Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 7 % řidičů na zimu nepřezouvá letní pneumatiky

Téměř pětina Čechů přezouvá pneumatiky až ve chvíli, kdy napadne první sníh.
Zpět na článek
20. 10. 2010 18:07
20. 10. 2010 18:41
20. 10. 2010 18:59
20. 10. 2010 19:04
20. 10. 2010 19:06
20. 10. 2010 19:37
20. 10. 2010 19:45
20. 10. 2010 19:56
20. 10. 2010 19:59
20. 10. 2010 20:04
20. 10. 2010 20:06
20. 10. 2010 20:56
20. 10. 2010 21:01
20. 10. 2010 22:48
20. 10. 2010 23:30
21. 10. 2010 06:21
21. 10. 2010 10:27
21. 10. 2010 08:25
21. 10. 2010 08:28
21. 10. 2010 09:20
21. 10. 2010 11:05
22. 10. 2010 00:27
22. 10. 2010 08:33
23. 10. 2010 16:45
21. 10. 2010 01:23
21. 10. 2010 13:02
21. 10. 2010 15:52
21. 10. 2010 07:32
21. 10. 2010 08:04
21. 10. 2010 09:39
21. 10. 2010 11:57
21. 10. 2010 13:03
20. 10. 2010 17:21
Již zimní gumy před dušičkama
Kašlu na zimní pneu. Vždy přezouvám až po dušičkách.

Třeba Kraus (nyní i v porotě talentmanie) tvrdil, že od 1.10. ( tedy na dušičky) mají mít všichni přezuto.
Rozbalit vlákno
4
20. 10. 2010 18:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2010 18:41
Re: Již zimní gumy před dušičkama
a Kraus není v porotě talentmanie :-)
21. 10. 2010 06:12
Re: Již zimní gumy před dušičkama
To je zajímavý, obvykle se přezouvá na základě počasí...teď už chápu, proč je o dušičkách narváno v márnicích...jsou to lidé, co čekali s přezutím na to správné datum 8-s
Avatar - FISHkaa
21. 10. 2010 12:56
Re: Již zimní gumy před dušičkama
o dušičkách je narváno už na hřbitovech >:D >:D
20. 10. 2010 18:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - beibej
20. 10. 2010 18:41
130 km
Jak chcete nutit přezouvat lidi co najezdí 130 km za měsíc po odhrabaných suchých ulicích ve městě? Jak mu to odůvdníte? A kdo to jim to zaplatí?
Rozbalit vlákno
43
20. 10. 2010 18:59
Re: 130 km
takoví mají jezdit celoročne na zimních
20. 10. 2010 19:04
Re: 130 km
Blbější příspěvek už jsem dlouho nečetl.
20. 10. 2010 19:37
Re: 130 km
Tak je buď nepiš, nebo po sobě nečti ;-)
Avatar - white label
20. 10. 2010 19:45
Re: 130 km
:no: 8-s
Kdo nemá na zimní pneu, ať v zimě (svým) autem nejezdí...
Nevím, proč by jim měl někdo něco platit, můžou chodit pěšky, nebo jezdit vlakem/busem...
20. 10. 2010 19:56
Re: 130 km
až ti bude přes 70 a budeš mít celkový příjem 8500 čistýho tak poznáš jaký je to kupovat zimáky. který nepotřebuješ.
Avatar - T613
20. 10. 2010 19:59
Re: 130 km
Platí to co psal Label. Zimní gumy se nekupují kvůli tomu kolik je na cestě sněhu, ale kvůli svým vlastnostem za nízkých teplot.
Kdo nemá na obutí, nemá na bezpečné provozování auta. A nemá tedy na cestě co dělat.
20. 10. 2010 20:04
Re: 130 km
nefunkčnost letních pneu za nízkýc teplot je jen fáma způsobená masáží výrobců pneu... rozdíly jsou tak minimální, že to nestojí za řeč...
Avatar - Ricardo
20. 10. 2010 20:06
Re: 130 km
Přesně tak, platí to jen pro sníh (a v BESIPU vždycky mezi říjnem a dubnem >:-[] ). Dokonce existují zimní pneumatiky, co jsou i na ledu horší než slušná letní pneumatika (Michelin, Dunlop, Continental z Německa)
20. 10. 2010 20:56
Re: 130 km
pochybuju ze nekdo kdo nema na zimni pneu nebo ma nejake shitozni ma slusne "letnaky" od firem co jsi napsal, pravdepodobne ma shitizni i ty letnaky :-) alias guma za 6 stovek v obchodaku a s popiskem kteremu temer nerozumi ani v Cine
20. 10. 2010 22:40
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Takých "expertov" som videl v jarku, kde sa skĺzli pri posúvaní sa v kolóne na mierne sklonenej ceste ... Bolo celkom zaujímavé, vidieť stopy kolmé na vozovku a končiace u "experta" s letnými pneumatikami ...
Avatar - Ricardo
20. 10. 2010 23:14
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Pak ale není chyba v pneumatikách, ale v rukách a v hlavě řidiče.
21. 10. 2010 06:14
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Hele nejezdíš celoroční? Ještě tu zkus tu pohádku o výborných leťácích, co s nimi jezdíš v zimě do Alp a předjíždíš čtyřkolky s řetězy >:-[]
21. 10. 2010 01:14
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
>:D >:D >:D Máš určitě hodně najeto speciálně přes zimu.
21. 10. 2010 06:47
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Az ti nekdo pujci auto, tak si to vyzkousej. Ja ma zkusenosti presne obraceny...
20. 10. 2010 20:02
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Až mi bude přes 70, dobrovolně odevzdám řidičák abych nemusel jezdit na dálnici v protisměru nebo při parkování padat do Vltavy.
Avatar - positivemind
20. 10. 2010 22:31
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
až ti bude 70, měl bys mít soudnost a nesedat za volant, neboť tvá reakční doba bude poněkud... na ho.v.no
21. 10. 2010 01:11
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
To jsi nemyslel vážně že z 8500,- Kč někomu zbývá na provoz auta?
Avatar - white label
21. 10. 2010 01:41
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Pokud zimáky opravdu nepotřebuješ, pak zřejmě ani nepotřebuješ jezdit v zimě.
Pokud bude můj celkový příjem 8500 čistého, pak pro mě bude celoroční provozování vlastního auta nemožný luxus...
20. 10. 2010 20:02
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
osobně na zimní přezouvám, ale nevidím důvod, proč by někdo v zimě občas nemohl vyjet na letních - samozřejmě zodpovědně a pokud tomu odpovídají podmínky - tedy je sucho nebo nemrzne... pak není důvod takovéhoto zodpovědného člověka omezovat...
jiná věc jsou magoři co vyjedou na sníh na letních... to pak střílet...
Avatar - Ricardo
20. 10. 2010 20:02
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Tak já bych zavedl nosit na podzim povinně roztažený deštník >:D
Avatar - white label
21. 10. 2010 01:34
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Nevidím důvod, tím, že jako chodec na podzim zmokneš totiž nikoho dalšího (přímo) neohrožuješ..., to se ovšem při jízdě s letníni pneu na sněhu, nebo ledu říct rozhodně nedá.
A to že v zimě vyjedeš na letních za sucha? To sucho se může během chvilky změnit na sníh, nebo led (mrznoucí déšť)...
Avatar - Ricardo
20. 10. 2010 20:05
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Souhlasím. Stojí za tím asi gumárenská lobby. Pro paušální zavedení zimních pneumatik v našich končinách není opodstatnění. Stačí zavést to, co platí v Německu - zimní musíš mít, když chceš vyjet do sněhu. Lidi, kteří jezdí např. jen po městě, kde mrzne doslova několik dní v roce, zimní pneumatiky nepotřebují a těch pár dní případně můžou jet MHD.
nehledě k tom, že kvalitní letní guma má i při nízkých teplotách na suchu a na mokru lepší vlastnosti než podprůměrná zimní pneumatika.
20. 10. 2010 21:04
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
s tou kvalitou jsem ti to jiz napsal, a ta prvni cast, opravdu veris tomu ze jsou lidi tak rozumny ze kdyz mrzne tak pojedou MHD misto autem? a kor v CR? tak naivni snad nejses >:D
Avatar - Ricardo
20. 10. 2010 21:33
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Tak naivní opravdu nejsem, to se bát nemusíš. Proto bych nic nenamítal proti jakési přenesení pravidla proporcionality na vztah řidič-bezpečnost provozu, aby právě za takové případy následoval postih.
21. 10. 2010 06:16
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Jakože každá nehoda skončí soudem a několika posudky soudních znalců??? 8-s
21. 10. 2010 09:16
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
A není lepší jít cestou prevence v podobě povinnosti zimních pneumatik. I ze zdejší diskuze vyplývá, že se najde spousta jedinců, kteří by dál jezdili na letních, protože "je to v pohodě" a já jsem přece supr řidič, který zvládne cokoliv.
1. Doporučuji minimálně školu smyku a zkusit 2 auta s rozdílným obutím (zimní/letní)
2. K čemu ti je postih řidiče, když ten i*iot někoho zraní, nebo usmrtí. To znamená prevence, prevence a zase prevence.
21. 10. 2010 16:06
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
A navíc těžko budeš stíhat idiota z mlékem na bradě který zabije sebe a v protijedoucím autě rodiče od dvou tří dětí.
Avatar - white label
21. 10. 2010 01:22
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Ovšem nízké teploty jsou v zimním období teploty výrazněji pod nulou a při těch bude mít na "mokru" letní pneu lepší vlastnosti sakra těžko, nehledě na velmi podstatný fakt, že podmínky na cestách se v zimě často mění velice rychle (sníh/led) a předpokládám, že většina řidičů nemá ve voze věšteckou skleněnou kouli...
Avatar - white label
21. 10. 2010 13:56
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Přesně tak...
21. 10. 2010 15:23
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Ty si sám na sebe reaguješ >:-[] :yes:
Avatar - T613
21. 10. 2010 20:50
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
jj, je to borec >:D
Avatar - white label
22. 10. 2010 01:17
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Ne, tak samolibý nejsem, měla to být reakce na figurku z 9:16, ale použil jsem špatné tlačítko "reagovat"... ;-) :*) >:-[]
21. 10. 2010 13:41
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
v rakusku je to asi takto (pre osobne auta): pre urcite obdobie roku (teraz neviem od x-teho novembra do y-teho marca) mas mat zimne pneumatiky, ked su na cestach "zimne podmienky" (definovane ako suvisla ujazdena vrstva snehu). Uznavanou nahradou su za takych podmienok letne plus nasadene retaze.

Ziaden policajt ta nebude zastavovat a kontrolovat ci zimne mas alebo nemas (ono vtedy, ked kydne tolko snehu ze je na ceste suvisla vrstva maju policajti aj tak dost inej roboty). Ale ak si ucastnikom nehody ktoru si nesposobil (napr. bol si na hlavnej, a niekto vletel do teba z vedlajsej) je tvojou povinnostou dokazat, ze k nehode by doslo aj keby si mal obute zimne. To je ovsem dost tazke, dokazat ze ani na zimnych by som na tom snehu nebol ubrzdil. Takze v takom pripade mas na nehode spoluvinu, a poistovna kde ma hlavny vinnik povinne poistenie ti krati plnenie (moze dokonca az na nulu).
20. 10. 2010 20:47
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
treba tak, ze ikdyz je silnice odhrabana a sucha, tak pokud mrzne, tak zmrzne na kost i ta letni pneumatika, a ted malej test, jak na sfaltu byt suchem a odklizenem brzdi kost?

asi jako kdybych se ptal, proc mam kvuli 130km mesicne platit povinne ruceni nebo dokonce pojistku na aute >:D
Avatar - petrumr
20. 10. 2010 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2010 06:18
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Tady jsou dnes perly...na zimácích 80 limit, zrušit LEDky.... >:-[]
20. 10. 2010 21:03
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
ak niekto najazdi malo, nie je problem cely rok pouzivat zimne gumy. Par takych ludi poznam, vzhladom k malemu najazdu sa im dve sady pneu skor rozpadnu na starobu a nie na opotrebenie
Avatar - petrumr
20. 10. 2010 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 10. 2010 22:57
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
jo to je fakt. a stojím si za tím, že na letňákách i za mrazu na suchu je to v rámci rychlostních limitů vpohodě.
21. 10. 2010 06:19
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
A když během jízdy začne sněžit? Když je mráz a teplota -10st, letní pneu tvrdé jako kámen??? Uvažujete vůbec? Máte ŘP a najezdili jste nějaký km v zimě???
21. 10. 2010 06:53
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Nema cenu reagovat. Presne typ, kterej bude pri prvnim snehu v prvni zatacce mimo cestu. Me 3 roky zpet celne naboural ridic, kterej dostal smyk na snehu, ktery rano napadl. Obe auta totalni skody a tvrdil, ze den predtim bylo sucho.... Jo, mel letni.
23. 10. 2010 16:29
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Sorry, ale když vyrazíš na letních a během cesty ti začne sněžit, tak jsi nezodpovědný blbec, protože jsi se měl podívat na předpověď počasí. Navíc, pokud někdo jezdí víc a nebo na větší vzdálenosti tak má pravděpodobně přezuto. My třeba druhé auto také nepřezouváme, ale manželka na sněhu nejezdí a než už vyjede, tak se nejprve přesvědčí, že by nemělo být nepříznivé počasí a i tak jede maximálně pár kilometrů do města na nákup, nebo s dětmi něco zařídit. Za těch pět let co máme obě auta se nám nestalo, že někde zůstala kvůli sněhu a pod. Je to jen o zodpovědnosti a když není počasí na letní pneu tak jede vlakem nebo busem a měli by to tak dělat i ostatní, pokud nechtějí přezouvat, protože i čína je na sněhu lepší než nejlepší letní pneu.
20. 10. 2010 21:01
pojistovny
dokud zimaky nezohledni pojistovny, tak se to proste nepohne :-)

jednoduche, je zima, jsou podminky nevhodne pro "letni" pneumatiky a jsi soucasti nehody jako vinik, tak mas spoluucast na nehode a cast zaplatis ze sveho a z povinneho ruceni pujde zbyla cast, po prvni nehode kde by takovi clovek musel zaplatit spoluucast by si jiste zimaky v zimnim obdoby na uato daval :-)
Rozbalit vlákno
15
20. 10. 2010 22:48
Re: pojistovny
No vidíš, zaplať nám pojistku. A když se něco stane tak zaplať ze svýho... >:-[]
20. 10. 2010 23:30
Re: pojistovny
Ono to s těmi letními pneu v zimě není tak jednozačné, jak nám pneumatikářská loby tvrdí. Podle testů, které již několikrát proběhly mají kvalitní letní pneu i při -10°C lepší jízdní vlastnosti než zimní, ale jen na suché vozovce, to samé platí i pro jízdu na mokru (samozřejmě rozdíli proti zimním nejsou výrazné, ale i v posledním testu který jsem viděl všechny zimní porazila v obou kategoriích). Naopak na sněhu a ledě je i dobrá letní pneu horší než nejhorší zimní a to o hodně. My máme třeba dvě auta a protože manželka na sněhu jezdit nechce, tak jsou na jejím autě po celý rok letní pneu a nemáme s tím nejmenší problém.
Avatar - white label
21. 10. 2010 01:15
Re: pojistovny
To samé platí na mokru a taky při -10ti? :*)
21. 10. 2010 06:21
Re: pojistovny
To neřeš...nemá to smysl ;-) Jsme tupci a neumětelové, když přezouváme :-)
21. 10. 2010 10:27
Re: pojistovny
zas ono když je mohutně zasolená silnice, tak může být klidně i při -10 jen mokrá.
21. 10. 2010 08:25
Re: pojistovny
No tak při mínus 10 bude letní guma tvrdá jak šutr a na její jízdní vlastnosti byť na suchý silnici bych nechtěl spoléhat.
21. 10. 2010 08:28
Re: pojistovny
Zase jeden, který neví, že pneumatiky se jízdou zahřívají >:D
21. 10. 2010 09:20
Re: pojistovny
Zase další, který to bere jak F1
21. 10. 2010 11:05
Re: pojistovny
v mínus 10 úplně tečou vedrem >:D
22. 10. 2010 00:27
Re: pojistovny
Tak jsem ten článek našel. Bohužel není uvedeno, kdo to měřil. Ale letní pneu má brzdnou dráhu na suchu při -10°C 38.9m a nejlepší zimní 44.3m, na mokru (měřeno při teplotě +3°C) má letní 47.3m a zimní 51.3m
22. 10. 2010 08:33
Re: pojistovny
Odkud je ten článek ? Být to měření prováděno při teplotě 30°C, tak jsem ochoten polemizovat, ale za tebou udávaných teplot je to dle mne totální blbost.
23. 10. 2010 16:45
Re: pojistovny
Je to AutoBild cca dva nebo tři roky starý článek. Taky jsem těm výsledkům nechtěl věřit. Ale vzali tam pro porovnání se zimními nejlepší letní pneu co měli (nebyla to žádná tvrdá economy směs) a v létě (při teplotě 22°C) měla brzdnou dráhu 34.6m. Taky tam bylo vyjádření někoho od Continentalu a lepší chování letní pneu i když o něco ztvrde je dáno tím, že má větší bloky oproti zimní pneu, které se méně deformují a jsou v lepším kontaktu s vozovkou. Takže delší brzdná dráha zimních je způsobena podle něj přávě jistou deformací dezénu vlivem velkého mnozstvý lamel pro záběr na sněhu. Lepší chování na mokru vysvětlil jednoduše tím, že ta letní byla na odvod vody optimalizována. Jinak je potřeba dodat, že ta letní je lepší opravdu jen na suché vozovce. Pokud ta vozovka bude i lehce namrzlá, když například po ránu spadne jinovatka tak už to neplatí, i když je zdánlivě suchá silnice... takže sami napsali, že suchá silnice v zimně je jen výjimečně a chovní na suchu mělo v testu váhu 10%.
21. 10. 2010 01:23
Re: pojistovny
Je to stejný argument jako když opilec zbourá ještě na parkovišti před hospodu tři auta a mávne rukou a řekne však mám povinné ručení.
Avatar - FISHkaa
21. 10. 2010 13:02
Re: pojistovny
když tohle udělá opilec a chytnou ho benga, tak pojišťovna po něm bude vymáhat škodu = přečti si podmínky smlouvy ;-)
21. 10. 2010 15:52
Re: pojistovny
No a když by jsi to měl stejné se zimníma pneu, jako že na sněhu na letních někoho zboříš a pak to budeš muset zaplatit tak by to bylo taky fér.
21. 10. 2010 01:33
To jsou dnes zase perly
No pánové ti kteří tvrdí že zimní a letní pneu jsou téměř na stejno a že je to vlastně fuk, buď nemáte na zimní gumy a patrně vaše auta nemají ani povinné ručení (což je zřejmě poslední móda nemajetné mládeže, vzít si studenskou půjčku a půlku dát za řidičák zbytek utratit za auto těsně před smrti ale na pojistku už nezbývá) anebo nemáte pud sebezáchovy. A hlášky typu když je v zimě suchá silnice mně super baví x krát jsem zažil suchou silnici a v lesním úseku , ležel sníh a nebo taky led protože tam nezasvítí slunce celý den a nebo jen naváté jazyky na cestě nejlépe v zatáčce.Kromě toho v zimě se někdy počasí změní z hodiny na hodinu a nemusí to být zrovna jen v Krkonoších.
Rozbalit vlákno
5
21. 10. 2010 06:54
Re: To jsou dnes zase perly
:yes:
21. 10. 2010 08:22
Re: To jsou dnes zase perly
Osobně si nedovedu představit, že bych v Jizerkách kde bydlím přežil na letních gumách. Na druhou stranu, kdybych bydlel někde u Mikulova, kde sníh viděli naposled akorát v televizi a jezdil bych jen po okolí taky bych se na zimáky vykašlal. Záleží na konkrétním případu.
Avatar - white label
21. 10. 2010 13:48
Re: To jsou dnes zase perly
Ovšem třeba zrovna loni bylo opravdu dost sněhu i u toho Mikulova...
21. 10. 2010 15:29
Re: To jsou dnes zase perly
možná máš pravdu, v létě mi říkal, jeden starousedlík, že byla tuhá zima, protože jim napadlo ve Valticích tolik sněhu, že 14 dní nemoch jezdit do vinohradu na kole :-)
21. 10. 2010 11:57
Re: To jsou dnes zase perly
:yes:
21. 10. 2010 07:32
ohrozuje?
"...Celých sedm procent českých řidičů letní pneumatiky na zimní vůbec nepřezouvá a ohrožuje tak nejen sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu..."

A co ak tych 7% v zime vobec nejazdi? Ako potom ohrozuju ostatnych? Tym ze im auto na letnych stoji v garazi?
Rozbalit vlákno
1
21. 10. 2010 08:04
Re: ohrozuje?
Přečti si příspěvky výše a dojde ti, že to není až zase tak neobvyklé a těch 7% je možné ještě málo.
21. 10. 2010 08:26
Sakra - jak se slušně řekne "buzerace" ?
Mám chuť nakopat každého, kdo trpí neodolatelným puzením NAŘIZOVAT DRUHÝM, jak se mají chovat, schovávaje přitom zajišťování snadných výdělků pro sebe a osoby spřízněné za ušlechtilé kecy o starost o blaho bližního svého. To je přesně ten případ lidových bruselských komisařů, nařizujících takzvanou úspornou žárovku ve špajzu, ve kterém se rozsvěcí dvakrát denně vždy na dobu tří minut, nutících lidi baštit zcelofánovatělé koblihy, předepisujících směr zahnutí banánu či správnou hrbolatost okurek, a samozřejmě nařizujích nazout na auto zimní pneumatiky, když při sváteční příležitosti Božího hodu vánočního při deseti nad nulou vezete svojí pečlivě ošetřovanou Škodovkou dárky vnoučatům, kteroužto jízdou dosáhnete v daném roce nájezdu již přes tři tisíce kilometrů 8-s ...
Rozbalit vlákno
4
21. 10. 2010 08:55
Re: Sakra - jak se slušně řekne "buzerace" ?
A vubec, proc nam prikazuji v obci pade? Ja zvladam rychlosti daleko vyssi, su frajer, ktereho nic neprekvapi, takze proc me omezuji? Na co pojistka, kdyz jsem odbornik a nebouram? Hele, chapes, ze o ridice vlastniho auta nejde, ale jde o to, ze muze zabit nekoho jineho? Me prijde v zime zimni guma logicka a nechci se bat, kdy na me za bukem vyleti nejaky blazen na letnich, mam svuj zivot rad. Takze, zimni povinne a bez kecu
21. 10. 2010 10:37
Re: Sakra - jak se slušně řekne "buzerace" ?
Je to přesně jak píšeš před mnoha lety jsem jel autem na zimkách jednou užší uličkou v Ostravě proti mně člověk na letních a když mě uviděl dostal panickou hrůzu že se tam dvě auta proti sobě nevejdou, začal brzdit a jelikož jsem i já jel hodně pomalu a viděl jsem že se přesouvá na tom sněhu do mého pruhu zašlápl jsem brzdu a stál jsem skoro na fleku, pán z protijedoucího favoritu vesele doklouzal až ke mně a prásk, taky si myslel že ve městě to nějak na těl letních zvládne.Každý druhý bourak tady si plete demokracii s anarchii, chlapi chápu že jste drsňáci co se utírají šmirglpapírem místo toaleťáku ale na cestách fakt nejste jen vy.
21. 10. 2010 09:38
Re: Sakra - jak se slušně řekne "buzerace" ?
Jestli člověk při minus 20 nepoužije rukavice a umrznou mu ruce je jeho problém, jestli se účastní veřejného provozu, pak nikoho ohrozit nesmí! Jsem pro zimní pneu jako povinnou součást zimní výbavy.
Avatar - T613
21. 10. 2010 10:59
Re: Sakra - jak se slušně řekne "buzerace" ?
:yes:
Avatar - Blue Sun
21. 10. 2010 09:39
Koukám
Koukám, jaká je to tu dnes opět přehlídka demence, rozumné názory jsou v těžké menšině. Zajímavé, že ti nejútočnější jsou samí noví, že by horkokrevná mládež s ještě teplými řidičáky? Plus pár hrdinských výjimek, pánů dokonalých...
Zimní gumy vždy, protože zimní počasí je hodně nevyzpytatelné a co bylo ráno nemusí být v poledne. Poté, co jsem jednoho dne potkal snad všechny možné varianty počasí mírného pásma, už to beru opravdu automaticky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ManInBlack
21. 10. 2010 10:10
Informační hodnota
Tak tahle kvazistatistika je fakt k ničemu. A co třeba info o tom, jestli těch 7% zlých a nebezpečných vrahů v zimě jezdí? Jestli to jsou jen "chataři", tak je to jedno, ne? A co je komu čerta do toho, na čem já jezdím? Když si udělám gumy z pudinku a budu jezdit tak, abych nikoho neohrožoval, tak je to jedno, ne?

Zkrátka kdo nepřezouvá a přemýšlí nad tím, co nám lijou do hlavy, tak je špatný, áááno.
Rozbalit vlákno
2
21. 10. 2010 10:37
Re: Informační hodnota
Me je do certa neco do toho, na cem jezdis! Porad nechapete, ze zimni gumy jsou hlavne od toho, abyste nenabourali NEKOHO JINEHO?
Kdyby byla jistota, ze se vybouras sam, jezdi treba na galuskach, ale tim, ze muzes ohrozit jine, bych zimaky videl jako povinnost. Jak tu psalo hodne lidi, nikdo nevi, jake bude pocasi za dve hodiny, proto se radeji sichrovat.

U nas mame hezky kopecek, kde za minulou zimu trikrat bylo rano sucho a odpoledne byl ten kopec pod snehem a kvuli nekolika magorum na letnich se muselo objizdet 15 km, moc dekujem
21. 10. 2010 11:14
Re: Informační hodnota
Jezdi...klidně na pudingu, ale zab se sám, ideálně na svém pozemku! Podobně nejapné sebestředné hlupáky zbožňuju!
21. 10. 2010 11:57
Ti druzí
Dost tlachání s omezenci. Každý normální člověk používá letní i zimní, takže se s vámi loučím a jako hloupý imperialista zlobbovaný médii a výrobci pneumatik jedu za chvíli přezout bačkory.

Pevně věřím, že to s některými nesekne, protože je venku letní polojasno a 7 stupňů.
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2010 13:03
Tresty a nehody
Chtěl bych vidět ty hrdiny, jestli by svůj život na 100% svěřili do ruky vlastním schopnostem v připadě, že by za způsobení nehody na sněhu při použití letního obutí byl okamžitě u krajnice vykonán trest smrti zastřelením.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
21. 10. 2010 14:01
Re: Tresty a nehody
Samozřejmě by potom žádní takoví hrdinové nebyli, pos.ali by se strachy o sebe, což je u nich něco jiného, než mít obavu i o ty druhé...
21. 10. 2010 14:06
Re: Tresty a nehody
Takovou snůšku bezbřehých nesmyslů a obhajob vlastní idiocie jako u některých nahoře jsem tu už dlouho nezažil...naposled vloni u toho samého tématu. Aby se jeden bál vyjet v zimě na silnici, protože s podobným lidským hovadem neuděláš nic.
Avatar - white label
21. 10. 2010 14:33
Re: Tresty a nehody
Můžem jen doufat, že alespoň většima z nich jsou jen mladiství "puboši" hrající si zde na dospělé řidiče se skutečným řidičákem...
21. 10. 2010 14:51
Re: Tresty a nehody
Bojím se i doufat ;-)
Avatar - white label
21. 10. 2010 14:53
Re: Tresty a nehody
Doufat můžeš vždycky, toho se bát nemusíš... :-)
21. 10. 2010 15:24
Re: Tresty a nehody
Manželka najezdila za 3 roky na autě 12kkm, ani ve snu by mě nenapadlo jí nepřezout. To může vymyslet jen chorobný a chorobně lakomý mozek...resp. bezmozek.
21. 10. 2010 15:56
Re: Tresty a nehody
Moje žena za rok najede taky tak kolem 4 - 5k km, ale zimky má na autě už od úterka a já jsem hovado přehazoval jsem kola až včera. ;-)
21. 10. 2010 16:58
a zasloužili by
za uši ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2010 21:19
Kecy tety Brecy
Precetl jsem si ty kecy dvacetiletych "dopravnich odborniku" sedlajicich benzinove bazarove rendliky a docela jsem se bavil. Pouze na letnich pneu jsem najezdil asi 1,4 milionu km. Za kazdeho pocasi, v lete, v zime, hodne dalkovych tras. A bez nehody v zimnim obdobi. Pokud se jezdi tak, aby clovek neohrozoval sebe ani jine, predvida, co se muze stat, da se to zvladnout i na letnich gumach v pohode.

Potom jsem v zime zacal jezdit na zimnich. Je fakt, ze na snehu jsou o poznani lepsi. Ovsem fyzika se oc*rat neda a na naledi, nebo rozbredlem snehu v tom velky rozdil neni a pokud jste do zatacky moc rychli, zadna zimni guma vam nepomuze.

Takze bych to shrnul asi tak: mit na aute zimni gumy je urcite v mrazu lepsi, nez gumy letni. Ovsem jeste mnohem lepsi je mit v hlave rozum. Pokud rozum chybi, bude kazda zimni guma k nicemu.
Rozbalit vlákno
1
22. 10. 2010 06:37
Re: Kecy tety Brecy
Jsi sice trouba, ale máš pekelný štěstí...rozhodně ne umění řídit.