Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 159: retuše a redukční dieta pro modelový rok 2008

Hlavní hvězdou na stánku italské automobilky v Ženevě bude bezpochyby model 8C Competizione Spider, ale rozhodně nebude jedinou novinkou Alfy Romeo, která si pro letošní rok připravila modernizaci modelu 159.
Zpět na článek
20. 2. 2008 10:12
neregistrovaný "maxxx"
20. 2. 2008 17:16
neregistrovaný "Udo"
20. 2. 2008 18:57
anonym
20. 2. 2008 20:42
neregistrovaný "lesy"
21. 2. 2008 09:49
neregistrovaný "Norbo"
2. 3. 2008 14:16
neregistrovaný "babo"
21. 2. 2008 12:01
21. 2. 2008 13:55
21. 2. 2008 16:09
23. 2. 2008 20:13
neregistrovaný "DDoyle"
19. 3. 2008 15:51
neregistrovaný "libor hokaido"
20. 2. 2008 09:56
slubovane odlahčenie ...
tak slubovali minimalne 100kg a tu vidime,že 159prišla o 45kil svojej nadváhy treba len dúfať,že to pomôže...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Merkur
20. 2. 2008 10:09
Re: slubovane odlahčenie ...
Hm.Jak se říká,každý kilo dobrý,ale podle mě mohli ještě přitlačit.
neregistrovaný "maxxx"
20. 2. 2008 10:12
Re: slubovane odlahčenie ...
Tech 100kg bylo asi spise pro GTA.
20. 2. 2008 10:35
Re: slubovane odlahčenie ...
Ano, 45 kg není mnoho, ale jedná se převážně o neodpružené hmoty, což je opravdu důležité. Jízdní vlastnosti to posune ještě o něco dále.
Určitě by si vyžádala redukci i karoserie, ale to už jsou celkem výrazné zásahy.
Avatar - sargis
20. 2. 2008 10:37
Re: slubovane odlahčenie ...
SLubovali odlahcenie cez 100 kg v troch evolucnych krokoch (podvozok, karseria a to tretie neviem, asi interier/vybava), takze pokial je toto prvy krok, ta stovka by mohla lahko padnut. Niekde som cital prislub az 150kg dole pre Breru/Spider, tej by sa to podla kritiky zislo zhodit hned naraz. No pokial zrusenie 4x4 prechodom na predokolku ma byt cast "diety", tak ma sklamali.
Avatar - MajoThePuk
20. 2. 2008 19:39
Re: slubovane odlahčenie ...
4x4 budu ponukat nadalej co sa bojis ked nie si z Mochoviec ;-)
anonym
20. 2. 2008 14:12
sliby se slibujou, blázni se radujou
slibovali, slibovali - a ono to nějak nevyšlo, hlavně když místní mudrlanti (kteří si stejně takovýhle auto nekoupí) už vědí proč a kdy to bude jinak.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Udo"
20. 2. 2008 17:16
159 vs A4
Tak jen tak pro porovnání, když se vám i po dietě zdá 159 moc těžká, tak srování s Audi A4, hmotnosti uvádím před dietou:
A4-2.7TDI 140kW-1595kg/159-2.4JTD 147kW-1650kg, 2.0TDI 105kW-1460kg/1.9JTD 110kW-1535kg, 1.8 118kW-1410kg/1.9 118kW-1480kg. Takže pokud odečteme tu úsporu (která byla potřeba), tak myslím, že je to už naprosto v pohodě.
Zkuste třeba někdo porovnat s BMW jestli máte chvíli čas, to by mě taky zajímalo.
Rozbalit vlákno
0
anonym
20. 2. 2008 18:57
159 nepomůže ani svěcená voda!
45 kg. Hmmmm, tak to se teda rozjeli! Měli by změnit claim z Cuore Sportivo na Cuore Stupido. S Arnou si ta 159 může podat ruce - nejhorší Alfy všech dob.
Takhle to dopadne, když se dělají auta podle novinářů: nevržou, nedrnčí, ale nedá se s nimi jezdit. Zbytečný plýtvání surovinami.
Alfa Romeo zemřela roku 1987. Čest její památce!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - MajoThePuk
20. 2. 2008 19:41
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
Je cas sa vratit do ustavu a zobrat si predpisane lieky :-)
neregistrovaný "lesy"
20. 2. 2008 20:42
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
je jedno koik kilo ale pořad to auto vypada tak zvalstne celkově 8-s 8-s
Avatar - MajoThePuk
20. 2. 2008 21:49
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
Co je na nej zvlastne? Je na nej zvlastne to, ze sa na nic co jazdi v jej triede nepodoba ako u jej konkurencie? Ak je to na nej zvlastne tak chapem. Je na nej zvlastne ze je to napriek neustalim reciam okolo jej hmotnosti a jej predaji jedno z najpodarenejsich aut svoej triedy? Je to kus auta,odlisne, ktore chyti za srdce a nie je to len kus plechu ako ostatne. Inak okrem tohto neviem co na nej je zvlastne 8-s Asi to ze mi 159 SW 2,4JTDm 20V nehovori pane a neparkuje v mojej garazi...to je fakt zvlastne >:D
neregistrovaný "Norbo"
21. 2. 2008 09:49
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
... :yes:,jasný souhlas!
neregistrovaný "babo"
2. 3. 2008 14:16
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
s tuo vahou to ale u Alfy naozaj pokaslali... 45kg dolu urcite potrebuje, ale ptorebovala by viacej. Stale vsak podvozkovo je vyborna, aj ked pekelne tvrda. Oproti 156 vsak priniesla toho trochu malo, len znacne vyssiu vahu.
Q2 u viacerych modelov moze byt vsak dalsia zaujimava vec.
Uplne najvacsia chyba ale je, ze v zadu sa neda sediet, preto som pred rokom a nieco zavrhol kupu (okrem ceny pri vybave, aku som chcel). To je jeden z mala sedanov strdnej triedy, kde si "za seba" nesadnem ani omylom. To uz prehnali, itez nevozim prilis casto vela ludi u seba v aute, ale toto - to si clvoek moze kupit radsej rovno COUPE.
Avatar - Dinar
21. 2. 2008 12:01
Q2
Jak jsem v textu zahlédl ta dvě písmenka, s nadějí jsem četl dál, ale asi marnou, před Q2 stojí slovo "electronic", což nejspíš znamená, že to nebude mechanický samosvor od Torsenu. Škoda, ten umí udělat dobré auto i ze staré 147. Jsou někde nějaké podrobnější informace o tom Electronic Q2 systému?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Enzo
21. 2. 2008 16:09
Re: Q2
Electronic Q2 - založeno na brzdovém systému - pomocí ESP jednotky.
V angličtině zde:
Debuting on the Alfa 159 MY 08 (berlina and Sportwagon), Brera MY 08 and Spider MY 08 is the Electronic Q2. Conferring all the merits of front-wheel traction, enhancing driving pleasure and control and guaranteeing some of the advantages typical of an integrated traction. Therefore, the system is mated perfectly to the torque capacity and differing power arrangements, raising yet further the excellent performance of the vehicles.

This is how it works. The Electronic Q2 system is based upon the use of the braking system, which is controlled in an opportune manner by the ESP control box. This functions very similarly to a limited slip differential (for example the mechanical Torsen type, called Q2). In particular, the front braking system, when accelerating in a curve, shifts the torque to the internal wheel, so increasing the motricity of the wheel (more loaded)

The traction is permanently shifted in a dynamic manner between the front and rear wheels, according to driving conditions and road surface. The Electronic Q2 is mated exclusively to the front wishbone suspension, which allows a particularly efficient and sporty tuning of the vehicle.

Alfa Romeo, in fact, began with an excellent reputation among it's clients for the front suspension (it's not by chance that most motoring industries chose our solution). Suffice to say, that beyond the overall advantages of this type of design (weight, on-board comfort etc.), when in tight-driving conditions, the understeer of the front traction allows the driver to respond to the vehicles needs more intuitively. It's here, that the sensation of a front-wheel traction being more “genuine” than a rear-wheel traction is born.

Instead, in the 4x4 versions the Electronic Q2 is mated to the rear axle, further increasing the already famed easy driving and pleasure of the Q4, and so conferring a greater perception of sportiness. The performance is that of a integrated 4x4 with central Torsen and rear self-locking electronic differential. To exalt these qualities, Alfa Romeo has put in place the Electronic Q2 system which has all the merits of front-wheel and 4x4 traction. Noticeably increasing the road handling, stability issue, and at the same time diminishing the understeer and steering-wheel displacement.

Komu to vadí, že to tu zasír... spoustou keců v angličtině, tomu se omlouvám :-)
neregistrovaný "DDoyle"
23. 2. 2008 20:13
Re: Q2
Pujcoval jsem si na predvadeci jizdu 159 i 3ku a koupim asi 3ku - tu 159 jsem mel v 2,4 a ta vaha tam byla znat, i kdyz sila motoru taky. Zpracovani vnitrku prvotridni, vyhled dozadu (v kombiku) ne. Nakonec asi prevazil pro me novy pocit z nahonu zadnich kol, sportovniho podvozku a kratkyho chodu radici paky u BMW. Ale jinak i ta 159 se mi dost libila. :yes:
neregistrovaný "libor hokaido"
19. 3. 2008 15:51
škoda
minulá generace byla hezčí příjde mi ,že ta nová mnohem dříve zestarne ty tvary jsou podle mého až moc agresivníuž to není to pravý ořechový , ale asi na tom něco bude protože v poslední době prodeje alfy dost stagnují to je jenn ázor 13 letého kluka můžu se mýlit proti gustu žádný dišputát
Rozbalit vlákno
0