Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V

Typickým obutím pro auta segmentů B a C jsou „patnáctky“ s šířkou 195 mm. Jak dopadly v testu ADACu?
Zpět na článek
17. 3. 2011 15:56
21. 3. 2011 15:02
21. 3. 2011 15:25
21. 3. 2011 21:35
17. 3. 2011 16:35
17. 3. 2011 17:53
21. 3. 2011 15:36
17. 3. 2011 19:52
18. 3. 2011 12:41
21. 3. 2011 08:10
21. 3. 2011 10:32
22. 3. 2011 18:54
neregistrovaný "adalbert"
Avatar - hedvin
17. 3. 2011 15:56
Další testy
Dobrý den, kdy se ukáží výsledky pneumatik 205/55 R16?
Rozbalit vlákno
15
17. 3. 2011 17:13
Re: Další testy
Tento rozměr ADAC letos netestoval. Loni zkoušeli "sedmnáctky", takže "šestnáctky" asi příští rok :yes:
Avatar - abacus
17. 3. 2011 17:42
Re: Další testy
Zatiaľ jediný tohtoročný test v danom rozmere, ktorý som postrehol pri výbere pneu. originál test:[odkaz]
v češtine:[odkaz]
Avatar - abacus
17. 3. 2011 20:35
Re: Další testy
A ešte nemecký Autobild už testoval, takže čoskoro sa objaví i česká a slovenská mutácia.
21. 3. 2011 10:50
Re: Další testy
Otazka: Je Michelin EnergySaver horsi v aquaplaningu nez obycajny Matador/Barum?

Tiez zaujimave je, ze v 14kach skoncil so 4* na poprednych miestach a v 15" uz mal iba 3* a prepadol sa do polovice. No a potom v 16" uz bol na poslednom mieste.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - abacus
21. 3. 2011 12:20
Re: Další testy
V tom ti neporadím. Michelin-ky som nikdy nejazdil. Boli by to len internetové plky. Ale všeobecne v testoch a zo skúsenosti známych Michelin je pre vysoké kilometrové nájazdy. Pri brzdení a na vode bývajú "horšie".
Z vlastnej skúsenosti - Barum (Bravuris1) bol o niečo lepší ako Matadorka, ale rýchlo sa opotrebovali. Bol to R14 ale tak pred šiestimi rokmi. Teraz jazdím iné auto iný rozmer R16: zima Dunlop, leto Bridgestone.
Všeobecne kúpou prvej päťky - sedmičky chybu neurobíš. Bridgeston, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Toyo .....
Niekedy niekto zažiari, kto všeobecne nie je považovaný za top výrobcu. V zimných myslím na jednu sezónu "zažiaril" Kléber. asi tak pred dvoma rokmi. V tom čase mi ich odporúčali.

A pozor na kategóriu - rozmer. Keď pozrieš testy, neplatí že danému výrobcovi sa zadarilo vo všetkých rozmeroch pneu.
Tu je odkaz na prehľad testov od roku 2004:[odkaz]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
21. 3. 2011 12:55
Re: Další testy
Co rozměr to jiné výsledky, často to tak bývá! Osobně bych do žádných sejvrů nešel...
Avatar - Emel
21. 3. 2011 15:02
Re: Další testy
Pokud jezdíš celoroční pneu, tak se určitě nemusíš bát sejvrů. Momentálně mám objednané Pirelli P7 Cinturato a podle testů neztrácí na běžné letní gumy.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 13:28
Re: Další testy
Já měl Micheliny jen Pilot Primacy letní, ty energy saver ne.
Takže netuším, Piloty byly dost hlučný. Jinak OK.
Avatar - iudex
21. 3. 2011 14:25
Re: Další testy
Ja mám Michelin Primacy HP a o hluku nemôže byť ani reči. Samozrejme ale Michelin Pilot Primacy sú iné pneu.
21. 3. 2011 14:57
Re: Další testy
Energy Saver NEBRAŤ. Mal som ich, 195/65R15, a boli to jedny z najhorších gúm. Tvrdé, na menej kvalitnom asfalte mi prišli hlučné, a istý som si nebol ani v brzdení, hlavne za mokra. V prípade dažďa, alebo len vlhkej cesty mali veľmi slabú smerovú stabilitu, hodne skoro sa vedeli utrhnúť a ísť do priečneho šmyku.
Síce sa menej drali a vraj aj šetrili palivo, ale pneu s nízkym valivým odporom radšej nie. Mám svoju rodinu aj seba rád. Radšej "obyčajné" gumy z tuzemska, hoci vydržia menší nájazd a sú mäkšie, ale sú aspoň komfortnejšie, menej náročné na techniku jazdy a na vide určite bezpečnejšie.
Avatar - Emel
21. 3. 2011 15:25
Re: Další testy
Nebyl bych tak rezolutní, poslední velký test AutoBildu vyhrála Pirelli P7 Cinturato, což je taky úsporná pneumatika.
21. 3. 2011 19:32
Re: Další testy
Možno to nie je až také horúce, ako som napísal, možno to iní riešia lepšie. Ale nižší valivý odpor niečím vykúpený byť musí, a pokiaľ sú to vlastnosti pneumatiky, ktoré si cením viac ako viac-menej symbolickú úsporu paliva, tak tú úsporu radšej oželiem. Netvrdím, že nie sú lepšie pneu ako spomínaná Michelinka, ale po skúsenostiach by som už podobnú pneumatiku nekúpil ani od iného výrobcu.
Avatar - Emel
21. 3. 2011 21:35
Re: Další testy
Podívej se třeba tady:
[odkaz]

Ekonomické Cinturato je druhé, ale co je nejdůležitější, není to jen zásluhou nižší spotřeby a hlučnosti, ale hlavně proto, že to není vykoupeno kompromisy v jízdě (jako u Michelinu na mokru), byť samozřejmě klasické pneu budou asi o chloupek lepší. Čekám, že se mi do ruky dostane kompletní test AutoBildu...
Avatar - Slavek-TDM
21. 3. 2011 21:48
Re: Další testy
Mel jsem na Impreze Michelin EnergySaver a byly na mokru naprosto tragicky - a to pisu o mokry silnici, ne o jizde na vode. Usporu paliva jsem rovnez nepozoroval. Ted mam obuty Barum Bravuris 2 a na mokru jsou o neco lepsi, ale proti GoodYear Hydragrip stale na mile daleko.
22. 3. 2011 10:22
Re: Další testy
Tiez mam teraz Bravuris 2, ale jazdim pomerne defenzivne, takze som este nenasiel ich limity. Mozno by som bol spokojny aj s EnergySaverami. Pre normalne jazdenie pre vacsinu populacie asi stacia a este nieco usetria.
17. 3. 2011 16:35
Indie jede
Tak co posměváčci ke všemu neevropskému, co tomu říkáte? Skvělé výsledky indických značek, tedy Vredestein a Maloya
Rozbalit vlákno
2
Avatar - abacus
17. 3. 2011 17:53
Re: Indie jede
No tie značky sú skutočne indické. >:D
Vredestein:[odkaz]
Maloya:[odkaz]
Historicky sú európske, vývoj a výroba v Európe.
Alebo plzeňské pivo je juhoafricko-americké, keď ho pod svoje krídla kúpil SABmiller?
21. 3. 2011 15:36
Re: Indie jede
Appolo Tyres je velka indicka skupina ktora ma peniaze, pretoze asi ma 99%indickeho trhu ale co...
To je ako ked Mittal kupil zeleziarne v Ostrave, teraz si trufa aj na Kosice a nedavno predstavil novu vysokopevnostnu ocel, ktora je lahsia a pevnejsia nez klasicka ocel, ale lacnejsia nez hlinik. Ze vraj Ford by ju mal pouzivat ako prvy
17. 3. 2011 19:52
Nie len ADAC!
Uz som vam to minule vravel, tieto testy nerobi len ADAC sam, ale ADAC + OAMTC + TCS spolocne, a kazdy si ho potom zverejnuje na svojom webe. Tu mate linky:

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2011 20:28
ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V
Jeden z rozměrů letních pneumatik, které v roce 2011 prošly testem německého autoklubu ADAC, je 175/65 R14.

tady něco nehraje :-P
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
18. 3. 2011 12:39
Re: ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V
Tiež som hľadal tie 195ky, ale márne. >:-[]
Avatar - abacus
18. 3. 2011 13:09
Re: ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V
ADAC testoval zatiaľ dva rozmery pneu
195/65 R15 [odkaz]
175/65 R14 [odkaz]
Na začiatku textu je spomenutý test o menšom rozmere, potom už píšu o R15, len to akosi nezvýraznili.
Avatar - iudex
18. 3. 2011 12:41
Reklama
Redakcia, čo tá neskrývaná reklama v texte ("najspoľahlivejší predajca...")? Aspoň by bolo slušné označiť článok ako PR.
O zjavnom pomiešaní rozmerov (nadpis-text) sa už vyjadrili vyššie. 8-s
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2011 08:10
Otázka
Tušíte proč netestují také třeba Barum?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
21. 3. 2011 09:19
Re: Otázka
Barum Brilantis 2 byly testovány v rozměru 175/65 R14 - výsledek "uspokojivé" (6. místo v testu)
Avatar - mango
21. 3. 2011 10:32
Re: Otázka
Koupil jsem teď ty Brillantis 2 (165/70/R14), tak jsem zvědavej jaký budou. Díval jsem se na komentáře a zkušenosti jiných, kteří si je docela chválili. Řekl bych "kvalita za rozumnou cenu". Až je obuju, tak uvidím.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 11:10
Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
tvrdí to i samotní gumaři, kor se zavedením úseků s povinným použitím ziminích pneu a plánovaném zavedení povinného použití zimních pneu všude v období zimních mesíců jezdí na zimních i v létě stále víc lidí.
Tomu kdo najede málo se to vyplatí. Než platit za přesutí, skaldovat někde další sadu pneu, ničit ráfky neustálým přezouváním.

Údaje o proadném počtu letních a zimních gum hovoří za vše. A letos prý bude ještě hůře.
Takže tyto propagační články asi budeme vídat častěji :o)))
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
21. 3. 2011 11:35
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Musíš najet hodně málo aby se to vyplatilo... při teplotě silnice klidně přes 50 stupňů v létě mizí zimní pneumatiky bleskovým tempem. To raději protáhnu dobu užívání gum třeba na 5-6 let, stejně je nakonec ojezdím. Letos jsem kupoval sadu 16" letních gum za necelých 6000, tak se ptám kdo na tom ještě potřebuje šetřit...

Vyplatí se mít 4 další disky i s gumama na zimu.
Avatar - Ham.
21. 3. 2011 12:12
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Maš pravdu. Tak jak popisuješ se chová většina řidičů co má mozek v hlavě.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 12:21
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Ono záleží na vzorku těch zimáků a na směsi.
Ale ano, ubývá to rychleji o něco.

Já sem jezdil na obém, letní i zimní.
Mohu srovnávat.
Zimní i v létě 3 roky.
Byly už na autě, tak sem je tam nechal a neměnil. Ještě sem to s nima prodal.
Absolutně žádný problém, jen větší hlučnost. Brzdilo to stejně.

Letní menší hluk a méně se sjíždí. Jinak se nepoznal žádný další rozdíl.
Avatar - Emel
21. 3. 2011 12:31
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Jak víš že to brzdilo stejně?
Avatar - Ham.
21. 3. 2011 12:50
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
starý pardi to mají ve voku (dokud to neprásknou do zdi nebo pod naloženou tatru)
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 12:59
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
neměřil sem to na metry, ale zkoušel sem to pak s letníma (půjčený i s diskama) a pocitově a opticky na to na stejném úseku zastavilo stejně (rozjel sem na 80 na úseku kde je pak dál přechod a zkusil zastavit před ním - pro rejpaly dodám že přechod tam je ale nikdo po něm nechodí neb je umístněje totálně nakulový a byla sobota poledne).
Zimáky i letnáky vyšly na stejno u mě. Bylo sucho, asi 25 nad nulou teplota vzduchu.
Zimáky byly contíky TS 810 (mimochodem na mokrý trávě s trochou sněhu absolutně na kulový) :o))

Letnáky byly Goodyeary. Vše 16"
Avatar - Slavek-TDM
21. 3. 2011 21:53
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Na mokry trave s trochou snehu jsou ti na kulovy kazdy gumy s vyjimkou drapaku >:D
Ja mam TS810 na Outbackovi a da mi praci na snehu pri bezny jizde rozblikat stabilizaci nebo protiprokluz...
21. 3. 2011 12:55
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Ty, takovy zavodnik, co sestreluje bavoraky lehkym polechtanim plynu, nepoznas rozdil mezi zimni a letni pneu? :-O
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 13:02
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Já a závodník? >:D

Jak kdy a jak kde, jinak jezdím v klídku.
Jo rozdíl sem poznal. V hlučnosti. Jinak ne.
21. 3. 2011 19:43
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Ten rozdiel medzi zimnými a letnými môže byť väčší, ako si myslíš. Záleží aj od konkrétneho typu pneumatík, pri vysokých letných teplotách sa ale môžu zmeniť aj vlastnosti pneumatiky ako takej, nie iba behúňa. Je oveľa vyššie riziko defektu, klesá stabilita. Riskuješ aj úplné zničenie behúňa, prevádzka pri vyšších teplotách znamená podstatne väčšie namáhanie segmentov a následnú stratu vlastností, najmä pevnosti v priečnom smere. Výsledok - napriek malému nájazdu v lete si zimné pneu do príchodu zimy môžeš zničiť, a po lete rovno kúpiť nové.
Ak zimné aj v lete, tak vyslovene na krátke občasné jazdy po meste. Na dlhšiu cestu alebo denné používanie, to už by som si riadne rozmyslel.
Avatar - Barrichello
22. 3. 2011 09:46
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Nevím, jak říkám jezdil sem na to 3 roky, gumy zničený nebyly, sjetej vzorek nějak nerovnoměrně nebyl a v zime fungovaly pořád (a že v roce 2005 byla slušná zima). Žádný praskliny, žádnej defekt, nic.

A v létě maj zimní přeci jen jednu výhodu - při extrémním slejváku odvádí daleko lépe vodu a mnohem lépe tak drží na silnici při vyšší rychlosti, zejména vzhledem k sjtetým letnáků se vzorkem někde kolem 3-4 mm.

Jel sem takhle jednou z Budějovic, nádherně se rozpršelo, já jel furt 90 za mnou víc jak čtvrt kilometru prázdno a pak kolona asi 20ti aut :-)
Nevím proč jel ten první v koloně těch cca 70 co jel, ale mě se jelo jako kdyby nepršelo (zimáky vzorek 8mm) :o))
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
21. 3. 2011 12:53
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Na rodinném autě najezdím málo, koupil jsem tzv. celoroční pneu Hankook Optimo 4S [odkaz] skončily druhé v testu AutoBildu. Jsou to samozřejmě primárně zimní pneu a v zimě se chovaly velmi dobře, v létě jsou hlučnější a rychleji se opotřebovávají, ale je to rozumný kopromis.
21. 3. 2011 20:42
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
mas pravdu, sam na sukromnom aute najazdim do 8000 km za rok, ale jedna sada gum naviac mna nezrujnuje. Na zimu zimne, na leto idem teraz kupit nove letne pneu. Aj ked z nizsiej cenovej skupiny
21. 3. 2011 15:42
Re: Na letní přezouvá stále méně a méně lidí
Su ludia, co im guma vydrzi ani nie jednu sezonu a zase poznam vela takych, co ich maju 8 rokov a stale na 80% vzorku. Co s nimi potom? Tak tie zimne vyjazdia v lete.
21. 3. 2011 18:53
To bych doporučil zavést
Śkoda že nedělá pneumatiky VW.Byli určitě nejlepší a šité na míru koncernu. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
22. 3. 2011 09:40
Re: To bych doporučil zavést
Třeba začne :-)
neregistrovaný "adalbert"
22. 3. 2011 18:54
Jen první 2 známky mají smysl
Na ty další (hluk, spotřeba, opotřebení) bych se díval jen jako na pomocná kriteria - zda výrazně nevybočují k horšímu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mysak2
25. 10. 2011 07:49
pneu letní vs. zimní
můj názor je takový: na léto letní na zimu zimní. najezdím cca15.000 za rok. U rodičů na felině jsem to vyřešil jednou pro vždy, roční proběh km minimální max 3.000 za rok,po městě nebo blízkém okolí, nemá smysl přezouvat. jezdí celoročně na zimních Firstopech 165/70R13 cca 800,-/ks
Rozbalit vlákno
0