Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. A vypadá fakt dobře

26 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bohužel, i do Fordu se dostal virus, který má dopad na designéry, kdy podlehli dojmu ze větší display = lepší řešení. A navíc ještě čím blběji zapracovaný, tím je to lepší...

Zvenku moc hezké, trochu na mě mrká Ghibli :yes:
Každopádně pro mě další důkaz toho, že co do estetiky je jedinou správnou karosářskou verzí sedan (plus kabriolet s plátěnou střechou) :*)
ericn
Bohužel, ten interiér je jak přes kopírák. Všude stejný - 2 tablety a nic víc :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidiš, já bych interiér zkousl, docela se mi i líbil ve Fokusu, ale motor ? Jen slabý diesel ? Být to tady za těch 800 s nějakým R4 o cca 150-170k a automatem, možná ho mám dnes doma :)
ericn
Njn 2,0TDCi už prostě nebude :-| Já ti z těma tabletama nějak nevím, mám je v OIV a tak nějak je to v pohodě, i když mám raději ty klasický budíky před sebou a větší displej 8" pro navigaci, jak v Touranu, tak ve fastbacku a je to úplně OK ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bych ani už nechtěl, nahradili ho jejich motorem ecoblue někdy kolem 2019 a s tím je více problémů už. Mne by se ten focus líbil s tím hybridem, co maj v Kuze nebo mívali v Mondeu. Já mám v Corolle taky teď displej místo budíků a 10" tablet a nějak mi to neva, je to docela přehledné a lepší, než když to bývalo u kolen :) Je to vše podobné, jak Focus, tak i i30
ericn
No právě, je to všude stejné. Pak si vyber... ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vybírám to, kde mam nejvíc koní za tu cenu :-[] :D Škoda, že to nebyl ten Ford... občas si chodím sednout do Kugy k rodičum z nostalgie :D a to je t teprve 2,5 tydne
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty si vybiras auta podle infotainmentu?
Mne je úplně jedno jaký to má infotainment a jaky display, ale jak se v tom sedí, jezdi, komfort, spolehlivost, výkon.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak treba pro mne to byl trochu duvod priplatit si za facelift. Ale aspon resis grafiku a funkce, nez u jine automobilky to, jestli ma packy pod volantem :D
ericn
Waw reakce ve 3:15, nemůžeš dospat?

Tak přijde mi to docela důležité, koukáš na to celou dobu, co řídíš. Jde o to, jak moc ti ten tablet překáží ve výhledu a jak moc odvádí tvou pozornost. Tj ne podle infotaimentu, ale je to jedno z kritérií výběru. Jinak mám raději klasické buddíky ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne zase klasické budíky spis vadí. Proč mám pracně odecitat číslo, kdyz můžu na první pohled přečíst digitální číslo? Středový display dnes už snad nepřekáží v žádném aute ve výhledu. Už dlouho jsem neseděl v ničem, kde by to prekazelo.

A ne, už jsem vstával. Pracovní povinnosti.
ericn
Vidíš, já mám i na tom displeji nastaveny “budíky” :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tam mam nastaveny i otáčkoměr :D:D:D
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takových nás je víc.
webpaja
Ty jsi se nakazil Corollismem? Woooow, to je mazec :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, vzdyt jsem to psal do chatu, ty uz tam nejsi ? No a co sem si mel jinyho koupit ? :D Ford mne poslal do haje, doslova… byl jsem tam poptavat :D A koncern jsem nechtel a vis, ze SUV je pro mne az ta posledni moznost :D Napisu SZ

P.s. Ja dieslu porad fandim, neboj, ale musim ted tajně :D
Avatar - del42sa
del42sa
ještě jde navíc o motorizaci, která je nechvalně proslulá nadměrným ucpáváním filtru pevných částic, takže naprd....
Uživatel_5678183
Možná jeho SUV jezdí stále po Fordovsku, ale k čemu je to platné, když jsou to SUV. Klasické modely Ford zabil anebo je vybavil nepřijemnými a ani ne zrovna úspornými litry. Spousta značek se s moderní dobou popasovala líp. V době, kdy už někteří výrobci konečně uznávají, že by se přes tablet nemělo ovládat všechno, Ford jako jeden z poslední tablet přinese... Kromě toho nechápu, proč Ford stále kašle na tak důležtou věc jako kvalita sedaček... není divu, že Fordu brutálně klesly v ČR prodeje. Alespoň ta Kuga má dobrý full hybrid s dobrou akční cenou, ale nevím, jestli bych to auto chtěl... Přitom předfaceliftový Focus 1.5 EB byl ještě super auto, když překousnu ty sedačky, což ale dělat nechci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Byl jsem 3 tydny nazpět tu Kugu poptat, nechtěli mi udelat ani konfiguraci, řekli at napíšu mailem a že na auto bych stejně měsíce a neví, jak to vubec bude.. odešel jsem pryč... Měl jsem 2 Mondea, v rodině 2 Kugy a měl bych i dalšího Fordu, kdyby cokoliv normálního nabízeli... bohužel.
Marek H
Dobrý den, píši z Fordu. Poslal byste nám do zpráv na Facebooku (https://www.facebook.com/…dCeskaRepublika/), kdy a kde jste auto poptával? Rádi bychom to prověřili
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobrý den, Ford motol Beni, to je už fuk, koupil jsem auto konkurence... leda že by ste mi dovezli Mondeo MK6, to bych možná měl zájem :D
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak nechtěli udělat konfiguraci? Vždyť si ji můžeš udělat sám na webu, tak proč by to nešlo u prodejce? Auta prý budou brzy i fyzicky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chtěl jsem prostě udělat cenovou nabídku na konkrétní konfiguraci. V konfigurátoru si to sice naklikáš, ale pak s tím musíš jít, nebo poslat někam do prodejny a oni ti hodí už pak reálnou cenovou nabídku (všude jinde to takto prodejce dělá na prodejně i). Mne poslal pryč, ať pošlu mail co bych si představoval :D Fyzicky nabírají první kusy v nějakých top konfiguracích v cenách kolem 1m, to jsem se taky ptal.
Avatar - iudex
iudex
Vidím to podobne, dobré autá zabíjajú tým, že im zoberú motory a prechádzajú na tablety v dobe, keď iné značky začínajú chápať, že to zákazníkom vadí. Focus kombi 1,5EB som reálne zvažoval, aktuálne s litrom je to pasé. Nedávno sme boli pozerať Kugu hybrid, ktorá bola vo finále výberu, ale predface modely už boli viacmenej vypredané a facelift bol síce drahší, ale za to s nižším výkonom a tabletom. Takže tiež pasé.
Renoo
Ford se přestal zajímat o ICE v případě čehokoliv, co není americký truck. To je jejich dojná kráva a zbytek je doplněk. A jelikož na EV kromě Tesly nevydělává žádná automobilka a taky jim vláda nenasype prachy jako čínským ztrátovým automobilkám, tak se musí zatraceně dobře připravit a vymyslet, jako to udělat, aby jim EV auťák vydělával.Vyvíjí menší, nízkonákladovou platformu EV pro menší auta. A například o Machu E víme, že na každým Ford prodělal víc jak půl mega. Ziskovost F150 Lightningu neznáme, ale pochybuji, že to bude výrazně lepší. Každopádně F150 Lightning je fantastický auťák - měl jsem to půjčený v US. Fordu by prospělo, kdyby nějak spojil síly s Rivianem, protože ten EV umí a asi by byl schopný je, v případě výroby ve velkém, vyrábět se ziskem, jenže neumí rozjet velké továrny. Ford naopak umí rozjet montovnu, ale nemá takové know how jako Rivian.

Dalším problémem je nová investice. Ford si vyzkoušel elektrický Transit a nepochybně vyzkoušel i konkurenci a zjistil, že to je na prd a vyvíjí nějaké hybridní řešení.
Jiří Ludvík
Jednoho vlastním TitaniumX 2023, 1,0Ecoboost, objednal jsem si ho na přání. Cena pravda vyšší, ale jinak jsem moc spokojen a s vozem jezdím velmi rád.