Čtvrtou generaci kompaktního fordu na českém trhu známe pouze jako pětidveřový hatchback a kombi. Nedaleko od našich hranic si ovšem můžete objednat i klasický sedan.
Bohužel, i do Fordu se dostal virus, který má dopad na designéry, kdy podlehli dojmu ze větší display = lepší řešení. A navíc ještě čím blběji zapracovaný, tím je to lepší...
Zvenku moc hezké, trochu na mě mrká Ghibli :yes:
Každopádně pro mě další důkaz toho, že co do estetiky je jedinou správnou karosářskou verzí sedan (plus kabriolet s plátěnou střechou) :*)
No vidiš, já bych interiér zkousl, docela se mi i líbil ve Fokusu, ale motor ? Jen slabý diesel ? Být to tady za těch 800 s nějakým R4 o cca 150-170k a automatem, možná ho mám dnes doma :)
Njn 2,0TDCi už prostě nebude :-| Já ti z těma tabletama nějak nevím, mám je v OIV a tak nějak je to v pohodě, i když mám raději ty klasický budíky před sebou a větší displej 8" pro navigaci, jak v Touranu, tak ve fastbacku a je to úplně OK ;-)
To bych ani už nechtěl, nahradili ho jejich motorem ecoblue někdy kolem 2019 a s tím je více problémů už. Mne by se ten focus líbil s tím hybridem, co maj v Kuze nebo mívali v Mondeu. Já mám v Corolle taky teď displej místo budíků a 10" tablet a nějak mi to neva, je to docela přehledné a lepší, než když to bývalo u kolen :) Je to vše podobné, jak Focus, tak i i30
Vybírám to, kde mam nejvíc koní za tu cenu :-[]:D Škoda, že to nebyl ten Ford... občas si chodím sednout do Kugy k rodičum z nostalgie :D a to je t teprve 2,5 tydne
Ty si vybiras auta podle infotainmentu?
Mne je úplně jedno jaký to má infotainment a jaky display, ale jak se v tom sedí, jezdi, komfort, spolehlivost, výkon.
Tak treba pro mne to byl trochu duvod priplatit si za facelift. Ale aspon resis grafiku a funkce, nez u jine automobilky to, jestli ma packy pod volantem :D
Tak přijde mi to docela důležité, koukáš na to celou dobu, co řídíš. Jde o to, jak moc ti ten tablet překáží ve výhledu a jak moc odvádí tvou pozornost. Tj ne podle infotaimentu, ale je to jedno z kritérií výběru. Jinak mám raději klasické buddíky ;-)
Mne zase klasické budíky spis vadí. Proč mám pracně odecitat číslo, kdyz můžu na první pohled přečíst digitální číslo? Středový display dnes už snad nepřekáží v žádném aute ve výhledu. Už dlouho jsem neseděl v ničem, kde by to prekazelo.
Jo, vzdyt jsem to psal do chatu, ty uz tam nejsi ? No a co sem si mel jinyho koupit ? :D Ford mne poslal do haje, doslova… byl jsem tam poptavat :D A koncern jsem nechtel a vis, ze SUV je pro mne az ta posledni moznost :D Napisu SZ
P.s. Ja dieslu porad fandim, neboj, ale musim ted tajně :D
Možná jeho SUV jezdí stále po Fordovsku, ale k čemu je to platné, když jsou to SUV. Klasické modely Ford zabil anebo je vybavil nepřijemnými a ani ne zrovna úspornými litry. Spousta značek se s moderní dobou popasovala líp. V době, kdy už někteří výrobci konečně uznávají, že by se přes tablet nemělo ovládat všechno, Ford jako jeden z poslední tablet přinese... Kromě toho nechápu, proč Ford stále kašle na tak důležtou věc jako kvalita sedaček... není divu, že Fordu brutálně klesly v ČR prodeje. Alespoň ta Kuga má dobrý full hybrid s dobrou akční cenou, ale nevím, jestli bych to auto chtěl... Přitom předfaceliftový Focus 1.5 EB byl ještě super auto, když překousnu ty sedačky, což ale dělat nechci.
Byl jsem 3 tydny nazpět tu Kugu poptat, nechtěli mi udelat ani konfiguraci, řekli at napíšu mailem a že na auto bych stejně měsíce a neví, jak to vubec bude.. odešel jsem pryč... Měl jsem 2 Mondea, v rodině 2 Kugy a měl bych i dalšího Fordu, kdyby cokoliv normálního nabízeli... bohužel.
Chtěl jsem prostě udělat cenovou nabídku na konkrétní konfiguraci. V konfigurátoru si to sice naklikáš, ale pak s tím musíš jít, nebo poslat někam do prodejny a oni ti hodí už pak reálnou cenovou nabídku (všude jinde to takto prodejce dělá na prodejně i). Mne poslal pryč, ať pošlu mail co bych si představoval :D Fyzicky nabírají první kusy v nějakých top konfiguracích v cenách kolem 1m, to jsem se taky ptal.
Vidím to podobne, dobré autá zabíjajú tým, že im zoberú motory a prechádzajú na tablety v dobe, keď iné značky začínajú chápať, že to zákazníkom vadí. Focus kombi 1,5EB som reálne zvažoval, aktuálne s litrom je to pasé. Nedávno sme boli pozerať Kugu hybrid, ktorá bola vo finále výberu, ale predface modely už boli viacmenej vypredané a facelift bol síce drahší, ale za to s nižším výkonom a tabletom. Takže tiež pasé.
Ford se přestal zajímat o ICE v případě čehokoliv, co není americký truck. To je jejich dojná kráva a zbytek je doplněk. A jelikož na EV kromě Tesly nevydělává žádná automobilka a taky jim vláda nenasype prachy jako čínským ztrátovým automobilkám, tak se musí zatraceně dobře připravit a vymyslet, jako to udělat, aby jim EV auťák vydělával.Vyvíjí menší, nízkonákladovou platformu EV pro menší auta. A například o Machu E víme, že na každým Ford prodělal víc jak půl mega. Ziskovost F150 Lightningu neznáme, ale pochybuji, že to bude výrazně lepší. Každopádně F150 Lightning je fantastický auťák - měl jsem to půjčený v US. Fordu by prospělo, kdyby nějak spojil síly s Rivianem, protože ten EV umí a asi by byl schopný je, v případě výroby ve velkém, vyrábět se ziskem, jenže neumí rozjet velké továrny. Ford naopak umí rozjet montovnu, ale nemá takové know how jako Rivian.
Dalším problémem je nová investice. Ford si vyzkoušel elektrický Transit a nepochybně vyzkoušel i konkurenci a zjistil, že to je na prd a vyvíjí nějaké hybridní řešení.