To je zajímavý, obvykle se přezouvá na základě počasí...teď už chápu, proč je o dušičkách narváno v márnicích...jsou to lidé, co čekali s přezutím na to správné datum 8-s
:no:8-s
Kdo nemá na zimní pneu, ať v zimě (svým) autem nejezdí...
Nevím, proč by jim měl někdo něco platit, můžou chodit pěšky, nebo jezdit vlakem/busem...
Platí to co psal Label. Zimní gumy se nekupují kvůli tomu kolik je na cestě sněhu, ale kvůli svým vlastnostem za nízkých teplot.
Kdo nemá na obutí, nemá na bezpečné provozování auta. A nemá tedy na cestě co dělat.
Přesně tak, platí to jen pro sníh (a v BESIPU vždycky mezi říjnem a dubnem >:-[] ). Dokonce existují zimní pneumatiky, co jsou i na ledu horší než slušná letní pneumatika (Michelin, Dunlop, Continental z Německa)
pochybuju ze nekdo kdo nema na zimni pneu nebo ma nejake shitozni ma slusne "letnaky" od firem co jsi napsal, pravdepodobne ma shitizni i ty letnaky :-) alias guma za 6 stovek v obchodaku a s popiskem kteremu temer nerozumi ani v Cine
Takých "expertov" som videl v jarku, kde sa skĺzli pri posúvaní sa v kolóne na mierne sklonenej ceste ... Bolo celkom zaujímavé, vidieť stopy kolmé na vozovku a končiace u "experta" s letnými pneumatikami ...
Pokud zimáky opravdu nepotřebuješ, pak zřejmě ani nepotřebuješ jezdit v zimě.
Pokud bude můj celkový příjem 8500 čistého, pak pro mě bude celoroční provozování vlastního auta nemožný luxus...
osobně na zimní přezouvám, ale nevidím důvod, proč by někdo v zimě občas nemohl vyjet na letních - samozřejmě zodpovědně a pokud tomu odpovídají podmínky - tedy je sucho nebo nemrzne... pak není důvod takovéhoto zodpovědného člověka omezovat...
jiná věc jsou magoři co vyjedou na sníh na letních... to pak střílet...
Nevidím důvod, tím, že jako chodec na podzim zmokneš totiž nikoho dalšího (přímo) neohrožuješ..., to se ovšem při jízdě s letníni pneu na sněhu, nebo ledu říct rozhodně nedá.
A to že v zimě vyjedeš na letních za sucha? To sucho se může během chvilky změnit na sníh, nebo led (mrznoucí déšť)...
Souhlasím. Stojí za tím asi gumárenská lobby. Pro paušální zavedení zimních pneumatik v našich končinách není opodstatnění. Stačí zavést to, co platí v Německu - zimní musíš mít, když chceš vyjet do sněhu. Lidi, kteří jezdí např. jen po městě, kde mrzne doslova několik dní v roce, zimní pneumatiky nepotřebují a těch pár dní případně můžou jet MHD.
nehledě k tom, že kvalitní letní guma má i při nízkých teplotách na suchu a na mokru lepší vlastnosti než podprůměrná zimní pneumatika.
s tou kvalitou jsem ti to jiz napsal, a ta prvni cast, opravdu veris tomu ze jsou lidi tak rozumny ze kdyz mrzne tak pojedou MHD misto autem? a kor v CR? tak naivni snad nejses >:D
Tak naivní opravdu nejsem, to se bát nemusíš. Proto bych nic nenamítal proti jakési přenesení pravidla proporcionality na vztah řidič-bezpečnost provozu, aby právě za takové případy následoval postih.
A není lepší jít cestou prevence v podobě povinnosti zimních pneumatik. I ze zdejší diskuze vyplývá, že se najde spousta jedinců, kteří by dál jezdili na letních, protože "je to v pohodě" a já jsem přece supr řidič, který zvládne cokoliv.
1. Doporučuji minimálně školu smyku a zkusit 2 auta s rozdílným obutím (zimní/letní)
2. K čemu ti je postih řidiče, když ten i*iot někoho zraní, nebo usmrtí. To znamená prevence, prevence a zase prevence.
Ovšem nízké teploty jsou v zimním období teploty výrazněji pod nulou a při těch bude mít na "mokru" letní pneu lepší vlastnosti sakra těžko, nehledě na velmi podstatný fakt, že podmínky na cestách se v zimě často mění velice rychle (sníh/led) a předpokládám, že většina řidičů nemá ve voze věšteckou skleněnou kouli...
v rakusku je to asi takto (pre osobne auta): pre urcite obdobie roku (teraz neviem od x-teho novembra do y-teho marca) mas mat zimne pneumatiky, ked su na cestach "zimne podmienky" (definovane ako suvisla ujazdena vrstva snehu). Uznavanou nahradou su za takych podmienok letne plus nasadene retaze.
Ziaden policajt ta nebude zastavovat a kontrolovat ci zimne mas alebo nemas (ono vtedy, ked kydne tolko snehu ze je na ceste suvisla vrstva maju policajti aj tak dost inej roboty). Ale ak si ucastnikom nehody ktoru si nesposobil (napr. bol si na hlavnej, a niekto vletel do teba z vedlajsej) je tvojou povinnostou dokazat, ze k nehode by doslo aj keby si mal obute zimne. To je ovsem dost tazke, dokazat ze ani na zimnych by som na tom snehu nebol ubrzdil. Takze v takom pripade mas na nehode spoluvinu, a poistovna kde ma hlavny vinnik povinne poistenie ti krati plnenie (moze dokonca az na nulu).
treba tak, ze ikdyz je silnice odhrabana a sucha, tak pokud mrzne, tak zmrzne na kost i ta letni pneumatika, a ted malej test, jak na sfaltu byt suchem a odklizenem brzdi kost?
asi jako kdybych se ptal, proc mam kvuli 130km mesicne platit povinne ruceni nebo dokonce pojistku na aute >:D
ak niekto najazdi malo, nie je problem cely rok pouzivat zimne gumy. Par takych ludi poznam, vzhladom k malemu najazdu sa im dve sady pneu skor rozpadnu na starobu a nie na opotrebenie
A když během jízdy začne sněžit? Když je mráz a teplota -10st, letní pneu tvrdé jako kámen??? Uvažujete vůbec? Máte ŘP a najezdili jste nějaký km v zimě???
Nema cenu reagovat. Presne typ, kterej bude pri prvnim snehu v prvni zatacce mimo cestu. Me 3 roky zpet celne naboural ridic, kterej dostal smyk na snehu, ktery rano napadl. Obe auta totalni skody a tvrdil, ze den predtim bylo sucho.... Jo, mel letni.
Sorry, ale když vyrazíš na letních a během cesty ti začne sněžit, tak jsi nezodpovědný blbec, protože jsi se měl podívat na předpověď počasí. Navíc, pokud někdo jezdí víc a nebo na větší vzdálenosti tak má pravděpodobně přezuto. My třeba druhé auto také nepřezouváme, ale manželka na sněhu nejezdí a než už vyjede, tak se nejprve přesvědčí, že by nemělo být nepříznivé počasí a i tak jede maximálně pár kilometrů do města na nákup, nebo s dětmi něco zařídit. Za těch pět let co máme obě auta se nám nestalo, že někde zůstala kvůli sněhu a pod. Je to jen o zodpovědnosti a když není počasí na letní pneu tak jede vlakem nebo busem a měli by to tak dělat i ostatní, pokud nechtějí přezouvat, protože i čína je na sněhu lepší než nejlepší letní pneu.
dokud zimaky nezohledni pojistovny, tak se to proste nepohne :-)
jednoduche, je zima, jsou podminky nevhodne pro "letni" pneumatiky a jsi soucasti nehody jako vinik, tak mas spoluucast na nehode a cast zaplatis ze sveho a z povinneho ruceni pujde zbyla cast, po prvni nehode kde by takovi clovek musel zaplatit spoluucast by si jiste zimaky v zimnim obdoby na uato daval :-)
Ono to s těmi letními pneu v zimě není tak jednozačné, jak nám pneumatikářská loby tvrdí. Podle testů, které již několikrát proběhly mají kvalitní letní pneu i při -10°C lepší jízdní vlastnosti než zimní, ale jen na suché vozovce, to samé platí i pro jízdu na mokru (samozřejmě rozdíli proti zimním nejsou výrazné, ale i v posledním testu který jsem viděl všechny zimní porazila v obou kategoriích). Naopak na sněhu a ledě je i dobrá letní pneu horší než nejhorší zimní a to o hodně. My máme třeba dvě auta a protože manželka na sněhu jezdit nechce, tak jsou na jejím autě po celý rok letní pneu a nemáme s tím nejmenší problém.
Tak jsem ten článek našel. Bohužel není uvedeno, kdo to měřil. Ale letní pneu má brzdnou dráhu na suchu při -10°C 38.9m a nejlepší zimní 44.3m, na mokru (měřeno při teplotě +3°C) má letní 47.3m a zimní 51.3m
Odkud je ten článek ? Být to měření prováděno při teplotě 30°C, tak jsem ochoten polemizovat, ale za tebou udávaných teplot je to dle mne totální blbost.
Je to AutoBild cca dva nebo tři roky starý článek. Taky jsem těm výsledkům nechtěl věřit. Ale vzali tam pro porovnání se zimními nejlepší letní pneu co měli (nebyla to žádná tvrdá economy směs) a v létě (při teplotě 22°C) měla brzdnou dráhu 34.6m. Taky tam bylo vyjádření někoho od Continentalu a lepší chování letní pneu i když o něco ztvrde je dáno tím, že má větší bloky oproti zimní pneu, které se méně deformují a jsou v lepším kontaktu s vozovkou. Takže delší brzdná dráha zimních je způsobena podle něj přávě jistou deformací dezénu vlivem velkého mnozstvý lamel pro záběr na sněhu. Lepší chování na mokru vysvětlil jednoduše tím, že ta letní byla na odvod vody optimalizována. Jinak je potřeba dodat, že ta letní je lepší opravdu jen na suché vozovce. Pokud ta vozovka bude i lehce namrzlá, když například po ránu spadne jinovatka tak už to neplatí, i když je zdánlivě suchá silnice... takže sami napsali, že suchá silnice v zimně je jen výjimečně a chovní na suchu mělo v testu váhu 10%.
No pánové ti kteří tvrdí že zimní a letní pneu jsou téměř na stejno a že je to vlastně fuk, buď nemáte na zimní gumy a patrně vaše auta nemají ani povinné ručení (což je zřejmě poslední móda nemajetné mládeže, vzít si studenskou půjčku a půlku dát za řidičák zbytek utratit za auto těsně před smrti ale na pojistku už nezbývá) anebo nemáte pud sebezáchovy. A hlášky typu když je v zimě suchá silnice mně super baví x krát jsem zažil suchou silnici a v lesním úseku , ležel sníh a nebo taky led protože tam nezasvítí slunce celý den a nebo jen naváté jazyky na cestě nejlépe v zatáčce.Kromě toho v zimě se někdy počasí změní z hodiny na hodinu a nemusí to být zrovna jen v Krkonoších.
Osobně si nedovedu představit, že bych v Jizerkách kde bydlím přežil na letních gumách. Na druhou stranu, kdybych bydlel někde u Mikulova, kde sníh viděli naposled akorát v televizi a jezdil bych jen po okolí taky bych se na zimáky vykašlal. Záleží na konkrétním případu.
možná máš pravdu, v létě mi říkal, jeden starousedlík, že byla tuhá zima, protože jim napadlo ve Valticích tolik sněhu, že 14 dní nemoch jezdit do vinohradu na kole :-)
"...Celých sedm procent českých řidičů letní pneumatiky na zimní vůbec nepřezouvá a ohrožuje tak nejen sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu..."
A co ak tych 7% v zime vobec nejazdi? Ako potom ohrozuju ostatnych? Tym ze im auto na letnych stoji v garazi?
Mám chuť nakopat každého, kdo trpí neodolatelným puzením NAŘIZOVAT DRUHÝM, jak se mají chovat, schovávaje přitom zajišťování snadných výdělků pro sebe a osoby spřízněné za ušlechtilé kecy o starost o blaho bližního svého. To je přesně ten případ lidových bruselských komisařů, nařizujících takzvanou úspornou žárovku ve špajzu, ve kterém se rozsvěcí dvakrát denně vždy na dobu tří minut, nutících lidi baštit zcelofánovatělé koblihy, předepisujících směr zahnutí banánu či správnou hrbolatost okurek, a samozřejmě nařizujích nazout na auto zimní pneumatiky, když při sváteční příležitosti Božího hodu vánočního při deseti nad nulou vezete svojí pečlivě ošetřovanou Škodovkou dárky vnoučatům, kteroužto jízdou dosáhnete v daném roce nájezdu již přes tři tisíce kilometrů 8-s ...
A vubec, proc nam prikazuji v obci pade? Ja zvladam rychlosti daleko vyssi, su frajer, ktereho nic neprekvapi, takze proc me omezuji? Na co pojistka, kdyz jsem odbornik a nebouram? Hele, chapes, ze o ridice vlastniho auta nejde, ale jde o to, ze muze zabit nekoho jineho? Me prijde v zime zimni guma logicka a nechci se bat, kdy na me za bukem vyleti nejaky blazen na letnich, mam svuj zivot rad. Takze, zimni povinne a bez kecu
Je to přesně jak píšeš před mnoha lety jsem jel autem na zimkách jednou užší uličkou v Ostravě proti mně člověk na letních a když mě uviděl dostal panickou hrůzu že se tam dvě auta proti sobě nevejdou, začal brzdit a jelikož jsem i já jel hodně pomalu a viděl jsem že se přesouvá na tom sněhu do mého pruhu zašlápl jsem brzdu a stál jsem skoro na fleku, pán z protijedoucího favoritu vesele doklouzal až ke mně a prásk, taky si myslel že ve městě to nějak na těl letních zvládne.Každý druhý bourak tady si plete demokracii s anarchii, chlapi chápu že jste drsňáci co se utírají šmirglpapírem místo toaleťáku ale na cestách fakt nejste jen vy.
Jestli člověk při minus 20 nepoužije rukavice a umrznou mu ruce je jeho problém, jestli se účastní veřejného provozu, pak nikoho ohrozit nesmí! Jsem pro zimní pneu jako povinnou součást zimní výbavy.
Koukám, jaká je to tu dnes opět přehlídka demence, rozumné názory jsou v těžké menšině. Zajímavé, že ti nejútočnější jsou samí noví, že by horkokrevná mládež s ještě teplými řidičáky? Plus pár hrdinských výjimek, pánů dokonalých...
Zimní gumy vždy, protože zimní počasí je hodně nevyzpytatelné a co bylo ráno nemusí být v poledne. Poté, co jsem jednoho dne potkal snad všechny možné varianty počasí mírného pásma, už to beru opravdu automaticky.
Tak tahle kvazistatistika je fakt k ničemu. A co třeba info o tom, jestli těch 7% zlých a nebezpečných vrahů v zimě jezdí? Jestli to jsou jen "chataři", tak je to jedno, ne? A co je komu čerta do toho, na čem já jezdím? Když si udělám gumy z pudinku a budu jezdit tak, abych nikoho neohrožoval, tak je to jedno, ne?
Zkrátka kdo nepřezouvá a přemýšlí nad tím, co nám lijou do hlavy, tak je špatný, áááno.
Me je do certa neco do toho, na cem jezdis! Porad nechapete, ze zimni gumy jsou hlavne od toho, abyste nenabourali NEKOHO JINEHO?
Kdyby byla jistota, ze se vybouras sam, jezdi treba na galuskach, ale tim, ze muzes ohrozit jine, bych zimaky videl jako povinnost. Jak tu psalo hodne lidi, nikdo nevi, jake bude pocasi za dve hodiny, proto se radeji sichrovat.
U nas mame hezky kopecek, kde za minulou zimu trikrat bylo rano sucho a odpoledne byl ten kopec pod snehem a kvuli nekolika magorum na letnich se muselo objizdet 15 km, moc dekujem
Dost tlachání s omezenci. Každý normální člověk používá letní i zimní, takže se s vámi loučím a jako hloupý imperialista zlobbovaný médii a výrobci pneumatik jedu za chvíli přezout bačkory.
Pevně věřím, že to s některými nesekne, protože je venku letní polojasno a 7 stupňů.
Chtěl bych vidět ty hrdiny, jestli by svůj život na 100% svěřili do ruky vlastním schopnostem v připadě, že by za způsobení nehody na sněhu při použití letního obutí byl okamžitě u krajnice vykonán trest smrti zastřelením.
Takovou snůšku bezbřehých nesmyslů a obhajob vlastní idiocie jako u některých nahoře jsem tu už dlouho nezažil...naposled vloni u toho samého tématu. Aby se jeden bál vyjet v zimě na silnici, protože s podobným lidským hovadem neuděláš nic.
Manželka najezdila za 3 roky na autě 12kkm, ani ve snu by mě nenapadlo jí nepřezout. To může vymyslet jen chorobný a chorobně lakomý mozek...resp. bezmozek.
Precetl jsem si ty kecy dvacetiletych "dopravnich odborniku" sedlajicich benzinove bazarove rendliky a docela jsem se bavil. Pouze na letnich pneu jsem najezdil asi 1,4 milionu km. Za kazdeho pocasi, v lete, v zime, hodne dalkovych tras. A bez nehody v zimnim obdobi. Pokud se jezdi tak, aby clovek neohrozoval sebe ani jine, predvida, co se muze stat, da se to zvladnout i na letnich gumach v pohode.
Potom jsem v zime zacal jezdit na zimnich. Je fakt, ze na snehu jsou o poznani lepsi. Ovsem fyzika se oc*rat neda a na naledi, nebo rozbredlem snehu v tom velky rozdil neni a pokud jste do zatacky moc rychli, zadna zimni guma vam nepomuze.
Takze bych to shrnul asi tak: mit na aute zimni gumy je urcite v mrazu lepsi, nez gumy letni. Ovsem jeste mnohem lepsi je mit v hlave rozum. Pokud rozum chybi, bude kazda zimni guma k nicemu.