Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159: retuše a redukční dieta pro modelový rok 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Hlavní hvězdou na stánku italské automobilky v Ženevě bude bezpochyby model 8C Competizione Spider, ale rozhodně nebude jedinou novinkou Alfy Romeo, která si pro letošní rok připravila modernizaci modelu 159.

Alfa Romeo 159 ve verzích sedan i kombi se na ženevském autosalonu představí v podobě pro modelový rok 2008. I ti nejskalnější fanoušci značky budou mít velký problém odhalit modernizovaný model pouhým pohledem na karoserii, protože zde se změnil pouze znak na zádi, kterým se po stisknutí otevírá víko zavazadlového prostoru u sedanu i Sportwagonu. Druhou změnou na exteriéru mohou být nové sedmnáctipalcové lité disky, která rozšiřují nabídku kol.

Ani v interiéru nedošlo na převratné změny a modernizace se omezuje především na použití nových materiálů a odstínů. Změněna je grafika přístrojů, ovládání satelitní navigace a klimatizace. Přepracování se dočkala i sedadla, která mají nyní nabídnout ještě více pohodlí při dlouhých cestách.

K zajímavějším úpravám došlo na poli techniky. Alfa Romeo 159 bude poprvé od svého představení v roce 2005 k dispozici s šestiválcem o objemu 3,2 litru s výkonem 191 kW (260 k) v kombinaci s pohonem pouze přední nápravy. Novinkou je také standardní vybavení sedanů i Sportwagonů systémem Electronic Q2, který má přispět k zlepšení jízdních vlastností modelů s pohonem předních kol.

Zajímavou novinkou je přepracování podvozku, kde došlo na hojné využití hliníku. Na voze jsou nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Všechny tyto úpravy mají přispět k celkovému odlehčení vozu o 45 kg.

Na stánku automobilky Alfa Romeo se v Ženevě představí dva zástupci modernizovaného modelu 159. Prvním z nich bude sedan s motorem 3.2 V6 a pohonem předních kol, druhým vystaveným vozem bude Sportwagon s motorem 2.4 JTDM v kombinaci s převodovkou Q-tronic.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Enzo
21. 2. 2008 16:09
Re: Q2
Electronic Q2 - založeno na brzdovém systému - pomocí ESP jednotky.
V angličtině zde:
Debuting on the Alfa 159 MY 08 (berlina and Sportwagon), Brera MY 08 and Spider MY 08 is the Electronic Q2. Conferring all the merits of front-wheel traction, enhancing driving pleasure and control and guaranteeing some of the advantages typical of an integrated traction. Therefore, the system is mated perfectly to the torque capacity and differing power arrangements, raising yet further the excellent performance of the vehicles.

This is how it works. The Electronic Q2 system is based upon the use of the braking system, which is controlled in an opportune manner by the ESP control box. This functions very similarly to a limited slip differential (for example the mechanical Torsen type, called Q2). In particular, the front braking system, when accelerating in a curve, shifts the torque to the internal wheel, so increasing the motricity of the wheel (more loaded)

The traction is permanently shifted in a dynamic manner between the front and rear wheels, according to driving conditions and road surface. The Electronic Q2 is mated exclusively to the front wishbone suspension, which allows a particularly efficient and sporty tuning of the vehicle.

Alfa Romeo, in fact, began with an excellent reputation among it's clients for the front suspension (it's not by chance that most motoring industries chose our solution). Suffice to say, that beyond the overall advantages of this type of design (weight, on-board comfort etc.), when in tight-driving conditions, the understeer of the front traction allows the driver to respond to the vehicles needs more intuitively. It's here, that the sensation of a front-wheel traction being more “genuine” than a rear-wheel traction is born.

Instead, in the 4x4 versions the Electronic Q2 is mated to the rear axle, further increasing the already famed easy driving and pleasure of the Q4, and so conferring a greater perception of sportiness. The performance is that of a integrated 4x4 with central Torsen and rear self-locking electronic differential. To exalt these qualities, Alfa Romeo has put in place the Electronic Q2 system which has all the merits of front-wheel and 4x4 traction. Noticeably increasing the road handling, stability issue, and at the same time diminishing the understeer and steering-wheel displacement.

Komu to vadí, že to tu zasír... spoustou keců v angličtině, tomu se omlouvám :-)
Avatar - MajoThePuk
21. 2. 2008 13:55
Re: Q2
skus ich stranku predsa...alfaromeo.cz/sk/it/com niekde nieco bude
Avatar - Dinar
21. 2. 2008 12:01
Q2
Jak jsem v textu zahlédl ta dvě písmenka, s nadějí jsem četl dál, ale asi marnou, před Q2 stojí slovo "electronic", což nejspíš znamená, že to nebude mechanický samosvor od Torsenu. Škoda, ten umí udělat dobré auto i ze staré 147. Jsou někde nějaké podrobnější informace o tom Electronic Q2 systému?
Avatar - MajoThePuk
20. 2. 2008 21:49
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
Co je na nej zvlastne? Je na nej zvlastne to, ze sa na nic co jazdi v jej triede nepodoba ako u jej konkurencie? Ak je to na nej zvlastne tak chapem. Je na nej zvlastne ze je to napriek neustalim reciam okolo jej hmotnosti a jej predaji jedno z najpodarenejsich aut svoej triedy? Je to kus auta,odlisne, ktore chyti za srdce a nie je to len kus plechu ako ostatne. Inak okrem tohto neviem co na nej je zvlastne 8-s Asi to ze mi 159 SW 2,4JTDm 20V nehovori pane a neparkuje v mojej garazi...to je fakt zvlastne >:D
Avatar - MajoThePuk
20. 2. 2008 19:41
Re: 159 nepomůže ani svěcená voda!
Je cas sa vratit do ustavu a zobrat si predpisane lieky :-)