Původní delta vyjela v roce 1979. Šlo o obyčejný hatchback segmentu C. O šest let později Italové vůz výrazně modernizovali. Vznikla Nuova Lancia Delta, která z obyčejného auta udělala hvězdu rallye světového formátu.
Delta dobrý, pro mě ale největší rallye lancií zůstává 037, jediná zadokolka, která kdy dokázala porazit awd. Navíc je to designově odkaz na betu, kupé, vypadá prostě líp než relat. obyčejný hatchback, jako byla delta. Každopádně, lanča je legenda. ;-)
Mně se líbil Stratos, i ten nový restomod. 037 je legenda, ale třeba designově se mi líbí víc ta Delta, přece jen mi přijde že se ta rovná Lancia maska na nízký kupátko tolik nehodí.
Všechno, co nakreslil Gandini je pecka, pro mě ale v případě stratos vs 037 (resp. beta montecarlo) je designovým vítězem beta. Restomody jsou super obojí, ale ledvinu bych prodal spíš za tenhle, to je prostě dokonalost. :-)https://www.autoweek.com/…ncia-037-reborn/
Kimera je úplná pecka, fakt nádherné dielo. 😍
Delta Integrále v posledných evolúciach je za mňa stále krásne auto až by človek netipoval aké je to už staré.
Z detských čias mám v hlave viac Betu Monte Carlo ako 037, keď sa dalo tak som sledoval okruhové preteky radšej ako relly. Vtedy som ale netušil aké beštie v relly jazdili.
Hoši zbytečně to hrotíte. Jak Stratos, tak 037, tak Delta byly naprosto legendy a těžko soudit, která byla větší legenda a krásnější auto. Mě se líbí všechny zmíněné a Delta bylo dokonalý auto. Kamarád ho měl a v ničem řidičsky syrovějším a brutálním jsem asi nikdy nejel.
...zhruba před víc jak třiceti pěti lety, tak jsem si velmi hezkou Integrálu 8V pořídil na denní ježdění. Blázen.
Byla jen lehce hrábnutá, takže měla jistých 200, možná 205 koní. Nepřišla mi vůbec jako něco syrového nebo brutálního. Spíš jako bystré sportovně laděné normální auto. Po městě trochu tvrdé a uskákané (logicky), na okreskách výborné a na dálnici vlastně nepatří, krátký kvalty, nic moc aerodynamika a ve dvou kilech - a o moc víc ani nejela - vytočená do nesmyslu. A spotřeba začínala od deseti dál.
Jasně, že jsem jí chválil a všude jsem vytruboval, že je to nejlepší auto na světě. Dokonce i kamarádovi, se kterým jsme jeli do Itálie (on v Alfě 164 TD), který si v klidu vykuřoval na parkovištích, když na mě vždycky čekal, než natankuju. Mám pocit, že 4x za cestu tam. Jen se potutelně tiše usmíval.
Na denní ježdění Integrála fakt není dobrá volba i když to hravě zvládne. Ale užil jsem si jí každý den. :yes: