Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

7 % řidičů na zimu nepřezouvá letní pneumatiky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (95)
Téměř pětina Čechů přezouvá pneumatiky až ve chvíli, kdy napadne první sníh.

Celých sedm procent českých řidičů letní pneumatiky na zimní vůbec nepřezouvá a ohrožuje tak nejen sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu.

Téměř pětina Čechů přezouvá pneumatiky až ve chvíli, kdy napadne první sníh. Vyplývá to z průzkumu, který pro pojišťovnu Direct uskutečnila společnost IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

"Průzkum ukázal, že 37 procent řidičů přezouvá na zimní pneumatiky, pokud teploty klesnou pod 7 °C. Každý pátý řidič pak přezouvá pneumatiky, když už se na letních necítí bezpečně. Řidiči by se měli na vozovce chovat zodpovědně a uvědomit si, že na ní nejezdí sami,“ uvedl tiskový mluvčí pojišťovny Tomáš Zavoral.

Podle policejních statistik nehodovosti dochází v zimních měsících k většímu počtu dopravních nehod. Nedodržování základů bezpečné jízdy k tomu výrazně přispívá. Letní pneumatiky v zimě výrazně prodlužují brzdnou dráhu a snižují ovladatelnost auta.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (95)
23. 10. 2010 16:45
Re: pojistovny
Je to AutoBild cca dva nebo tři roky starý článek. Taky jsem těm výsledkům nechtěl věřit. Ale vzali tam pro porovnání se zimními nejlepší letní pneu co měli (nebyla to žádná tvrdá economy směs) a v létě (při teplotě 22°C) měla brzdnou dráhu 34.6m. Taky tam bylo vyjádření někoho od Continentalu a lepší chování letní pneu i když o něco ztvrde je dáno tím, že má větší bloky oproti zimní pneu, které se méně deformují a jsou v lepším kontaktu s vozovkou. Takže delší brzdná dráha zimních je způsobena podle něj přávě jistou deformací dezénu vlivem velkého mnozstvý lamel pro záběr na sněhu. Lepší chování na mokru vysvětlil jednoduše tím, že ta letní byla na odvod vody optimalizována. Jinak je potřeba dodat, že ta letní je lepší opravdu jen na suché vozovce. Pokud ta vozovka bude i lehce namrzlá, když například po ránu spadne jinovatka tak už to neplatí, i když je zdánlivě suchá silnice... takže sami napsali, že suchá silnice v zimně je jen výjimečně a chovní na suchu mělo v testu váhu 10%.
23. 10. 2010 16:29
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Sorry, ale když vyrazíš na letních a během cesty ti začne sněžit, tak jsi nezodpovědný blbec, protože jsi se měl podívat na předpověď počasí. Navíc, pokud někdo jezdí víc a nebo na větší vzdálenosti tak má pravděpodobně přezuto. My třeba druhé auto také nepřezouváme, ale manželka na sněhu nejezdí a než už vyjede, tak se nejprve přesvědčí, že by nemělo být nepříznivé počasí a i tak jede maximálně pár kilometrů do města na nákup, nebo s dětmi něco zařídit. Za těch pět let co máme obě auta se nám nestalo, že někde zůstala kvůli sněhu a pod. Je to jen o zodpovědnosti a když není počasí na letní pneu tak jede vlakem nebo busem a měli by to tak dělat i ostatní, pokud nechtějí přezouvat, protože i čína je na sněhu lepší než nejlepší letní pneu.
22. 10. 2010 08:33
Re: pojistovny
Odkud je ten článek ? Být to měření prováděno při teplotě 30°C, tak jsem ochoten polemizovat, ale za tebou udávaných teplot je to dle mne totální blbost.
22. 10. 2010 06:37
Re: Kecy tety Brecy
Jsi sice trouba, ale máš pekelný štěstí...rozhodně ne umění řídit.
Avatar - white label
22. 10. 2010 01:17
Re: Toto je fakt "nepriestrelný" argument ...
Ne, tak samolibý nejsem, měla to být reakce na figurku z 9:16, ale použil jsem špatné tlačítko "reagovat"... ;-) :*) >:-[]