Chybi rovnez Nokian a to pritom Finove rozhodne zimni pneu delat umi. Takovy test ma zkratka sve komercni aspekty. O znackach Barum (Continental) a Debica (Goodyear) ani nemluve.
Proč špatně jako vždy? Já na nich odjezdil celou minulou zimu a teďka už je mám obutý zas a stěžovat si na ně nějak výrazně nemůžu. Samozřejmě na závodění to není, ale na normální každodenní ježdení stačí. Samozřejmě si dokážu představit jednoznačne lepší pneu ale nic život ohrožujícího to není.
Zimní Barum R14 mám (přesný typ nevím) a je to tragédie. Nedrží to ani na suchu - proti více sjetým letním je výrazně horší stabilita v zatáčkách, při brzdění je auto neklidné, někdy je jasně cítit, jak pneumatika klouže po asfaltu.
Naštěstí jsem s nimi ještě nemusel jezdit na mokru nebo po sněhu. Jinými slovy se potvrdilo, že kvalitní letní pneumatika je za běžných provozních podmínek lepší než průměrná zimní.
Konečně jsem pochopil, co to zanemná, když se Barum v testech umisťuje hluboko v poli. Bohužel jsem ty pneumatiky dostal k autu a chtěl jsem na nich něco odjet. Teď vím, že na příští zimu koupím nové. Jednoduše, jen se značkami Dunlop, Pirelli, Michelin, Continental (pozor aby byl vyroben v DE!) a Goodyear neudělá člověk chybu. Vše ostatní je (výjimky se samozřejmě najdou) pro šetřílky, a ani to dneska v podstatě neplatí, protože solidní pneumatiky se dají pořídit za stejné peníze jako nějaké podřadné.
Presne tak. Zakon chce, aby si mal nahodene zimne aj ked pojdes 2x do roka pozriet babicku kdesi v ***akove na dolniakoch, kde o snehu celu zimu ani nechyruju, no tak budes mat zimne. Barum/Matador robi prave pre toto pomerne lacne pneumatiky, ktorym predsa len verim viac ako dakym cinskym suntom...
Podle testů to vypadá, že Continentaly jsou dobrým výrobkem (jedny už budou chránit mou zadnici) ;-) ale jak tu psal kolega výše, chybí mi srovnání s Pirelli a Michelinama.
Obecně ale, jak jsou tyhle testy spolehlivé? Neexistuje v nich korupce, uplácení a tím zajišťování lepších pozic?
To sotva. Raz som sa toho testu zucastnil (firma kde robim dodavala meraciu aparaturu). Mimochodom, nerobi to len ADAC samotny, ale ADAC(DE), OAMTC(AT), TEC(CH) a este zopar oganizacii spolocne.
Vacsinou je na vyber viac pneumatik, ako stihnu pomerat. Preto vyberaju bud nove (ktore sa este netestovali), alebo nove modely, alebo take ktore sa netestovali uz par rokov. Vyrobcovia s tym nemaju nic, pneumatiky na testy si normalne kupuju.
Matadorky a Barumky bohuzial uz dlhsie patria do spodnej tretiny. Myslim ze to nie je preto, ze by nedokazali vyrobit lepsie, ale koncernova politika: taky Conti nechce, aby mu Barum lacnejsimi ale rovnako dobrymi pneumatikami kazil kseft...
Low-end ako low-end, ale aby zimáky Barum boli horšie ako viac zjazdené letné gumy ako píše Ricardo, to mi pripadá už pritiahnuté za vlasy a tendenčné.
Na suchu povedzme pri teplote okolo nuly alebo pod - už by som si taký istý nebol. Možno sa mu zdali lepšie pri určitých špecifických podmienkach, ale v globále je to samozrejme blbosť.
Poměrně mě zarazil výsledek těchto pneumatik. Svého času ([odkaz] byly v testech pro 13'' ráfky třetí nejlepší, hned za continentalkami a dunlopkami, za cenu o polovinu nižší. Kdysi jsem je koupil na jedničkové punto, nezklamaly. Od té doby je kupujeme já i otec na všechna auta je a problém dosud nebyl. Mám je teď třetí zimu na fusionu (R15), otec ne "zimním" puntu II (R14), a jsou v pohodě.
Přesně tak, máme též zimní pneumatiky 13´´ na Puntu Sava Eskimo a jsou v pohodě, už 7 zimu stále na jedné sadě a jsou ještě v pohodě. V testech byly vždy na tom dost dobře, tak nechápu ty špatné výsledky 14´´.
problém mají (dle testů) pouze na suchu a mokru. Ostatní zkoušky mají lepší než 2 v pořadí, což je pro mě u zimních pneumatik nejdůležitější (led, sníh). Když je mokro stejně rychle nejzdím, protože nemůžu vědět kde se sklouznu po ledu, proto jezdím opatrně. A na sníh jsou super (používám už 2 generaci). Za tu cenu jsou bezkonkurenční.
Co jsem zatím vyzkoušel, tak za jednu z nejlepších zimních gum považuju GoodYear Ultra Grip 7+. V nějakých akcích se dají sehnat za slušnou (směšnou) cenu i ve větším rozměru.
UG 7+ :yes:
Presne. A v najrozsírenejsom rozmere 195/65 R15 sú GY 7+ (podla testov) najlepsie (v 205 R16 druhé).
Momentálne riesim práve dilemu, ci kúpit GY 7+ alebo Conti TS 830 (vítaz v rozmere 205 a druhý v 195), cenový rozdiel 1-2 eurá.
Přemýšlel jsem o 17", ale nakonec usoudil, že by příliš trpěla * a od předchozího majitele jsem už 16" měl - je tam místy problém s přenosem na silnici, jsou to fakt špalky a v ostrých zatáčkách mají tendenci ,,žvýkat".
Spíš bych šel pro Dunlopy, TS 830 už podle dezénu asi hůř povedou směrově - dokonce asi i oproti 810. V testech je Dunlop jen o málo horší v záběru a brzdění ale nejlepší ve směrovém vedení (slalom a kruh). Na vodě a suchu taky srovnatelné. A taky jsou na trhu už déle a stále na špici.
Pořád lepší nasadit řetězy než nevytočit zatáčku nad propastí. Lepší nedobrzdit v koloně, než vyjet do protisměru. Tedy podle mne ... ;-\
No s rezervou - zabíraly mi na sněhu skvěle, ale vůbec nezatáčely.
Když jsem s nimi párkrát jel rovně místo do zatáčky, tak jsem je nahradil Matadorkami (MP 58). Ty zatáčely na sněhu docela dobře ale vůbec nezabíraly a na suchu plavaly (přesně, jak vyšly v testu).
Poslední dobou jsem tedy používal conti TS 810. Dobře sedí, vedou, záběr by mohl být lepší ale nikdy jsme ani já ani nikdo z rodiny nenasazovali řetězy.
Teď budu na firemním autě mít Nokiany (podle testů 205tek podprůměr, obzvláště špatné na vodě), tak jsem zvědav, kde se vyklopím. Pokud to přežiju, budu referovat :-)
No ked sa pozries na dezen, je to aj dost logicke: tie UG7+ nemaju ziadnu pozdlznu vodiacu drazku, takze maju trosku problem drzat stopu. Na druhej strane, bohate priecne lamelovanie im dava na snehu velmi dobre zaberove vlastnosti...
Souhlas, ze vzorku se dá hodně vydedukovat i když velkou roli hraje i kvalita směsi. Barum a Matador jsou prostě i na dotek tvrdší.
Proto, jak jsem výše už psal, bych spíš zase šel do 810, nebo do Dunlopu.
Myslím ale, že od šíře 215 se 830ky vyrábějí s jiným dezénem (asymetrickým místo směrového) s více drážkami. Má s tím někdo zkušenosti? Nikde jsem je neviděl v testech.
Dvě sezony jsem teď měl na autě Goodyear Ultra Grip GW3, byla to suprová guma a než napadane sníh, tak je dojíždím. Škoda že už se nevyrábí. A už mám nachystané Nokian Hakkapeliitta 5 - samozřemě bez hřebů. Jsem na ně moc zvědavý, když jsme měli na jednom autě kdysi Nokian Hakkapeliitta 3, tak byli k nezničení a projely všude >:-[]. Jinak na jiném autě jsme obuli Dunlop SP Winterresponse a taky to není marné :-).
Tak dneska zbohatla zřejmě ČT protože přinesla šot o tom jak se chovají zimní a letní pneu. Už vidím ten řev tady těch co nemají nebo nechtějí utrácet za zimní pneu, že je to všechno zmanipulované a že dobrá letní se vyrovná zimní. >:D