Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC: Řidiči malých aut jsou v ohrožení života

Řidiči nejmenších automobilů jsou při srážce s autem nižší střední třídy v ohrožení života. Vyplývá to z posledních výsledků nárazových zkoušek ADAC.
Zpět na článek
13. 9. 2012 11:26
13. 9. 2012 11:41
13. 9. 2012 12:00
13. 9. 2012 12:40
13. 9. 2012 12:46
13. 9. 2012 13:18
13. 9. 2012 13:27
13. 9. 2012 13:33
13. 9. 2012 13:36
13. 9. 2012 14:42
13. 9. 2012 16:08
13. 9. 2012 14:58
13. 9. 2012 15:32
13. 9. 2012 15:47
13. 9. 2012 16:23
13. 9. 2012 16:03
13. 9. 2012 16:22
13. 9. 2012 16:12
13. 9. 2012 16:22
13. 9. 2012 16:15
13. 9. 2012 16:24
13. 9. 2012 17:36
13. 9. 2012 21:19
13. 9. 2012 15:48
13. 9. 2012 16:19
13. 9. 2012 18:48
13. 9. 2012 17:29
13. 9. 2012 18:36
13. 9. 2012 18:54
13. 9. 2012 18:58
13. 9. 2012 19:06
13. 9. 2012 19:13
13. 9. 2012 19:54
13. 9. 2012 20:06
13. 9. 2012 21:11
14. 9. 2012 03:09
14. 9. 2012 16:52
14. 9. 2012 08:12
13. 9. 2012 21:02
13. 9. 2012 21:08
13. 9. 2012 21:13
13. 9. 2012 21:16
13. 9. 2012 21:31
13. 9. 2012 22:11
14. 9. 2012 03:49
14. 9. 2012 16:26
13. 9. 2012 21:48
14. 9. 2012 08:49
13. 9. 2012 11:26
A JA se smeju
tohle davam do kazde diskuze o crashtestech minimalne 3 roky.
Ze 5 hvezd v miniaute je upne neco jineho nez 3 hvezdy ve vyssi stredni.. kdyby teda aktualne nejaka vyssi stredni se 3 hvezdama byla..

[odkaz]
Rozbalit vlákno
64
13. 9. 2012 11:37
Re: A JA se smeju
Po silnicích ovšem ještě jezdí dost a dost aut střední a vyšších tříd se třemi, ale i dvěma nebo i jednou hvězdou...
13. 9. 2012 11:41
Re: A JA se smeju
no, aspon ze to nekdo ma odvahu rict, ze miniauta ktera nam EU doporucuje jako to nejlepsi na svete jsou pojizdne ohvezdickovane rakve.
13. 9. 2012 11:49
Re: A JA se smeju
Jenomže kdyby si každý místo pidiauta koupil střední, aktuální majitelé aut stejných tříd by potřebovali, kvůli svému bezpečí, větší a ti s většími zase větší a nevím, kde by se to zastavilo a rozdíl tam pořád bude.
13. 9. 2012 12:00
Re: A JA se smeju
A o tom to je :-)
o problemu se samozrejme vi, nicmene tu jde o ekonomicke zajmy.. velka tezka auta zaberou ve mestech vice mista, spotrebujou vic paliva a provoznich hmot, jsou drazsi a ovsem taky bezpecnejsi. Uz kdysi se rikalo: vetsi-bezpecnejsi Dneska se rika: nove-bezpecnejsi. A nove = povetsinou male, protoze velka auta plati neskutecne dane a poplatky.
Neni pravda, ze stare a tezke = vzdycky spatne a nebezpecne auto. Problematika deformacnich zon a airbagu je dokonale zvladnuta od 80tych let, tj pres 30 let. Problematika ochrany proti korozi je zvladnuta 20 let.
V konstrukci uz neni co zlepsovat a tak se v pripade narazu jedna jen a jen o energii narazu ktere karoserie celi a o celkove pretizeni pusobici na posadku.
Pro oboji je klicova hmotnost. A ta se neokeca... viz to video se zlomenou corsou a smartem v trojitem saltu mortale.
13. 9. 2012 12:40
Re: A JA se smeju
Kdybys vzal moderní menší auto a k němu o dvě třídy větší třicet let staré, vsadím si na to nové. Tvým problémem v malém autě nejsou třicetileté vraky, ale moderní těžké vozy. Srážka s takovým dvou a půl tunovým Continentalem GT nebude žádný med. Tenhle test je vlastně pokračováním dřívějšího, kdy proti sobě poslali Fiat 500 a Audi Q7.

A hrubě se pleteš v tom, že v konstrukci není co zlepšovat. Je, stejně jako v materiálech. Pořád se jde dopředu.

Asi jediným řešením by bylo tahle těžká auta nevpouštět do měst, kde jsou doma auta malá. Nebo jim dát nižší rychlostní limity. V tomhle směru jsem celkem neutrální, protože srážku s (byť lehkým) náklaďákem moje auto stejně nepřežije.
13. 9. 2012 12:46
Re: A JA se smeju
tak se podivej na tohle ty teoretiku... tady mas paradni priklad 30 roku stareho auta v praxi a jak se chova po narazu do chumace miniaut .. treba pri neocekavanem ucpani dalnice.
Je to jako kdyz zralok proplave hejnem sardinek...

[odkaz]
13. 9. 2012 13:18
Re: A JA se smeju
Víš, co jsou to dvě třídy? Navíc jsem nezmínil, že beru v potaz samozřejmě obligátní padesátku. Za těch třicet let auta nejen narostla, ale i ztěžkla. Začíná se hubnout, ale i tak není 1,5 tuny pro nižší střední nic neobvyklého. Proto pro dnešní nižší střední není třicetiletý vrak tak velký problém. Hmotnost bude velmi podobná a při troše štěstí máš skelet vyztužený vysokopevnostní ocelí. Pokud se bavíš o energiích, tak větším faktorem je rychlost.

Když tak rád hledáš crash testy na internetu, určitě najdeš i ten správný.
13. 9. 2012 13:27
Re: A JA se smeju
kecy v kleci... w126 je hmotnostne zhruba tam, co je dnesni Ecko, tedy odpovida vyssi stredni.
A mezi tema autama co je rozmaznou jsou Kadetty a spol, ty jsou hmotnostne zhruba tam, co jsou dneska Citiga a spol... takze jakej problem.
13. 9. 2012 13:33
Re: A JA se smeju
Asi ti nedochází, že podstatou mého argumentu je, že stará vyšší střední váží podobně jako dnešní nižší střední. A ty tu argumentuješ, že starý tank váží jako dnešní vyšší střední a stará nižší střední váží jako dnešní městský prcek.
13. 9. 2012 13:36
Re: A JA se smeju
fajn, tak si zaplat u Adacu nekolik desitek mega a nech pustit aktualni Ecko (1600 kg) na plny plyn do vyrovnanych kolincat, smartu a VW NSF.

Vysledek bude naprosto identicky s tim videem co jsem poslal ja, akorat to vyjde podstatne draz.
Rozervana a zkroucena miniauta a netknuta kabina Ecka, kde mozna ani nebouchnou bagly.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 14:21
Re: A JA se smeju
mícháš tu dohromady spusty aspektů.

1. staré auta byly, zvláště ty luxusní, dělány jako "pořádný kus železa", prostě pevné se považovalo za bezpečné. Což dnes neplatí, auto je dnes stavěno zcela jinak - prostor pro zachování posádky, místa z vysokopevnostní oceli, deformační zóny... Prostě aby auto bylo schopno pohltit co nejvíce kinetické energie tak, aby přetížení bylo co nejmenší a přitom aby zůstal živý obsah vozu v celku. Dřív se rovnalo auto v celku = přeživší posádka. Což není pravda...

2. hmotnosti značně narostly stejně jako rozměry. Dnešní střední třída má běžně nad 4,8 m a kolem 1800 kg... A tak je to napříč třídami. Favorit měl kolem 800 (?) kg, dnešní Fabia 1200 kg...

3. je jasné, že když vezmeš 20 let starou Tatru, tak ti ani moderní malý vůz moc nepomůže. Bezpečnost se ale značně zvýšila a kdo to nevidí, tak je blázen. Vím o případu, kdy řidiče "zachránila" právě koupě 5* vozu, neměli vůz myslím ani měsíc a následoval čelní střet s kamionem. Dopadlo to dobře. Kdyby měli 20 let starý vůz, tak by následoval zřejmě urnový háj...
13. 9. 2012 14:42
Re: A JA se smeju
mluvis z hladu.

w126 (predchudce dnesniho Ska) 1600 kg
w212 (aktualni Ecko) 1600 kg

versus

Fiat Tipo 945 kg
Opel Kadett 914 kg
Smart ForTwo 770 kg
Skoda Citigo 929 kg

Svoje vyplody o tancich a Tatrach si nech pro decka ve skolce.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 15:10
Re: A JA se smeju
Vždyť sis sám odpověděl.

Teď si dpolň, kolik váží dnešní Bravo, Astra... Citigo si porovnej s váhou Favorita... 20 let staré vozy jsou rakve na 4 kolech. Stačí se podívat, jak dopadaly v NCAP takové kočáry, jako P406, Laguna 96 apod. ale to už si evidetně raději nechceš pamatovat nebo jsi ještě tahal kačera >:-[] :no:

A k tvému oblíbenému E-class - to jsem ti přece psal, že luxusní vozy byly dělané jako "pořádný kus železa". A tvůj W126 vs. W212 - váhy nebudu dohledávat, ale s jakými motory ta váha je... to jen tak na okraj.
13. 9. 2012 16:08
Re: A JA se smeju
Ke konci jsem se sice zaměřil jen na hmotnost, ale přesně, jak říkáš. Konstrukce je dnes mnohem vyspělejší, ať už si blob myslí, co chce. Počítačový návrh umožnil dobrou materiálovou optimalizaci. Nemluvě o nových spojovacích technologiích. Nebo o pokroku v ocelářském průmyslu.
Avatar - Emel
13. 9. 2012 14:58
Re: A JA se smeju
5thGear testoval Modus proti Volvu 940 a Renault projel Volvem jako nůž máslem. Finta byla v tom, že se testovalo poměrně malé překrytí, které Renault rozložil na celé auto, zatímco Volvo ne.

[odkaz]

Vlastní crashtest je cca. od 1:50
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 15:14
Re: A JA se smeju
vidíš a přeci se stále najdou blobové, kteří by raději sedli do toho Volva ;-)
13. 9. 2012 15:17
Re: A JA se smeju
No jo, to by se pak říkalo, že nejhorší je srážka s blobcem
13. 9. 2012 15:18
Re: A JA se smeju
Aha, tak takhle se dostal Renault motor do Volva :-O
Avatar - Emel
13. 9. 2012 15:32
Re: A JA se smeju
:-)

Nerad bych to nějak moc zobecňoval, nicméně to video je dost poučné. Při plném překrytí by to asi dopadlo pro Volvo lépe.
13. 9. 2012 15:47
Re: A JA se smeju
to video neni vubec poucne, pisu uz podruhe, ze to nebylo volvo, ale prazdna karoserie volva bez motoru, tudiz bez naprosto zasadni casti deformacni zony.
13. 9. 2012 15:50
Re: A JA se smeju
Aha, takže ten redaktor (Tom Ford, myslím) s tím autem jezdil a přitom ho někdo tahal na provázku jako kachničku, jo?
Ne, ještě jinak - oni ten motor vyndali z Volva a nacpali ho pod kapotu toho rendlika, aby to vypadalo ještě hůř pro Volvo, že?
Avatar - Emel
13. 9. 2012 16:03
Re: A JA se smeju
Jak jsi na to přišel?
13. 9. 2012 16:09
Re: A JA se smeju
Ví to od té doby, co mu v nicku přebývá "o".
13. 9. 2012 16:12
Re: A JA se smeju
Asi to vydedukoval z toho, že použili naviják. :-)
13. 9. 2012 16:15
Re: A JA se smeju
uz se to rozebiralo asi 1000x ...
[odkaz]
13. 9. 2012 16:24
Re: A JA se smeju
pokud to nekomu jeste nestacilo, tak to zopakuju jeste jednou 5TH GEAR JSOU BANDA UBOZAKU a VOLVO nemelo MOTOR. Tecka.
13. 9. 2012 16:27
Re: A JA se smeju
Fajn, tak už jsi to tady dal 4x a pořád je tam to samé:
Odkaz na video + tlachy moulů, co si myslí, že odhalili spiknutí.
13. 9. 2012 17:36
Re: A JA se smeju
To ze z toho Volva odmontovali motor muze byt pravda a nemusi. 5th gear to asi neprizna a z fotek to vypada krajne podezrele. A u Renaultu zadny duvod k jasotu, meli by minimalne zlamane nohy.
Avatar - Emel
13. 9. 2012 21:19
Re: A JA se smeju
U Renaultu důvod ke spokojenosti - deformační zóna rozložila energii na celou šířku auta, samotná kabina zůstala stabilní, airbagy zafungovaly jak měly. Nic víc se udělat nedá...
13. 9. 2012 15:14
Re: A JA se smeju
V Autotipu tak dva roky zpět byl článek. Crash test Ford Fiesta - malé moderní auto proti Fordu Siera - staré auto střední třídy bez deformačních zón. Rozdíl 25 let. Náraz byl tuším v padesáti, přesazený. Fiesta dopadla úplně v pohodě, šli ji otevřít dveře. Siera měla ohlý práh u řidiče, veškerou energii pohltila její karoserie. Ani dvacet let staré sedany střední třídy nemají šanci proti dnešním moderním aut velikosti Fabie. Ono za dvacet let ta karoserie vyměkne, at kvůli rzi nebo svary...
13. 9. 2012 15:48
Re: A JA se smeju
siera byl strep uz v dobe sveho vzniku..
13. 9. 2012 16:11
Re: A JA se smeju
Nebo uhlíková, či vodíková křehkost, a i samotná vysokopevnostní ocel je dnes s pevností poněkud jinde, než před 20 - 25 lety...
Ale to se zaslepenci těžko vysvětlí.
13. 9. 2012 16:19
Re: A JA se smeju
jo jasny, a laserove svary , co mas jeste v klobouku... ?
se do tech downsizovanych sracek podivej, zvedni tomu kapotu a podivej se na ty vzpery, nosniky na ten plastovej moturek... a zvedni haubnu u 30 roku stare sklady... predni nosniky by se uplatnily ve stavebnictvi jako preklady oken. A ony se pri crashtestech LAMOU !
13. 9. 2012 16:23
Re: A JA se smeju
Né, vážně jako, já tě nechám u toho, žes vodhalil tajný jako spiknutí na 5th Gear a nikdo jinej tě jako nechce pochopit, žé.
Respekt, bro ;-)

P.S.:
S těmi okenními překlady ses dobře odkopal - co tak čekat od zednickýho učně >:D
14. 9. 2012 10:04
Re: A JA se smeju
O to vůbec nejde. Jde o délku deformační zóny, když se srazí 2 pidiauta tak díky půl metrový deformační zóně bude srážka mít horší dopad pro posádku než když se srazí 2 auta střední třídy (ve stejný rychlosti), který mají každý deformační zónu přes metr. Jak píše blob pidi auta jsou jen ohvězdičkovaný rakve.
13. 9. 2012 14:38
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Že je menší auto v nevýhodě při přímém střetu s větším je prostě fyzika. Tvoje vyšší střední je zase v nevýhodě při střetu s kamionem. A že kamionů po silnicích jezdí. Dnes už snad více než aut vyšší střední třídy. Řešení je tedy podle tebe takové, že budeme všichni jezdit kamionem? Druhá polovina reality je, že malé auto je obratnějš a má kratší brzdnou dráhu, takže ve spoustě případů ke kolizi ani nedojde, protože se malé auto vymanévruje. Život je složitý a ne vždy větší a silnější znamená výhodu. To zjistili už dinosauři.
13. 9. 2012 14:52
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
ne, reseni je, at si paka jezdi v ohvezdickovanych miniautech umiraji pri kazde havarce jako prvni.
At uz to udelaji z duvodu, ze nemaji penize na vetsi auto, ze jsou zblbli EU propagandou downsizingu a snizovani emisi CO2 anebo ze se jim takova auta proste a jednoduse libi .
Kazdeho vec. Ale nemely by se lidem plosne vymyvat mozky.
Kazdy zhruba tusi, co se stane, kdyz motorkare sejme auto.
Ze srazka vyssi stredni s miniautem je de facto to same nedochazi vubec nikomu.
Lidi by meli mit na vyber a k tomu potrebuji pravdive a objektivni informace. Ne zmanipulovane testy NCAP a EU normovanou spotrebu.
13. 9. 2012 15:17
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Lidi by měli především používat svůj mozek. Metodika měření NCAP je známá a s tím vědomím by měli nakládat s výsledky. Neexistuje nikdy jedna správná metodika měření, která poskytne o objektu měření absolutní pravdu. A týká se to úplně každého měření. Od spotřeby po sociologické průzkumy. A ještě hůře se potom výsledky měření porovnávají, zejména pokud jde o různé předměty měření. Netřeba tomu říkat manipulace neby vymývání mozků.

Mimochodem, co se asi stane, když malé auto narazí přímo do boku vyšší střední. Opravdu si myslíte, že na tom vyšší střední bude lépe než ten mrňous? A zmanipuloval jsem Vás teď, nebo je jenom skutečnost tak složitá, že žádné jednoduché pravdy neexistují?
13. 9. 2012 16:54
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
souhlas. Problem je v tom, ze videotest, kde treba w140 (boze bylo to dobre pro Lady Dianu) nebo nejaky Rolls drti citigo by byl "politicky nekorektni".
Takove video se proste na net nedostane.
Zato je tu milion videi jak nejaka moderni Renckova pomsta drti prazdnou kastli od Volva bez motoru, jeste na co nejvetsi offset a buhvijak prorezlou.
Pak ma spousta lidi (viz diskuze) pocit, ze co je nove, to je supr. No.. at si to mysli. Ja mam naopak pocit, ze co je nove, to je bezvadne vypoctene na jeden druh crashtestu, ve kterem to exceluje, ale v realnem svete to muze byt naprosta pohroma, protoze vsechno ostatni je o***e na krev. Anebo si snad nekdo mysli, ze nova Thalia za 140tisic KC je bezpecnejsi vuz, nez garazovane nerezate Sko z 80, 90tych let, ktere jako nove stalo 3kkk v tehdejsich cenach ?
Ani omylem.
Dokonce i NCAP uvadi, ze ty hvezdicky plati jen pro auta stejne velikosti a hmotnosti a pro srovnani mezi ruznymi tridami se to nehodi. Maji to nekde v metodice malinkatym pismem a nikde se o tom moc nemluvi.
13. 9. 2012 17:41
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
zbytecne se rozcilujes. Ja treba s vetsinou toho co jsi napsal nesouhlasim, treba posilat peknou udrzovanou garazovanou Cinu proti cemukoliv v ramci crashtestu je naprosta zvrhlost. Za to by ti majitel pekne podekoval. Proto crashtest na netu nenajdes.

A proc to taky delat, kdyz ADAC to pise jasne:

(cituji): "Mimochodem, na cestující uvnitř působí výrazně větší síly než při čelním nárazu, který provádí Euro NCAP. "

Tak proc to hrotis. Vsem to je jasne, jen Mariachi a jeho particka noshledu ma v hlave vymeteno, ale to vsichni davno vime.
14. 9. 2012 09:07
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
"Mimochodem, co se asi stane, když malé auto narazí přímo do boku vyšší střední. Opravdu si myslíte, že na tom vyšší střední bude lépe než ten mrňous? "

[odkaz]
13. 9. 2012 15:23
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Blobe, všimnul sis, že jediný, kdo tady kolem sebe kope jak vymytý mozek, jseš ty? Dostal jsi několik docela dobrých argumentů, proč není vždy 30letý 2 tunový mergl lepší než nový tunový minivůz s mnoha hvězdičkami z NCAP. Myslím, že každý z diskutérů se nad tvou toerii zamyslel a přišel s něčím, co ji vyvrací. Ty ne, ty jenom všem kolem nadáváš a urážíš a ani ses neobtěžoval se zamyslet. Víš, kouzlo omezeného člověka je, že on neví, že je omezený.
13. 9. 2012 15:31
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
:-) neni ti pomoci, v konkretnim pripade mercedes w126 (libovolna motorizace, neshnila kastle) versus jakekekoliv miniauto dnesni produkce je predem jasny vysledek...celni naraz ve vysoke rychlosti w126 posadka bez zraneni, miniauto mrtvi.
Kdybys umel argumentovat, rekl bys, ze v tom druhem videu slo o naraz zezadu, kterym se zadna metodika nezabyva a tudiz jsou nasledky horsi. Takovy argument bych bral a je to videt i na prvni pulce videa, kdy pustlili nejdriv male auto. Rozmackalo se, ale zdaleka ne tak moc, jako to auto do ktereho to napalilo zezadu. To bylo na hadry.
Pokud si doted nepochopil, co udelala ta w126ka s celym klubkem aut, tak si to pust jeste 10x a s brylemi. Podotykam, ze to neni zadna Tatra ani tank, jen obycejnych 1600kg v dalnicni rychlosti.
Avatar - Emel
13. 9. 2012 15:34
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Dopadlo by to stejně jako Modus vs. Volvo 940 - viz výše.
13. 9. 2012 15:35
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
volvo melo vybrakovanej motor, jestli myslis tu kravinu z fifth gearu

[odkaz]
Avatar - Emel
13. 9. 2012 16:30
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
V testu se o tom nemluví, zmiňuje to jen pár zoufalců na foru - možná majitelů Volva, možná vášnivých diskutérů kterým najednou došly argumenty. Ve videu je vidět, že tam motor je. Kdyby tam nebyl, byl by předek Volva víc zvednutý.
13. 9. 2012 16:42
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
jasny, stovky zoufalcu dojdou ke stejnemu zaveru, ze vybrakovali motor.. zato 5th gear (proboha, uz ten nazev vsecko napovida), kde je vrcholem vtipnosti (nebo trapnosti) rozmlatit starou w124 bejsbolkou je SUPR zdroj zarucenych informaci..
Avatar - Emel
13. 9. 2012 16:52
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
To nejsou žádné stovky... jeden zoufalec to někde bez jakéhokoli důkazu plácnul a pár ještě větších zoufalců to (opět bez jakéhokoli důkazu) papouškuje.

Nevím co napovídá název 5th Gear... ale tobě je evidentně vše jasné ještě než se na to podíváš ;-).
13. 9. 2012 16:55
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Že se s ním ty vůbec zahazuješ, Emele... Nudíš se? >:D
13. 9. 2012 18:17
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Emel to nepochopil, tak za domaci ukol 100x s brylemi :-)

To dalnicni sko je naprosto prukazne a po 100 prohlidnuti to musi pochopit i ti posledni mentalne zretardovani jedinci. ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 15:41
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Přestaň sem pořád cpát W126 a otevři oči. Mimochodem celistvost mercedesu ještě nic neříká o tom, jak by dopadla posádka...

[odkaz]
Takto dopadal "francouzský mercedes" v roce 1997 v nižší rychlosti, než je dnešní NCAP...
13. 9. 2012 15:48
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Ne rohYpnole, těžší je prostě lepší, tak jsem to řekl a hotovo. Koukni na video, jak jede W126ka.... >:D
že se ti ještě chce reagovat, máš můj obdiv :yes:
13. 9. 2012 15:46
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
No jo blobe, všichni jsou hlupáci, jenom ty jseš vzducholoď. Argumentovat nebudu, protože ty nejsi ani ochoten připustit, že by něco mohlo být jinak, než jak to vidíš ty. To je přesně to chování omezeného člověka, o kterém jsem psal. Na jednu stanu je sympatické, jak si stojíš za svým, na druhou jseš k smíchu. Tvé "argumenty"??? rovněž.
13. 9. 2012 15:52
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
ted jsi mi to natrel ... bravo.
13. 9. 2012 16:24
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Nárazy zezadu se zabýval například Thatcham. Byť v jiných rychlostech.
13. 9. 2012 17:41
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
myslim ze blob zdaleka neni jediny, ktery to vidi stejne. Ale nechapu, proc se s vama vubec bavi 8-s
13. 9. 2012 16:16
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Je zajímavé číst, v jaké společnosti se pohybuješ. V mém okolí by nikoho nenapadlo, že vybourat se v městském mini je to samé, jako vybourat se ve vyšší střední. Nebo, lépe řečeno, zajímavý je tvůj pohled na lidi okolo tebe, na lidi, kterými se obklopuješ.
14. 9. 2012 10:19
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Souhlasím s tebou. Podívej se třeba na výsledky starý Vectry - 2 hvězdičky a srovnej to se Smartem - 4 hvězdičky. Věci neznalý člověk by došel podle nesmyslnýho výsledku NCAP k závěru, že Smart je mnohem bezpečnější auto než Vectra. Pokud bych si při srážce těchto 2 aut musel vybrat kde budu sedět, jednoznačně zvolím Vectru, protože je mi jasný, že z ní vylezu v lepším stavu než ze Smartu. Dřív to ještě šlo, ale dnes se s hvězdami kouzlí vůbec fantasticky, kdy auto dostává hvězdy za připomínač pásů, ESP, ochranu chodců a další nesmysly, ale původní kritérium jak dopadne posádka při nárazu se jaksi dostává do pozadí.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 15:02
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Já bych to viděl raději na SKOTa >:-[]

I když řada 750... >:D ale chceme jezdit přecijen po silnici, že ;-)
13. 9. 2012 15:19
Re: JA se taky smeju, ale tobe.
Ale jenom když bude na hlínách a f TDIčku.
Avatar - Ham.
13. 9. 2012 11:36
Řidiči velkých aut v ohrožení života.
Testy FDAC prokázaly, že při srážce s kamionem mají řidiči velkých aut (velká SUV, velké luxusní sedany) minimální šanci na přežití. FDAC doporučuje do těchto aut montáž dvacetitunové ocelové čelní desky s průzory pro řidiče aby se šance vyrovnaly. ;-)
Rozbalit vlákno
16
13. 9. 2012 11:38
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
;-) :yes:
13. 9. 2012 11:44
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
problem je relativni.. zejmena v tom, ze kamiony nepestuji deformacni zony a cokoliv co jim stoji v ceste nemilosrdne drti. SUV nebo vyssi stredni je dost dlouha na to, aby vznikla aspon miziva sance, ze to posadka prezije. U miniaut kde vzadu je jen kousek skla tvorici pate dvere a za nimi hned decka v sedackach takova sance neni ani teoreticky.
Avatar - Ham.
13. 9. 2012 12:00
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
Testy pokračuji, v minulém týdnu experti FDAC zjistili šokující skutečnost, že řidiči kamionů jsou v ohrožení života. Při srážce s nákladním vlakem mají minimální šanci na přežití. V tomto týdnu se připravuje doporučení, které podle nejmenovaného zdroje z vedení FDAC bude ve smyslu aby každý kamion před sebou tlačil pět železničních vagónů, nejlépe uhláků.

Úplně poslední hot zpráva říká, že i strojvůdci vlaků jsou v ohrožení života. Při srážce s mostní konstrukcí mají minimální šanci na přežití. Zatím byl proveden jenom jeden amatérský pokus kdesi u Studénky v zaostalé ČR jehož výsledky nelze brát za oficielní. Proto FDAC urychleně připravuje podobný pokus pod dohledem všech kapacit agentury FDAC včetně přizvaných expertů z university v Hofburgu, přičemž ocelové nosníky mají být nahrazeny echt betonem. Experti FDAC jsou velmi napnutí jak toto jen může skončit.

PS: Nejmenovaný sedlák z Polabí zjistil, že při nárazu do betonového sloupu mostní konstrukce při večerní cestě z hospody na svém mopedu značky Stadion S11 se mu vůbec nic nestalo, ráno se probudil z opice, protože mu od vody táhlo na nohy a jen se divil kdo mu z předního kola udělal osmičku a proč má rozflákaná všechna vejce co vezl na předních řídítkách.
13. 9. 2012 12:41
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
ses d*l.

abys mel zhruba predstavu, o cem je rec....
[odkaz]
Avatar - Ham.
13. 9. 2012 12:51
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
Představu má každý žáček co nepropadl z fyziky a alespoň matně ví na čem závisí pohybová energie a o čem je zákon o zachování energie.
13. 9. 2012 16:08
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
Nadávky si nech sám pro sebe před zrcadlo, tam jich budeš potřebovat fakt hodně. :no:
Avatar - Pekelná Micinka
13. 9. 2012 12:59
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
>:D S tím Stadionem si mě pobavil :yes: ;-)
13. 9. 2012 13:46
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
:yes: :yes: :yes:
13. 9. 2012 14:25
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
>:D :yes: :yes: :yes:
Presne receno!
13. 9. 2012 14:29
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
...od vody mu táhlo na nohy. >:D :yes:

Všechny ty příklady jsou krásně názorné, škoda, že to ten blb (blob) ne a ne pochopit.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 15:16
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
>:D za sedláka z Polabí :yes:
13. 9. 2012 16:26
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
>:D
Avatar - Pekelná Micinka
13. 9. 2012 13:04
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
Avatar - Pekelná Micinka
13. 9. 2012 13:07
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
V tom případě, o kterém jsem přiznám, nevěděl, či spíše se nezamyslel, by měla EU, když už jí musíme trpět, tlačit výrazně na výrobce kamionů, aby měly deformační zóny. V podstatě by tedy museli přidat kus auta před přední nápravu, vytvořený jen za účelem absorbce energie. Problém je, že by se tím zhoršila manévrovatelnost na menších prostorech, kvůli delšímu převisu, nicméně to je jen marginální problém oproti možným ušetřeným životům. Docela mě zaráží, že samotní výrobci s něčím takovým už nepřišli, zřejmě není zájem, je to moc drahé na vývoj.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 9. 2012 15:23
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
>:D :yes:
13. 9. 2012 16:25
Re: Řidiči velkých aut v ohrožení života.
;-)
13. 9. 2012 12:06
(ne)chápu....
.... proč ADAC, když už tento test (s očekávatelným výsledkem) dělá, netestuje také nejbezpečnější současné miniauto - tedy něco z NSF od VW....

Patrně to bude proto, že by i přes svoji nespornou vyspělost dopadl podobně bídně jako všechny ostatní pidiauta a to by marketingově asi nebylo to pravwé.... :no:
Rozbalit vlákno
8
13. 9. 2012 12:12
Re: (ne)chápu....
to same muses rict o kolincatech a spol.
a jeste mala poznamecka k tomu smartu.. na tom linku co jsem poslal nahore je videt, jak to je tvrdej previt a jak hluboko se zaboril do toho Ska.

V tomto pripade smart vlastni zony ani nevyuziva, jen parazituje na deformacnich zonach vetsiho auta. Co by se asi stalo, kdyby narazil na kolmo do betonu ? Z pomerne malo poskozeneho auta by vytahovali lidi s mozkem na obleceni a jatra plice srdce a slezina by byly jeden chomac krvave kase.
Ne nadarmo se dela NCAP test do deformovatelne prekazky a v male rychlosti.
13. 9. 2012 13:35
Re: (ne)chápu....
Smart ve vysoké rychlosti do betonu zde:

[odkaz]
13. 9. 2012 13:48
Re: (ne)chápu....
no lol... skoda ze tam nemeli figurinu a nezmerili to pretizeni... Kabina to celkem vydrzela.. lidske tkane by ale asi nemely nejmensi sanci. Auto zastavilo prakticky okamzite.
Avatar - Emel
13. 9. 2012 17:32
Re: (ne)chápu....
No a co jiného asi mohlo při nárazu do pevné překážky udělat :-)?
13. 9. 2012 12:40
Re: (ne)chápu....
test byl proveden dopadl pro Q7 velice spatne a proto se rozhodli jeho vysledky nezverejnit. preci jen automobilka vydela vic na Q7 nez na NSF
13. 9. 2012 12:45
Re: (ne)chápu....
jako vtip dost dobre..
13. 9. 2012 18:48
Re: (ne)chápu....
"Patrně to bude proto, že by i přes svoji nespornou vyspělost dopadl podobně bídně jako všechny ostatní pidiauta a to by marketingově asi nebylo to pravwé" :yes:
13. 9. 2012 13:21
Mám taky malý auto
No, testy jsou pěkný ALE! Všiml jste si někdo toho, že nárazový vozík neodskočí??? Je pořád v kolejnici. To se v běžné srážce nemůže stát - vždycky se protijedoucí auta stočí nebo odskočí, tedy se tím menší destrukční škoda. Navíc při každém nárazu záleží na úhlu, rychlosti jednoho či obou aut, počasí, stavu auta atd. Vyděl jsem tolik velkých aut (Octavia, Mondeo apd) srulovaný jak plechovku... A podívejte se statisticky kolik havárií, smrtelných je v malých vozech !!!! A navíc, i v nejbezpečnějším autě na světě se člověk může zabít. Důležitý je jezdit tak, aby člověk neohrožoval sebe a druhý - být ohleduplný a to se dneska nenosí. Naopak, každý si kupuje SUV a jiné hovadské auta a myslí si o sobě kdo ví co...pak lidi jezdí jak dobytek. Nikdo si neuvědomuje, že čím větší auto, tím větší hmotnost a tím víc musí nosníky při srážce vydržet. Samozřejmě když sejme 3t auťák Pikanto s hmotností 850kg, budou následky horší jako když se srazí dvě Pikanta, ale co když se srazí dvě taková stejná SUV. Nebudou následky náhodou ještě horší??? To už nikdo neřeší. Takže klidně si jezdím malým autem, přežij jsem už tři velký havárky - opět v malým autě a tyhle info beru jen jako info.......
Rozbalit vlákno
14
13. 9. 2012 13:26
Re: Mám taky malý auto
ale prd... otaci se z podelne osy, ale mnohem mene nez miniauto. Duvod je zrejmy.. ma vyssi hmotnost, vetsi rozmery, vetsi moment setrvacnosti.
A take vetsi hybnost, takze celkova energie narazu se na nej prenasi v mnohem mensi mire nez na lehci miniauto. Zadne koleje ho nedrzi.
13. 9. 2012 14:37
Re: Mám taky malý auto
me zase zaujalo tvoje tvrzeni o suv ja mam suv uz druheho touarega predtim jsem mel kombiky a je to pro me daleko lepsi volba nez kombi a navic s suv nemuzes jet tak rychle jako s kombikem ktery ma stejny motor a tvoje nevrazivost vuci suv zrejme prameni z toho ze na nej nemas penize ale kdybys mel tak si ho koupis....
13. 9. 2012 15:25
Re: Mám taky malý auto
á tady se to někoho dotklo ;-) japak Ty člověče výš kolik mám peněz??? možná si tím kompenzuješ nějakej nedostatek.... >:D
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 16:18
Re: Mám taky malý auto
a ty jsi evidentně ten, co s SUV dokazuje, že "na to má" 8-s :no: SUV se nekupuje proto, že na to mám, ale proto, že potřebuji 4x4 a vyšší světlou výšku. Což 99 procent majitelů SUV nepotřebuje... Koneckonců procenta 4x4 u vozů SUV nejsou skoro nijak vyšší než u střední třídy, kde se 4x4 stává dobrým zvykem...
13. 9. 2012 16:39
Re: Mám taky malý auto
jojo hlavně ve městě viď??? tam je těch polňaček a zablácených cest plná kopa >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 16:52
Re: Mám taky malý auto
Vždyť píšu, že 99 procent majitelů SUV nepotřebuje...

most je typický prototyp majitele SUV "...tvoje nevrazivost vuci suv zrejme prameni z toho ze na nej nemas penize ale kdybys mel tak si ho koupis...."

Jinými slovy SUV kupuješ proto, že na to máš 8-s :no: To je naprostá absurdita, protože za stejnou cenu si mnohem raději koupím klasickou střední třídu nebo MPV, protože přínos SUV pro mnoho lidí nemá význam a ve verzích 4x2 ten přínos de facto ani není.

Zvláštní, že nikomu nevadí opravdu vysoká rovina zavazadelníku, vyšší spotřeba i provozní náklady, menší prostor v kabině (oproti střední třídě či MPV)... Prostě já na to mám, tak si koupím SUV >:-[]
13. 9. 2012 19:00
Re: Mám taky malý auto
naprosto souhlasím, jde jen o uměle vytvořený image.. co více k tomu dodat :-( >:D
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 21:37
Re: Mám taky malý auto
Mimochodem, prodeje ix-35 táhnou především Němci ;-) hyundai je tam populární, prostě SUV za menší peníz než Tiguan...
13. 9. 2012 22:11
Re: Mám taky malý auto
Je sice pekny ze rikate ze jsem prototyp takze vetsina majitelu SUV ma 2 metry proto jim nevadi vyssi nakladaci hrana, ktera se mimochodem da tlacitkem v kufru snizit taky ma kazdy tri deti z nichz nejmensi ma 185 cm a taky ma kazdy velkeho psa ... tak mi prosim rekni jaky kombik si mam koupit ? Protoze jsem zkousel i Superba combi kde jse mista na nohy vzadu vic nez nadbytek ale nad hlavou ho tolik neni ... jediny auto ktery bylo s vnitrnim prostorem ve vnitr srovnatelne bylo Subaru Outback ale s 2.0D bylo line tak mi rekni ty moudry hrdino co bys koupil kdyz nechci dodavku ani MPV ?
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 22:30
Re: Mám taky malý auto
Ano, jsi typický prototyp majitele podle toho jak uvažuješ. Prostě podle toho, co jsi napsal - domnívat se, že "když na to máš" tak koupíš SUV, je naprostá omezenost.

Teď postupně - 99% vozů SUV nemá možnost nastavení výšky. To je výsada až luxusních vozů, a ještě s příplatkovým vzduchovým podvozkem...

Tvůj dotaz je naprosto absurdní a nesmyslný. Na jedné straně říkáš - jsem vysoký, mám velké děti a psa... Tedy typický požadavek na MPV. A pak řekneš - ale nechci MPV. Ano, ty možná nechceš MPV, ale (podle toho, co jsi napsal), by právě MPV nejlépe splnilo tvoje požadavky...

Bohužel máš smůlu, že Superba II tak trochu znám a mám cca 185 cm též. A i když je to také otázkou proporcí, tak při mé výšce (hlavně v Combi) s prostorem nad hlavou vůbec není. Tedy pro velké děti + pes Superb Combi ideál. Nebo jakékoliv kombi střední třídy...
Jinak já bych volil jednoznačně S-Max nebo Zafira.

Mimochodem, vím, že čísla nejsou vše, ale:
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):
Touareg 1000
Insignia ST 1000
Avensis Kombi 960
Peugeot 508 Combi 960
Passat Variant 950
Superb Combi 910 (ano, ten má nejméně)
tedy až na Superb nic dramatického, pouhé 2 palce :-!
13. 9. 2012 22:37
Re: Mám taky malý auto
cisla jsou pekny ale praxe je jina to vi asi kazdy sam ja mam proste suv a jsem s nim spokojen a nemenil bych a nemam jej protoze na to mam kdybych na to mel tak si koupim Range Rovera nebo cayenne GTS ci LC V8 a co se tyce vysky tak do superbu si se 185 cm sednes ale co se 190 a vys moji synove hraji basket a opravdu se tam nenaskladali nad hlavou chybelo misto... moje puvidni predstava byla superb hlavne ma vetsi kufr nez touareg coz se hodi a taky cenova uspora znacna, ale opravdu se 190 a vice se dozadu nevlezes...a peugeot a passat zdaleka tam neni tolik mista na nohy vzadu jako v touaregu to same opel
13. 9. 2012 22:52
Re: Mám taky malý auto
Btw. nemam nic proti kombikum tri jsem mel pred touaregem jen mam rad vsestranost SUV a zapomnel jsem dodat ze i zvednuti svetle vysky jsem jiz nekolikrat vyuzil i kdyz jsem si vzduch kupoval predevsim kvuli elektronickym tlumicum >:D
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 23:05
Re: Mám taky malý auto
Já ti tvoje důvody ani argumenty neberu. Jen jsem hodnotil to, co jsi napsal. Ano, při 190 cm může být v Superbu problém s místem na hlavu.
Jak jsem napsal podle toho, co jsi uvedl, bych jednoznačně volil Zafira nebo S-Max, možná Sharan/Alhambra. Nerozumím tomu, proč taková averze vůči MPV, když právě MPV by bylo ideál. Místo nad hlavou, prostornost, velký zavazadelník...
Jestli ti příplatek za SUV a vzduchový podvozek stál za tu paletu, co jsi dal navrch oproti MPV... Já to neplatil ;-)
Ale nepiš napříště takové nesmysly, jako "...nevrazivost vuci suv zrejme prameni z toho ze na nej nemas penize ale kdybys mel tak si ho koupis..." ;-)
Avatar - Ham.
14. 9. 2012 00:55
Re: Mám taky malý auto
Jj Touareg je mistr všestrannosti. Umí od všeho dost na to aby byl ideálem na běžné jezdění všeho druhu mimo nějakého blbnutí na okruhu, ale na to se hodí stejně jen ryzí sporťáky které se zase nehodí na to běžné ježdění všeho druhu. Takže Touarega na každý den a k tomu do garáže pro nějakou srandu třeba Boxstera. To je ideální volba. >:-[]
Avatar - dr.biker
13. 9. 2012 14:27
Bezpečnost malých vs. velkých aut
Obecně platí, čím větší auto, tím by mělo být auto bezpečnější. Ale není to až taková pravda, platí to možná jen u stejně starých aut, protože musíme vzít v úvahu, že starší auta už nemají tak pevnou karoserii, jako když sjely z montážní linky. Moderní malá auta jsou navržena bezpečně, používají se vysoko pevnostní oceli a deformační zóny, které pohltí síly od nárazu. Pokud řidič v malém moderním autě se pořádně připoutá, aby ho pás neuškrtil pod krkem a nastaví si sedačku tak, aby neměl kolena při řízení v těsné blízkosti palubní desky, tak má velkou šanci, že nehodu přežije. A s velkou pravděpodobností dopadne při srážce s velkým starým autem o mnoho lépe než to velké auto.
Pro připomenutí zde dávám odkaz na video crashtestu malého moderního auta v podání Renaultu Modus s velkým starším autem v podání Volva 940, tento test provedli borci z Fifth Gearu. Pořád si někteří z Vás myslí, že je bezpečnější řídit velké starší auto, než moderní malý vůz?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Choochoo
13. 9. 2012 14:48
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Pohybova energie deformuje material, hybnost ma vetsi tezsi auto,ale pokud nema deformacni zony stejne dobre jako to male, tak ho to male proste rozrizne, chte, nechte ;-) Delat auto na to ze trefeim vetsi, 2x tezsi je problem, to by proste mala auto skoro nevznikala, pac by mely za chvili vahu vetsich aut. Pokud se auto nedeformuje pri narazu do pevne prekazky, tak jak psal blob, vnitrnim organum, se to jiste libi a na vysetreni si je muzete odnest v naruci. Proste musi mit mala auta stejne generace nizsi bezpecnost jak vetsi pri jejich srazce. Pri srazce to primerene deformovatelne prekazky by mely mit stejnou. Proste zprava ADACu jak noha >:D
13. 9. 2012 15:25
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
jj ;-)
13. 9. 2012 15:16
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
vis, jeste musis hooooodne studovat fyziku.
Doporucuji latku SS zvanou raz nepruzny.

Modelova situace 2 telesa pohybujici se proti sobe stejnou rychlosti (100 km/h, 27,7 m/s) o nestejne hmotnosti (900kg 1600 kg)

Dojde k primemu celnimu narazu bez presazeni.
Celkova energie narazu E=m*v^2 vychazi 2500*193=1.930.000 [J] tedy temer 2MJ.
Pro srovnani, energie vystrelu z dela tanku Abrams cini 6.9 MJ, tedy "jen" 4x vice. Ceho je shopno delo tanku Abrams snad netreba zminovat.

Dejme tomu, ze cast teto energie se zmari deformaci, zbytek se prenese na posadku.
Strelim od boku, ze deformacni zony v takto vysoke rychlosti pohlti polovinu energie (cim vyssi rychlost narazu, tim mensi cast energie deformacni zona pohlti)

jak se tato energie prenese na posadku zavisi 100% na hmotnosti.
Raz nepruzny rika, ze hybnost zustava zachovana.
Podle tohoto vztahu vychazi, ze m1*v1 - m2v2 = (m1+m2)*v
Z toho vychazi, ze rychlost po narazu v je teoreticky 20 km/h ve smeru tezsiho auta. Po odecteni poloviny energie to vychazi na 14 km/h.

A ted hraje jeste roli cas, jak dlouho probiha deformace.
Vetsi auta maji delsi kapoty a delsi deformacni zony.
Tak kde byste chteli sedet ?
V tezsim a vetsim aute s delsimi deformacnimi zonami , ktere se bude chovat jako pri celnim narazu rychlosti 86km/h do zdi, anebo v mensim s kratsimi zonami, ktere se bude chovat jako pri narazu rychlosti 114 km/h do zdi ?

Myslim, ze jsem to zduvodnil docela jasne, ze vetsi a tezsi auto je VZDYCKY ve znacne vyhode proti mensimu a lehcimu.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 15:30
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
To je zas pan teoretik... Jen závěry jsou poněkud slabé >:-[]

Ano, TĚŽŠÍ a VĚTŠÍ auto bude vždy ve výhodě oproti malému při vzájemném střetu. Jenže ono záleží především na tom, co auto dokáže s energií udělat, resp, jak auto dokáže absorbovat náraz.

Pro tebe zjednodušeně řečeno - pro malý moderní vůz může dopadnout náraz v 60 km/h lépe, než pro velký starý vůz náraz ve 40 km/h (myšleno samozřejmě pro posádku vozu).
13. 9. 2012 15:44
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
ne, rikam naprosto klidne a splnou odpovednosti, ze 700 kilo navic v mem modelovem narazu okamzite zpusobuje, ze se to vetsi auto chova jako by jelo 86 misto stovky.
A naopak to mensi auto jako by jelo 114 misto stovky.

To je tak sileny rozdil (energie roste s druho mocninou) , ze by to mensi auto muselo umet pohlcovat energii 1.75x lepe nez to tezsi.
Coz konkretne u W126 ktera ma kapotu dlouhou pres metr znamenalo, ze to kolince, smart, VW atd by muselo mit kapotu dlouhou pres metr osmdesat.... jen kvuli tomu hmotnostnimu handicapu

Jeste nedoslo ? Anebo si myslis, ze inzenyri v 80 letech byli takovi trotli, ze neumeli spocitat deformacni zony, kdyz crashtesty dela mercedes snad od sedesatych let ?
13. 9. 2012 15:54
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Aha, takže stačí přeměřit, jak je dlouhá kapota a jsem v pohodě. >:D
13. 9. 2012 16:05
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Prostě choďte auto nakupovat s metrem v kapse a kupte to s nejdelším předkem. Až ho koupíte, tak do kufru dejte 4 pytle cementu a máte nejbezpečnější auto na silnici.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 16:07
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Takže ve Veyronu, Gallardu, Murcielagu, Aventadoru, Italii jsou zřejmě odsouzeni "na smrt" >:-[] zvláštní, že to jsou jedny z nejbezpečnějších vozů >:-[]
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 16:05
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Ek se mění s první mocninou hmotnosti, když už chceš teoretizovat.

80. léta? Víš vůbec co to bylo?
[odkaz]
[odkaz]

Ano, myslím, že výpočty deformací, simulace nárazů se "mírně" >:-[] >:D od 80. let zlepšily.
13. 9. 2012 16:07
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
ty jsi volek... jeste mi ukaz, kde pisu neco jineho, ja mluvim o druhe mocnine R*Y*CH*L*O*S*T*I
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 16:15
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Jasné "...700 kilo navic..." je rychlost... 8-s
13. 9. 2012 16:16
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
bez komentare...
13. 9. 2012 16:47
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
m1*v1 = m2*v2 funguje, ale jenom když do sebe narazí dvě koule bez deformačních zón. S deformačními zónami je to celé daleko složitější. Kdyby to tak nebylo, nemusely by se dělat složité počítačové simulace. Kdyby to tak nebylo, tak maličké rychlé auto by vyšší střední třídu podrtilo na třísky, protože evidentně nezaléleží jen na hmotnosti, ale i na rychlosti. Jenomže je to celé složitější.
13. 9. 2012 16:57
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
m1*v1 = m2*v2 funguje, ale jenom když do sebe narazí dvě koule bez deformačních zón. S deformačními zónami je to celé daleko složitější. Kdyby to tak nebylo, nemusely by se dělat složité počítačové simulace.

az potud souhlas, dal uz varis z vody.
13. 9. 2012 17:10
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Ne. To jenom interpretuju to co říká vzorec. Jaká by byla skutečnost, kdyby se to celé řídilo jenom vzorcem pro zachování hybnosti. Což se evidentně neděje.
13. 9. 2012 17:55
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
ale deje. Vzdyt i Adac pise, ze nasledky jejich crashtestu dopadly hur nez NCAP
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 16:57
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
nekecej. W124 měla skvěle navržené deformační zóny již v 80. letech na logaritmickém pravítku >:-[] >:D
13. 9. 2012 17:35
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
definuj, jaky je z matematickeho hlediska rozdil mezi vysledkem vypoctu na prstech, na logaritmickem pravitku nebo v tabulkach, na kalkulacce nebo na simulacnim software.
pokud se nepletu, tak veskere matematicke zakonitosti od dob Stareho Recka stale a bezezbytku plati. Co se tyce pevnostnich vypoctu, mozna te to prekvapi, ale spocitat ocelove konstrukce umeli naprosto bezvadne uz za prvni republiky a dodnes na tom neni co vylepsit. Jedine co se zmenilo je, ze se ty vypocty enormne zrychlily a prisly nove materialy a technologie, ktere finalni vyrobu urychlily a zlevnily.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 18:43
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
odpověděl sis částečně sám - rychlost výpočtu. Navíc současná technologie C4 je trochu víc než nějaký výpočet, prostě vše od návrhu přes simulace, ověření návrhu atd.

Jinými slovy ano, výpočty, které dnes probíhají v rámci vývoje automatizovaně by možná dovedli spočítat i za první republiky nebo toho Řecka, jen by jim to trvalo 150 let...

A hlavně - ocelové konstrukce se navrhují snad na statické zatížení... Rozhodně se nenavrhuje a nepředpokládá nepružná deformace, ještě ke všemu optimalizovaná pro více směrů...

A k tvé úvodní větě - spočítej mi na prstech odmocninu z dvou. Se sčítáním a odčítáním si vystačí pouze ekonomové >:-[] takže asi tak.
13. 9. 2012 18:52
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
odmocnina ze dvou se na prstech spocita taylorovym rozvojem. na libovolnou presnost. Dynamicke zatizeni (napriklad u mostnich konstrukci) se pocita odjakziva. A jsme v perdeli, pane hrabe...
A ze by ty vypocty trvaly tak dlouho si nemyslim. Kdysi byvali lide chytri, to jen dneska jsou to nevzdelanci, kteri nic neumi a bez pocitacove simulace ani ranu.
Pak to dopada tak, ze se tem horkou jehlou vypocitanym TSIckum skubaji rozvodove retezy...
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 19:01
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Tak zaprvé opět mi vnucuješ něco, co jsem nepsal. Jak jistě víš, tak jsem právě to dynamické zatížení raději nenapsal - právě kvůli typicky mostním konstrukcím. Takže ještě jednou - Rozhodně se nenavrhuje a nepředpokládá nepružná deformace, ještě ke všemu optimalizovaná pro více směrů...

Bohužel máš smůlu, že rozvoj znám a rozhodně ti na to prsty stačit nebudou, ono je to totiž víc než sčítání/odčítání, ale to jistě víš, tak nepiš bludy 8-s :no:
13. 9. 2012 19:04
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
jojo, je tam i deleni a nasobeni a umocnovani, scitani ti rozhodne stacit nebude. Ovsem deleni nasobeni a umocnovani bylo v dobe vyroby w126 plne k dispozici, dokonce i logaritmicke pravitko, sam jsi to rekl...
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 19:09
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
až na to, že to nejdůležitější z polynomu jsi nezmínil 8-s no nevadí, klidně si tu hraj na chytrého dál... Opět se chytáš slovíček a smysl, ten ti naprosto uniká.
13. 9. 2012 20:10
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
clovece, ty mas vydrz. Ok posledni argument.. co jsou pocitace ? stroje, co umi scitat ve dvojkove soustave. Nic vic. Zkus tedy uznat, ze pokud to umi spocitat pocitac, tak to musi jit i na prstech, dokonce to musi jit jen na dvou prstech, protoze deset prstu pocita v desitkove soustave. A uz nad tim moc neuvazuj, protoze tomu moc nerozumis a me uz to nebavi.. 8-s
Avatar - Emel
13. 9. 2012 20:57
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Ne, to prostě není pravda. Počítače kalkulují spoustu věcí pomocí přibližných metod - prostě zkouší čísla, půlí intervaly a kontrolují odchylky, v milionech a miliardách iterací. To co má moderní počítač spočtené za vteřinu bys na prstech nezvládl za celý život.

Počítač sice počítá ve dvojkové soustavě, ale těch jedniček a nul je schopen obsáhnout třeba 1.000.000.000.000.000, na což ti ani těch tvých 10 prstů nestačí.

Jsi jako dítě, které si říká, že pokud dokáže postavit most z kostek, jistě zvládne i opravdový most.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 21:28
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Člověk, kterému zbyly 2 prsty evidentně není schopný spočítat to, co počítač... Jestli tohle nejsi ochotný uznat, tak není o čem debatovat. Ale hlavně - opět pro stromy nevidíš les.

Výpočty jsou urychlené, automatizované, atp. Mimochodem spousty diferenciálních rovnic vyšších řádů nebyly dříve řešitelné. Aplikovaná matematika umožňuje mnohé, máme genetické algoritmy, iterační metody atd. V 80. letech pokud jsi nebyl nějaký výzkumný ústav, si na nějaký "výpočetní výkon" mohl zapomenout. Dnešní obyčejné PC má výpočetní výkon o jakém sis mohl v 80. letech jen zdát...

Že tě to už nebaví se nedivím, když tu skrze svoji "vzdělanost" předvádíš svoji "zaslepenost". Pokud znalosti nedokážeš využít, tak je to spíš ke škodě. Pro stromy nevidíš les, naprosto ti schází nadhled :-!
14. 9. 2012 03:01
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
jste troubove, rohypnol i emel, pokud to neni rovnou jeden a tentyz mamlas se dvema nicky. Podle vas v 80 letech 20 stoleti inzenyri neumeli pocitat, zato ted to umi. Kurec a odkud se treba vzala Eifelovka z roku 1887, kterou kdyz prozenes pres pevnostni vypocty, tak dodnes nema chybicku.

[odkaz]

Podle vasi teorie tresku plesku by ji museli navrhnout mimozemstani.
Totez se da rict o dalsich tisicovkach inzenyrskych projektu, od pristani na Mesici 1969, pres raketoplany USA, na nichz se obmenovala jen elektronika, trup zustal beze zmeny od prvnich testu po vyrazeni z provozu skoro 30 let ... 1977-2011
V osmdesatych letech odstartoval a pristal raketoplan i rusum, dokonce bez posadky v plne automatickem rezimu.

A vy tu budete tvrdit, ze inzenyri od mercedesu neumeli v 80 letech spocitat deformacni zony, zato dneska to umi.

Vzpamatujte se.
Avatar - Emel
14. 9. 2012 09:09
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Počítat uměli, ale to je málo platné při řešení komplexních úloh. Pro crashtesty potřebuješ spíše simulovat než počítat, respektive musíš provést tolik dílčích výpočtů, že to není s tužkou a papírem realizovatelné. Je to podobný typ úlohy jako meteorologické výpočty. Pokud nevidíš posun, který za posledních 35 let počítače přinesly, pak jsi slepý nebo zaslepený.

Ano, NASA byla schopna s obrovským rozpočtem a nasazením realizovat výpočty pro přistání na měsíci. NASA samotná zaměstnávala 400.000 lidí a vyžadovala spolupráci dalších 20.000 firem a univerzit. Projekt Apollo stál 25 miliard dolarů...
14. 9. 2012 09:20
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Proč myslíš, že A380 někdo postavil až dnes.
Avatar - rohYpnol
14. 9. 2012 16:48
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
promiň ale jsi fakt úplný ...

Technologie návrhu je zcela jiná než v 80. letech, pojetí samotného vozu je zcela jiné než v 80. letech, materiály pokročily, využívají se simulační metody, přesnost výroby je zcela, zcela o něčem jiném... A ty nevidíš pokrok 8-s :no: :no: :no: Ty nejsi slepý, ale hlúpý.

Mimochodem to není jen o tom "něco" vypočítat... Ale jde o komplexní úlohy s mnoha proměnnými, složité soustavy, ne jen vypočítat výsledek.
Když už nevíš coby, tak tu vytáhneš NASA >:D >:-[] >:-[] >:-[] To se ti opravdu povedlo :yes: Předpokládám, že NASA vyvinula W124, že >:D
13. 9. 2012 15:48
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
To je roztomilý teoretický traktát, ovšem mimo realitu. Podívejte se na nárazy těch aut. Oni se vůbec nechovají podle vaší teorie. Jsou tam případy, kdy se auta po nárazu téměř ani nehnou a zůstanou stát na místě. Evidentně deformační zóny obou aut pohltily téměř všechnu energii nárazu a vaše jednoduchá teorie se přeměnila na poměrně složitý vztah, kde hrají roli i tuhosti jednotlivých zón, jejich změna v čase, nejenom jejich délka a množství pohlcené energie. V realitě navíc přistupuje i rozdílná rychlost jednotlivých aut, takže pohybová energie malého auta může být větší než toho velkého a že má malé auto krátkou deformační zónu je pak lhostejné, protože důležitý je součet délek obou zón ( deformační zóna velkého auta pohlucuje i energii melého auta, nejenom svoji ). Vaše představa, že velká deformační zóna Vašeho velkého auta je jenom Vaše je nesmyslná. Proto je to celé daleko sloźitější, do hry vstupuje desítky parametrů a jednoduché pravdy nefungují.
13. 9. 2012 16:05
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
kdybys nekecal... tezsi auto ma vetsi energii narazu a tudiz tuzsi deformacni zony. Male auto se na nich neprizivi skoro vubec, protoze kdyz se na tezkem aute s dimenzovanym cumakem lame kapota, tak male auto uz ma pretizeni pri kterem jde o zivot.
Ma to dalsi rozmer, deformacni zony jsou spocitane, ze se vycerpaji bezezbytku pri nejakem narazu 80 km/h do zdi. pak pretizeni v kabine prudce roste s kazdym km/h navic.
Jinymi slovy, testy v padesatce vychazeji good, v 70ti se nedelaji, protoze uz by vychazely hodne spatne a nad 80 je nema cenu delat, protoze i ta nejlepsi auta by pohrbivala posadku. Coz by jaksi medialne vypadalo spatne.

A mistni publikum rika, ze je lhostejne, jestli prijde naraz v 86 nebo 114 km/h. Naprosty nesmysl.
13. 9. 2012 16:25
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Deformační zóna většího auta nemusí být tužší, stačí jen delší, tudíž s vyšší kapacitou absorbovat energii. Viz Smart s extrémě tuhou DZ. Za předpokladu, že jsou obě auta stejně těžká a RYCHLÁ, tak se deformační zóny chovají jako kdyby mezi nimi byla zeď a obě auta narazila současně do zdi mezi nimi. Pak je ve výhodě větší auto s delší DZ. Jenomže pokud jsou jinak těžká a jinak RYCHLÁ, přesouvají se hybnosti směrem pohybu auta s vyšší hybnosti. Jenomže jak jsme si řekli, hybnost a pohybová energie není jen funkcí hmotnosti, ale i rychlosti. Proto malé auto jedoucí rychleji, má větší předpoklad "přesunout deformaci" směrem svého pohybu a zmenšit deceleraci a tedy přetížení. Pak už záleží na tuhosti a pevnosti DZ, a to nemusí být nutně vždy větší auto ve výhodě.

Jednoduše to že větší a těžší auto je ve výhodě platí jenom za určitých vybraných podmínek, ale pak je celá škála okolností (rychlost každého z aut, tuhost, pevnost a délka DZ, úhel a místo nárazu), které to mohou celé změnit. takže Vaše představa že větší a těžší je ve výhodě platí, ale jenom v daleko menším poćtu reálných nárazů, než by jste myslel.
13. 9. 2012 16:34
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
souhlas. je to cele slozitejsi, ale to by bylo nad ramec.
Je to dokonce tak extremne slozite, ze se prave z toho duvodu ani takove testy nedelaji, vysledky by byly urcite nekonzistentni.

reknu to tak. chtel jsem ukazat jak moc zalezi na hmotnosti .. v teoreticke rovine.
V prakticke rovine to muze byt jinak.. viz treba hned to moje prvni zminovane video Smart versus Sko. Smart nema v podstate zadne deformacni zony a Sko ma mimoradne mekky cumak, do ktereho se smart zabori. Podle meho vypoctu by meli byt bez sance, v praxi sanci maji.
Ale treba uz kdyby byl jiny offset a Smart se trefil na motor, tak by IMHO sko uz tak solidarni nebylo. Smart vytezil maximum z toho, ze je tuhej a nepoddajnej, vsak to delali taky u MB a jejich zajmem bylo, aby test dopadl dobre pro obe auta. Ale i tak v nem byl naraz na posadku SMARTU bezpochyby nasobne horsi.
Avatar - Emel
13. 9. 2012 16:59
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Za předpokladu, že jsou obě auta stejně těžká a RYCHLÁ, tak se deformační zóny chovají jako kdyby mezi nimi byla zeď a obě auta narazila současně do zdi mezi nimi. Pak je ve výhodě větší auto s delší DZ.

Ani tohle nutně neplatí - ještě bys musel dodat, že jsou obě auta stejně "tvrdá" a naráží do sebe se 100% překrytím. Představ si, že jedno auto má předek z oceli a druhé z želatiny... pak i při stejné rychlosti a hmotnosti projede ocelové auto želatinovým jako nůž máslem.
13. 9. 2012 17:30
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
na to jsi prisle sam ? takova vysoce abstraktni uvaha ? uffff. to muselo bolet :no:
Avatar - Choochoo
13. 9. 2012 20:56
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Tady je treba se zamyslet nad tim, ze kazde auto je dimenzovano na svoji hmotnost a narazu do nejak deformovatelne stojici prekazky a tudis je tam energie pouze od vlastni hmotnosti. Pokud ale do auta narazi jine 2x vetsi auto, misto pevne prekazky je to o necem uplne jinem. Energie obouch aut je jasna a hybnost take, tudis to male to zakonike slusne odsere. Fyzika se neda osulit. Pokud by male auticko bylo tak tuhe ze naraz do 2 tunoveho by ho deformoval akorat, tak by to znamenalo, ze pri narazu do pevne prekazky by deformacni zona maleho auta byla tak tuha, ze by se skoro nedeformovala a pretizeni vnitrnich organu by pro posadku znamenalo KO., Takze souhlas s tvym prispevkem
13. 9. 2012 15:53
Re: Bezpečnost malých vs. velkých aut
Hm, porovnávat srážku aut s výstřelem z Abramsu a co dokáže.... >:D >:D
Avatar - Merrill
13. 9. 2012 16:02
další manipulace německé automobilové mašinérie
..proč adac nepoužil k testu nejprodávanější z německých aut, tzn. up, citigo nebo Mii, polo a jiné předražené sekačky.. zase jim jde jen o očerňování jiných značek?? celá Evropa v p_rdeli, ale němci jsou vysmátí.. a všichni jim to žerem.
Rozbalit vlákno
1
13. 9. 2012 18:45
Re: další manipulace německé automobilové mašinérie
no , to je slovo do pranice.
Asi je Adac neco jako Svet Motoru, tam je taky kdejaka Octavia lepsi nez Mercedes C
13. 9. 2012 17:29
titulek
Jenom poznámka..
Ať jde ADAC a místní pisálci do zádele.
Už vzhledem k výběru aut je zřejmé o co jim šlo.
Za další F 500 tam nevidím
A za další... ten Smart zcela očividně dopadl nejhůř.
Rozbalit vlákno
11
13. 9. 2012 18:36
Re: titulek
mistni pisalci .. to je fakt. na jednu stranu se ohaneji fyzikou, pak tvrdi, ze i sebehorsi nakladak zlikviduje jakykoliv osobak a ze na tom neni nic divneho a dovrsi to tim, ze reknou, ze je uplne jedno, jestli ridic sedi v miniaute nebo v aute o dve tridy vys. Ze prej moderni materialy a kdesi cosi, proste najednou fyzika neplati. Velice zajimave. :-!
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 18:54
Re: titulek
neumíš číst. Resp. si děláš zcela zcestné závěry. Nikdo tady nezpochybňuje přínos většího vozu. Dnešní vyšší střední třída ti nabídne bezpochyby (zobecněně) vyšší míru pasivní bezpečnosti než nějaký bazmek s délkou pod 4 metry... Nikdo tu netvrdí, že v souboji Smart vs. Q7 je jedno, kde sedíš...

Ale o tomhle se tu nikdo nebaví. Tady jde o to, že dnešní i menší vůz nabídne více "bezpečí", než 20 let starý "koráb silnic". Prostě bezpečnost dnešní Corsy se naprosto nedá srovnávat s bezpečností 20 let staré Vectry (zobecni si to pro jakoukoliv značku...). Tohle byl smysl sdělení, chápeš?
13. 9. 2012 18:58
Re: titulek
ne, musis na me pomalu :-) 20 let stara tatrovka znici supermoderni Porsche Cayenne ? Jak je to mozne ? nejaka jina fyzika ?
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 19:06
Re: titulek
opravdu nevím, o co ti jde 8-s
13. 9. 2012 19:13
Re: titulek
ale vis.. teorie vrazedneho stareho korabu je neudrzitelna. Mozna tak kdyby to byla shnila kastle rozrezana a vykuchana a od vyroby blbe navrzena. Jenze to s fyzikou nema nic spolecne. A kdyz ta rozpadla zrezla a blbe navrzena kastle bude oproti modernimu prckovi dost velka a tezka , tak uz ani ta zrezlost a zastaralost nebude vadit. Ze mam pravdu ... ;-) No jen si to predstav, takova stara, nemoderni zastarala a zrezla Tatra 815...
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 19:54
Re: titulek
podívej se, jak dopadaly crashtesty aut r.v. 1997 - podotýkám, že byly v nižší rychlosti než dnes. Podívej se na to, jak dopadají dnešní malé vozy.
Dnešní Corsa nabídne mnohem menší míru rizika zranění než 20 let stará Vectra. Dnešní Fiesta je mnohem bezpečnější než Sierra z 90. let. Atd.

Ano, Tatra 805 dopadne při střetu s Volvem V40 r.v. 2012 lépe...

Teorie vražedného starého korábu je bohužel každodenní realita. Stačí se podívat, jak dopadají ty Peugeoty 405, 406, Laguny z 96, Primery, Sierry, Mondea z 96 apod. A hezké pohledy to nejsou :-!
13. 9. 2012 20:06
Re: titulek
ale jdi ty brepto. pokud ta auta jsou premiove znacky, nejsou rezata, pozohybana a nasledne rovnana nedejboze svarovana z x kusu nebo ohorela, tak jsou cajk. Problem je, ze auta z roku 97 ktera denne potkavas na ceskych cestach necestach jsou rozpadle vraky a pokud to jsou premiove znacky, tak to byva pravidlem dvojnasob. Nikdo soudny s 15 roku starou lestenkou luxusni tridy premiove znacky v dennim provozu nejezdi a schovava si ji. To co vidis byvaji vraky na dojeti a tim je to dane. Dokonce i ty 15 let stare airbagy funguji bez problemu.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 21:11
Re: titulek
tak teď ses dokonale odepsal...
Podle tebe tedy každý buď jezdí v 15 let starým vraku, nebo když je to v cajku, tak to schovává v garáži??? Zcela zapomínáš, že ty 15 let staré "vraky" jsou nejlevnější a nejspolehlivější způsob dopravy. Takže se vyplatí se o starší vůz řádně starat a především jej užívat.
15 let staré airbagy fungují? Tak zaprvé - tehdejší vozy měly často problém s airbagy již jako nové. Prostě ne vždy fungovaly správně, často v kombinaci se zádržným systémem byly spíše ku škodě atp. Navíc třeba Ford předepisoval životnost na 8 let. Jinde bývalo 10-15 let... A kdo myslíš, že na 15 let starým voze nechá vyměnit/zkontrolovat airbagy, když jen toto je často dražší než hodnota samotného vozu...
"Prémiovost" již dáááávno nezakládá nic na vyšší pasivní bezpečnosti, koneckonců takový Jaguar XF má horší výsledky než Laguna za 1/4 ceny...
14. 9. 2012 03:09
Re: titulek
jake mas IQ ? delal sis nekdy test ? pochlub se...
Avatar - rohYpnol
14. 9. 2012 16:52
Re: titulek
můj inteligenční kvocient je natolik vysoký, abych neměl potřebu zijšťovat IQ někoho jiného. Na rozumovou vyspělost, lépe řečeno v tvém konkrétním případě zaostalost, mi stačí přečíst si příspěvky v diskusi :-!
14. 9. 2012 08:12
Re: titulek
Koukám brácha Kylie.
13. 9. 2012 17:54
Kdo by to řekl, že ?
Na to stačí logické myšlení , bez drahých testů ADAC. Je přece jasné, že když před a za sebou nemám deformační zónu, je to jako bych narazil přímo hubou .
Rozbalit vlákno
14
13. 9. 2012 17:59
Re: Kdo by to řekl, že ?
no v podstate jo, i kdyz na tom voziku je nandany balik novin , to je jako ta druha simulovana deformacni zona. A miniauta nejake deformacni zony maji, i kdyz nepatrne :-)
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 18:48
Re: Kdo by to řekl, že ?
až na to, že deformační zóna se nehodnotí jen podle délky, že... 8-s Ono když před sebou budeš mít 3 metry dlouhou haubnu a nosníky z papíru, tak je ti to tak nějak k ...
13. 9. 2012 19:06
Re: Kdo by to řekl, že ?
jasny, smart tech 30 cm deformacnich zon vyuzije na sto jedna procent... ;-)
To je ta nova metalurgie, spojovani materialu a propocitane deformacni zony behem 3D modelace :yes: Problem je, ze v padesatce do neceho tvrdeho ti tech 30 cm nemusi stacit ani kdyby se vyuzili na dveste procent
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 19:12
Re: Kdo by to řekl, že ?
zase střílíš vedle. Smart je typický produkt se sendvičovou konstrukcí... ale to jistě víš.
13. 9. 2012 19:17
Re: Kdo by to řekl, že ?
bingo, takze vyuzije tech 30 cm na 250 procent, cimz se blizi 80cm. To je skoro tolik, co ma 30 let stare Sko :-) anebo ma v narazniku extra silne antimagnety, ktere ho citelne zpomali jeste pred narazem.
13. 9. 2012 19:21
Re: Kdo by to řekl, že ?
Žádné využití an 250% neexistuje. To by znamenalo 2,5 násobné překročení snesitelného zpomalení a tím i oči zdůlku...
Bav se o 100% max. hdonotě zpomalení vozidla během nehdoy, co yvdrží ještě tvoje vnitřní orgány... Deformace akroserie do té míry, že tě to přetazí nohu je zase další věc... někde ale začít musíš...

A já říkám, že neexistuje materiál, který by na 30 cm uměl zpomalit auto třeba ze 70 (povýšená 50 proti jedoucímu autu) tak aby ti to neutrhlo játra... ;-)

Teda laboratorně snad ano, nějaký odpružený spojitý, příhradový vazník (skupina)... by to snad asi i dokázala, ael v autě je to nerealizovatelné... Alespoň dnes.
13. 9. 2012 19:25
Re: Kdo by to řekl, že ?
no jasne ze 250procentni vuyziti deformacnich zon neexistuje..vsak si delam srandu Ani 100 procentni vyuziti def zon neexistuje, to by muselo auto zpomalit rovnomerne zpomalenym pohybem a slisovat celou deformacni zonu na nulu. Ja odhaduju, ze ucinnost dnesnich deformacnich zon bude s bidou 60 procent pri presne predem nasimulovanem testu mozna 75 procent a vic ani tuk. Jakoze perfektni deformacni zona pro jednu rychlost je naprosto mizerna pro jinou rychlosta a jiny smer narazu.
13. 9. 2012 19:38
Re: Kdo by to řekl, že ?
tak tak. :yes:
13. 9. 2012 19:18
Re: Kdo by to řekl, že ?
No zrovna problém Smartu je skutečně délka def. zóny. Dneska by nebyl problém a ani není problém postavit kokpit, který by v podstatě yvdržel ajkýkoliv náraz...., problém je v tom, že to tvé tělo nevydrží hdonoty takto nastaveného zpomalení.
proto říkám i navzdory ADACU (kterému nevěřím), že i pdle mtoho videa jsou an tom pasažéži ve Smartu nejhůř. Nepřišli sice do styku s deformující se konstrukcí (páč ten monokok to ustojí), ale ten človíček, co sedí za volantem toho smartu enustojí to zpomalení (páč jediný smart byl rel. prudce odhozen zpět a do boku - kde by ho zramovalo protijedoucí auto). Teda obálka človíčka by to možná ještě vydržela, ale ta páteř a slezina a další orgány ne. ;-)

No závěrem.. Faktem je, že to co říkají ti pidíci z ADACU jsou fakt blbosti.
13. 9. 2012 19:19
Re: Kdo by to řekl, že ?
presne tak..
Avatar - Emel
14. 9. 2012 08:54
Re: Kdo by to řekl, že ?
Podívej se, jaké havárky se dají přežít bez vážných zranění a bez deformačních zón v F1. Nejhorší zranění jsou opravdu od kontaktu s tvrdými částmi auta. Postavit velmi tvrdý kokpit se sice dá, ale stojí to dost peněz a šetří se všude.
14. 9. 2012 08:57
Re: Kdo by to řekl, že ?
Ty si mě zklamal, takovou hloupost bych zrovna od tebe nečekal...
P.S. To od volantu po šňupák formule, je co?
Avatar - Emel
14. 9. 2012 09:20
Re: Kdo by to řekl, že ?
Tam má pilot nohy. Jo, kousek místa tam ještě je, ale jak říkám... podívej se na nějaká videa. Formule samotná je obvykle bez deformace, pouze se z ní olámou kola a zrcátka, pilot je schopen přežít i nárazy v rychlostech přes 200km/h. Při smrtelných nehodách jde obvykle o to, že pilot byl zraněn přímo nějakým předmětem - viz třeba Senna.
Avatar - rohYpnol
14. 9. 2012 16:23
Re: Kdo by to řekl, že ?
je to tak jak píše Emel. Deformační zóny u formule jsou minimální. V nosu formule má nohy, zbývá přední přítlačné křídlo. Jestli tam je půl metru délky na deformace, tak je to úspěch. Samotné přední přítlačné křídlo se špičkou nosu je totiž opět jen aerodynamický prvek, ne deformační zóna...

Ovšem na druhou stranu - deformační zóny nejsou na formuli, ale okolo tratě (pneumatiky atp.). Takže ano, ve formuli přežívají i nárazy a karamboly ve vysokých rychlostech, ale díky zabezpečení tratě. Formule má za úkol vydržet pohromadě a skelet kolem řidiře má vytvořit bezpečnou schránku, aby bylo co zachraňovat...
13. 9. 2012 20:27
Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
Nechápu který ...... tady zase zmínil tento [odkaz] crashtest který provedl fifth gear.
Je to totiž naprostá blbost a naprosto to ničí pověst volva a to hlavně u neznalých lidí. Jde o to že v testu se tvrdí jak je Volvo 940 velké auto které váží 2 tuny a jak je nebezpečné když se srazí s Renault Modus který váží podle nich něco přes tunu nebo co.
Jenže realita je jiná Volvo 940 (údajně 2tunové) váží 1385 kg !!!! a je z roku 1990 (a někde se dokonce píše že to volvo bylo bez motoru i to tak vypadá), kdežto Modus (zastupující lehké auto váží) váží 1160 kg což je rozdíl pouhých 200+ kg (podle motorizace) a je mladší o 15 let. Tomu říkám srovnání 2t vs 1t co vy ? A jak jde z crashtestu vydět modus nemá velké deformační zóny a tak se větší část energie absorbuje právě do Volva které má extrémně dlouhou deformační zónu, ale i tak se modus lehčí o 200kg dostává do zpětné rotace což je nejhorší možná situace pro cestující a taky se docela posunula palubní deska, volant, i pedály. U volva podle očekávání dochází k totální deformaci motorového prostoru a zastavuje se to prakticky až o A sloupek který se bohužel ještě deformuje, nicméně řidič by měl sice polámané ruce, nohy, a dostal ránu do hlavy od volantu (ale tyto auta už běli i airbag) ale jeho tělo a orgány nejsou ani zdaleka vystaveny takové síle jako ty u cestujících v modusu jelikož volvo se prostě jen zastavilo a tudíž by to řidič troufám si říct určitě přežil a to je to auto o 15 !!! let starší a sráží se s prakticky stejnou vahou bez větších deformačních zón. Podle mě by na tom byli cestující ve volvu daleko lépe než v modusu.
A když to FG vypustil na svět měl si vybrat jiné 2t auto a ne volvo. Teď bych chtěl vidět 1990 renault proti 2005 Volvu no ale přece to nejde, to by byla katastrofa. Sorry za douhý příspěvek, ale nemůžu z toho jak tím testem neustále lidi argumentují když je to naprostá blbost.
Rozbalit vlákno
8
13. 9. 2012 21:14
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
No, už se to tu párkrát probíralo - je úplně jedno, které auto danou deformační zónu veze, ale ta zpomaluje vozy oba. Takže není pravda, že rozebraná příď starého Volva vede k menšímu přetížení v daném voze. To je blbost. Jediné, co hraje ve prospěch posádky Volva je ta vyšší hmotnost auta. Ta způsobuje i to, že trochu lehčí Modus se po nárazu roztočil (ta rotace jde nepochybně na vrub i celkově čtvercovějšímu půdorysu auta). Dále je čistá spekulace, že ve Volvu chyběl motor. Nevím, proč by ho z auta vyndavali. K čemu by to bylo? Starší měkčí konstrukce vozů obecně dopadají při střetu s modernějšími a pevnějšími automobily hůře a není podstatné, jestli je to Renault nebo Volvo.
14. 9. 2012 03:25
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
samo, ze to neni jedno jakou ma ktere auto deformacni zonu. V momente, kdy kabina tezsiho auta stale pokracuje vpred a jeho deformacni zony jsou stale borceny ma male auto uz deformacni zonu zcela vycerpanou a couva se vsemi neblahymi dusledky na posadku vyplyvajicimi z vetsiho pretizeni. Podivej se poradne na ta videa co tu pastnul blob. Treba hned sko versus smart. Je to videt pouhym okem, kdy je smart odmrsten dozadu, sko je jen pribrzdeno.

zhruba 2:00 - 2:04

[odkaz]

A pri offsetu je to presne jak se to pise vyse:
"tak se modus lehčí o 200kg dostává do zpětné rotace což je nejhorší možná situace pro cestující"

jen doplnim, ze prave tato zpetna rotace zpusobuje, ze oblicej nejde kolmo proti airbagum, ale sikmo a hrozi akutni riziko fatalniho poskozeni krcni patere.
Stejna situace se opakuje i modernich aut, treba zmineny crashtest Q7 versus Fiat 500

1:15 - 1:24, hlava ridice ve Fiatu 500 jde po zpetne rotaci rozbitym bocnim okynkem mimo karoserii auta - neprirozeny pohyb by zcela jiste poskodil krcni pater (1:20).Totez plati pro spolujezdce, k poskozeni patere by doslo mozna jen o par zlomku sekund pozdeji (1:24)

[odkaz]

no a uplnym zaverem zminim, ze Adac v tomhle clanku zcela jasne rika, ze simulovany naraz do protijedouciho auta o 2 tridy vyssi vysel hure, nez simulovany test NCAP do deformovatelne stojici prekazky.

Komu to doted nedoslo, ma muj soucit.
14. 9. 2012 07:55
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
To, že je Smart odmrštěn dozadu není důsledkem krátké deformační zóny, ale nižší hmotnosti. Kdyby proti eSku místo Smartu jel třítunový betonový kvádr rychlostí smartu, bude odmrštěno eSko. Když bude mít kvádr pouze tunu, bude odmrštěn kvádr. Ono ve skutečnosti se tělesa vždy odrazí od sebe navzájem, ale chápu, že při nárazu stejnou rychlostí to odražení vztahujeme k rovině nárazu.

No a co jsem napsal, platí. Stačí si zopakovat rázy těles, zejména částečně pružný ráz, učivo střední školy. Deformační zóna jako celková oblast obou aut a pohlcuje značnou část kinetické energie obou vozů a přeměňuje ji na síly potřebné k deformaci aut. Pokud máš místo smartu betonový kvádr, který se prostě deformovat při nárazu nebude a praštíš s ním do eSka s dobrou deformační zónou, tak prostě tento kvádr část své energie odevzdá na deformaci toho eSka a tímto způsobem bude přetížení na něj působící menší. Bez ohledu na to, že se sám nedeformuje. Čistě teoreticky, kdyby proti sobě jela dvě auta, z nichž jedno má hezky zpracovanou deformační zónu, druhé vůbec žádnou nemá (je ideálně tuhé), přičemž obě auta mají stejnou hmotnost, pak by při vzájemném nárazu na posádky obou vozů působily v podstatě stejné síly a nakonec by se od sebe vzájemně odrazila.

Zbylá část Tvého příspěvku nijak není v rozporu s tím, co tu píšu. Těžší auto totiž vždy odrazí to lehčí a jeho posádka je pak v principu vždy vystavena většímu celkovému zpomalení. Viz. můj původní příspěvek Astra vs. Golf VII. Ovšem jeho distribuce v čase může být různá, ideální je, aby bylo konstantní po celou dobu nárazu, přičemž nepřesahovalo kritické hodnoty působícího zrychlení. Tak se může stát, že u hůře konstruovaného byť těžšího auta dojde k fatálním zraněním (náraz o volant, atd.), zatímco posádka lehčího může zůstat podobných zranění ušetřena. Vždy pochopitelně záleží na okolnostech střetu, směrech, rotacích, atd. A tím se zase dostávám na začátek - čím je můj vůz na silnici relativně těžší než ostatní vozy, tím lepší je moje případná pozice při nehodě.
Avatar - Emel
13. 9. 2012 21:15
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
Nikdo netvrdí že Volvo 940 váží dvě tuny. Ani to není nic proti Volvu, současná V40 by samozřejmě zdrtila starou R25 stejně přesvědčivě, nebo ještě přesvědčivěji.

Proč si vybrali Volvo? Právě pro jeho dobrou pověst, Volvo i Renault patří ke značkám s velkým renomé v oblasti bezpečnosti. Takhle se totiž ukázalo, jak velký pokrok se v bezpečnosti automobilů za těch 20 let udělal. Ve zkratce se dá dobrá bezpečnost definovat následovně:
- vlastní kabina auta se nemá deformovat vůbec, má zachovat životní prostor pro posádku, dveře mají jít otevřít
- deformační zóna má pohltit co nejvíce energie z nárazu, díky čemuž se zmírní přetížení. U moderních aut dává deformace čas k nafouknutí airbagů
- deformační zóna musí umět rozložit energii i v případě nárazu s částečným překrytím
- a samozřejmě - čím je deformační zóna větší, tím více energie může pohltit

Z videa je jasně patrné, oč lépe tato kritéria zvládá moderní miniauto než stará limuzína, možná i díky únavě materiálu... a ano, při plném překrytí nebo při nárazu do zdi by to dopadlo jinak.

Zpětná rotace není žádná tragédie, nejhorší jsou přímé kontakty s tvrdými částmi auta.
14. 9. 2012 04:22
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
to myslis vazne ? precti si to po sobe jeste jednou... ;-)

"Zpětná rotace není žádná tragédie, nejhorší jsou přímé kontakty s tvrdými částmi auta."

Pokud si za tim stojis, tak ses prave prihlasil jako dobrovolnik v adrenalinove discipline "Emel obaleny v molitanu a narvany do ocelove dute koule o prumeru 2 metry a nasledne svrzeny z Lomnickeho stitu do udoli".
Primy kontakt s tvrdymi castmi karoserie te ohrozit nemuze, protoze budes obaleny molitanem a zpetne rotace ti jak znamo nevadi.
14. 9. 2012 07:59
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
Má pravdu, předsedo. Zpětná rotace v principu věci vystavuje posádku již jen zlomku zrychlení, co původní náraz. Pokud posádka prvotní náraz přestála a je vhodně obložena airbagy, není pak zpětná rotace nic dramatického. Jak již jsem psal, je dána nižší hmotností vozu a také přesazením při nárazu, boční airbag by měl pomoci.
Avatar - rohYpnol
14. 9. 2012 16:54
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
koukám další kandidát na přejmenovaný nick rohypnola >:D >:-[] ;-)
Avatar - Emel
14. 9. 2012 08:51
Re: Reakce na Volvo 940 vs Modus Fifth Gear
Neříkám že je to procházka růžovou zahradou, ono samotná pecka od airbagu není nic příjemného... jen říkám, že při nárazu jsou horší věci. Ideální design auta je naprosto jasný - stabilní pevná kabina, kolem deformační zóny se schopností rozložit a absorbovat energii nárazu.
13. 9. 2012 21:02
Astra vs .Golf
... A já si pořád říkám, že bych si z radši koupil Astru než Golfa VII právě proto, že Astra trpí tolik kritizovanou hmotností. A od Golfa sedm mě naopak ta úspora kilogramů v rámci segmentu odrazuje ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Flash666
13. 9. 2012 21:08
proc ?
proc sem nedate tuto video ? male auto vs velke... stejny rok

[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 21:13
Re: proc ?
Žeby proto, že je každému jasné, jak to dopadne? Nebo proto, že jde o vozy 20 let staré >:-[] ?
Avatar - Flash666
13. 9. 2012 21:16
Re: proc ?
no je jasny jak to dopadne... jenom to lidem co milujou maly auta nevysvetlis... a je jedno jak je to stary
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2012 21:31
Re: proc ?
tady ale někteří nejsou spíš schopni uznat, že bezpečnost se poněkud vylepšila a malý vůz dnes nabídne bezpečnost vyšší než 15 let starý vůz z vyšší třídy... Protože přeci W124 má delší haubnu >:-[] >:D
Avatar - Flash666
13. 9. 2012 22:11
Re: proc ?
no nevim kdyz sem boural ve 124 tak sem byl naprosto v cajku... ale bouracka v kamosove novym cliu teda asi minuly generace cca naraz v 20-30kmh a mel sem nalomeny 2 zebra od pasu >:D takze nakym super bezpecnostnim vecem v novych autech moc neverim...
14. 9. 2012 03:49
Re: proc ?
az na rohypnola a jeho naklonovane vedlejsi nicky je to vsem jasne ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 9. 2012 16:26
Re: proc ?
jo všichni jsou blbci jen ty jsi letadlo, viď >:-[] 8-s
13. 9. 2012 21:48
Adept
Na objev roku >:D stačilo se zeptat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
14. 9. 2012 08:49
tieto testy
...maju zasadnu chybu a to, ze taketo percento nehod je v porovnani s realitou mensie ako polovica (nebudem davat presne cisla, nie som si isty). Vobec neodrazaju sekundy pred nehodou-reakcie vodica (prudke brzdenie, nahle stocenie volantu, mozny smyk, stav vozovky, pocasie...).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
14. 9. 2012 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0