci nas*ali do vlastního hnízda. Superb jde na dračku po celé Evropě a v Emdenu (produkuje Passat) už třikrát zastavili výrobu kvůli odbytu. Vím o čem mluvím. Jezdím tam často služebně. Takže mají asi v plánu udělat ze Škodovek trochu větší socku.
Taky to tak vidím a nemyslím, že je to něco nového. Ten posun k větší lowcostovosti začal s příchodem Octavie 3, která to ovšem zachraňuje pěkným designem exteriéru (do faceliftu) a větším prostorem... Jestli bude vývoj pokračovat tímto směrem, tak Octavia 5 už bude fakt Dacia (o rozměrech Audi A8)
Toto tema se objevuje a zase mizi po celou dobu, co se VW group zkonsolidoval. Ted jsem si promitnul posledni prezentaci urcenou investorum VW a je tam jasne videt (str. 10), ze VW jako znacka minimalne stagnuje (uz ani masivni transfery napr. ze Skodokvy nestaci a i kdyby Skodovka vse dala VW, tak to stale stacit nebude) ale Audi, Skoda a Porsche rostou. Takze ted opet nastupuje typicy nemecky nacionalismus a je treba udrzet pracovni mista a platy kmenovych zamestnanu v Dolnim Sasku. Tot zadani od politiku D.S.
Jak to udelaji? Nechme se prekvapit. Nicmene je neuveritelny tlak na produktivitu (opet viz. prezentace) a ten presun lukrativni vyroby do VW je dost pravdepodobny.
Je úspěšná a nevtíravě líbivá. Tvarově nejhezčí auta, co kdy Škoda po převzetí VW vyráběla. Že by to byla předzvěst toho, proč Kabaň utekl? Nedal bych za to nic.